Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL

Núm. 8946
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, de 25de setembre de 2020 per la qual s’aprova la convocatòria per concedir ajuts públics per a pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19 per mitjà del foment de l’economia social i del suport al manteniment dels llocs de treball de les empreses d’inserció

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El passat dia 11 de març de 2020, la Organització Mundial de la Salud va elevar la situació de emergència de salut pública ocasionada pel COVID-19 a pandèmia internacional. Com a conseqüència de la situació sanitària, el 14 de març de 2020 (BOE núm. 67) es publica el Reial Decret 463/2020, pel que es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19.

Entre d'altres, el Decret estableix mesures de contenció en l'àmbit de l'activitat comercial, equipaments culturals, establiments i activitats d'oci, hostaleria, restauració, mesures de contenció en matèria de transports i limitacions en la llibertat de circulació de persones.

Aquestes mesures tenen un impacte directe en els nivells d'ingressos i liquiditat de totes les empreses i autònoms, i amb molta més incidència a causa de la seva vulnerabilitat, en les empreses d'inserció.

Aquesta situació, a més, provoca que gran part de les empreses es vegin en l'obligació de paralitzar la seva activitat comercial, o en cas de mantenir l'activitat, els seus ingressos són inferiors respecte al mateixa període de referència de l'any anterior. Així gran part de les empreses, incloses les empreses d'inserció laboral, han aprovat ERTOS als seus treballadors, de forma total o parcial.

Ateses les circumstàncies excepcionals, tant econòmiques com socials, ocasionades per la crisi sanitària provocada pel COVID-19 i la conseqüent declaració de l'estat d'alarma, pel que fa a la convocatòria per concedir ajuts públics per al foment de l'economia social per mitjà del suport al manteniment dels llocs de treball de les empreses d'inserció, una vegada finalitzi l'estat d'alarma, hi ha la possibilitat que algunes empreses d'inserció aprovin ERTOS per causes productives, en aquest cas, es preveuen com a subvencionables les despeses de seguretat social que suportin les empreses d'inserció respecte dels seus treballadors, durant la vigència dels ERTOS per causes productives que s'aprovin.

El 15 de maig de 2020 , es va publicar el Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19 ( BOIB núm. 84 de 15 de maig de 2020). Al seu capítol IV es regula un règim especial de concessió de subvencions i altres ajudes. Aquest règim és aplicable a les línies i els procediments de subvencions que, en el territori de les Illes Balears, tenguin per objecte impulsar el desenvolupament econòmic i social, el foment de les activitats d'R+D+I o pal·liar els efectes econòmics i socials de caràcter negatiu que s'hagin produït per l'alerta sanitària derivada de la COVID-19 amb relació entre d'altres col·lectius a les persones en situació de vulnerabilitat econòmica o social. Les ajudes que es regulen en aquesta convocatòria es troben dins aquests supòsits pel que serà d'aplicació el règim especial de concessió de subvencions regulat al Decret llei 8/2020, on s' estableixen regles especifiques adreçades principalment a flexibilitzar els terminis per executar projectes i activitats subvencionats i per justificar les despeses necessàries per materialitzar-los, així com dotar d'agilitat els mecanismes de comprovació del bon ús dels fons públics. Concretament son d'aplicació els articles 24, 25.3 lletres a) i f) i article 30 del Decret llei 8/2020.

Les empreses d'inserció constitueixen una tipologia especial dins de les entitats que formen part de l'economia social, tal com indica l'article 5 de la Llei 5/2011, de 29 de març, d'economia social, en tant que comparteixen els principis que la inspiren de donar prioritat a les persones i a la finalitat social sobre el capital, l'aplicació dels resultats a la finalitat social, la promoció de la solidaritat interna i la independència respecte dels poders públics.

La Llei 44/2007, de 13 de desembre, per a la regulació del règim de les empreses d'inserció, defineix aquestes empreses com les societats mercantils que, degudament qualificades, efectuïn qualsevol activitat econòmica de producció de béns i serveis i que tenguin com a objecte social la integració i formació sociolaboral de persones en situació d'exclusió social com a trànsit al treball ordinari. A aquest efecte han de proporcionar als treballadors, com a part dels seus itineraris d'inserció, processos personalitzats i assistits de treball remunerat, formació en el lloc de treball, habituació laboral i social, i han de disposar dels serveis d'intervenció o acompanyament corresponents.

L'article 16 de la Llei 44/2007 preveu que els poders públics han de promoure les empreses d'inserció mitjançant el suport a la creació i el manteniment d'aquestes perquè puguin complir la funció social de facilitar la inserció de les persones en situació d'exclusió en el mercat de treball ordinari i, entre els ajuts de què es poden beneficiar aquest tipus d'empreses, hi figuren les subvencions per al manteniment dels llocs de treball per a la inserció sociolaboral. A més, l'apartat 5 del mateix article 16 preveu la possibilitat que les empreses d'inserció o les entitats col·laboradores que realitzin serveis d'acompanyament per a la inserció laboral a què es refereix l'article 3 de la mateixa Llei percebin ajuts de l'administració corresponent per executar-los.

Atesa aquesta previsió i l'especial afectació que la crisi provocada pel COVID 19 ha tingut en aquest tipus d'empresa i amb la finalitat prevista al Decret Llei 8/2020, de 13 de maig, d'impuls de l'activitat econòmica per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19 dona suport específicament a les empreses d'inserció de les Illes Balears, mitjançant aquesta convocatòria inclou dos programes: el primer destinat a afavorir el manteniment dels llocs de treball de treballadors i treballadores en situació d'exclusió social en empreses d'inserció, per mitjà de la subvenció parcial dels seus costs salarials, i de les despeses de seguretat social derivades de la tramitació d'un ERTO per causes productives i el segon al manteniment de tècnics de producció i acompanyament de la pròpia empresa o de l'empresa promotora mitjançant la subvenció parcial dels seus salaris bruts i de les despeses de seguretat social derivades de la tramitació d'un ERTO per causes productives per tal de donar impuls a l'activitat econòmica de les empreses d'inserció.

L'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005, modificada per l'Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB núm. 104, de 26 de juliol), estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball i formació. L'article 1.2, apartat 20, d'aquesta Ordre preveu que poden ser objecte de subvenció la integració i la promoció laboral dels treballadors i treballadores, el manteniment del nivell formatiu, el perfeccionament en l'àmbit laboral, l'adequada inserció i formació del jovent i dels col·lectius amb especials dificultats d'integració laboral. Per la seva banda, l'article 3 de la mateixa Ordre disposa que la persona titular de la conselleria competent en matèria de treball i formació ha d'aprovar, per mitjà d'una resolució, les convocatòries corresponents, les quals s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

La Comunitat Autònoma de les Illes Balears està compromesa amb els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) i l'Agenda Balear 2030, promovent la reducció de desigualtats (ODS 10), el treball decent i creixement econòmic sostenible (ODS 8).

Per tot això, s'aprova aquesta convocatòria d'ajuts destinats a pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19 per mitjà del foment de l'economia social i del suport al manteniment dels llocs de treball de les empreses d'inserció.

El Reial Decret Legislatiu 3/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'Ocupació, estableix que els recursos econòmics per a la realització de les polítiques actives seran gestionats pels serveis públics d'ocupació, que podran desenvolupar els serveis i programes que considerin necessaris, segons l'article 36.3, i gestionar-los mitjançant la concessió de subvencions públiques, contractació administrativa, subscripció de convenis, gestió directa o qualsevol altra forma jurídica ajustada a dret.

Dins aquestes polítiques actives d'ocupació, l'article 36 del esmentat Reial Decret Legislatiu, fa referència al foment de l'economia social.

Atenent a aquesta capacitat d'autogestió i l'existència de la necessitat inajornable d'atendre la situació de crisi econòmica provocada a les empreses d'inserció de les Balears per la COVID 19, aquesta convocatòria extraordinària es finança amb càrrec a Fons Finalistes del Ministeri de Treball i Economia Social, i està inclosa en el PAPE 2020 ( Pla Anual de Política d'ocupació) que resta pendent de publicació.

L'eix del PAPE en el qual encaixa aquesta convocatòria és el 3 «Oportunitats d'Ocupació», atès que l'objecte de la mateixa és ajudar a les empreses de inserció.

D'altra banda, l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), estableix el contingut mínim de la convocatòria d'ajuts, que ha de ser aprovada per l'òrgan competent i publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Aquests ajuts s'han inclòs en l'objectiu I, línia I.3.4, del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat per Acord del Consell de Govern de dia 9 de març de 2018 (BOIB núm. 31, de dia 10 de març), modificat per la Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 12 d'agost de 2020.

Per tot això, d'acord amb el que disposen els preceptes abans esmentats, dict la següent.

1. Objecte

1.1. Aquesta Resolució té per objecte aprovar la convocatòria d'ajuts destinats a pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19 per mitjà del foment de l'economia social i del suport al manteniment dels llocs de treball de les empreses d'inserció mitjançant els programes següents:

Programa I: manteniment dels llocs de treball de persones en situació d'exclusió social per a l'impuls de l'activitat econòmica per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19 a les empreses d'inserció, destinat a afavorir el sosteniment dels llocs de treball dels treballadors i treballadores en situació d'exclusió social que presten serveis en empreses d'inserció, mitjançant la subvenció parcial dels seus salaris bruts i de les despeses de seguretat social derivades de la tramitació d'un ERTO per causes productives.

Programa II: manteniment de serveis d'intervenció i acompanyament per a l'impuls de l'activitat econòmica per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19 a les empreses d'inserció, adreçats al manteniment de llocs de treball de tècnics de producció i d'acompanyament de la pròpia empresa d'inserció o de l'empresa promotora d'aquesta, mitjançant la subvenció parcial dels seus salaris bruts i de les despeses de seguretat social derivades de la tramitació d'un ERTO per causes productives.

1.2. Es consideren persones en situació d'exclusió les que estan incloses en algun dels col·lectius que figuren en l'article 2.1 de la Llei 44/2007 esmentada. La situació d'exclusió social ha de ser acreditada pels serveis socials públics competents, és a dir, els corresponents de les comunitats autònomes segons l'article 148.1.20 de la Constitució espanyola i els determinats per les corporacions locals, d'acord amb els articles 25 i 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

1.3. Els tècnics de producció i acompanyament són els que apliquen les mesures d'intervenció i acompanyament incloses en els itineraris d'inserció sociolaboral, consistents en un conjunt de serveis, prestacions, accions d'orientació, tutoria i processos personalitzats i assistits de treball remunerat, formació en el lloc de treball, habituació laboral i social adreçats a satisfer o resoldre problemes específics derivats de la situació d'exclusió social.

2. Beneficiaris

- Programa I: Manteniment de llocs de treball de persones en situació d'exclusió social per a l'impuls de l'activitat econòmica per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19 a les empreses d'inserció:

Poden ser beneficiàries dels ajuts les empreses d'inserció inscrites definitivament com a tals en el Registre d'Empreses d'Inserció de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular,que a més, tinguin el seu domicili fiscal i centre de treball on presten serveis les persones en situació d'exclusió social a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

- Programa II: Manteniment de serveis d'intervenció i acompanyament per a l'impuls de l'activitat econòmica per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19 a les empreses d'inserció:

A) Les empreses d'inserció inscrites definitivament com a tals en el Registre d'Empreses d'Inserció de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular, i a més comptin amb serveis d'intervenció i acompanyament propis i tinguin el seu domicili fiscal i centre de treball a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

B) Les empreses promotores de les empreses d'inserció inscrites definitivament com a tals en el Registre esmentat, i que proporcionin serveis d'intervenció i acompanyament a l'empresa d'inserció que han promogut mitjançant el contracte de serveis corresponent i tinguin el seu domicili fiscal i centre de treball a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

3. Requisits

3.1. Requisits generals

Les persones sol·licitants han de reunir els requisits generals següents:

a) Residents a les Illes Balears amb el seu domicili fiscal i centre de treball ubicat a les Illes Balears, i dur a terme l'activitat en dita comunitat autònoma.

b) Empreses d'inserció inscrites definitivament com a tals en el Registre d'Empreses d'Inserció de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular.

c) No estar sotmès a cap de les prohibicions per ser beneficiari dels ajuts que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

d) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també de les obligacions amb la Seguretat Social.

e) Haver duit a terme l'organització preventiva de riscs laborals.

f) Complir amb l'obligació de reserva de quota d'un 2% de treballadors i treballadores amb discapacitat, en cas d'empreses de més de cinquanta treballadors i treballadores.

g) No haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb el que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni haver estat sancionats o condemnats per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

h) No haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes per infraccions de l'ordre social.

i) No estar sotmès a cap de les prohibicions per ser beneficiari dels ajuts que estableix la normativa especifica en matèria de subvencions.

3.2 Requisits específics:

Les entitats sol·licitants han de reunir, com a mínim, un dels requisits específics següents:

a) Per a entitats afectades per la COVID-19, haver realitzat un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO), per força major o per causes econòmiques i productives, com a conseqüència de la COVID-19.

Per a l'acreditació d'aquest requisit és necessari que s'empleni la declaració responsable,a més, d'autoritzar a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular per a la comprovació de la veracitat de la declaració.

En cas de no autoritzar a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular, s'ha d'aportar la resolució o comunicació de l'autoritat competent que acrediti la realització de l'ERTO.

b) Per a les entitats afectades per la COVID-19 que no hagin realitzat un ERTO:

Declaració responsable per la qual declaren que es troben afectats directa o indirectament per la COVID-19,i per tant s'han vist obligats a cessar l'activitat i/o han reduït la seva facturació com a mínim en un 30%.

Entenem per reducció de la facturació, la reducció de la facturació de com a mínim un 30% durant els mesos de gener a setembre de 2020 respecte als mesos de gener a setembre de 2019.

Entenem per cessament de l'activitat, la paralització de l'activitat empresarial per aplicació el Reial Decret-Llei 10/2020, de 29 de març, durant els dies 30 de març a 9 d'abril.

4. Dotació pressupostària

4.1. El crèdit inicial assignat als ajuts que estableix aquesta convocatòria és de tres-cents vint-i-cinc mil euros (325.000 €) distribuïts en els programes i amb càrrec a les partides pressupostàries indicades a continuació dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de l'any 2020 i pels imports següents:

a) Programa I, manteniment dels llocs de treball de persones en situació d'exclusió social per a l'impuls de l'activitat econòmica per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19 a les empreses d'inserció:

12801/413G01/47000/00/20021 .......................255.000 €

b) Programa II, manteniment de serveis d'intervenció i acompanyament per a l'impuls de l'activitat econòmica per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19 a les empreses d'inserció:

12801/413G01/47000/00/20021 .................... 40.000 €

12801/413G01/48000/00/20021 .................... 30.000 €

4.2. Els crèdits assignats a cada programa poden ser objecte de redistribució en funció de les necessitats reals de cada un, una vegada que hagi acabat el termini de sol·licituds.

4.3. La concessió dels ajuts que estableix aquesta convocatòria està condicionada a les disponibilitats pressupostàries indicades en el punt 1 d'aquest apartat, sens perjudici que el crèdit assignat inicialment es pugui ampliar en funció de la disponibilitat pressupostària.

Aquesta convocatòria es finança amb fons provinents de la conferència sectorial d'ocupació i assumptes laborals.

Aquest crèdit es podrà ampliar amb fons propis de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

5. Actuacions i despeses subvencionables:

Programa I: El manteniment dels llocs de treball dels treballadors i treballadores en situació d'exclusió social per a l'impuls de l'activitat econòmica per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19 a les empreses d'inserció, mitjançant la subvenció parcial dels seus salaris bruts, generats des del dia 1 d'octubre de 2019 fins al 30 de setembre de 2020. I les despeses de Seguretat Social derivades de l'aprovació d'ERTOS per causes productives aprovats fins el dia 30 de setembre del 2020, excloses les bonificacions a les quotes de la Seguretat Social.

Programa II: El manteniment dels llocs de treball dels tècnics de producció i d'acompanyament que integren els serveis d'intervenció i acompanyament per a l'impuls de l'activitat econòmica per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19 a les empreses d'inserció, mitjançant la subvenció parcial dels seus salaris bruts generats des del dia 1 d'octubre de 2019 fins al 30 de setembre de 2020. I les despeses de seguretat social derivades de l'aprovació d'ERTOS per causes productives fins el dia 30 de setembre del 2020, excloses les bonificacions a les quotes de la Seguretat Social.

6. Característiques de l'ajuda

Programa I: La quantia de les subvencions corresponent al lloc de treball ocupat per una persona en situació d'exclusió social que faci una jornada laboral completa i que estigui donada d'alta en la Seguretat Social, és del 40 % del salari brut, exclosa la Seguretat Social. En els cas de la tramitació d'ERTOS per causes productives, son subvencionables el 100% de les despeses de seguretat social generades fins el dia 30 de setembre del 2020, excloses les bonificacions a les quotes de la Seguretat Social.

Programa II. La quantia de les subvencions corresponent als llocs de treball ocupats pels tècnics de producció i pels tècnics d'acompanyament és del 30% del salari brut, exclosa la Seguretat Social, amb un màxim de 7.000 € per cada tècnic de producció i de 9.000 € per cada tècnic d'acompanyament. En els cas de la tramitació d'ERTOS per causes productives, son subvencionables el 100% de les despeses de seguretat social generades fins el dia 30 de setembre del 2020, excloses les bonificacions a les quotes de la Seguretat Social.

En el cas de contractes de treball a temps parcial, la subvenció s'ha de reduir de manera proporcional.

L'import de les subvencions concedides no pot ser en cap cas d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions, ajuts o bonificacions d'altres administracions públiques o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de l'activitat que ha de desenvolupar l'entitat beneficiària.

7. Terminis i forma de presentació

7.1. El termini per iniciar i dur a terme les activitats que es puguin subvencionar comprèn : els salaris bruts dels treballadors en situació d'exclusió social, així com dels tècnics de producció i d'acompanyament de les empreses d'inserció, generats de dia 1 d'octubre de 2019 fins el dia 30 de setembre de 2020.

El termini per presentar les sol·licituds és des del dia següent a la publicació d'aquesta convocatòria en el Bolletí Oficial de les Illes Balears fins dia 15 d'octubre de 2020.

7.2. La presentació de la sol·licitud duu implícita l'acceptació de les bases, incloent-hi el que s'ha disposat a la convocatòria respectiva.

7.3. Els models oficials de sol·licitud i la resta de documentació estan disponibles a l'adreça d'Internet del Govern de les Illes Balears: www.promocióeconomica.es. Les sol·licituds s'han d'adequar als model normalitzats d'acord als Annexos I i II de la convocatòria.

A partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins dia 15 d'octubre de 2020, les persones interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC), i han d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, signada electrònicament. En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, conforme a allò que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015 els requerirà per a que la realitzin en la forma indicada anteriorment.

D'acord amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es presumeix que amb la sol·licitud l'interessat autoritza l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a que pugui consultar les dades d'identitat del sol·licitant i la seva situació quant al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com, en el cas de que l'empresa hagi decidit fer un ERTO per força major, o causes econòmiques o productives, la relació de treballadors afectats per l'ERTO i el percentatge pel qual s'aprova l'ERTO, si escau, llevat que es marqui expressament que no s'autoritza l'Administració a fer aquestes consultes en l'annex 1 de sol·licitud.

Així mateix, l'imprès de sol·licitud ha de contenir les declaracions responsables esmentades en els Annexos I i II de la convocatòria.

7.4. Les sol·licituds, que han d'anar adreçades al conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, s'han de presentar en el Registre electrònic de la Conselleria. De conformitat amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per efectuar qualsevol tràmit d'aquest procediment administratiu, almenys, els subjectes següents:

a) Les persones jurídiques.

b) Les entitats sense personalitat jurídica.

c) Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

7.5. Quan la sol·licitud no disposi dels requisits exigits en la Llei 39/2015, o no s'acompanyi de la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria sigui exigible, s'ha de requerir el sol·licitant per a que —dins el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment— esmeni la falta o adjunti els documents preceptius, amb l'advertència que si no ho fa es considerarà que desisteix de la sol·licitud, amb la resolució prèvia dictada en els termes que preveu la legislació administrativa.

7.6. Juntament amb la sol·licitud l'interessat ha d'autoritzar a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a que pugui consultar les dades d'identitat del sol·licitant, la seva situació quant al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, vida laboral i cens d'activitats econòmiques. En el cas en què no s'autoritzi a l'Administració per fer aquestes consultes, amb la sol·licitud l'interessat haurà d'aportar la documentació corresponent.

8.Documentació a aportar

8.1. Documentació general:

Les entitats interessades han d'adjuntar a la sol·licitud la documentació general que s'indica a continuació:

a) Annex I o II complimentat, d'acord al model normalitzat, amb les dades següents:

1- Dades generals del sol·licitant.

2- Declaracions responsables següents:

-Declaració responsable de no estar sotmès a cap de les prohibicions que estableixen els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de Subvencions, aprovat per mitjà del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

- Declaració responsable d'haver duit a terme l'organització preventiva de riscs laborals.

- Declaració responsable de que es compleix amb l'obligació de reserva de quota d'un 2% de treballadors o treballadores amb discapacitat,amb un mínim de 33% de discapacitat , en cas d'empreses de més de cinquanta treballadors o treballadores.

- Declaració responsable de la realització d'un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO), per força major o per causes econòmiques o productives com a conseqüència de la COVID-19.

- Declaració responsable per la qual declaren que es troben afectats directa o indirectament per la COVID-19,i per tant s'han vist obligats a cessar l'activitat i/o han reduït la seva facturació com a mínim en un 30%.

- Declaració responsable per la qual declaren que se'ls ha aplicat el Reial decret llei 10/2020, de 29 de març, que regula un permís retribuït recuperable per a les persones treballadores per compte d'altra que no prestin serveis essencials, amb la finalitat de reduir la mobilitat de la població en el context de la lluita contra la COVID-19.

- Declaració responsable de que es facilitaran totes les possibles actuacions de control que es duguin a terme per a comprovar la realització correcta de l'objecte d'aquests ajuts.

- Declaració responsable de l'acceptació íntegra de les condicions de la convocatòria i que totes les dades són certes.

- Declaració responsable de les subvencions, ajudes o bonificacions percebudes per a la mateixa finalitat, obtingudes de qualsevol administració, ens públic o privat nacional, de la Unió Europea o d'organisme internacionals.

En el cas que no hi hagi una resolució definitiva de les ajudes sol·licitades s'ha d'informar de quines s'han sol·licitat amb referència a la convocatòria concreta. En el cas que no s'han sol·licitat o obtingut altres ajudes o subvencions, s'ha de declarar expressament.

- Declaració responsable de dades bancàries.

- Declaració responsable de que es poden acreditar aquestes dades documentalment, en cas que siguin exigides.

- Declaració responsable de que l'empresa te domicili fiscal i realitza la seva activitat principal dins el territori de les Illes Balears, en el moment de la presentació de la sol·licitud.

- Declaració responsable de la situació d'exclusió social dels treballadors inclosos al Programa I.

b) Escriptura pública i estatuts degudament inscrits en el registre corresponent.

c) Document fefaent que acrediti la representació de la persona que actua en nom de l'entitat sol·licitant. La representació pot acreditar-se per qualsevol forma vàlida en dret.

d) Document excel o similar, en format digital, d'acord al model normalitzat establert en l'Annex I o II de la convocatòria, on constin els treballadors afectats per ERTO així com les reduccions de jornada i duració de l'ERTO.

8.2. Documentació específica:

- Programa I:

a) Contracte subscrit amb el treballador o treballadora.

b) Relació nominal de treballadors, dels mesos que es sol·licita l'ajuda, de l'entitat sol·licitant.

c) Rebut de Liquidació de Cotitzacions, dels mesos que es sol·licita l'ajuda, de l'entitat sol·licitant.

d) Vida laboral de l'empresa actualitzada al mes de presentació de la sol·licitud.

e) En el cas d'haver aprovat un ERTO per força major, o causes productives o econòmiques, del qual es deriven despeses subvencionables, relació de treballadors afectats per l'ERTO, indicant en cada cas el percentatge pel qual s'aprova l'ERTO.

Per a la justificació de depeses inferiors a tres mil euros es permetrà aportar una declaració formal de la l'entitat beneficiària en els termes establerts a l'annex I.

Les Entitats beneficiàries hauran de tenir a disposició de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular, per a eventuals actuacions d'inspecció i control, la següent documentació:

- Les nòmines dels treballadors en risc d'exclusió social.

- Els justificants dels pagaments de les nòmines per mitjà de transferència bancària.

- El justificant de pagament de les despeses de Seguretat Social dels treballadors inclosos en l'ERTO.

- El certificat acreditatiu de la situació d'exclusió social mitjançant la certificació corresponent del servei social públic competent.

Per a la justificació de depeses de tres mil euros o superiors s'hauran d'adjuntar les nòmines així com els justificants dels pagaments esmentats de nomines i despeses de Seguretat Social dels treballadors inclosos en l'ERTO.

- Programa II:

a) Memòria de les activitats del servei d'intervenció i d'acompanyament, amb una descripció de les funcions del personal que l'integra

b) Contracte subscrit amb el treballador o treballadora.

c) En el cas que l'entitat sol·licitant sigui una entitat promotora, contracte de serveis subscrit amb l'empresa d'inserció que ha promogut per a la prestació del servei d'intervenció i d'acompanyament.

d) Relació nominal de treballadors, dels mesos que es sol·licita l'ajuda, de l'entitat sol·licitant.

e) Rebut de Liquidació de Cotitzacions, dels mesos que es sol·licita l'ajuda, de l'entitat sol·licitant.

f) Vida laboral de l'empresa actualitzada al mes de presentació de la sol·licitud.

g) En el cas d'haver aprovat un ERTO per força major, o causes productives o econòmiques, del qual es deriven despeses subvencionables, relació de treballadors afectats per l'ERTO, indicant en cada cas el percentatge pel qual s'aprova l'ERTO.

Per a la justificació de depeses inferiors a tres mil euros es permetrà aportar una declaració formal de la l'entitat beneficiària en els termes establerts a l'annex I .

Les Entitats beneficiàries hauran de tenir a disposició de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular, per a eventuals actuacions d'inspecció i control, la següent documentació:

- Les nòmines dels tècnics de producció i d'acompanyament.

- Els justificants dels pagaments de les nòmines per mitjà de transferència bancaria.

- El justificant de pagament de les despeses de Seguretat Social dels treballadors inclosos en l'ERTO.

Per a la justificació de depeses de tres mil euros o superiors s'hauran d'adjuntar les nòmines i justificants de pagaments esmentats de nomines i despeses de Seguretat Social dels treballadors inclosos en l'ERTO.

9. Instrucció de les ajudes i resolució de la convocatòria

9.1. L'òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds es el director general de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular.

9.2. El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball és l'òrgan competent per dictar les resolucions d'aprovació o denegació de les ajudes corresponents a aquesta convocatòria. No obstant això, aquest delega en la persona titular de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular la resolució dels expedients i dels recursos de reposició (BOIB núm. 97, de 16 de juliol de 2019).

9.3. En aplicació de l'article 17.2 del Text refós de la Llei de subvencions i de l'article 5.5 de l'Ordre de bases reguladores, la concessió dels ajuts s'ha de fer aplicant un criteri de resolució per rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds en el Registre Electrònic de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball, fins a cobrir la disponibilitat pressupostària, atès que no s'han de presentar projectes que s'hagin de comparar entre si i el simple fet que una empresa d'inserció tengui contractades persones en situació d'exclusió social o disposi de serveis d'intervenció i d'acompanyament li dona dret a les subvencions, sense haver de valorar cap altra circumstància i sense que siguin necessàries ni la comparació ni la prelació de les sol·licituds en un únic procediment.

9.4. Les sol·licituds de subvenció es resoldran individualment, mitjançant règim de concessió directa, en virtut del qual les subvencions s'aniran concedint en rigorós ordre d'entrada de dia i hora dels expedients complets, en base als requisits establerts en aquesta convocatòria sempre que hi hagi crèdit suficient.

9.5. Si s'exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans que acabi el termini per presentar les sol·licituds, s'haurà de suspendre la concessió de nous ajuts mitjançant una resolució que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

9.6. No obstant això, en cas que en l'expedient no consti la documentació que es preveu en aquesta resolució i una vegada s'hagi requerit la dita documentació d'acord amb el punt vuitè, la data de presentació de l'esmena és la que estableix l'ordre per resoldre l'expedient.

9.7. En les resolucions de concessió s'ha de fixar amb caràcter definitiu la quantia individual de la subvenció.

9.8. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució és de dos mesos i quinze dies comptadors des de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Bulletí Oficial de les Illes Balears. Transcorregut el termini sense que s'hagui notificat resolució expressa els sol·licitants han d'entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix a l'Administració.

10. Obligacions, Justificació i Pagament de les ajudes

10.1. Són obligacions dels beneficiaris dels ajuts, les que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, així com les establertes per aquesta convocatòria.

10.2. Per pagar els ajuts que estableix aquesta convocatòria, atès que l'objecte és pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19 per mitjà del manteniment dels llocs de treball de les persones contractades en empreses d'inserció i dels serveis d'intervenció i acompanyament, per mitjà de la subvenció parcial dels seus salaris bruts i les despeses de seguretat social, és suficient la documentació que es detalla en el punt 7 d'aquesta convocatòria. De manera que amb la presentació de la documentació aportada a l'expedient s'entén acreditada la justificació de l'actuació subvencionable d'acord amb l'article 12, paràgraf sisè, de les bases reguladores amb l'article 25.3 f) del Decret Llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa.

10.3. L'entitat beneficiària de la subvenció està obligada a justificar l'aplicació dels fons a la finalitat que hagi servit de fonament a la concessió de la subvenció, en els termes que disposa l'article 39 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

11. Seguiment i control

11.1. La Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball pot dur a terme periòdicament controls de seguiment a les beneficiàries dels ajuts i les subvencions atorgats de conformitat amb aquesta convocatòria, a fi de garantir el compliment de les obligacions imposades.

Les beneficiàries han de facilitar, en qualsevol moment i dins el termini que es disposi, la documentació que els sigui requerida.

El control es podrà fer mitjançant un sistema de mostreig de les factures o documents acreditatius de realització i pagament de despeses.

11.2. Igualment, les beneficiàries s'han de sotmetre a les actuacions de comprovació que efectuï la Inspecció de Treball i Seguretat Social i a les de control financer que corresponguin.

11.3. En cas que es detectin irregularitats, s'hauran de reintegrar les quanties indegudament percebudes que hagin estat detectades com a conseqüència dels controls.

11.4. El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball pot dictar les resolucions, les circulars i les instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.

12. Normativa d'aplicació

Els ajuts i les subvencions convocats per mitjà d'aquesta Resolució es regeixen per l'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005, modificada per l'Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB núm. 104, de 26 de juliol) i pels articles 24, 25.3 a) i f) i 30 Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19.

En tot allò que no estableixen ni aquesta Resolució ni l'ordre esmentada s'ha d'aplicar el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, així com, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Així mateix, com a causa de la declaració de l'estat d'alarma ocasionada per la crisi sanitària del COVID-19, és d'aplicació a la convocatòria el Reial Decret 463/2020, de 14 de març de 2020, pel que es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, (BOE núm. 67), el Reial Decret-Llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per afrontar l'impacte econòmic i social del COVID-19 (BOE núm. 73), així com el Reial Decret-Llei 21/2020, de 9 de juny, de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per fer front a la crisis sanitària ocasionada per la COVID-19, on es regula la transició cap a la nova normalitat.

En l'àmbit autonòmic resulta d'aplicació el Decret Llei 4/2020, de 20 de març, pel qual s'estableixen mesures urgents en matèria de contractació, convenis, concerts educatius i subvencions, serveis socials, medi ambient, procediments administratius i pressuposts per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19 (BOIB núm. 40, de 21 de març de 2020) així com el Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19.

13. Règim comunitari de les ajudes

Als ajuts prevists en aquesta convocatòria els és aplicable el Reglament (UE) 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles en el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat, perquè es tracta d'ajuts destinats a la contractació i a l'ocupació de persones en situació d'exclusió social amb l'objecte d'aconseguir que s'incorporin al mercat de treball i a romandre-hi.

14. Publicació

Aquesta Resolució s'ha de publicar en el Bulletí Oficial de les Illes Balears, i esdevé efectiva el dia següent de la seva publicació.

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 25 de setembre de 2020

El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball

Iago Negueruela Vázquez

 

ANNEX I- PROGRAMA I

SOL·LICITUD D'AJUDA SALARIS BRUTS TREBALLADORS/ES EN SITUACIÓ D'EXCLUSIÓ SOCIAL

1. DADES GENERALS

1.1 DADES DEL REPRESENTANT / APODERAT DE L'ENTITAT SOL·LICITANT:

Nom i Llinatges .................................…………….......................................................................

DNI: .......…....................................Telèfon: .…….….....……..........

Càrrec..........................................................................................

Adreça: ……………………………………………………………….. Codi postal: ..............…..…...…

Localitat......................................................................

Adreça electrònica: ..........................................................................................................

1.2 DADES DE L'EMPRESA D'INSERCIÓ

Nom de l'Empresa Inserció .................................…………….......................................................................

NIF: .......…....................................Telèfon: .…….….....……..........

Domicili Fiscal: ..........................................................................................................

Adreça: ……………………………………………………………….. Codi postal: ..............…..…...…

Adreça electrònica: ..........................................................................................................

Pàgina web de l'empresa: ..........................................................................................................

Dada d'alta a l'IAE: ............................................... Epígraf: ................................................

Descripció de l'activitat que desenvolupa l'empresa:. ............................................ ........................................................................................................................................................................

2. PLANTILLA DE TREBALLADORS EN SITUACIÓ D'EXCLUSIÓ SOCIAL

 

Homes

Dones

Total

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. DECLARACIÓ RESPONSABLE

EXPÒS:

Que estic interessat a demanar l'ajuda d'aquesta convocatòria pels ajuts destinats al finançament parcial dels salaris bruts i despeses de seguretat social dels treballadors/es en situació d'exclusió social de l' empresa d'inserció sol·licitant, i formul la declaració responsable de veracitat següent:

1. Que no estic en cap dels supòsits establerts en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

2. Que s'ha duit a terme l'organització preventiva de riscs laborals.

3. Que dins la plantilla de l'empresa hi ha almenys un 2% de persones amb un mínim de 33% de discapacitat, en el cas d'empreses de més de cinquanta treballadors o treballadores.

4. Declaració responsable de la realització d'un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO), per força major, o per causes econòmiques o productives, com a conseqüència de la COVID-19.

5. Que facilitaré totes les possibles actuacions de control que es duguin a terme per a comprovar la realització correcta de l'objecte d'aquests ajuts.

6. Que accept, íntegrament, les condicions de la convocatòria i que totes les dades són certes.

7. Que, per a l'actuació per a la qual sol·licit l'ajut (assenyalau amb una X el vostre cas):

No he sol·licitat ni he rebut cap altra ajuda pel mateix concepte.

Sí, he sol·licitat o he rebut una altra ajuda pel mateix concepte.

Organisme

Data de resolució o sol·licitud

Quantia

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

8. Que les meves dades bancàries, a l'efecte de l'ingrés derivat del procediment són:

Entitat

Domicili, sucursal o oficina

 

 

CODI COMPTE

País

(2 dígits)

Control IBAN

(2 dígits)

Codi entitat (4 dígits)

Codi sucursal o oficina (4 dígits)

DC (2 dígits)

Núm. compte o llibreta (10 dígits)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Que puc acreditar aquestes dades documentalment, en cas que se m'exigeixin.

10. Que, l'empresa te domicili fiscal i realitza la seva activitat principal dins el territori de les Illes Balears, en el moment de la presentació de la sol·licitud.

11. Que els treballadors inclosos al Programa I es troben en situació d'exclusió social.

4. DENEGACIÓ D'AUTORITZACIÓ

NO autoritz:

(  ) Que es facin les consultes als fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l'òrgan competent o autoritzat, en l'àmbit de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin.

(  ) Que les dades i els documents d'altres administracions inclosos en aquesta comunicació i que no es presenten puguin ser obtinguts per l'òrgan gestor, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin, sempre que s'hagi establert per conveni amb l'Administració competent.

D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s'incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l'efecte de gestionar la tramitació de les ajudes i, en tot cas, a l'efecte estadístic. L'òrgan responsable del fitxer és la Direcció General de Comerç i Empresa.

5. DOCUMENTACIÓ ADJUNTA:

5.1. Documents a aportar:

1. Annex I complimentat, d'acord al model normalitzat.

2. Escriptura pública i estatuts degudament inscrits en el registre corresponent.

3. Document fefaent que acrediti la representació de la persona que actua en nom de l'entitat sol·licitant.

4. Document excel o similar, en format digital, d'acord amb la taula resum de tots els treballadors especificada dins aquest annex, on constin els treballadors afectats per ERTO així com les reduccions de jornada i duració de l'ERTO.

5. Nòmines dels treballadors/es en situació d'exclusió social si la quantia és superior a 3.000 euros.

6. Justificant del pagament de les nòmines per mitjà de transferència bancària si la quantia és superior a 3.000 euros.

7. Contracte subscrit amb el treballador o treballadora.

8. Relació nominal de treballadors, dels mesos que es sol·licita l'ajuda, de l'entitat sol·licitant.

9. Rebut de Liquidació de Cotitzacions, dels mesos que es sol·licita l'ajuda, de l'entitat sol·licitant.

10. Vida laboral de l'empresa actualitzada al mes de presentació de la sol·licitud.

11. En el cas d'haver aprovat un ERTO per per força major, o causes econòmiques o productives, del qual es deriven despeses subvencionables :

- Relació de treballadors afectats per l'ERTO, indicant en cada cas el percentatge pel qual s'aprova l'ERTO.

Per a la justificació de depeses inferiors a tres mil euros, es permetrà aportar una declaració formal de la l'entitat beneficiària en els termes establerts a l'annex I.

Les Entitats beneficiàries hauran de tenir a disposició de la Direcció General de Promoció Econòmica, per a eventuals actuacions d'inspecció i control, la següent documentació:

- Les nòmines dels treballadors en risc d'exclusió social.

- Els justificants dels pagaments de les nòmines per mitjà de transferència bancaria.

- El justificant de pagament de les despeses de Seguretat Social dels treballadors inclosos en l'ERTO.

- El certificat acreditatiu de la situació d'exclusió social mitjançant la certificació corresponent del servei social públic competent.

5,2. En el cas que NO s'hagui autoritzat a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per a que es facin les consultes als fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l'òrgan competent o autoritzat:

- Certificat de trobar-se al corrent de pagament en el règim de la Seguretat Social.

- Certificat de trobar-se al corrent de pagament amb l'Agència Tributària Estatal.

- Certificat de trobar-se al corrent de pagament amb l'Agència Tributària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

- Fotocòpia del Document Nacional d'Identitat (DNI), del representat de l'entitat sol·licitant.

- En el cas d'haver aprovat un ERTO per força major, o per causes econòmiques o productives: Resolució d'aprovació de l'ERTO per força major de l'autoritat competent, o la declaració de l'ERTO per causes econòmiques o productives.

- Relació de treballadors afectats per l'ERTO, indicant en cada cas el percentatge pel qual s'aprova l'ERTO.

D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s'incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l'efecte de gestionar la tramitació de les ajudes i, en tot cas, a l'efecte estadístic. L'òrgan responsable del fitxer és la Direcció General de Comerç i Empresa.

Per això,

SOL·LICIT:

L'ajuda destinada al finançament parcial dels salaris bruts i despeses de seguretat social dels treballadors/es en situació d'exclusió social de l' empresa d'inserció sol·licitant:

I per un pressupost global de ...................................................€.

…….............................…, ………. d ..........................…… de 2020

 

[Signatura del sol·licitant]

6. PLANTILLA DELS TREBALLADORS/ES EN SITUACIÓ D'EXCLUSIÓ SOCIAL

-És necessari adjuntar una taula per treballador.

TREBALLADOR 1

 

COST SALARI BRUT DEL TREBALLADOR

 

Nom

Mes

Cost salari brut

(Exclosa la SS)

Import subvenció (40%)

Reducció de jornada ERTO

(Nom)

(Gener)

XXXXXX €

Xxxxxxxx €

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL

 

 

 

 

 

TREBALLADOR 1

 

DESPESES DE SEGURETAT SOCIAL DEL TREBALLADOR 1

 

Nom

Mes

Despeses de Seguretat Social

Data inici ERTO

Reducció de jornada ERTO

(Nom)

(Gener)

XXXXXX €

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL

 

 

 

 

 

TREBALLADOR 2

 

COST SALARI BRUT DEL TREBALLADOR

 

Nom

Mes

Cost salari brut

(Exclosa la SS)

Import subvenció (40%)

Reducció de jornada ERTO

(Nom)

(Gener)

XXXXXX €

Xxxxxxxx €

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL

 

 

 

 

 

TREBALLADOR 2

 

DESPESES DE SEGURETAT SOCIAL DEL TREBALLADOR 2

 

Nom

Mes

Despeses de Seguretat Social

Data inici ERTO

Reducció de jornada ERTO

(Nom)

(Gener)

XXXXXX €

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL

 

 

 

 

 

TREBALLADOR 3

 

COST SALARI BRUT DEL TREBALLADOR

 

Nom

Mes

Cost salari brut

(Exclosa la SS)

Import subvenció (40%)

Reducció de jornada ERTO

(Nom)

(Gener)

XXXXXX €

Xxxxxxxx €

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL

 

 

 

 

 

TREBALLADOR 3

 

DESPESES DE SEGURETAT SOCIAL DEL TREBALLADOR 3

 

Nom

Mes

Despeses de Seguretat Social

Data inici ERTO

Reducció de jornada ERTO

(Nom)

(Gener)

XXXXXX €

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL

 

 

 

 

- És necessari complimentar la taula amb el resum de cada un dels treballadors/es, per a cada una de les despeses subvencionables (Cost del salari brut i despeses de seguretat social).

- És necessari presentar la taula següent en format digital.

TAULA RESUM DE TOTS ELS TREBALLADORS/ES

 

COST SALARIS BRUTS TREBALLADORS

 

Noms

Núm. mesos sol·licitats

Cost salari brut

(Exclosa la SS)

Import subvenció total (40%)

Reducció de jornada ERTO

1. (Nom)

 

XXXXXX €

Xxxxxxxx €

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Total treballadors/es:

Total mesos sol·licitats:

Total salaris bruts:

Total Subvenció sol·licitada:

 

 

 

TAULA RESUM DE TOTS ELS TREBALLADORS/ES

 

DESPESES DE SEGURETAT SOCIAL

 

Noms

Núm. mesos sol·licitats

Despeses de Seguretat social

Data Inici ERTO

Reducció de jornada ERTO

1. (Nom)

 

XXXXXX €

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Total treballadors/es:

Total mesos sol·licitats:

Total despeses SS:

 

 

 

…….............................…, ….........… de ............................…… de 2020

[Signatura del sol·licitant]

 

ANNEX II- PROGRAMA II

SOL·LICITUD AJUDA SERVEIS D'INTERVENCIÓ I ACOMPANYAMENT EMPRESES INSERCIÓ

1. DADES GENERALS

1.1 DADES DEL REPRESENTANT / APODERAT DE L'ENTITAT SOL·LICITANT:

Nom i Llinatges .................................…………….......................................................................

DNI: .......…....................................Telèfon: .…….….....……..........

Càrrec..........................................................................................

Adreça: ……………………………………………………………….. Codi postal: ..............…..…...…

Localitat......................................................................

Adreça electrònica: ..........................................................................................................

1.2 DADES DE L'EMPRESA D'INSERCIÓ

Nom de l'Empresa Inserció .................................…………….......................................................................

NIF: .......…....................................Telèfon: .…….….....……..........

Domicili Fiscal: ..........................................................................................................

Adreça: ……………………………………………………………….. Codi postal: ..............…..…...…

Adreça electrònica: ..........................................................................................................

Pàgina web de l'empresa: ..........................................................................................................

Dada d'alta a l'IAE: ............................................... Epígraf: ................................................

Descripció de l'activitat que desenvolupa l'empresa:. ............................................ ........................................................................................................................................................................

L'EMPRESA SOL·LICITANT ÉS UNA ENTITAT PROMOTORA:

SÍ (   )

NO (   ) 

1.3 DADES DE L'ENTITAT PROMOTORA (EN EL CAS QUE L'EMPRESA SOL·LICITANT SIGUI UNA ENTITAT PROMOTORA):

Nom de l'Empresa Inserció .................................…………….......................................................................

NIF: .......…....................................Telèfon: .…….….....…….............…….….....…….........

2. PLANTILLA DE TREBALLADORS DEL SERVEI D'INTERVENCIÓ I ACOMPANYAMENT

 

Tècnics de Producció

Tècnics d'acompanyament

 

 

 

3. DECLARACIÓ RESPONSABLE

EXPÒS:

Que estic interessat a demanar l'ajuda d'aquesta convocatòria pels ajuts al manteniment dels llocs de treball dels tècnics de producció i d'acompanyament d'empreses d'inserció , i formul la declaració responsable de veracitat següent:

1. Que no estic en cap dels supòsits establerts en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

2. Que s'ha duit a terme l'organització preventiva de riscs laborals.

3. Que dins la plantilla de l'empresa hi ha almenys un 2% de persones amb un mínim de 33% de discapacitat, en el cas d'empreses de més de cinquanta treballadors o treballadores.

4. Declaració responsable de la realització d'un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO), per força major o per causes econòmiques o productives, com a conseqüència de la COVID-19.

5. Que facilitaré totes les possibles actuacions de control que es duguin a terme per a comprovar la realització correcta de l'objecte d'aquests ajuts.

6. Que accept, íntegrament, les condicions de la convocatòria i que totes les dades són certes.

7. Que, per a l'actuació per a la qual sol·licit l'ajut (assenyalau amb una X el vostre cas):

No he sol·licitat ni he rebut cap altra ajuda pel mateix concepte.

Sí, he sol·licitat o he rebut una altra ajuda pel mateix concepte.

Organisme

Data de resolució o sol·licitud

Quantia

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

8. Que les meves dades bancàries, a l'efecte de l'ingrés derivat del procediment són:

Entitat

Domicili, sucursal o oficina

 

 

CODI COMPTE

País

(2 dígits)

Control IBAN

(2 dígits)

Codi entitat (4 dígits)

Codi sucursal o oficina (4 dígits)

DC (2 dígits)

Núm. compte o llibreta (10 dígits)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Que puc acreditar aquestes dades documentalment, en cas que se m'exigeixin.

10. Que, l'empresa te domicili fiscal i realitza la seva activitat principal dins el territori de les Illes Balears, en el moment de la presentació de la sol·licitud.

5. DENEGACIÓ D'AUTORITZACIÓ

(   ) NO autoritz:

Que es facin les consultes als fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l'òrgan competent o autoritzat, en l'àmbit de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin.

Que les dades i els documents d'altres administracions inclosos en aquesta comunicació i que no es presenten puguin ser obtinguts per l'òrgan gestor, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin, sempre que s'hagi establert per conveni amb l'Administració competent.

D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s'incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l'efecte de gestionar la tramitació de les ajudes i, en tot cas, a l'efecte estadístic. L'òrgan responsable del fitxer és la Direcció General de Comerç i Empresa.

6. DOCUMENTACIÓ ADJUNTA:

1. Annex II complimentat, d'acord al model normalitzat.

2. Escriptura pública i estatuts degudament inscrits en el registre corresponent.

3. Document fefaent que acrediti la representació de la persona que actua en nom de l'entitat sol·licitant.

4. Memòria de les activitats del servei d'intervenció i d'acompanyament, amb una descripció de les funcions del personal que l'integra (en document separat).

5. Document excel o similar, en format digital, d'acord amb la taula resum de tots els treballadors especificada dins aquest annex, on constin els treballadors afectats per ERTO així com les reduccions de jornada i duració de l'ERTO.

6. Nòmines dels treballadors tècnics de producció i d'acompanyament si la quantia és superior a 3.000 euros.

7. Justificant del pagament de les nòmines per mitjà de transferència bancària si la quantia és superior a 3.000 euros.

8. Contracte subscrit amb el treballador o treballadora.

9. En el cas que l'entitat sol·licitant sigui una entitat promotora, contracte de serveis subscrit amb l'empresa d'inserció que ha promogut per a la prestació del servei d'intervenció i d'acompanyament.

10. Relació nominal de treballadors, dels mesos que es sol·licita l'ajuda, de l'entitat sol·licitant.

11. Rebut de Liquidació de Cotitzacions, dels mesos que es sol·licita l'ajuda, de l'entitat sol·licitant.

12. Vida laboral de l'empresa actualitzada al mes de presentació de la sol·licitud.

13. En el cas d'haver aprovat un ERTO per per força major, o causes econòmiques o productives, del qual es deriven despeses subvencionables :

- Relació de treballadors afectats per l'ERTO, indicant en cada cas el percentatge pel qual s'aprova l'ERTO.

Per a la justificació de depeses inferiors a tres mil euros, es permetrà aportar una declaració formal de la l'entitat beneficiària en els termes establerts a l'annex II,

Les Entitats beneficiàries hauran de tenir a disposició de la Direcció General de Promoció Econòmica, per a eventuals actuacions d'inspecció i control, la següent documentació:

- Les nòmines dels treballadors tècnics de producció i d'acompanyament.

- Els justificants dels pagaments de les nòmines dels treballadors tècnics de producció i d'acompanyament per mitjà de transferència bancaria.

- El justificant de pagament de les despeses de Seguretat Social dels treballadors inclosos en l'ERTO.

5.2 En el cas que NO s'hagui autoritzat a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per a que es facin les consultes als fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats perquè puguin ser obtinguts en nom propi per l'òrgan competent o autoritzat:

- Certificat de trobar-se al corrent de pagament en el règim de la Seguretat Social.

- Certificat de trobar-se al corrent de pagament amb l'Agència Tributària Estatal.

- Certificat de trobar-se al corrent de pagament amb l'Agència Tributària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

- Fotocòpia del Document Nacional d'Identitat (DNI), del representat de l'entitat sol·licitant.

- En el cas d'haver aprovat un ERTO per força major, o per causes econòmiques o productives: Resolució d'aprovació de l'ERTO per força major de l'autoritat competent, o la declaració de l'ERTO per causes econòmiques o productives.

- Relació de treballadors afectats per l'ERTO, indicant en cada cas el percentatge pel qual s'aprova l'ERTO.

D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s'incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l'efecte de gestionar la tramitació de les ajudes i, en tot cas, a l'efecte estadístic. L'òrgan responsable del fitxer és la Direcció General de Comerç i Empresa.

Per això,

SOL·LICIT:

L'ajuda destinada al finançament parcial dels salaris bruts i despeses de seguretat social dels treballadors/es tècnics de producció i d'acompanyament de la pròpia empresa d'inserció o de l'empresa promotora d'aquesta:

I per un pressupost global de ...................................................€.

…….............................…, ………. d ..........................…… de 202

[Signatura del sol·licitant]

7. PLANTILLA DEL SERVEI D'INTERVENCIÓ I ACOMPANYAMENT

- És necessari presentar les 4 taules següents en format digital.

1. TÈCNICS DE PRODUCCIÓ

 

COST SALARI BRUT DELS TÈCNICS DE PRODUCCIÓ

 

Treballador 1

Mesos sol·licitats

Cost salari brut

(Exclosa la SS)

Import subvenció (30%)

Reducció

jornada ERTO

(Nom)

 

 

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

Xxxxxxxx €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

 

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

 

Treballador 2

Mesos sol·licitats

Cost salari brut

(Exclosa la SS)

Import subvenció (30%)

Reducció

jornada ERTO

(Nom)

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

Xxxxxxxx €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

 

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

 

Treballador 3

Mesos sol·licitats

Cost salari brut

(Exclosa la SS)

Import subvenció (30%)

Reducció

jornada ERTO

(Nom)

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

Xxxxxxxx €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

 

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

 

Treballador 4

Mesos sol·licitats

Cost salari brut

(Exclosa la SS)

Import subvenció (30%)

Reducció

jornada ERTO

(Nom)

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

Xxxxxxxx €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

 

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

 

TOTAL

 

TOTAL

TOTAL

 

 

2. TÈCNICS DE PRODUCCIÓ

 

DESPESES SEGURETAT SOCIAL DELS TÈCNICS DE PRODUCCIÓ

 

Treballador 1

Mesos sol·licitats

Despeses Seguretat social

Data Inici ERTO

Reducció

jornada ERTO

(Nom)

 

 

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

 

 

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

 

Treballador 2

Mesos sol·licitats

Despeses Seguretat social

Data Inici ERTO

Reducció

jornada ERTO

(Nom)

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

 

 

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

 

Treballador 3

Mesos sol·licitats

Despeses Seguretat social

Data Inici ERTO

Reducció

jornada ERTO

(Nom)

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

 

 

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

 

Treballador 4

Mesos sol·licitats

Despeses Seguretat social

Data Inici ERTO

Reducció

jornada ERTO

(Nom)

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

 

 

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

 

TOTAL

 

TOTAL

TOTAL

 

 

3. TÈCNICS D'ACOMPANYAMENT

 

COST SALARI BRUT DELS TÈCNICS D'ACOMPANYAMENT

 

Treballador 1

Mesos sol·licitats

Cost salari brut

(Exclosa la SS)

Import subvenció (30%)

Reducció

jornada ERTO

(Nom)

 

 

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

Xxxxxxxx €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

 

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

 

Treballador 2

Mesos sol·licitats

Cost salari brut

(Exclosa la SS)

Import subvenció (30%)

Reducció

jornada ERTO

(Nom)

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

Xxxxxxxx €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

 

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

 

Treballador 3

Mesos sol·licitats

Cost salari brut

(Exclosa la SS)

Import subvenció (30%)

Reducció

jornada ERTO

(Nom)

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

Xxxxxxxx €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

 

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

 

Treballador 4

Mesos sol·licitats

Cost salari brut

(Exclosa la SS)

Import subvenció (30%)

Reducció

jornada ERTO

(Nom)

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

Xxxxxxxx €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

 

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

 

TOTAL

 

TOTAL

TOTAL

 

 

4. TÈCNICS D'ACOMPANYAMENT

 

DESPESES SEGURETAT SOCIAL DELS TÈCNICS D'ACOMPANYAMENT

 

Treballador 1

Mesos sol·licitats

Despeses Seguretat social

Data Inici ERTO

Reducció

jornada ERTO

(Nom)

 

 

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

 

 

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

 

Treballador 2

Mesos sol·licitats

Despeses Seguretat social

Data Inici ERTO

Reducció

jornada ERTO

(Nom)

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

 

 

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

 

Treballador 3

Mesos sol·licitats

Despeses Seguretat social

Data Inici ERTO

Reducció

jornada ERTO

(Nom)

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

 

 

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

 

Treballador 4

Mesos sol·licitats

Despeses Seguretat social

Data Inici ERTO

Reducció

jornada ERTO

(Nom)

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

 

 

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

 

TOTAL

 

TOTAL

TOTAL

 

…….............................…, ….........… de ............................…… de 2020

[Signatura del sol·licitant]