Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 9126
Departament de Personal. Servei de Selecció, Provisió i Gestió. Convocatòria de concurs oposició torn lliure, per a la constitució d’un borsí per a la cobertura temporal de places oficial/a del cos de bombers
El regidor de l'Àrea d'Hisenda, Innovació i Funció Pública per decret número 14854 de data 25 de setembre de 2020, ha resolt el següent:
PRIMER.- Aprovar les bases i la convocatòria per a la constitució d'un borsí pel sistema de concurs oposició pe torn lliure, per a la realització de posteriors nomenaments com a personal funcionari interí del Cos de Bombers- Servei contra incendis i salvament S.C.I.S de l'Ajuntament de Palma enquadrats en l'escala d'Administració especial, subescala serveis especials, classe SCID/Oficial, grup A, subgrup A2.
BASES PER A LA CONVOCATÒRIA DE CONCURS-OPOSICIÓ TORN LLIURE PER A LA CONTITUCIÓ D'UN BORSÍ PER A LA COBERTURA TEMPORAL DE PLACES OFICIAL/A DEL COS DE BOMBERS DE L'AJUNTAMENT DE PALMA. Proposta Cap de Bombers Palma 15 setembre 2020
JUSTIFICACIÓ I OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
La necessitat d'iniciar la convocatòria per a la creació d'un borsí d'Oficial/a de S.C.I.S (Servei Contra Incendis i Salvament) de l'Administració especial de l'Ajuntament de Palma, es fonamenta en la urgència de cobrir places de forma interina, atès que les necessitats extraordinàries i urgents de personal del Cos de Bombers de Palma, especialment a l'estament de comandaments superiors de bombers. Així, es podran nomenar per subvenir a necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials d'increment d'activitat les quals es determinaran en el moment del nomenament de la persona interina.
Vista la petició del Cap del Comandament operatiu del S.C.I.S del Cos de Bombers de Palma, en la que sol·licita cobrir el lloc de feina d'Oficial de Manteniment d'instal·lacions i vehicles, atès que es considera imprescindible per a l'adequat funcionament del Servei municipal contra incendis i salvament, el nomenament d'Oficials de S.C.I.S, s'ha de procedir de forma urgent i inajornable a la creació d'aquest borsí, amb la finalitat de poder cobrir de forma immediata totes aquelles situacions administratives que es puguin produir en les quals sigui necessària la seva cobertura de manera interina.
És objecte de la present convocatòria la creació d'un borsí extraordinari pel sistema de concurs oposició torn lliure, per a la realització de posteriors nomenaments com a personal funcionari interí del Cos de Bombers- Servei contra incendis i salvament SCIS de l'Ajuntament de Palma enquadrats en l'escala d'Administració especial, subescala serveis especials, classe SCID/Oficial, grup A, subgrup A2.
Aquesta convocatòria es regirà per les bases de borsins 2016, publicades al BOIB núm. 86 de 7 de juliol de 2016 i per les bases generals 2017, 2018 i 2019 publicades al BOIB núm. 129, de 21 de setembre de 2019.
REQUISITS DELS ASPIRANTS:
A més dels establerts a les bases generals:
- Estar en possessió del títol de diplomat universitari o equivalent, títol universitari de grau o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en que acabi el termini de presentació d'instàncies. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'acreditar que s'està en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, si s'escau, l'homologació del títol. Aquest requisit no és aplicable als aspirants que hagin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades.
- Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2 mitjançant un certificat expedit per l'EBAP, o bé pels títols, diplomes i certificats homologats establert a l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Jovent (BOIB núm. 34, de 12-03-2013) o per Certificat expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d'Educació, Cultura i Joventut, que segons el Decret 6/2012, de 3 de febrer, sobre avaluació i certificació de coneixements de català, (BOIB número 19, de 07-02-2012), garanteixi els coneixements de català exigits.
Aquest document acreditatiu, original o fotocòpia compulsada, s'haurà de presentar dins el termini d'admissió de sol·licituds al procés selectiu, sense que es puguin presentar en cap altre moment.
- No patir cap malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi o minvi el correcte desenvolupament de les funcions pròpies del lloc de treball.
FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES
Les persones aspirants a les proves selectives hauran d'emplenar l'imprès establert per l'Ajuntament de Palma, que se'ls facilitarà a les Oficines d'Atenció a la Ciutadania d'aquest Ajuntament. Així mateix, l'esmentat imprès podrà obtenir-se a través d'Internet consultant la pàgina web www.palma.es; aquest imprès haurà d'obtenir-se per duplicat a l'objecte que l'interessat es quedi una còpia segellada de la instància presentada.
Les sol·licituds es podran presentar a qualsevol de les Oficines d'Atenció a la Ciutadania de l'Ajuntament de Palma o en qualsevol de les formes previstes a l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
Els drets d'examen seran de 26,52 euros i seran abonats per les persones interessades dintre el termini d'admissió d'instàncies mitjançant el document d'autoliquidació que les Oficines d'Atenció a la Ciutadania (OAC) els entregarà al presentar la sol·licitud d'admissió a la convocatòria. També es poden abonar per gir postal a les oficines de correus o amb targeta financera a la pròpia OAC.
El termini de presentació de les sol·licituds serà de vuit dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Juntament amb la sol·licitud, les persones interessades hauran d'acompanyar:
a. Una fotocòpia acarada del document nacional d'identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).
b. Una fotocòpia acarada del títol acadèmic exigit per formar part de la convocatòria (anvers i revers) i de qualsevol altres requisits exigit a les bases específiques (nivell de català).
El justificant de pagament dels drets d'expedició d'aquest només té validesa fins a l'expedició del títol. Es presumeix que el títol ha estat expedit quan han transcorregut més de dos anys des de l'emissió del justificant del pagament dels drets d'expedició i, en aquest cas, les persones aspirants queden excloses i han d'acreditar-lo en el termini d'esmenes de les deficiències en la sol·licitud o justificar mitjançant un certificat de la universitat corresponent que el títol encara no ha estat expedit.
c. El resguard del pagament de la taxa fet segons la via seleccionada.
Exhaurit el termini de presentació d'instàncies, l'òrgan competent dictarà resolució en el termini màxim d'un mes aprovant la llista provisional d'admesos i exclosos, que es publicarà en la web d'aquest Ajuntament, amb indicació de les causes d'exclusió, així com el termini d'esmena de defectes i presentació de reclamacions que es concedeix als aspirants exclosos, que serà de 3 dies hàbils.
Transcorregut aquest termini s'aprovarà la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es publicarà en el tauló d'anuncis de l'Ajuntament i en la web municipal on es farà constar les resolucions de les reclamacions presentades.
COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR:
El tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta, designat per l'òrgan competent, i quatre vocals, que seran designats per sorteig d'entre personal funcionari en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El secretari/a serà designat per votació d'entre els vocals.
El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.
Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.
FASE D'OPOSICIÓ
EXERCICI ÚNIC. De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà a resoldre per escrit un tema a desenvolupar elegit entre dos temes designats per sorteig públic del temari específic relacionat amb el programa que acompanya la convocatòria, que consta en l'annex d'aquestes bases.
El tribunal ha d'indicar amb caràcter previ al dia de la realització de la prova si es permet utilitzar textos legals, així com la determinació del temps màxim per realitzar la prova.
Aquest exercici es valorarà fins a un màxim de 40 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 20 punts per superar-lo.
Es valorarà la capacitat de raciocini, la sistemàtica plantejada, la correcta interpretació de la normativa aplicable i l'adequació de conclusions i els coneixements exposats.
El Tribunal publicarà la llista provisional d'aspirants aprovats en fase d'oposició en el tauló d'anuncis d'aquest Ajuntament i en la seva pàgina web concedint un termini de tres dies hàbils per a formulació de reclamacions que estimin pertinent. Resoltes totes les reclamacions el tribunal publicarà la llista definitiva d'aspirants aprovats en fase d'oposició.
FASE DE CONCURS- MÈRITS.
Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de finalització de presentació d'instàncies, s'hauran de presentar mitjançant la presentació d'originals o fotocòpies acarades en el model normalitzat establert a l'efecte per l'Ajuntament, dins el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista definitiva d'aspirants que han superat la fase d'oposició.
Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d'acord amb els barems de la fase de concurs. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors. Les persones aspirants funcionàries d'aquest Ajuntament podran fer remissió al seus expedients personals.
L'acreditació de treballs fets en entitats públiques empresarials (entitats de dret públic sotmeses al dret privat), en consorcis, en fundacions del sector públic, en empreses societàries del sector públic i en empreses privades es farà mitjançant el certificat de la vida laboral, i l'acreditació de la categoria i de les funcions fetes amb el contracte laboral o un certificat de l'empresa, del consorci o de la fundació corresponent, o d'una altra manera en què quedin acreditades la categoria i les funcions dutes a terme.
Els documents acreditatius del mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l'endemà d'adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts. Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació:
Experiència professional
- Serveis prestats en una empresa privada exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,05 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.
- Serveis prestats en el sector públic (que no siguin administracions públiques) exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 5 punts.
- Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l'administració pública, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,10 punts per mes, fins a un màxim de 6 punts.
Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l'administració pública com a:
bomber/a, bomber/a conductor/a------------- 0,01 punts per mes.
caporal/a ---------------------------------------- 0,02 punts per mes.
sergent/a ---------------------------------------- 0,03 punts per mes.
suboficial/a ------------------------------------- 0,04 punts per mes.
Fins a un màxim de 3 punts
La puntuació màxima es de 7 punts.
Cursos de formació
Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada, llevat dels cursos de l'àrea jurídica administrativa, els d'informàtica nivell usuari, el curs bàsic de prevenció de risc laborals i els de l'àrea de qualitat i igualtat de gènere, que es valoraran en tot cas.
La formació que es considera relacionada és la següent:
- Titulacions acadèmiques universitàries:
a) Branca de Coneixement Enginyeria i Arquitectura : Tots
b) Branca de Coneixement Ciències: Biologia, Biologia Ambiental, Bioquímica, Ciències Ambientals, Física, Química
c) Branca de Coneixement Ciències de la Salut: Activitat Física i Esport
d) Branca Ciències Socials i Jurídiques: Ciències jurídiques de les administracions publiques, Dret, Administració i Gestió pública, Ciència política i de l'administració, Seguretat, Prevenció i seguretat integral, Seguretat i control de riscos, Gestió en seguretat pública, Geografía, Ciencia i gestió i enginyera de serveis, Política dret i economia, Geografia medi ambient i planificació territorial, geografia anàlisis territorial i sostenibilitat, geografia i gestió del territori, economia, economia i gestió, direcció i gestió pública .
- Titulacions de Formació Professional:
Tots els títols de les següents Famílies Professionals:
a) Activitats Físiques i Esportives
b) Edificació i Obra Civil
c) Electricitat i Electrònica
d) Energia i Aigua
e) Fabricació Mecànica
f) Instal·lacions i Manteniment
g) Fusta, Moble i Suro
h) Química
i) Sanitari
j) Seguretat i Medi Ambient
k) Transport i Manteniment de Vehicles
Respecte a la formació no reglada, es considerarà relacionada tots els cursos que puguin ser inclosos dins les àrees de coneixement esmentades per als títols universitaris i per als de formació professional.
La valoració d'aquest criteri es du a terme d'acord amb el següent barem:
Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l'Escola Municipal de Formació, l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'Administració de l'Estat, l'autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les Administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència; és a dir, no són acumulatius l'assistència i l'aprofitament.
No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques.
Tampoc es valoraran els cursos de doctorat ni la impartició d'assignatures a la Universitat.
L'hora d'impartició es valora amb: 0,007 punts
L'hora d'aprofitament es valora amb: 0,005 punts
L'hora d'assistència es valora amb: 0,002 punts
Un crèdit equival a 10 hores de formació.
La puntuació màxima és de 5 punts.
Titulacions acadèmiques oficials
1.Estudis que es valoren.
1.1 Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques el caràcter oficial o l'equivalència de les quals tengui reconegut i establert el Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, quan estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada.
1.2 La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el 1er cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau en que si es pot valorar la llicenciatura o equivalent.
1.3 Es valoraran les titulacions del mateix nivell acadèmic o superior o de nivell inferior, a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l'acreditada com a requisit.
2. Puntuació:
2.1 Estudis de Postgrau:
2.1.1 Per cada títol de doctor/a: 3 punts.
2.1.2 Màster: els títols de màsters universitaris oficials i els títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d'actualització universitària) es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1497/1987, de 27 de novembre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 2 punts.
En el supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s'entén que els crèdits són LRU i s'han de computar, d'acord amb el paràgraf anterior, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives. No es tendrà en compte com a mèrit el títol de màster que habilita per a l'exercici de la professió objecte d'aquesta convocatòria, en el supòsit de presentar el títol de grau, en ser-ne requisit.
2.2 Estudis universitaris:
2.2.1 Per cada titulació acadèmica oficial de grau, segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent: 4 punts.
2.2.2 Per cada títol propi de grau: 3,5 punts.
2.2.3 Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, primer cicle universitari, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 3 punts.
2.3 Estudis no universitaris.
2.3.1 Per cada titulació acadèmica de tècnic superior de formació professional, o equivalent: 2,5 punts.
2.3.2 Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional, de batxillerat, o equivalent: 2 punts.
2.3.3 Pel títol de graduat en educació secundària obligatòria o equivalent: 1,5 punts.
La puntuació màxima és de 6 punts
Coneixement de llengua catalana
Es valoraran els certificats expedits o homologats per l'EBAP o la Direcció General de Política Lingüística. El certificat E que es pot acumular al C1 o al C2.
La puntuació en cada cas serà:
- Coneixements mitjans (certificat C1): 1,0 punts.
- Coneixements superiors (certificat C2): 1,50 punts.
- Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts.
La puntuació màxima és de 2 punts.
Es valoraran certificats acreditatius dels coneixements de com a màxim dues llengües estrangeres expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 1,50 punts.
NIVELLS DEL MARC COMÚ EUROPEU |
EOI |
Universitats, escoles d'administració pública i organització sindicals en el marc dels acords en el marc dels acords de formació continua, equivalents als nivells del Marc comú europeu. |
altres nivells EBAP PUNTUACIÓ |
A1 |
0.10 |
|
|
A2 |
0.30 |
0,10 |
2º curs nivell elemental 0,10 |
B1 |
0.50 |
0,30 |
1er curs nivell mitjà 0,30 |
B1+ |
0,70 |
0,50 |
2º curs nivell mitjà 0,50 |
B2 |
0,90 |
0,70 |
1er curs nivell superior 0,70 |
B2+ |
1,10 |
0,90 |
2º curs nivell superior 1,10 1er curs nivell superior 0,90 |
C1 |
1,30 |
1,10 |
|
C2 |
1,50 |
1,30 |
|
Només es valorarà el certificat del nivell més alt que s'acrediti. En el cas que es presentin dubtes sobre la validesa d'algun certificat o sobre la puntuació que s'hi ha d'atorgar, es pot sol·licitar un informe del emissor del certificat
La puntuació màxima és de 2 punts.
Total puntuació fase de concurs: 22
PUNTS PUNTUACIÓ FINAL
La puntuació final es determinarà per la suma de la puntuació de la fase d'oposició i la de concurs. En cas d'empat es decidirà a favor de l'aspirant que hagi obtingut més puntuació a la fase d'oposició. Si persisteix s'acudirà al criteri de l'article 18.4 de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari, eventual i dels òrgans directius de l'Ajuntament de Palma. La llista es farà pública en el tauló d'anuncis d'aquest Ajuntament i en la seva pàgina web concedint un termini de tres dies hàbils per a formulació de reclamacions i esmenes que estimin pertinent. Resoltes totes les reclamacions el tribunal publicarà la llista definitiva d'aprovats.
En tot cas, el tribunal qualificador tindrà un termini de 3 mesos per resoldre des de la realització de l'exercici. La Regidoria de l'Àrea de Seguretat Ciutadana, dictarà resolució formant el borsí de treball, de conformitat amb la llista definitiva elevada pel tribunal. Aquest borsí, al que es podrà acudir directament per ordre de puntuació quan resulti necessari el nomenament de personal funcionari interí, tindrà una vigència de quatre anys.
ANNEX I
TEMARI
1. Llei 39/2015 de procediment administratiu comú: L'acte administratiu: concepte i classes. Elements de l'acte administratiu. L'eficàcia: notificació i publicació. Les fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació i instrucció. El silenci administratiu. Finalització del procediment.
2.Llei 39/2015 de procediment administratiu comú: Identificació i firma dels interessats en el procediment administratiu. Dret de les persones en les relacions amb les Administracions Públiques. Dret i obligació a relacionar-se electrònicament amb les Administracions Públiques. Llei 40/2015, d'1 d'octubre de Règim Jurídic del sector públic: funcionament electrònic del sector públic.
3. El TREBEP. Concepte i àmbit d'actuació, estructura i organització.
4.L'administració local: principis generals. El municipi: concepte, elements, organització i competències. Les formes d'activitat de les entitats locals.
5. Ordenances i Reglaments de les Entitats Locals. Classes. Procediment d'elaboració i aprovació
6. El servei públic en l'esfera local. Les formes de gestió dels serveis públics.
Consideració especial de la concessió.
7. Acord Regulador de les Condicions de Treball del Personal Funcionari, Eventual i dels òrgans directius de l'Ajuntament de Palma.
8. Llei de prevenció de riscos laborals. Objecte, ámbit d'aplicació i definicions. Drets i deures. Consulta i participació dels treballadors i treballadores.
9. Obligacions en matèria de prevenció de riscos laborals del Servei de Bombers de Palma
10. Organització dels serveis d'emergència de l'Administració estatal, autonòmica i local a Mallorca. Competències
11. Coordinació en matèria de protecció civil, prevenció, extinció de incendis i salvaments.
12. Aspectes legals de les intervencions. Responsabilitat administrativa, civil i penal. Exempcions.
13. Aspectes legals de les intervencions: actuació professional, denegació d'auxili, abandonament del servei. Conductes delictives de les intervencions.
14. Elaboració de informes: actuació i recollida de dades de sinistres.
15. Procediments d'organització, elaboració de protocols operatius. Carta de serveis.
16. - Llei 3/2018 de 5 de desembre de protecció de dades personals i garanties dels drets digitals . Regim jurídic i els seus àmbits. Vies de protecció de la confidencialitat.
17.- La contractació administrativa. Classes: elements i subjectes, objecte i causa dels contractes públics. La forma de la contractació i els sistemes de selecció dels contractistes. La formalització dels contractes.
18. - Llei 3/2007 de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Objecte i àmbit d'aplicació. El principi de igualtat i la tutela contra la discriminació. Llei 11/2016, de 28 de juliol d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears, mesures per a la integració de la perspectiva de gènere en l'actuació de les administracions públiques de les Illes Balears.
19.- Comandament. Concepte i tipus de comandament. Habilitats directives i estils de direcció. Lideratge: tipus. Dificultats en l'exercici del comandament. Maneig de conflictes. Lideratge com a eina de gestió de conflictes. Formació i comunicació: rol del comandament com a persona formadora. Acció formativa. Avaluació. Comunicació: comandament comunicador. Importància de la comunicació a les emergències. Recomanacions bàsiques en la comunicació.
20. Simulacres com a eina de prevenció operativa.
21. Visites de prevenció operativa en entitats especialment vulnerables o perilloses: plans d'autoprotecció.
22. Sistemàtica general d'actuació dels comandaments davant intervencions en incendis urbans.
23. Sistemàtica general d'actuació dels comandaments davant intervencions en incendis forestals.
24. Sistemàtica general d'actuació dels comandaments davant intervencions en incendis industrials.
25. Sistemàtica general d'actuació dels comandaments davant intervencions con substancies perilloses
26. Sistemàtica general d'actuació dels comandaments davant intervencions en accidents de transit.
27. Sistemàtica general d'actuació dels comandaments davant intervencions en enderrocaments.
28. Mecànica de vehicles: Tipus i funcionament de motors, combustió externa, combustió interna, elements i components. Circuits elèctrics, sistema d'il·luminació, bateria, càrrega, engegada i encesa. Sistemes d'alimentació, distribució, lubricació, refrigeració, transmissió i frenada. Suspensió. Els pneumàtics. Vehicles: noves generacions de combustibles. Vehicles elèctrics i les seves bateries: híbrids, micro-híbrids, elèctrics i elèctrics d'autonomia estesa. Coneixements del vehicles de Bombers, tipus, models i serveis.
29. MMPP. Classificació de les matèries perilloses. - Definició de matèria perillosa. Identificació. Transport i mesures de seguretat. Perills propis dels productes. Avaluació dels incidents. Risc Químic: Classificació de les matèries perilloses segons ADR. Codi de Perill. Etiquetes de perill segons ADR. Emmagatzematge de productes perillosos segons INSHT: NTP 635 i NTP 727
30. Codi Tècnic de l'edificació. Document bàsic seguretat amb incendis. DB SI 1, DB SI 2, DB SI 3, DB SI 4. Reglament seguretat contra incendis establiments industrials 2267/04 (cap.I, art. 1, 2, cap. IV, tipus d'establiments).
Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB.
Palma, 29 de setembre de 2020
El cap de Departament de Personal
p.d. Decret de batlia núm. 3000, de 26/02/2014
(BOIB núm. 30, de 04/03/2014)
Antoni Pol Coll