Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL
Núm. 8940
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de 24 de setembre de 2020 per la qual s’aprova la convocatòria extraordinària d’ajuts pel foment i la difusió de l’economia social i pel suport a l’associacionisme de cooperatives, de societats laborals i d’empreses d’inserció afectades per la COVID-19
Com a conseqüència de l'emergència de salut pública, ocasionada per la COVID-19, el Govern d'Espanya, mitjançant el Real Decret 463/2020, de 14 de març de 2020 (BOE núm. 67) va declarar l'estat d'alarma a tot el territori nacional.
La crisis sanitària provocada per la COVID-19 ha suposat l'aturada obligada de bona part de l'economia de totes i cadascuna de les nostres illes. D'acord amb les estimacions del Govern de les Illes Balears, l'efecte econòmic d'aquesta aturada obligada, juntament amb les restriccions al transport, nacional i internacional, pot implicar una caiguda del PIB i l'ocupació de Balears superior al 30% en 2020.
Aquesta situació té un impacte directe en els nivells d'ingressos i liquiditat de totes les empreses, i amb molta més incidència en el sector de l'economia social.
Recordem, que l'economia social s'ha revelat com un model d'associacionisme on es fomenta a les persones a agrupar-se de manera permanent per aconseguir unes finalitats determinades, generant noves iniciatives empresarials molt necessàries en aquests moments de dificultats econòmiques. Des del Govern de les Illes Balears, es vol apostar per a que aquelles empreses que es veuen en greus dificultats econòmiques trobin en l'associacionisme, una via per continuar endavant en la seva activitat empresarial, agrupant esforços, capital i recursos, per no sols poder continuar amb la seva activitat, sinó també per avançar cap un model d'economia social potenciador d'ocupació estable i de qualitat.
Ateses les circumstàncies excepcionals, tan econòmiques com socials, ocasionades per la crisis sanitària provocada pel COVID-19 i la conseqüent declaració de l'estat d'alarma, pel que fa a la convocatòria d'ajuts pel foment i la difusió de l'economia social i pel suport a l'associacionisme de cooperatives, de societats laborals i d'empreses d'inserció pel 2020, s'ha considerat convenient fer una modificació dels ajuts orientant-los, excepcionalment, als afectats per la COVID-19, i afegir entre les despeses subvencionables, despeses derivades de la pròpia gestió de la COVID-19.
Així en l'any 2020, s'aprova la convocatòria extraordinària d'ajuts pel foment i la difusió de l'economia social i pel suport a l'associacionisme de cooperatives, de societats laborals i d'empreses d'inserció afectades per la COVID-19. Entre les despeses subvencionables s'han orientat i s'han afegit aquelles despeses derivades de la gestió de la COVID-19, així com s'ha creat un programa específic, programa III, on es subvencionen despeses com: actuacions de neteja realitzades per empreses externes, equips de protecció individual i altres mesures higienistes.
L'article 30.21 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, d'acord amb la redacció feta per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut, atribueix a aquesta Comunitat Autònoma la competència exclusiva en matèria de foment del desenvolupament econòmic en el territori de la comunitat autònoma, d'acord amb les bases i la coordinació general de l'activitat econòmica, sense perjudici del que disposen els articles 38 i 131, i els números 10 i 13 de l'apartat 1 de l'article 149 de la Constitució; la legislació estatal i l'europea, i l'establiment i la regulació dels òrgans de defensa de la competència de la Comunitat Autònoma.
L'article 2.4 del Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 106, de 2 d'agost), atribueix a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular, entre d'altres, les competències en matèria de foment i difusió dels models d'economia social i autoocupació, entre els quals destaquen les societats cooperatives, les societats laborals i els autònoms.
Les subvencions compreses en aquesta convocatòria estan incloses dins el Pla Director d'Economia Social de les Illes Balears 2018-2022, que estableix diverses accions dins la línia estratègica 4, destinades a potenciar l'associacionisme de les empreses del sector de l'economia social, donar suport al manteniment de les despeses d'estructura de les organitzacions representatives del sector i impulsar les iniciatives de foment i difusió de l'economia social per a aquestes organitzacions.
Aquestes ajudes es troben emmarcades dintre de l'Agenda Balear 2030, concretament afavoreixen al creixement del ODS número 8: «Treball digne i creixement econòmic» amb mesures com el desenvolupament dels nostres sectors productius. I del ODS 10: «Promovent la reducció de desigualtats» , i ODS 12: « La producció i consum responsables».
Aquests ajuts compleixen amb els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència, eficiència, qualitat i simplificació d'acord amb el que s'estableix en l'article 49 de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears.
L'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 (BOIB núm. 73, de 12 de maig), modificada per l'Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB núm. 104, de 26 de juliol), estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball i formació. L'article 1.2, apartats 17 i 18, d'aquesta Ordre preveu que poden ser objecte de subvenció les activitats de formació, difusió i foment en l'àmbit de l'economia social, i les activitats de les entitats associatives de cooperatives i societats laborals. Per la seva banda, l'article 3 de la mateixa Ordre disposa que la persona titular de la conselleria competent en matèria de treball i formació ha d'aprovar, per mitjà d'una resolució, les convocatòries corresponents, les quals s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
La convocatòria que s'aprova amb aquestes bases d'ajuts s'ha inclòs en l'objectiu I, línia I.3.4, del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat per Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 31 de dia 10), segons la modificació aprovada el 12 d'agost de 2020, per Resolució de la Consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors.
El procediment de concessió de les ajudes referides en l'ordre anteriorment esmentada, es tramitarà d'acord amb el que s'estableix en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, si bé en les especialitzacions indicades en el Decret Llei 8/2020, concretament els articles articles 24.2, 25.3 lletres a) i f), article 29 lletra e) i article 30, de mesures extraordinàries en la tramitació de subvencions, i la resta de normes que li siguin d'aplicació.
En virtut de tot l'exposat, i d'acord amb les competències atribuïdes a la Conselleria de Model, Econòmic, Turisme i Treball pel Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 106, de 2 d'agost) dict la següent:
Resolució
1. Objecte
Aquesta Resolució té per objecte aprovar la convocatòria extraordinària d'ajuts pel foment i la difusió de l'economia social i pel suport a l'associacionisme de cooperatives, de societats laborals i d'empreses d'inserció afectades per la COVID-19 d'acord amb els programes següents:
A) Programa I: foment i difusió de l'economia social.
Inclou la subvenció parcial de les actuacions de les entitats associatives de cooperatives i societats laborals i d'altres entitats sense ànim de lucre d'àmbit autonòmic, afectades per la COVID-19, destinades a promoure i divulgar fórmules empresarials d'economia social i a millorar el coneixement sobre aquest àmbit.
B) Programa II: de foment i consolidació de l'associacionisme de cooperatives i societats laborals.
Inclou la subvenció parcial de les despeses estructurals de les entitats associatives de cooperatives i societats laborals, afectades per la COVID-19.
C) Programa III: Despeses derivades de la COVID-19
Inclou les despeses derivades d'actuacions de neteja, equips de protecció individual, com: mascaretes, guants protectors, pantalles protectores, gel hidroalcohòlic, i altres mesures higienistes, per fer front a la COVID-19, d'empreses d'inserció d'àmbit autonòmic.
2. Beneficiaris i requisits
2.1. Es poden acollir a les subvencions que estableix aquesta convocatòria:
- Per al Programa I: Les entitats associatives de cooperatives, de societats laborals i d'altres entitats sense ànim de lucre d'àmbit autonòmic, afectades per la COVID-19.
- Per al Programa II: Les entitats associatives de cooperatives, de societats laborals i d'empreses d'inserció, afectades per la COVID-19.
- Per al Programa III: Empreses d'inserció d'àmbit autonòmic, afectades per la COVID-19.
2.2. Els beneficiaris establerts en l'apartat anterior han d'ajustar-se a la definició de PIME següent:
Es considera PIME (petita i mitjana empresa), d'acord amb la Llei 2/2012, de 4 d'abril, de suport als emprenedors i emprenedores i a la micro, petita i mitjana empresa, l'empresa que en el moment de la sol·licitud compleixi la definició de pime establerta en l'annex 1 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació als articles 107 i 108 del Tractat.
Aquesta disposició defineix les microempreses, petites i mitjanes empreses com les que:
A) Tenen menys de 250 treballadors i/o treballadores.
B) Tenen un volum de negoci anual no superior a 50 milions d'euros o bé un balanç general anual que no sigui superior als 43 milions d'euros.
C) No participar en un 25% o més del seu capital o dels seus drets de vot a altres empreses que no compleixen els requisits anteriors.
2.3. Requisits generals:
Les entitats sol·licitants han de reunir els requisits generals següents:
a) Tenir el domicili fiscal i realitzar la seva activitat principal dins el territori de les Illes Balears.
b) No estar sotmès a cap de les prohibicions per ser beneficiari dels ajuts que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
c) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma, i de les obligacions amb la Seguretat Social.
d) No haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb el que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni haver estat sancionats o condemnats per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.
e) Estar legalment constituïdes i constar inscrites definitivament en els Registres de Cooperatives, de Societats Laborals i d'Empreses d'Inserció de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular o en el Registre que correspongui.
f) Haver dut a terme l'organització preventiva de riscs laborals.
g) En cas de ser una empresa de més de cinquanta treballadores o treballadors, complir l'obligació de reserva de quota d'un 2 % a favor de treballadores o treballadors discapacitats, llevat que tengui degudament autoritzada l'aplicació de les mesures alternatives.
2.4 Requisits específics:
Les entitats sol·licitants han de reunir, com a mínim, un dels requisits específics següents:
A) Per a entitats afectades per la COVID-19 amb treballadors, haver realitzat un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO), per força major o per causes econòmiques i productives, com a conseqüència de la COVID-19.
Per a l'acreditació d'aquest requisit és necessari que s'empleni la declaració responsable,a més, d'autoritzar a la Direcció General per a la comprovació de la veracitat de la declaració.
En cas de no autoritzar a la Direcció General, s'ha d'aportar la resolució o comunicació de l'autoritat competent que acrediti la realització de l'ERTO.
B) Per a les entitats afectades per la COVID-19 que no haguin realitzat un ERTO:
Declaració responsable per la qual declaren que es troben afectats directa o indirectament per la COVID-19,i per tant s'han vist obligats a cessar l'activitat i/o han reduït la seva facturació com a mínim en un 30%.
Entenem per reducció de la facturació, la reducció de la facturació de com a mínim un 30% durant la vigència de l'estat d'alarma (del 14 de març de 2019 al 21 de juny del 2019) respecte al mateix període de l'any anterior (del 14 de març de 2020 al 21 de juny del 2020).
Entenem per cessament de l'activitat, la paralització de l'activitat empresarial per aplicació del Reial Decret-Llei 10/2020, de 29 de març, durant els dies 30 de març a 9 d'abril.
3. Crèdit assignat a la convocatòria
3.1 El crèdit inicialment assignat a aquesta convocatòria és de 185.000€ amb càrrec a la partida pressupostària 12801/413G01/48000/00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2020, d'acord amb la distribució següent:
— Per a les accions subvencionables del Programa I, el crèdit inicial assignat és de 28.0000 €.
— Per a les accions subvencionables del Programa II, el crèdit inicial assignat és de 150.000 €
— Per a les accions subvencionables del Programa III, el crèdit inicial assignat és de 7.000 €.
3.2 Els crèdits assignats a cada programa poden ser objecte de redistribució en funció de les necessitats reals de cada un, una vegada que hagi acabat el termini de sol·licituds.
3.3 La concessió dels ajuts prevists en aquesta convocatòria queda condicionada a les disponibilitats pressupostàries que estableix el punt anterior, sens perjudici que el crèdit assignat inicialment es pugui ampliar en funció de la disponibilitat pressupostària.
4. Despeses subvencionables.
4.1 Es consideren despeses subvencionables per al Programa I: Foment i difusió de l'economia social, les següents:
1. Accions i despeses adreçades al foment de l'economia social i per pal·liar els efectes provocats per la COVID-19.
a) El lloguer de l'espai en què es desenvolupen les accions de foment i el lloguer d'equips, d'entitats afectades per la COVID-19.
b) Les despeses dels ponents (trasllats, allotjaments, ponències),de les ponències que organitzin els beneficiaris pel foment de l'economia social i per pal·liar els efectes per la COVID-19.
Es finançaran mitjançant borses de viatges. Es consideren borses de viatge les despeses de ponents (trasllats, allotjaments, ponències) de la persona que participi en l'acció (sols es subvencionarà una persona per borsa). Només es proporcionaran dues borses per projecte d'un màxim de 400 euros.
c) Les despeses de publicitat directament relacionades amb l'acció de foment per pal·liar els efectes provocats per la COVID-19.
d) Les despeses d'elaboració d'estudis, diagnòstics i activitats similars, orientades al foment de l'economia social i per pal·liar els efectes provocats per la COVID-19.
e) Webinars i altres accions de foment desenvolupades de forma on-line o telemàticament, orientades al foment de l'economia social i per pal·liar els efectes de la COVID-19.
2. Accions i despeses adreçades a la difusió de l'economia social i per pal·liar els efectes de la COVID-19.
a) Les despeses ocasionades per la publicació en mitjans de comunicació social, per la difusió de l'economia social i per pal·liar els efectes de la COVID-19.
b) Les despeses corresponents a l'edició de les publicacions, per la difusió de l'economia social i per pal·liar els efectes de la COVID-19.
c) Les despeses directament relacionades amb les activitats de difusió i per pal·liar els efectes de la COVID-19.
d) Webinars i altres accions de difusió desenvolupades de forma on-line o telemàticament, per la difusió de l'economia social i per pal·liar els efectes de la COVID-19.
4.2 Es consideren despeses subvencionables per al Programa II de foment i consolidació de l'associacionisme de cooperatives i societats laborals afectades per la COVID-19, les següents:
a) Costs salarials del personal al servei de l'entitat afectada per la COVID-19, amb inclusió de les pagues extraordinàries i les cotitzacions a la Seguretat Social, així com de les aportacions empresarials.
En el cas que les empreses haguin aprovat ERTOS per força major, no es preveu la imputació de despeses mentre es mantengui en vigor l'ERTO per força major. Aquelles empreses que haguin duit a terme ERTOS per causes productives, una vegada finalitzada la vigència de l'estat d'alarma, seran subvencionables les despeses de seguretat social derivades de l'aprovació d'ERTOS per causes productives. El període subvencionable per aquestes despeses de seguretat social, és des de l'inici de l'aprovació de l'ERTO per causes productives fins a dia 30 de setembre de 2020.
b) Despeses de desplaçament, manutenció i allotjament dels representants de l'entitat afectada per la COVID-19.
Es finançaran mitjançant borses de viatges. Es consideren borses de viatge les despeses de de desplaçament, manutenció i allotjament de la persona que participi en l'acció (sols es subvencionarà una persona per borsa). Només es proporcionaran dues borses per projecte d'un màxim de 250 euros.
c) Contractació de serveis professionals externs, per part de l'entitat afectada per la COVID-19.
d) Lloguers de locals i equips destinats a la seu de l'entitat, afectada per la COVID-19.
e) Despeses derivades de material d'oficina, fotocòpies i impremta de l'entitat afectada per la COVID-19.
f) Reparacions, manteniment i conservació d'instal·lacions i d'equips d'oficina, de l'entitat afectada per la COVID-19.
g) Despeses derivades de subministres i comunicacions (aigua, llum, telèfon, Internet, correu, missatgeria i similars), de l'entitat afectada per la COVID-19.
h) Quotes de subscripció a publicacions de l'entitat afectada per la COVID-19.
i) Quotes d'afiliació, de l'entitat afectada per la COVID-19, a altres associacions locals, autonòmiques, nacionals o internacionals.
j) Quotes d'assegurances de l'entitat afectada per la COVID-19.
k) Despeses de comunicacions, publicitat i propaganda de l'entitat afectada per la COVID-19.
l) Qualsevol altra despesa necessària per a l'organització i el funcionament de les oficines i els serveis de les associacions, particularment per a la creació de cooperatives i societats laborals, de l'entitat afectada per la COVID-19.
4.3 Es consideren despeses subvencionables per al Programa III: Despeses derivades de la COVID-19, amb un màxim de 1.000 euros, les següents:
A) Despeses derivades d'actuacions de neteja realitzades per empreses externes, de l'entitat sol·licitant afectada per la COVID-19.
B) Despeses relatives a l'adquisició d'equips de protecció individual, com: mascaretes, guants protectors, pantalles protectores, gel hidroalcohòlic, per part de l'entitat sol·licitant afectada per la COVID-19.
C) Despeses derivades d'altres mesures higienistes per fer front a la COVID-19, que hagui duit a terme l'entitat sol·licitant afectada per la COVID-19.
4.4 L'entitat beneficiària pot realitzar directament les accions subvencionables o subcontractar-les. En aquest darrer cas, la subcontractació de l'acció subvencionada no pot superar el 50 % del cost de l'activitat subvencionada d'acord amb el darrer paràgraf de l'article 12 de l' Ordre de bases reguladores en relació amb l'article 38.2 de la Llei de subvencions, Text refós aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
La subcontractació de l'activitat ha d'aportar valor afegit al contingut de la mateixa quan augmenti el seu cost.
4.5 Si l'import de la despesa subvencionable supera les quanties establertes a la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors (inferiors a 40.000 euros quan es tracti d'obres o inferiors a 15.000 euros quan es tracti de contractes de subministraments o serveis, IVA exclòs), el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a l'adopció del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les especials característiques de les despeses subvencionables no hi hagi al mercat suficient nombre d'entitats que el subministrin o prestin, o llevat que la despesa s'hagués realitzat amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció.
L'elecció entre les ofertes presentades es farà conforme a criteris d'eficiència i economia, i caldrà justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.
5. Presentació de sol·licituds
5.1. A partir del tercer dia hàbil de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins al dia 9 d'octubre del 2020, les persones interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC), i han d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, signada electrònicament.
En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, conforme a allò que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015 els requerirà perquè la realitzin en la forma indicada anteriorment.
La sol·licitud ha de presentar-se d'acord al model normalitzat del Annex I d'aquesta convocatòria.
Qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent al descrit serà inadmesa.
Només s'admetrà una sol·licitud per empresa que pot incloure els tres programes.
5.2. La sol·licitud, d'acord amb els Annexos, inclourà una declaració responsable de:
- Tenir el domicili fiscal i realitzar l'activitat dins el territori de les Illes Balears.
- Estar legalment constituïda i inscrita definitivament en el Registre de Cooperatives, de Societats Laborals i d'Empreses d'Inserció de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular o en el Registre que correspongui.
- No estar sotmès a cap de les prohibicions que estableixen els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
- Declaració responsable de complir amb algun dels requisits específics, establerts en el punt 2.4 de la convocatòria, per a ser beneficiari dels ajuts.
- Les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals o, si s'escau, una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap.
- Els ajuts rebuts durant l'exercici fiscal en el qual es concedeix l'ajut (2020), tots els ajuts públics o d'entitats privats finançades a càrrec de pressuposts públics per un import superior al que disposa el Marc Nacional Temporal aprovat per decisió de la Comissió de 2 d'abril de 2020 (State Aid SA. 56581 (2020/N)). Excepte pel que fa a les empreses d'inserció que els hi és d'aplicació l'establert en el punt 10.5 d'aquesta convocatòria. I a més no estar en crisis a 31 de desembre de 2019, respecte al que disposa l'article 2, punt 18 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió (Reglament general d'exempció per categories).
- No haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes per haver exercit o tolerat pràctiques prohibides d'acord amb la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes i d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradir la LGTBI-fòbia.
-Declaració de dades bancàries, a l'efecte de l'ingrès derivat del procediment.
- Declaració responsable de les despeses inferiors als 3.000€ especificades en el model de la sol·licitud, on consti la veracitat de les dades facilitades i la disposició de les factures i justificants de pagament pertinents, als efectes del posterior control o comprovació.
- Declaració responsable d'haver duit a terme l'organització preventiva de riscs laborals.
- Declaració que en el cas de ser una empresa de més de cinquanta treballadores o treballadors, complir l'obligació de reserva de quota d'un 2 % a favor de treballadores o treballadors discapacitats, llevat que tengui degudament autoritzada l'aplicació de les mesures alternatives.
5.3 El període subvencionable comprèn del dia 1 de novembre de 2019 al dia 30 de setembre del 2020, ambdós inclosos.
5.4 D'acord amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en aquesta ordre, s'ha de requerir la persona interessada perquè, en el termini de 10 dies, esmeni l'error o presenti els documents necessaris, amb indicació que si no ho fa, es considera que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que es dictarà en els termes que preveu l'article 21 de la mateixa Llei.
6. Documentació general
6.1 Les entitats o institucions sol·licitants han d'adjuntar a la sol·licitud presentada, d'acord amb els Annex 1 d'aquesta convocatòria, la documentació següent:
A) La sol·licitud, d'acord al model normalitzat dels Annexos 1. La sol·licitud inclourà totes les declaracions responsables especificades en el punt 5.2 d'aquesta convocatòria.
B) Còpia de l'escriptura pública o acta de constitució de l'entitat o institució, i estatuts degudament inscrits en el registre corresponent.
C) Còpia del document fefaent que acrediti, per qualsevol forma vàlida en dret la representació de l'entitat o institució sol·licitant.
D) Memòria que reculli les activitats realitzades.
E) Llistat de despeses subvencionables i la seva justificació d'acord al model habilitat a tal efecte dintre de l'Annex de la convocatòria.
f) Justificants de despesa i pagament de cada una de les despeses subvencionables, excepte les despeses que no superin l'import de 3.000 euros que es justificaran amb la declaració responsable.
g) Quan correspongui, còpia del contracte del personal, del qual es demana la subvenció de nòmines, així com el rebut de liquidació de cotitzacions i la relació nominal de treballadors.
6.2. Justificació de les despeses superiors a 3.000 euros: Per justificar el pagament de les factures superiors a 3.000€ s'ha de presentar: - Còpia de la factura, on han de constar les dades següents: Núm. de factura,dades de data, concepte, import elegible, taxes, import total, emissor i destinatari de la factura. - Còpia de les nòmines, justificant bancari de pagament de la nòmina i justificant bancari del pagament de la Seguretat Social. - Una còpia del document bancari oficial que acrediti la transferència o el pagament domiciliat, en què figurin la data del pagament, l'import pagat, el concepte del pagament de tal manera que s'identifiqui aquest amb la factura, i el número de factura abonada, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura respectivament.
No s'admeten:
6.3. Justificació de les despeses inferiors a 3.000 euros: Per a la justificació de les despeses inferiors a 3.000 euros, s'ha de presentar: - Llistat de les despeses d'acord al model normalitzat que apareix dins la sol·licitud. En el llistat s'han de fer constar les dades següents: Núm. de factura,dades de data, proveïdor, concepte, import elegible, taxes, import total, justificant de pagament, forma de pagament i data de pagament. - Declaració responsable de la veracitat de les dades aportades i la disponibilitat de presentació de la documentació acreditativa d'aquestes despeses per al seu posterior control.
D'acord amb l'article 25.3 f) del Decret Llei 8/2020, les despeses inferiors a 3.000 euros que es justifiquin mitjançant una declaració responsable es poden sotmetre a un control posterior.
Per a la realització de l'esmentat control, l'empresa estaria obligada a la presentació de la documentació acreditativa de les despeses, així ha de tenir disponible per al seu control posterior, la documentació següent:
- Còpia de la factura, on han de constar les dades següents: Núm. de factura,dades de data, concepte, import elegible, taxes, import total, emissor i destinatari de la factura. - Còpia de les Nòmines, justificant bancari de pagament de la nòmina i justificant bancari del pagament de la Seguretat Social. - Una còpia del document bancari oficial que acrediti la transferència o el pagament domiciliat, en què figurin la data del pagament, l'import pagat, el concepte del pagament de tal manera que s'identifiqui aquest amb la factura, i el número de factura abonada, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura respectivament. Si es tracta d'una targeta de crèdit d'empresa s'ha d'aportar certificat bancari que acrediti com a titular del compte bancari vinculat amb la targeta, al beneficiari de la subvenció i qui és titular de la targeta.
No s'admeten:
6.4 Juntament amb la sol·licitud l'entitat ha d'autoritzar a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears perquè pugui consultar les dades d'identitat del sol·licitant, la seva situació quant al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, vida laboral i cens d'activitats econòmiques. En el cas en què no s'autoritzi a l'Administració per fer aquestes consultes, amb la sol·licitud l'interessat haurà d'aportar la documentació corresponent. 6.5 En qualsevol cas, l'entitat sol·licitant ha de declarar les situacions noves que es puguin produir pel que fa al cas mitjançant un escrit presentat a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular en el termini de quinze dies comptadors des de què es produeixi la nova situació. 6.6 La Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular pot sol·licitar en qualsevol moment la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient i pot realitzar les activitats de comprovació i control del projecte subvencionat.
7. Instrucció i resolució del procediment
7.1 L'òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds és el director general de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular.
7.2 El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball és l'òrgan competent per dictar les resolucions d'aprovació o denegació de les ajudes corresponents a aquesta convocatòria. No obstant això, aquest delega en la persona titular de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular la resolució dels expedients i dels recursos de reposició (BOIB núm. 97, de 16 de juliol de 2019).
7.3 El procediment de concessió d'ajudes s'efectuarà per un procediment que no és de concurs, atès que no és necessària la comparació i la prelació en un únic procediment de totes les sol·licituds entre sí, en virtut de la urgència, derivada de la crisis sanitària causa per la pandèmia del COVID-19, i del que disposa l'article 17.2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
7.4 Les sol·licituds de subvenció es resoldran mitjançant règim de concessió directa, en virtut del qual les subvencions s'aniran concedint en rigorós ordre d'entrada de dia i hora dels expedients complets, en base als requisits establerts en aquesta convocatòria sempre que hi hagi crèdit suficient.
En cas que dins l'expedient no consti la documentació que s'exigeix en aquesta convocatòria o presenti deficiències, i una vegada s'hagi requerit, la data i l'hora de presentació de l'esmena és la que estableix l'ordre de prelació per atorgar la subvenció, si no s'ha exhaurit el crèdit previst.
7.5 L'òrgan instructor ha de realitzar d'ofici les actuacions que estimi necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la resolució.
7.6 El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de sis mesos. Si transcorre aquest termini i no es dicta una resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada.
7.7 La resolució motivada del procediment s'ha de notificar als interessats, tal com determinen els arts. 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
7.8 La resolució de concessió o denegació posa fi a la via administrativa. Contra aquesta s'hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà d'haver-se notificat.
7.9 Si s'exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans que acabi el termini per presentar les sol·licituds, s'haurà de suspendre la concessió de nous ajuts mitjançant una resolució que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
8. Quantia dels ajuts
8.1 L'import de l'ajut serà el següent:
A. Per a les despeses del Programa I:
Els ajuts per a les accions subvencionables previstes en aquest programa són del 100 % de les despeses corresponents a cada actuació, amb un màxim de 7.000 € per al conjunt de totes les accions subvencionables.
B. Per a les despeses del Programa II:
Els ajuts per a les accions subvencionables previstes en aquest programa són del 100 % de les despeses corresponents a cada actuació, amb un màxim de 50.000 € per al conjunt de totes les accions subvencionables.
C. Per a les despeses del Programa III: Els ajuts per a les accions subvencionables previstes en aquest programa són del 100 % de les despeses corresponents a cada actuació, amb un màxim de 1.000 € per al conjunt de totes les accions subvencionables.
9.Obligacions de les persones beneficiàries
9.1 Són obligacions de les entitats beneficiàries dels ajuts:
a) Les obligacions establertes a l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions. b) La realització, execució i pagament de les despeses objecte de la subvenció dintre del període elegible que va del dia 1 de novembre del 2019 al 30 de setembre del 2020.
10. Règim del Marc Temporal relatiu a les mesures d'ajuda estatal destinades a recolzar l'economia
10.1 Els ajuts que estableix aquesta Resolució estan sotmesos al Marc Nacional Temporal relatiu a les mesures d'ajuda a empreses i autònoms consistents en subvencions directes, bestretes reemborsables, avantatges fiscals, garanties de préstecs i bonificacions de tipus d'interès en préstecs destinades a recolzar l'economia en el context de l'actual brot de la COVID-19 aprovat per decisió de la Comissió de 2 d'abril de 2020 (State Aid SA. 56581 (2020/N)).
10.2 Això implica, entre altres coses, que l'entitat beneficiària no pot percebre, en l'exercici fiscal en el qual es concedeix l'ajut (2020), ajuts públics o d'entitats privades finançades a càrrec de pressuposts públics per un import superior al que disposa la legislació d'aplicació, abans esmentada.
Als efectes de donar compliment a l'establert al paràgraf anterior, els sol·licitants hauran d'aportar un llistat de les ajudes percebudes des de l'1 de gener de 2020 fins a la data de presentació de sol·licituds.
10.3 El sotmetiment al règim de la Modificació d'aquest Marc s'ha de fer constar expressament en la resolució de concessió de les subvencions.
10.4 Les ajudes regulades en aquest règim podran concedir-se a empreses que no estiguin en crisi i/o a empreses que no estesin en crisi (a tenor d'allò disposat a l'article 2, punt 18 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió (Reglament general d'exempció per categories) a 31 de desembre de 2019, però sí ho estaven o començaren a estar-ho amb posterioritat a aquesta data a conseqüència del brot de COVID-19.
10.5 Pel que fa a les empreses d'inserció als ajuts prevists en aquesta convocatòria els és aplicable el Reglament (UE) 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles en el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat, perquè es tracta d'ajuts destinats a la contractació i a l'ocupació de persones en situació d'exclusió social amb l'objecte d'aconseguir que s'incorporin al mercat de treball i a romandre-hi
11.Concurrència i compatibilitat de subvencions
11.1 Aquests ajuts són compatibles amb altres ajudes de qualsevol entitat atorgades per dur a terme les actuacions subvencionades, sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el cost total de l'activitat objecte de subvenció.
A aquest efecte s'haurà d'emplenar dins la sol·licitud una declaració responsable per garantir que les ajudes sol·licitades no superen, aïlladament o conjuntament, el cost total de l'activitat objecte de subvenció.
11.2 Atesa la compatibilitat d'aquesta convocatòria, s'estarà als límits assenyalats en l'article 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, de subvencions de les Illes Balears.
12. Justificació i pagament
Amb la presentació de la sol·licitud i la documentació establerta a l'apartat 6, s'entén justificada l'aplicació de l'ajut a la finalitat de la convocatòria, d'acord amb el que estableix l'article 39 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, si bé amb les especialitzacions indicades en el capítol IV del Decret-Llei 8/2020, que permet la justificació de despeses inferiors a tres mil euros mitjançant una declaració formal de la persona o entitat beneficiària sens perjudici de les actuacions posteriors de comprovació i control. Una vegada resolta la concessió de la subvenció de forma favorable es procedirà a tramitar el seu pagament.
13. Publicació
Aquesta Resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí
Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 25 de setembre de 2020
El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball Iago Negueruela Vázquez
ANNEX 1 SOL·LICITUD D'AJUTS PEL FOMENT I LA DIFUSIÓ DE L'ECONOMIA SOCIAL I PEL SUPORT A L'ASSOCIACIONISME DE COOPERATIVES, DE SOCIETATS LABORALS I D'EMPRESES D'INSERCIÓ AFECTADES PEL COVID-19
1. DADES GENERALS |
Nom de l'entitat: .................................……………..................................
NIF: .......…................Telèfon: .…….….....…….......... Fax: ..................................................
Adreça: ……………………………………………………………….. Codi postal: ..............…..…...…
Domicili Fiscal: ..........................................................................................................
Adreça electrònica: ..........................................................................................................
Pàgina web de l'entitat: .........................................................................................................
Núm. de registre industrial o núm. de registre d'indústries agràries: ........................................
Sector al qual pertany l'empresa: ...................................................................................
Dada d'alta a l'IAE: ............................................... Epígraf: ................................................
Persona de contacte: ...................................................................................................................................
Nom del representant legal: .............................................................................................................
DNI del representant legal: .............................................................................................................
2. TIPUS DE PROGRAMA |
L'Entitat sol·licitant es presenta als programes:
( ) Programa I
( ) Programa II
( ) Programa II
3. DECLARACIÓ RESPONSABLE |
Declar baix la meva responsabilitat:
1. Que complesc alguns dels requisits específics indispensables per a ser beneficiari dels ajuts:
A. ( ) Que som una entitat afectada per la COVID-19, amb treballadors al meu càrrec, i he realitzat un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO), per força major o per causes econòmiques i productives, com a conseqüència de la COVID-19.
B.) ( ) Que som una entitats afectada per la COVID-19l, no he realitzat cap ERTO, i he estat afectat per la COVID-19 per cessament de l'activitat o reducció de la facturació de com a mínim un 30% durant vigència de l'estat d'alarma (del 14 de març de 2020 al 21 de juny de 2020), respecte al mateix període de l'any anterior ( del 14 de març de 2019 al 21 de juny de 2019).
Entenem per cessament de l'activitat, la paralització de l'activitat empresarial per l'aplicació del Reial Decret-Llei 10/2020, de 29 de març, durant els dies 30 de març a 9 d'abril.
2. ( ) Que es certa i completa la informació que es fa constar en aquest tràmit i accept, íntegrament, les condicions de la convocatòria.
3.( ) Que tenc el domicili fiscal i realitz la meva activitat dins el territori de les Illes Balears.
4. ( ) Que estic legalment constituïda i inscrita definitivament en el Registre de Cooperatives, de Societats Laborals i d'Empreses d'Inserció de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular o en el Registre que correspongui.
5. ( ) Que no estic en cap dels supòsits establerts en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.
6. ( ) Que he duit a terme l'organització preventiva de riscs laborals.
7. ( ) Que en el cas de ser una empresa de més de cinquanta treballadors/es, complir l'obligació de reserva de quota d'un 2% a favor de treballadors/es discapacitats, llevat que tengui degudament autoritzada l'aplicació de les mesures alternatives.
8. ( ) Que no he estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes per haver exercit o tolerat pràctiques prohibides d'acord amb la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes i d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradir la LGTBI-fòbia, i tampoc estic sotmès a cap de les prohibicions per a ser beneficiari dels ajuts que estableix la normativa específica aplicable en matèria de subvencions.
9. ( ) Que, per a l'actuació per a la qual sol·licit l'ajut (assenyalau amb una X el vostre cas): EXCEPTE LES EMPRESES D'INSERCIÓ
( ) No he sol·licitat ni he rebut cap altra ajuda pel mateix concepte.
( ) Sí, he sol·licitat o he rebut una altra ajuda pel mateix concepte.
Organisme |
Data de resolució |
Quantia |
---|---|---|
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
10. ( ) Que, per a altres actuacions o projectes (assenyalau amb una X el vostre cas):
( ) No he rebut en l'exercici fiscal en el qual es concedeix l'ajut (2020), ajuts públics o d'entitats privats finançades a càrrec de pressuposts públics per un import superior al que disposa el Marc Nacional Temporal aprovat per decisió de la Comissió de 2 d'abril de 2020 (State Aid SA. 56581 (2020/N)).
I a més no estava en crisis a 31 de desembre de 2019, respecte al que disposa l'article 2, punt 18 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió (Reglament general d'exempció per categories).
( ) He rebut durant l'exercici fiscal en el qual es concedeix l'ajut (2020), ajuts públics o d'entitats privats finançades a càrrec de pressuposts públics per un import superior al que disposa el Marc Nacional Temporal aprovat per decisió de la Comissió de 2 d'abril de 2020 (State Aid SA. 56581 (2020/N)).
I a més no estava en crisis a 31 de desembre de 2019, respecte al que disposa l'article 2, punt 18 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió (Reglament general d'exempció per categories).
Organisme |
Data de resolució |
Quantia |
Tipus de Marc Nacional Temporal (general, agrari, pesquer) |
---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11.( ) Que facilitaré totes les possibles actuacions de control que es duguin a terme per a comprovar la realització correcta de l'objecte d'aquests ajuts, i puc acreditar aquestes dades documentalment, en cas que se m'exigeixin.
12.( ) Que les meves dades bancàries, a l'efecte de l'ingrés derivat del procediment són:
Entitat |
Domicili, sucursal o oficina |
|||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||
CODI COMPTE |
||||||||||||||||||||||||
País (2 dígits) |
Control IBAN (2 dígits) |
Codi entitat (4 dígits) |
Codi sucursal o oficina (4 dígits) |
DC (2 dígits) |
Núm. compte o llibreta (10 dígits) |
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. DENEGACIÓ D'AUTORITZACIÓ |
NO autoritz:
( ) Que es facin les consultes als fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l'òrgan competent o autoritzat, en l'àmbit de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin.
( ) Que les dades i els documents d'altres administracions inclosos en aquesta comunicació i que no es presenten puguin ser obtinguts per l'òrgan gestor, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin, sempre que s'hagi establert per conveni amb l'Administració competent.
D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s'incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l'efecte de gestionar la tramitació de les ajudes i, en tot cas, a l'efecte estadístic. L'òrgan responsable del fitxer és la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular.
5. MEMÒRIA DE LES ACTUACIONS (PRESENTAR EN DOCUMENT SEPARAT) |
A) Breu descripció de la situació actual l'entitat: Medis personals, medis econòmics, objectius a aconseguir:
B) Taula explicativa:
PROGRAMA I:
Nom Actuació |
Descripció Actuació |
Objectius Plantejats |
Resultats obtinguts |
Cost subvencionable |
---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PROGRAMA II:
Nom Actuació |
Descripció Actuació |
Objectius Plantejats |
Resultats obtinguts |
Cost subvencionable |
---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PROGRAMA III:
Nom Actuació |
Descripció Actuació |
Objectius Plantejats |
Resultats obtinguts |
Cost subvencionable |
---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. DESPESES SUBVENCIONABLES INFERIORS ALS 3.000 € |
En el cas que l'entitat sol·licitat tengui despeses subvencionables inferiors als 3.000€, ha d'emplenar la declaració responsable i , a més, el llistat de despeses.
És necessari la presentació dels documents acreditatius: factures i justificants de pagament, únicament, si es requereix.
( ) Declar baix la meva responsabilitat, que les següents despeses s'han realitzat dintre del marc del projecte d'internacionalització i que disposo de les factures i justificants de pagaments acreditatives de la seva veracitat.
(Aquest llistat ha de ser presentat en format excel o similar)
PROGRAMA I:
Nº actuació |
Núm. factura/ Nòmines SS |
Data |
Proveïdor |
Concepte |
Base imposable |
IVA |
Total |
Data i forma pagament |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PROGRAMA II:
Nº actuació |
Núm. factura/ Nòmines SS |
Data |
Proveïdor |
Concepte |
Base imposable |
IVA |
Total |
Data i forma pagament |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PROGRAMA III:
Nº actuació |
Núm. factura/ Nòmines SS |
Data |
Proveïdor |
Concepte |
Base imposable |
IVA |
Total |
Data i forma pagament |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. DESPESES SUBVENCIONABLES SUPERIORS ALS 3.000 € |
En el cas que l'entitat sol·licitat tengui despeses subvencionables superiors als 3.000€, ha d'emplenar el llistat de despeses i, a més, ha de presentar totes les factures i justificants de pagament de les despeses.
(Aquest llistat ha de ser presentat en format excel o similar)
PROGRAMA I:
Nº actuació |
Núm. factura/ Nòmines SS |
Data |
Proveïdor |
Concepte |
Base imposable |
IVA |
Total |
Data i forma pagament |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PROGRAMA II:
Nº actuació |
Núm. factura/ Nòmines SS |
Data |
Proveïdor |
Concepte |
Base imposable |
IVA |
Total |
Data i forma pagament |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PROGRAMA III:
Nº actuació |
Núm. factura/ Nòmines SS |
Data |
Proveïdor |
Concepte |
Base imposable |
IVA |
Total |
Data i forma pagament |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. TAULA RESUM DE TOTES LES DESPESES SUBVENCIONABLES |
A la taula han de incloure's totes les despeses (tant les superiors als 3.000 euros com les inferiors als 3.000 euros), amb especificació del programa.
(Aquest llistat ha de ser presentat en format excel o similar)
Nº actuació |
Núm. factura/ Nòmines SS |
Data |
Proveïdor |
Concepte |
Base imposable |
IVA |
Total |
Data i forma pagament |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PROGRAMA I |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PROGRAMA II |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PROGRAMA III |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL DE TOTS ELS PROGRAMES |
|
|
SOL·LICIT:
En el marc dels ajuts pel foment i la difusió de l'economia social i pel suport a l'associacionisme de cooperatives, de societats laborals i d'empreses d'inserció afectades per la COVID-19,
- Pel que fa al PROGRAMA I: per un import de _____________€
- Pel que fa al PROGRAMA II: per un import de _____________€
- Pel que fa al PROGRAMA III: per un import de ____________ €
L'ajuda per un import global (programa I,II,III) de:
...................................................€.
…….............................…, ………. d ..........................…… de 2020
[Signatura del sol·licitant]