Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALAIOR
Núm. 9609
Exp 2489/2020, aprovació de l’oferta pública d’ocupació per a l’exercici de 2020, i rectificació d'errors materials, de fet, o aritmètics de la resolució d’alcaldia núm. 2020-1231 de 25.09.2020 que aprovà l’Oferta Pública d’Ocupació per a l’exercici de 2020
Expedient núm.: 2489/2020
Aprovació de l'oferta pública d'ocupació per a l'exercici de 2020, i rectificació d'errors materials, de fet, o aritmètics de la resolució d'alcaldia núm. 2020-1231 de 25.09.2020 que aprovà l'Oferta Pública d'Ocupació per a l'exercici de 2020.
Emissora: RCS
Fem públic que per resolució d'alcaldia número 2020-1312, de data 6 d'octubre de 2020, s'ha resolt: «Atès que el passat dia 25.09.2020 mitjançant resolució d'alcaldia núm 2020-1231 es va aprovar l'oferta pública d'ocupació per l'any 2020.
Atès que a l'esmentada resolució es va detectar un error material en la transcripció de la part dispositiva de la mateixa.
Atès que les Administracions públiques podran rectificar en qualsevol moment d'ofici o a instàncies dels interessats, els errors materials, de fet, o aritmètics existents en els seus actes.
Vist l'informe jurídic emès al respecte per part del TAE assessor jurídic, de data 2.10.2020, el qual es troba incorporat a l'expedient, i que fonamenta el següent:
«FONAMENTS JURÍDICS
Primer.- Quant a la interpretació d'error material podem acudir a la jurisprudència del Tribunal Suprem que, entre unes altres, en la seva sentència de 15 de febrer de 2006 indica el següent:
«L'error material o de fet es caracteritza per ser ostensible, manifest i indiscutible, implicant, per si solament, l'evidència d'aquest, sense necessitat de majors raonaments, i exterioritzant-se "primera facie" per la seva sola contemplació (enfront del caràcter de qualificació jurídica, seguida d'una declaració basada en ella, que ostenta l'error de dret), per la qual cosa, per poder aplicar el mecanisme procedimental de rectificació d'errors materials o de fet, es requereix que concorrin, en essència, les següents circumstàncies: Que es tracti de simples equivocacions elementals de noms, dates, operacions aritmètiques, o transcripcions de documents, que l'error s'apreciï tenint en compte exclusivament les dades de l'expedient administratiu en el qual s'adverteixi, que sigui patent i clar, sense necessitat d'acudir a interpretacions de normes jurídiques aplicables, que no es procedeixi d'ofici a la revisió d'actes administratius ferms i consentits, que no es produeixi una alteració fonamental en el sentit de l'acte (doncs no existeix error material quan la seva apreciació impliqui un judici valoratiu o exigeixi una operació de qualificació jurídica), que no pateixi la subsistència de l'acte administratiu és a dir, que no generi l'anul·lació o la revocació d'aquest, quan creador de drets subjectius, produint-se un de nou sobre bases diferents i sense les degudes garanties per a l'afectat, doncs l'acte administratiu rectificador ha de mostrar idèntic contingut dispositiu, substantiu i resolutori que l'acte rectificat, sense que pugui l'Administració, sota pretext de la seva potestat rectificatoria d'ofici, encobrir una autèntica revisió, i que s'apliqui amb profund criteri restrictiu».
Segon.- La Legislació aplicable és la següent:
— Els articles 40 i 109 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
— Els articles 21 i 22 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
Tercer.- L'error material o de fet es caracteritza per ser ostensible, manifest, indiscutible i evident per si mateix, sense necessitat de majors raonaments, i per exterioritzar-se prima facie per la seva sola contemplació, per la qual cosa, per poder aplicar el mecanisme de la rectificació d'errors materials o de fet requereix que concorrin les següents circumstàncies:
1) Que es tracti de simples equivocacions elementals de noms, dates, operacions aritmètiques o transcripcions de documents;
2) Que l'error s'apreciï havent de compta exclusivament les dades de l'expedient administratiu en el qual s'adverteix;
3) Que l'error sigui patent i clar, sense necessitat d'acudir a interpretacions de normes jurídiques aplicables;
4) Que no es procedeixi d'ofici a la revisió d'actes administratius ferms i consentits;
5) Que no es produeixi una alteració fonamental en el sentit de l'acte (doncs no existeix error material quan la seva apreciació impliqui un judici valoratiu o exigeixi una operació de qualificació jurídica);
6) Que no pateixi la subsistència de l'acte administratiu és a dir, que no generi l'anul·lació o la revocació d'aquest, quan creador de drets subjectius, produint-se un de nou sobres basis diferents i sense les degudes garanties per a l'afectat, doncs l'acte administratiu rectificador ha de mostrar idèntic contingut dispositiu, substantiu i resolutori que l'acte rectificat, sense que pugui l'Administració, sota pretext de la seva potestat rectificatoria d'ofici, encobrir una autèntica revisió; i
7) Que s'apliqui amb un profund criteri restrictiu.
Quart.- Pel que fa a l'òrgan competent per resoldre en aquest cas el l'alcalde d'acord amb els articles s'ha d'atendre a l'article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local.
CONCLUSIONS
D'acord amb amb l'abans exposat, la documentació obrant a l'expedient de personal municipal de la que s'ha pogut tenir coneixement i accés, i la normativa que és d'aplicació, qui subscriu no veu inconvenient jurídic que l'alcalde aprovi una resolució en el següent sentit:
PRIMER. Rectificar l'error material, de fet o aritmètic d'acord amb allò que s'ha fixat en l'article 109 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, patit en el següent expedient:
Expedient: |
2489/2020 |
Procediment: |
Opo 2020 |
Resolució: |
2020-1231 |
Data: |
25.09.2020 |
Concretament en el següent document:
Document: |
Resolució d'Alcaldia |
Data: |
25.09.2020 |
Observacions: |
Error material a la part dispositiva de la resolució |
En el següent sentit:
On diu:
RESOLUCIÓ DE L'ALCALDIA
Atès el pressupost municipal per a l'exercici de 2020, aprovat definitivament en data 23.12.2020, així i com el capítol I, títol III, de la vigent Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018, en relació a les despeses de personal al servei del sector públic i l'oferta pública d'ocupació corresponent a l'exercici pressupostari de 2020.
Vists els informes incorporats a l'expedient administratiu i la proposta emesa al respecte per part de la regidora delegada en matèria de personal, Maria Antònia Pons Mascaró, la qual fou aprovada per unanimitat en la mesa de negociació conjunta de personal funcionari i laboral reunida en sessió de dia 11.06.2020.
De conformitat amb l'article 91.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, el qual diu que les corporacions locals han de formular públicament la seva oferta d'ocupació, ajustant-se als criteris fixats a la normativa bàsica estatal.
Per tot l'abans exposat, i fent ús de les atribucions que em confereix l'article 21.1 de la Llei reguladora de les bases de règim local, de 2 d'abril, RESOLC:
PRIMER.- Aprovar la següent Oferta Pública d'Ocupació per a l'any 2020 de l'Ajuntament d'Alaior:
i) Oferta corresponent a la taxa de reposició d'efectius d'acord amb LPGE 2018:
Clas. |
Subescala/denominació |
Categoria |
Grup |
Nivell |
Nº vacants |
Procediment |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
F |
Serveis especials (Policia Local) |
Policia local |
C1 |
15 |
2 |
Torn lliure |
L |
Treballador/a serveis socials |
Treballador/a familiar |
1 |
Torn lliure |
||
L |
Personal de neteja |
Ajudant CMO |
2 |
Torn lliure |
||
L |
Oficial CMO Brigada municipal |
Oficial CMO |
1 |
Promoció interna* |
* D'acord amb LPGE 2018, les places de promoció interna no computen a efectes de reposició d'efectius.
ii) Oferta de 2020 corresponent al procediment d'estabilització de l'ocupació temporal que, de conformitat amb l'article 19.Uno.9 LPGE 2018, es durà a terme articulant ofertes públiques d'ocupació que s'aprovaran i publicaran en els exercicis 2018 a 2020:
Clas. |
Subescala/denominació |
Categoria |
Grup |
Nivell |
Nº vacants |
Procediment |
---|---|---|---|---|---|---|
F |
Tècnic d'Administració Especial |
Assessor jurídic/a |
A1 |
24 |
2 |
Torn lliure |
F |
Administratiu d'Adció. General |
Administratiu/a |
C1 |
16 |
2 |
Torn lliure |
F |
Auxiliar Adtiu. d'Adció. General |
Auxiliar adtiu./va |
C2 |
15 |
1 |
Torn lliure |
Ha de dir:
RESOLUCIÓ DE L'ALCALDIA
Atès el pressupost municipal per a l'exercici de 2020, aprovat definitivament en data 23.12.2020, així i com el capítol I, títol III, de la vigent Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018, en relació a les despeses de personal al servei del sector públic i l'oferta pública d'ocupació corresponent a l'exercici pressupostari de 2020.
Vists els informes incorporats a l'expedient administratiu i la proposta emesa al respecte per part de la regidora delegada en matèria de personal, Maria Antònia Pons Mascaró, la qual fou aprovada per unanimitat en la mesa de negociació conjunta de personal funcionari i laboral reunida en sessió de dia 11.06.2020.
De conformitat amb l'article 91.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, el qual diu que les corporacions locals han de formular públicament la seva oferta d'ocupació, ajustant-se als criteris fixats a la normativa bàsica estatal.
Per tot l'abans exposat, i fent ús de les atribucions que em confereix l'article 21.1 de la Llei reguladora de les bases de règim local, de 2 d'abril, RESOLC:
PRIMER.- Aprovar la següent Oferta Pública d'Ocupació per a l'any 2020 de l'Ajuntament d'Alaior:
i) Oferta corresponent a la taxa de reposició d'efectius d'acord amb LPGE 2018:
Clas. |
Subescala/denominació |
Categoria |
Grup |
Nivell |
Nº vacants |
Procediment |
---|---|---|---|---|---|---|
F |
Serveis especials (Policia Local) |
Policia local |
C1 |
15 |
2 |
Torn lliure |
ii) Oferta de 2020 corresponent al procediment d'estabilització de l'ocupació temporal que, de conformitat amb l'article 19.Uno.9 LPGE 2018, es durà a terme articulant ofertes públiques d'ocupació que s'aprovaran i publicaran en els exercicis 2018 a 2021:
Clas. |
Subescala/denominació |
Categoria |
Grup |
Nivell |
Nº vacants |
Procediment |
---|---|---|---|---|---|---|
F |
Serveis generals, administrativa |
Animador Sociocultural |
C1 |
16 |
1 |
Torn lliure |
L |
Treballador/a serveis socials |
Treballador familiar |
1 |
Torn lliure |
||
L |
Ajudant CMO instal·lacions esportives |
Ajudant CMO |
1 |
Torn lliure |
SEGON.- Publicar la present resolució al tauler d'anuncis municipal i al portal de transparència, així i com al Butlletí Oficial de les Illes Balears.”
Per tot l'abans exposat, i fent ús de les atribucions que em confereix l'article 21.1 de la Llei reguladora de les bases de règim local, de 2 d'abril, RESOLC:
PRIMER. Rectificar l'error material, de fet o aritmètic d'acord amb allò que s'ha fixat en l'article 109 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, patit en el següent expedient:
Expedient: |
2489/2020 |
Procediment: |
Opo 2020 |
Resolució: |
2020-1231 |
Data: |
25.09.2020 |
Concretament en el següent document:
Document: |
Resolució d'Alcaldia |
Data: |
25.09.2020 |
Observacions: |
Error material a la part dispositiva de la resolució |
SEGON.- Aprovar la següent Oferta Pública d'Ocupació per a l'any 2020 de l'Ajuntament d'Alaior:
i) Oferta corresponent a la taxa de reposició d'efectius d'acord amb LPGE 2018:
Clas. |
Subescala/denominació |
Categoria |
Grup |
Nivell |
Nº vacants |
Procediment |
---|---|---|---|---|---|---|
F |
Serveis especials (Policia Local) |
Policia local |
C1 |
15 |
2 |
Torn lliure |
ii) Oferta de 2020 corresponent al procediment d'estabilització de l'ocupació temporal que, de conformitat amb l'article 19.Uno.9 LPGE 2018, es durà a terme articulant ofertes públiques d'ocupació que s'aprovaran i publicaran en els exercicis 2018 a 2021:
Clas. |
Subescala/denominació |
Categoria |
Grup |
Nivell |
Nº vacants |
Procediment |
---|---|---|---|---|---|---|
F |
Serveis generals, administrativa |
Animador Sociocultural |
C1 |
16 |
1 |
Torn lliure |
L |
Treballador/a serveis socials |
Treballador familiar |
1 |
Torn lliure |
||
L |
Ajudant CMO instal·lacions esportives |
Ajudant CMO |
1 |
Torn lliure |
TERCER.- Publicar la present resolució al tauler d'anuncis municipal i al portal de transparència, així i com al Butlletí Oficial de les Illes Balears.»
Alaior, 7 d'octubre de 2020.
El batle José Luis Benejam Saura