Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 9639
Resolució del conseller d’Educació, Universitat i Recerca de 8 d’octubre de 2020 per la qual s’aprova el Programa d’Actuació del Departament d’Inspecció Educativa per al curs 2020-2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, en el capítol II del títol VII estableix el marc regulador de la inspecció educativa i, en l'article 154, atribueix a les administracions educatives la regulació de l'estructura i el funcionament dels òrgans que s'estableixin per al desenvolupament de les funcions i tasques de la inspecció en els seus àmbits territorials.

La Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, en l'article 36 atribueix a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.

El Decret 36/2001, de 9 de març, pel qual es regula la inspecció educativa en l'àmbit de l'ensenyament no universitari, estableix en l'article 7 que la Conselleria d'Educació i Cultura ha de determinar periòdicament les directrius d'actuació del Departament d'Inspecció Educativa (DIE). L'article 2 fixa com a finalitats de la inspecció contribuir a la millora permanent del sistema educatiu, emparar els drets de la ciutadania pel que fa a una educació de qualitat i assegurar l'aplicació adequada de les normes jurídiques que regulen el sistema educatiu, finalitats que es complementen amb la contribució explícita a consolidar els valors de protecció de la convivència democràtica i el respecte als drets fonamentals dels ciutadans, així com el foment d'actituds positives envers el patrimoni cultural i lingüístic de les Illes Balears.

En coherència amb el que preveu la disposició final primera d'aquest Decret, l'Ordre del conseller d'Educació i Cultura de 24 de març de 2011 regula l'organització i el funcionament de la inspecció educativa, desenvolupa l'estructura organitzativa del DIE i concreta pautes de funcionament per a la planificació de les actuacions que ha de dur a terme, a fi de possibilitar més coherència i estabilitat en les actuacions i que aquestes es desenvolupin de manera coordinada per contribuir a millorar la qualitat del sistema educatiu. La Resolució del conseller d'Educació, Universitat I Recerca de dia 18 de desembre de 2019 per la qual es fixen les directrius i s'aprova el Pla d'Actuació del Departament d'Inspecció Educativa per al període 2020-2024 i s'estableix el Programa d'Actuació per al Curs 2019-2020 (BOIB núm. 17, de 21 de desembre) concreta el Pla per al present quadrienni i determina, igualment, les directrius que són el referent per al Programa d'Actuació per al curs 2020-2021.

Per altra part, i ateses les excepcionals circumstàncies que des de la declaració de l'estat d'alarma, el passat 16 de març, com a conseqüència de l'expansió descontrolada de la pandèmia generada pel coronavirus que va obligar a la suspensió de l'educació presencial en tots els centres educatius, es varen incorporar a les actuacions que havien de dur a terme els inspectors i inspectores d'educació a la CAIB unes altres actuacions complementàries que, en el marc d'excepcionalitat esmentat, varen ser actuacions prioritàries al llarg del tercer trimestre del passat curs escolar. Així, mitjançant publicació de la Resolució del conseller de 27 d'abril es va modificar la Resolució esmentada al paràgraf anterior.

Tant la normativa bàsica com l'autonòmica reconeixen a la inspecció educativa un caràcter transversal que afecta tot el sistema educatiu. Així, el Decret 24/2015, de 7 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d'agost), estableix en l'article 2.4 que la inspecció educativa s'ha d'exercir sota la dependència directa de la persona titular de la Conselleria d'Educació i Universitat.

Per això, a proposta del cap del Departament d'Inspecció Educativa i de conformitat amb el que estableix l'article 9 del Decret 36/2001, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Aprovar el Programa d'Actuació del Departament d'Inspecció Educativa per al curs 2020-2021, que figura en l'annex 1.

 

Segon

Publicar aquesta Resolució i el seu annex en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 8 d'octubre de 2020

El conseller d'Educació, Universitat i Recerca Martí X. March Cerdà

 

ANNEX 1 Programa d'Actuació del Departament d'Inspecció Educativa per al curs 2020–2021

1. Objectius del Programa d'Actuació del Departament d'Inspecció Educativa (DIE) per al curs 2020–2021

El Programa d'Actuació del DIE per al curs 2020–2021 incorpora les actuacions que es deriven de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, i la normativa que les desplega.

Així mateix, cal indicar que els objectius derivats de les funcions de control i d'assessorament es refereixen a les diferents etapes educatives, en el marc de les respectives especificitats. Per altra part, la cooperació i la recollida de dades s'han d'entendre referits a tot el sistema educatiu, amb la inclusió de la mateixa Administració educativa, receptora de bona part dels informes d'Inspecció i de moltes de les actuacions d'assessorament i de participació en les diverses comissions que planteja la normativa.

D'acord amb les funcions fixades per la normativa reguladora de la Inspecció, les actuacions que apareixen a l'annex 2 d'aquesta Resolució s'han concretat en consonància amb els objectius descrits en el Pla per al present quadrienni, publicat a la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de dia 18 de desembre de 2019 per la qual es fixen les directrius i s'aprova el Pla d'Actuació del Departament d'Inspecció Educativa per al període 2020-2024 (BOIB núm. 17, de 21 de desembre de 2019).

Als objectius del DIE prevists per a cada directriu a l'Annex 2, Pla d'actuació, abans esmentat, s'hi incorporen els objectius per al seguiment i la supervisió dels protocols d'actuació, en els centres educatius, per al compliment de les instruccions relatives a les mesures que s'hagin d'aplicar per evitar contagis amb la finalitat que el funcionament dels centres docents es desenvolupi en les millors condicions de seguretat possibles:

a) Supervisió i seguiment de la implementació dels plans de contingència dels centres, de les corresponents actualitzacions, si és el cas, i de la seva aplicació.

b) Supervisió de l'organització de les tasques docents perquè es desenvolupin en condicions inclusives i de qualitat tot tenint en compte les circumstàncies que varen caracteritzar el tercer trimestre del passat curs escolar.

c) Assessorament del procés d'adequació de la concreció curricular a l'actual situació d'ensenyament.

d) Supervisió dels plans de formació i d'actualització digital del professorat i de ús de les tecnologies en les tasques educatives habituals tant en l'ensenyament presencial com en els casos d'ensenyament semipresencial o, si fos necessari, d'ensenyament online.

e) Promoure les coordinacions internes i entre centre, les innovacions i les estratègies que repercuteixin en la millora de l'ensenyament en aquest marc educatiu singular i excepcional.

 

2. Actuacions per al curs 2020–2021

Les actuacions previstes en el Programa per al curs 2020–2021 s'organitzen en els àmbits següents: actuacions generals (AG), actuacions específiques (ESP) i actuacions incidentals (IN). Aquests tres tipus d'actuacions es poden dur a terme bé a tots els centres educatius, programes i serveis, si és el cas, o bé a alguna tipologia concreta de centres. D'altres actuacions, menys freqüents però igualment significatives, tenen lloc a la seu del DIE o actuacions en col·laboració amb altres òrgans de la Conselleria.

Les actuacions generals i les específiques es classifiquen en prioritàries i habituals. Les actuacions prioritàries, que per la seva transcendència incideixen en aspectes primordials, responen a objectius establerts per a un trimestre o curs. Les actuacions habituals, vinculades a les funcions pròpies de la Inspecció, generalment es realitzen cada curs escolar.

Les actuacions generals i les específiques s'organitzen en els àmbits d'alumnat, professorat i centres.

Les diferents actuacions es cataloguen i se les hi assigna una codificació, que en permet la identificació a efectes de seguiment i valoració en el programa Helium de registre de les actuacions desenvolupades. Apareixen indicades en l'annex 2 d'aquesta Resolució. La concreció de les actuacions previstes per al curs 2020-2021 és la que figura en l'annex 2 d'aquesta Resolució.

2.1. Actuacions generals.

Deriven directament de les directrius establertes per la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca i determinen l'organització i el funcionament del Departament. La planificació d'aquestes actuacions serà duita a terme sota la direcció del cap del DIE. La major part d'aquestes actuacions es realitzaran a tots els centres educatius, en els àmbits d'alumnat, professorat i centres i, si és el cas, a serveis i programes. La major part són actuacions prioritàries. En aquest curs 2020-2021 s'inclouen en aquest apartat les actuacions que es duran a terme en el marc de la situació d'excepcionalitat que afecta l'organització i funcionament de tots els centres educatius.

2.2. Actuacions específiques.

Són actuacions concretes que es desenvolupen en determinats tipus de centres; en alguns casos, puntualment o b´e en situacions concretes. Complementen les actuacions generals. La major part d'aquestes actuacions són habituals.

2.3. Actuacions incidentals.

Deriven de situacions poc predictibles, motivades per circumstàncies incidentals o originades per mandats dels òrgans superiors de l'Administració educativa.

No són planificades prèviament, però constitueixen un bloc rellevant de les actuacions del DIE. El gran nombre d'actuacions de caràcter incidental que duu a terme la inspecció suposa un volum considerable de treball. Aquestes actuacions difícilment poden ser previsibles i, per això, no s'inclouen explícitament en la planificació, tot i que la dedicació que requereixen pot incidir molt directament en l'execució del programa.

2.4. Actuacions realitzades en col·laboració amb altres òrgans de la Conselleria.

Deriven de la coordinació necessària del DIE amb altres unitats administratives.

Suposen una implicació, en l'exercici de les funcions i atribucions de la Inspecció, en els diferents processos administratius, de programació i de funcionament del sistema educatiu que són competència de l'Administració educativa.

Per realitzar amb eficàcia les actuacions, han d'aplicar-se uns principis que serveixin de fonament a l'acció inspectora. Entre d'altres, cal considerar els següents:

- Coordinació. Els inspectors, a través dels òrgans de coordinació del Departament, han d'acordar pautes d'actuació que siguin indicatives d'un treball col·lectiu del Departament i de la pròpia iniciativa professional.

- Coherència. S'ha d'actuar de manera sistèmica, tenint en compte alhora la normativa, la planificació i la realitat complexa dels centres educatius i del sistema.

- Adequació. Cal prendre mesures a partir de la realitat per poder transformar-la en positiu. Una actuació eficaç implica el coneixement real del context on s'actua.

- Flexibilitat. La multiplicitat de factors que intervenen en l'acció inspectora, la diversitat de situacions i la dinàmica del sistema educatiu impliquen el caràcter flexible en les actuacions de la Inspecció Educativa. Aquesta flexibilitat, basada en els principis anteriors, no ha de suposar manca de rigor ni de coherència.

- Eficiència. Cal dissenyar i participar en els processos d'actuació d'acord amb criteris de màxima operativitat i funcionalitat de l'estructura organitzativa i d'optimització en l'ús dels recursos existents.

2.5. Actuacions excepcionals referides al compliment dels deures professionals.

L'incompliment dels deures professionals per part del personal docent comporta la instrucció d'expedients disciplinaris. En els casos per faltes lleus, cada demarcació assumirà la corresponent instrucció del professorat adscrit a centres de la demarcació. En la resta de faltes, seran instruïts, a Mallorca, pels inspectors que tenen assignada aquesta tasca de forma explícita. Els expedients disciplinaris de Menorca i d'Eivissa seran instruïts per inspectors de cada una d'aquestes demarcacions territorials que siguin designats.

3. Organització del Departament d'Inspecció Educativa

El DIE s'organitza atenent criteris jeràrquics, territorials i d'especialització. L'organització especialitzada es desenvolupa en àrees específiques o grups de treball.

L'Ordre del conseller d'Educació i Cultura de 24 de març de 2011, per la qual es regula l'organització i el funcionament del Departament, estableix pautes organitzatives i funcionals que s'han de desenvolupar en la mesura de les possibilitats i les necessitats del Departament.

3.1. Personal del DIE

El nombre d'inspectors i inspectores per al present curs són: 3 a la demarcació territorial d'Eivissa i Formentera (més una pendent de cobrir), 3 a la demarcació territorial de Menorca i 22 a la seu territorial de Mallorca.

També formen part del DIE el personal d'administració i serveis i personal docent en qualitat d'assessors per donar suport a l'activitat derivada de l'exercici de la funció inspectora.

L'article 8 de l'Ordre de 24 de març de 2011, estableix els òrgans de coordinació i de govern del DIE. L'òrgan de govern és unipersonal i recau en la figura del cap del Departament. Els òrgans de coordinació, unipersonals i col·legiats, tenen un caràcter consultiu i de participació.

3.2. Òrgans de coordinació unipersonals:

Els òrgans de coordinació unipersonals recauen en els inspectors coordinadors, que han d'ajudar el cap del Departament d'Inspecció Educativa en les seves funcions:

- Inspector adjunt al cap del Departament en l'àmbit de planificació i actuacions.

- Inspector adjunt al cap del Departament en l'àmbit de l'administració i la gestió.

- Inspectors coordinadors de les demarcacions.

3.3. Òrgans de coordinació col·legiats:

Els òrgans de coordinació col·legiats són:

- Les demarcacions

- Els grups de treball

- El ple

Sens perjudici de l'anterior, i segons les necessitats i la capacitat organitzativa del Departament, el cap del DIE podrà incorporar altres òrgans de coordinació.

3.4. Visites a centres

Les actuacions que, amb caràcter general, s'han de realitzar a tots els centres educatius al llarg del curs 2020-2021 són les que figuren en l'annex 2.

Cada visita genera una ressenya. En cada ressenya s'han d'indicar les actuacions desenvolupades d'entre les que figuren en l'apartat 1. I si és el cas, de les que figuren en l'apartat 2 de l'annex 2 esmentat.

Aquest registre ha de permetre obtenir informació al final de curs de la realització de les actuacions generals i de les específiques per fer una anàlisi de l'adequació del programa als objectius prevists i es reflectirà a la memòria del DIE.

Per altra part, s'han de registrar a la mateixa ressenya les propostes de millora fetes a cada centre. S'ha de poder disposar de totes les propostes fetes en un centre durant un període determinat amb la finalitat de poder analitzar en quins àmbits cal incrementar les actuacions. Per altra part, s'ha d'estudiar la viabilitat d'incorporar les propostes al GestIB, atès que des d'aquesta aplicació podrien ser registrades i compartides explícitament amb els centres.

3.5. Atenció a la comunitat educativa

Cada un dels inspectors atén la comunitat educativa els dies assenyalats. Aquesta tasca pot ser delegada en un altre inspector de la demarcació. S'han de registrar a l'Helium les visites que s'atenguin, en un format breu que ha de contenir les dades que permetin fer-ne el seguiment. Ateses les mesures sanitàries vigents de prevenció de contagi del coronavirus, es fa de manera presencial l'atenció a la comunitat educativa sempre que sigui necessari quan aquesta atenció no s'ha pogut donar ni per correu electrònic ni telefònicament. Les visites es concertaran a través del web del DIE, a "cita prèvia".

3.6. Reunions de coordinació

Els dilluns s'han de dedicar bàsicament a tasques de coordinació, de treball en equip i de formació a la seu del DIE.

3.7. Assistència a comissions

L'assistència a comissions, reunions i jornades organitzades per altres òrgans de la Conselleria exigeix en molts casos una dedicació considerable per part de cada inspector. Per això, és important registrar a l'Helium, en un format breu, la participació i la col·laboració del DIE en les sessions a les quals els inspectors siguin convocats.

3.8. Grups de treball

S'han d'organitzar grups de treball, integrats per inspectors de les diferents demarcacions. La finalitat és revisar i actualitzar documentació de consulta per a tots els inspectors i, sobretot, acordar conjuntament el disseny d'instruments que contribueixin a desenvolupar, amb criteris unificats, les tasques previstes al Programa sobre el tema de treball de cada grup.

Entre d'altres, els grups organitzats el curs 2020-2021 han de treballar els temes següents: documents institucionals, normativa d'educació, autoavaluació de centres, ensenyament competencial, ensenyament i aprenentatge de llengües, expedients disciplinaris, formació professional

4. Seguiment del Programa

D'acord amb l'article 9.2.f) del Decret 36/2001, el cap del DIE ha d'elaborar i elevar a l'òrgan competent, perquè l'aprovi, la memòria anual de l'execució del Programa. A aquests efectes, amb la cooperació dels inspectors i dels diferents coordinadors, s'han de dur a terme activitats de seguiment i de valoració del grau d'assoliment dels objectius i d'execució del programa.

Tant les demarcacions com els òrgans de coordinació del DIE han de fer les aportacions que considerin adients per ser incorporades a la memòria, que ha de contenir les propostes de millora que l'anàlisi dels resultats posi de manifest.

5. Indicadors d'activitat del DIE

La concreció de les directrius, dels objectius i de les actuacions permet determinar la planificació que s'estableix en el programa anual. D'altra banda, els instruments de què disposa el DIE per al registre sistemàtic de les actuacions mitjançant els models de documents són elements essencials per a l'obtenció de dades qualitatives i quantitatives per a un coneixement exhaustiu del grau en què s'han desenvolupat les actuacions. Entre els documents que aporten aquestes dades, cal remarcar la planificació setmanal, les ressenyes de visita i els informes.

6. Programa de formació dels inspectors

La formació en l'exercici professional és un dret i un deure per a tots els funcionaris públics. La formació dels inspectors d'Educació s'ha de referir als valors i als principis inherents a la funció inspectora, així com als coneixements relatius a les diferents àrees, matèries, programes, ensenyaments i nivells en què s'ordena el sistema educatiu, com s'indica en el Pla del DIE.

El disseny de la formació permanent prevista per al curs 2020-2021 s'organitzarà al voltant dels eixos següents: la reflexió sobre les actuacions desenvolupades d'acord amb el Programa, l'ampliació de coneixements relacionats amb l'exercici professional, i l'anàlisi de les normes reguladores del sistema educatiu que es vagin publicant. Per altra part, es promouran els intercanvis de bones pràctiques entre les demarcacions.

 

ANEXO 2 Actuaciones para el curso 2020-2021

1. Actuaciones generales

Ámbito

Código

Actuación

Temporización

Categoría (*)

Alumnado

1.1

Análisis y seguimiento de la atención a la diversidad, especialmente del alumnado nee.

Todo el curso

AP

1.2

Supervisión de las medidas dirigidas al alumnado en riesgo de abandono y de las encaminadas a prevenir el absentismo y el abandono prematuro.

Todo el curso

AP

1.3

Control del rendimiento académico del alumnado que permanece un año más en un curso o que tiene materias pendientes y supervisión de las medidas de prevención y de refuerzo aplicadas.

Todo el curso

AH

1.4

Supervisión y seguimiento de las actuaciones para la mejora de la convivencia y para la prevención y resolución de los conflictos.

Todo el curso

AH

Profesorado

1.5

Evaluación de la función directiva y participación en comisiones de selección de directores.

2.º y 3.er trimestre

AP

1.6

Seguimiento de la formación prevista en el plan digital de contingencia a fin de garantizar la enseñanza no presencial.

Todo el curso

AH

1.7

Participación en el proceso de evaluación de la función docente: funcionarios en prácticas y seguimiento del proceso de tutorización de profesorado interino.

Todo el curso

AH

Centros

1.8

Supervisión, control, asesoramiento y seguimiento de la aplicación del plan de contingencia y de los documentos institucionales: PEC, PLC, PAD, PAT, PGA y memoria.

Todo el curso

AP

1.9

Supervisión de los aspectos que determinan el inicio de curso: organización general, grupos, horarios, incidencias significativas, cuotas, entre otros.

Septiembre-octubre

AH

1.10

Supervisión, control, asesoramiento y evaluación de la organización y el funcionamiento de todos los centros, los servicios, los programas y otras iniciativas que impulse la Consejería.

Todo el curso

AH

1.11

Supervisión y asesoramiento para la actualización del documento de concreción curricular del centro, con especial incidencia en los aspectos referidos a enseñanza presencial, semipresencial y a distancia

2.º trimestre

AP

1.12

Supervisión del análisis de los resultados de las evaluaciones, los planes de mejora y de las innovaciones pedagógicas que derivadas de ellas.

Todo el curso

AP

1.13

Supervisión y evaluación del proceso de enseñanza y aprendizaje, especialmente la enseñanza semipresencial en la educación secundaria.

1.er trimestre

AP

1.14

Fomento de la autoevaluación en los centros educativos, especialmente de los aspectos organizativos y curriculares previstos en el plan de contingencia.

Todo el curso

AP

1.15

Impulso y asesoramiento a la coordinación de los centros educativos.

Todo el curso

AH

1.16

Supervisión de las actuaciones para garantizar la igualdad y favorecer la coeducación y el reconocimiento de la diversidad sexual y de género.

Todo el curso

AH

2. Actuaciones específicas

Ámbito

Código

Actuación

Temporización

Categoría (*)

Alumnado

2.1

Supervisión y colaboración en los procesos de escolarización del alumnado, especialmente en los casos derivados de necesidades educativas específicas, de problemas de convivencia o de movilidad durante el curso escolar, y participación en las comisiones de escolarización.

Todo el curso

AH

2.2

Supervisión de los programas educativos específicos de atención a la diversidad: PRAQ, PMAR, PISE, ALTER. Asesoramiento y seguimiento de la escolarización de los alumnos en estos programas.

Todo el curso

AH

Profesorado

2.3

Supervisión y emisión de informes relacionados con la gestión del personal docente y no docente de los centros en cuanto a faltas de asistencia, incumplimientos de los deberes profesionales y otras cuestiones. Instrucción, en su caso, de expedientes disciplinarios.

Todo el curso

AH

2.4

Colaboración con la Administración educativa en la propuesta de directores en los centros donde no haya candidaturas, o cuando sea necesario.

Todo el curso

AH

Centros

2.5

Supervisión, para una educación de calidad en la etapa de educación infantil, de titulaciones, unidades autorizadas y ratios de en centros de 0-3 años, y asesoramiento y análisis de los documentos institucionales.

Todo el curso

AH

2.6

Seguimiento de la organización, del desarrollo y de los resultados de la formación profesional, con especial incidencia en la FP básica.

Todo el curso

AP

2.7

Supervisar y asesorar en el análisis de los resultados académicos de las escuelas de música reconocidas y de los centros que realizan enseñanzas artísticas profesionales.

Todo el curso

AH

2.8

Supervisión de la enseñanza y el aprendizaje de las lenguas y del conjunto de las asignaturas instrumentales con un enfoque competencial

Todo el curso

AH

2.9

Supervisión y asesoramiento a los órganos de participación, gobierno y coordinación del centro e intervenciones con la dirección.

Todo el curso

AH

2.10

Mediación y asesoramiento a profesores, padres o alumnos.

Todo el curso

AH

2.11

Supervisión y asesoramiento en la aplicación de la normativa vigente en el proceso de evaluación y propuesta de resolución de las reclamaciones a las calificaciones.

Todo el curso

AH

2.12

Supervisión y asesoramiento del proceso de elaboración y de tramitación de los informes de aprendizaje.

Todo el curso

AH

2.13

Autorización, en su caso, seguimiento y evaluación de las salidas escolares.

Todo el curso

AH

2.14

Supervisión de los procesos educativos, de las actividades extraescolares y complementarias y de los servicios que ofrecen los centros, públicos y privados, sostenidos con fondos públicos.

Todo el curso

AH

2.15

Asesoramiento en la implementación de un sistema de calidad en las enseñanzas artísticas.

Todo el curso

AH

3. Actuaciones incidentales

Código

Actuación

Temporización

Categoría (**)

3.1

Actuaciones incidentales en centros públicos.

Todo el curso

IN

3.2

Actuaciones incidentales en centros privados concertados.

Todo el curso

IN

3.3

Actuaciones incidentales en centros privados.

Todo el curso

IN

4. Actuaciones en la sede del DIE

Código

Actuación

Temporización

Categoría (*)

4.1

Reuniones de coordinación de las demarcaciones: seguimiento del Plan y del Programa del DIE, planificación y coordinación de las actuaciones.

Todo el curso

AH

4.2

Atención directa, o por otros medios, a los miembros de la comunidad educativa.

Todo el curso

AH

4.3

Participación en grupos de trabajo vinculados directamente con las actuaciones de la Inspección.

Todo el curso

AH

4.4

Elaboración de estudios, informes, análisis de documentos, preparación de visitas, reuniones de coordinación, tutorizaciones, etc.

Todo el curso

AH

4.5

Organización y participación en jornadas, actividades formativas y sesiones informativas específicas de la inspección educativa.

Todo el curso

AH

5. Actuaciones en colaboración con otros órganos de la Consejería

Código

Actuación

Temporización

Categoría (*)

5.1

Cooperación y participación en comisiones, en tribunales y comisiones de selección de personal.

Todo el curso

AH

5.2

Coordinación y cooperación con el IAQSE, con el Instituto para la Convivencia y el Éxito Escolar y con otros órganos de la Consejería de Educación, Universidad e Investigación.

Todo el curso

AH

5.3

Participación en las comisiones para el acceso a la universidad (PBAU).

Todo el curso

AH

5.4

Participación en sesiones de formación, informativas o de coordinación organizadas por la Administración educativa, universidades o entidades educativas.

Todo el curso

AH

(*) AP: Actuaciones prioritarias. AH: Actuaciones habituales.

(**) IN: Actuaciones incidentales