Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 8949
Convocatòria de subvencions en matèria d’ajuda de lloguer per a joves i estudiants

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Per Decret d'Alcaldia núm. 2020-3086, de 23 de setembre de 2020, es va aprovar la següent

 “Convocatòria de subvencions en matèria d'ajuda de lloguer per a joves i estudiants

1 . Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió d'ajudes econòmiques adreçades a facilitar l'accés i gaudi d'un habitatge en règim de lloguer a la població més jove, amb escassos recursos econòmics, a través de l'atorgament d'ajudes  als llogaters, consistents en el finançament d'una part de la renda que el llogater ha de satisfer per l'habitatge llogat.

2. Normativa aplicable

La present convocatòria es sotmet a l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia (BOIB núm. 66, de 30 de maig de 2017), així com a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu desenvolupament mitjançant el Reial decret de 887/2006, de 21 de juliol; la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 40/2015, de l'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i al Pla estratègic de subvencions de l'Ajuntament de Sant Josep per als exercicis 2020-2022, aprovat per acord del ple de l'Ajuntament de data 17 de juny de 2020 (BOIB núm. 112, de 20 de juny de 2020).

3. Consignació pressupostària i quantia de l'ajuda

La quantia màxima de les ajudes que es podran concedir en aquesta convocatòria és de 60.000,00 €, amb càrrec a la partida pressupostària 1521 48054 amb fons de finançament municipal, condicionat al que disposa el corresponent pressupost de la corporació per a l'any 2020. La quantia de l'ajuda serà d'un màxim nou-cents euros (900,00 €) i només es concedirà una ajuda per habitatge o per contracte de lloguer. No obstant això, les persones arrendatàries podran manifestar la voluntat que la totalitat de l'ajuda sigui satisfeta a una d'elles, mitjançant l'annex 4.

4. Procediment de concessió de les ajudes i notificació. Requisits generals

4.1. Podran acollir-se a aquesta convocatòria les persones físiques majors d'edat que, a la data del darrer dia de presentació de les sol·licituds de subvenció, no hagin complit 39 anys, empadronades a Sant Josep de sa Talaia almenys amb dos anys d'antelació a la data de presentació de la sol·licitud, i que compleixin els següents requisits:

  1. Que siguin titulars, en qualitat de llogaters, d'un contracte de lloguer d'habitatge d'una durada mínima d'un any. El contracte haurà d'estar formalitzat en els termes de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'arrendaments urbans. La condició de llogater s'acreditarà mitjançant l'aportació d'aquest contracte. Els i les estudiants que no siguin els titulars del contracte de lloguer, i ho siguin els progenitors, hauran d'aportar l'annex 5, i presentar el contracte de lloguer i el certificat de convivència que justifiqui que formen part de la mateixa unitat convivencial, o bé l'autorització per consultar-lo.
  2. Estar al corrent de pagament de les rendes del contracte de lloguer en el moment de la presentació de la sol·licitud d'ajuda.
  3. Que l'habitatge objecte de lloguer estigui situat en el terme municipal de Sant Josep de sa Talaia, o bé, per als i les estudiants (que acreditin aquesta situació amb les matrícules corresponents), ser al territori espanyol.
  4. Que acreditin tenir la residència legal a Espanya, per posseir la nacionalitat espanyola o la d'algun dels estats membres de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, Suïssa o el parentiu determinat per la normativa que sigui aplicable i residir legalment a Espanya. En el cas de persones estrangeres no comunitàries, es considera que una persona té la residència legal a l'Estat espanyol quan és titular d'una autorització de residència d'acord amb el que estableixen la Llei orgànica 4/2000, d'11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seua integració social, i el Reial decret 557/2011, de 20 d'abril que aprova el reglament.
  5. Que l'habitatge llogat constitueixi la residència habitual i permanent del llogater o llogaters i dels integrants de la unitat de convivència durant tot el període del contracte de lloguer pel qual es concedeixi l'ajuda. Aquesta circumstància s'haurà d'acreditar mitjançant un certificat de convivència que acrediti, durant els darrers dotze mesos o, en el seu cas, des de la data del contracte si no s'aconseguís aquesta durada a la data de presentació de la sol·licitud de la subvenció, la identitat de totes les persones físiques que tenen el domicili habitual i permanent a l'habitatge objecte del contracte de lloguer. Per als i les estudiants, s'haurà d'acreditar qui ha residit a l'habitatge llogat (annex 4), ja que només hi haurà una ajuda per contracte de lloguer.
  6. Que la renda de l'habitatge objecte del contracte del lloguer sigui igual o inferior a 1.200,00 € mensuals.
  7. Que els ingressos de les persones que tenguin el domicili habitual i permanent a l'habitatge llogat, siguin o no titulars del contracte de lloguer, compleixin els requisits d'ingressos mínims i màxims establits en aquestes bases.
  8. Que els ingressos íntegres de la unitat de convivència no excedeixin de 22.558,78 € (3 IPREM en 14 pagues 2020) en el cas què estigui formada per una sola persona adulta, i de 3.759,80 € addicionals (0,5 IPREM en 14 pagues 2020) per cada persona més que formi part de la unitat de convivència quan estigui formada per més d'un individu.
  9. Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep. No obstant això, aquest requisit es podrà esmenar durant el període d'al·legacions a la resolució provisional de l'ajuda mitjançant el pagament del deute.
  10. Acreditar el compliment d'obligacions en matèria de reintegrament de subvencions que estableix l'article 25 del RLGS.
  11. No trobar-se incurs en cap de les causes d'incompatibilitat i complir els requisits que fixa l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, ni haver estat subjecte d'una revocació de cap de les ajudes que, per causes imputables al sol·licitant, preveu el Pla estatal d'habitatge 2018-2021 o els anteriors plans estatals o autonòmics d'habitatge.

4.2 No es podran concedir les ajudes al lloguer d'habitatges quan el llogater sol·licitant o qui tengui la residència habitual i permanent a l'habitatge objecte del contracte de lloguer es trobi en alguna de les situacions que s'indiquen a continuació:

a)    a.1). Per als llogaters que visquin a Sant Josep: ser propietari o usufructuari d'algun habitatge a Espanya. A aquest efecte es considerarà que no és propietari o usufructuari d'un habitatge si el dret recau únicament sobre una part alíquota de l'habitatge i aquest s'ha obtengut per herència. S'exceptuen d'aquest requisit aquelles persones físiques que siguin propietàries o usufructuàries i acreditin que no en disposen de l'ús i gaudi per alguna de les següents causes:

i. Separació o divorci.

ii.Qualsevol altra causa aliena a la seua voluntat, degudament acreditada.

      a.2) Per als i les estudiants: ser propietari/ària d'algun habitatge a la ciutat on estudia.

b) Tenir parentiu de primer o de segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb l'arrendador de l'habitatge.

c) Ser soci o partícip de la persona física o jurídica que actua com a arrendador de l'habitatge.

5. Règim de les ajudes

5.1. La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència no competitiva. Només podran obtenir subvenció aquells o aquelles sol·licitants que, reunint els requisits exigits, compleixin les condicions assenyalades a la base 4.

En cas que en el contracte de lloguer hi figurin diversos llogaters i no especifiquin, a la sol·licitud o en el contracte, quina és la part de la renda que satisfà cada un d'ells, s'entendrà que la paguen a parts iguals. En aquest cas, es repartirà l'ajuda de manera equitativa. No obstant això, els llogaters podran manifestar la voluntat que la totalitat de l'ajuda sigui satisfeta a un d'ells, segons l'annex 4.

5.2. S'estableix com a únic mitjà de notificació de tots els actes de tràmit i resolutoris o definitius del present procediment el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, el del lloc web de l'Ajuntament i el de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Josep (www.santjosep.org, santjosep.sedelectronica.es).

5.3. En cas que el total d'ajudes que s'hagin de concedir superi la consignació pressupostària, es reduiran proporcionalment les quantitats concedides.

5.4. Els ajuts objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altra administració pública o institució privada.

6. Sol·licitud, termini de presentació i documentació

6.1. Les instàncies es dirigiran a l'Alcaldia de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i es presentaran:

1. Amb certificat digital, a través de la seu electrònica:

SANTJOSEP.SEDELECTRONICA.ES: CATÀLEG DE TRÀMITS: INSTÀNCIA GENERAL (esmentant «Convocatòria ajudes lloguer joves»): PUJAR FITXERS (annexos i document escanejats).

2. Sense certificat digital, en el Registre General de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia o en la forma establida a l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest cas s'haurà de passar avís per correu electrònic a l'adreça joventut@santjosep.org.

6.2. Els i les sol·licitants de la subvenció hauran d'adjuntar a la sol·licitud (annex 1) la següent documentació

1. Identificació de qui subscriu la sol·licitud i del caràcter amb què ho fa, mitjançant còpia del DNI, NIF o un altre document acreditatiu.

2. Documents d'identitat de les persones titulars del contracte de lloguer (DNI, NIE o document equivalent en vigor) i dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys.

3. Annex 2: model d'autorització. Aquest annex serà presentat pel sol·licitant i titular del contracte de lloguer, per la resta de titulars del contracte, si fos el cas, i per cada un dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys.

4.Contracte en vigor de lloguer de l'habitatge.

5. Certificat de matrícula a la universitat, que coincideixi quant a localització amb el contracte de lloguer presentat.

6. Els justificants que el pagament del lloguer s'ha realitzat, per transferència, a través d'una entitat financera o de crèdit o rebuts (en el cas de pagaments en metàl·lic) durant el darrer any o, en el seu cas, des de la data del contracte si té una durada menor, i en tots dos casos fins a la darrera mensualitat vençuda.

7. Certificat de convivència a l'efecte de determinar que l'habitatge llogat és el domicili habitual i permanent del llogater i dels membres de la unitat de convivència o autorització expressa perquè l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia pugui comprovar-ho mitjançant la presentació de l'annex 2 omplit. En el cas de sol·licituds realitzades per estudiants o pels seus progenitors, s'adjuntarà certificat de convivència, per acreditar a quina unitat de convivència pertany el o la sol·licitant.

8. Annex 3: declaració responsable firmada pel sol·licitant i titular del contracte de lloguer, per la resta de titulars, si fos el cas, i per cada un dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys, en la qual declararan que:

  • No tenen relació de parentiu de primer o segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb l'arrendador/a.
  • No són socis/sòcies ni partícips de la persona física o jurídica que actua com a arrendador/a.
  • No incorren en cap de les causes d'incompatibilitat i que compleixen els requisits que fixa l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, ni han estat subjecte d'una revocació de cap de les ajudes que, per causes imputables al sol·licitant, preveu el Pla estatal d'habitatge 2018-2021 o els anteriors plans estatals o autonòmics d'habitatge.
  • Compleixen els requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció, que coneixen i accepten íntegrament.
  • Comunicaran a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits que s'exigeixen per a concedir la subvenció.
  • Se sotmetran a les actuacions de comprovació i a qualsevol actuació de verificació i control dels òrgans competents.
  • Els i les sol·licitants estan al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.
  • Saben que, en cas de falsedat de les dades o a la documentació aportada o d'ocultació d'informació, de les quals es pugui deduir intenció d'engany en benefici propi o aliè, se'ls podrà excloure d'aquest procediment i podran ser objecte de sanció.
  • No és propietari/ària o usufructuari/ària de cap habitatge en el territori espanyol. S'especificarà si s'està exempt d'aquest compliment per les causes que s'expliquen a la base 4.

Per als i les estudiants: declaració responsable de no ser propietari/ària de cap habitatge a la ciutat, fora de l'illa d'Eivissa, on cursen els estudis.

9. Annex 4: model de comunicació de les persones perceptores de la subvenció (en el cas que les persones sol·licitants vulguin manifestar la voluntat que la totalitat de l'ajuda sigui satisfeta a un d'ells/es o que es reparteixi l'ajuda de manera equitativa entre les persones arrendatàries que figuren en el contracte i que compleixin els requisits de la convocatòria).

10. Acreditació dels ingressos del sol·licitant i dels membres de la unitat de convivència, mitjançant la presentació de la declaració de la renda. En cas de no estar obligat a fer la declaració de la renda i tenir algun altre ingrés com pensió, nòmina, etc., s'haurà de presentar documentació que acrediti aquests ingressos.

11. Imprès de transferència bancària facilitat per l'Ajuntament, degudament omplit amb les dades bancàries actualitzades o certificat de titularitat de compte a nom del/de la sol·licitant.

12. Annex 6: model de poder de representació, en cas de presentar la sol·licitud una persona diferent del sol·licitant.

 

6.3. Termini de presentació

El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptats des del dia següent al de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el BOIB.

6.4. Esmena de defectes de les sol·licituds

En el cas que la documentació presentada sigui incorrecta o incompleta, es requerirà a la/les persona/es peticionària/es que en el termini de deu dies, a partir de l'endemà de la notificació, presenti/n les rectificacions o correccions necessàries, amb la indicació que si no ho fa/n s'entendrà per desistida la sol·licitud, d'acord amb el que disposa l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6.5. Un/a mateix/a aspirant no podrà obtenir més d'una ajuda.

7. Òrgan col·legiat

L'òrgan col·legiat realitzarà la valoració tècnica de les sol·licituds i elevarà un informe a l'òrgan instructor, el qual formularà la proposta de resolució, que quan sigui definitiva elevarà a l'òrgan resolutori per a les oportunes concessions de subvencions.

Estarà format pels següents membres:

  • President/a: el/la regidor/a del Departament de Joventut o persona en qui delegui.

  • Vocals:

Un/a tècnic/a d'Educació/Joventut o persona en qui delegui.

Un/a auxiliar administratiu/va del Departament de Joventut.

Un/a técnic/a d'administració general de l'Ajuntament.

  • Secretari/ària: la de la corporació o persona en qui delegui.

L'òrgan col·legiat té atribuïdes les següents funcions:

  • Analitzar i valorar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració establerts en aquesta convocatòria.

  • Formular l'informe d'avaluació i elevar-lo a l'òrgan instructor.

  • Resoldre qualsevol dubte que es presenti en la interpretació i aplicació d'aquesta convocatòria.

8. Instrucció i resolució

8.1. L'òrgan instructor del procediment serà un/a tècnic/a del Departament d'Educació/Joventut, que té atribuïdes les funcions establides a l'article 24 de la Llei general de subvencions i l'article 12 de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep.

L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució provisional degudament motivada, que es notificarà als interessats i els concedirà un termini de 10 dies, comptats a partir del dia següent de la publicació de la proposta, per presentar al·legacions i, si escau, requerir-los perquè presentin la documentació que acrediti la realitat de les dades afirmades a la declaració.

Examinades les al·legacions que, si és el cas, hagin presentat els/les interessats/des, l'òrgan instructor, amb l'informe previ de l'òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució definitiva, que haurà d'expressar la relació de persones sol·licitants per a les quals es proposa la concessió de l'ajuda. La proposta de resolució definitiva s'elevarà a l'òrgan competent per resoldre, que dictarà resolució definitiva amb la llista dels sol·licitants que hagin obtengut ajudes i la quantia de les ajudes concedides, la qual es notificarà de conformitat amb el que s'exposa a la base 5.2.

La resolució de la concessió, d'acord amb l'article 14a de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep, haurà de contenir la relació de persones beneficiàries a les quals s'atorga l'ajuda amb les quanties individualitzades així com la desestimació i la no concessió, per desistiment, renúncia al dret o impossibilitat material sobrevenguda, de sol·licituds no ateses.

8.2. L'òrgan competent per resoldre les convocatòries de subvencions és l'alcalde de Sant Josep de sa Talaia, sens perjudici que pugui ser assistit per la Junta de Govern Local, segons les atribucions que li confereix l'article 23.2a de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local i en relació amb l'article 10.4 de la Llei 38/2003 general de subvencions.

La resolució serà pública de conformitat amb el que preveu l'article 18.2 de la Llei 38/2003 general de subvencions i l'article 17 de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep. El termini màxim per a la resolució i notificació del procediment es de dotze mesos des de la data de publicació de la corresponent convocatòria.

9. Difusió de la subvenció concedida

Per la naturalesa d'aquesta subvenció no és preceptiu establir mesures de difusió de la subvenció concedida al beneficiari.

10. Reintegraments

10.1. És procedent el reintegrament total o parcial de l'ajuda concedida i, si es el cas, la exigència de l'interès de demora, en els següents casos:

a. L'incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir l'ajuda.

b. L'obtenció de l'ajuda sense que es compleixin les condicions requerides o quan s'alterin les condicions tengudes en compte per a concedir-la, sempre que sigui per causes imputables a la persona beneficiària.

c. L'incompliment greu de l'obligació de justificar la finalitat dels fons percebuts en la forma i els terminis establerts.

d. La negativa a sotmetre's a les actuacions de control previstes legalment o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.

10.2. El procediment de reintegrament s'ha d'iniciar d'ofici per resolució de l'òrgan competent i s'ha de regir pels articles 36 a 43 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el títol III del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i per l'article 27 de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

10.3. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

11. Protecció de dades

La sol·licitud d'ajuda al lloguer implicarà que la persona interessada autoritza l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per al tractament de les dades de caràcter personal per a la gestió de les ajudes, de conformitat amb el que disposen la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

12. Règim de recursos

Contra la resolució que recaigui en aquest procediment, la qual posarà fi a la via administrativa, es podran interposar, alternativament, els recursos següents:

El recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que dictarà la resolució, en el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació d'aquesta resolució. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de la desestimació del recurs de reposició. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.

O, directament, el recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de l'acord.

El que es fa públic perquè tothom en prengui coneixement

  

Sant Josep de sa Talaia, 24 de setembre de 2020

El batle

Josep Marí Ribas

    

 

ANNEX 1 SOL·LICITUD D'AJUDA PER AL LLOGUER D'HABITATGE PER A JOVES I ESTUDIANTS

SOL·LICITANT I TITULAR DEL CONTRACTE DE LLOGUER:

Nom i cognoms:

DNI/NIE:

Domicili:

Telèfon:

Adreça de correu electrònic:

REPRESENTANT:

Nom i cognoms:

DNI/NIE:

Domicili:

Telèfon:

Adreça de correu electrònic:

DADES D'IDENTIFICACIÓ DE L'HABITATGE OBJECTE DEL LLOGUER

tipus de via: ............. nom de la via: ...............................................................

número: ...................... escala: ................... pis ........... porta ...........

població: .................................................................. codi postal: ....................

SITUACIÓ (MARCAU L'OPCIÓ DE L'AJUDA A LA QUAL OPTAU)

JOVE QUE VIU A SANT JOSEP

ESTUDIANT

DADES DELS MEMBRES DE LA UNITAT DE CONVIVÈNCIA

Núm.

Parentiu

Nom i cognoms

Data de naixement

DNI/NIE

1

Sol·licitant

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

5

 

 

 

 

6

 

 

 

 

7

 

 

 

 

8

 

 

 

 

EXPÒS:

Que, considerant que reuneix els requisits exigits, vull acollir-me a la convocatòria d'ajudes per al lloguer que fa l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per a joves i estudiants.

SOL·LICIT:

Que se'm concedeixi la subvenció corresponent.

Sant Josep de sa Talaia, ......... d .............................. de 20 .......

(firma)

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA:

□ Annex 1: sol·licitud mitjançant model normalitzat.

□ Documents d'identitat de les persones titulars del contracte de lloguer (DNI, NIE o document equivalent en vigor) i dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys.

□ Annex 2: model d'autorització. Aquest annex serà presentat pel sol·licitant i titular del contracte de lloguer, per la resta de titulars del contracte, si fos el cas, i per cada un dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys.

□ Contracte en vigor de lloguer de l'habitatge.

□ Certificat de matrícula a la universitat, per al cas dels estudiants.

□ Justificants que el pagament del lloguer s'ha realitzat.

□ Certificat de convivència o autorització expressa perquè l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia pugui comprovar-lo mitjançant la presentació de l'annex 2 omplit.

□ Annex 3: declaració responsable firmada pel sol·licitant i titular del contracte de lloguer, per la resta de titulars, si fos el cas, i per cada un dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys.

□ Annex 4: comunicació del/s perceptor/s de la subvenció.

□ Acreditació dels ingressos del sol·licitant i dels membres de la unitat de convivència mitjançant la presentació de la declaració de la renda. En cas de no estar obligat a fer la declaració de la renda i tenir algun altre ingrés com pensió, nòmina, etc., s'haurà de presentar documentació que acrediti aquests ingressos.

□ Imprès de transferència bancària facilitat per l'Ajuntament, degudament omplit amb les dades bancàries actualitzades o certificat de titularitat de compte a nom del sol·licitant.

□ Documentació que acrediti, si és el cas, estar en alguna de les situacions de causes d'excepció del punt 4.2.a.1 de les bases.

□ Annex 6: model de poder de representació, en cas de presentar la sol·licitud una persona diferent del sol·licitant.

ALCALDIA DE L'AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

   

 

ANNEX 2 MODEL D'AUTORITZACIÓ

(A omplir per cada un dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys.)

....................................................................................................................., amb DNI/NIE ..............................................., com a possible beneficiari/ària de les ajudes que atorga aquest Ajuntament per al lloguer per a joves i estudiants,

AUTORITZ EXPRESSAMENT L'AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA a sol·licitar informació de caràcter tributari, econòmic o cadastral a l'Agència Tributària Estatal (AEAT), a l'Agència Tributària dels Illes Balears (ATIB), a la Tresoreria General de la Seguretat Social, al Cadastre i al Padró Municipal, i que pugui comprovar i verificar les dades de caràcter personal, d'acord amb el que s'estableix en el Reial decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius.

Sant Josep de sa Talaia, .......... d .......................... de 20 .........

firma

​​​​​​​

  

ANNEX 3 DECLARACIÓ RESPONSABLE

(A emplenar per cada un dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys.)

Nom i cognoms:

DNI/NIE:

Domicili:

Telèfon:

Adreça de correu electrònic:

DECLAR SOTA LA MEUA RESPONSABILITAT QUE:

  • No tenc parentiu de primer o segon grau de consanguinitat ni d'afinitat amb la persona arrendadora ni som soci ni partícip de la persona física o jurídica que actua com a arrendador.
  • No incorr en cap de les circumstàncies de prohibició per a ser beneficiari de subvencions que preveuen l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, ni he estat subjecte d'una revocació de cap de les ajudes, per causes imputables al sol·licitant, que preveu el Pla estatal d'habitatge 2018-2021 o els anteriors plans estatals o autonòmics d'habitatge.
  • Compleix els requisits i les condicions que determinen la concessió de subvenció i comunicaré a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits que s'exigeixen per a concedir la subvenció.
  • Em sotmetré a les actuacions de comprovació i a qualsevol actuació de verificació i control dels òrgans competents.
  • Estic al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.
  • Em compromet a complir les condicions i els requisits que estableix la convocatòria, que conec i accept íntegrament, i sé que en cas de falsedat de les dades o a la documentació aportada o d'ocultació d'informació, de les quals es pugui deduir intenció d'engany en benefici propi o aliè, se'm podrà excloure d'aquest procediment i podré ser objecte de sanció.
  • No som propietari/ària ni usufructuari/ària de cap habitatge al territori espanyol (excepte els estudiants). S'especificarà si s'està exempt d'aquest compliment per les causes que s'expliquen a la base 4.
  • Si som estudiant, declar que no som propietari/ària de cap habitatge a la mateixa ciutat on curs els estudis.

Sant Josep de sa Talaia, ........ d ................................. de 20 .......

(firma)

  

 

ANNEX 4 COMUNICACIÓ DEL/S PERCEPTOR/S DE LA SUBVENCIÓ

(A omplir només pels arrendataris/àries del contracte de lloguer.)

Declarant 1:

Nom i cognoms:

DNI/NIE:

Domicili:

Telèfon:

Adreça de correu electrònic:

Declarant 2:

Nom i cognoms:

DNI/NIE:

Domicili:

Telèfon:

Adreça de correu electrònic:

Declarant 3:

Nom i cognoms:

DNI/NIE:

Domicili:

Telèfon:

Adreça de correu electrònic:

EXPOSAM:

Que, a l'efecte de poder participar a la convocatòria d'ajudes en matèria de lloguer per a joves i estudiants de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

FEIM CONSTAR (marcau l'opció que correspongui):

□ Que sol·licitam que la totalitat de l'ajuda (100%) sigui satisfeta en el número de compte corrent següent:

País

D.C. IBAN

Codi de l'entitat bancària

Codi de la sucursal

D. c.

Núm. compte o llibreta

 

 

 

 

 

 

□ Que es reparteixi l'ajuda de manera equitativa entre les persones arrendatàries que figuren en el contracte i que compleixin els requisits de la convocatòria.

Sant Josep de sa Talaia, ......... d ................................ de 20 ........

Firma del declarant 1      Firma del declarant 2      Firma del declarant 3

  

 

ANNEX 5 PER A ESTUDIANTS QUE NO SÓN TITULARS DEL CONTRACTE DE LLOGUER

.........................................................................................., com a sol·licitant de l'ajuda de lloguer en qualitat de estudiant, inform que els titulars del lloguer són els meus progenitors ....................................................................

......................................................................................................................

i per això he presentat el contracte de lloguer i el certificat de convivència que justifica que form part de la mateixa unitat convivencial que els meus progenitors, o bé firm per autoritzar l'Ajuntament a consultar-ho.

Sant Josep de sa Talaia, ......... d ................................ de 20 ......

  

 

 

ANNEX 6 ​​​​​​​MODEL DE PODER DE REPRESENTACIÓ

Nom:

DNI/NIE:

Domicili a l'efecte de notificacions:

Tel.:

Adreça electrònica:

COMUNIC

Que, a l'empara de l'article 5 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, atorg poder de representació a fi que dugui a terme les actuacions procedimentals que estimi procedents, actant en la meua representació i en la defensa dels meus interessos, en el procediment de convocatòria de subvencions en matèria d'ajuda de lloguer per a joves i estudiants, que es segueix a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, a:

Nom:

DNI/NIE:

Domicili a l'efecte de notificacions:

Tel.:

Adreça electrònica:

I en prova de conformitat ho firm en el lloc i data expressats:

Lloc i data:

Firm