Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ESPORLES
Núm. 9737
Bases per crear una borsa de treball de la categoria de treballador/a social, amb caràcter laboral temporal, mitjançant el sistema de concurs lliure
1. Objecte de la convocatòria.
L'objecte d'aquesta convocatòria és la creació d'una borsa de treball de treballadors/es socials, mitjançant el sistema de concurs, per a la provisió, amb caràcter temporal, de les possibles vacants o substitucions que puguin sorgir motivades per necessitats urgents inajornables derivades de l'augment de la demanda d'usuaris, baixes laborals (per IT, maternitat, etc), jubilacions, llicències, vacances, etc.
2. Requisits dels Aspirants.
Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents, dels quals han d'estar en possessió durant tot el procés selectiu:
2.1 Tenir la nacionalitat espanyola sense perjudici del que estableix l'article 57 de la Llei 7/2007.
2.2 Tenir 16 anys complits i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa, el dia de la finalització del termini d'admissió de sol·licituds.
2.3 Posseir la capacitat funcional pel desenvolupament de les tasques.
2.4 No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de les administracions Públiques ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques, de conformitat amb l'article 56. 1 d) de la Llei 7/2007.
2.5 Estar en possessió del títol de grau o diplomatura en treball social. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar la corresponent homologació del Ministeri d'Educació o d'una universitat espanyola.
2.6 Acreditar el nivell B2 de coneixements de la llengua catalana, mitjançant l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Política Lingüística de les Illes Balears o equivalències previstes .
2.7 Han de presentar declaració jurada d'estar en condicions de procedir amb la col·legiació com a pas previ a l'efectiu desenvolupament i pressa de possessió de la plaça a la que concorre mitjançant el present concurs.
2.8 Presentar document justificatiu del pagament de la taxa de 18,00€ de participació a processos selectius publicada al boib núm. 147 de data 2 de desembre de 2017.
L'import s'haurà de fer efectiu al número de compte següent:
ES87 2038 3392 8664 0000 0397
Concepte: Nom+borsí TS
3. Presentació d'Instàncies.
Les sol·licituds per participar seran presentades en el Registre General d'aquest Ajuntament, en el termini de set (7) dies naturals, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB. Es publicarà també a la pàgina web de l'Ajuntament (www.ajesporles.net) i al tauler d'anuncis.
Les instàncies es podran presentar també en la forma que indica l'article 66 de la Llei 39/2015 de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Per ser admesos i prendre part en el procés selectiu de la borsa de treball es requerirà que els aspirants manifestin a la instància que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona.
Adjunt amb la instància s'ha de presentar un full amb la baremació dels mèrits aportats. (ANNEX II)
Els aspirants hauran d'acompanyar a la seva instància: (model ANNEX I)
- DNI,
- Currículum,
- Titulació de llengua catalana (nivell B2)
- Titulació de la formació exigida a la base segona
- Fotocòpies dels mèrits a avaluar. (Els mèrits adduïts i no justificats pels aspirants en la forma indicada, no seran valorats). El tribunal es reserva la potestat de sol·licitar veure en qualsevol moment els documents originals.
4. Admissió dels Aspirants.
Expirat el termini de presentació d'instàncies, l'autoritat convocant dictarà resolució en el termini màxim de deu (10) dies hàbils aprovant la llista provisional d'admesos i exclosos. Tot allò es publicarà en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament, atorgant-se, d'acord amb l'article 68 de la dita Llei 39/2015, un termini de tres (3) dies hàbils, per poder esmenar el defecte que hagi motivat l'exclusió.
Les reclamacions seran acceptades o rebutjades per resolució de la Batlia a la qual s'aprovi la llista definitiva, i es publicarà en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament d'Esporles.
Si no hi ha reclamacions, la llista provisional es considerarà elevada a definitiva el dia següent al de la finalització del termini per reclamar.
5. Comissió Tècnica de Valoració.
Els membres de la Comissió han de ser personal laboral fix o personal funcionari de carrera d'igual o superior categoria, i amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigit per a la plaça convocada.
De la comissió tècnica de valoració, no en podrà formar part el personal d'elecció o de designació política, el personal funcionari i laboral interí i el personal eventual, i tindrà la següent composició:
- Un president/a, que serà personal laboral fix o funcionari de carrera de l'entitat local o de qualsevol Administració pública, designat pel president/a de la corporació.
- Dos vocals designats pel president o la presidenta de la corporació que tinguin la titulació o especialització igual o superior a l'exigida per a l'accés a la plaça que es convoca, que pot ser de l'entitat local o de qualsevol Administració pública.
- Un secretari/a designat pel president o la presidenta de la corporació que tinguin titulació o especialització igual o superior a l'exigida per a l'accés a la plaça que es convoca, que pot ser de l'entitat local o de qualsevol Administració pública.
Els membres de la Comissió s'hauran d'abstenir d'intervenir, la qual cosa notificaran a l'autoritat convocant, quan es doni alguna de les circumstàncies previstes a l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
Igualment les persones aspirants podran recusar els membres de la Comissió quan concorri alguna de les circumstàncies previstes a l'apartat anterior.
La Comissió podrà comptar amb personal assessor especialista per a aquelles consultes que siguin necessàries. Aquestes persones assessores es limitaran a prestar l'assistència que se'ls sol·liciti i tindran veu, però no vot.
A la resolució que declari aprovada la llista definitiva de persones admeses i excloses es farà pública la designació de la Comissió tècnica de valoració.
6. Procés de Selecció.
6.1 Fase de concurs
1. EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL:
La puntuació màxima d'aquest apartat serà de 12 punts, que s'atorguen seguint els següents criteris:
La puntuació màxima d'aquest apartat serà de 12 punts, que s'atorguen seguint els següents criteris:
2. CONEIXEMENTS ORALS I ESCRITS DE CATALÀ:
Es valoraran com a mèrits d'acord amb la següent escala, amb una puntuació màxima de 4 punts:
Es valoraran els certificats expedits o reconeguts com a equivalents pel Govern Balear.
En cas que la persona aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només s'ha d'atorgar puntuació per al certificat que acrediti majors coneixements, a excepció feta del certificat LA (coneixements de llenguatge administratiu) pel qual s'ha d'addicionar 1 punt.
3. FORMACIÓ REGLADA:
La puntuació màxima d'aquest apartat serà de 10 punts: Formació universitària de grau i postgrau relacionada amb serveis socials (quan no s'hagi acreditat com a requisit)
4. FORMACIÓ NO REGLADA:
La puntuació màxima d'aquest apartat serà de 8 punts:
Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de treballador/a social dels cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per a Universitats, escoles oficials de formació, escoles municipals de formació, Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'Administració de l'Estat, l'autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
Els cursos poden tenir qualsevol durada. No són acumulatius els crèdits d'assistència i els d'aprofitament. En cas de no indicar la durada en hores no es puntuarà. No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques.
La valoració d'aquest criteri es duu a terme d'acord amb el següent barem:
Cursos rebuts:
- Cursos amb certificat d'aprofitament: 0,010 punts per cada hora de durada del curs.
- Cursos amb certificat d'assistència: 0,005 punts per cada hora de durada del curs. Si no especifica la durada, es valora amb 0,010 punts. Cursos impartits: - Es valorarà a raó de 0,010 punts per hora. A l'efecte de còmput, el valor d'1 crèdit és l'equivalent a 10 hores. Excepte en el cas dels crèdits ECTS (European Credit Transfer System), que es valoraran segons el que indiqui el certificat o segons estigui estipulat.
A l'efecte de còmput, el valor d'1 crèdit és l'equivalent a 10 hores. Excepte en el cas dels crèdits ECTS (European Credit Transfer System), que es valoraran segons el que indiqui el certificat o segons estigui estipulat.
Beques de postgrau:
La puntuació màxima d'aquest apartat serà d'1 punt.
Es valorarà el temps de participació als programes de formació de qualsevol administració, entitat o organisme públic, segons el següent: 0,05 punts per mes complet.
5. PUBLICACIONS
La puntuació màxima d'aquest apartat serà d'1,50 punts.
Es valoraran les publicacions sobre estudis o treballs en mitjans especialitzats, científics, tècnics o professionals sobre matèries o temes relacionats directament amb funcions de naturalesa o de contingut anàleg als de la plaça convocada, així com les ponències en jornades o seminaris, d'acord als següents criteris:
1. Per articles en revistes i publicacions periòdiques, o per ponències en jornades o seminaris: 0,02 punts per coautoria; 0,04 per autoria individual/ponència.
2. Per autoria de llibres o recull de normes comentades, o edicions equivalents en altres suports audiovisuals: 0,30 punts si s'és el/la coautor/a; 0,60 punts si s'és l'autor/a individual.
6. VOLUNTARIAT:
La puntuació màxima d'aquest apartat serà de 0,5 punt.
Es valorarà el temps de participació en programes i/o activitats de voluntariat, directament relacionats amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir, de qualsevol administració, entitat o organisme públic, segons el següent: 0,05 punts per mes complet.
6.2 Entrevista Personal
La puntuació màxima d'aquest apartat serà de 30 punts.
Entrevista personal a l'efecte de determinar els coneixements i la capacitat de l'aspirant. La mateixa versarà sobre els continguts específics de les tasques a desenvolupar, tot cercant tenir una impressió global i obtenir un adequat coneixement de les capacitats dels aspirants i de la seva adaptació al lloc de feina.
7. Constitució de la borsa
Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, la comissió tècnica de valoració publicarà, al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web de l'Ajuntament, una llista de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants (per blocs i total), amb indicació del número de document nacional d'identitat.
Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.
En cas d'empat entre aspirants, es resoldrà en primer lloc per la major puntuació en la fase d'entrevista, si persisteix l'empat per la major puntuació en l'experiència en tasques a l'administració pública, després en l'empresa privada, i en darrer lloc es resoldrà per sorteig.
Les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per a al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional dels mèrits del concurs.
Una vegada resoltes les al·legacions, la comissió tècnica de valoració elaborarà la llista definitiva de totes les persones aspirants de la borsa, per ordre de la puntuació obtinguda, que elevarà a la batlessa perquè en dicti la resolució que correspongui.
La borsa es publicarà al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament amb indicació de totes les persones integrants, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda per cadascuna, amb indicació del número de document nacional d'identitat.
8 – Funcionament de la borsa
Les persones que formen part d'aquesta borsa a l'efecte d'oferir-los un lloc de treball, estan en situació de disponible o no disponible.
Estan en la situació de no disponible aquelles persones integrants de la borsa de treball que es trobin i ho acreditin en situació d'incapacitat temporal o d'embaràs, en descans per maternitat o paternitat, adopció o acolliment (permanent o preadoptiu), excedència per cura de fills menors de 12 anys o ascendents dependents, o estiguin treballant a l'administració pública.
Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball d'aquesta borsa, llevat que els mateixos sol·licitin passar a la situació de disponibles.
Estan en la situació de disponible la resta de persones aspirants a la borsa, amb la conseqüència que se les ha de cridar per oferir-los un lloc de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.
A aquest efecte, el departament de Serveis Socials es posarà en contacte telefònic amb un màxim de tres intents amb la persona que correspongui, li comunicarà el lloc a cobrir i el termini en el qual cal que s'incorpori al lloc de treball.
En el cas que no es pugui contactar telefònicament amb l'interessat, si aquest ha posat la seva adreça de correu electrònic a la instància de la borsa de feina, es comunicarà per aquest mitjà el lloc a cobrir i la resta d'informació precisa.
Quedarà constància a l'expedient, mitjançant una diligència, de què aquesta persona ha rebut la comunicació o dels intents realitzats.
Dins el termini màxim d'un dia hàbil a comptar des de la comunicació (telefònica o per correu electrònic), la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès amb el nomenament. Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renúncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altra circumstància que impedeixi la seva incorporació, perdrà el seu lloc a la llista dels aspirants seleccionats i passarà a ocupar el darrer lloc (és a dir, no quedarà exclòs de la borsa de feina), i s'avisarà al següent de la llista.
Quan la persona seleccionada mitjançant aquesta borsa cessi en el lloc de treball, excepte si és per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia.
La persona aspirant avisada per incorporar-se, i abans d'acceptar la plaça, ha d'aportar un certificat emès pel Col·legi Oficial de Treballadors Socials vigent d'estar degudament col·legiat.
9. Vigència de la borsa.
Aquesta borsa té una vigència de tres anys a partir de la seva constitució.
10. Període de prova
El període de prova és de 1 mes. Aquest període de prova s'ha de realitzar sota la supervisió del responsable del servei i ha de tenir la consideració de fase final del procés selectiu.
Durant el període de prova, les persones aspirants que no assumeixin els nivells suficients d'integració i eficiència al lloc de treball objecte de la convocatòria, han de ser declarades no aptes per desenvolupar les tasques exigides mitjançant una resolució motivada de la Batlia a proposta de la persona que exerceixi de cap de servei on hagi estat assignada i, en conseqüència, perdran tots els drets de la seva relació laboral i la seva permanència en la borsa de treball.
11 Impugnació i modificació de la convocatòria
La convocatòria, les seves bases i els actes administratius que se'n derivin, podran ser impugnats per les persones interessades en el termini i en la forma establertes per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Esporles, 14 d'octubre de 2020
La batlessa María Ramón Salas
ANNEX I MODEL DE SOL·LICITUD
Non i cognoms |
|
DNI núm. |
|
Domicili |
|
Localitat |
|
C.P. |
|
Telèfon |
|
Correu electrònic |
|
EXPÒS:
Que he tengut coneixement de la convocatòria PER CREAR UNA BORSA DE TREBALL DE LA CATEGORIA DE TREBALLADOR/A SOCIAL, AMB CARÀCTER LABORAL TEMPORAL, MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS LLIURE
Que complesc i accept totes i cadascuna de les condicions exigides en les bases de la convocatòria publicada al boib.................................................
Que DECLAR SOTA JURAMENT que no he estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, a les Comunitats Autònomes o a les Entitats Públiques, i no trobar-me en situació d'inhabilitació per a l'exercici de les Funcions públiques.
Que DECLAR SOTA JURAMENT que estic en condicions de procedir amb la col·legiació com a pas previ a l'efectiu desenvolupament i presa de possessió de la plaça al a qual concorre mitjançant el present concurs.
SOL·LICIT:
Prendre part en aquesta convocatòria.
( ) Sol·licit certificació de serveis prestats a l'Ajuntament d'Esporles (assenyaleu amb una X, si escau).
DOCUMENTACIÓ QUE ADJUNT: (assenyaleu la casella adient)
|
Document nacional d'identitat (DNI) |
|
Currículum |
|
Titulació de la formació exigida a la base segona |
|
Titulació de llengua catalana (nivell B2) |
|
Titulació mèrits |
|
Justificant pagament taxa 18€ |
Esporles, __________________
Signatura
ANNEX II BAREM DE VALORACIÓ DE MÈRITS
Nom: |
Puntuació |
|
|
|
|
Experiència Professional |
Màxim 12 punts |
|
Experiència en Serveis Socials Comunitaris Bàsics a l'Administració Pública |
Per mes complet 0.4 punts. |
|
Experiència en altres àrees de treball social a l'administració pública |
Per mes complet treballat 0.2 |
|
Experiència en Serveis Socials prestats fora de l'Administració Pública |
Per mes complet 0.1 punts. |
|
Coneixements orals i escrits de català |
Màxim 4 punts |
|
Certificat de nivell C1 o equivalent |
2 punts |
|
Certificat de nivell C2 o equivalent |
3 punts |
|
Certificat de nivell LA o equivalent |
1 punt |
|
Formació reglada |
Màxim 10 punts |
|
Títol de doctor/a |
7 punts |
|
Títol de màster oficial |
6 punts |
|
Grau/llicenciatura |
5 punts |
|
Títol especialista universitari |
4 punts |
|
Títol d'expert universitari/a |
3 punts |
|
Altres estudis de postgrau |
1 punt |
|
Formació no reglada |
Màxim 8 punts |
|
Cursos rebuts amb certificat d'aprofitament |
0,01 punts per cada hora |
|
Cursos rebuts amb certificat d'assistència |
0,005 punts per cada hora |
|
Cursos impartits |
0,01 punts per cada hora |
|
Beques de postgrau |
0,05 punts per mes complet(màxim 1) |
|
Publicacions |
Màxim 1,5 punts |
|
Per articles en revistes i publicacions periòdiques |
0,02 punts per coautoria |
|
0,04 punts per autoria individual /ponència |
|
|
Voluntariat |
Màxim 0,5 punts |
|
Participació en programes i/o activitats de voluntariat |
0.05 punts per mes complet |
|
Puntuació total
|
|