Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ARIANY

Núm. 9610
Bases i convocatòria que regeixen la concessió d’ajuts econòmics per pal·liar l’impacte econòmic i social del COVID 19 en el municipi d’Ariany

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que per acord de ple de data 28 de setembre de 2020, s'ha adoptat el següent acord:

Primer.- Aprovar les bases i la convocatòria que regeixen la concessió d'ajuts econòmics per pal·liar l'impacte econòmic i social del COVID 19 en el municipi d'Ariany.

Segon.- El termini de presentació de sol·licituds serà de l'1 al 21 de desembre de 2020, ambdós inclosos.

Tercer.- Lloc i forma de presentació de  sol·licituds:  en el registre general d'entrada de l'ajuntament d'Ariany o per mitjà de registre telemàtic. La sol·licitud es presentarà conforme a l'annex I de les bases que es transcriuen en aquest anunci.

Quart.- Beneficiaris de les subvencions: les persones determinades en el punt 5 de les bases el text de les quals s'adjunta.

Cinquè.- Documentació que han de presentar els beneficiaris: la sol·licitud d'ajuda es presentarà conforme al model ANNEX I d'aquestes bases i resta de documentació establerta en el punt 10 de les bases de la convocatòria.

BASES I CONVOCATÒRIA QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D'AJUTS ECONÒMICS PER PAL·LIAR L'IMPACTE ECONÒMIC I SOCIAL DEL COVID19 EN EL MUNICIPI D'ARIANY.

1. Objecte i finalitat.

L'objecte d'aquesta convocatòria és atorgar diverses ajudes econòmiques dirigides a persones físiques i jurídiques residents a Ariany afectades per la situació de l'estat d'alarma derivat de la crisi sanitària COVID 19, així com persones que per la seva situació personal es puguin trobar en una situació vulnerable.

Com a conseqüència de l'emergència de salut pública ocasionada pel COVID 19, el Govern d'Espanya va declarar l'estat d'alarma en tot el territori nacional mitjançant el Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID 19.

L'impacte d'aquesta situació d'excepcionalitat obliga a què les entitats locals, en l'àmbit de la competència municipal d'avaluació i informació de situacions de necessitat social i atenció immediata a persones en situació o risc d'exclusió social prevista en l'article 25.2.e) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, adoptin amb la màxima celeritat aquelles mesures tendents a pal·liar els efectes econòmics que està causant la paràlisi de l'activitat i que està afectant amplis sectors de la societat.

Aquesta situació excepcional fa necessària l'adopció de mesures que atenuïn els efectes de la brusca disminució d'ingressos d'aquells  subjectes econòmics més vulnerables. Per això, resulta necessari abordar de manera immediata les actuacions necessàries per pal·liar l'inevitable dany causat per dita circumstància. 

Amb aquesta finalitat, aquest Ajuntament ha aprovat establir un règim d'ajudes per donar suport econòmic a les persones i famílies més vulnerables i minimitzar així l'impacte de la crisi econòmica provocada pel COVID 19.

Finalment, s'ha de dir que no s'han volgut deixar de banda en aquestes línies d'ajudes dos col·lectius que han vista seriosament afectada la seva situació, que són el col·lectiu de jubilats, que per ser el col·lectiu més vulnerable davant la pandèmia ha hagut de prendre mesures de protecció i prevenció individual i adquisició d'EPIs, i les famílies amb fills que cursen estudis reglats, ja que han hagut de fer una adaptació de mitjans per poder seguir les classes de forma virtual.

2. Règim jurídic.

Les ajudes a atorgar es regiran, a més de per l'establert en el present decret, pels preceptes bàsics continguts en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i en el seu Reglament de desenvolupament, aprovat per Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol.

3. Procediment de concessió.

De conformitat amb el que disposa l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, les ajudes regulades en aquest decret seran tramitades mitjançant el procediment de concurrència competitiva.

4. Crèdits pressupostaris.

El crèdit total destinat a aquesta convocatòria ascendeix a un total de 108.500,00 euros que s'imputaran amb càrrec a l'aplicació pressupostària 311/48005 del pressupost de 2020.

5. Requisits dels beneficiaris, forma d'acreditar-los i línies d'ajudes.

Podran beneficiar-se de les ajudes d'aquestes bases les persones físiques majors d'edat i jurídiques que estiguin empadronades o domiciliades respectivament en el municipi d'Ariany en data anterior al 15 de març de 2020, que és la data en què va entrar en vigor l'estat d'alarma degut a la crisi sanitària del COVID 19 i que tenguin en propietat en el municipi d'Ariany béns immobles que tributin IBI en el 2020 d'acord amb les llistes de cobratòria de rústica i urbana facilitades per l'Agència Tributària de les Illes Balears a aquest ajuntament. 

A més de complir els requisits generals d'aquestes bases, els beneficiaris han de complir algun dels requisits específics següents a la data de publicació de l'extracte de la present convocatòria i que es corresponen en una de les cinc línies d'ajudes possibles:

a) Línia 1: Formar part d'una unitat familiar amb ingressos inferiors anuals a 22.558,77 euros ( 3 IPREM de l'any 2020 a 14 de pagues) o que tots els seus membres cobrin prestació de jubilació. Aquest requisit s'acreditarà mitjançant la certificació de les dades que figurin en l'Agència Tributària Estatal, l'Agència Tributària de les Illes Balears i la Tresoreria General de la Seguretat Social de l'últim exercici disponible. Aquestes dades, i en cas que no sigui una unitat familiar amb tots els membres jubilats, van referides a la suma de tots els ingressos de tots els membres de la unitat familiar. En cas que algun membre de la unitat familiar no estigui obligat a fer la declaració de la renda, s'haurà d'aportar un certificat de la AEAT que acrediti tal extrem. Si no existeix tal obligació, però es té algun altre ingrés com a pensió, nòmina, etc... s'haurà d'aportar el document que acrediti aquests ingressos. Als efectes de determinar els membres que formen part de la unitat familiar s'ha de presentar un certificat de convivència del sol·licitant de l'ajuda.

b) Línia 2: Formar part d'unitats familiars que al manco un dels seus membres hagi estat en situació d'atur o afectat per un ERTE a partir del 15 de març de 2020. Aquest requisit s'acreditarà mitjançant el reconeixement o alta de la situació d'atur o afectació per un ERTE o bé mitjançant document oficial. Als efectes de determinar els membres que formen part de la unitat familiar s'ha de presentar un certificat de convivència del sol·licitant de l'ajuda.

c) Línia 3: Formar part d'unitats familiars amb fills al seu càrrec que cursin estudis reglats. En cas que siguin fills majors de 16 anys, s'haurà d'acreditar que estan al càrrec de la unitat familiar aportant certificat negatiu d'ingressos de l'AEAT, de l'Agència Tributària de les Illes Balears o de la Tresoreria General de la Seguretat Social. Als efectes de determinar els membres que formen part de la unitat familiar s'ha de presentar un certificat de convivència del sol·licitant de l'ajuda més el llibre de família, i còpia de la matrícula dels estudis que estan cursant o certificat d'escolarització o similar

d) Línia 4: Ser propietaris d'habitatges o instal·lacions turístiques que hagin vist reduïda la seva facturació a partir del 15 de març de 2020 fins el dia en què es presenti a l'ajuntament d'Ariany la sol·licitud d'ajuda. En aquest cas el sol·licitant ha d'estar d'alta en el Registre d'Explotacions turístiques de la conselleria de Turisme del Govern de les Illes Balears. La reducció de la facturació s'acreditarà presentant els imports facturats en el 2019 i els imports facturats en el 2020, sense perjudici dels controls que poguessin establir-se per a verificar la seva existència, tal com s'estableix en l'article 30.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

e) Línia 5: Ser autònoms o empreses constituïdes per persones físiques o jurídiques o les entitats sense personalitat jurídica ( comunitats de béns i societats civils) que desenvolupin una activitat inclosa en els casos de tancament obligatori d'establiments que disposa el Reial Decret 465/2020, de 17 de març que modifica l'article 10 del Reial Decret 463/2020 de 14 de març o que hagin vist paralitzada la seva activitat pel mateix motiu. En aquest cas el sol·licitant ha de presentar la seva alta d'IAE.

6. Incompatibilitats.

Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb altres subvencions o ajudes per la mateixa finalitat.

No podran obtenir la condició de persones beneficiàries d'aquestes ajudes els que incorrin en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, General de subvencions, i l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret Legislatiu 2/2005 de 28 de desembre.

Així mateix, els beneficiaris han d'estar al corrent d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i no tenir deutes amb l'ajuntament d'Ariany.

 

7. Quantia de l'ajut.

El motiu pel qual un dels condicionants per poder ser sol·licitant ha de ser que es tributi IBI, ja sigui urbà o rústic, en el municipi d'Ariany, és per poder determinar la quantia de l'ajuda, i alhora que el beneficiari sigui una persona que contribueix en les arques de l'ajuntament d'Ariany.

Així doncs, la quantia de l'ajuda per sol·licitant serà del 40% del que hagi tributat en concepte d'IBI ( urbà i rústic ) en l'exercici de 2020.

8. Termini i lloc per  a la presentació de sol·licituds:

El termini per a la presentació de sol.licituds serà a partir de dia 1 de desembre de 2020 i fins a dia 21 de desembre de 2020, ambdós inclosos, que coincideix amb els 20 dies posteriors a l'acabament del termini voluntari de recaptació de tributs municipals de l'exercici 2020.

Les sol·licituds d'ajut han d'anar adreçades a la Batlia de l'ajuntament d'Ariany, i s'han de presentar, juntament amb la documentació exigida i l'acreditació dels requisits exigits al Registre Municipal de l'ajuntament d'Ariany, o bé a través de la seu electrònica de l'ajuntament d'Ariany.

La presentació de la sol·licitud d'ajuda fora del termini establert i la no utilització dels formularis normalitzats ( annex I, annex II i annex III), seran causes d'inadmissió.

9. Publicitat de la convocatòria.

A l'efecte de donar publicitat a les ajudes que atorga aquest ajuntament, aquestes bases es publicaran en la web municipal www.ajariany.net i en en Butlletí Oficial de les Illes Balears ( BOIB)

10. Sol·licitud i documentació.

Atenent a la línia d'ajuda o requisits que s'al·leguin per poder accedir a una línia d'ajuda determinada, en el termini de presentació de sol·licituds fixat en el punt 8, s'haurà de presentar la següent documentació:

a) Línia 1:  Formar part d'una unitat familiar amb ingressos inferiors anuals a 22.558,77 euros o que tots els seus membres cobrin prestació de jubilació.( 3 IPREM de l'any 2020 a 14 de pagues):

- Sol·licitud ( Annex I ).

- DNI en vigor o document equivalent de la persona física sol•licitant.

- Acreditació d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'ajuntament d'Ariany i de no trobar-se sotmès a cap procediment de reintegrament d'ajudes públiques o a cap procediment sancionador ( Annex II).

- Acreditació que no s'incorr en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, General de subvencions, i l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret Legislatiu 2/2005 de 28 de desembre. ( Annex II).

- Un certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària ( AEAT). ( Oficines de Manacor.  C/Lleó XIII, 0).

- Un certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social ( Oficines de Manacor. C/ Dr. Fleming 25).

- Un certificat de convivència del sol·licitant.

- Certificació de les dades que figurin en l'Agència Tributària Estatal, l'Agència Tributària de les Illes Balears i la Tresoreria General de la Seguretat Social dels ingressos de l'últim exercici disponible. Aquestes dades van referides a la suma de tots els ingressos de tots els membres de la unitat familiar. En cas que algun membre de la unitat familiar no estigui obligat a fer la declaració de la renda, s'haurà d'aportar un certificat de la AEAT que acrediti tal extrem. Si no existeix tal obligació, però es te algun altre ingrés com a pensió, nòmina, etc... s'haurà d'aportar el document que acrediti aquests ingressos.

- Als efectes de determinar els membres que formen part de la unitat familiar s'ha de presentar un certificat de convivència del sol·licitant de l'ajuda.

- Certificació bancària de les dades del compte corrent on se sol·licita que s'efectuï l'ingrés de l'ajuda que es pugui concedir.

- Justificants de pagament dels rebuts d'IBI d'urbana i rústica del sol·licitant, als efectes de determinar la quantia de l'ajuda que es pugui concedir. En cas que no coincideixin els titulars dels rebuts d'IBI amb el propietari actual del bé immoble i que és el pagador del tribut, s'haurà d'aportar escriptura de propietat de l'immoble i el titular haurà de coincidir amb el sol·licitant de l'ajuda.

b) Línia 2: Formar part d'unitats familiars que al manco un dels seus membres hagi estat en situació d'atur o afectat per un ERTE a partir del 15 de març de 2020:

- Sol·licitud ( Annex I ).

- DNI en vigor o document equivalent de la persona física sol·licitant.

- Acreditació d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'ajuntament d'Ariany i de no trobar-se sotmès a cap procediment de reintegrament d'ajudes públiques o a cap procediment sancionador ( Annex II).

- Acreditació que no s'incorr en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, General de subvencions, i l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret Legislatiu 2/2005 de 28 de desembre. ( Annex II).

- Un certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària ( AEAT). ( Oficines de Manacor.  C/Lleó XIII, 0).

- Un certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social ( Oficines de Manacor. C/ Dr. Fleming 25).

- Un certificat de convivència del sol·licitant

- Reconeixement o alta de la situació d'atur o afectació per un ERTE emès per l'organisme oficial competent o qualsevol document oficial que ho acrediti.

- Certificació bancària de les dades del compte corrent on se sol•licita que s'efectuï l'ingrés de l'ajuda que es pugui concedir.

- Justificants de pagament dels rebuts d'IBI d'urbana i rústica del sol•licitant, als efectes de determinar la quantia de l'ajuda que es pugui concedir. En cas que no coincideixin els titulars dels rebuts d'IBI amb el propietari actual del bé immoble i que és el pagador del tribut, s'haurà d'aportar escriptura de propietat de l'immoble i el titular haurà de coincidir amb el sol·licitant de l'ajuda.

c) Línia 3: Formar part d'unitats familiars amb fills al seu càrrec que cursin estudis reglats:

- Sol·licitud ( Annex I ).

- DNI en vigor o document equivalent de la persona física sol·licitant.

- Acreditació d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'ajuntament d'Ariany i de no trobar-se sotmès a cap procediment de reintegrament d'ajudes públiques o a cap procediment sancionador ( Annex II).

- Acreditació que no s'incorr en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, General de subvencions, i l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret Legislatiu 2/2005 de 28 de desembre. ( Annex II).

- Un certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària ( AEAT). ( Oficines de Manacor.  C/Lleó XIII, 0).

- Un certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social ( Oficines de Manacor. C/ Dr. Fleming 25).

- Un certificat de convivència del sol·licitant

- Llibre de família i DNI del fill al càrrec.

- Còpia de la matrícula dels estudis reglats que s'estiguin cursant, o bé certificat d'escolarització o similar.

- En cas que siguin fills majors de 16 anys, s'haurà d'acreditar que estan al càrrec de la unitat familiar aportant certificat negatiu d'ingressos de l'AEAT, de l'Agència Tributària de les Illes Balears o de la Tresoreria General de la Seguretat Social.

- Certificació bancària de les dades del compte corrent on se sol·licita que s'efectuï l'ingrés de l'ajuda que es pugui concedir.

- Justificants de pagament dels rebuts d'IBI d'urbana i rústica del sol•licitant, als efectes de determinar la quantia de l'ajuda que es pugui concedir. En cas que no coincideixin els titulars dels rebuts d'IBI amb el propietari actual del bé immoble i que és el pagador del tribut, s'haurà d'aportar escriptura de propietat de l'immoble i el titular haurà de coincidir amb el sol·licitant de l'ajuda.

d) Línia 4: Ser propietaris d'habitatges o instal·lacions turístiques que hagin vist reduïda la seva facturació a partir del 15 de març de 2020 fins el dia en què es presenti a l'ajuntament d'Ariany la sol·licitud d'ajuda:

- Sol·licitud ( Annex I ).

- DNI en vigor o document equivalent de la persona física sol·licitant.

- Si es tracta d'una empresa CIF de l'empresa i fotocòpia del DNI de la persona signant.

- En el cas de societats o ens sense personalitat jurídica, escriptura pública o contracte privat de constitució de l'entitat, així com fotocòpia de l'escriptura de poder de representació suficient de qui actuï en nom seu, quan es tracti de persones jurídiques.

- Escriptura de propietat de l'habitatge o instal·lació turística.

- Alta en el Registre d'Explotacions turístiques de la conselleria de Turisme del Govern de les Illes Balears.

- Acreditació d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'ajuntament d'Ariany i de no trobar-se sotmès a cap procediment de reintegrament d'ajudes públiques o a cap procediment sancionador ( Annex II).

- Acreditació que no s'incorr en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, General de subvencions, i l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret Legislatiu 2/2005 de 28 de desembre. ( Annex II).

- Un certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària ( AEAT). ( Oficines de Manacor.  C/Lleó XIII, 0).

- Un certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social ( Oficines de Manacor. C/ Dr. Fleming 25).

- Acreditació de la reducció dels ingressos, presentant relació de la facturació del 2019 i del 2020.

- Certificació bancària de les dades del compte corrent on se sol·licita que s'efectuï l'ingrés de l'ajuda que es pugui concedir.

- Justificants de pagament dels rebuts d'IBI d'urbana i rústica del sol·licitant, als efectes de determinar la quantia de l'ajuda que es pugui concedir. En cas que no coincideixin els titulars dels rebuts d'IBI amb el propietari actual del bé immoble i que és el pagador del tribut, s'haurà d'aportar escriptura de propietat de l'immoble i el titular haurà de coincidir amb el sol·licitant de l'ajuda.

e) Línia 5:  Ser autònoms o empreses constituïdes per persones físiques o jurídiques o les entitats sense personalitat jurídica ( comunitats de béns i societats civils) que desenvolupin una activitat inclosa en els casos de tancament obligatori d'establiments que disposa el Reial Decret 465/2020, de 17 de març que modifica l'article 10 del Reial Decret 463/2020 de 14 de març o que hagin vist paralitzada la seva activitat pel mateix motiu:

- Sol·licitud ( Annex I ).

- DNI en vigor o document equivalent de la persona física sol·licitant, ( autònoms).

- Si es tracta d'una empresa CIF de l'empresa i fotocòpia del DNI de la persona signant.

- En el cas de societats o ens sense personalitat jurídica, escriptura pública o contracte privat de constitució de l'entitat, així com fotocòpia de l'escriptura de poder de representació suficient de qui actuï en nom seu, quan es tracti de persones jurídiques.

- Alta en l'IAE.

- Acreditació d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'ajuntament d'Ariany i de no trobar-se sotmès a cap procediment de reintegrament d'ajudes públiques o a cap procediment sancionador ( Annex II).

- Acreditació que no s'incorr en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, General de subvencions, i l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret Legislatiu 2/2005 de 28 de desembre. ( Annex II).

- Un certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària ( AEAT). ( Oficines de Manacor.  C/Lleó XIII, 0).

- Un certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social ( Oficines de Manacor. C/ Dr. Fleming 25).

- Declaració responsable que desenvolupen una activitat inclosa en els casos de tancament obligatori d'establiments o paralització d'activitat. ( Annex III ).

- Certificació bancària de les dades del compte corrent on se sol·licita que s'efectuï l'ingrés de l'ajuda que es pugui concedir.

- Justificants de pagament dels rebuts d'IBI d'urbana i rústica del sol·licitant, als efectes de determinar la quantia de l'ajuda que es pugui concedir. En cas que no coincideixin els titulars dels rebuts d'IBI amb el propietari actual del bé immoble i que és el pagador del tribut, s'haurà d'aportar escriptura de propietat de l'immoble i el titular haurà de coincidir amb el sol·licitant de l'ajuda.

11. Procediment, resolució, i pagament de la subvenció.

La gestió de les ajudes previstes en aquesta convocatòria se subjecta als principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació.

Les sol·licituds es resoldran per ordre cronològic de presentació, quan s'hagin efectuat les comprovacions, i fins esgotar el pressupost.

La iniciació del procediment de concessió d'ajuts es produeix d'ofici, mitjançant acord del Ple de la Corporació d'aprovació d'aquestes bases, que després seran publicades al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, en la web municipal i en el BOIB.

Les sol·licituds i la documentació presentada seran examinades per una comissió avaluadora que estarà composta pels següents membres:

- President: El Batle.

- Secretari: El de la Corporació.

- 3 vocals: un administratiu, un auxiliar administratiu i un regidor de l'ajuntament d'Ariany.

Són funcions de la Comissió avaluadora estudiar i avaluar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració establerts, emetre les propostes de resolució i qualsevol altra que exigeixi l'aplicació d'aquesta convocatòria.

En qualsevol cas, la Comissió Avaluadora pot realitzar totes les actuacions que consideri necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals s'hagi de pronunciar la resolució i sol·licitar tots els informes i la documentació que consideri pertinents per resoldre.

Una vegada avaluades les sol·licituds, en vista de l'informe corresponent, es formularà la corresponent proposta de resolució perquè sigui aprovada pel Ple.

El termini màxim per resoldre és de 3 mesos, comptadors a partir de l'endemà d'haver finalitzat el termini de presentació de sol·licituds. Una vegada transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució expressa, es podrà entendre desestimada la petició.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el ple en el termini d'un mes, comptador des del moment d'haver rebut la notificació o bé es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, des del moment d'haver rebut la notificació.

El pagament de la subvenció s'efectuarà una vegada s'hagi resolt la concessió de la subvenció i estigui publicada la resolució definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb l'article 34  del Decret legislatiu 2/2005, del 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions i l'article 26 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre General de Subvencions.

12. Justificació de les ajudes.

Per ser una ajuda en atenció a la concurrència d'una determinada situació, el/la perceptor/a no haurà de presentar una altra justificació que l'acreditació d'aquesta situació amb caràcter previ a la concessió, sense perjudici dels controls que poguessin establir-se per a verificar la seva existència.

13. Revocació i reintegrament.

Correspon la revocació de l'ajuda econòmica quan, posteriorment a la resolució de la concessió, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'ajuda. A conseqüència de la revocació quedarà sense efecte, total o parcialment, l'acte de concessió i procedirà el reintegrament de les quantitats indegudament rebudes.

Correspon reintegrar totalment o parcialment l'ajuda concedida i, si correspon, l'exigència dels interessos de demora, en el cas de l'obtenció de l'ajuda sense que es compleixin els requisits necessaris per a obtenir la condició de beneficiari, incloent la falsificació o ocultació de les dades aportades que hagin motivat l'atorgament de la subvenció.

14. Infraccions i sancions.

L'incompliment dels requisits establerts en aquestes bases dóna lloc a aplicar el règim d'infraccions i sancions establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i del títol IV del RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

15. Impugnació.

Contra l'acord d'aprovació d'aquestes bases, que posa fi a la via administrativa, potestativament es pot interposar un recurs de reposició davant el Ple de l'ajuntament d'Ariany en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, o directament un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu competent. Tot això, de conformitat amb el que disposa l'article 52.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local; els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8.1, 25.1, i 46.1 de la Llei 29/1988, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es pugui interposar qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.

 

Ariany, 28 de setembre de 2020

El batle Joan Ribot Mayol

 

ANNEX 1 SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA QUE REGEIX LA CONCESSIÓ D'AJUTS ECONÒMICS PER PAL·LIAR L'IMPACTE ECONÒMIC I SOCIAL DEL COVID19 EN EL MUNICIPI D'ARIANY.

Dades d'identificació del sol·licitant

NOM DEL SOL·LICITANT:

DNI:                                                     DOMICILI:

Telèfon:                                                 Correu electrònic:

Línia a la qual s'opta (marqui la que correspongui)

(   ) Línia 1: Formar part d'una unitat familiar amb ingressos inferiors anuals a 22.558,77 euros o que tots els seus membres cobrin prestació de jubilació

Documentació que s'aporta:

(   ) DNI en vigor o document equivalent de la persona física sol·licitant

(  ) Acreditació d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'ajuntament d'Ariany i de no trobar-se sotmès a cap procediment de reintegrament d'ajudes públiques o a cap procediment sancionador (Annex II)

(   ) Acreditació que no s'incorr en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, General de subvencions, i l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret Legislatiu 2/2005 de 28 de desembre (Annex II)

(   ) Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària (AEAT)

(   ) Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social

(   ) Certificat de convivència del sol·licitant

(   ) Certificació de les dades que figurin en l'Agència Tributària Estatal, l'Agència Tributària de les Illes Balears i la Tresoreria General de la Seguretat Social dels ingressos de tots els membres de la unitat familiar. 

(   ) Certificat de la AEAT no obligació declaració renta 

(   ) Altres documents que acreditin demés ingressos, en el cas de no existir obligació de presentar declaració de la renta

(   ) Certificació bancària de les dades del compte corrent on es sol•licita que s'efectuï l'ingrés de l'ajuda que es pugui concedir

(   ) Justificants de pagament dels rebuts d'IBI d'urbana i rústica del sol•licitant, als efectes de determinar la quantia de l'ajuda que es pugui concedir / escriptura de propietat de l'immoble (en el cas de que no coincideixin els titulars dels rebuts d'IBI amb els propietaris actuals)

(   ) Línia 2:  Formar part d'unitats familiars que al manco un dels seus membres hagi estat en situació d'atur o afectat per un ERTE a partir del 15 de març de 2020

Documentació que s'aporta:

(   ) DNI en vigor o document equivalent de la persona física sol·licitant

(  ) Acreditació d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'ajuntament d'Ariany i de no trobar-se sotmès a cap procediment de reintegrament d'ajudes públiques o a cap procediment sancionador (Annex II)

(   ) Acreditació que no s'incorr en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, General de subvencions, i l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret Legislatiu 2/2005 de 28 de desembre (Annex II)

(   ) Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària (AEAT)

(   ) Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social

(   ) Certificat de convivència del sol•licitant

(   ) Reconeixement o alta de la situació d'atur o afectació per un ERTE emès per l'organisme oficial competent o qualsevol document oficial que ho acrediti 

(   ) Certificació bancària de les dades del compte corrent on es sol•licita que s'efectuï l'ingrés de l'ajuda que es pugui concedir

(   ) Justificants de pagament dels rebuts d'IBI d'urbana i rústica del sol•licitant, als efectes de determinar la quantia de l'ajuda que es pugui concedir / escriptura de propietat de l'immoble (en el cas de que no coincideixin els titulars dels rebuts d'IBI amb els propietaris actuals)

(   ) Línia 3:  Formar part d'unitats familiars amb fills al seu càrrec que cursin estudis reglats

Documentació que s'aporta:

(   ) DNI en vigor o document equivalent de la persona física sol·licitant

(  ) Acreditació d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'ajuntament d'Ariany i de no trobar-se sotmès a cap procediment de reintegrament d'ajudes públiques o a cap procediment sancionador (Annex II)

(   ) Acreditació que no s'incorr en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, General de subvencions, i l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret Legislatiu 2/2005 de 28 de desembre (Annex II)

(   ) Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària (AEAT)

(   ) Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social

(   ) Certificat de convivència del sol·licitant

(   ) Llibre de família i DNI del fill al càrrec

(   ) Còpia de la matrícula dels estudis reglats que s'estiguin cursant, o bé certificat d'escolarització o similar

(   ) Certificat negatiu d'ingressos de l'AEAT, de l'Agència Tributària de les Illes Balears o de la Tresoreria General de la Seguretat Social (per al cas de fill majors de 16 anys)

(   ) Certificació bancària de les dades del compte corrent on es sol•licita que s'efectuï l'ingrés de l'ajuda que es pugui concedir

(  ) Justificants de pagament dels rebuts d'IBI d'urbana i rústica del sol•licitant, als efectes de determinar la quantia de l'ajuda que es pugui concedir / escriptura de propietat de l'immoble (en el cas de que no coincideixin els titulars dels rebuts d'IBI amb els propietaris actuals)

(   ) Línia 4:  Ser propietaris d'habitatges o instal·lacions turístiques que hagin vist reduïda la seva facturació a partir del 15 de març de 2020 fins el dia en què es presenti a l'ajuntament d'Ariany la sol·licitud d'ajuda

Documentació que s'aporta:

(   ) DNI en vigor o document equivalent de la persona física sol·licitant / si es tracta d'una empresa CIF de l'empresa i fotocòpia del DNI de la persona signant

(   ) Per al cas de societats o ens sense personalitat jurídica, escriptura pública o contracte privat de constitució de l'entitat, així com fotocòpia de l'escriptura de poder de representació suficient de qui actuï en nom seu (quan es tracti de persones jurídiques)

(   ) Escriptura de propietat de l'habitatge o instal·lació turística

(   ) Alta en el Registre d'Explotacions turístiques de la conselleria de Turisme del Govern de les Illes Balears

(  ) Acreditació d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'ajuntament d'Ariany i de no trobar-se sotmès a cap procediment de reintegrament d'ajudes públiques o a cap procediment sancionador (Annex II)

(   ) Acreditació que no s'incorr en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, General de subvencions, i l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret Legislatiu 2/2005 de 28 de desembre (Annex II)

(   ) Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària (AEAT)

(   ) Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social

(   ) Acreditació de la reducció dels ingressos, presentant relació de la facturació del 2019 i del 2020

(   ) Certificació bancària de les dades del compte corrent on es sol•licita que s'efectuï l'ingrés de l'ajuda que es pugui concedir

(   ) Justificants de pagament dels rebuts d'IBI d'urbana i rústica del sol•licitant, als efectes de determinar la quantia de l'ajuda que es pugui concedir / escriptura de propietat de l'immoble (en el cas de que no coincideixin els titulars dels rebuts d'IBI amb els propietaris actuals)

(   ) Línia 5: Ser autònoms o empreses constituïdes per persones físiques o jurídiques o les entitats sense personalitat jurídica (comunitats de béns i societats civils) que desenvolupin una activitat inclosa en els casos de tancament obligatori d'establiments que disposa el Reial Decret 465/2020, de 17 de març que modifica l'article 10 del Reial Decret 463/2020 de 14 de març o que hagin vist paralitzada la seva activitat pel mateix motiu

Documentació que s'aporta:

(   ) DNI en vigor o document equivalent de la persona física sol·licitant (autònoms) / si es tracta d'una empresa CIF de l'empresa i fotocòpia del DNI de la persona signant 

(   ) Per al cas de societats o ens sense personalitat jurídica, escriptura pública o contracte privat de constitució de l'entitat, així com fotocòpia de l'escriptura de poder de representació suficient de qui actuï en nom seu (quan es tracti de persones jurídiques)

(   ) Alta en l'IAE

(  ) Acreditació d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'ajuntament d'Ariany i de no trobar-se sotmès a cap procediment de reintegrament d'ajudes públiques o a cap procediment sancionador ( Annex II)

(   ) Acreditació que no s'incorr en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, General de subvencions, i l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret Legislatiu 2/2005 de 28 de desembre (Annex II)

(   ) Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària (AEAT)

(   ) Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social

(   ) Declaració responsable que desenvolupen una activitat inclosa en els casos de tancament obligatori d'establiments o paralització d'activitat (Annex III)

(   ) Certificació bancària de les dades del compte corrent on es sol·licita que s'efectuï l'ingrés de l'ajuda que es pugui concedir

(   ) Justificants de pagament dels rebuts d'IBI d'urbana i rústica del sol·licitant, als efectes de determinar la quantia de l'ajuda que es pugui concedir / escriptura de propietat de l'immoble (en el cas de que no coincideixin els titulars dels rebuts d'IBI amb els propietaris actuals)

La persona sol·licitant, en plena possessió de la seva capacitat jurídica i d'obrar, així com el representant de l'empresa sol·licitant, fa CONSTAR SOTA LA SEVA COMPLETA RESPONSABILITAT que:

- Que la persona sol·licitant mai no ha estat objecte de sancions administratives ni de sentències fermes condemnatòries, o ha tolerat practiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o gènere.

- L'exactitud i veracitat de les dades adjuntes en el present imprès i en la documentació aportada en la sol·licitud.

- Que conec i accept les condicions establertes en la convocatòria vigent per a la concessió de la subvenció que sol·licit.

 

Per tot això,

SOL·LICITO: Ser beneficiari de la subvenció de la convocatòria que regeix la concessió d'ajuts econòmics per pal·liar l'impacte econòmic i social del Covid19 en el municipi d'Ariany.

A Ariany, ____ de ___________ de 2020

Signat:

 

 

SR. BATLE – PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT D'ARIANY

Informació bàsica sobre Protecció de Dades
Responsable AJUNTAMENT D'ARIANY
Finalitat Tramitació d'expedients derivats de la concessió de subvenciones i/o ajudes.
Drets Accés,   rectificació,  limitació  de  tractament,  supressió,  portabilitat  i oposició/revocació  i  a  presentar  reclamacions  davant  les  autoritats  de control, així como altres drets, a través de  lopd@ajariany.net o a l'ajuntament

 

 

ANNEX 2 DECLARACIÓ RESPONSABLE

Jo, (nom i llinatges) _________________________, amb DNI______________, com a sol·licitant o representant de l'empresa sol·licitant (si escau, nom de l'empresa) _______________________ de la subvenció de la convocatòria que regeix la concessió d'ajuts econòmics per pal·liar l'impacte econòmic i social del Covid19 en el municipi d'Ariany, declaro sota la meva responsabilitat que estic al corrent de les obligacions fiscals amb l'ajuntament d'Ariany i que no em trobo sotmès a cap procediment de reintegrament d'ajudes públiques o a cap procediment sancionador. 

Igualment, declaro que no incorro en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, General de subvencions, i l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret Legislatiu 2/2005 de 28 de desembre.

Ariany, ____ de __________ de 2020

Sgt.: 

 

 

ANNEX 3 DECLARACIÓ RESPONSABLE DE QUE ES DESENVOLUPA UNA ACTIVITAT INCLOSA EN ELS CASOS DE TANCAMENT OBLIGATORI D'ESTABLIMENTS O PARALITZACIÓ D'ACTIVITAT.

Jo, (nom i llinatges) _________________________, amb DNI______________, com a sol·licitant o representant de l'empresa sol·licitant (si escau, nom de l'empresa) _______________________ de la subvenció de la convocatòria que regeix la concessió d'ajuts econòmics per pal·liar l'impacte econòmic i social del Covid19 en el municipi d'Ariany, declaro sota la meva responsabilitat que jo o l'empresa que represento desenvolupa una activitat de les incloses en els casos de tancament obligatori d'establiments que establí el Reial Decret 465/2020, de 17 de març, que modifica l'article 10 del Reial Decret 463/2020 de 14 de març, o que he vist paralitzada l'activitat pel mateix motiu. 

Ariany, ____ de ___________ de 2020

Sgt.: