Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES I MODERNITZACIÓ
Núm. 9499
Correcció d’errades de la resolució de la consellera d’Administracions Públiques i Modernització per la qual es convoquen l’atorgament de mencions i reconeixement a la trajectòria personal emmarcats dins l’actuació Premis autonòmics Voluntariat IB 2020
Fets
1. En el BOIB núm. 172, de 06-10-2020, s'ha publicat la resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització per la qual es convoquen l'atorgament de mencions i reconeixement a la trajectòria personal emmarcats dins l'actuació Premis autonòmics Voluntariat IB 2020.
2. S'ha observat que en la publicació esmentada no hi constava l'Annex 1 Bases de l'atorgament de mencions i reconeixements a la trajectòria personal dins el programa Premis autonòmics Voluntariat IB 2020.
Fonaments de dret
1. L'article 56 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la rectificació dels errors materials, aritmètics i de fet en actes i disposicions administratives correspon a l'òrgan que ha dictat l'acte o la disposició. Així mateix, la rectificació d'errors ha d'especificar, si escau, els efectes jurídics que se'n deriven i s'ha de notificar o publicar preceptivament quan faci referència a actes que han estat notificats o publicats.
2. L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que les administracions públiques poden rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Rectificar la resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització per la qual es convoquen l'atorgament de mencions i reconeixement a la trajectòria personal emmarcats dins l'actuació Premis autonòmics Voluntariat IB 2020 en el sentit de completar-la amb l'Annex 1 Bases de l'atorgament de mencions i reconeixements a la trajectòria personal dins el programa Premis autonòmics Voluntariat IB 2020, la qual queda com s'indica a continuació.
2. Aprovar la convocatòria d'atorgament de mencions i de reconeixements a la trajectòria personal emmarcats dins el programa Premis autonòmics Voluntariat IB 2020, d'acord amb les especificacions establertes a l'annex 1 d'aquesta resolució i que presenten dues vessants:
a) Mencions: destinades a les entitats privades sense ànim de lucre, que acompleixin activitats d'interès general i que compleixin els requisits següents: estar legalment inscrites en els registres corresponents d'acord amb la normativa establerta, estar integrades per persones voluntàries, sens perjudici del personal assalariat que puguin tenir i que desenvolupin una part o totes les seves actuacions mitjançant programes de voluntariat en el territori de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
b) Reconeixements a la trajectòria personal: dirigida a les persones residents a les Illes Balears que disposen d'una trajectòria personal o professional de bona feina i dedicació en actuacions de voluntariat dins el marc d'una entitat de voluntariat de les Illes Balears.
3.Designar la directora general de Participació i Voluntariat com a òrgan instructor del procediment d'atorgament de mencions i de reconeixement a la trajectòria personal emmarcats dins l'actuació Premis autonòmics Voluntariat IB 2020, objecte d'aquesta convocatòria.
4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Administracions Públiques i Modernització en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi notificat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 6 d'octubre de 2020
La consellera d'Administracions Públiques i Modernització Isabel Castro Fernández
ANNEX 1 Bases de l'atorgament de mencions i reconeixements a la trajectòria personal dins el programa Premis autonòmics Voluntariat IB 2020
1. Objecte
1.1 La Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització, en exercici de les competències atorgades a la Direcció General de Participació i Voluntariat, posa a l'abast de la ciutadania i del teixit associatiu dos tipus de reconeixements a l'acció voluntària emmarcades dins el programa Premis autonòmics Voluntariat IB 2020: les mencions i els reconeixements a la trajectòria personal.
1.2 Les mencions es constitueixen com a un actuació que pretén reconèixer l'acció voluntària de les entitats de voluntariat que desenvolupen la seva activitat en el territori de les Illes Balears.
1.3 Els reconeixements a la trajectòria personal constitueixen una actuació de foment i d'agraïment públic a la labor de les persones voluntàries de les Illes Balears, la qual cosa posa en valor la seva participació activa i compromesa en el desenvolupament de programes de voluntariat dins les entitats de voluntariat de les Illes.
2. Actors del procediment
2.1 Beneficiaris
Els beneficiaris d'aquesta actuació de foment són els següents:
— Mencions: entitats privades sense ànim de lucre, que duen a terme activitats d'interès general que compleixen els requisits següents:
a) Estar legalment constituïdes i inscrites en els registres corresponents d'acord amb la normativa establerta.
b) Estar integrades per persones voluntàries, sens perjudici del personal assalariat que puguin tenir.
c) Desenvolupar actuacions mitjançant programes de voluntariat en el territori de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
— Reconeixements a la trajectòria personal:
Qualsevol persona resident a les Illes Balears durant els darrers deu anys que disposa d'una trajectòria personal o professional de bona feina i dedicació en actuacions de voluntariat dins el marc d'una entitat de voluntariat de les Illes Balears.
2.2 Promotors
Els ciutadans i ciutadanes de les Illes Balears que vulguin que es reconegui l'actuació d'una entitat de voluntariat (menció), o bé la trajectòria d'una persona dins l'acció voluntària i el món del voluntariat (reconeixement de trajectòria) i que la presentin dins el termini i en la forma escaient com a candidatura d'acord amb les prescripcions establertes en aquestes bases.
2.3 Jurat
És un òrgan col·legiat que vetllarà pel correcte desenvolupament del procediment en les diferents fases: presa en consideració de les candidatures, inici i resultat del procés participatiu, estudi, i proposta de concessió de mencions i reconeixements a la trajectòria personal. La seva composició esta regulada a l'apartat 7.2 de les bases.
2.4 Instructor
La Direcció General de Participació i Voluntariat.
2.5 Resolució
La concessió de les mencions i dels reconeixements a la trajectòria personal recau en la consellera d'Administracions Públiques i Modernització.
3. Procediment
3.1 El procediment de selecció dels guanyadors de les mencions i del reconeixement es conceptualitza com a un procediment mixt que s'inicia amb un procés participatiu en el qual la ciutadania promou, mitjançant la inscripció de la candidatura proposada en la pàgina web (http://participaciociutadana.caib.es), una entitat i/o una persona voluntària que seran susceptibles de guanyar l'atorgament de menció i/o reconeixement de trajectòria, respectivament, en la edició de 2020. La inscripció de la candidatura proposada ha d'anar acompanyada de l'argumentari corresponent que n'avali la menció i/o reconeixement.
3.2 En una segona fase, les candidatures i argumentaris presentats s'han de sotmetre a la consideració del jurat. El jurat, un cop estudiades les candidatures i argumentaris, decidirà en votació les entitats objecte de menció i/o la persona voluntària que serà objecte de reconeixement, posteriorment proposarà, de forma motivada i justificada, les mencions i els reconeixements corresponents a l'edició de 2020.
3.3 A la vista de la proposta del jurat, la consellera d'Administracions Públiques i Modernització resoldrà l'atorgament de les mencions i dels reconeixements i n'ordenarà la corresponent notificació a les entitats i persones beneficiades. La notificació es farà d'acord amb l'establert a l'article 40 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre.
3.4 El reconeixement de les candidatures es farà en un acte públic d'entrega que coincidirà amb la celebració del Dia Internacional del Voluntariat (5 de desembre), formant part, per tant, d'una actuació més de foment de l'acció voluntària a les Illes Balears.
3.5 A l'efecte de transparència, la presentació de candidatures, els promotors que les avalen i els guanyadors es publicaran en la pàgina web de participació ciutadana http://participaciociutadana.caib.es. De la mateixa manera, el material argumentari que recolzi les opcions guardonades serà visible a la web de participació ciutadana, a l'abast de tots els promotors, beneficiaris i ciutadania en general.
3.6 En aquesta convocatòria es podran atorgar un màxim de dues mencions, les quals formen part d'una única categoria, i un reconeixement a la trajectòria personal per cada una de les categories: femenina i masculina.
3.7 Fases:
1a. Inscripció de la proposta i de l'argumentari corresponent a les candidatures en la pàgina web http://participaciociutadana.caib.es per part dels promotors (procés participatiu).
Mitjançant un procés participatiu, la ciutadania promou les candidatures a les mencions (entitats) i/o al reconeixement de la trajectòria personal (persones voluntàries).
2a. Comprovació tècnica que la inscripció reuneix els requisits mínims per poder ser processada.
3a. Aportació de la documentació per part de les entitats i/o persones promogudes a menció i reconeixement, respectivament.
4a. Comprovació tècnica de la documentació aportada per part de les entitats i/o persones promocionades.
5a. Estudi de les propostes i documentació argumentativa per part del jurat.
6a. Acte públic de lliurament de les distincions el dia 5 de desembre de 2020, coincidint amb la celebració del Dia Internacional del Voluntariat.
4. Sol·licitud i termini de presentació
4.1 S'estableix un període d'inscripció de propostes/candidatures (procés participatiu) de quinze dies naturals comptadors des del dia següent a la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
4.2 La Direcció General de Participació i Voluntariat posarà a l'abast de la ciutadania els formularis necessaris per presentar les respectives candidatures, així com l'espai per poder fer l'argumentació a favor de la candidatura i, si escau, adjuntar la documentació argumentativa que l'acompanyi. D'altra banda, de conformitat amb l'article 3 del Decret 113/2010, de 5 de novembre, d'accés electrònica als serveis públics de l'Administració, el procediment disposarà de tràmit telemàtic creat a l'efecte a la pàgina web de participació ciutadana http://participaciociutadana.caib.es.
4.3 D'acord amb allò que estableix l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones físiques podran elegir si es comuniquen amb les administracions públiques per mitjans electrònics o no. Per tant, en cas de presentació de candidatures en format paper, les han de dirigir a la Direcció General de Participació i Voluntariat (c. de l'Uruguai s/n, Velòdrom Illes Balears, 07010 Palma) i es poden presentar en algun dels llocs i de la forma que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015. Facilitem un model de presentació de candidatures en format paper disponible a la pàgina web de participació ciutadana.
4.4 Totes les candidatures i argumentaris presentats es faran públics en la pàgina web http://participaciociutadana.caib.es.
5. Documentació que han d'aportar les candidatures
5.1 Les candidatures proposades a reconeixement de trajectòria han d'aportar la documentació següent:
a) Còpia del DNI de la persona proposada i dades de contacte.
b) Certificat d'empadronament de la persona proposada en algun municipi de les Illes Balears.
c) Certificat del secretari o la secretària o del president o presidenta de l'entitat en la qual ha prestat serveis de voluntariat la persona proposada amb relació a la seva trajectòria en programes de voluntariat a les Illes Balears.
d)Curriculum vitae detallat.
e) Declaració responsable de la persona proposada de compliment dels requisits que estableix la normativa referent a (annex 2):
- Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica, Agència Estatal de l'Administració Tributària i Seguretat Social, o autorització a l'Administració per comprovar-ho d'ofici.
- No estar afectada per cap de les prohibicions per ser beneficiària de subvencions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions.
- No haver estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i no haver estat sancionada o condemnada per una resolució administrativa ferma amb una pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període que estipula l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.
f) Elaborar una fitxa relativa de la candidatura de reconeixement que descrigui, de forma succinta, el seu perfil i trajectòria personal dins el món del voluntariat, la qual és necessària per poder unificar les presentacions de les bones pràctiques i editar un llibre o catàleg d'honor amb les candidatures d'aquesta convocatòria.
La fitxa ha de tenir els paràmetres següents:
1r. Una breu ressenya del candidat: nom, estudis, professió i lloc de feina (màxim 50 paraules).
2n. Un resum breu (màxim 125 paraules).
3r. Idioma: català i castellà.
4t. Configuració: lletra Arial, cos 11, interlineat 1,15 amb espai extra després del paràgraf.
5è. Fotografia representativa: la grandària mínima serà de 20 cm (2.362,21 px) per 15 cm (1.771,65 px) i amb una resolució de 300 ppp.
5.2 Les entitats que es presenten a les mencions han d'aportar la documentació següent:
a) Còpia del DNI de la persona que la representa i document fefaent que acrediti la representació de la persona que actua en nom de l'entitat sol·licitant. La representació pot acreditar-se per qualsevol forma vàlida en dret.
b) Còpia del NIF de l'entitat.
c) Còpia acarada del document de constitució de l'entitat i dels seus estatuts socials degudament registrats en el registre corresponent, o bé un certificat d'inscripció registral d'aquests documents. En el cas d'entitats d'àmbit estatal, còpia acarada del certificat acreditatiu de la inscripció en un registre d'àmbit estatal, i de la inscripció de la delegació a les Illes Balears.
d) En el cas que l'interessat no autoritzi l'òrgan instructor per obtenir d'ofici la informació relativa a les obligacions tributàries amb la Hisenda autonòmica, Agència Estatal de l'Administració Tributària i Seguretat Social, ha d'aportar el certificat d'estar al corrent d'aquestes.
e) Una declaració responsable del secretari o secretària o del president o presidenta de l'entitat sol·licitant que certifica els aspectes següents (annex 3):
- Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica, Agència Estatal de l'Administració Tributària i Seguretat Social, o autorització a l'Administració per comprovar-ho d'ofici.
- No estar afectada per cap de les prohibicions per ser beneficiària de subvencions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions.
- No haver estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb l'article 11.2 de la Llei 11/2016, i no haver estat sancionada o condemnada per una resolució administrativa ferma amb una pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període que estipula l'article 37 de la Llei 8/2016.
f) Memòria representativa de les activitats que ha duit a terme en el món del voluntariat, en la qual destaquin els punts que considerin adients per posar en valor la seva candidatura.
g) Elaborar una fitxa relativa a la candidatura de la menció que descrigui, de forma succinta, el seu perfil i trajectòria personal dins el món del voluntariat, la qual és necessària per poder unificar les presentacions de les bones pràctiques i editar un llibre o catàleg d'honor amb les candidatures d'aquesta convocatòria.
La fitxa ha de tenir els paràmetres següents:
1r. Una breu ressenya de l'entitat: nom, àmbit sectorial d'actuació, àmbit territorial d'acció, principals destinataris, etc. (màxim 50 paraules).
2n. Un resum breu (màxim 125 paraules).
3r. Idioma: català i castellà.
4t. Configuració: lletra Arial, cos 11, interlineat 1,15 amb espai extra després del paràgraf.
5è. Fotografia representativa: la grandària mínima serà de 20 cm (2.362,21 px) per 15 cm (1.771,65 px) i amb una resolució de 300 ppp.
5.3 No és necessari presentar la documentació esmentada en els punts a), b)i c), si ja es troba a disposició de l'òrgan instructor. Això no obstant, s'ha d'indicar a quin expedient es troben ubicats, d'acord amb el que preveu la Llei 39/2015.
5.4 Els programes presentats es valoraran d'acord amb la documentació i l'argumentari que s'hagi aportat tant per part del promotor, com de la pròpia entitat proposada. L'òrgan instructor o el jurat no resten obligats a requerir documentació complementària sobre el programa.
5.5 En cas que les candidatures no presentin la documentació esmentada abans, no passaran a la fase d'estudi i valoració per part del jurat.
6. Criteris de valoració
6.1 La concessió de les mencions i reconeixement d'aquesta convocatòria es regeix pels criteris de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.
6.2 El jurat proposarà l'atorgament d'una menció a una entitat i del reconeixement a una persona que s'hagin distingit per la seva tasca, per la seva actuació o per la seva iniciativa en el transcurs del temps, en el món del voluntariat i pels valors que es deriven, de forma que impliqui un model a seguir per a la societat de les Illes Balears.
6.3 Com a criteris que el jurat ha de tenir en compte en l'atorgament de les mencions i del reconeixement, es destaquen (sense voler tenir caràcter exhaustiu) els següents: innovació, qualitat, trajectòria en el temps, amplitud d'acció pel que fa a les persones gestionades com a voluntàries i a les persones beneficiàries d'aquesta, caràcter pioner pel que fa als valors democràtics actuals, impacte social, etc.
7. Jurat
7.1 El jurat és un òrgan col·legiat el funcionament del qual es regeix pels articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
7.2 El jurat estarà compost per les persones següents:
a) Presidenta: directora general de Participació i Voluntariat. Disposa de vot diriment en cas d'empat.
b) Secretari o secretària: una persona funcionària adscrita a la Direcció General de Participació i Voluntariat, designada per l'òrgan instructor. Disposa de veu però no té vot.
c) Vocals:
- La persona que ocupi el càrrec de la Vicepresidència Segona del Fòrum Balear del Voluntariat.
- Tres persones en representació de la Plataforma del Voluntariat de les Illes.
- La persona designada pel Consell Insular de Mallorca en el Fòrum Balear de Voluntariat o la persona designada com a substituta en el mateix òrgan.
- La persona designada pel Consell Insular de Menorca en el Fòrum Balear de Voluntariat o la persona designada com a substituta en el mateix òrgan.
- La persona designada pel Consell Insular d'Eivissa en el Fòrum Balear de Voluntariat o la persona designada com a substituta en el mateix òrgan.
- La persona designada pel Consell Insular de Formentera en el Fòrum Balear de Voluntariat o la persona designada com a substituta en el mateix òrgan.
- La persona designada per la FELIB en el Fòrum Balear de Voluntariat o la persona designada com a substituta en el mateix òrgan.
- La persona designada per la UIB en el Fòrum Balear de Voluntariat o la persona designada com a substituta en el mateix òrgan.
7.3 El jurat té la facultat, entre d'altres, de fer els informes que siguin necessaris i interpretar les bases de la convocatòria per resoldre els dubtes que, si si s'escau, se'n puguin derivar.
8. Consideracions finals
8.1 Si la majoria dels membres del jurat ho estimen oportú, aquest òrgan pot ser assessorat per les persones que es considerin adients amb coneixements o experiència en matèria de voluntariat.
8.2 Es considera incompatible l'atorgament d'una menció a una entitat i que, en la mateixa convocatòria, s'atorgui un reconeixement a la trajectòria personal a una persona voluntària que actualment (o en els dos darrers anys) desenvolupi (o hagi desenvolupat) la seva acció voluntària en l'entitat guardonada.