Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

FUNDACIÓ MALLORCA TURISME

Núm. 8857
Extracte de la Resolució del director de la Fundació Mallorca Turisme de 22 de setembre de 2020 per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions per co-màrqueting II en la promoció de Mallorca com a destí turístic

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb el previst als articles 17.3.b i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria, el text complet de la qual es pot consultar en la Base de Dades Nacional de Subvencions (http://www.pap.minhafp.gob.es/bdnstrans/index) i a la pàgina web de la Fundació Mallorca Turisme www.fundaciomallorcaturisme.net:

Primer. Beneficiaris

A) Poden ser beneficiaris de la subvenció les persones físiques, o jurídiques, estatals o internacionals, l'activitat principal del qual sigui:

1. Per a les línies 1 i 2 els beneficiaris podran ser:

a. Agències de viatges i operadors turístics

b. Agrupacions d'agències de viatges i consorcis d'agències de viatges

c. Plataformes turístiques en línia (agències de viatge en línia - OTA, metacercadors, bancs de llits (bedbanks), plataformes de continguts de viatges).

2. Per a la línia 3 els beneficiaris podran ser:

a. Companyies navilieres amb connexions amb Mallorca

b. Creadors de continguts promocionals turístics de Mallorca

c. DMC's de Mallorca (Agències turístiques integradores locals)

d. Qualsevol mena d'allotjament turístic reglat que vulgui fer una campanya de màrqueting del seu allotjament o allotjaments a Mallorca

B) És un requisit estar d'alta d'activitats econòmiques que s'acreditarà amb la presentació del certificat de situació en el cens d'activitats econòmiques de l'AEAT de l'any en curs.

C) No poden tenir la condició de beneficiaris les persones o entitats en les quals es presenta alguna de les circumstàncies previstes en l'article 8.2, 8.3 o 8.4 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca o article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Segon. Objecte

1.L'objecte d'aquesta convocatòria, pública i oberta, és el foment d'actuacions destinades a la promoció turística de Mallorca en els mercats de parla alemanya, mercats britànic i irlandès, països nòrdics, nacional, francès, italià, Benelux, rus, ucraïnès i suïs, a més de la resta de mercats amb connectivitat directa mitjançant una col•laboració públic privada, per unir esforços i aconseguir un major impacte en les campanyes de publicitat i incrementar els canals de promoció.

2.La finalitat de la convocatòria és estimular l'atracció de fluxos turístics coherents amb els mercats emissors i segments de producte que s'han considerat estratègics, així com potenciar la temporada mitja i baixa.

3.Seran subvencionables les campanyes de promoció o publicitat que es duguin a terme a partir del dia de la publicació de la convocatòria de subvencions en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins al dia 15 de desembre de 2020, ambdós inclosos. 

4.Les bases reguladores d'aquesta convocatòria de subvencions són les establertes en l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca.

5.Els segments turístics en els quals ha de versar principalment la campanya publicitària són:

-Turisme familiar

-Turisme esportiu

-Turisme mice (turisme de reunions, incentius, congressos i esdeveniments)

-Turisme de natura

-Turisme de luxe

-Turisme actiu

-Turisme de cultura/patrimoni

-Gastronomia

6.En cap concepte es podrà vincular la campanya de màrqueting només al producte “costa i litoral / sol i platja”, sinó que haurà d'estar vinculada com a mínim a un dels segments turístics del punt 5 anterior.

7.El material emprat per la campanya publicitària ha de ser actual. Com a màxim el material utilitzat per a la realització de les campanyes publicitàries (fotografies, vídeos, etc.) pot tenir 1 any d'antiguitat.

8.Les actuacions o campanyes publicitàries que poden ser objecte de subvenció són:

a)Publicitat fora d'internet (off-line): campanyes de continguts en suplements a diaris o revistes nacionals i internacionals, revistes especialitzades, premsa generalista, revistes divulgatives, revistes especialitzades, en mitjans de comunicació com televisió, ràdio, entre d'altres.

b)Publicitat en línia: campanyes de promoció en els canals en línia, com és en pàgines web, microsites, accions especials, publicitat nativa, entre d'altres.

c)Publicitat exterior: opis, mupis, taxis, metro, autobusos, marquesines, entre d'altres.

9.No són subvencionables:

a)Les despeses per l'elaboració del contingut de la publicitat com són despeses d'impressió, de fotografia, d'elaboració o tractament d'imatges, de traducció.

b)Les despeses d'elaboració de fullets.

c)Compra de materials o béns per fer les campanyes de publicitat els quals són considerats béns d'inversió.

d)L'impost sobre el valor afegit (IVA) o impost equivalent no és subvencionable si es recupera o compensa.

e)Queden exclosos d'aquesta convocatòria les campanyes publicitàries que hagin rebut una aportació econòmica o en espècie per part de l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB) quan aquesta quantia sigui igual o superior a 150.000 € (impostos inclosos).

Tercer. Bases reguladores

Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017, amb modificació BOIB núm. 96, de 4 d'agost).

Quart. Quantia

El pressupost de despeses del Consell Insular de Mallorca per a l'any 2020 destina a aquesta convocatòria la quantitat de 500.000 € (cinc-cents mil euros), a càrrec del capítol 4, que es distribueix de la següent manera:

- Línia 1: 150.000 € per co-màrqueting en promoció de Mallorca com a destinació turística als mercats alemany, austríac i suís.

- Línia 2: 100.000 € per co-màrqueting en promoció de Mallorca com a destinació turística a qualsevol mercat llevat del mercat britànic, alemany, austríac i suís

- Línia 3: 250.000 € per co-màrqueting en promoció de Mallorca com a destinació turística.

Els interessats es poden presentar a més d'una línia de la convocatòria però la quantia màxima subvencionable és de 120.0000 € per empresa. La quantia subvencionada no podrà superar en cap cas el 50% del projecte subvencionable, el qual s'haurà de justificar totalment en el moment de la justificació.

Cinquè. Termini per presentació de sol•licituds

El termini per presentar les sol•licituds, i tota la documentació annexa, és de 20 dies hàbils comptats a partir de l'endemà a la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el BOIB, mitjançant presentació en el Registre electrònic de la Fundació Mallorca Turisme (https://fundaciomallorcaturisme.net/seu-electronica/ - seu electrònica-) i també als llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en aquest darrer supòsit s'ha d'avisar de la presentació al correu electrònic info@fundaciomallorcaturisme.net.

Sisè. Altres dades

Les campanyes de publicitat s'han d'executar entre el dia de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins al dia 15 de desembre de 2020, ambdós inclosos.

El model normalitzat de sol•licitud i la documentació que s'hi ha d'acompanyar es troba disponible, igualment, a la seu electrònica de la Fundació Mallorca Turisme.

 

Palma, 22 de setembre de 2020

El director de la Fundació Mallorca Turisme Miguel Pastor Jordà