Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 9779
Resolució de la consellera d’Administracions Públiques i Modernització i presidenta de l’Escola Balear d’Administració Pública, a proposta de la directora gerent de l’EBAP, per la qual es fusionen la Comissió per a l’Actualització dels Diplomes d’Aptitud dels Policies Locals i la Comissió d’Avaluació dels Cursos de Capacitació Corresponents a Cada Categoria de Policia Local

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 13 d'octubre de 2020, la directora gerent de l'Escola Balear d'Administració Pública ha formulat la proposta de resolució següent:

Fets

1. L'article 7.1 del Decret 100/2012, de 7 de desembre, pel qual s'estableixen els criteris de revalidació i actualització dels diplomes de cursos d'aptitud dels policies locals, disposa que, amb l'objectiu de dur a terme el procediment d'actualització dels diplomes d'aptitud, mitjançant una resolució del president de l'EBAP s'ha de constituir una comissió i s'han de designar els membres que n'han de formar part entre el personal funcionari de l'EBAP i de l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears (ISPIB) que tengui funcions relacionades amb la formació en matèria de seguretat i emergències o en matèria de coordinació de les policies locals. N'ha de formar part un funcionari de la unitat que tengui assignat l'assessorament jurídic de l'EBAP.

2. La Resolució de 15 d'octubre de 2013 de la presidenta de l'EBAP va determinar la composició de la Comissió per a l'Actualització dels Diplomes d'Aptitud dels Policies Locals, la qual fou modificada per la Resolució de la presidenta de l'EBAP de 17 de novembre de 2015, i per la Resolució de la presidenta de l'EBAP de 6 de juny de 2017.

3. De conformitat amb l'article 34.3 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, els procediments de selecció per accedir a la categoria de policia local es completen amb la superació d'un període de pràctiques, que inclou el curs de capacitació corresponent a la categoria a la qual es vol accedir i la fase de pràctiques al municipi relacionades amb les funcions pròpies de la categoria en qüestió. D'altra banda, l'article 28.3 del mateix text legal estableix que l'Escola Balear d'Administració Pública ha d'impartir el curs de capacitació corresponent a cada categoria de la policia local.

4. L'article 18.4 dels Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública, aprovats pel Decret 31/2012, de 13 d'abril, disposa: «Mitjançant una resolució de la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública es podran constituir comissions específiques en matèria de seguretat pública i emergències integrades per professionals, a l'efecte de garantir la formació dels policies locals [...]». Així mateix, disposa que la resolució que creï la comissió n'ha d'establir l'estructura, el funcionament i les funcions.

5. Dins aquesta habilitació competencial i en el marc legal i reglamentari aplicable als cursos de capacitació que integren el procés selectiu dels aspirants a les diverses categories de policia local, en data 26 de febrer de 2020 la consellera d'Administracions Públiques i Modernització va resoldre crear la Comissió d'Avaluació dels Cursos de Capacitació Corresponents a Cada Categoria de Policia Local.

6. L'avaluació dels cursos de capacitació i l'actualització dels diplomes d'aptitud dels policies locals són matèries que es troben directament relacionades entre sí i en íntima connexió, cosa que obliga a tenir criteris clars i uniformes. Així mateix, els membres que han de formar part de les comissions existents poden ser les mateixes persones, tota vegada que el Decret 100/2012 exigeix en relació amb la Comissió per a l'Actualització dels Diplomes que estigui conformada per personal funcionari de l'EBAP i de l'ISPIB que tengui funcions relacionades amb la formació en matèria de seguretat i emergències o en matèria de coordinació de les policies locals, a més d'un funcionari de la unitat que tengui assignat l'assessorament jurídic de l'EBAP. Aquesta composició és idèntica a la que es va preveure per conformar la Comissió d'Avaluació dels Cursos de Capacitació Corresponents a Cada Categoria de Policia Local, per la qual cosa s'estima convenient i oportú fusionar les dues comissions en una sola, d'acord amb els principis d'eficàcia i eficiència administrativa i amb el criteri d'especialització dels membres de la Comissió en el desenvolupament de les seves funcions.

Fonaments de dret

1. L'article 7.1 del Decret 100/2012, de 7 de desembre, pel qual s'estableixen els criteris de revalidació i actualització dels diplomes de cursos d'aptitud dels policies locals.

2. L'article 18.4 dels Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública, aprovats pel Decret 31/2012, de 13 d'abril.

3. La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

4. L'article 178 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat pel Decret 40/2019, de 24 de maig.

5. Els articles 15 a 18 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

6. Els articles 17 a 19 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

7. L'article 9.1 dels Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública, aprovats pel Decret 31/2012, de 13 d'abril, disposa que la Presidència de l'EBAP correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública.

8. El Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; el Decret 10/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears, i el Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

9. L'article 12.5 dels Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública, aprovats pel Decret 31/2012, de 13 d'abril, estableix les atribucions de la Direcció Gerència i preveu en la lletra l) que correspon a la persona titular de la Direcció Gerència elevar al president i al Consell de Direcció les propostes que consideri convenients per al desenvolupament de les activitats de l'EBAP, d'acord amb la Vicepresidència.

Proposta de resolució

Propòs a la consellera d'Administracions Públiques i Modernització i presidenta de l'Escola Balear d'Administració Pública que dicti una resolució en els termes següents:

1. Modificar la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 26 de febrer de 2020, per la qual es crea la Comissió d'Avaluació dels Cursos de Capacitació Corresponents a Cada Categoria de Policia Local, que passa a designar-se Comissió d'Avaluació i d'Actualització dels Cursos de Capacitació de les Diferents Categories de Policia Local.

2. Modificar el punt 1.1 de l'annex 1 de la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 26 de febrer de 2020, que queda redactat en els termes següents:

La Comissió d'Avaluació i d'Actualització dels Cursos de Capacitació de les Diferents Categories de Policia Local és un òrgan col·legiat que té com a objectius dur a terme les avaluacions dels alumnes dels cursos de capacitació per a les categories de policia que imparteix l'EBAP, en els casos i de la manera que s'estableix en la resolució per la qual s'aproven la convocatòria, les bases i el manual de l'alumnat que han de regir el curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia local, així com garantir el compliment de les normes que regulen l'avaluació dels alumnes, d'acord amb el que estableix la resolució a què es fa referència. Així mateix, aquesta Comissió té per objecte dur a terme les funcions relatives al procediment de revalidació i actualització dels diplomes dels cursos d'aptitud dels policies locals d'acord amb el Decret 100/2012, de 7 de desembre.

3. Modificar el punt 1.2 de l'annex 1 de la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 26 de febrer de 2020, al qual s'han d'afegir les funcions següents:

g) Dur a terme el procediment d'actualització dels diplomes dels policies locals.

h) Exercir qualsevol altra funció relacionada amb l'actualització dels cursos i diplomes dels policies locals i, en particular, les funcions descrites en l'article 7.2 del Decret 100/2012, de 7 de desembre, pel qual s'estableixen els criteris de revalidació i actualització dels diplomes de cursos d'aptitud dels policies locals.

4. Modificar l'annex 2 de la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 26 de febrer de 2020, que queda redactat en els termes següents:

Composició de la Comissió d'Avaluació i d'Actualització dels Cursos de Capacitació de les Diferents Categories de Policia Local

La Comissió d'Avaluació i d'Actualització dels Cursos de Capacitació de les Diferents Categories de Policia Local està conformada pels membres següents:

─ El president és el cap d'estudis de Seguretat i Emergències de la Prefectura d'Estudis IV de l'EBAP.

─ El vocal primer és la persona que ocupa el lloc de feina de coordinador o coordinadora de formació de la Prefectura d'Estudis IV de l'EBAP.

─ El vocal segon és una instructora o instructor policial de la Prefectura d'Estudis IV designat per la directora gerent de l'EBAP.

─ El vocal tercer és un representant del Servei de Règim Jurídic de l'EBAP designat per la directora gerent de l'EBAP.

─ El vocal quart és el director de l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears (ISPIB), de la Direcció General d'Emergències i Interior.

Un dels vocals exerceix les funcions de secretari o secretària de la Comissió. El secretari o secretària s'elegeix de conformitat amb el que estableix l'annex 1.

En cas d'absència, vacant o malaltia del cap d'estudis de Seguretat i Emergències, exerceix les funcions de president la persona titular del Departament de Formació i Selecció de l'EBAP.

En cas d'absència, vacant o malaltia del director de l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears (ISPIB), exerceix les funcions de vocal quart la persona que ocupa el lloc F01130644 - cap de la Secció XVIII, adscrit a la Direcció General d'Emergències i Interior.

La directora gerent ha de nomenar un suplent del vocal segon d'entre els membres de la Prefectura d'Estudis IV, i un suplent del vocal tercer d'entre els representants del Servei de Règim Jurídic de l'EBAP, per als casos d'absència, vacant o malaltia dels titulars.

5. Deixar sense efecte la Resolució de 15 d'octubre de 2013 de la presidenta de l'EBAP que va determinar la composició de la Comissió per a l'Actualització dels Diplomes d'Aptitud dels Policies Locals, modificada per la Resolució de la presidenta de l'EBAP de 17 de novembre de 2015, i per la Resolució de la presidenta de l'EBAP de 6 de juny de 2017.

6. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Administracions Públiques i Modernització i presidenta de l'Escola Balear d'Administració Pública en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en relació amb l'article 21.1 dels Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública, aprovats pel Decret 31/2012, de 13 d'abril.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la notificació, d'acord amb els articles 8.3 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 13 d'octubre de 2020

La consellera d'Administracions Públiques i Modernització i presidenta de l'EBAP Isabel Castro Fernández

La directora gerent proposant Mercedes Riera López