Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SA POBLA
Núm. 9243
Aprovació definitiva del Reglament de la deixalleria municipal de l’Ajuntament de sa Pobla
En no haver-se presentat cap reclamació o el suggeriment durant el termini d'exposició al públic, l'acord inicialment adoptat d'aprovació del Reglament de la deixalleria municipal de l'Ajuntament de sa Pobla s'ha d'entendre definitivament aprovat sense necessitat de nou acord exprés de conformitat amb allò que s'ha fixat en els articles 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local i 102.1.d) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de Règim Local de les Illes Balears.
El text íntegre de l'esmentat Reglament, es fa públic, per al seu general coneixement i en compliment del que es disposa en l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
Reglament municipal d'ús de la deixalleria municipal de sa Pobla
ÍNDEX
TÍTOL I: OBJECTE, ÀMBIT, OBJECTIUS, DEFINICIONS, COMPETÈNCIES. 2
Article 1. Objecte i àmbit 2
Article 2. Objectius. 2
Article 3. Definicions. 2
Article 4. Competències municipals. 3
Article 5. Competències específiques. 4
TÍTOL II: ÚS I GESTIÓ.. 4
Article 6. Usuaris. 4
Article 7. Residus admesos. 5
Article 8. Mode de presentació dels residus admesos. 6
Article 9. Residus no admesos. 7
Article 10. Limitacions d'accés (targeta, pes màxim, horaris) 7
Article 11. Límits en relació a la quantitat de residus de cada fracció. 8
Article 12. Extracció i manipulació de materials per a la reutilització. 9
Article 13. Altres consideracions cap als usuaris. 9
Article 14. Sistema de vigilància i acompanyament 10
Article 15. Operacions de transport dels residus. 10
TÍTOL III: RÈGIM SANCIONADOR.. 11
Article 16. Responsabilitat administrativa i règim sancionador. 11
TÍTOL I
OBJECTE, ÀMBIT, OBJECTIUS, DEFINICIONS, COMPETÈNCIES.
Article. 1. Objecte i àmbit
Aquest reglament pretén regular el bon ús per part de la ciutadania de les instal·lacions definides en el present document com a Deixalleria municipal de sa Pobla ubicada en el polígon de can Tró, terme municipal de sa Pobla.
Article. 2. Objectius.
Els objectius del present reglament són:
1. Definir els aspectes generals relacionats amb l'ús del la deixalleria i fomentar la seva utilització i bon funcionament.
2. Fomentar la reducció, reutilització i el reciclatge del màxim percentatge dels residus domèstics.
3. Assolir els màxims nivells de qualitat en les fraccions dipositades, reduint al mínim la presència de materials impropis.
4. Prevenir els abocaments incontrolats en zones rurals.
5. Millorar la gestió dels residus urbans, en compliment i en adaptació al que s'estableix en la Llei 8/2019, de 19 de febrer, de residus i sòls contaminats de les Illes Balears
Article. 3. Definicions.
Als efectes d'aquest reglament, s'entén per:
- Residus domèstics: els residus generats al la llar com a conseqüència de les activitats domèstiques. Es consideren també residus domèstics els semblants als anteriors generats en serveis i indústries.
- Residu: qualsevol substància o objecte que el seu posseïdor rebutgi o tengui la intenció o l'obligació de rebutjar.
S'inclouen també en aquesta categoria els residus que es generen a les llars provinents d'aparells elèctrics i electrònics, roba, piles, acumuladors, mobles i estris, així com els residus i els enderrocs procedents d'obres menors de la construcció i la reparació domiciliària.
Tenen la consideració de residus domèstics els residus procedents de la neteja de la via pública, zones verdes, àrees recreatives i platges, els animals domèstics morts i els vehicles abandonats.
- Residus comercials: els residus generats per l'activitat pròpia dels comerços, a l'engròs i al detall, dels serveis d'hoteleria, restauració, servei d'àpats, bars i cafeteries (HORECA), d'oficines i mercats, així com de la resta del sector dels serveis.
- Residus industrials: els residus resultants de processos de fabricació, de transformació, d'utilització, de consum, de neteja o de manteniment generats per l'activitat industrial, excloses les emissions a l'atmosfera regulades per la normativa específica.
- Residus perillosos: els residus que presenten una o diverses de les característiques de perillositat incloses en l'annex III de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, així com els que pugui incloure el Govern de l'Estat, de conformitat amb el que estableix la normativa europea o els convenis internacionals dels quals Espanya sigui part, així com els recipients i els envasos que els hagin contingut.
- Residus impropis: els residus que, com a conseqüència d'una separació incorrecta, no corresponen a la fracció de residus en la qual han estat incorporats.
- Generador singular: els productors o els posseïdors de residus d'origen comercial o industrial, però equiparables als domèstics, i que donen compliment als criteris fixats en les ordenances municipals als efectes de la seva gestió.
- Posseïdor de residus: el productor de residus o una altra persona física o jurídica que estigui en possessió de residus.
- Àrea d'aportació: àrea de recollida de diferents fraccions de residus domèstics no perillosos, de competència i sota vigilància municipal, més àmplia que els contenidors en voravia, amb superfície protegida i tancament perimetral, però sense consideració d'instal·lació d'emmagatzematge i preclassificació, com les deixalleries. Tendrà una superfície màxima de 50 metres quadrats, en cap cas no substituirà l'obligació de disposar d'una deixalleria municipal com preveu aquesta llei i no permetrà la recollida de residus d'aparells elèctrics i electrònics.
- Deixalleria: instal·lació de recepció, emmagatzematge selectiu i preclassificació de productes usats destinats a la reutilització, així com de residus municipals en espera de tractaments posteriors, com la preparació per a la reutilització, la valorització i l'eliminació.
- Productor de residus: qualsevol persona física o jurídica l'activitat de la qual produeixi residus (productor inicial de residus) o qualsevol persona que efectuï operacions de tractament previ, de mescla o d'un altre tipus, que ocasionin un canvi de naturalesa o de composició d'aquests residus.
Per a la resta de definicions, s'atendrà el que disposa la legislació bàsica estatal en matèria de residus i, si és el cas, la legislació comunitària.
Article. 4. Competències municipals
D'acord amb els estableix Article 11. De la llei 8/2019, de residus i sòls contaminats i d'acord amb el principi de qui contamina paga, els costos relatius a la gestió dels residus han de ser a càrrec del productor inicial de residus, del posseïdor actual o del posseïdor anterior de residus, d'acord amb el que estableixen els articles 42 i 45.2. 2. 1. De la Llei 8/2019, de 19 de febrer, de residus i sòls contaminats de les Illes Balears. Les normes que regulin la responsabilitat ampliada del productor per a fluxos de residus determinats han d'establir els supòsits en què els costos relatius a la seva gestió han de ser sufragats, parcialment o totalment, pel productor del producte del qual procedeixen els residus i quan els distribuïdors del producte poden compartir els costos esmentats.
S'entén com a servei obligatori, la recollida, el transport i el tractament dels residus domèstics generats a les cases, els comerços i els serveis de la manera en què estableixin les ordenances respectives en el marc jurídic del que estableix la Llei, de les que, si s'escau, dictin les comunitats autònomes i de la normativa sectorial en matèria de responsabilitat ampliada del productor. La prestació d'aquest servei correspon als municipis que la poden portar a terme de forma independent o associada.
Correspon a l'ajuntament gestionar els residus comercials no perillosos i els residus domèstics generats a les indústries en els termes que estableixin les ordenances respectives, sense perjudici que els productors d'aquests residus els puguin gestionar per si mateixos.
L'entitat local estableixi el seu propi sistema de gestió, i per tant pot imposar, de manera motivada i basant-se en criteris de més eficiència i -eficàcia en la gestió dels residus, la incorporació obligatòria dels productors de residus a aquest sistema en determinats supòsits.
Article. 5. Competències específiques
1. Responsabilitzar-se de l'adequació de la instal·lació i de la gestió dels residus que s'hi dipositen, aportant els recursos materials i humans necessaris a l'efecte.
2. Complir i fer complir les condicions mínimes de funcionament, de seguretat i prevenció al la deixalleria.
3. Realitzar la gestió dels residus conforme a la normativa específica aplicable, atenent als sistemes i tractaments prevists als corresponents a les normatives vigents.
4. Els residus recollits són propietat de l'Ajuntament. Els objectes de valor que es puguin trobar han de ser dipositats a l'Ajuntament
TÍTOL II
ÚS I GESTIÓ
Article. 6. Usuaris
La deixalleria municipal de sa pobla és una instal·lació dissenyada especialment per a la recollida de residus domèstics, tot i que en determinades condicions s'acceptaran residus provinents d'activitats econòmiques, en aquest sentit es consideraran les següents tipologies d'usuaris:
- Els serveis municipals
- Usuaris particulars: Les persones residents al municipi de que disposin de targeta identificativa.
- Usuaris professionals o generador singular: usuaris generadors de residus que provenen d'activitats econòmiques, industrials o comercials: comerços, oficines, tallers, indústries, activitats agrícoles i altres empreses de serveis.
Els usuaris professionals podran aportar els residus en funció de les especificacions de l'Ajuntament. En línies generals seran aquells que no suposen una despesa per l'Ajuntament en qualsevol dels conceptes d'emmagatzematge, transport o tractament; com per exemple RAEE, ferralla, vidre, paper, envasos, etc.
En canvi els usuaris professionals no hi podran deixar residus que suposen una despesa superior als ingressos prevists per la taxa. En aquests casos els productors de residus els hauran de dur directament a les plantes de tractament o bé contractar un gestor de residus autoritzat.
Article. 7. Residus admesos
El llistat de residus acceptats pot sofrir variacions en funció de les possibilitats de gestió de l'Ajuntament. En aquest sentit cal que l'usuari presti atenció a les indicacions que es facin a través del personal o altres canals d'informació habituals com cartells, bans, e-mails, etc.
RESIDUS |
CODI LER (1) |
---|---|
Residus agroquímics que contenen substàncies perilloses |
02.01.08* |
Residus agroquímics diferents dels esmentats en el codi 020108 |
02.01.09 |
Materials inadequats per al consum o l'elaboració |
02.03.04 |
Residus de tòner i cartutxos d'impressió |
08.03.17* |
Residus de tòner d'impressió, diferents dels especificats en el codi 08 03 17 |
08.03.18 |
Olis minerals no clorats de motor, de transmissió mecànica i lubricants |
13.02.05* |
Olis sintètics de motor, de transmissió mecànica i lubricants |
13.02.06* |
Envasos lleugers |
15.01.02 |
Envasos metàl·lics |
15.01.04 |
Envasos vidre |
15.01.07 |
Envasos que contenen restes de substàncies perilloses |
15.01.10* |
Envasos metàl·lics inclosos els recipients de pressió buits |
15.01.11* |
Pneumàtics fora d'ús (procedents de domicilis particulars) |
16.01.03 |
Piles que contenen mercuri |
16.06.03* |
Piles alcalines (excepte 16.06.03) i altres piles i acumuladors |
16.06.04 |
Anticongelants que contenen substàncies perilloses |
16.01.14* |
Anticongelants diferents als especificats en 16.01.14* |
16.01.15 |
Mescles de formigó, maons, teules i materials ceràmics, diferents de les especificades en el codi 17 01 06 |
17.01.07 |
Materials de construcció que contenen amiant |
17.06.05* |
Paper i cartró |
20.01.01 |
Vidre pla |
20.01.02 |
Roba i calçat |
20.01.10 |
Teixits |
20.01.11 |
Dissolvents |
20.01.13* |
Àcids |
20.01.14* |
Àlcalis |
20.01.15* |
Pesticides i fitosanitaris en general |
20.01.19* |
Tubs fluorescents i altres residus que contenen mercuri |
20.01.21* |
Equips elèctric i electrònics que contenen CFC |
20.01.23* |
Oli vegetal |
20.01.25 |
Pintures, tintes, adhesius i resines |
20.01.27* |
Pintures, tintes, adhesius i resines diferents dels especificats en el codi 20 01 27 |
20.01.28 |
Detergents que contenen substàncies perilloses (productes de neteja nocius) |
20.01.29* |
Bateries i acumuladors especificats als codis 16 06 01, 16 06 02 o 16 06 03 i bateries i acumuladors sense classificar que contenen aquelles bateries. |
20.01.33* |
Bateries i acumuladors distints dels especificats com 20.01.33* |
20.01.34 |
Equips elèctrics i electrònics que contenen components perillosos |
20.01.35* |
Equips elèctrics i electrònics distints de 20.01.35* i 20.01.23* |
20.01.36 |
Fusta que no conté substàncies perilloses |
20.01.38 |
Plàstics (diferents dels envasos domèstics) |
20.01.39 |
Ferralla i metalls |
20.01.40 |
Altres fraccions no especificades en una altra categoria |
20.01.99 |
Residus biodegradables de parcs i jardins (restes de poda) |
20.02.01 |
Residus voluminosos |
20.03.07 |
Article. 8. Mode de presentació dels residus admesos
1. Residus perillosos: Productes de neteja tòxics, dissolvents químics, pintures, coles i adhesius, vernissos, productes tractadors de la fusta, materials bruts de productes químics, restes de fitosanitaris, i altres productes químics obsolets o caducats així com tots els envasos contaminats que els hagin contingut.
Cal presentar-los tapats i sense que tenguin possibilitats d'escampar-se fora dels recipients destinats a acollir-los.
2. Residus de recollida domiciliària: Paper i cartró, envasos de vidre, envasos lleugers, rebuig.
S'han de dipositar dins els corresponents contenidors o compactadors. El paper, el vidre s'han de deixar sense bossa de plàstic.
3. Residus d'Aparells elèctrics i electrònics de totes les games. S'han de dipositar amb cura dins el contenidor de manera que no s'espenyin. La segregació de les fraccions es determinarà en funció de les necessitats del gestor autoritzat. S'inclouen els residus informàtics.
4. Fluorescents i altres lluminàries. S'han de dipositar sense rompre dins el contenidors corresponent.
5. Enderrocs. S'ha de dipositar dins el contenidor corresponent lliure de qualsevol impropi (plàstics, ferralla, etc)
6. Vidre pla. S'ha de dipositar dins el contenidor corresponent lliure de qualsevol impropi (plàstics, ferralla, marc, etc).
7. Bateries: s'emmagatzemaran dins el seu contenidor específic, procurant que no es vessi el líquid que contenen.
8. Roba. Ha de ser roba neta, s'ha de dur en bosses i deixar dins el contenidor corresponent.
9. Residus voluminosos: no podem contenir restes de residus perillosos a impropis d'altres fraccions.
10. Olis minerals i vegetals: en el seu respectiu contenidor, es procurarà que no es vessi, i que no es mesclin els diferents tipus d'oli.
11. Amiant: està prohibit trossejar-lo a les instal·lacions. S'ha de dipositar dins la saca corresponent s'ha de presentar precintat amb film.
12. Piles alcalines i de botó. S'han de dipositar per separat al contenidor habilitat pel sistema de gestió corresponent.
13. Envasos fitosanitaris. S'ha de presentar buits i clarejats, només es dipositaran es envasos amb el símbol del sistema de gestió corresponent
L'Ajuntament podrà acceptar altres tipus de residus o bé prescindir d'algun d'ells en funció de les necessitats i de les evolucions de les diferents normatives relatives als residus.
Article. 9. Residus no admesos.
1. Restes de medicaments i residus sanitaris procedents de clíniques, hospitals, farmàcies o veterinaris.
2. Restes d'animals morts, residus ramaders i agrícoles i excrements d'animals.
3. Residus d'activitats mineres o extractives.
4. Residus radioactius.
5. Residus explosius.
6. Qualsevol tipus de vehicle matriculat.
7. Residus industrials i aquells procedents de generadors no autoritzats.
8. Qualsevol altre residu que es pot considerar perillós i/o inadequat pel seu emmagatzematge als parcs verds.
En general els residus s'han de presentar en les quantitats que es produeixen habitualment en un habitatge. Si s'han emmagatzemat residus durant un temps o bé es vol aportar una gran quantitat de material per renovació de mobiliari o mudança, és obligatori contractar els serveis d'un gestor de residus.
Article. 10. Limitacions d'accés (targeta, pes màxim, horaris)
Per entrar la deixalleria s'ha de disposar de la targeta d'usuari, identificador o codi d'usuari, que es pot obtenir a les oficines municipals. És obligatori mostrar-lo a l'operari per tal de realitzar la comprovació i registre abans de realitzar cap tipus de depòsit. La targeta o codi és propi de cada usuari abonat a la taxa de residus, no es pot cedir a persones d'una referència diferent.
S'haurà de respectar els límits permesos en cada moment una vegada feta la comprovació.
L'accés al la deixalleria estarà limitat als vehicles, turismes i furgonetes amb un màxim de pes autoritzat de 3.500 Kg. D'aquesta limitació queden exclosos els camions de transport dels contenidors i altres vehicles autoritzats per l'Ajuntament.
Els horaris de la de deixalleria seran variables en funció de l'evolució de l'afluència de visitants. Els horaris podran ser modificats amb previ avís per part de l'Ajuntament, mitjançant un ban, e-mail o bé als cartells informatius.
Article. 11. Límits en relació a la quantitat de residus de cada fracció
RESIDUS |
límits |
Freqüència |
---|---|---|
Residus de tòner i cartutxos d'impressió |
4 unitats |
Mes |
Residus de tòner d'impressió, diferents dels especificats en el codi 08 03 17 |
4 unitats |
Mes |
Olis minerals no clorats de motor, de transmissió mecànica i lubricants |
10 litres |
Mes |
Olis sintètics de motor, de transmissió mecànica i lubricants |
10 litres |
Mes |
Envasos lleugers |
il.limitat |
|
Envasos metàl·lics |
il.limitat |
|
Envasos vidre |
il.limitat |
|
Envasos que contenen restes de substàncies perilloses |
10 unitats |
Mes |
Envasos metàl·lics inclosos els recipients de pressió buits |
|
|
Pneumàtics fora d'ús (procedents de domicilis particulars) |
4 unitats |
any |
Piles que contenen mercuri |
il·limitat |
|
Piles alcalines (excepte 16.06.03) i altres piles i acumuladors |
il·limitat |
|
Anticongelants que contenen substàncies perilloses |
|
|
Anticongelants diferents als especificats en 16.01.14* |
|
|
Mescles de formigó, maons, teules i materials ceràmics, diferents de les especificades en el codi 17 01 06 |
3 sacs de 25 litres |
Setmana |
Materials de construcció que contenen amiant |
1 placa |
any |
Paper i cartró |
il·limitat |
|
Vidre pla |
5 unitats de 20kg o equivalent |
Setmana |
Roba i calçat |
Il·limitat |
|
Teixits |
Il·limitat |
|
Dissolvents |
10 litres |
Mes |
Àcids |
10 litres |
Mes |
Àlcalis |
10 litres |
Mes |
Envasos de Pesticides i fitosanitaris en general (amb símbol sigfito) |
Il·limitat |
|
Tubs fluorescents i altres residus que contenen mercuri |
10 unitats |
Mes |
Equips elèctric i electrònics que contenen CFC |
5 unitats |
Mes |
Oli vegetal |
Il·limitat |
|
Pintures, tintes, adhesius i resines |
5 litres |
Mes |
Pintures, tintes, adhesius i resines diferents dels especificats en el codi 20 01 27 |
5 litres |
Mes |
Detergents que contenen substàncies perilloses (productes de neteja nocius) |
5 litres |
Mes |
Bateries i acumuladors especificats als codis 16 06 01, 16 06 02 o 16 06 03 i bateries i acumuladors sense classificar que contenen aquelles bateries. |
Il·limitat |
|
Bateries i acumuladors distints dels especificats com 20.01.33* |
Il·limitat |
|
Equips elèctrics i electrònics que contenen components perillosos |
5 unitats |
Mes |
Equips elèctrics i electrònics distints de 20.01.35* i 20.01.23* |
5 unitats |
Mes |
Fusta que no conté substàncies perilloses |
5 unitats de 50 kg o equivalent |
Setmana |
Plàstics (diferents dels envasos domèstics) |
il·limitat |
|
Ferralla i metalls |
il·limitat |
|
Altres fraccions no especificades en una altra categoria |
5 unitats de 50 kg o equivalent |
Setmana |
Residus voluminosos |
5 unitats de 50 kg o equivalent |
Setmana |
Excepcionalment, i sempre que sigui un motiu justificat, els usuraris podran dipositar quantitats majors a les indicades anteriorment, sempre sota autorització expressa de l'Ajuntament.
Aquestes quanties podran veure modificades en funció de la disponibilitat d'espai dins els contenidors i les caixes, així en cas que l'operari ho consideri pot prohibir l'entrada de qualsevol residu per aquest motiu.
Article. 12. Extracció i manipulació de materials per a la reutilització
Els usuaris particulars podran extreure materials de la deixalleria per a ús propi. Els usuaris tendran l'obligació de retornar-los a la instal·lació una vegada se'ls hagi acabat la seva vida útil.
En cap cas es poden treure residus perillosos ni residus d'aparells elèctrics i electrònics.
En cap cas es pot treure cap tipus de residu dels compactadors.
Els usuaris no podran extreure residus de la deixalleria sense prèvia autorització de l'Ajuntament.
No està permès manipular, desballestar o transformar residus la deixalleria.
Article. 13. Altres consideracions cap als usuaris
Les visites a la deixalleria és farà amb cura i baix la responsabilitat dels usuaris, quedant totalment alliberat l'Ajuntament de sa Pobla de qualsevol responsabilitat que es pogués derivar d'una manipulació indeguda dels residus al ser traslladats i abocats pels usuaris, d'una maniobra indeguda del conductor del vehicle, etc.
En tot cas, els usuaris han de respectar en tot moment les normes i indicacions de circulació dins del la deixalleria, la limitació de la velocitat, sentit de rotació dels vehicles, lloc d'aturada, etc., i respectar i obeir en tot moment les indicacions que els facin els operaris de l'Ajuntament.
En cas de trobar o deixar els contenidors plens s'ha d'avisar als operaris.
No és permès obrir o tancar contenidors o accionar els sistemes de compactació dels compactadors.
Està totalment prohibit fumar dins el recinte
Article. 14. Sistema de vigilància i acompanyament
La deixalleria compta amb diversos sistemes de control dels usuaris.
- Càmeres de videovigilància: Tant la deixalleria com el seu perímetre estarà vigilat amb càmeres per tal de detectar els possibles infractors de les normes que recull aquest reglament.
- Operari. Les tasques a realitzar per part del personal de la deixalleria són les següents:
- Obertura i tancament de les instal·lacions.
- Gestió i control de les activitats que es duen a terme a l'interior.
- Desenvolupament de les tasques administratives associades a la instal·lació.
- Registre d'entrades i sortides de les instal·lacions.
- Control i coordinació en les tasques de retirada dels residus pels gestors.
- Atendre als ciutadans i resoldre els seus dubtes quant a la separació dels residus en base a les directives tècniques de l'Ajuntament.
- Acompanyar als ciutadans en el dipòsit dels residus segons les tipologies de contenidors o altres separacions establertes en el recinte.
- Anotar les incidències i dubtes sense resoldre i comentar-les amb el personal tècnic de l'Ajuntament.
- Vetllar perquè la deixalleria estigui ordenada i neta.
Article. 15. Operacions de transport dels residus.
El transport dels residus serà realitzat per gestors autoritzats.
El personal de la deixalleria haurà de planificar i coordinar els terminis pel buidat de contenidors i operacions de retirada dels residus recollits, per tal de mantenir les instal·lacions i equipaments en totes les condicions aptes pel seu bon funcionament.
Les empreses gestores hauran de respondre amb prestesa i en base a les clàusules que marquin els seus contractes per tal de no mantenir els contenidors saturats.
Les empreses transportistes hauran de lliurar els albarans al l'operari de la deixalleria i lliurar mensualment per correu electrònic a l'ajuntament i en format compatible i modificable un informe amb els transports fets a on hi constarà:
1. Matrícula del camió
2. Data i hora
3. Tipus de residu
4. Número d'albarà (ha de correspondre amb l'albarà que s'ha de lliurar obligatòriament a l'operari de la deixalleria)
5. Pes
El transport dels residus es realitzarà, en tots els casos, complint les mesures de prevenció de riscos i accidents que hi escaigui i complint la normativa específica que pertoqui sobre transport de residus sense posar en perill la salut humana ni perjudicar el medi ambient en general.
No es sobrepassaran les capacitats màximes dels contenidors, ni els terminis màxims d'emmagatzematge legalment establerts, en especial pel cas dels residus perillosos.
TÍTOL III
RÈGIM SANCIONADOR
Article. 16. Responsabilitat administrativa i règim sancionador.
En tot el que es refereix a l'incompliment del que es regula en la present norma, s'aplicarà la responsabilitat administrativa i règim sancionador regulats per l'ordenança de policia i bon govern (BOIB Num. 4 de 06-01-2011) i per les disposicions regulades a la Llei 22/2011, BOE 181 de 28 de Juliol, de residus i sòls contaminats».
Contra el present Acord es podrà interposar recurs contenciós-administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Palma, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la publicació del present anuncio, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa.
Sa pobla, 25 de setembre de 2020
El batle
Llorenç Gelabert i Crespí