Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
Núm. 9837
Bases reguladores i convocatoria per a la concessió d'ajudes al lloguer de'ajudes al lloguer d'habitatges 2020-2021 en el terme municipal de Calvià
La Junta de Govern Local, en sessió celebrada el dia 15 d'octubre de 2020 va aprovar la convocatòria de subvencions per a la concessió d'AJUDA ANUAL Al LLOGUER D'HABITATGES 2020 -2021 en el terme municipal de Calvià, i es procedeix a publicar en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma dels Illes Balears l'acord adoptat, les Bases reguladores i la convocatòria de subvencions, per a la seva difusió i el seu coneixement públic.
Pels motius exposats, donis de l'Ajuntament de Calvià és convoquin els subvencions per a la concessió d'ajudes anuals al lloguer d'habitatges.
ACORD
“PRIMER.- APROVAR les Bases reguladores per a la concessió de subvencions per a ajudes al lloguer anual d'habitatges en el terme municipal de Calvià, d'acord amb el text que s'adjunta i que forma part integrant de la present proposta.
SEGON.- APROVAR la Convocatòria de subvencions per a ajudes al lloguer d'habitatges en el terme municipal de Calvià, d'acord amb el text que s'adjunta i que forma part integrant de la present proposta.
TERCER.- DESTINAR un total de cent mil euros (100.000,00 €) de l'aplicació pressupostària 105-15200- 7800004 per a la present convocatòria de subvencions i dos cents cinquanta mil euros (25.000,00 € )de l'aplicació pressupostària 105-15200- 4800002 amb càrrec a l'any 2021.
QUART.- INSERIR el present acord, així com el text de les Bases i el text de la Convocatòria en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma, així com en la Base de dades Nacional de Subvencions a l'efecte de la seva difusió i públic coneixement.
CINQUÈ.- DELEGAR en la tinent de batle de Cohesió Social, Igualtat, Comunicació i Policia Local la facultat per aprovar els models normalitzats de les sol·licituds, així com qualsevol altra actuació que es precisi”.
Bases reguladores per a la concessió d'ajudes al lloguer d'habitatges en el terme municipal de Calvià 2020-2021
Capítol I Disposicions generals
Article 1
Objecte
Aquestes bases tenen per objecte regular la concessió d'ajudes al lloguer d'habitatges en el terme municipal de Calvià.
Article 2
Actuació subvencionable
L'ajuda al lloguer d'habitatges té per objecte facilitar l'accés i la permanència a un habitatge en règim de lloguer als ciutadans de Calvià amb recursos econòmics escassos, i consisteix en el finançament de part de la renda que han de satisfer els arrendataris dels habitatges llogats, sempre que es compleixin els requisits que exigeixen aquestes Bases.
Article 3
Normativa aplicable
La sol·licitud, tramitació i resolució de les ajudes que preveuen aquestes bases es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions,i en atenció a la situació econòmica sanitària que està esdevenint el Decret llei 8/2020, de 13 de maig de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per a pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, particularment referent a la “suspensió temporal del requisit d'acreditació del dipòsit de fiança de contractes de lloguer d'habitatge habitual per a la sol·licitud d'ajudes públiques al lloguer”, i el Decret de Batlia, de 28 d'abril de 2020, d'habilitació, extraordinària i temporal, de sistemes d'acreditació d'identitat en la realització de tràmits administratius amb el Ajuntament de Calvià, amb motiu de l'aprovació del Reial decret 463/2020, de 14 de març.
Article 4
Òrgan competent per a la concessió d'ajudes
L'òrgan competent per a la concessió de les ajudes al lloguer d'habitatges és la Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Calvià, a proposta del Departament d'Habitatge, que actuarà com a instructor del procediment.
Article 5
Requisits dels beneficiaris
Poden sol·licitar les ajudes que preveuen aquestes bases les persones físiques majors d'edat residents al municipi de Calvià, si es compleixen els requisits següents:
a) Que la persona sol·licitant sigui titular, en qualitat d' arrendatària, d'un contracte de lloguer d'habitatge d'una durada mínima d'un any o que, essent veïna de Calvià, estigui en condicions de subscriure un. El contracte ha d'indicar expressament la referència cadastral de l'habitatge i estar formalitzat en els termes de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'arrendaments urbans.
La persona sol·licitant ha d'estar empadronada en el terme municipal de Calvià amb una antiguitat mínima de 8 mesos anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.
La condició d' arrendatari s'ha d'acreditar:
— En cas de ser titular d'un contracte de lloguer d'habitatge, mitjançant la seva aportació.
— En el cas de voler accedir a un lloguer d'habitatge, el contracte s'ha de presentar en el termini de trenta dies des de la resolució definitiva de la concessió de l'ajuda, que queda condicionada a la presentació d'aquest document.
b) Què l'habitatge objecte de lloguer estigui situat dins l'àmbit territorial del municipi de Calvià.
c) Què l'habitatge llogat o per llogar constitueixi la residència habitual i permanent de l'arrendatari. Aquesta circumstància s'ha d'acreditar:
— En cas de ser titular del contracte de lloguer d'habitatge, amb un certificat de convivència que acrediti, en la data de la sol·licitud, les persones que tenen el domicili habitual a l'habitatge objecte del contracte de lloguer.
— En el cas de persones que vulguin accedir a un lloguer d'habitatge, aquest certificat de convivència s'ha de presentar en el termini de trenta dies des de la resolució definitiva de la concessió de l'ajuda, que quedarà condicionada a la presentació d'aquest document.
d) Què la renda de l'habitatge objecte del contracte de lloguer sigui igual o inferior a 900 euros mensuals.
e) Què totes les persones que tinguin o hagin de tenir el domicili habitual i permanent a l'habitatge arrendat tinguin la nacionalitat espanyola o la d'algun dels estats membres de la Unió Europea, l'Espai Econòmic Europeu o Suïssa; o, en el cas d'estrangers no comunitaris, que tinguin la residència legal a Espanya.
f) Que els ingressos en conjunt de les persones que tinguin o hagin de tenir el domicili habitual i permanent a l'habitatge arrendat, constin o no com a titulars del contracte de lloguer, determinats d'acord amb el que disposa l'article 8, siguin inferiors a tres vegades l'indicador públic de renda d'efectes múltiples (IPREM) corresponent a l'any 2020, o quatre vegades l'IPREM si es tracta d'una família nombrosa de categoria general o de persones amb discapacitat, i de cinc vegades l'IPREM quan es tracti de famílies nombroses de categoria especial o de persones amb discapacitat d'algun d'aquests tipus: a) persones amb paràlisi cerebral, persones amb malaltia mental, persones amb discapacitat intel·lectual o persones amb discapacitat del desenvolupament, amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 %; o b) persones amb discapacitat física o sensorial, amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 65 %. Aquests ingressos s'han d'acreditar amb les dades que consten a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. Si la persona sol·licitant o qualsevol dels integrants de la unitat de convivència no ha presentat la declaració, haurà de presentar un certificat d'imputacions de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
Article 6
Dipòsit de fiança
En referència al requisit d'acreditació del dipòsit de fiança de contractes de lloguer d'habitatge habitual per a la sol·licitud d'ajudes públiques al lloguer:
Les sol·licituds d'ajudes al lloguer convocades a partir de l'entrada en vigor del Decret llei 8/2020, de 13 de maig de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per a pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, això és del 15 de maig del 2002, i fins al 31 de desembre de 2020, queden suspeses temporalment de l'exigència d'acreditació del dipòsit de fiança per part dels arrendataris, a què fa referència l'article 59 de la Llei 5/2018, de 19 de juny, de l'habitatge de les Illes Balears ( Article 9 del RD 8/2020).
Aquesta suspensió no eximeix de l'obligació dels arrendadors de dipositar les fiances de contractes de lloguer d'habitatge, l'incompliment del qual constitueix una infracció administrativa tipificada en la Llei 5/2018, de 19 de juny, de l'Habitatge de les Illes Balears.
Article 7
Incompatibilitats
1. No pot ser beneficiari d'aquestes ajudes qui incorri en alguna de les circumstàncies que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
2. No es pot concedir l'ajuda si el sol·licitant o algun dels qui tenen la residència habitual i permanent a l'habitatge objecte del contracte de lloguer es troba en alguna de les situacions que s'indiquen a continuació:
a) Que sigui propietari o usufructuari d'algun habitatge a Espanya. A aquest efecte no es considerarà que és propietari o usufructuari d'un habitatge si el dret recau únicament sobre una part alíquota d'aquest i s'ha obtingut per herència o transmissió mortis causa sense testament. S'exceptuen d'aquest requisit els qui, essent titulars d'un habitatge, acreditin la no disponibilitat d'aquest per causa de separació o divorci, per qualsevol altra causa aliena a la seva voluntat o si l'habitatge resulta inaccessible per raó de discapacitat del titular o d'algun membre de la unitat de convivència.
b) Que l'arrendatari o qualsevol dels que tinguin el seu domicili habitual i permanent a l'habitatge arrendat tingui parentiu en primer o segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb l'arrendador de l'habitatge.
c) Que l'arrendatari o qualsevol dels que tinguin el seu domicili habitual i permanent a l'habitatge arrendat sigui soci o partícip de la persona física o jurídica que actuï com a arrendador.
Article 8
Finançament de les actuacions
1. Els ajuts regulats en aquestes bases s'han d'abonar amb càrrec a la partida pressupostària i per la quantia màxima que s'indica a continuació:
Partida pressupostària Import Anualitat
2. La concessió dels ajuts regulats en aquestes bases queda condicionada a la disponibilitat pressupostària i està limitada al crèdit pressupostari esmentat. No obstant això, les quanties màximes es poden incrementar, si hi ha disponibilitat pressupostària suficient, mitjançant acord de la Junta de Govern Local.
Article 9
Regles per a la determinació dels ingressos
Per obtenir l'ajuda, a l'efecte de determinar els ingressos de la persona física o la unitat de convivència que tingui o hagi de tenir el domicili habitual i permanent a l'habitatge llogat, se segueixen els criteris següents:
— S'ha de partir de les quanties de la base imposable general i de l'estalvi, regulades respectivament en els articles 48 i 49 de la Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l'impost sobre la renda de les persones físiques, corresponents a la declaració o les declaracions presentades pel sol·licitant i per cada un dels membres de la unitat de convivència relatives al darrer període impositiu amb termini de presentació vençut en el moment de la sol·licitud de l'ajuda. Si la persona sol·licitant o qualsevol dels integrants de la unitat no ha presentat la declaració, s'haurà de partir de les quanties establertes al certificat d'imputacions d'IRPF emès per l'AEAT, i aplicar-hi el procediment estipulat a la Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l'impost sobre la renda de les persones físiques, a l'efecte d'obtenir la base imposable general i de l'estalvi.
La quantia resultant s'ha de convertir en un nombre de vegades l'IPREM en vigor durant el període al qual es refereixen els ingressos avaluats.
Article 10
Criteris de valoració
1. Les sol·licituds s'han de valorar d'acord amb els ingressos de la unitat de convivència d'acord amb els criteris i prioritat de valoració que s'indiquen a continuació:
La prioritat dels sol·licitants s'ha de determinar amb el major resultat d'aplicar la fórmula següent, amb quatre decimals:
LMI/IUC
On:
LMI = límit màxim d'ingressos
IUC = ingressos de la unitat de convivència
2. A aquesta puntuació se li ha d'afegir la puntuació que correspongui en aplicació dels criteris següents:
- Per fills menors de 18 anys: 3 punts pel primer i 1 per cada un dels següents.
- Persones amb discapacitat:
- Dones víctimes de violència de gènere: 2 punts
3. En cas d'empat, té prioritat la unitat de convivència amb major nombre de membres. Si persisteix l'empat, la preferència s'ha de determinar per ordre d'entrada de la sol·licitud.
Article 11
Quantia de l'ajuda
1. La quantia de l'ajuda és de fins a un 40 % de la renda anual que s'hagi de satisfer pel lloguer de l'habitatge habitual i permanent, amb un límit màxim de 3.960,00 euros anuals per habitatge (330 € mensuals).
2. En el cas que en el contracte de lloguer figurin diversos arrendataris i no s'especifiqui la part de la renda que satisfà cadascun, s'ha d'entendre que es paga a parts iguals. No obstant això, els arrendataris poden manifestar la seva voluntat que la totalitat de l'ajuda sigui satisfeta a un d'ells, segons el model.
3. L'ajuda s'ha de calcular prenent com a referència l'import del rebut del lloguer corresponent a la darrera mensualitat vençuda en la data de la publicació d'aquesta convocatòria, i és invariable durant el període de dotze mesos concedit, llevat que es produeixi una disminució de
la renda de lloguer. Si bé en el supòsit que la renda en els mesos anteriors a la convocatòria fos inferior (des de l'1 de setembre de 2019), és prendrien com a referència les quanties dels rebuts mensuals.
Article 12
Compatibilitat amb altres subvencions
Les ajudes que regulen aquestes bases són incompatibles amb altres ajudes al lloguer per a arrendataris amb recursos econòmics escassos que concedeix l'Ajuntament de Calvià o qualsevol altra Administració o entitat pública. No es consideren afectats per aquesta incompatibilitat els supòsits excepcionals en què els serveis socials de l'Ajuntament de Calvià aportin un complement per al pagament del lloguer a beneficiaris en situacions de vulnerabilitat especial.
Article 13
Àmbit temporal
1. L'ajuda de lloguer es pot atorgar a partir de l'01 de setembre de 2020 i fins el 31 d'agost de 2021. En cas de contractes de durada superior a un any subscrits amb anterioritat a aquesta data, i que continuïn vigents actualment, l'ajuda es reconeix a partir de l'1 de setembre de 2020, sempre que es compleixin els altres requisits exigits.
2. Els beneficiaris que tinguin contracte de lloguer amb data de finalització anterior al 31 d'agost de 2021 hauran d'aportar la pròrroga del contracte, i si no ho fessin, s'obriria l'expedient de revocació de la part concedida i no acreditada.
3. Aquesta ajuda es concedeix per un termini màxim a justificar de dotze mesos i, en tot cas, fins al 31 d'agost de 2021.
Article 14
Obligacions de la persona beneficiària
1. Sense perjudici de les obligacions generals que estableix l'article 14 de la Llei 38/2003, la persona beneficiària ha de complir els requisits següents:
A l'expedient s'ha de fer constar el número de compte bancari de l'arrendador i de l'arrendatari. A l'efecte d'aquesta ajuda, únicament s'admeten aquelles mensualitats de lloguer degudament domiciliades en una entitat financera o de crèdit o dutes a terme mitjançant transferències bancàries. No s'admeten rebuts en mà o que no es corresponguin amb la mensualitat corresponent.
En el cas que es produeixi alguna modificació, el beneficiari ho ha de comunicar al Departament d'Habitatge de l'Ajuntament de Calvià en el termini màxim de deu dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la modificació, llevat dels terminis específics que estableix aquesta convocatòria. El fet de no comunicar qualsevol modificació comporta l'inici d'un procediment de reintegrament de les quanties que s'hagin cobrat indegudament.
Article 15
Modificacions en l'import de la renda
Si les parts que hagin subscrit el contracte de lloguer acorden una disminució de l'import de la renda, el beneficiari no perd el dret a la subvenció. Aquesta modificació s'ha de comunicar al Departament d'Habitatge de l'Ajuntament de Calvià el mes anterior a la vigència de la nova renda. En aquest cas, la quantia de l'ajuda s'ha d'ajustar a la del nou lloguer. Un increment de l'import de la renda no comporta, en cap cas, una modificació de l'ajuda concedida.
Article 16
Canvi de domicili de la persona beneficiària
Quan el beneficiari subscrigui un nou contracte de lloguer i canviï el seu domicili per un altre ubicat dins el municipi de Calvià, està obligat a comunicar el canvi en el termini màxim de cinc dies des de la signatura del nou contracte de lloguer. El beneficiari no perd el dret a la subvenció si el nou contracte de lloguer no suposa la interrupció temporal amb l'anterior contracte i compleix els requisits, límits i condicions que estableixen aquestes Bases. En aquest cas, la quantia de l'ajuda s'ajustaria al nou lloguer si fos inferior, i si fos superior s'ajustaria a l'import concedit inicialment.
Capítol II Procediment de concessió
Article 17
Procediment
El procediment de concessió d'aquestes subvencions es tramita pel sistema de concurrència competitiva mitjançant la comparació, en un únic procediment, de totes les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir una prelació d'acord amb els criteris establerts.
Article 18
Sol·licituds i lloc de presentació
Les sol·licituds poden presentar-se a partir de l'endemà a la publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB, i fins als 30 dies naturals posteriors.
1. De manera telemàtica a través del Registre Electrònic Comú de l'Administració General de l'Estat, en cas de disposar de certificat digital o DNI electrònic.
2. Mitjançant formulari creat particularment per a aquesta convocatòria( Annex ).
*En casos molt excepcionals, podrà sol·licitar per telèfon cita prèvia.
- Per als casos 1) i 2) està a la disposició del ciutadà el SERVEI D'ACOMPANYAMENT PER A TRÀMITS ONLINE- OAC 360°- que ofereix assistència telefònica i telemàtica per a facilitar l'accés als tràmits municipals que es poden realitzar de manera telemàtica.
Tal com estableix l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en tractar-se d'un procediment de concurrència competitiva els actes administratius que es generin en la tramitació del mateix seran objecte de publicació, i la mateixa es durà a terme en el tauler d'anuncis del Ajuntament de Calvià,en la pàgina web municipal i la Base de dades Nacional de Subvencions.
Article 19
Termini de presentació
1. El termini per presentar les sol·licituds d'ajuda al lloguer d'habitatges és d'un mes (1 mes), a comptar de l'endemà d'haver-se publicat la resolució de convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
2. Per a les sol·licituds que es presentin fora de termini s'ha de dictar una resolució d'inadmissió i notificar-la a la persona interessada, d'acord amb el que disposa l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Article 20
Documentació necessària per a la sol·licitud
Juntament amb la sol·licitud d'ajuda de lloguer s'ha de presentar la documentació següent:
a) Documents d'identitat de cadascun dels titulars del contracte de lloguer (DNI, NIE o document equivalent).
b) Documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, de les obligacions amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Calvià. Aquesta comprovació es fa abans de dictar la resolució de concessió i, en el cas que hagi vençut el termini de validesa dels certificats expedits, en el moment en què es dicti la resolució per la qual s'ordena el pagament. Si de la comprovació resulta l'incompliment de les obligacions esmentades, sense més tràmits d'esmena, no es concedirà ni s'abonarà l'ajuda per incompliment dels requisits exigits.
c) Certificat del Registre de la Propietat, de cada un dels arrendataris que figuren en el contracte de lloguer, de titularitats immobiliàries ubicades en territori espanyol. En cas de ser propietari o titular de qualsevol dret que permeti l'ús, la utilització o el gaudi d'algun habitatge a Espanya, cal acreditar-ne la no disponibilitat per alguna de les causes que estableix l'article 6.2 a. La resta de membres de la unitat de convivència han de signar una declaració responsable que no són titulars de cap immoble ubicat en territori espanyol, segons el model que figura en l'annex 1.
d) Declaracions responsables de l'arrendatari del contracte de lloguer, segons el model que figura a l'ANNEX 1, que no incorre en cap de les circumstàncies que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions; que justificarà en el termini establert i en la forma que pertoqui; que compleix els requisits i les condicions que determinaren la concessió de la subvenció; que destinarà l'import íntegre de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual l'ha sol·licitat; que comunicarà a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits que s'exigeixen per concedir la subvenció; que se sotmetrà a les actuacions de comprovació i a qualsevol actuació de verificació i control financer dels òrgans competents; que aportarà tota la informació que es requereixi, i que no ha estat subjecte de revocació de cap de les ajudes que preveuen aquestes bases o altres plans estatals o autonòmics d'habitatge per causes imputables al sol·licitant.
e) Declaracions responsables de tots els membres de la unitat de convivència que tenen el seu domicili habitual i permanent a l'habitatge llogat, segons el model que figura a l'ANNEX 1, que no tenen relació de parentesc de primer o segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb l'arrendador; que no són socis o partícips de la persona física o jurídica que actua com a arrendador; que es comprometen a complir les condicions i els requisits que estableixen les bases i la convocatòria, les quals coneixen i accepten íntegrament, i que saben que, en cas de falsedat en les dades o la documentació aportada o d'ocultació d'informació, de les quals es pugui deduir intenció d'engany en benefici propi o aliè, se'ls pot excloure d'aquest procediment i poden ser objecte de sanció; així mateix, si pertoca, els fets es posaran en coneixement del Ministeri Fiscal per si poden ser constitutius d'un il·lícit penal.
f) Contracte de lloguer de l'habitatge:
g) Certificat de convivència, a l'efecte de determinar que aquest n'és el domicili habitual. Si el contracte de lloguer se subscriu amb posterioritat a la resolució definitiva de concessió, el sol·licitant ha de presentar el certificat en el termini màxim de 30 dies hàbils des de la resolució definitiva de la concessió de l'ajuda, que quedarà condicionada a l'aportació d'aquest document. En el cas que no l'aporti, s'entén que desisteix de la sol·licitud i es dictarà la resolució corresponent d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
H) Rebuts domiciliats de pagament del lloguer a una entitat financera o de crèdit des de l'1 de setembre de 2020 o justificants de transferències bancàries, en el cas de contractes en vigor en aquesta data, o si són de vigència posterior, a partir d'aquesta i fins a la darrera mensualitat vençuda en la data de la publicació de la convocatòria.
i) Declaració responsable de veracitat de dades bancàries, segons el model que figura a l'ANNEX 1.
j) Resolució de reconeixement del grau de discapacitat emès per la Direcció General de Dependència del Govern de les Illes Balears, en el cas de persones amb discapacitat.
k) Documentació judicial o administrativa que justifiqui ser víctima de violència de gènere, en el cas de dones víctimes de violència de gènere.
l) IRPF del darrer exercici de tots els membres de la unitat de convivència. Les persones que no estiguin obligades a presentar la declaració hauran d'aportar un certificat d'imputacions de l'IRPF emès per l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
* La persona sol·licitant no està obligada a aportar la documentació establerta a les lletres a), b) (excepte la documentació d'estar al corrent de les obligacions amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, que hauran d'aportar les persones interessades), c), g) j) i l) si autoritza l'Ajuntament de Calvià per obtenir aquesta informació d'altres administracions.
Si la persona interessada no manifesta expressament la seva negativa perquè l'Ajuntament de Calvià efectuï aquesta obtenció d'informació, per defecte s'entén que l'autoritza.
Article 21
Esmena de la sol·licitud
Si la sol·licitud no compleix els requisits que estableix la normativa o hi manca documentació, l'Ajuntament de Calvià ha de requerir la persona interessada perquè, en el termini improrrogable de deu dies hàbils, esmeni el defecte o aporti la documentació preceptiva, i se li ha d'indicar que, en el cas que no ho faci, s'entén que desisteix de la sol·licitud i s'ha de dictar la resolució corresponent, d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Aquest requeriment d'esmena i els altres actes de tràmit s'han de publicar al tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Calvià i a la pàgina web de l'Ajuntament de Calvià.
Article 22
Protecció de dades
La sol·licitud d'ajuda de lloguer implica que la persona interessada autoritza l'Administració per al tractament de les dades de caràcter personal per a la gestió de les ajudes, de conformitat amb el que disposen la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i les normes que la despleguen.
Article 23
Instrucció del procediment
1. El Departament d'Habitatge de l'Ajuntament de Calvià és l'òrgan instructor del procediment de concessió de les ajudes que preveuen aquestes Bases.
2. Correspon a Departament d'Habitatge de l'Ajuntament de Calvià dur a terme d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de
les quals s'ha de pronunciar la resolució. A aquest efecte, sense perjudici del que disposa l'article 24 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, l'Ajuntament de Calvià pot:
a) Requerir la persona interessada perquè aporti la documentació complementària que permet acreditar el compliment dels requisits.
b) Dur a terme les verificacions i els controls que siguin necessaris.
3. Una vegada transcorregut el termini per presentar les sol·licituds, esmenats els defectes i efectuades les comprovacions que es considerin necessàries, el Departament d'Habitatge de l'Ajuntament de Calvià haurà de valorar les sol·licituds presentades d'acord amb els criteris i el procediment establert, i emetre un informe sobre les qüestions que es derivin de les bases reguladores i de la convocatòria, on haurà de constar la llista de totes les sol·licituds rebudes, amb indicació de quines s'han de concedir, denegar, inadmetre a tràmit o tenir per desistides.
4. Aquest informe dels serveis competents del Departament d'Habitatge de l'Ajuntament de Calvià, que haurà d'incorporar una proposta de resolució de concessió de subvencions amb la llista de les persones beneficiàries, la puntuació obtinguda i l'import de l'ajuda, es traslladarà a la Junta de Govern Local, a l'efecte que aquesta resolgui el que estimi pertinent.
5. La proposta de resolució de concessió de la subvenció no crea cap dret a favor de la persona interessada que s'hi proposi, enfront de l'Ajuntament de Calvià, mentre no es dicti i notifiqui la resolució de concessió de l'ajuda corresponent.
Article 24
Resolució de concessió
1. La Junta de Govern Local ha de dictar la resolució de concessió, basant-se en la proposta de resolució.
2. La resolució de concessió ha d'incloure tots els sol·licitants als quals s'ha concedit l'ajuda; la puntuació obtinguda en aplicació dels criteris de valoració i l'import que se'ls concedeix; els sol·licitants que es considera que desisteixen de la sol·licitud, i els sol·licitants als quals, tot i que compleixen les condicions administratives i tècniques per adquirir la condició de persona beneficiària, se'ls ha desestimat la sol·licitud perquè s'ha excedit la quantia màxima del crèdit fixat en la convocatòria.
3. Si la persona interessada ha sol·licitat l'ajuda abans de signar el contracte de lloguer, s'ha de dictar una resolució condicionada a la signatura i notificar-la a la persona interessada, alhora que se l'ha de requerir perquè presenti el contracte de lloguer i el certificat de convivència corresponents en el termini improrrogable de trenta dies. En el cas que no ho faci, s'entén que desisteix de la sol·licitud i s'haurà de dictar la resolució corresponent d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
4. La resolució de concessió, d'acord amb el que disposen els articles 42, 43 i 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'ha de notificar a les persones interessades mitjançant la publicació al tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Calvià i a la pàgina web de l'ajuntament de Calvià.
Article 25
Termini i notificació
1. El termini màxim per dictar i notificar la resolució de concessió és de sis mesos, a comptar a partir de la data en què acabi el termini per presentar les sol·licituds. Si transcorre aquest termini sense que se n'hagi publicat la resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada per silenci administratiu.
2. La resolució de concessió s'ha de comunicar a la persona interessada mitjançant la publicació al tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Calvià i a la pàgina web de l'Ajuntament de Calvià.
3. S'entén que el beneficiari accepta la concessió de l'ajuda si no manifesta expressament que hi renuncia en el termini de deu dies comptadors a partir de la publicació.
4. Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat la resolució, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Article 26
Justificació i abonament de l'ajuda
1. En el supòsit de contractes de lloguer que l'1 de setembre 2020 estaven vigents, el beneficiari ha d'aportar els justificants bancaris de pagament de totes les mensualitats de lloguer vençudes. En el document bancari ha de constar la identificació completa de la persona que efectua el pagament (arrendatari) i de qui el rep (arrendador), l'import i el concepte, que ha d'incloure el mes a què correspon i l'habitatge objecte del lloguer.
2. Entre els dies 1 i 10 de cada mes natural, el beneficiari ha de presentar el justificant bancari de pagament de la darrera mensualitat de lloguer vençuda. En el document bancari han de constar la identificació completa de la persona que efectua el pagament (arrendatari) i de qui el rep (arrendador), l'import i el concepte, que ha d'incloure el mes a què correspon i l'habitatge objecte del lloguer.
3. El justificant bancari de pagament de la darrera mensualitat de lloguer vençuda s'ha de presentar per correu electrònic a habitatge@calvia.com adjuntant el document bancari.
4. Si el document bancari no es presentava en el termini assenyalat a l'apartat primer, el beneficiari perdria el dret a cobrar l'ajuda de la mensualitat no justificada, sense perjudici de percebre l'import corresponent a les mensualitats pendents que li hagin estat concedides, si compleix els requisits per al seu abonament.
5. La justificació parcial de la mensualitat de renda no dona dret a cobrar l'import proporcional de la subvenció.
Article 27
Proposta i resolució de pagament
1. Una vegada que s'hagi comprovat que la persona beneficiària compleix tots els requisits establerts, el batle o persona responsable de la tinença de batlia delegada en matèria d'habitatge, amb un informe tècnic previ, emès pel Departament d'Habitatge, haurà de dictar, periòdicament, la resolució de reconeixement de l'obligació i la proposta de pagament, que haurà d'incloure la llista dels beneficiaris de l'ajuda i l'import reconegut.
2. Contra aquesta resolució es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, o directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà que es notifiqui la resolució.
Article 28
Revocació i reintegrament
L'incompliment de les obligacions que estableixen aquestes Bases o els articles 36 i 37 de la Llei 38/2003, dona lloc a la revocació de l'ajuda i al reintegrament de les quanties percebudes pel beneficiari.
Article 29
Règim d'infraccions i sancions
Les accions i les omissions que constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions estan tipificades en els articles 56, 57 i 58 de la Llei 38/2003.
Article 30
Impugnació
Contra aquestes bases es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, o directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà que es publiquin.
CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A la CONCESSIÓ D'AJUDA ANUAL Al LLOGUER D'HABITATGES EN EL TERME MUNICIPAL DE CALVIÀ 2020- 2021
1. Marc normatiu
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, del TR de la llei de subvencions.
- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions
- Reglaments i altra normativa de desenvolupament de la llei i el decret legislatiu.
- Pla estratègic de subvencions de l'Ajuntament de Calvià (Secció VII Bases d'execució del pressupost general de l'Ajuntament de Calvià en vigor en el moment de la convocatòria).
- Bases reguladores per a la concessió d'ajudes al lloguer en el terme municipal de Calvià.
- En atenció a la situació econòmica sanitària que està esdevenint, el Decret llei 8/2020, de 13 de maig de mesures urgents i extraordinàries per a ho impulso de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per a pal·liar els efectes de la crisi ocasionada por la COVID-19, particularment referent a la “suspensió temporal del requisit d'acreditació del dipòsit de fiança de contractes de lloguer d'habitatge habitual per a la sol·licitud d'ajudes públiques al lloguer”.
- Decret d'Alcaldia, de 28 d'abril de 2020, d'habilitació, extraordinària i temporal, de sistemes d'acreditació d'identitat en la realització de tràmits administratius amb l'Ajuntament de Calvià, amb motiu de l'aprovació del Reial decret 463/2020, de 14 de març.
Les ajudes previstes en aquesta convocatòria s'han de regir pel que disposen les Bases reguladores per a la concessió ajuda anual al lloguer d'habitatges en el terme municipal de Calvià, aprovades per la Junta de Govern Local en sessió de data 15 d'octubre de 2020.
2. Crèdit pressupostari.
1. Les ajudes previstes en aquesta convocatòria s'han d'abonar amb càrrec a la partida pressupostària i per la quantia màxima que s'indica a continuació:
Partida pressupostària Import Anualitat
2. La concessió de les ajudes regulades en aquestes bases queda condicionada a la disponibilitat pressupostària i està limitada al crèdit pressupostari esmentat. No obstant això, les quanties màximes es poden incrementar, si hi ha disponibilitat pressupostària suficient, mitjançant acord de la Junta de Govern Local.
3. Objecte, condicions i finalitat
1. La concessió d'ajudes al lloguer d'habitatges en el terme municipal de Calvià.
2. L'ajuda al lloguer d'habitatges té per objecte facilitar l'accés i la permanència a un habitatge en règim de lloguer als ciutadans de Calvià amb recursos econòmics escassos, i consisteix en el finançament de part de la renda que han de satisfer els arrendataris dels habitatges llogats, sempre que es compleixin els requisits que exigeixen les Bases.
4. Requisits per a sol·licitar la subvenció
Poden sol·licitar les ajudes que preveuen les bases les persones físiques majors d'edat residents en el municipi de Calvià, si es compleixen els requisits següents:
a) Que la persona sol·licitant sigui titular, en qualitat d'arrendatària, d'un contracte de lloguer d'habitatge d'una durada mínima d'un any o que sent veïna de Calvià estigui en condicions de subscriure'l. El contracte ha d'indicar expressament la referència cadastral de l'habitatge i estar formalitzat en els termes de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'arrendaments urbans.
La condició d'arrendatari s'ha d'acreditar:
b) Què l'habitatge objecte de lloguer estigui situada dins de l'àmbit territorial del municipi de Calvià.
c) Que l'habitatge llogat o per a llogar constitueixi la residència habitual i permanent
de l'arrendatari. Aquesta circumstància s'ha d'acreditar:
d) Que la renda de l'habitatge objecte del contracte de lloguer sigui igual o inferior a 900 euros mensuals.
e) Que totes les persones que tinguin o hagin de tenir el domicili habitual i permanent en l'habitatge arrendat tinguin la nacionalitat espanyola o la d'algun dels estats membres de la Unió Europea, l'Espai Econòmic Europeu o Suïssa; o, en el cas d'estrangers no comunitaris, que tinguin la residència legal a Espanya.
f) Que els ingressos en conjunt de les persones que tinguin o hagin de tenir el domicili habitual i permanent a l'habitatge arrendat, constin o no com a titulars del contracte de lloguer, determinats d'acord amb el que disposa l'article 8, siguin inferiors a 3 vegades l'indicador públic de renda d'efectes múltiples (IPREM) corresponent a l'any 2019 o 4 vegades el IPREM si es tracta d'una família nombrosa de categoria general o de persones amb discapacitat i de 5 vegades el IPREM quan es tracti de famílies nombroses de categoria especial o de persones amb discapacitat d'algun d'aquests tipus:
a) persones amb paràlisi cerebral, persones amb malaltia mental, persones amb discapacitat intel·lectual o persones amb discapacitat del desenvolupament, amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33% o
b) persones amb discapacitat física o sensorial, amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 65%. Aquests ingressos s'han d'acreditar amb les dades que consten en l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. Si el sol·licitant o qualsevol dels integrants de la unitat de convivència no ha presentat la declaració, haurà de presentar certificat d'imputacions de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
5. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds.
Les sol·licituds dels interessats, en models normalitzats, han de portar adjunts els documents i les informacions determinades en la convocatòria, d'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, reguladora del procediment administratiu comú de les Administracions públiques.
Els interessats hauran d'aportar al procediment administratiu les dades i els documents exigits per les Administracions públiques d'acord amb el que disposa la normativa aplicable. Així mateix, els interessats podran aportar qualsevol altre document que estimin convenient.
Els interessats podran presentar les sol·licituds, a models normalitzats, a més de la documentació i informació requerides, de manera telemàtica a través del Registre Electrònic Comú de l'Administració General de l'Estat, en cas de disposar de certificat digital o DNI electrònic, o mitjançant formulari creat particularment per a aquesta convocatòria. I en casos molt excepcionals, podrà sol·licitar per telèfon cita prèvia en el Departament d'Habitatge, o en qualsevol dels llocs indicats en l'article 16 apartat 4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El termini de presentació de les sol·licituds serà d'un mes a comptar a partir de l'endemà al de la data de publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
En tot cas, l'Ajuntament ha de difondre la convocatòria, així com els altres acords i resolucions als quals es fa referència, pels mitjans que consideri adequats.
Tal com estableix l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en tractar-se d'un procediment de concurrència competitiva els actes administratius que es generin en la tramitació del mateix seran objecte de publicació, i la mateixa es durà a terme en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Calvià i en la pàgina web municipal.
6. Termini de resolució i notificació.
El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució no pot excedir de sis (6) mesos comptats a partir de l'endemà a la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució, legitima als interessats per a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de subvenció.
7. Documents i informacions que han d'acompanyar la sol·licitud.
a. Documents d'identitat de cadascun dels titulars del contracte de lloguer (DNI, NIE o document equivalent).
b. Documentació acreditativa d'estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, de les obligacions amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Calvià. Aquesta comprovació es fa abans de dictar la resolució de concessió i, en el cas que hagi vençut el termini de validesa dels certificats expedits, en el moment en què es dicti la resolució per la qual s'ordena el pagament. Si de la comprovació resulta l'incompliment de les obligacions esmentades, sense més tràmits d'esmena, no es concedirà ni s'abonarà l'ajuda per incompliment dels requisits exigits.
c. Certificat del Registre de la Propietat, de cadascun dels arrendataris que figuren en el contracte de lloguer, de titularitats immobiliàries situades en territori espanyol. En cas de ser propietari o titular de qualsevol dret que permeti l'ús, la utilització o el gaudi d'algun habitatge a Espanya, cal acreditar la no disponibilitat per alguna de les causes que estableix l'article 6.2 a .La resta de membres de la unitat de convivència han de signar una declaració responsable que no són titulars de cap immoble situat en territori espanyol, segons el model que figura en l'annex 1.
d. Declaracions responsables de l'arrendatari del contracte de lloguer, segons el model que figura en l'ANNEX 1, que no incorre en cap de les circumstàncies que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions; que justificarà en el termini establert i en la forma que correspongui; que compleix els requisits i les condicions que van determinar la concessió de la subvenció; que destinarà l'import íntegre de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual l'ha sol·licitat; que comunicarà a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti a algun dels requisits que s'exigeixen per a concedir la subvenció; que se sotmetrà a les actuacions de comprovació i a qualsevol actuació de verificació i control financer dels òrgans competents; que aportarà tota la informació que es requereixi, i que no ha estat subjecte de revocació de cap de les ajudes que preveuen aquestes bases o altres plans estatals o autonòmics d'habitatge per causes imputables al sol·licitant.
e. Declaracions responsables de tots els membres de la unitat de convivència que tenen el seu domicili habitual i permanent en l'habitatge llogat, segons el model que figura a l'ANNEX 1, que no tenen relació de parentiu de primer o segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb l'arrendador; que no són socis o partícips de la persona física o jurídica que actua com a arrendador; que es comprometen a complir les condicions i els requisits que estableixen les bases i la convocatòria, les quals coneixen i accepten íntegrament, i que saben que, en cas de falsedat en les dades o la documentació aportada o d'ocultació d'informació, de les quals es pugui deduir intenció d'engany en benefici propi o aliè, els hi pot excloure d'aquest procediment i poden ser objecte de sanció; així mateix, si correspon, els fets es posarien en coneixement del Ministeri Fiscal per si poden ser constitutius d'il·lícit penal.
f. Contracte de lloguer de l'habitatge:
g. Certificat de convivència, a l'efecte de determinar que aquest és el domicili habitual. Si el contracte de lloguer se subscriu amb posterioritat a la resolució definitiva de concessió, el sol·licitant ha de presentar el certificat en el termini màxim de 30 dies hàbils des de la resolució definitiva de la concessió de l'ajuda, que quedarà condicionada a l'aportació d'aquest document. En el cas que no ho aporti, s'entén que desisteix de la sol·licitud i es dictarà la resolució corresponent d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
h. Rebuts domiciliats de pagament del lloguer en una entitat financera o de crèdit des de l'1 de gener de 2020 o justificants de transferències bancàries, en el cas de contractes en vigor en aquesta data, o si són de vigència posterior, a partir d'aquesta i fins a l'última mensualitat vençuda en la data de la publicació de la convocatòria.
i. Declaració responsable de veracitat de dades bancàries, segons el model que figura en l'ANNEX ?.
j. Resolució de reconeixement del grau de discapacitat emès per la Direcció general de Dependència del Govern de les Illes Balears, en el cas de persones amb discapacitat.
k. Documentació judicial o administrativa que justifiqui ser víctima de violència de gènere, en el cas de dones víctimes de violència de gènere.
l. IRPF de l'últim exercici de tots els membres de la unitat de convivència. Les persones que no estiguin obligades a presentar la declaració hauran d'aportar un certificat d'imputacions de l'IRPF emès per l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
a. La persona sol·licitant no està obligada a aportar la documentació establerta a les lletres a), b) (excepte la documentació d'estar al corrent de pagament de les obligacions amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, que hauran d'aportar les persones interessades), c), g), j) i l) si autoritza l'Ajuntament de Calvià per a obtenir aquesta informació d'altres administracions.
b. Si la persona interessada no manifesta expressament la seva negativa perquè l'Ajuntament de Calvià efectuï aquesta obtenció d'informació, per defecte s'entén que ho autoritza.
La presentació de la sol·licitud de subvenció implica acceptar les bases i obligacions establertes en aquesta norma.
8. Dipòsit de fiança.
En referència al requisit d'acreditació del dipòsit de fiança de contractes de lloguer d'habitatge habitual per a la sol·licitud d'ajudes públiques al lloguer:
Les sol·licituds d'ajudes al lloguer convocades a partir de l'entrada en vigor del Decret llei 8/2020, de 13 de maig de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per a pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, això és del 15 de maig del 2002, i fins al 31 de desembre de 2020, queden suspeses temporalment de l'exigència d'acreditació del dipòsit de fiança per part dels arrendataris, a què fa referència l'article 59 de la Llei 5/2018, de 19 de juny, de l'habitatge de les Illes Balears ( Article 9 del RD 8/2020).
Aquesta suspensió no eximeix de l'obligació dels arrendadors de dipositar les fiances de contractes de lloguer d'habitatge, l'incompliment del qual constitueix una infracció administrativa tipificada en la Llei 5/2018, de 19 de juny, de l'Habitatge de les Illes Balears.
9. Regles per a la determinació dels ingressos.
Per a l'obtenció de l'ajuda, a l'efecte de determinar els ingressos de la persona física o la unitat de convivència que tingui o hagi de tenir el domicili habitual i permanent en l'habitatge llogat, se segueixen els criteris següents:
— S'ha de partir de les quanties de la base imposable general i de l'estalvi, regulades respectivament en els articles 48 i 49 de la Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l'impost sobre la renda de les persones físiques, corresponents a la declaració o les declaracions presentades pel sol·licitant i per cadascun dels membres de la unitat de convivència relatives a l'últim període impositiu amb termini de presentació vençut en el moment de la sol·licitud de l'ajuda.
Si el sol·licitant o qualsevol dels integrants de la unitat no ha presentat la declaració, s'haurà de partir de les quanties establertes en el certificat d'imputacions d'IRPF emès per la AEAT i aplicar sobre els mateixos el procediment estipulat a la Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l'impost sobre la renda de les persones físiques, a l'efecte d'obtenir la base imposable general i de l'estalvi.
— La quantia resultant s'ha de convertir en un número a vegades el IPREM en vigor durant el període al qual es refereixen els ingressos avaluats.
10. Criteris de Valoració.
1. Les sol·licituds s'han de valorar d'acord amb els ingressos de la unitat de convivència d'acord amb els criteris i prioritat de valoració que s'indiquen a continuació:
La prioritat dels sol·licitants s'ha de determinar amb el major resultat d'aplicar la fórmula següent, amb quatre decimals:
LMI/*IUC
On:
LMI = límit màxim d'ingressos
IUC = ingressos de la unitat de convivència.
2. A aquesta puntuació se li ha d'afegir la puntuació que correspongui en aplicació dels següents criteris:
Per fills menors de 18 anys: 3 punts pel primer i 1 per cadascun dels restants.
Persones amb discapacitat:
Dones víctimes de violència de gènere: 2 punts
3. En cas d'empat, té prioritat la unitat de convivència amb major nombre de membres. Si persisteix l'empat, la preferència s'ha de determinar per ordre d'entrada de la sol·licitud.
11. Esmena de sol·licituds.
D'acord amb el que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la sol·licitud presentada de l'ajuda, no reunís els requisits previstos o la documentació aportada fora incompleta, s'hauria de requerir el sol·licitant perquè esmenés les deficiències detectades o aportarà la documentació necessària en el termini de deu dies hàbils, i advertir-lo que, si no complia aquest requeriment en els termes previstos, s'entendrà que desisteix de la seva sol·licitud, amb una resolució prèvia, que hauria de ser dictada en els termes previstos a l'article 21 de l'esmentada llei.
Aquest requeriment d'esmena i els altres actes de tràmit seran únicament objecte de publicació en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Calvià i en la pàgina web de l'Ajuntament de Calvià.
12. Quantia de l'ajuda.
1. La quantia de l'ajuda és de fins a un 40% de la renda anual que s'hagi de satisfer pel lloguer de l'habitatge habitual i permanent, amb un límit màxim de 3.960,00 euros anuals per habitatge (330 € mensuals).
2. En el cas que en el contracte de lloguer figurin diversos arrendataris i no s'especifiqui la part de la renda que satisfà cadascun d'ells, s'ha d'entendre que es paga a parts iguals. No obstant això, els arrendataris poden manifestar la seva voluntat que la totalitat de l'ajuda sigui satisfeta a un d'ells, segons el model.
3. L'ajuda s'ha de calcular prenent com a referència l'import del rebut del lloguer corresponent a l'última mensualitat vençuda en la data de la publicació d'aquesta convocatòria, i és invariable durant el període de dotze mesos concedit, tret que es produeixi una disminució de la renda de lloguer.
Si bé en el cas que la renda en els mesos anteriors a la convocatòria fos inferior (des d'1 de setembre de 2020), es prendran com a referència les quanties dels rebuts mensuals.
13. Resolució
La resolució de concessió, d'acord amb el que disposen els articles 42, 43 i 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'ha de notificar a les persones interessades mitjançant la publicació en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Calvià i a la pàgina web de l'ajuntament de Calvià.
La resolució posa fi a la via administrativa i es pot recórrer mitjançant recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que va dictar la resolució, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de publicar-se, o bé directament mitjançant la interposició del pertinent recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de publicar-se.
En cas de presentar-se recurs de reposició, no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins a la resolució expressa del primer recurs o la seva desestimació presumpta.
Calvià, 16 d'octubre de 2020
La tinent batle de Cohesió Social, Igualdad, Comunicación y Policía Local Natividad Francés Gárate