Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE FELANITX

Núm. 9528
Constitució de la Junta de Govern Local, nomenament de tinents de batle, i delegació de competències de Batlia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

DECRET NÚM. 2020-0819

A la Molt Lleial Ciutat de Felanitx, el batle que subscriu, Sr. Jaume Monserrat Vaquer, venc a dictar la següent resolució de conformitat amb els següents

Antecedents de fet

1. Dia 15 de juny de 2019 es va constituir la nova corporació sorgida de les eleccions locals celebrades el 26 de maig de 2019.

2. Per resolució de batlia núm. 652/2019 de 20 de juny de 2019 es va resoldre la composició de la Junta de Govern Local, es va nomenar els tinents de batle, es van delegar atribucions en la Junta de Govern Local, i es van delegar competències a favor de regidors, resolució que modificada mitjançant decret núm. 686/2019, i 1115/2019, d' 1 de juliol i de 24 d'octubre de 2019, respectivament.

3. Per resolució de batlia núm. 776/2020 de 25 de setembre de 2020 es va cessar els regidors Sr. Francisco Duarte Barceló i Sra. Maria Gràcia González López com a membres de la Junta de Govern Local, i es va revocar la delegació de competències efectuades per la batlia als regidors referits, així com a la regidora Sra. Damiana Massutí Gómez.

4. Els regidors Sr. Miquel Lluís Mestre, Sra. Isabel Montero Morán, i Sra. Maria Mesquida Artigues van presentar escrit el dia 29 de setembre de 2020 on manifesten que renuncien a les delegacions de batlia així com a la dedicació i retribucions que li foren assignades, tota vegada que és necessita conformar un nou equip de govern.

5. Per Decret de batlia núm. 800/2020 de 2 d'octubre de 2020 es va cessar els regidors Sr. Miquel Lluís Mestre i la Sra. Isabel Montero Morán com a membres de la Junta de Govern Local i nomenar la Sra. Melania Mesquida Tran com a membre de la Junta de Govern Local i tinent batle.

Fonaments de dret

1. Pel que fa a la Junta de Govern Local.

1.1.- Necessitat de la seva creació.

La JGL és d'existència obligatòria en el municipi de Felanitx, per tenir més de 5.000 habitants (art. 20.1 b) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local -LBRL-, art 23 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears -LMRLIB-), i 35.2 d) del Real Decret 2568/1986, de 28 de novembre, que aprova el reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF)).

1.2.-Composició.

Estarà integrada pel batle i, en el cas de Felanitx, un màxim de 5 regidors (art. 52.2 ROF), nomenats i separats lliurement per aquell, i se'n donarà compte al Ple.

1.3.-Competències.

Li correspon l'assistència al batle en l'exercici de les seves funcions, i les atribucions que el batle o un altre òrgan li deleguin o li atribueixin les lleis.

1.4.- Periodicitat de les sessions.

La de les ordinàries serà determinada per acord plenari (art. 88.1 LMRLIB), i com a mínim serà cada 15 dies hàbils (art. 112 ROF). El dia i hora concrets de les sessions ordinàries les fixarà el batle per decret (art. 112.3 ROF).

2. Pel que fa als Tinents de Batle.

2.1.- Necessitat de la seva designació.

Els tinents de batle són d'existència obligatòria en tots els municipis (art. 20.1 a) LBRL i art. 22 LMRLIB). Aquests seran lliurement nomenats i cessats pel batle d'entre els membres de la JGL quan aquesta existeixi. Els nomenaments i cessaments es faran mitjançant resolució del batle, de la que se'n donarà compte al Ple en la primera sessió que se celebri, i es notificarà als designats i es publicarà en el BOIB (art. 46.1 ROF). En els municipis on existeixi JGL, el nombre de tinents de batle no podrà excedir del nombre de membres d'aquella (art. 46.2 ROF).

2.2.- Funcions.

Correspon als tinents de batle, per la seva condició, substituir en la totalitat de les seves funcions i per l'orde del seu nomenament el batle, en els casos d'absència, malaltia o impediment (art. 47.1 ROF).

D'acord amb l'exposat, RESOLC:

Primer. La Junta de Govern Local estarà formada per mi mateix com a president, i pels regidors següents, que no superen el terç del nombre legal dels membres que composen la corporació:

-Sra. Catalina Soler Torres

-Sr. Pedro Acosta Duran

-Sra. Melania Mesquida Tran

-Sr. Sebastià Adrover Palmer

-Sr. Juan Aznar Hernández

Segon. Per a la substitució de la Batlia en els casos de vacant, absència o malaltia, nomèn com a tinents de batle als següents regidors i pel següent ordre:

Primer tinent de batle: Sra. Catalina Soler Torres

Segon tinent de batle: Sr. Pedro Acosta Duran

Tercer tinent de batle: Sra. Melania Mesquida Tran

Quart tinent de batle: Sr. Sebastià Adrover Palmer

Cinquè tinent de batle: Sr. Juan Aznar Hernández

Tercer. Delegar en la Junta de Govern Local les atribucions concretes que a continuació es detallen:

- Aprovar l'oferta d'ocupació pública d'acord amb el pressupost i la plantilla aprovada pel Ple, aprovar les bases de les proves per a la selecció del personal i per als concursos de provisió de llocs de treball, i distribuir les retribucions complementàries que no siguin fixes i periòdiques, excepte l'incentiu de productivitat i les gratificacions per serveis extraordinaris. Així mateix es delega les altres atribucions en matèria de personal no expressament atribuïdes al Ple.

- Acordar les sancions del personal, tret de la separació del servei dels funcionaris i l'acomiadament del personal laboral.

- L'aprovació dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïdes al Ple, i la dels instruments de gestió urbanística i dels projectes d'urbanització.

- Sancionar les faltes de desobediència a la seva autoritat o per infracció de les ordenances municipals, tret dels casos que aquesta facultat estigui atribuïda a altres òrgans.

- L'aprovació dels projectes d'obres i de serveis quan sigui competent per a la seva contractació o concessió i estiguin prevists en el Pressupost.

- L'atorgament de les llicències d'obra major.

- La competència com a òrgan de contractació respecte dels contractes d'obres, de subministrament, de serveis, de gestió de serveis públics, contractes de concessió de serveis, contractes de concessió d'obres i els contractes administratius especials, quan el seu import no superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost ni, en qualsevol cas, la quantia de 6 milions d'euros, inclosos els de caràcter pluriannual quan la seva duració no sigui superior a quatre anys, eventuals pròrrogues incloses sempre i que l'import acumulat de totes les seves anualitats no superi ni el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, ni la quantia assenyalada, amb excepció dels contractes menors.

- La competència com a òrgan de contractació respecte als contractes privats, excepte contractes menors, l'adjudicació de concessions i autoritzacions sobre els béns de la corporació i l'adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial quan el seu valor no superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost ni l'import de 3 milions d'euros, així com l'alienació del patrimoni quan el seu valor no superi el percentatge ni la quantia indicats.

- L'aprovació d'instruments de col·laboració amb altres administracions o entitats cíviques, sempre i que no siguin competència del Ple.

- La concessió de prestacions socials.

- L'aprovació del Pla Estratègic de Subvencions de l'Ajuntament de Felanitx, així com el seguiment del mateix; l'aprovació de les bases que regularan l'atorgament de subvencions de lliure concurrència per part de la Corporació a persones físiques o jurídiques per la realització d'activitats d'interès públic o social, així com l'aprovació de les corresponents convocatòries, l'atorgament de les mateixes, prèvia formulació de proposta per la comissió corresponent si escau, i l'aprovació dels justificants i pagament de les subvencions concedides; i l'aprovació dels convenis reguladors de les subvencions nominatives previstes en les bases d'execució del pressupost, així com l'aprovació dels justificants presentats per les entitats beneficiàries i pagament de les subvencions concedides.

Quart. Delegar a favor dels regidors que a continuació es detallen, les següents competències:

  1. Sra. Catalina Soler Torres: afers socials (infància, adolescència i gent gran), salut i benestar, medi ambient, ecologia i sostenibilitat, neteja i residus, brigada municipal, recursos humans.

  2. Sr. Pedro Acosta Duran: festes, noves tecnologies.

  3. Sra. Melania Mesquida Tran: hisenda i pressuposts, turisme, cultura, patrimoni, biblioteques, arxiu, representant del batle a Portocolom.

  4. Sr. Sebastià Adrover Palmer: Seguretat ciutadana (Policia i protecció civil, mobilitat i circulació).

  5. Sr. Juan Aznar Hernández: esports, espais públics, edificis municipals, parc municipal, cementeri, aigua i clavegueram, enllumenat, benestar animal, participació ciutadana.

  6. Sr. Rafel Rubio Ferrer: comerç, indústria, fires i mercat, mercat municipal.

  7. Sra. Marta Cano Roig: educació i política lingüística, formació i ocupació (programa SOIB i Felanitx Emprèn), joventut, igualtat (àrea de la dona, mediació cultural, gènere i orientació sexual), contractació.

Cinquè. Fixar la realització de les sessions ordinàries de la JGL els dimarts a les 12:00 hores . Quan el dia que pertoqui realitzar sessió sigui inhàbil, la Junta es reunirà el primer dia hàbil posterior, a la mateixa hora.

Sisè. Les resolucions de batlia enumerades als antecedents de fet es mantenen en vigor en tot el que no es contradigui amb la present resolució.

Setè. De la present resolució se'n donarà compte al Ple en la primera sessió que es realitzi. També es notificarà personalment els designats, i es farà pública en el BOIB, sense perjudici de la seva efectivitat des de demà mateix, d'acord amb el que estableix l'art. 44.2 del ROF. El batle, Jaume Monserrat Vaquer.- En prenc nota, El secretari, Joan Garcia Cortès.. Felanitx, 6 d'octubre de 2020.»

 

Felanitx, 6 d'octubre de 2020

El batle ​​​​​​​Jaume Monserrat Vaquer