Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT D'HISENDA I FUNCIÓ PÚBLICA
Núm. 9797
Resolució del conseller executiu d’Hisenda i Funció Pública, de 5 d’octubre de 2020, per la qual s’autoritza la modificació de l’horari del personal de la brigada de picapedrers de la Unitat de Patrimoni Històric i Industrial
“Fets
1. A la sessió de la Mesa General Conjunta de Personal Laboral i Funcionari, de 23 de juliol de 2020, a proposta del sindicat CSIF, es va incloure la proposta de “Modificació de l'horari de la jornada de treball de la brigada de picapedrers de la Unitat de Patrimoni Històric Industrial, del Departament de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística”.
El president de la Mesa va acordar sol·licitar informe sobre aquesta proposta a la secretaria tècnica afectada.
2. El secretari tècnic de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística, ha emès un informe en data 11 d'agost de 2020 en el qual manifesta que no hi ha cap inconvenient en l'autorització d'aquesta modificació horària, sempre que es compleixin les condicions següents:
a. Que l'autorització tengui caràcter provisional, mentre es tramita formalment la modificació de l'horari conforme a l'Acord que regula la jornada i els horaris generals i especials del personal al servei del Consell de Mallorca, per a període fins a 30 de setembre de 2020.
b. Que l'horari sigui acceptat i aplicat a la totalitat dels empleats que integren la brigada de picapedrers de Patrimoni Històric i Industrial.
3. El 14 d'agost de 2020, una vegada constatat que hi ha acord entre tots els empleats de la brigada de picapedrers de Patrimoni Històric i Industrial, el conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública va dictar la Resolució per la qual s'autoritza amb caràcter temporal la modificació provisional de l'horari del personal de la brigada de picapedrers de la Unitat de Patrimoni Històric i Industrial i ordena l'inici del procediment per a la modificació de l'horari de manera reglamentària, de conformitat amb el que disposa l'article 25.1 de de l'Acord de la Mesa General de Negociació Conjunta de personal funcionari i laboral del Consell de Mallorca – IMAS, mitjançant el qual es regula la jornada i els horaris generals i especials del personal, ratificat pel Ple del Consell de Mallorca en data 2 de maig de 2018.
4. A la sessió de la Mesa General Conjunta de Personal Laboral i Funcionari, de 24 de setembre de 2020, es va acordar modificar l'horari del personal de la brigada de picapedrers de la Unitat de Patrimoni Històric i Industrial de manera que aquest horari passi a ser de les 06.30 hores a les 13.30 hores, d'acord amb la Resolució de 14 d'agost de 2020 esmentada en l'apartat anterior.
Fonaments de dret
1. L'article 25.1 de l'Acord de la Mesa General de Negociació Conjunta de personal funcionari i laboral del Consell de Mallorca – IMAS, mitjançant el qual es regula la jornada i els horaris generals i especials del personal, ratificat pel Ple del Consell de Mallorca en data 2 de maig de 2018, estableix el següent:
1. En relació amb altres unitats o serveis amb personal funcionari i/o laboral que ocupi llocs amb horari especial no regulat expressament en aquest Acord, els directors insulars o directores insulars competents en la matèria o els òrgans equivalents poden proposar motivadament a la persona titular del departament competent en matèria de funció pública que faci un horari diferent al general i, una vegada negociat en la Mesa General Conjunta de personal funcionari i laboral de l'IMAS-Consell, se n'ha d'emetre la resolució del conseller o consellera competent en matèria de funció pública.
2. Un cop publicat l'acord en el BOIB, la planificació de la jornada regulada en aquest Acord s'ha de complir en les programacions i la gestió dels calendaris i quadrants.
2. L'article 14 de la Llei 31/1995, de prevenció de riscs laborals, estableix el deure de garantir la seguretat i salut dels treballadors en tots els aspectes relacionats amb el treball, amb l'adopció de les mesures que siguin necessàries.
3. Així mateix, l'activitat de la Brigada s'enquadra en l'àmbit de les obres de construcció, que en matèria de prevenció de riscs laborals venen regulades pel RD 1627/1997, que respecte de les disposicions mínimes als llocs de treball en obres indica que "la temperatura ha de ser l'adequada per a l'organisme humà durant el temps de treball, quan les circumstàncies ho permetin, tenint en compte els mètodes de treball que s'apliquin i les càrregues físiques imposades".
Una de les mesures de prevenció d'estrès tèrmic per calor a feines exteriors és la reducció d'exposició a les hores de major exposició solar i temperatura, i concentrar les activitats més intenses a les primeres hores del matí.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Autoritzar la modificació de l'horari del personal de la brigada de picapedrers de la Unitat de Patrimoni Històric i Industrial, de manera que aquest horari passa a ser de les 06.30 hores a les 13.30 hores, des del 15 de maig fins al 30 de setembre.
2. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució al BOIB.
3. Notificar aquesta Resolució a la secretaria tècnica de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística i a les persones interessades.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució que no exhaureix la via administrativa es pot interposar el recurs d'alçada davant la Presidència del Consell de Mallorca, dins el termini d'un mes, a partir del dia següent al de la publicació de la present Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada es pot interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, a partir del dia següent al de la recepció de la notificació de la desestimació del recurs esmentat.
Una vegada hagin transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs sense que se n'hagi notificat la resolució, es pot interposar el recurs contenciós administratiu, contra la desestimació presumpta del recurs d'alçada, sense limitació temporal, mentre no hi hagi resolució expressa.
No obstant això, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això, de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.”
Palma, 5 d'octubre de 2020
El conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública (Decret de 27-08-2019, BOIB núm. 123, de 07-09-2019) Josep Lluís Colom Martínez