Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TRANSICIÓ ENERGÈTICA I SECTORS PRODUCTIUS

Núm. 9125
Resolució del vicepresident i conseller de Transició Energètica i Sectors Productius de 25 de setembre de 2020 per la qual s’aprova la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat eficient i sostenible (Programa MOVES II)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El 17 de juny de 2020, es va publicar en el Butlletí Oficial de l'Estat el Reial decret 569/2020, de 16 de juny, pel qual es regula el Programa d'Incentius a la Mobilitat Eficient i Sostenible (Programa MOVES II) i s'acorda la concessió directa dels ajuts d'aquest Programa a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla.

Aquest Reial decret estableix un model per a la concessió d'ajuts basat en els mecanismes de cooperació i col·laboració, de conformitat amb l'estructura de l'Estat de les autonomies i el seu àmbit competencial. En aquest sentit, partint de la competència de l'Estat sobre les bases i la coordinació de la planificació general de l'activitat econòmica, en matèria de legislació bàsica sobre protecció del medi ambient i bases del règim energètic i miner, s'ha dissenyat un model per a la concessió dels ajuts basat en la col·laboració amb les comunitats autònomes, que poden desenvolupar-ne la tramitació i efectuar la gestió dels fons, d'acord amb criteris ajustats als principis constitucionals i a l'ordre de distribució de competències.

L'Institut per a la Diversificació i Estalvi de l'Energia (IDAE) ha de dur a terme la coordinació i el seguiment d'aquest Programa.

Els ajuts objecte d'aquesta convocatòria es cofinancen amb el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) dins el Programa Operatiu Pluriregional d'Espanya 2014-2020 (POPE).

Segons aquest model de concessió, l'òrgan competent per instruir i resoldre el procediment de concessió en aquesta convocatòria d'ajuts estatals és la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic. El procediment de concessió s'ha de fer d'acord amb el que estableix l'article 10 del Reial decret 569/2020, de 16 de juny.

En aquest Reial decret 569/2019, s'estableix un import d'ajut a la comunitat autònoma de les Illes Balears de 2.531.518 €.

Per tot això, i en compliment del Reial decret 569/2020 de 16 de juny, pel qual es regula el Programa d'Incentius a la Mobilitat Eficient i Sostenible (Programa MOVES II) i s'acorda la concessió directa dels ajuts d'aquest Programa a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat eficient i sostenible corresponents a l'adquisició de vehicles d'energies alternatives, la implantació d'infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics, la implantació de sistemes de préstecs de bicicletes elèctriques i la implantació de mesures de mobilitat sostenible al treball (Programa MOVES II), que consten com a annex 1 d'aquesta Resolució.

2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el vicepresident i conseller de Transició Energètica i Sectors Productius en el termini d'un mes, o directament un recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, en ambdós casos comptadors des de l'endemà que es publiqui aquesta Resolució.

 

Palma, 25 de setembre de 2020

El vicepresident i conseller de Transició Energètica i Sectors Productius Juan Pedro Yllanes Suárez

 

ANNEX 1 Convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat eficient i sostenible (Programa MOVES II)

1. Objecte

1.1 L'objecte d'aquestes bases és aprovar la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat eficient i sostenible corresponents a l'adquisició de vehicles d'energies alternatives, la implantació d'infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics, la implantació de sistemes de préstecs de bicicletes elèctriques i la implantació de mesures de mobilitat sostenible al treball (Programa MOVES II).

1.2. Aquesta línia d'ajuts està cofinançada per l'Institut per a la Diversificació i Estalvi de l'Energia (IDAE) i pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) dins el Programa Operatiu Pluriregional d'Espanya 2014-2020 (POPE).

2. Beneficiaris

2.1. Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les entitats que s'estableixen a continuació, en funció dels tipus d'actuacions definides en l'apartat 3 d'aquesta convocatòria.

Per a les actuacions 1 i 2

a) Els professionals autònoms que estiguin donats d'alta en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors, i que duguin a terme la seva activitat empresarial en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

b) Les persones físiques majors d'edat, a excepció dels casos de discapacitat, que poden ser menors d'edat, que tenguin domicili a les Illes Balears i no estiguin incloses en el punt anterior.

c) Les comunitats de propietaris que s'ubiquin en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears i que compleixin el que preveu la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en particular el que estableix l'article 11.3.

d) Les persones jurídiques, vàlidament constituïdes a Espanya en el moment de presentar la sol·licitud, i altres entitats, amb personalitat jurídica o sense, amb número d'identificació fiscal (NIF) que comenci per les lletres A, B, C, D, E, F, G, J, R o W i que duguin a terme la seva activitat o activitat empresarial en cas d'empreses en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

e) Les entitats locals d'acord amb l'article 3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i el sector públic institucional de qualssevol administracions públiques a què es refereix l'article 2.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Per a les actuacions 3 i 4

Poden ser beneficiaris dels ajuts tots els enumerats per a les actuacions 1 i 2 excepte els identificats en els apartats b) i c) respectivament, relatius a persones físiques i comunitats de propietaris.

2.2. No poden ser beneficiàries dels ajuts:

a) Per a l'actuació 1, referent a l'adquisició de vehicles d'energies alternatives, no poden ser beneficiaris dels ajuts els concessionaris o punts de venda amb epígraf de la secció primera de les tarifes de l'impost d'activitats econòmiques, aprovat pel Reial decret legislatiu 1175/1990, de 28 de setembre, pel qual s'aproven les tarifes i la instrucció de l'impost sobre activitats econòmiques, que sigui el 615.1 o el 654.1.

b) Les empreses que es trobin en situació de crisi, de conformitat amb la definició que a aquests efectes fa el Reglament UE 651/2014, de 17 de juny, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.

c) Si es troben en alguna de les circumstàncies enumerades en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

d) Les empreses que es trobin subjectes a una ordre de recuperació pendent sobre qualsevol ajut o subvenció que se'ls hagi atorgat amb anterioritat, per haver-se declarat ajut il·legal i incompatible amb el mercat interior, o bé per qualsevol tipus d'incompliment de les obligacions que li siguin atribuïdes en la concessió.

3. Actuacions subvencionables i requisits

Són subvencionables en aquesta convocatòria les actuacions que es detallen a continuació i que compleixin els requisits establerts en aquesta convocatòria.

3.1. Actuacions subvencionables

Són actuacions subvencionables les especificades a continuació:

- Actuació 1: adquisició de vehicles d'energies alternatives

- Actuació 2: implantació d'infraestructura de recàrrega per a vehicle elèctric.

- Actuació 3: implantació de sistemes de préstec de bicicletes elèctriques.

- Actuació 4: implantació de mesures de mobilitat sostenible al treball.

3.2. Requisits generals

3.2.1. Les inversions objecte de la sol·licitud s'han de dur a terme en l'àmbit territorial de les Illes Balears i s'han de fer dins el període que va des del dia de la presentació de la sol·licitud, sens perjudici del que estableix l'apartat 3.2.3, fins al termini que fixi la resolució d'atorgament, que com a màxim serà de dotze mesos comptadors des de la data de la notificació de la resolució de concessió. Computa com a data de sol·licitud la d'entrada en el Registre de la Conselleria Transició Energètica i Sectors Productius, en les seves delegacions o en qualssevol dels llocs que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment adminitratiu comú de les administracions públiques.

3.2.2. La realització de les despeses o inversions no es pot produir abans de la data de registre de la sol·licitud, de manera que la inversió destinada a aquesta adquisició ha d'haver-se efectuat amb posterioritat a la data de registre de la sol·licitud, sens perjudici del que estableix l'apartat 3.2.3. A aquest efecte, en cas de persones jurídiques públiques, s'ha de prendre com a data de referència per determinar la data d'aquesta adquisició la de la publicació dels plecs de licitació, i, en el de la resta de persones físiques o jurídiques privades, la data de formalització dels corresponents contractes de subministrament de béns o serveis.

3.2.3. No obstant el que disposa l'apartat anterior, d'acord amb el que estableix la disposició addicional segona del Reial decret 569/2020, de 16 de juny, les adquisicions de vehicles, susceptibles d'acollir-se a l'actuació 1, realitzades per persones físiques sense activitat professional o que no desenvolupin activitats econòmiques, que s'hagin formalitzat a partir del 18 de juny de 2020, són considerades actuacions subvencionables, sempre que compleixin la resta de requisits que estableix la convocatòria.

3.2.4. Les factures i el pagament de la inversió, inclòs l'abonament de possibles quantitats a compte o sota qualsevol altre concepte, ha de ser posterior a la data del registre de la sol·licitud.

3.2.5. En cas de rènting o lísing operatiu, els contractes han de tenir una durada mínima de dos anys i ha de figurar com a arrendatari el sol·licitant de l'ajut o potencial destinatari de l'ajut.

3.2.6. S'ha d'estar al corrent de les obligacions fiscals i amb la Seguretat Social, així com del reintegrament de subvencions, de conformitat amb la normativa vigent.

3.2.7. L'IVA és subvencionable sempre que el beneficiari dels ajuts no el pugui recuperar o compensar.

3.2.8. S'ha de presentar la documentació exigida en el punt 6.

3.2.9. Les actuacions enumerades en aquest apartat són cofinançables en l'eix 4, economia baixa en carboni, del Programa Operatiu Pluriregional d'Espanya 2014-2020.

3.3. Requisits específics

3.3.1. Adquisició de vehicles d'energies alternatives

3.3.1.1. Són subvencionables l'adquisició directa o per mitjà d'operacions de finançament per lísing financer o d'arrendament per rènting de vehicles nous, matriculats per primera vegada a Espanya a nom del beneficiari de l'ajut, excepte en els casos de rènting, en els quals podrà estar matriculat a nom de l'empresa de rènting. La data de la factura de compravenda i la data de matriculació han de ser posteriors a la data de registre de la sol·licitud en el Registre de la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius, en les seves delegacions o en qualssevol dels llocs que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment adminitratiu comú de les administracions públiques.

També són subvencionables l'adquisició de vehicles elèctrics i de pila de combustible de les categories M1 i N1 de fins a nou mesos d'antiguitat, comptada des de la seva primera matriculació fins a la data de registre de la sol·licitud d'ajut, i la titularitat l'ha de tenir el concessionari, el punt de venda o el fabricant/importador que faci la venda del vehicle al beneficiari de l'ajut. En aquest cas, el vehicle ha de ser adquirit pel concessionari o punt de venda, com a vehicle nou, al fabricant o importador.

 

3.3.1.2. Els vehicles susceptibles d'ajuts han de pertànyer a alguna de les categories següents:

a) Turismes M1: vehicles de motor amb almenys quatre rodes dissenyats i fabricats per al transport de passatgers, que tenguin, a més del seient del conductor, vuit places com a màxim.

b) Autobusos o autocars M2: vehicles de motor concebuts i fabricats principalment per al transport de persones i el seu equipatge que tenguin més de vuit places de seient, a més de la del conductor, i la massa màxima en càrrega tècnicament admissible (MMTA) no sigui superior a 5 tones.

c) Autobusos o autocars M3: vehicles de motor concebuts i fabricats principalment per al transport de persones i el seu equipatge que tenguin més de vuit places de seient, a més de la del conductor, i la massa màxima en càrrega tècnicament admissible (MMTA) sigui superior a 5 tones.

d) Furgonetes o camions lleugers N1: vehicles de motor concebuts i fabricats principalment per al transport de mercaderies, i la massa màxima en càrrega tècnicament admissible (MMTA) no superi les 3,5 tones.

e) Furgons o camions lleugers N2: vehicles de motor concebuts i fabricats principalment per al transport de mercaderies, i la massa màxima en càrrega tècnicament admissible (MMTA) sigui superior a 3,5 i inferior a 12 tones.

f) Furgons o camions N3: vehicles de motor concebuts i fabricats principalment per al transport de mercaderies, i la massa màxima en càrrega tècnicament admissible (MMTA) sigui superior a 12 tones.

g) Quadricicles lleugers L6e: quadricicles lleugers en què la massa en buit sigui inferior o igual a 350 kg, no inclosa la massa de les bateries; la velocitat màxima per construcció sigui inferior o igual a 45 km/h, i la potència màxima, inferior o igual a 4 kW.

h) Quadricicles pesants L7e: quadricicles en què la massa en buit sigui inferior o igual a 400 kg (550 kg per a vehicles destinats al transport de mercaderies), no inclosa la massa de les bateries, i la potència màxima, inferior o igual a 15 kW.

i) Motocicletes L3e, L4e, L5e: vehicles amb dues rodes, o amb tres rodes simètriques o asimètriques respecte a l'eix mitjà longitudinal del vehicle, amb una velocitat de disseny superior als 45 km/h.

3.3.1.3. Els vehicles susceptibles de ser subvencionats han de figurar en la Base de vehicles de l'IDAE (http://coches.idae.es/base-datos/vehiculos-elegibles-programa-MOVES) i complir els requisits següents:

a) Per als vehicles pertanyents a les categories M i N s'exigeix la pertinença a algun dels tipus següents:

- Vehicles N2 i N3 propulsats per motors de combustió interna que puguin utilitzar combustibles fòssils alternatius, homologats com a GLP/autogàs, gas natural comprimit (GNC), gas natural liquat (GNL) o bifuel gasolina-gas. Queden exclosos dels ajuts els vehicles M1, N1, M2 i M3 propulsats per GLP/autogàs o gas natural (comprimit o liquat).

- Vehicles elèctrics purs (BEV) propulsats totalment i exclusivament mitjançant motors elèctrics l'energia dels quals procedeix parcialment o totalment de l'electricitat de les seves bateries i que utilitzen per a la recàrrega l'energia d'una font exterior al vehicle com, per exemple, la xarxa elèctrica.

- Vehicles elèctrics d'autonomia estesa (REEV) propulsats totalment i exclusivament mitjançant motors elèctrics l'energia dels quals procedeix parcialment o totalment de l'electricitat de les seves bateries, utilitzen per a la recàrrega l'energia d'una font exterior al vehicle i incorporen un motor de combustió interna de gasolina o gasoil per a la recàrrega d'aquestes.

- Vehicles híbrids endollables (PHEV) propulsats totalment o parcialment mitjançant motors de combustió interna de gasolina o gasoil i elèctrics l'energia dels quals procedeix parcialment o totalment de l'electricitat de les seves bateries, i que utilitzen per a la recàrrega l'energia d'una font exterior al vehicle com, per exemple, la xarxa elèctrica. El motor elèctric ha d'estar alimentat amb bateries carregades des d'una font d'energia externa.

- Vehicle elèctric de cèl·lules de combustible (FCV), vehicle elèctric que utilitza exclusivament energia elèctrica procedent d'una pila de combustible d'hidrogen embarcat.

- Vehicle elèctric híbrid de cèl·lules de combustible (FCHV), vehicle elèctric de cèl·lules de combustible que equipa, a més, bateries elèctriques recarregables.

b) Per als vehicles M1 és requisit que l'adquirent titular del vehicle subvencionable acrediti la baixa definitiva d'un vehicle per desballestar en el Registre de Vehicles de la Direcció General de Trànsit mitjançant la presentació del certificat acreditatiu corresponent de la baixa definitiva del vehicle.

En els vehicles N1 en el quals el beneficiari de l'ajut estigui comprès en les lletres b) o c) és requisit que l'adquirent titular del vehicle subvencionable acrediti la baixa definitiva d'un vehicle per desballestar en el Registre de Vehicles de la Direcció General de Trànsit mitjançant la presentació del certificat acreditatiu corresponent de la baixa definitiva del vehicle.

El vehicle per desballestar ha de ser, indistintament, de la categoria M1 o N1 i ha d'estar matriculat a Espanya amb anterioritat a l'1 de gener de 2013. Addicionalment, i independentment de la seva categoria, el vehicle per desballestar ha d'haver tingut en vigor la ITV a l'entrada en vigor del Reial decret 569/2020 o, si escau, en la data de publicació del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, i ha de presentar el darrer rebut de l'impost de vehicles de tracció mecànica, abonat degudament, almenys des de l'any 2019 en un municipi de les Illes Balears.

El beneficiari ha de tenir la titularitat del vehicle desballestat almenys durant els dotze mesos anteriors a la data de sol·licitud de l'ajut, així com presentar el darrer rebut de l'impost de vehicles de tracció mecànica, degudament abonat, almenys des de 2019.

c) No obstant el que estableix el punt anterior, no és necessari el desballestament d'un vehicle per als beneficiaris indicats en l'apartat 2.1.b) —persones físiques sense activitat econòmica— que no hagin tingut la titularitat d'un vehicle durant els dotze mesos anteriors a la data de sol·licitud.

d) Els vehicles de la categoria L han de ser propulsats exclusivament per motors elèctrics i han d'estar homologats com a vehicles elèctrics. Les motocicletes noves (categories L3e, L4e i L5e) han de tenir bateria de liti, motor elèctric amb una potència del motor igual o superior a 3 kW, i una autonomia mínima de 70 km.

e) Per als vehicles N2 i N3 homologats com a GLP/autogàs, GNC, GNL o bifuel gasolina-gas, s'entén com a vehicle nou aquell procedent de fàbrica o transformat i garantit sota el control del fabricant a través de la seva xarxa autoritzada i matriculat per primera vegada a Espanya a nom del beneficiari. Els vehicles han d'estar registrats en la Base de dades de consum de carburants i emissions de CO2 en vehicles nous elaborada per l'IDAE.

f) Les adquisicions de vehicles per mitjà d'operacions de finançament per rènting només poden ser objecte d'ajut a condició que:

i. El corresponent contracte d'arrendament estableixi una durada mínima de dos anys des de la data de l'entrada en vigor i la formalització sigui, en tot cas, posterior a la data de registre de la sol·licitud d'ajut.

ii. La tramitació de la sol·licitud d'ajut l'ha de sol·licitar el beneficiari de l'ajut, que és l'arrendatari.

iii. El contracte d'arrendament ha d'establir expressament que l'arrendatari és el beneficiari de l'ajut que s'atorgui, i ha de fer-hi constar, també expressament, que un cop que l'empresa de rènting rebi el pagament de l'import, en aquesta data, aplicarà el total d'aquest ajut a la reducció de les quotes de pagament o renda de l'arrendament que quedin per satisfer per part de l'arrendatari.

iv. El contracte ha de recollir que, en cas que l'import de la suma de les quotes pendents per abonar sigui inferior a l'import de l'ajut, l'excedent d'ajut pendent d'abonar al beneficiari ha de ser abonat per la companyia de rènting al beneficiari a la finalització del contracte d'arrendament. L'arrendatari, per tant, com a beneficiari de l'ajut, és qui ha de complir els requisits i les incompatibilitats que es preveuen en les bases.

v. En cas de les operacions de rènting, en tots els supòsits, independentment de qui tramiti l'ajut, el beneficiari de l'ajut ha de signar un document de cessió de el dret de cobrament a favor de la companyia de rènting que formalitzi l'operació.

3.3.1.4. El pagament del preu del vehicle, inclòs l'abonament de possibles quantitats a compte o sota qualsevol altre concepte, ha de ser posterior a la data del registre de la sol·licitud.

3.3.1.5. El fabricant/importador o punt de venda dels vehicles de la categoria M1 i N1 ha de fer un descompte d'almenys 1.000 euros, que ha de constar en la factura de compravenda.

3.3.2. Actuació 2. Implantació d'infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics

3.3.2.1. Són actuacions subvencionables els sistemes de recàrrega de bateries per a vehicles elèctrics, tant en la modalitat d'adquisició directa com la preinstal·lació elèctrica per a recàrrega de vehicle elèctric en comunitats de propietaris.

3.3.2.2. La infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics pot ser tant pública com privada. Es consideren com a despeses subvencionables l'estació de recàrrega, el projecte i la direcció d'obra, l'obra civil, els mecanismes elèctrics, el cablejat i la seva instal·lació des del quadre elèctric final del qual deriva el circuit fins al punt de connexió on es connecta el vehicle per a la recàrrega. També es considera subvencionable el sistema de pagament integrat a l'estació de recàrrega, la senyalització de les estacions de recàrrega i el sistema de gestió, control i seguretat. No es considera subvencionable la instal·lació de comptadors intel·ligents, que han de ser facilitats per les companyies elèctriques als consumidors (usuaris finals o gestors de recàrrega), generalment sota règim de lloguer.

En cas d'aparcaments o estacionaments col·lectius en edificis existents de règim de propietat horitzontal, és actuació subvencionable la preinstal·lació elèctrica per a la recàrrega de vehicle elèctric que inclogui una conducció principal per a zones comunitàries (mitjançant tubs, canals, safates, etc.), de manera que es possibiliti la realització de derivacions fins a les estacions de recàrrega ubicades a les places d'aparcament, tal com es descriu en l'apartat 3.2 de la ITC BT-52 del Reglament electrotècnic per a baixa tensió.

3.3.2.3. La infraestructura de recàrrega pot estar destinada als usos següents:

a) Ús privat en sector residencial, inclosos els habitatges unifamiliars.

b) Ús públic en sector no residencial (aparcaments públics, hotels, centres comercials, universitats, hospitals, polígons industrials, centres esportius, etc.).

c) Ús privat en zones d'estacionament d'empreses privades i públiques, per donar servei a la flota.

d) Ús públic en zones d'estacionament d'empreses privades i públiques, per donar servei als treballadors i clients.

e) Ús públic en via pública, eixos viaris urbans i interurbans i empreses.

f) Ús públic en xarxa de carreteres; és d'especial interès la infraestructura de recàrrega en estacions de servei i gasolineres.

g) Recàrrega d'oportunitat d'autobusos mitjançant pantògraf.

3.3.2.4. Els sistemes de recàrrega —excepte per al cas g), que ha de seguir la normativa que li sigui aplicable— han de complir els requisits següents:

a) Per a les instal·lacions connectades a baixa tensió, instal·lació d'acord amb el Reglament electrotècnic de baixa tensió, concretament l'ITC-BT-52, grau de protecció IP i IK adequat en funció de la ubicació segons REBT.

b) Alimentació monofàsica o trifàsica 230-400 VAC.

c) Proteccions elèctriques d'acord amb la normativa de seguretat.

d) Declaració CE.

e) Per al cas de recàrrega pública, ha de disposar, com a mínim, de compatibilitat amb mode 3 completa IEC 61.851-1 amb mesura d'energia integrada i ha de disposar, almenys, de connector tipus 2 segons IEC 62.196-2.

f) Per al cas de recàrrega pública, a més ha de disposar dels requisits de connectivitat següents:

- Interfície de connexió Ethernet i memòria per a emmagatzematge local de dades d'almenys dos mesos d'operació.

- Compatible amb el protocol OCPP v.1.5 i v1.6 o versió superior, mitjançant l'ús de serveis web (SOA), i actualitzable a versions superiors.

- Identificació local de l'usuari mitjançant targeta de contacte RFID segons ISO 14443A o sistema d'identificació equivalent.

- Mesura de la potència i de l'energia transferida.

- Mòdul de comunicació mòbil 3G/GPRS o superior o qualsevol canal de comunicació equivalent.

- Han d'incorporar un sistema de gestió que proporcioni l'estat en temps real dels punts de recàrrega, amb el format i el protocol establert per la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic, a la plataforma MELIB o, en cas que el beneficiari sigui administració pública de conformitat amb el que estableix l'apartat 2.1.e) d'aquesta Resolució, s'han incorporar al sistema de gestió de la xarxa MELIB. La integració la farà l'instal·lador d'acord amb les indicacions de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic.

3.3.2.5. Els sistemes de recàrrega s'han de classificar de la manera següent:

a) Sistema de recàrrega vinculat: potència inferior a 7 kW.

b) Sistema de recàrrega convencional: potència igual o superior a 7 kW i inferior a 15 kW.

c) Sistema de càrrega semiràpida: potència igual o superior a 15 kW i inferior a 40 kW.

d) Sistema de càrrega ràpida: potència igual o superior a 40 kW i inferior a 100 kW.

e) Sistema de càrrega ultraràpida: potència igual o superior a 100 kW.

En cas d'haver-hi distintes potències en un mateix sistema de recàrrega, aquest es classificarà d'acord amb la potència màxima dels punts de recàrrega de la instal·lació.

3.3.3. Actuació 3. Implantació de sistemes de préstec de bicicletes elèctriques

3.3.3.1. Es considera actuació subvencionable, en els sistemes de préstecs de bicicletes elèctriques: el projecte, l'obra civil, ancoratges i bases del sistema, el cost d'adquisició de les bicicletes i les despeses en programaris necessaris per gestionar el sistema de préstec. Els sistemes poden ser públics o bé restringits a l'àmbit d'empreses o polígons industrials.

3.3.3.2. L'obra civil i l'adquisició dels diferents elements del sistema no es pot produir abans de la data de registre de la sol·licitud de subvenció.

3.3.4. Actuació 4. Implantació de mesures de mobilitat sostenible al treball

3.3.4.1. Es considera actuació subvencionable la implantació d'actuacions de mobilitat sostenible a la feina o centres d'activitat que tenguin com a objectiu actuar sobre la mobilitat dels treballadors, clients o qualsevol altre tipus d'usuari en el seu accés a un centre d'activitat d'una entitat concreta, per aconseguir més participació dels modes més eficients.

Les actuacions subvencionables poden ser de dos tipus:

a) Mesures dutes a terme pels beneficiaris indicats en l'apartat 2.1.a) i 2.1.d) d'aquesta convocatòria. Les actuacions susceptibles d'ajut han d'estar incloses en un pla de transport al centre de treball (PTT), segons la definició de l'article 103 de la Llei 2/2011, de 4 de març, d'economia sostenible, i que comprenguin alguna de les tipologies següents:

- Actuacions que facilitin l'accés al centre de treball a peu o en bicicleta (inversió en aparcament de bicicletes, dotació de vestidors, etc.).

- Disposició de línies específiques de transport col·lectiu i autobusos llançadora a centres de treball o activitat.

- Actuacions per facilitar i fomentar l'ús del transport públic o col·lectiu.

- Plataformes i sistemes de vehicles compartits.

b) Mesures dutes a terme pels beneficiaris indicats en l'apartat 2.1.e). Les actuacions susceptibles d'ajut s'han de dur a terme en els nuclis urbans per adaptar la mobilitat en un escenari de noves exigències derivades del període post-COVID-19. Inclou:

- Mesures de foment de desplaçaments individuals a peu, en bicicleta, en moto o en altres mitjans unipersonals, entre d'altres, a través de la implantació de sistemes de préstec o la implantació o adaptació de carrils per a aquests usos, calmatge del trànsit, establiment d'espais compartits o ampliació de voreres i espais públics.

- Mesures de reforç del transport públic que permetin a aquest mitjà de transport guanyar confiança dels usuaris i fomentar-ne l'ús, complint els requisits imposats en el període post-COVID-19 (integració multimodal, carrils exclusius, tarifació flexible i senzilla, digitalització per donar informació en temps real, etc.).

- Implantació de sistemes que garanteixin un repartiment de darrer quilòmetre sostenible, mitjançant adaptacions ràpides de la ciutat.

3.3.4.2. Es considera cost subvencionable el cost associat a l'execució de les actuacions plantejades. L'execució de les mesures del pla per a les quals se sol·licita ajut s'han de fer, en tot cas, amb posterioritat a la data de registre de la sol·licitud en la convocatòria corresponent.

3.3.4.3. El cost d'elaboració del PTT només és subvencionable si aquest s'elabora amb posterioritat a la sol·licitud de l'ajut i sempre que l'elaboració d'aquest s'acompanyi de la posada en marxa d'alguna de les seves actuacions de manera que s'aconsegueixin estalvis energètics. El PTT s'ha d'elaborar d'acord amb la metodologia de la Guia pràctica per a l'elaboració i implantació de plans de transport al treball de l'IDAE, disponible a www.idae.es.

4. Import econòmic i règim de concessió i finançament

4.1. L'import econòmic màxim d'aquesta convocatòria és 2.408.230,06 €. Les subvencions es concedeixen amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma per a l'exercici 2020, 2021 i 2022, concretament, del centre de cost 19701, subprograma 731A01, capítol 7* FF 20096 amb la distribució d'anualitats següent:

  • Any 2020:      722.469,02 €
  • Any 2021:      1.444.938,03 €
  • Any 2022:      240.823,01 €

4.2. En cas que no es cobreixi la totalitat del pressupost inicial assignat a cada anualitat, l'import romanent s'assigna a l'anualitat següent.

4.3. La distribució dels fons d'acord amb les actuacions indicades en el punt 3.1 d'aquesta convocatòria és la següent:

- Actuació 1. Adquisició de vehicles d'energies alternatives: 963.292,02 €

D'aquest pressupost es destinaran com a màxim 96.329,20 € per a l'adquisició de vehicles pesants propulsats per autogàs o gas natural.

D'aquest pressupost es reservaran 90.000 € per a sol·licituds de persones amb discapacitat i mobilitat reduïda.

- Actuació 2. Implantació d'infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics: 963.292,02 €.

D'aquest pressupost es reservaran 30.000 € per a sol·licituds de persones amb discapacitat i mobilitat reduïda.

- Actuació 3. Implantació de sistemes de préstecs de bicicletes elèctriques: 240.823,01 €.

- Actuació 4. Implantació de mesures de mobilitat sostenible al treball: 240.823,01 €.

Inicialment, amb aquesta distribució de fons de les actuacions es destinarà un 30 % a l'anualitat de 2020, un 60 % a l'anualitat de 2021 i un 10 % a l'anualitat de 2022.

4.4. En els dos mesos següents a la finalització de la vigència del programa (un any després de la data publicació de la convocatòria en el BOIB) i en cas que no es cobreixi la totalitat del pressupost inicial assignat a una actuació, l'import romanent s'ha d'assignar a les restants amb l'ordre de prelació següent: actuació 3, actuació 1, actuació 2, actuació 4.

4.5. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es poden incrementar els imports d'aquesta convocatòria.

 

5. Quantia dels ajuts

Per a cadascuna de les actuacions, la quantia dels ajuts a què es refereix l'apartat anterior és la següent:

5.1. Actuació 1. Adquisició de vehicles d'energies alternatives

5.1.1. S'estableix un límit d'ajuts de trenta vehicles per beneficiari, llevat de per a persones físiques sense activitat professional, que tenen un límit d'un vehicle per beneficiari. Així mateix, s'estableix un màxim de quatre vehicles de demostració per cada concessionari o punt de venda, en cas d'adquisició de vehicles elèctrics i de pila de combustible de categories M1 i N1 i fins a nou mesos d'antiguitat.

5.1.2. En cas que el beneficiari de l'ajut estigui comprès en les lletres a), b), c) o e) de l'apartat 2 d'aquesta convocatòria, s'estableixen les quanties individuals d'ajut següents, sempre que no se superi el límit de preu de venda del vehicle establert en la taula següent, i s'ha d'entendre com a preu el preu de venda al client en el moment de sol·licitar l'ajut, abans de l'IVA: 

Motorització

Categoria

MMTA (kg)

Límit preu venda vehicle (€)

Ajut (€)

GLP/autogàs o bifuel

N2

-

 

3.600

N3

Menor de 18.000

 

5.400

Major de 18.000 o igual

 

13.500

 

Motorització

Categoria

MMTA (kg)

Límit preu venda vehicle (€)

Ajut (€)

GNC, GNL o bifuel

N2

-

 

4.500

N3

Menor de 18.000

 

6.300

Major de 18.000 o igual

 

13.500

 

Motorització

Categoria

Autonomia (km)

Límit preu venda vehicle (€)

Ajut (€) amb desballestament

Ajut (€) sense desballestament (només per a beneficiaris de l'apartat 2.1.b no titulars d'un vehicle)

Pila combustible (FCV, FCHV)

M1

-

-

5.500

4.000

PHEV, REEV, BEV

Major de 30 o igual i menor de 90

45.000 (53.000 per a vehicles BEV de vuit places, en cas que el beneficiari sigui una administració pública o entitats o institucions que es dediquin principalment a prestar serveis socials o sense ànim de lucre reconegudes d'utilitat pública)

2.600

1.900

Major de 90 o igual

 

5.500

4.000

 

​​​​​​​

Motorització

Categoria

Autonomia (km)

Límit preu venda vehicle (€)

Ajut (€)

PHEV, REEV, BEV, pila combustible (FCV, FCHV)

N1

Major de 30 o igual

-

Sense desballestament (només per als beneficiaris a), e)

Amb desballestament

4.400

6.000

 

Motorització

Categoria

Autonomia (km)

Límit preu venda vehicle (€)

Ajut (€)

PHEV, REEV, BEV, pila combustible (FCV, FCHV)

M2, N2

-

-

8.000

M3, N3

15.000

BEV

L6e

-

600

L7e

800

L3e, L4e, L5e, amb P ≥ 3kW

Major de 70 o igual

10.000

750

Per al cas d'adquisició de vehicles de categoria M1 per beneficiaris que siguin persones físiques discapacitades amb mobilitat reduïda i vehicle adaptat o que s'adapti per a la conducció, sempre que l'adaptació consti en la fitxa tècnica del vehicle adquirit, s'ha d'incrementar la quantia de l'ajut en 750 euros. Aquest increment també s'ha d'aplicar a l'adquisició de vehicles de categoria N1 per part de professionals autònoms discapacitats amb mobilitat reduïda i vehicle adaptat o que s'adapti per a la seva conducció.

5.1.3. En cas que el beneficiari de l'ajut estigui comprès en la lletra d) de l'apartat 2 d'aquesta convocatòria, i d'acord amb la grandària de l'empresa, segons el que es defineix en el Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, s'estableixen les quanties individuals d'ajut següents, sempre que no se superi el límit de preu de venda del vehicle establert en la taula següent, i s'ha d'entendre com a preu el preu de venda al client en el moment de sol•licitar l'ajut, abans de l'IVA. En tot cas, la quantia de l'ajut no pot superar els llindars definits en el reglament comunitari que li sigui aplicable:

Motorització

Categoria

MMTA (kg)

Límit preu venda vehicle (€)

Ajut PIME (€)

Ajut gran empresa (€)

GLP/autogàs o bifuel

N2

-

-

2.250

1.800

N3

Menor de 18.000

5.400

Major de 18.000 o igual

13.500

 

Motorització

Categoria

MMTA (kg)

Límit preu venda vehicle (€)

Ajut PIME (€)

Ajut gran empresa (€)

GNC, GNL o bifuel

N2

-

-

2.250

1.800

N3

Menor de 18.000

5.400

Major de 18.000 o igual

13.500

 

Motorització

Categoria

Autonomia (km)

Límit preu venda vehicle (€)

Ajut PIME (€) amb desballestament

Ajut gran empresa (€) amb desballestament

Pila combustible (FCV, FCHV)

M1

-

-

5.500

PHEV, REEV, BEV

Major de 30 o igual i menor de 90

45.000 (53.000 per a vehicles BEV de vuit places, en cas que el beneficiari sigui una administració pública o entitats o institucions que es dediquin principalment a prestar serveis socials o sense ànim de lucre reconegudes d'utilitat pública)

2.300

2.200

Major de 90 o igual

4.000

3.000

 

Motorització

Categoria

Autonomia (km)

Límit preu venda vehicle (€)

Ajut PIME (€)

Ajut gran empresa (€)

PHEV, REEV, BEV, pila combustible (FCV, FCHV)

N1

Major de 30 o igual

-

Sense desball.

Amb desball.

Sense desball.

Amb desball.

3.630

5.000

2.900

4.000

 

 

Motorització

Categoria

Autonomia (km)

Límit preu venda vehicle (€)

Ajut PIME (€)

Ajut gran empresa (€)

PHEV, REEV, BEV, pila combustible (FCV, FCHV)

M2, N2

-

-

6.000

5.000

 

M3, N3

15.000

BEV

L6e

-

-

600

L7e

800

L3e, L4e, L5e amb P ≥ 3kW

Major de 70 o igual

10.000

750

700

Nota: l'autonomia és en mode de funcionament exclusivament elèctric, que es defineix com la distància capaç de recórrer el vehicle utilitzant exclusivament l'energia acumulada en les seves bateries, i que declara el fabricant en la documentació tècnica i comercial del vehicle.

5.2. Actuació 2. Implantació d'infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics

5.2.1. Per a la infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics, l'ajut és del 30 % del cost subvencionable en cas que el beneficiari de l'ajut estigui comprès en la lletra d) de l'apartat 2.1 d'aquesta convocatòria i del 40 % per a la resta de beneficiaris.

5.2.2. S'estableix un límit d'ajuts de 100.000 euros per beneficiari i convocatòria.

5.3. Actuació 3. Implantació de sistemes de préstecs de bicicletes elèctriques

5.3.1. Per als sistemes de préstec de bicicletes elèctriques, l'ajut és del 30 % del cost subvencionable.

5.3.2. S'estableix un límit d'ajuts de 100.000 euros per beneficiari i convocatòria.

5.4. Actuació 4. Implantació de mesures de mobilitat sostenible al treball

5.4.1. Per a les mesures de mobilitat sostenible al treball, l'ajut és del 40 % del cost subvencionable, excepte per als beneficiaris sense activitat comercial ni mercantil, que és del 50 %.

5.4.2. S'estableix un límit d'ajuts de 100.000 euros per beneficiari i convocatòria.

6. Sol•licituds i documentació

6.1. Les sol•licituds s'han de presentar telemàticament, de conformitat amb el que disposa l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sens perjudici del que estableix l'apartat 1 del mateix article.

6.2. La documentació que s'ha d'aportar és la següent:

a) El document normalitzat 1 de la sol•licitud de subvenció d'aquesta convocatòria. La presentació de la sol•licitud suposa que la persona interessada accepta les prescripcions contingudes en la convocatòria corresponent, en el Reial decret 569/2020, de 16 de juny, com també que autoritza l'òrgan instructor del procediment, si és procedent, a obtenir de forma directa l'acreditació de les obligacions tributàries i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social.

En cas que el sol•licitant denegui expressament l'autorització, ha d'aportar un certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de la Tresoreria de la Seguretat Social que justifiqui que està al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.

b) La fotocòpia del DNI, per als ciutadans espanyols, o del document equivalent que acrediti la identitat dels estrangers i en el qual ha de figurar el NIE de la persona física titular de l'establiment, o de la targeta d'identificació fiscal on consti el NIF de la persona jurídica, així com, en ambdós casos, del seu representant; llevat del consentiment exprés de l'interessat perquè les seves dades d'identitat personal puguin consultar-se mitjançant el sistema de verificació de dades d'identitat establert en l'Ordre PRE/3949/2006, de 26 de desembre, per la qual s'estableix la configuració, les característiques, els requisits i els procediments d'accés al sistema de verificació de dades d'identitat, de conformitat amb el que disposa el Reial decret 522/2006, de 28 d'abril, pel qual se suprimeix l'aportació de fotocòpies de documents d'identitat en els procediments administratius de l'Administració General de l'Estat i dels seus organismes públics vinculats o dependents.

c) Les persones jurídiques, públiques o privades, i altres entitats, amb personalitat jurídica o sense, a més del que estableix l'apartat anterior, han d'aportar la documentació acreditativa de les facultats de representació de la persona que formuli la sol•licitud d'ajut com a representant d'aquesta, inscrita degudament, si escau, en els registres públics corresponents.

d) En cas d'una entitat vinculada o dependent del sector públic ha de presentar una declaració responsable en la qual s'acrediti l'adscripció, i s'ha d'especificar si es refereix a l'Administració General de l'Estat, a una comunitat autònoma o a una entitat local, i en la qual declari si desenvolupa o no activitat comercial i mercantil.

e) Si es tracta de professionals autònoms, a més s'ha d'aportar el certificat d'alta en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors expedit per l'Agència Estatal d'Administració Tributària.

f) Per a les actuacions 2, 3 i 4 definides en l'apartat 3 d'aquesta convocatòria, una memòria descriptiva de les actuacions que s'han d'emprendre que contengui almenys la descripció i l'abast de l'actuació, la inversió, el cost subvencionable i l'ajut sol•licitat.

g) En cas d'empreses, la declaració responsable inclosa en el document normalitzat 1, en la qual s'ha d'indicar la condició de pime o gran empresa o, si escau, si es tracta d'una entitat sense activitat mercantil i comercial.

h) L'autorització inclosa en el document normalitzat 1 per comprovar que està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social; o, en cas d'oposar-s'hi, el certificat d'estar-ho; o bé la declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, quan la quantia de l'ajut no superi els 3.000 euros per persona beneficiària, de conformitat amb el que preveu l'article 22 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

i) La declaració responsable inclosa en el document normalitzat 1 de no trobar-se en cap de les circumstàncies enumerades en l'article13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre; i, en particular, de trobar-se al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions, en els termes prevists en l'article 25 del Reglament de la Llei general de subvencions.

j) La declaració responsable inclosa en el document normalitzat 1 que no es disposa d'altres ajuts per a la mateixa actuació, per incompatibilitat d'ajuts.

k) L'oferta econòmica de l'actuació i, d'acord amb l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, quan l'import de la despesa subvencionable supera els imports establerts en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors (40.000 euros, en cas d'execució d'obres, o 15.000 euros quan es tracta d'altres contractes), el beneficiari ha de presentar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a assumir el compromís per a la prestació del servei o lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat entitats suficients per dur-lo a terme.

L'elecció de les ofertes presentades s'ha de fer de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa (document normalitzat 2).

No obstant això, ateses les característiques especials en l'adquisició de vehicles —normalment es fa a través de concessionaris oficials— no és necessària la presentació dels tres pressuposts per a l'actuació 1.

l) Quan siguin obligatoris els desballestament d'un vehicle per a l'obtenció de l'ajut, s'ha d'acreditar la titularitat del vehicle durant el darrer any i s'ha d'aportar la fotocòpia del rebut de l'impost de vehicles de tracció mecànica de l'exercici de 2019 i la fitxa tècnica (targeta ITV) del vehicle per desballestar en què consti la data de la darrera inspecció tècnica de vehicles i la data de caducitat d'aquesta.

m) En cas de beneficiaris de l'apartat 2.1.b) que no hagin tingut la titularitat d'un vehicle durant els dotze mesos anteriors a la data de sol•licitud, la declaració responsable de no titularitat del vehicle (document normalitzat 3). La Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic pot comprovar d'ofici la veracitat d'aquestes dades davant la Direcció General de Trànsit o sol•licitar-ne un certificat emès per la Direcció General de Trànsit.

6.3. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir el sol•licitant que en el termini de deu dies hàbils esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la sol•licitud, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, després que es dicti una resolució prèvia en els termes que disposa l'article 21 d'aquesta Llei.

6.4. Les persones o entitats sol•licitants han de comunicar immediatament a l'òrgan competent per resoldre qualsevol variació de les condicions o circumstàncies.

7. Termini de presentació de les sol•licituds

7.1. El termini per presentar les sol•licituds s'inicia a partir del cinquè dia de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitza al cap d'un any des de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears o fins al possible exhauriment, dins aquest període, de la quantia econòmica assignada a aquesta convocatòria.

7.2. Si s'exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans d'acabar el termini de presentació, s'ha de suspendre la concessió de nous ajuts mitjançant la publicació corresponent en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la resolució del vicepresident i conseller de Transició Energètica i Sectors Productius.

8. Procediment per a la concessió de les subvencions

8.1. Tal com estableix l'article 10.4 del Reial decret 569/2020, de 16 de juny, les sol•licituds de subvenció s'han de resoldre individualment a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent, encara que no hagi acabat el termini de presentació, fins que s'exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria o, si escau, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins el termini.

8.2. En cas d'exhauriment del crèdit destinat a la convocatòria, i sempre que no hagi expirat la vigència del programa, es poden rebre sol•licituds en llista de reserva provisional, que s'han d'atendre per rigorós ordre d'entrada, supeditades al fet que es produeixin desestimacions o revocacions de les sol•licituds d'ajut prèvies que puguin alliberar pressupost o bé s'incorpori nou pressupost en la convocatòria. En cap cas, la presentació d'una sol•licitud a la llista de reserva provisional genera cap dret per a la persona sol•licitant, fins que no es validi la sol•licitud.

8.3. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir el sol•licitant perquè en el termini de deu dies hàbils esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la sol•licitud, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, després que es dicti una resolució prèvia en els termes que disposa l'article 21 de la Llei esmentada. En aquest cas, la data de presentació de l'esmena és la que estableix l'ordre per resoldre l'expedient.

8.4. Una vegada que els tècnics d'aquesta Direcció General hagin determinat que les sol•licituds són completes i conformes amb el contingut d'aquesta Resolució, el director general d'Energia i Canvi Climàtic ha d'emetre una proposta de resolució, la qual s'ha de notificar als interessats perquè, en el termini màxim de deu dies, hi puguin al•legar el que considerin oportú.

8.5. D'acord amb el que estableix l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, els actes a què es refereixen els punts 2 i 3 anteriors s'han de notificar a les persones interessades mitjançant la seva publicació, durant el període en què aquesta convocatòria sigui vigent, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic (http://energia.caib.cat).

8.6. La resolució expressa del conseller Transició Energètica i Sectors Productius finalitza el procediment de concessió de la subvenció. La resolució col•lectiva s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears dins el termini de sis mesos des de l'acabament del període de presentació de les sol•licituds. Aquesta s'ha de motivar i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de la subvenció concedida. Així mateix, la resolució ha d'especificar els aspectes següents: beneficiari, descripció i import de l'activitat que se subvenciona, quantia, productes o serveis que s'hagin d'obtenir de l'ajut, partida pressupostària a la qual s'aplica, forma de pagament, termini per dur a terme l'activitat, justificació de les activitats objecte de l'ajut, terminis per presentar els justificants.

8.7. La Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius ha d'ordenar el pagament de la subvenció, una vegada comprovada l'execució de l'actuació i que s'hagi presentat tota la documentació establerta en l'apartat següent, i s'ha de fer referència expressa a la procedència dels fons i esmentar el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic i el fons FEDER en cas que l'actuació hagi estat cofinançada per aquest.

8.8. La informació sobre les concessions de subvencions fetes a l'empara del Reial decret 72/2019 s'ha de comunicar a la Base de dades nacional de subvencions en els termes en què s'estableix aquesta obligació de comunicació en l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i la resta de normativa de desplegament d'aquesta obligació.

8.9. La Conselleria Transició Energètica i Sectors Productius ha de fer el seguiment, el controli i, si escau, el reintegrament dels ajuts concedits a l'empara del Reial decret 569/2020, de 16 de juny, sens perjudici del que correspongui fer en virtut del que es disposa en la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

9. Competència i resolució

La Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic és l'òrgan competent per tramitar les sol•licituds d'ajuts d'aquesta convocatòria.

10. Pagament i justificació de les activitats

10.1. Pagament de la subvenció

10.1.1. La Conselleria Transició Energètica i Sectors Productius ha d'ordenar el pagament de la subvenció, una vegada comprovada l'execució de l'actuació i que s'hagi presentat tota la documentació establerta en l'apartat següent, en el qual s'ha de fer referència expressa a la procedència dels fons, i s'ha d'esmentar el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic i el FEDER, en cas que l'actuació hagi estat cofinançada per aquest.

10.1.2. En cas que la persona beneficiària no compleixi l'obligació de fer la instal•lació i de justificar-ho, no es pagarà la subvenció i es declararà la pèrdua del dret al cobrament, de conformitat amb el que estableix l'article 89 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i es continuarà el procediment previst en l'article 42 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

10.2. Documentació per a la justificació

10.2.1. Actuació 1. Adquisició de vehicles d'energies alternatives

a) La sol•licitud de pagament.

b) La fotocòpia de la fitxa tècnica (targeta ITV) del vehicle adquirit.

c) La fotocòpia del permís de circulació del vehicle adquirit o fotocòpia del permís de circulació provisional emès per la Direcció General de Trànsit. En els casos en què s'emeti el permís temporal per a vehicles en els quals la matrícula comença per la lletra P, s'exigeix l'aportació de fotocòpia del permís de circulació definitiu en el termini d'esmena que s'estableixi. A més a més, en cas de vehicles elèctrics i de pila de combustible de fins a nou mesos d'antiguitat, s'ha d'aportar el permís de circulació del vehicle a nom del concessionari, punt de venda o fabricant/importador que realitzi la venda del vehicle al beneficiari de l'ajut.

d) Quan se superi un import de 3.000 euros en l'ajut o ajuts que puguin ser atorgats a un mateix sol•licitant o interessat, en cas que no autoritzi l'òrgan instructor del procediment perquè obtengui de forma directa l'acreditació de les obligacions tributàries i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social, aquest està obligat a aportar el certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries expedit a aquest efecte per l'Agència Estatal d'Administració Tributària i d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, d'acord amb el que preveu l'article 22 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovada pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

e) En cas de rènting o lísing operatiu, a més dels documents anteriors, s'ha d'adjuntar una fotocòpia del contracte de rènting o lísing operatiu, que estableixi una durada mínima de dos anys i en el qual ha de figurar com a arrendatari el sol•licitant d'ajut o potencial destinatari final de l'ajut. A més a més, s'inclourà expressament que l'empresa de rènting o lísing operatiu repercutirà el total de l'ajut en les quotes de l'arrendatari que quedin per abonar amb efectes des de la data en que l'empresa de rènting rebi l'import de l'ajut. En cas que l'import de la suma de totes les quotes pendents d'abonar sigui inferior a l'import de l'ajut, el contracte de rènting ha de recollir també la forma i el termini d'abonament de l'excedent de l'ajut a l'arrendatari, a la finalització del contracte d'arrendament.

f) La fotocòpia de la factura de compravenda del vehicle, en què la data d'aquesta ha de ser posterior a la data de registre de la sol•licitud d'ajut, sens perjudici del que estableix l'apartat 3.2.3. No s'admeten les autofactures. En la factura hi ha de constar la matrícula o el número de bastidor, la marca, el model i la versió del vehicle adquirit, i un descompte per part del fabricant/importador o punt de venda d'almenys 1.000 euros per a l'adquisició de vehicles de categories M1 i N1, que haurà de reflectir-se abans de l'aplicació de l'IVA.

g) Els documents justificatius del pagament de la factura de compravenda del vehicle. Es consideren vàlids els justificants de pagament que permetin identificar:

 

- El beneficiari: ha de quedar clar que l'únic pagador és el beneficiari de l'ajut.

- El tercer (punt de venda o concessionari) que percep les quantitats pagades.

- La data de pagament (data valor) o sortida efectiva dels fons del beneficiari de l'ajut, que ha de ser posterior a la data de registre de la sol•licitud d'ajut, sens perjudici del que estableix l'apartat 3.2.3.

- El vehicle objecte de la subvenció.

- En els casos de rènting, l'empresa arrendadora.

h) El certificat que acrediti les dades bancàries per a transferència de l'import de l'ajut. El beneficiari de l'ajut ha de ser titular del número de compte en què s'ingressi l'ajut, excepte en cas d'operacions de rènting, sempre que s'acrediti el contracte, així com el justificant de pagament del vehicle i el document pel qual se cedeix el dret de cobrament, cas en què el compte serà el de l'entitat de rènting.

i) En relació amb la documentació del vehicle que es desballesta, s'ha d'aportar:

- La fotocòpia del certificat acreditatiu de la baixa definitiva del vehicle, per part del corresponent centre autoritzat de tractament de vehicles (CAT), en nom de la Direcció General de Trànsit o informe del Registre General de Vehicles de la Prefectura Provincial de Trànsit corresponent que acrediti la baixa definitiva.

- La fotocòpia de l'anvers i el revers de la fitxa tècnica (targeta ITV) del vehicle convertit en ferralla en què consti la data de la darrera inspecció tècnica de vehicles i la data de caducitat d'aquesta, de manera que la inspecció tècnica estigui vigent a la data d'entrada en vigor d'aquest programa; i fotocòpia del permís de circulació del vehicle en què consti la data de primera matriculació, la data de matriculació a Espanya i la data d'expedició. En absència de qualsevol d'aquests documents, s'ha d'aportar l'informe de la Direcció General de Trànsit amb l'historial del vehicle.

- La fotocòpia del rebut de l'impost de vehicles de tracció mecànica del vehicle convertit en ferralla, abonat degudament, almenys des de l'any 2019 en un municipi de les Illes Balears.

10.2.2. Actuacions 2, 3 i 4. Infraestructura de recàrrega, préstec de bicicletes elèctriques i mesures de mobilitat sostenible al treball

a) La sol•licitud de pagament.

b) La memòria amb fotografies de l'actuació realitzada. En l'actuació 2 en la memòria, s'ha d'indicar la ubicació dels sistemes de recàrrega, referència d'aquests en un plànol, les coordenades de longitud i latitud GNSS (GPS, Galileu o altres constel•lacions compatibles amb el Reial decret 1071/2007, de 27 de juliol). En cas d'edificis i aparcaments, les coordenades s'han de referir a l'accés principal dels vehicles a aquest. En l'actuació 3, inclourà les dades per identificar les bases de les bicicletes.

c) Per a l'actuació 2, la memòria tècnica o projecte de la instal•lació realitzada, en cas que ho requereixi el Reglament electrotècnic de baixa tensió.

d) Per a l'actuació 3, una còpia del certificat d'execució de l'obra civil, signat per un tècnic competent.

e) Per a l'actuació 3, si el beneficiari és una persona jurídica pública, un certificat acreditatiu de la data de publicació dels plecs de licitació per a l'adquisició dels béns i/o serveis objecte de l'ajut expedit per l'òrgan competent i, si és una persona física o jurídica privada, una còpia del contracte del subministrament dels béns i/o serveis objecte de l'ajut formalitzat per la persona física o jurídica beneficiària corresponent.

f) Per a l'actuació 4, el Pla de Transport al Treball o Pla de Mobilitat Urbana Sostenible o pla director, estratègia o acord que preveu la mesura.

g) Per a l'actuació 4, una declaració responsable en la qual s'acrediti que l'execució de mesura del pla s'ha realitzat amb data posterior a la data de registre de la sol•licitud d'ajut.

h) Les factures. Les factures han de ser detallades, de manera que puguin identificar-se els conceptes objecte d'ajut. La data ha de ser, en tot cas, posterior a la data de registre de la sol•licitud d'ajut.

i) Els documents justificatius del pagament de les factures de compravenda imputades. Es consideren vàlids els justificants de pagament que permetin identificar:

— El beneficiari. Ha de quedar clar que l'únic pagador és beneficiari.

— El tercer que percep les quantitats pagades.

— La data de pagament (data valor) o sortida efectiva dels fons del beneficiari, que ha de ser posterior, en tot cas, a la data de registre de la sol•licitud d'ajut.

—Les dades necessàries per identificar el punt de recàrrega objecte de la subvenció.

j) Per al cas en què el beneficiari sigui una persona jurídica pública, el certificat acreditatiu de la data de publicació de plecs de licitació per a l'adquisició dels béns o serveis objecte d'ajut, expedit per l'òrgan competent de la persona jurídica pública beneficiària corresponent.

k) Per al cas en què el beneficiari sigui una persona física o jurídica privada, la còpia del contracte de subministrament dels béns o serveis objecte d'ajut, formalitzat per la persona física o jurídica privada beneficiària corresponent.

l) La còpia del certificat d'execució d'obra civil, expedit per un tècnic competent. Les actuacions han d'aportar la documentació justificativa que acrediti que disposen de les llicències i autoritzacions administratives preceptives en cas que l'actuació ho requereixi.

m) El certificat que acrediti les dades bancàries per a transferència de l'import de l'ajut. El beneficiari ha de ser titular del número de compte en què s'ingressi l'ajut.

10.3. En cas que l'expedient de pagament no tengui la documentació necessària per comprovar la justificació i l'aplicació de la subvenció, l'òrgan competent ha de sol•licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies següents, comptadors des de l'endemà d'haver rebut el requeriment.

10.4. La concessió de la subvenció no eximeix el titular de la instal•lació de complir totes les autoritzacions administratives que siguin necessàries.

10.5. La resolució d'atorgament de la subvenció ha de fixar el termini concret per justificar la realització de les activitats subvencionades, que ha de ser, com a màxim, de dotze mesos comptadors des de la data de notificació de la resolució de concessió.

10.6. La falta de justificació en els termes i els terminis que estableixi la resolució d'atorgament de la subvenció, la modificació del projecte presentat sense que la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius l'hagi aprovat prèviament, així com la desviació de les subvencions o l'aplicació diferent del que estableix la norma, determinen la revocació de la subvenció.

11. Pagament anticipat de la subvenció

Els beneficiaris que són administració pública de conformitat amb el que estableix l'apartat 2.1.e) d'aquesta convocatòria poden sol•licitar el pagament anticipat de la subvenció, sempre que es compleixin les condicions següents:

a) Presentar una sol•licitud de pagament anticipat.

b) Presentar el resguard de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors d'haver dipositat la garantia econòmica del 100 % de la subvenció atorgada.

c) Que l'import anticipat s'ha de destinar exclusivament a cobrir les despeses de l'activitat subvencionada.

d) En el termini màxim d'un any des del pagament de la subvenció, s'han de justificar les actuacions de conformitat amb el que estableix l'apartat 10 d'aquesta convocatòria.

12. Reintegrament

Pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes per la persona beneficiària de l'ajut i l'exigència de l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció en els supòsits establerts en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i s'ha d'aplicar el procediment de reintegrament regulat en el capítol II del títol II d'aquesta Llei.

 

​​​​​​​13. Publicitat

13.1. Tota referència a l'actuació objecte dels ajuts regulats per aquestes bases en publicacions, activitats de difusió, pàgines web i en general en qualsevol mitjà de difusió ha de complir els requisits que figuren en el Manual d'imatge del programa, que estarà disponible a la web de l'IDAE, i hi ha de figurar el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic i el Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme com a ministeris coproponents de la norma, així com el Programa d'Incentius a la Mobilitat Eficient i Sostenible, MOVES II, en els termes que preveu l'article 18.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i 31 del seu Reglament.

13.2. Així mateix, tant en la convocatòria com en la resolució que es notifiqui als beneficiaris, s'ha d'esmentar el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic i el FEDER, en cas que la convocatòria inclogui actuacions cofinançades per aquest, com a entitats finançadores.

13.3. En cas d'actuacions cofinançades amb fons FEDER, l'acceptació de l'ajut pels beneficiaris implica l'acceptació del que es disposa en el Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, i en el Reglament (UE Euratom) núm. 2018/1046 del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol de 2018, sobre activitats d'informació i publicitat que han de dur a terme els estats membres en relació amb els fons de la Unió Europea.

14. Obligacions dels beneficiaris

Els beneficiaris d'aquest tipus d'ajuts queden obligats a:

a) Dur a terme l'activitat o la inversió, o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

b) Justificar la realització de l'activitat, i també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

c) Comunicar a l'òrgan que la concedeix o, si escau, a l'entitat col•laboradora la sol•licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol•licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.

d) Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica; i acreditar-ho, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans de dictar la proposta de resolució de concessió. En tot cas, aquesta acreditació es pot substituir per una declaració responsable de la persona sol•licitant quan es tracti de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 euros.

e) Accedir a les actuacions de comprovació que dugui a terme l'IDAE com a organisme intermedi del POPE, Programa Operatiu Pluriregional d'Espanya 2014-2020, a les actuacions de control financer de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes i qualsevol altra autoritat de control. Si del resultat d'aquestes actuacions de control es detecten irregularitats, es derivarà l'obligació de reintegrament de les quanties percebudes indegudament.

f) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable i, si escau, amb les bases reguladores.

g) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control, per un període de tres anys a partir del 31 de desembre següent al tancament dels comptes en què estiguin incloses les despeses de l'operació. Conservar tota la documentació justificativa relacionada amb les despeses de l'operació cofinançada durant un període de tres anys a partir del 31 de desembre següent al tancament dels comptes en què estiguin incloses (article 140 del Reglament [UE] 1303/2013).

h) Assegurar les mesures d'informació i publicitat (article 115 i annex XII del Reglament [UE] 1303/2013; Reglament [UE] 821/2014, de les característiques tècniques de les mesures d'informació i publicitat, i Estratègia de comunicació del PO FEDER/FSE). En totes les mesures d'informació i publicitat s'ha de reconèixer l'emblema de la UE i la referència del FEDER (documentació administrativa, activitats i actes públics, difusió en mitjans de comunicació, publicacions, cartelleria, pàgina web, etc.).

i) Destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol•licitat i mantenir l'afectació de les inversions a l'activitat subvencionada, en la forma i dins els terminis que estableixi la convocatòria i, si escau, la resolució corresponent o les seves modificacions. Garantir la permanència de la inversió durant un període mínim de cinc anys següents al pagament final al beneficiari, o de tres anys en cas de pimes (article 71 del Reglament [UE] 1303/2013).

j) Comunicar a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits exigits per a la concessió de la subvenció.

k) Donar compliment a la normativa comunitària, nacional i autonòmica aplicable en l'àmbit de contractació, subvencions, ajuts d'Estat (Reglament [UE] 651/2014), normes sobre les despeses subvencionables del FEDER (Ordre HFP/1979/2016, de 29 de desembre, per la qual s'aproven les normes sobre les despeses subvencionables dels programes operatius del FEDER per al període 2014-2020), comptabilitat, publicitat, medi ambient i igualtat d'oportunitats.

l) Mantenir un sistema de comptabilitat separada per a totes les transaccions relacionades amb l'operació cofinançada, o bé un codi comptable separat (article 125.4.b del Reglament [UE] 1303/2013).

m) Disposar de tots els documents sobre la despesa que resultin necessaris per tenir una pista d'auditoria apropiada (article 125.4.d del Reglament [UE] 1303/2013).

n) Acceptar la inclusió del beneficiari dins la llista d'operacions publicada de conformitat amb l'article 115.2 i l'annex XII del Reglament (UE) 1303/2013.

o) Reintegrar els fons percebuts indegudament com a conseqüència de les actuacions de comprovació fetes pels òrgans de control competents, i segons el que estableix el títol II de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

15. Lluita contra el frau

Qualsevol persona que estigui assabentada de fets que puguin ser constitutius de frau o irregularitat amb relació a operacions o projectes finançats totalment o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc d'aquesta convocatòria, pot comunicar aquests fets al Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics a través del canal habilitat a aquest efecte per aquest Servei a l'adreça web http://igaepre.central.sepg.minhac.age/sitios/igae/es-ES/Paginas/Denan.aspx, i en els termes que estableix la Comunicació 1/2017, de 3 d'abril, del Servei.

16. Concurrència d'ajuts

Les subvencions regulades en aquesta convocatòria no són compatibles amb altres subvencions o ajuts que puguin concedir per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

17. Tramitació telemàtica

La sol·licitud de subvenció s'ha de presentar de forma telemàtica a través del tràmit específic per a subvencions que s'ha de posar a disposició dels interessats a la web http://energia.caib.cat, que correspon a la pàgina web de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic; tot això, sens perjudici del que estableix l'article 14.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

18. Models normalitzats

Una vegada publicada la convocatòria, la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic, a través de l'enllaç web http://energia.caib.cat, ha de posar a disposició dels interessats la documentació normalitzada següent:

- Document 1. Sol·licitud de subvenció

- Document 2. Llista dels pressuposts sol·licitats

- Document 3. Declaració responsable de no titularitat de vehicle.

19. Normativa aplicable

La convocatòria es regeix pel que disposen aquesta Resolució i el Reial decret 569/2020, de 16 de juny, pel qual es regula el Programa d'Incentius a la Mobilitat Eficient i Sostenible (Programa MOVES II).

En tot allò que no estigui regulat en aquesta convocatòria ni en el Reial decret 569/2020, de 16 de juny, hi és aplicable el que preveuen la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat mitjançant el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

ANNEX 2 Model per sol·licitar l'ajut

[Nom i llinatges]____________________________ , amb DNI núm.________________ ,

representant de l'entitat________________________ , amb CIF núm.___________ ,

amb domicili a (c., av., pl.)  _________________________                                  

de la localitat _______________ CP:  ___________      Illa:  _______________                  

Tel. beneficiari: _______________   Tel. mòbil beneficiari:  ________________              

Fax:_______________                

Codi CNAE de l'activitat principal: _____________________                             

​​​​​​​Adreça electrònica (*): _______________________________                                

EXPÒS:

Que vull acollir-me a la convocatòria de subvencions per al Programa d'Incentius a la Mobilitat Eficient i Sostenible (Programa MOVES II) per a l'any 2020 i present aquesta adreça electrònica (*) a l'efecte de comunicació de les notificacions. Les notificacions s'han de fer a través de la carpeta ciutadana.

Per la qual cosa formul la declaració responsable de veracitat següent:

1. No em trob en cap dels supòsits establerts en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Tampoc no em trob en cap dels supòsits establerts en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, per no haver estat mai objecte de sancions per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma.

2. Accept, íntegrament, les condicions de la convocatòria; declar que totes les dades són certes i, a més, facilitaré totes les actuacions de control possibles que es desenvolupin per comprovar la realització correcta de l'objecte d'aquests ajuts.

3. Estic al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social i amb la Comunitat Autònoma.

4. L'empresa sol·licitant té la condició de (només per a empreses):

(  ) PIME     (  ) Gran empresa

5. L'empresa té activitat mercantil i comercial:

​​​​​​​(  ) Sí    (  ) No

6. L'actuació objecte de la subvenció no està iniciada.

7. Per a l'actuació esmentada, l'entitat (marcau amb una X el vostre cas):

(  ) Sí que ha sol•licitat o ha rebut un altre ajut pel mateix concepte.

​​​​​​​(  ) No ha sol•licitat ni ha rebut cap altre ajut pel mateix concepte.

Organisme

Data de resolució

Quantia

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

(En el supòsit que se'n sol•licitin en el decurs de la tramitació de l'ajut, adjuntau l'escrit que detalli les subvencions sol•licitades o rebudes.)

 

​​​​​​​8. Les dades bancàries a l'efecte d'ingrés derivades del procediment són: 

Entitat

Domicili, sucursal o oficina

 

 

CODI COMPTE

País (2 dígits)

Control

IBAN

(2 dígits)

Codi

entitat

(4 dígits)

Codi

sucursal

o oficina

(4 dígits)

DC

compte

(2 dígits)

Núm. compte o llibreta

(10 dígits)

E

S

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Manifest la possibilitat d'acreditar-les documentalment, en cas que se m'exigeixi.

Per tot això, declar que són certes les dades anteriors i

AUTORITZ:

(  ) A fer les consultes als fitxers públics amb la finalitat d'acreditar les dades o els documents establerts en l'apartat 6 de la convocatòria perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l'òrgan competent o autoritzat, en l'àmbit de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant transmissions telemàtiques de les dades o dels certificats que les substitueixen.

(  ) L'òrgan gestor a obtenir les dades i els documents d'altres administracions establerts en l'apartat 6 de la convocatòria i que no es presenten mitjançant transmissions telemàtiques de dades o dels certificats que les substitueixen, sempre que s'hagi establert per conveni amb l'administració competent. (En cas que no autoritzeu el centre gestor, s'ha d'adjuntar la documentació esmentada.)

D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s'han d'incorporar i tractar en un fitxer específic, a l'efecte de gestionar la tramitació dels ajuts i, en tot cas, a l'efecte estadístic. L'òrgan responsable del fitxer és la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic.

ADJUNT:

La documentació establerta en l'apartat 6 de la convocatòria.

Per això,

DEMAN:

La subvenció o subvencions per a les actuacions següents:

(  ) Adquisició de vehicle d'energies alternatives.

Categoria del vehicle:                               Tipus de vehicle:

(  ) Implantació d'infraestructura de recàrrega de vehicle elèctric.

Ús:                                                   Potència dels punts de recàrrega:

(  ) Implantació de sistemes de préstec de bicicletes elèctriques.

(  ) Implantació de mesures de mobilitat sostenible al treball.

________________________, ___ d _____________________ de 2020

[Signatura]

 

DIRECCIÓ GENERAL D'ENERGIA I CANVI CLIMÀTIC. CONSELLERIA DE TRANSICIÓ ENERGÈTICA I SECTORS PRODUCTIUS

 

ANNEX 3 Llista dels pressuposts sol·licitats

(Per a l'execució d'obres superiors o iguals a 40.000 euros o quan es tracti d'altres contractes superiors o iguals a 15.000 euros)

DADES DEL BENEFICIARI:

Nom: ___________________________                                       

​​​​​​​DNI/CIF/NIE: ____________________                        

Empresa             Import         Pressupost elegit

1. ……………………………     …………………………..     …………………..

2. ..………………………….     …………………………..    .......................

​​​​​​​3. ……………………………     …………………………..    .......................

Si el pressupost elegit no és el més econòmic, s'ha d'adjuntar una memòria justificativa:

MEMÒRIA JUSTIFICATIVA de l'elecció del pressupost:

Si no s'aporten tres pressuposts:

MANIFESTACIÓ del beneficiari que no se n'aporten ja que no hi ha en el mercat més empreses subministradores:

 

________________, d _____________ de 2020

[Nom i llinatges de la persona sol·licitant]

[Signatura]

 

DIRECCIÓ GENERAL D'ENERGIA I CANVI CLIMÀTIC. CONSELLERIA DE TRANSICIÓ ENERGÈTICA I SECTORS PRODUCTIUS