Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 9381
Bases reguladores per a la concessió de subvencions per al foment de la reactivació econòmica de l'activitat agrària i ramadera en el municipi de Calvià

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Primera. Objecte de la subvenció

Des de la Regidoria de Medi Ambient i Transició Ecològica, a través de la Direcció General de Desenvolupament Sostenible de l'ajuntament de Calvià,es planteja com un objectiu aconseguir una activitat agrícola-ramadera i agroalimentària de caràcter permanent a l'àmbit del municipi de Calvià. Amb aquestes bases i la posterior convocatòria, es preten dur a terme mesures urgents per a pal·liar les conseqüències de la crisi del coronavirus en el sector agropecuari i agroalimentari en el municipi de Calvià. Concedir ajudes als productors i explotacions afectats per la crisi provocat per la COVID-19, donant suport a la revitalització de el sector agropecuari a través de mesures de foment,, compensació i dinamització de el sector al municipi.

Aquest objectiu s'ha vist recollit a les present bases que tenen per objecte regular les condicions i procediments per a la concessió, en règim de concurrència competitiva amb prorrateig, de subvencions, per part de l'Ajuntament de Calvià, destinades a les següents línies

Línia 1. Inversions en actius físics:

Inversions en explotacions agràries i ramaderes

Inversions en transformació, comercialització o desenvolupament de productes agrícoles

Línia 2. Agroambient i clima:

Protecció de varietats autòctones en risc d'erosió genètica.

Foment de races autòctones.

Línia 3. Cooperació i associacionisme.

Cooperació entre petits agents per organitzar processos comuns de treball, adquisició i compartir recursos, pràctiques de producció.

Línia 4. Transferència de coneixements i activitats d'informació.

Suport a la formació i adquisició de competències.

Suport per activitats de demostració i informació.

Segona. Règim jurídic

Per tots els extrems no previstos en aquestes Bases serà aplicable:

Llei 38/2003,de 17 de novembre, General de Subvencions (d'ara endavant LGS).

Reial Decret 887/2006,de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003,de 17 de novembre, General de Subvencions (d'ara endavant RLGS).

Llei1 9/2013,de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (en endavant Llei 19/2013).

Reial Decret 130/2019,de 8 de març, pel qual s'aprova la Base de Dades Nacional de subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajuts públics.

Pressupost municipal de l'any 2020 i les seves bases d'execució.

Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara endavant LPACAP).

Resta de normativa que sigui aplicable.

Tercera. Publicació. Publicitat i transparència

1. Les bases reguladores es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (d'ara endavant BOIB), a la pàgina web municipal i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament.

2. La convocatòria s'ha de registrar, en primer lloc, a la Base de Dades Nacional de Subvencions (en endavant BDNS) acompanyada de el text de la convocatòria i del seu extracte. Un cop registrada, l'extracte es publicarà, amb el codi d'identificació que s'hagi assignat la BDNS a la convocatòria, en el BOIB. El text íntegre es publicarà a la pàgina web municipal i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament.

3. A l'efecte de donar compliment a les obligacions de publicitat i transparència establertes en la LGS i en la Llei 19/2013,s'haurà de remetre a la BDNS, en la seva qualitat de Sistema Nacional de Publicitat de subvencions i ajudes públiques, informació sobre les concessions, els pagaments realitzats, les resolucions de procediment de reintegrament i les resolucions fermes el procediment sancionador

Quarta: Consignació pressupostària.

Durant l'exercici pressupostari 2020, es destina la quantitat de 32000 euros a les subvencions objecte de la present convocatòria, amb càrrec a la partida pressupostària del exercici 2020, 302 41400 4800000 “subvencions pagesos”.

Quinta. Beneficiaris

1. Els destinataris d'aquestes subvencions son les persones físiques i jurídiques, públiques o privades titulars o arrendataris d'explotacions agrícoles o ramaderes del terme municipal de Calvià, així com les entitats sense ànim de lucre que tinguin per objecte alguna de les finalitats relacionades amb les línies abans esmentades i en particular la promoció, foment, millora, manteniment i/o difusió de les matèries pròpies de l'àmbit rural, i tinguin el seu domicili social i àmbit d'actuació al municipi de Calvià i estiguin inscrites al Registre de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. No podran obtenir la condició de beneficiaris de les subvencions, les persones o entitats que es trobin en qualsevol de les situacions que s'indiquen en l'article 13 Llei 38/2003. En particular cal destacar el fet de no trobar-se al corrent de pagament dels deutes amb l'Ajuntament i del pagament de les obligacions derivades del reintegrament de subvencions.

Sisena. Forma i termini de presentació de sol·licituds.

1. Les sol·licituds s'hauran de redactar d'acord el model normalitzat que es penjarà a la pàgina web del Servei de Medi Ambient i Transició Ecològica dins el portal de l'Ajuntament: www.calvia.com

2. Les sol·licituds podran presentar-se en qualsevol de les formes i llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 16 de la LPACAP.

3. Les sol·licituds es poden presentar durant els vint dies hàbils posteriors des de el dia següent al de la publicació de l'extracte de la convocatòria al BOIB.

4. Juntament amb la sol·licitud, l'interessat haurà de presentar una declaració responsable, per la qual es declara:

a. En el seu cas, que la persona que ostenta la representació legal de l'entitat no està inhabilitat per a contractar amb les administracions públiques o per obtenir una subvenció.

b. Que es troba al corrent de totes les obligacions fiscals amb l'Ajuntament de Calvià.

c. Que se està al corrent de les obligacions tributàries amb la Seguretat Social.

d. Les dades bancàries aportades son vertaderes.

En el cas que s'advertís que la sol·licitud, o la documentació exigides, no reuneixen els requisits que estableix aquest article, es requerirà als interessats perquè en el termini de deu (10) dies esmenin la falta o acompanyin els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la petició, prèvia resolució que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de LPACAP.

Setena. Comprovació de dades.

  1. De conformitat amb el que estableix l'article 28 de la LPACAP, els interessats tenen el dret de no aportar documents que ja es trobin en poder de l'Ajuntament o hagin estat elaborats per altres administracions.
  2. L'Ajuntament podrà consultar o demanar, llevat que l'interessat s'oposés a això, les dades necessàries.

Vuitena. Procediment de concessió.

El procediment de concessió serà el de concurrència competitiva amb prorrateig. Això vol dir que, per al cas que l'import de les subvencions superi el de la partida pressupostària, es procedirà al prorrateig, entre tots els beneficiaris, de l'import global màxim.

En aquest cas, es calcularà l'import total de les subvencions, suma de les que correspondrien a cada beneficiari si no s'hagués superat el de la partida, i es calcularà el percentatge que correspon a cada beneficiari. A continuació es distribuirà l'import en funció d'aquest percentatge.

Novena. Criteris d'atorgament i determinació de la quantia de la subvenció

Com que no està limitat el nombre de beneficiaris no caldrà comparar les sol·licituds presentades a fi d'establir una prelació entre les mateixes. Per tant, no cal establir criteris de valoració.

Les actuacions subvencionables s'han d'executar entre el u de gener i el trenta-u de desembre de 2020.

Seran despeses subvencionables -IVA exclòs- les que, de manera indubtable, responguin a la naturalesa de les línies objecte de la subvenció i es realitzin en el termini establert. Seran:

  1. El cost de les inversions i adquisicions de bens, equips, instal·lacions, maquinària, animals,
  2. Inversions en transformació, comercialització o desenvolupament de productes agrícoles
  3. Processos comuns de treball, adquisició comuns de bens, equips, instal·lacions, maquinària per compartir, per part d'entitats sense ànim de lucre.
  4. Activitats de formació, transferència de coneixements, activitats de demostració i informació, estudis tècnics.

Les subvencions que preveu les línies de la base primera tindran el caràcter de subvenció a fons perdut i el seu import serà el 80% de les factures presentades amb un import màxim de 2000 € per persona física o jurídica i de 5000 € per entitat sense ànim de lucre. L'import màxim subvencionable per un beneficiari que en el moment de la convocatòria estigui inscrit al Consell Balear de la Producció Ecològica, es vorà incrementat en un 10 %

Desena. L'òrgan competent per l'ordenació, instrucció i resolució del procediment de concessió de la subvenció. Termini de notificació de la resolució.

L'òrgan competent per a la instrucció del procediment serà el Àrea de Desenvolupament Sostenible.

L'òrgan competent per a l'atorgament de les subvencions serà la Junta Local de Govern.

El procediment de concessió es resoldrà en el termini de quinze (15) dies des de la data d'elevació de la proposta de resolució. Mitjançant resolució s'acordarà tant l'atorgament de les subvencions com la desestimació i la no concessió, per desistiment, renúncia o impossibilitat material sobrevinguda. Es motivarà de conformitat a les presents bases.

La resolució posa posa fi a la via administrativa i es pot recórrer mitjançant la interposició de recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan que va dictar la resolució, en el termini d'un (1) mes contat a partir de l'endemà del de la notificació, o bé directament mitjançant la interposició de recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat del contenciós-administratiu corresponent, en el termini de dos (2) mesos a partir de l'endemà de la publicació.

En el termini màxim de un (1) mes natural, comptat a partir de l'endemà del de l'adopció de l'acord per part de la la JGL, s'haurà de procedir a la notificació de tots els interessats que resultin de l'expedient. El termini màxim per resoldre i notificar no podrà excedir de sis (6) mesos des de la publicació de la convocatòria.

Onzena. Termini i forma de justificació per part de beneficiari de l'acompliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció.

1.- El beneficiari haurà de justificar el compliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció abans del 15 de gener de 2021.

2.- La justificació, sota responsabilitat del declarant, es farà per la modalitat de compte justificatiu simplificat. A aquest efecte haurà de lliurar la següent documentació:

a. Una relació de les còpies acarades de les factures originals girades per tercers al beneficiari o beneficiaria de la subvenció o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa.

b. Per les línies 2, 3 i 4, a més de la documentació anterior, una memòria detallada i justificativa de l'acompliment de l'objecte de la concessió de la subvenció, amb indicació del contingut de les actuacions realitzades.

Dotzena. Formalització.

Un cop presentada la justificació de l'acompliment de la finalitat per la qual es va concedir la subvenció, es comprovarà la procedència d'aquesta.

Si s'apreciessin defectes esmenables en la justificació presentada s'atorgarà un termini de deu dies per la seva correcció.

Es produirà la pèrdua de el dret al cobrament total o parcial de la subvenció en el supòsit de falta de justificació.

Tretzena. Recursos.

Contra aquestes bases, que posen fi a la via administrativa, podrà interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el Batle de l'Ajuntament de Calvià en el termini d'un mes, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la llei 39/2015, d'u d'octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques. O bé, recurs contenciós administratiu davant els tribunals competents en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de el de la seva publicació en el BOIB, d'acord amb el que disposin els articles 10 i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Calviá, 8 de setembre de 2020

El tinent de batle de Medi Ambient i Transició Ecològica Rafel Sedano Porcel