Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FUNDACIÓ D'ATENCIÓ I SUPORT A LA DEPENDÈNCIA I PROMOCIÓ DE L'AUTONOMIA PERSONAL DE LES ILLES BALEARS
Núm. 9347
Resolució de la presidenta del Patronat de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears per la qual s’aproven la convocatòria i les bases per a la selecció d’un director tècnic o una directora tècnica pel procediment de lliure designació
Antecedents
1. De conformitat amb els principis constitucionals rectors per l'accés a l'ocupació publica recollits a l'article 55 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, es convoca la selecció d'un director tècnic o una directora tècnica que consta a la relació de llocs de feina de l'ens.
2. L'article 22.3 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears, disposa que en la selecció de personal directiu professional dels ens del sector públic instrumental, s'ha d'atendre als principis de mèrit i capacitat, com també als criteris d'idoneïtat, competència professional i experiència, i s'ha de dur a terme mitjançant els procediments que garanteixin la publicitat i la concurrència.
3. De conformitat amb el que estableix l'article 29 dels Estatuts de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears, el Patronat, a proposta del president o la presidenta, ha de nomenar un director tècnic o una directora tècnica com a unitat de suport i assistència al gerent o a la gerent i a la resta d'òrgans de direcció de la Fundació, amb funcions de coordinació general tècnica de totes les àrees, que ha de recaure en una persona amb titulació universitària i un perfil professional adient, per a la qual cosa és necessari aprovar la convocatòria i les bases que han de regir la seva selecció.
Per tot això, amb els informes favorables de la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques i de la Direcció General de Pressuposts, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria d'un procés selectiu per cobrir la plaça de director tècnic o directora tècnica com a personal directiu professional de naturalesa laboral sotmès a la relació laboral de caràcter especial d'alta direcció regulada pel Reial Decret 1382/1985, d'1 d'agost, pel procediment de lliure designació.
2. Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria i procés selectiu, d'acord amb el següent:
a. Requisits i condicions generals que les persones interessades han de complir a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, per ser admeses en aquest procés selectiu:
I. Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra nacionalitat en els casos que, d'acord amb l'article 57 de l'EBEP, permetin l'accés a l'ocupació pública com a personal laboral.
II. Tenir més de 18 anys d'edat complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
III. No haver estat separat, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no ha de trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en el seu Estat.
IV. Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per l'exercici de les funcions de coordinació general tècnica de totes les àrees i, en especial les següents:
a. Encomanar, supervisar i aprovar els programes i els projectes que es derivin del pla d'actuació de la Fundació.
b. Ordenar i supervisar el seguiment tècnic dels serveis i les prestacions derivats de l'aplicació de la Llei 39/2006, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència i que són objecte de gestió de la Fundació.
c. Coordinar l'actuació de la Fundació amb la resta d'administracions i ens autònoms d'aquestes.
d. Ordenar els processos i els fluxos de treball tècnic relatius a la valoració i l'aplicació de recursos de dependència.
V. Estar en possessió de la titulació universitària de grau o diplomatura en Treball Social i tenir formació complementària d'expert universitari o experta universitària, màster o postgrau a l'àmbit dels Serveis Socials o estar en condicions d'obtenir-la en la data en què acabi el termini de presentació de les sol·licituds i un perfil professional adient.
VI. Tenir el certificat C1 de coneixements de català.
b. Sol·licituds i documentació
I. La sol·licitud per prendre part en aquest procés selectiu s'ha d'ajustar al model que es pot descarregar a la pàgina web de la Fundació (www.fbd.caib.es).
II. Les sol·licituds s'han de presentar al Registre General de la Fundació (Avinguda Gabriel Alomar, núm. 33, 07006 Palma), o en la forma establerta per l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
III. El termini per presentar les sol·licituds és de 20 dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Si el darrer dia de presentació de sol·licituds caigués en dia inhàbil o dissabte, el termini s'entendrà ampliat fins el dia hàbil següent.
IV. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones interessades han d'adjuntar:
1. Una fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la nacionalitat.
2. Currículum Vitae, actualitzat, en el que es faran constar: a) Les dades personals (adreça, telèfon i correu electrònic). b) La formació (titulacions acadèmiques, estudis, cursos, seminaris, publicacions, idiomes, d'altres). c) L'experiència professional (amb descripció d'entitats, llocs desenvolupats i temps). Aquests coneixements i l'experiència professional s'han d'acreditar mitjançant l'aportació del títol o certificació corresponent, mitjançant la presentació d'originals o fotocòpies.
c. L'òrgan competent per a la selecció s'ha d'ajustar a les previsions que determina l'article 60 de l'EBEP.
En el present procediment selectiu, la Comissió de selecció estarà integrada per tres membres nomenats per la persona titular de la conselleria a la qual està adscrit l'ens públic, un serà designat com a president i un altre com a secretari. Aquesta Comissió no pot actuar sense l'assistència de la majoria dels seus membres i en qualsevol cas hi han d'estar present el president i el secretari. La Comissió pot ser assistida per assessors per a la millor avaluació dels candidats.
d. Els mèrits per valorar hauran d'estar amb consonància amb les funcions i les competències pròpies del lloc de personal directiu professional convocat.
La valoració dels mèrits en concret es faran en relació amb els estudis universitaris o de postgrau dels candidats relacionats amb els serveis socials i la dependència i l'experiència professional en l'àmbit dels serveis socials i la dependència, en gestió de programes i projectes, en direcció i organització d'equips de treball, en planificació i en processos de tramitació del reconeixement de dependència.
e. Entrevista personal obligatòria que es realitzarà als aspirants que hagin complert amb els requisits de la convocatòria.
Aquesta entrevista ha d'estar dirigida únicament a valorar si el candidat respon al perfil del lloc, als requisits objectius i competències específiques que determinen l'adaptació al lloc i al seu acompliment.
f. La Comissió de selecció aplicarà en la valoració dels candidats els principis d'igualtat, mèrit i capacitat, en relació amb la idoneïtat, competència professional i l'experiència d'acord amb l'activitat a desenvolupar. Una vegada s'hagi entrevistat a tots el candidats admesos, la Comissió presentarà un informe d'avaluació de tots els candidats admesos a l'òrgan competent per al nomenament del directiu professional, qui resoldrà de forma motivada.
g. L'article 22.6 de la Llei 7/2010 estableix que els contractes que se subscriguin amb relació a aquest personal professional directiu han de preveure expressament que el cessament de l'òrgan que subscrigui el contracte en nom de l'entitat impliqui l'extinció de la relació laboral, ja sigui de manera immediata, ja sigui diferida a una data certa a comptar des del cessament d'aquell òrgan.
Per tant, la durada de la contractació que en resulti d'aquest procediment selectiu ha d'anar en consonància amb la durada del mandat del càrrec que dugui a terme la contractació, en conseqüència no es poden formalitzar contractes la durada dels quals es prevegi que es perllongui més de tres mesos de de l'acabament de la legislatura corresponent, i serà necessària l'autorització prèvia del Consell de Govern en el cas que la formalització sigui per un període superior (Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2001, BOIB núm. 44 de 12 d'abril de 2001).
3. Designar els membres de la Comissió de Valoració d'aquesta convocatòria d'acord amb la composició següent:
President:
Titular: Sr. Josep Quevedo García, cap del Departament de Dependència de la Direcció General d'Atenció a la Dependència
Suplent: Sr. Francisco González Medina, cap del Servei de Centres i Programes de la Direcció General d'Atenció a la Dependència.
Vocal:
Vocal: Sra. Antònia Puiggròs Rebassa, cap del Servei de Planificació de Serveis Socials de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació
Suplent: Joan A. Simonet Sampol, cap de Secció del Servei de Planificació de Serveis Socials de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació
Secretari:
Titular: Sr. Andreu Horrach Torrens, cap de Departament d'Assumptes Generals de la Conselleria d'Afers Socials i Esports
Suplent: Sr. Luis Abardía Pazos cap del Servei d'Assumptes Generals de la Conselleria d'Afers Socials i Esports
4. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l'ens.
Aquesta resolució es pot impugnar davant la jurisdicció social, sense que sigui necessari formular cap reclamació prèvia a la via judicial davant la Fundació.
Palma, 2 d'octubre de 2020
La presidenta del Patronat de la Fundació Fina Santiago i Rodríguez