Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'ALAIOR

Núm. 9606
Aprovació definitiva de la modificació de les bases d’execució del Pressupost municipal de l’Ajuntament d’Alaior

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Exp.4811/2020

Aprovada definitivament la modificació de les bases d'execució nº19 i 20 i la introducció de les bases 17bis i 35bis del Pressupost municipal de l'Ajuntament d'Alaior per al 2020, i la modificació de les inversions plurianuals, d'acord amb l'article 169 del Text Refós de la Llei Reguladora d'Hisendes Locals aprovada pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març i l'article 20 del Reial Decret 500/1990, de 20 d'abril, es procedeix a la publicació definitiva:

BASE 35 bis. Sistema de pagaments de despeses menors.

1. Amb l'objecte d'establir un procediment senzill i àgil per a despeses considerades menors, per a les quals la tramitació d'un expedient de contractació menor o obert podria resultar antieconòmica o poc eficient, conforme a l'article 118.5 de la LCSP s'estableix un procediment de gestió de despeses similar al sistema de bestretes de caixa fixe, però de caràcter pressupostari, que serà d'aplicació a les despeses dels capítols 2 i 6 que tenguin un import igual o inferior a 4.000 euros IVA exclòs.

2. Les despeses que es tramitin amb aquest sistema de pagaments menors hauran de complir els següents requisits:

- S'ha de tractar en tot cas de contractes menors.

- L'import acumulat dins d'un mateix exercici pressupostari per al mateix objecte contractual i per cobrir la mateixa necessitat, no pot sobrepassar la quantia dels 4.000 euros IVA exclòs.

- No es podrà alterar l'objecte del contracte amb la finalitat de disminuir la seva quantia per eludir requisits de publicitat o relatius al procediment d'adjudicació que correspongui.

- No es poden tramitar amb aquest sistema contractes d'obra.

3. En aquestes despeses s'aprovarà simultàniament l'autorització, la disposició i el reconeixement de la obligació, prèvia conformitat de la factura corresponent. Serà suficient per tal aprovació la signatura del document ADO o de la corresponent relació comptable per part del regidor delegat d'Hisenda i el regidor delegat de l'àrea corresponent a la despesa.

4. L'òrgan interventor haurà d'incloure una mostra d'aquestes despeses dins del pla anual de control financer.

BASE 17 bis. Normes específiques per a la gestió de la despesa en els contractes menors.

1. Es consideren contractes menors els contractes de valor estimat inferior a 40.000 euros quan es tracti de contractes d'obra, o de 15.000 euros quan es tracti de contractes de subministre o de serveis.

2. Com a norma general, per a la tramitació dels contractes menors s'exigirà la obertura d'un expedient de contractació en el que s'hi haurà d'incloure com a mínim:

a) Proposta de despesa de l'òrgan de contractació que haurà de contenir:

- Descripció/detall de l'objecte del contracte

- Justificació de la necessitat del contracte.

- Justificació que no s'està alterant l'objecte del contracte per tal d'evitar un contracte no menor.

b) En el cas dels contractes d'obra, pressupost o projecte de la obra en el cas que sigui preceptiu.

c) Ordre d'adjudicació del contracte i la notificació al contractista.

d) Document comptable AD signat per el regidor delegat de l'àrea corresponent i del regidor delegat d'Hisenda.

És recomanable sol·licitar sempre que sigui possible diferents pressupostos que s'hauran d'incloure també dins l'expedient.

3. No obstant l'anterior, s'estableix una tramitació específica per aquells contractes menors que es tramitin utilitzant el sistema de bestreta de caixa fixe o el sistema de pagaments de despeses menors regulat en la base 35bis. En aquests casos la tramitació de l'expedient exigirà únicament una proposta de despesa signada per el regidor delegat, que servirà al mateix temps d'ordre d'adjudicació. L'aprovació de la despesa, la disposició i el reconeixement de la obligació, s'aprovaran simultàniament en el mateix moment de tramitar la corresponent factura.

BASE 19. Acumulació de fases d'execució AD.

Les despeses que responen a compromisos legalment adquirits per la corporació originaran la tramitació del document AD per l'import de la despesa imputable a l'exercici.

Pertanyen a aquest grup les següents despeses:

1. Despeses plurianuals o anticipades, per l'import de l'anualitat compromesa.

2. Lloguers.

3. Treballs realitzats per empreses externes adjudicatàries de neteja, recollida de residus, manteniments, etc.

4. Interessos i quotes d'amortització de préstecs concertats.

5. Contractes menors, excepte els previstos en la base 35bis.

6. Subvencions nominatives.

7. Adquisicions o serveis objecte de contractació directe.

8. Els crèdits incorporats d'exercicis anteriors que, en el moment de la incorporació es trobin en fase D.

Els documents O s'han de tramitar quan sigui efectiva la realització de l'obra, la prestació del servei, o adquisició del be contractat.

BASE 20. Acumulació de fases d'execució ADO.

Es podran acumular en un sol acte les despeses de petita quantia que seguidament es detallen:

- Despeses de locomoció.

- Bestretes reintegrables de personal.

- Interessos de demora.

- Les despeses amb caràcter d'urgència segons l'article 21.1.j de la Llei 7/85.

- Despeses diverses fins a 8.000 euros.

- Contractes menors tramitats d'acord amb la base número 35bis.

- Pagaments a justificar i bestretes de caixa fixa.

- Altres despeses financeres.

Inversions de caràcter plurianual afegides a l'annex d'inversions del pressupost 2020

Prog

Eco

Descripció

Anteriors

2020

2021

2022

TOTAL

1532

6190030

PASSEIG MARÍTIM CALA EN PORTER 3A FASE

0,00

147.000,00

268.000,00

0,00

415.000,00

1532

6190070

EMBELLIMENT CARRER BISBE GONYALONS

0,00

76.000,00

40.000,00

0,00

116.000,00

3330

6320010

NOU CASAL EL HOGAR

0,00

437.000,00

313.000,00

0,00

750.000,00

3420

6320000

INVERSIONS INSTAL·LACIONS ESPORTIVES

0,00

16.761,66

52.941,17

56.250,00

125.952,83

Aquesta aprovació pot ser impugnada davant la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, amb els requisits, formalitats i causes assenyalades en l'article 170 i 171 del Text Refós de la Llei Reguladora d'Hisendes Locals aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, i en la forma i terminis que estableixen les normes d'aquesta Jurisdicció.

L'acord es pot trobar en el portal de transparencia en el link https://alaior.sedelectronica.es/transparency/7199aab2-63ce-4b29-8bb3-05feac74fef3/

 

Alaior , 7 d'octubre 2020

El batle

José Luis Benejam Saura