Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT D'ALARÓ
Núm. 9043
Aprovació definitiva imposició de l’ordenança fiscal reguladora de la Taxa per participació en processos selectius de personal
Finalitzat que ha estat el període d'informació pública de l'expedient núm. 769/2020 sense que s'hagin presentat reclamacions, d'acord amb allò que preveu l'art. 17,3 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, s'entén definitivament adoptat l'acord fins aleshores provisional.
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER PARTICIPACIÓ EN PROCESSOS SELECTIUS DE PERSONAL
Article 1
Fonament i naturalesa
En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106, de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i conformement al que disposen els articles 15 a 19 del Text Refós de la Llei d'Hisendes locals aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004,de 5 de març, aquest Ajuntament estableix la taxa per optar a proves de selecció de personal, que es regirà per la present Ordenança fiscal, les normes de la qual atenen el que estableix l'article 57 de l'esmentat Text Refós.
Article 2
Fet imposable
Constitueix el fet imposable d'aquesta taxa la prestació dels serveis i la realització de les activitats amb relació a les proves de selecció de personal, per a l'ingrés per torn lliure, provisió o promoció interna en aquest Ajuntament i en els seus Organismes Autònoms, independentment del sistema selectiu que es triï.
Article 3
Subjecte passiu i responsables
1. Estan obligades al pagament de la taxa, en concepte de subjectes passius i responsables, les persones que sol·licitin prendre part a les proves de selecció de personal, per a l'ingrés pel torn lliure o promoció interna a aquest Ajuntament i els seus Organismes Autònoms.
2. No estan subjectes a la taxa les persones amb una discapacitat igual o superior al 33%.
Article 4
Quota tributària
1. La quota tributària és de 20,00 euros.
En el cas d'ésser exclosos de la convocatòria, la quota se reduirà el 50%.
A l'efecte exclusiu d'assenyalar les tarifes d'aquesta Ordenança, els nivells del personal laboral han estat distribuïts en la forma anterior.
L'atribució del grup o nivell respectiu es regirà per la normativa que sigui d'aplicació.
2. Reduccions: s'aplicaran les següents reduccions sobre la tarifa corresponent:
Persones amb dret a la reducció |
Requisits |
% reducció |
---|---|---|
Joves ( fins a 30 anys) en situació d'atur |
Que els aspirants figurin com a demandants d'ocupació durant un termini de, al manco, 1 mes abans de la data de publicació de la convocatòria i que, en el darrer any, no consti que l'aspirant hagi rebutjat una oferta de treball adequat ni s'hagi negat a participar, llevat de causa justificada, en accions de promoció, formació o reconversió professional. La certificació relativa a al condició de demandant d'ocupació, amb els requisits assenyalats, se sol·licitarà a l'oficina del Servei Públic d'Ocupació.
|
50 % |
Aturats de llarga duració (més d'un any) |
||
Aturats de més de 45 anys |
Article 5
Exempcions i modificacions
No es concedirà cap exempció o bonificació en el pagament de la taxa.
Article 6
Meritació
1. Conformement a l'article 26 del Text Refós de la Llei d'Hisendes locals aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004,de 5 de març, la taxa es meritarà quan s'iniciï la prestació del servei o la realització de l'activitat, a la data de presentació de l'oportuna sol·licitud per prendre part a les proves selectives convocades.
2. L'obligació de contribuir, un cop nascuda, no es veurà afectada de cap manera per la renúncia, desistiment o manca de presentació del sol·licitant, llevat que siguin exclosos per no reunir els requisits exigits per les bases de la convocatòria i en aquest cas s'aplicarà la meitat de la tarifa i es tramitarà d'ofici la devolució de l'excés ingressat per autoliquidació.
3. No es tramitaran les sol·licituds sense que s'hagi efectuat el pagament corresponent.
4. Aquelles persones que no estiguin subjectes a la taxa o tinguin dret a la reducció de la tarifa hauran d'adjuntar la documentació acreditativa corresponent en el moment de presentar la sol·licitud. En cas de no acreditar-la hauran d'abonar la tarifa corresponent si volen que la sol·licitud es tramiti. Si amb posterioritat presenten la documentació acreditativa procedirà la devolució de l'import corresponent.
Article 7
Declaració i ingrés
El procediment d'ingrés serà, conformement al que preveu l'article 27 del Text Refós de la Llei d'Hisendes locals aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004,de 5 de març, el d'autoliquidació. Els subjectes passius hauran d'autoliquidar la taxa en el moment d'iniciar-se la prestació del servei o activitat.
Quan per causes no imputables al subjecte passiu, l'activitat administrativa o el servei públic no es presti, procedirà la devolució de l'import corresponent.
Article 8
Infraccions i sancions
Pel que fa a la qualificació de les infraccions tributàries, i de les sancions que els corresponguin en cada cas, hom s'ajustarà al que disposa l'Ordenança fiscal general i els articles 178 i següents de la Llei general tributària i la resta de disposicions que la desenrotllin i complementin.
Disposició final
La present ordenança, que es preveu aprovar per acord del Ple de l'Ajuntament de 30 de juliol de 2020, entrarà en vigor un cop transcorregut el termini de trenta dies, a partir de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i començarà a aplicar-se al dia següent de la publicació de l'aprovació definitiva. El seu període de vigència es mantindrà fins a la seva modificació o derogació expresses.
Alaró, 21 de setembre de 2020
El batle,
Llorenç Perelló Rosselló