Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SENCELLES
Núm. 9327
Aprovació definitiva del Reglament Específic per a la utilització de mitjans telemàtics per a la celebració de sessions d'òrgans col·legiats de l'Ajuntament de Sencelles
Aprovada provisionalment per acord de Ple de l'Ajuntament de Sencelles, a la sessió ordinària celebrada el passat dia 05 de juny de 2020, i feta la publicació provisional de la creació d'un Reglament Específic per a la utilització de mitjans telemàtics per a la celebració de sessions d'òrgans col·legiats en data 27 de juny de 2020, una vegada superat el temps d'exposició publica sense que s'hagi presentat cap reclamació, qeuda aprovada definitivament amb el text següent:
“REGLAMENT ESPECÍFIC PER A LA UTILITZACIÓ DE MITJANS TELEMÀTICS PER A LA CELEBRACIÓ DE SESSIONS D'ÒRGANS COL·LEGIATS DE L'AJUNTAMENT DE SENCELLES”
1. Els membres de les entitats locals que tenguin alguna circumstància que clara i justificadament impedeixi la seva assistència personal a la sessió, podran assistir a distància a les sessions plenàries mitjançant videoconferència o un altre procediment similar, participant en la votació dels assumptes a tractar, sempre que quedi garantit el sentit del vot i de la seva llibertat per a emetre'l.
S'exclouen de la possibilitat de participació a distància prevista en el paràgraf anterior:
a) El Ple de constitució de l'entitat local.
b) L'elecció d'Alcalde o Alcaldessa, i de President o Presidenta de l'entitat local.
c) La moció de censura.
d) La qüestió de confiança.
L'apreciació de la causa correspon a la Batlia.
2. El sistema d'assistència a distància mitjançant videoconferència o un altre procediment tècnic similar, serà el que tengui contractat l'Ajuntament de Sencelles en el marc de la implantació i ús de l'Administració electrónica, ja que serà el que ofereixi les garanties necessàries de seguretat tecnològica, l'efectiva participació política dels regidors, la validesa del debat i votació dels acords que s'adoptin, així com l'adequat exercici de les funcions de fe pública per la secretaria.
3. Atès el redactat de l'article 46.3, que relaciona la vigència de la LRBRL dins del territori nacional amb la necessitat que el regidor o diputat es trobi també el territori nacional, el sistema d'assistència a distància podrà habilitar les funcionalitats precises per acreditar aquesta circumstància.
4. Així mateix, l'acreditació de la identitat dels regidors será avaluada i considerada per la Secretaria, que la podrà considerar complida per notorietat.
5. S'haurà de respectar el caràcter públic o secret, segons els casos, de les sessions . Les sessions del Ple són publiques i se n'ha de garantir el principi de publicitat, amb la seva retransmissió en directe o en diferit . Les de la Junta de Govern Local i altres òrgans col·legiats no són públiques. En aquest cas, es pot realitzar un enregistrament de la sessió però sense retransmetre-la ni difondre-la posteriorment.
6. Desenvolupament de la sessió. El Batle-President dirigirà la sessió de la forma habitual, prenent la paraula a l'inici de cada punt, moderant el torn d'intervencions i cedint al seu torn la paraula als regidors que així ho sol·licitin de manera inequívoca. En aquest sentit, podran usar-se les funcionalitats normalment existents a les eines de videoconferència: “aixecar la mà”, etc. D'altra banda, la presidència també pot exercir les seves facultats de moderació per mitjà de les funcionalitats de l'eina (control del so dels participants…) La tendència ha d'anar encaminada al fet que es desenvolupi la sessió amb normalitat.
En cas de dubte ha de buscar-se sempre, excepte incompatibilitat manifesta, l'acomodament en les regles generals reguladores les sessions dels òrgans col·legiats de manera que la sessió a distància es desenvolupi de la manera més semblant possible a una sessió presencial.
7. En les sessions telemàtiques, i mancant un dispositiu electrònic de votació degudament instal·lat en cadascun dels equips (el vot electrònic), la votació es realitzarà expressant el sentit
del parer del membre corporatiu mitjançant veu i/o mitjançant algun gest corporal (valdrien els comunament reconeguts gestos d'aprovació, desaprovació i abstenció). De qualsevol forma, convé que la convenció adoptada estigui prou explicada, consensuada i regulada, abans que comenci la votació, especialmente en els casos en què la votació hagi de ser nominal o secreta.
Sencelles, 2 d'octubre de 2020
El batle
Joan Carles Verd Cirer