Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 8854
Bases de l’Ajuntament de Ciutadella de Menorca que regulen la convocatòria per a l'atorgament de subvencions a les entitats sense ànim de lucre

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Les bases següents van ser aprovades per acord de la Junta de Govern en sessió ordinària de dia 16-09-2020 en el punt 3

BASES DE L'AJUNTAMENT DE CIUTADELLA DE MENORCA QUE REGULEN LA CONVOCATÒRIA PER A L'ATORGAMENT DE SUBVENCIONS A LES ENTITATS SENSE ÀNIM DE LUCRE

L'Ajuntament de Ciutadella té l'objectiu de promoure la participació en la vida comunitària de les associacions presents en l'àmbit del seu municipi, atendre les seves necessitats específiques i donar suport a les entitats i organitzacions que duen endavant programes, projectes i actuacions de caire social, cultural, esportiu, de conservació del medi ambient i per la igualtat.

El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, va optar per un règim general de concessió d'ajudes o de subvencions orientat, fonamentalment, a satisfer les necessitats de la societat i que, a la vegada, facilités la gestió de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, tot protegint els principis d'interès públic i la gestió eficaç i eficient dels recursos destinats a l'activitat subvencionadora.

En el marc de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s'estableix que, amb caràcter previ a l'atorgament de les subvencions, les administracions públiques han de concretar en un pla estratègic de subvencions que prevegi, entre altres, els objectius que es pretenen amb la seva aplicació, el termini necessari per a la consecució, els costos previsibles i les fonts de finançament, i s'han de supeditar al compliment dels objectius d'estabilitat pressupostària. Així, el 5 d'agost de 2020, la Junta de Govern de l'Ajuntament de Ciutadella aprova el Pla de subvencions per a l'any 2020, que, per tant, esdevé el marc de referència. Açò significa que tot el que no recullin les presents bases i la convocatòria ha de tenir com a referència el Pla de subvencions de l'Ajuntament de Ciutadella.

Les bases que regulen les subvencions s'elaboren atenent els principis de publicitat, transparència, concurrència, d'objectivitat, d'igualtat i de no-discriminació, dins el marc jurídic delimitat per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i s'adrecen a entitats i associacions sense ànim de lucre que realitzin activitats en benefici del municipi de Ciutadella de Menorca.

Article 1

Objecte

Les presents bases regulen el procediment per atorgar subvencions a les entitats sense ànim de lucre que promouen activitats socials, culturals, esportives, de protecció del medi ambient i per la igualtat, amb els objectius següents:

  • Impulsar el teixit associatiu i les actuacions que se'n derivin amb relació a les activitats proposades.
  • Donar visibilitat a les actuacions de les entitats que treballen en el municipi.
  • Cobrir part de les despeses que aquestes actuacions generen.
  • Sensibilitzar la ciutadania envers el treball de les entitats i les associacions.
  • Fomentar la cultura, l'esport i el coneixement del medi ambient al municipi de Ciutadella.
  • Millorar la qualitat de vida de les persones en situacions especials i, per extensió, la de les seves famílies.
  • Fomentar la igualtat d'oportunitats entre homes i dones

Article 2

Entitats beneficiàries

Poden presentar sol·licituds a la present convocatòria les persones jurídiques, públiques o privades i sense ànim de lucre, ja siguin entitats, associacions o organismes legalment constituïts i inscrits en el Registre d'Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans que comenci el termini de presentació d'instàncies, així com en el Registre d'Entitats Municipals.

En qualsevol cas, no en poden ser beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

Article 3

Requisits de les entitats beneficiàries

3.1. Poden sol·licitar subvenció a aquesta convocatòria les entitats que compleixin els requisits següents:

  1. Estar constituïdes com a entitats públiques o privades sense ànim de lucre.
  2. Estar legalment constituïdes i degudament inscrites en el Registre d'Associacions de la Comunitat de les Illes Balears, així com estar inscrites en el Registre d'Entitats de l'Ajuntament de Ciutadella.
  3. Tenir seu social o delegació permanent i d'actuació al municipi de Ciutadella. També les que, sense tenir el seu domicili en el terme municipal de Ciutadella, hi realitzin les seves activitats o per les quals en resultin beneficiades les persones ciutadanes de Ciutadella.
  4. Treballar per a la promoció de la cultura, l'esport, el medi ambient, la igualtat de gènere i les persones en situació d'especial necessitat.
  5. Disposar dels mitjans materials i personals necessaris per a l'execució del projecte o de l'activitat o les activitats que constituiran l'objecte de la subvenció.
  6. Haver justificat les subvencions que els hagi concedit aquest ajuntament en convocatòries passades.
  7. Desenvolupar el projecte o l'activitat que presentin dins l'exercici de 2020.
  8. Estar al corrent en el compliment de les obligacions amb l'Agència Tributària, tant estatal com autonòmica, i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social.
  9. Estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'Ajuntament de Ciutadella.

Article 4

Finançament i import màxim

Aquesta convocatòria inclou cinc línies diferents de subvencions per a les quals l'Ajuntament ha previst una partida de 32.000 € als pressupostos per al 2020 a l'aplicació 924.489.00, i una partida de 12.000 € a l'aplicació 341.489.00, dels 18.000 € aprovats per al programa Eduquem amb l'Esport.

Dins el Servei de Participació Ciutadana s'estableixen cinc línies de subvencions, amb els imports màxims següents:

  • Línia de Serveis Socials: fins a 8.500 €
  • Línia de Cultura: fins a 20.000 €
  • Línia de Medi Ambient: fins a 1.500 €
  • Línia d'Igualtat: fins a 2.000 €
  • Línia d'Esports: fins a 12.000 € (partida destinada al programa Eduquem amb l'Esport)

L'import de la subvenció pot arribar al 100 % del cost de l'actuació sol·licitada. Aquesta subvenció és compatible amb l'obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat procedents d'altres administracions públiques o privades, nacionals o intencionals, sempre que l'import de les subvencions no superi, aïlladament o en conjunt, el cost total de l'activitat subvencionada. En aquest cas l'Ajuntament es reserva la possibilitat de reduir la subvenció fins a aquest màxim.

Article 5

Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds s'han de presentar via telemàtica, segons el que disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Han d'anar dirigides a l'alcaldessa i s'han d'acompanyar de la documentació preceptiva següent, que s'especifica a l'annex I:

  • Fotocòpia compulsada del NIF/CIF del sol·licitant.
  • Fotocòpia del número del Registre General d'Entitats de la CAIB.
  • Acreditació de la representació en què actua la persona que signa la sol·licitud.
  • Acreditar que l'associació no es deutora a la Seguretat Social ni a la Hisenda pública. En el cas de la Hisenda Municipal, se sol·licitarà d'ofici.
  • Acreditar que no té pendent el reintegrament de subvencions pagades amb anterioritat ni justificades incorrectament.
  • Acreditar que no està incurs en prohibicions per a obtenir la condició de beneficiari de subvencions.
  • Memòria de l'activitat per a la qual se sol·licita subvenció, d'acord amb els conceptes de despeses subvencionables en l'article 8 de la convocatòria.
  • Pressupost detallat de l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció.

S'eximeix de presentar la documentació que hagi estat lliurada anteriorment a l'Ajuntament i que sigui vigent en el moment de registrar la sol·licitud de subvenció, sempre que s'indiqui el número de registre d'entrada en el qual consta la documentació esmentada.

Article 6

Termini de presentació i esmena de les sol·licituds

6.1. El termini de presentació de sol·licituds comença a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el BOIB i finalitza 30 dies naturals després.

6.2. Si de la revisió de la sol·licitud i de la documentació aportada es dedueix que aquesta és incompleta o defectuosa, l'òrgan competent requerirà la persona sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, com expressa l'article 26 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, aporti la documentació necessària o esmeni els defectes observats. En aquest requeriment s'ha d'indicar que, si en el termini establert no s'esmenen les deficiències, es desestimarà la sol·licitud de subvenció, resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 42 del cos legal esmentat, i que l'expedient s'arxivarà d'acord amb l'article 71 del mateix cos legal.

Article 7

Procediment de concessió

El procediment de concessió és el que ve determinat en el Pla de subvencions aprovat a la Junta de Govern de dia 5 d'agost de 2020, que, en l'article quart, diu: «L'Ajuntament concedirà subvencions, així com estableix la normativa vigent en matèria de subvencions, mitjançant convocatòria pública en règim de lliure concurrència, o, excepcionalment, de forma nominativa, a favor de persones físiques, jurídiques, privades, comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, encara que no tengui personalitat jurídica, pugui dur a terme els projectes o les activitats o els comportaments que es trobin en la situació que motiva la subvenció».

Article 8

Despeses subvencionables

El finançament del projecte o de les activitats presentades a aquesta convocatòria no pot superar en cap cas la quantia màxima que s'estableix a la convocatòria.

Les despeses corrents imputables a la subvenció s'estableixen en:

  1. Despeses per a l'adquisició de materials per a la realització de les activitats.
  2. Despeses per a la difusió de les activitats o del projecte.
  3. Despeses de personal contractat per al desenvolupament de les activitats per a les quals se sol·licita la subvenció.
  4. Despeses genèriques de producció i d'execució (sonorització, il·luminació, edició…).
  5. Despeses de desplaçaments i/o dietes de ponents, conferenciants, professors i/o experts de fora de Menorca.
  6. Edició de publicacions, música i audiovisuals.
  7. Estudis d'investigació.

Queden excloses del procediment de concessió dels ajuts establerts en aquesta convocatòria les despeses relacionades amb obres, despeses d'assegurances relacionades amb l'activitat a subvencionar i l'arrendament de locals.

Article 9

Criteris objectius per a l'atorgament de les subvencions dels diferents serveis (Serveis Socials, Cultura, Igualtat, Medi Ambient i Esports)

Línia 1. Criteris per a l'atorgament de subvencions dirigides a les activitats de caire social

Les presents bases regulen el procediment per a l'atorgament de subvencions a les entitats sense ànim de lucre que desenvolupen activitats que promouen l'atenció i promocionen la salut de les persones en situació d'especial necessitat, ja sigui per motius de salut, discapacitat, dependència o per altres factors socials.

Els criteris de valoració de les sol·licituds que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria són els que es detallen tot seguit:

1. Es valoraran amb un màxim de 20 punts els aspectes que tenen a veure amb l'entitat:

  • Estructura organitzativa de l'entitat, organigrama: fins a un màxim de 3 punts.
  • Incidència social de l'entitat en el municipi (història de l'entitat, arrelament en el municipi, nombre de socis...): fins a un màxim de 5 punts.
  • Objectius: fins a un màxim de 2 punts.
  • Recursos humans de què disposa l'entitat (personal contractat i voluntari): fins a un màxim de 4 punts.
  • Incorporació de la perspectiva de gènere tant en els objectius com en les activitats, la metodologia i els indicadors de seguiment i avaluació: fins un màxim de 3 punts.
  • Col·laboració amb altres entitats i administracions públiques, i participació en òrgans de coordinació associativa o institucional: fins a un màxim de 3 punts.

2. Es valoraran amb un màxim de 65 punts els aspectes que tenen a veure concretament amb les activitats a desenvolupar susceptibles de ser subvencionades:

  • Descripció de la situació de necessitat de la població destinatària de l'activitat: fins a un màxim de 10 punts.
  • Descripció concreta de l'activitat o les activitats que es vulguin desenvolupar: fins a un màxim de 15 punts.
  • Relació i temporalització de les activitats: fins a un màxim de 10 punts.
  • Objectius generals i específics: fins a un màxim de 10 punts.
  • Nombre previst de persones que participaran en cada activitat a desenvolupar: fins a un màxim de 5 punts.
  • Resultats esperats: fins a un màxim de 5 punts.
  • Pressupost en què es demostri la viabilitat de les activitats: fins a un màxim de 10 punts.

3. Es valoraran amb un màxim de 15 punts els aspectes que tenen a veure amb la implicació general de la ciutadania amb l'entitat o amb les activitats a desenvolupar.

  • Actuacions de divulgació i d'informació sobre l'entitat: fins a un màxim de 5 punts.
  • Accés de la ciutadania a les activitats: fins a un màxim de 5 punts.
  • Treball amb xarxa per a la realització de les activitats: fins a un màxim de 5 punts.

El procediment que se seguirà serà sumar el nombre de punts obtinguts per cada entitat que compleixi els requisits i dividir l'import total del crèdit assignat a aquesta convocatòria entre el nombre total de punts, a fi d'obtenir el valor de cada punt en euros.

L'import que es concedeixi a cadascun dels projectes subvencionats es determinarà amb relació als punts assignats en la valoració obtinguda en aplicació del que s'ha previst anteriorment.

L'import de la subvenció que s'atorgarà a cada projecte no podrà ser superior a la quantia sol·licitada ni podrà excedir el 100 % del cost total del projecte o de l'activitat subvencionada.

Línia 2. Criteris per l'atorgament de subvencions dirigides a les activitats culturals

Les presents bases regulen el procediment per a l'atorgament de subvencions a les entitats sense ànim de lucre que desenvolupen activitats que tenen per objectiu el foment de les arts, les ciències, les lletres, el teatre, la música i la dansa; que promouen l'animació sociocultural de caràcter general organitzada per les associacions; que conserven i difonen el nostre patrimoni històric, arqueològic, etnològic i natural; que promouen altres cultures i la convivència intercultural, en especial la dels col·lectius dels quals hi ha població resident al municipi, i que afavoreixen la participació en projectes europeus de difusió i col·laboració culturals.

Només podran rebre ajuts les accions o activitats a les quals pugui tenir accés total la població en general, no podran rebre subvenció aquelles activitats organitzades només per a socis de l'entitat.

Els criteris de valoració de les sol·licituds que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria són els que es detallen tot seguit:

1. El cost de l'activitat es valorarà amb un màxim de 15 punts (s'haurà de presentar un pressupost on es demostri la viabilitat de les activitats):

  • De 100 a 300 euros: 3 punts.
  • De 301 a 750 euros: 5 punts.
  • De 751 a 1.500 euros: 10 punts.
  • De 1.501 a 3.000: 12 punts.
  • Més de 3.000 euros: 15 punts.

2. Caire innovador o inèdit de les actuacions a desenvolupar (es valoraran el detall i la concreció del projecte presentat): fins a un màxim de 5 punts.

3. Incorporació de la perspectiva de gènere tant en els objectius com en les activitats, la metodologia i els indicadors de seguiment i avaluació: fins a un màxim de 3 punts.

4. Col·laboració entre entitats: fins a un màxim de 2 punts:

  • Activitat organitzada únicament per l'entitat: 1 punt.
  • Activitat organitzada amb una altra entitat del municipi: 2 punts.

5. El caràcter desestacionalitzador de l'activitat es valorarà amb un màxim de 5 punts:

  • Activitat realitzada entre els mesos de maig, juny, setembre o octubre: 2 punts.
  • Activitat realitzada de novembre a abril: 3 punts.
  • Activitat realitzada durant tot l'any: 5 punts.

El procediment que se seguirà serà sumar el nombre de punts obtinguts per cada entitat que compleixi els requisits i dividir l'import total del crèdit assignat a aquesta convocatòria entre el nombre total de punts, a fi d'obtenir el valor de cada punt en euros.

L'import que es concedeixi a cadascun dels projectes subvencionats es determinarà amb relació als punts assignats en la valoració obtinguda en aplicació del que s'ha previst anteriorment.

El màxim de subvenció per activitat és de 1.200 euros, sense que aquest valor pugui representar més del 100 % del cost total de l'activitat.

Es podran presentar fins a un màxim de tres propostes per entitat, i cada entitat podrà rebre un màxim de 2.500 €.

Línia 3. Criteris per a l'atorgament de subvencions dirigides a les entitats de medi ambient sense ànim de lucre

Les presents bases regulen el procediment per a l'atorgament de subvencions a les entitats sense ànim de lucre i per als centres educatius que desenvolupen activitats o iniciatives que afavoreixen els objectius del projecte municipal Ciutadella Sostenible, a favor del medi ambient i que treballen la conscienciació i la sensibilització envers la sostenibilitat.

  • Estructura organitzativa i objectius de l'entitat: fins a un màxim de 10 punts.
  • Descripció de la problemàtica o l'aspecte ambiental que aborda el projecte o l'activitat: fins a un màxim de 12 punts.
  • Incorporació de la perspectiva de gènere tant en els objectius com en les activitats, la metodologia i els indicadors de seguiment i avaluació: fins a un màxim de 3 punts.
  • Descripció concreta de l'activitat o les activitats que es vulguin desenvolupar: fins a un màxim de 30 punts.
  • Relació i temporalització de les activitats: fins a un màxim de 10 punts.
  • Objectius generals i específics: fins a un màxim de 15 punts.
  • Caire innovador o inèdit de les actuacions a desenvolupar: fins a un màxim de 5 punts.
  • Viabilitat tècnica i econòmica de l'activitat presentada: fins a un màxim de 5 punts.
  • Pressupost en què es demostri la viabilitat de les activitats: fins a un màxim de 10 punts.

El procediment que se seguirà serà sumar el nombre de punts obtinguts per cada entitat que compleixi els requisits i dividir l'import total del crèdit assignat a aquesta convocatòria entre el nombre total de punts, a fi d'obtenir el valor de cada punt en euros.

L'import que es concedeixi a cadascun dels projectes subvencionats es determinarà amb relació als punts assignats en la valoració obtinguda en aplicació del que s'ha previst anteriorment.

L'import de la subvenció que s'atorgarà a cada projecte no podrà ser superior a la quantia sol·licitada ni podrà excedir el 100 % del cost total del projecte o de l'activitat subvencionada.

Línia 4. Criteris per a l'atorgament de subvencions dirigides a les entitats esportives adherides al programa «Eduquem amb l'Esport»

Les presents bases regulen el procediment per a l'atorgament de subvencions a tots els clubs i a les entitats esportives adscrits al programa «Eduquem amb l'Esport» i, per tant, que tenen un acord signat amb l'Ajuntament.

Els criteris de valoració de les sol·licituds que compleixin els requisits que s'estableixen en aquesta convocatòria són els que es detallen tot seguit:

1. Es valoraran amb un màxim de 300 € les entitats adherides al programa «Eduquem amb l'Esport» i que han signat el conveni amb l'Ajuntament dins el curs 2019-2020. Els requisits per obtenir aquest import són els següents:

  • Presentar la relació dels recursos humans de què disposen.
  • Presentar la programació de les activitats d'acord amb els criteris establerts pel Servei d'Esports i el programa "Eduquem amb l'Esport".
  • Presentar la memòria final, d'acord amb els criteris establerts pel Servei d'Esports.
  • Donar a conèixer les sessions que desenvolupa cada club i permetre que el personal del Servei d'Esports assisteixi a unes quantes sessions per temporada.
  • Col·laborar amb l'organització d'activitats dins el programa «Eduquem amb l'Esport» o vinculades a aquest.

2. Es valorarà un import màxim per cada fillet inscrit al programa «Eduquem amb l'Esport» en funció del nombre de participants. El requisit per obtenir aquest import és el següent:

  • El grau d'assistència dels fillets i les filletes de 6 i 7 anys, per a la qual cosa es valorarà la mitjana de fillets de cada club que hagi assistit a les sessions desenvolupades al pavelló amb monitors municipals i hagi seguit la programació establerta dins el programa «Eduquem amb l'Esport».

L'import que es concedirà serà el resultat de sumar els imports atorgats en cadascun dels dos blocs anteriors.

Línia 5. Criteris per a l'atorgament de subvencions dirigides a les activitats per la igualtat

Les presents bases regulen el procediment per a l'atorgament de subvencions a les entitats sense ànim de lucre que desenvolupen activitats que promouen la sensibilització i la conscienciació envers la igualtat i l'equitat de gènere, la conscienciació i la prevenció per a erradicar les desigualtats, i el rebuig contra la violència de gènere.

Els criteris de valoració de les sol·licituds que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria són els que es detallen tot seguit:

Es valoraran amb un màxim de 100 punts els aspectes que tenen a veure amb les activitats a desenvolupar susceptibles de ser subvencionades:

  1. Descripció i justificació de la situació de necessitat de la població destinatària de l'activitat: fins a un màxim de 10 punts.
  2. Descripció concreta de l'activitat o les activitats que es vulguin desenvolupar: fins a un màxim de 10 punts.
  3. Caràcter innovador de les activitats: fins a un màxim de 5 punts.
  4. Objectius generals i específics, i continguts: fins a un màxim de 10 punts.
  5. Metodologia aplicada en les activitats i/o el projecte: fins a un màxim de 5 punts.
  6. Justificació de la temporalitat d'execució de les activitats: fins a un màxim de 5 punts.
  7. Recursos humans i materials necessaris per a la implementació de les activitats: fins a un màxim de 5 punts.
  8. Col·lectiu i nombre previst de persones destinatàries que es preveu que participaran en cada activitat a desenvolupar: fins a un màxim de 10 punts.
  9. Pla de difusió de les activitats o del projecte: fins a un màxim de 10 punts.
  10. Resultats esperats: fins a un màxim de 10 punts.
  11. Treball amb xarxa amb altres entitats per a la realització de l'activitat o del projecte: fins a un màxim de 10 punts.
  12. Pressupost en què es demostri la viabilitat de les activitats: fins a un màxim de 10 punts.

L'import de la subvenció que s'atorgarà a cada projecte no podrà ser superior a la quantia sol·licitada ni podrà excedir el 100% del cost total del projecte o de l'activitat subvencionada.

Article 10

Procediment i òrgans competents per a la concessió

10.1. L'expedient s'inicia mitjançant l'aprovació de la convocatòria corresponent.

10.2. La instrucció correspon al personal tècnic que determini cada servei, que ha de realitzar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

10.3. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l'examen de la Comissió Avaluadora.

10.4. Una vegada examinades les sol·licituds per la comissió avaluadora corresponent, després que aquesta hagi emès el seu informe, els regidors dels serveis de Participació Ciutadana i d'Esports n'elevaran la corresponent proposta de resolució a la Junta de Govern, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació de l'ajut i la quantia que se subvenciona.

10.5. La resolució de l'expedient d'atorgament de subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

10.6. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció és d'un mes comptat des que acabi el termini de presentació de sol·licituds. El silenci administratiu té caràcter desestimatori.

10.7. La resolució de l'expedient de concessió o denegació s'ha de notificar individualment a les entitats.

Article 11

Comissió Avaluadora

11.1. La Comissió Avaluadora és l'òrgan encarregat d'estudiar i d'examinar totes les sol·licituds presentades i d'emetre'n l'informe que ha de servir de base per a l'elaboració de la proposta de resolució que ha de formular l'òrgan instructor competent. En aquest informe, la Comissió Avaluadora ha d'establir la relació d'entitats beneficiàries possibles, amb la quantia que correspongui a cada una, i també la relació d'entitats sol·licitants a les quals s'hauria de denegar la subvenció, amb indicació de la causa que motiva aquesta decisió.

11.2. La Comissió Avaluadora estarà formada pels membres següents:

  1. El regidor del Servei de Projecte de Ciutat i Participació Ciutadana de l'Ajuntament de Ciutadella.
  2. Un tècnic dels serveis implicats en cadascuna de les cinc línies (Igualtat, Medi Ambient, Serveis Socials, Esports i Cultura) i dels serveis d'Hisenda i de Secretaria.
  3. Un tècnic del Servei de Projecte de Ciutat i Participació Ciutadana.
  4. Secretari: l'auxiliar administratiu assignat.

Article 12

Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries dels ajuts estan obligades a:

  1. Comunicar a l'Ajuntament l'acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas, la subvenció s'entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d'ençà que la persona beneficiària hagi rebut la notificació de la concessió.
  2. Realitzar l'activitat objecte de subvenció dins l'exercici 2020.
  3. Aquesta subvenció ha de ser compatible amb altres ajuts, subvencions, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat.
  4. Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització, en els terminis i en les condicions establerts en aquesta convocatòria.
  5. Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li requereixi l'Ajuntament de Ciutadella.
  6. Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuïn l'Ajuntament de Ciutadella i la resta d'organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.
  7. Comunicar a l'Ajuntament de Ciutadella la sol·licitud i l'obtenció de subvencions per a la mateixa finalitat.
  8. Fer constar, de manera expressa, el suport de l'Ajuntament de Ciutadella en la realització de les activitats subvencionades. Els logotips de l'Ajuntament (el genèric, el de Ciutat Educadora, el de Ciutadella Sostenible i els objectius de desenvolupament sostenible) es poden descarregar al web de l'Ajuntament (http://www.ajciutadella.org/Contingut.aspx?IdPub=29881).
  9. Comunicar a l'Ajuntament de Ciutadella qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del programa subvencionat, en particular si se'n poden derivar retards en l'execució o si poden afectar el cost total; i sol·licitar l'autorització prèvia i expressa de l'Ajuntament per fer qualsevol modificació substancial de les actuacions objecte d'ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s'han de formular immediatament a l'aparició de les circumstàncies que la justifiquin i han d'especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

Article 13

Justificació de les subvencions

13.1. Les justificacions s'han de presentar via telemàtica, segons el que disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Han d'anar dirigides a l'alcaldessa i s'han d'acompanyar de la documentació preceptiva.

13.2. Les entitats beneficiàries queden obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec a la subvenció concedida com a data màxima de presentació el 26 de febrer de 2021, tret que hi hagi causes excepcionals que ho impedeixin i que les persones beneficiàries hauran d'al·legar per escrit. En vista de l'anterior, l'Ajuntament podrà ampliar el termini de justificació dels ajuts. En cas que la documentació presentada sigui incompleta o incorrecta, se sol·licitarà a l'entitat que introdueixi les modificacions oportunes en el termini improrrogable de deu dies hàbils.

13.3. Les entitats beneficiàries de les subvencions n'hauran de justificar documentalment la destinació en el termini previst en la convocatòria o en la resolució de concessió, mitjançant el corresponent compte justificatiu acompanyat dels documents originals o autentificats juntament amb l'annex II, i d'acord amb el següent:

  1. Una memòria tècnica relativa a l'activitat subvencionada, que haurà d'incloure els objectius generals i les activitats realitzades, els resultats obtinguts, la temporalització, els mitjans de difusió utilitzats (exemplars de la publicitat escrita i gràfica), i qualsevol altre aspecte que pugui resultar adient.
  2. Una memòria econòmica justificativa del cost de l'activitat subvencionada que haurà de contenir la documentació prevista en el Pla de subvencions aprovat per l'Ajuntament de Ciutadella, i que és la següent:
  • Un compte justificatiu que expressi clarament: nom complet de la l'entitat expenedora, número de factura, concepte i IVA, i, en el supòsit que es financiïn retribucions de personal, s'hi hauran d'incloure els imports de les nòmines corresponents a cada persona, així com la resta de costos laborals que es vulguin justificar (annex 3).
  • Una relació de totes les factures i les nòmines pagades i, si escau, el percentatge aplicat a la subvenció concedida.
  • Còpia de totes les factures i de les nòmines, així com dels justificants de pagament d'aquestes, originals o autentificats, i certificats per la persona que exerceix la presidència amb el seu CIF o NIF. També, els justificants de les despeses corresponents a les cotitzacions de la Seguretat Social i les retencions corresponents a l'impost de la renda de les persones físiques (IRPF) o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic o mercantil o amb eficàcia administrativa, relacionats al compte justificatiu.
  • Certificat d'altres ingressos i/o subvencions que es rebin per al finançament de l'activitat subvencionada per l'Ajuntament de Ciutadella amb indicació de l'import i la procedència.
  • Certificat d'estar al corrent a la Seguretat Social i la Hisenda pública. La certificació d'estar al corrent amb la Hisenda Municipal se sol·licitarà d'ofici.
  • Certificat que acredita que l'activitat objecte de subvenció ha estat realitzada i que l'import d'aquesta s'ha aplicat a la finalitat per a la qual va ser concedida. En cas d'incompliment d'aquest punt, es reclamarà la devolució de la quantitat lliurada en concepte de subvenció municipal. Si no se'n fa el reintegrament, s'iniciarà el procediment administratiu corresponent.
  • Les subvencions en les quals el pagament estigui condicionat a la justificació de la despesa, la manca d'aquesta comportarà la revocació automàtica de la concessió.
  • Les despeses subvencionables hauran de respondre a l'activitat subvencionada i hauran d'haver estat pagades amb anterioritat a la finalització del període de justificació, llevat que hi hagi una disposició expressa en les bases reguladores.
  • En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables podrà ser superior al valor de mercat.
  • L'IVA dels justificants o de les factures quedarà exclòs de la subvenció si el beneficiari no és un consumidor final i se'l pot deduir.
  • Els documents aportats es remetran a la Intervenció Municipal perquè doni la conformitat als justificants aportats, juntament amb l'informe favorable del gestor de l'àrea corresponent.

Intervenció Municipal podrà requerir l'informe corresponent sobre el desenvolupament efectiu de les activitats subvencionades.

13.4. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, l'Ajuntament demanarà a l'entitat sol·licitant que hi faci les modificacions oportunes en el termini improrrogable de deu dies hàbils.

13.5. Si la despesa justificada és inferior a l'import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.

Article 14

Reconeixement de l'obligació de pagament

En les subvencions de lliure concurrència, així com en les nominatives, quan la Intervenció Municipal hagi examinat la justificació, es reconeixerà l'obligació i s'ordenarà el pagament de l'ajut mitjançant un acord de la Junta de Govern.

Article 15

Revocació i reintegrament

Pel que fa a la revocació i al reintegrament de les subvencions, s'ha d'aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de la normativa que li sigui aplicable.

Article 16

Infraccions i sancions

16.1. El règim d'infraccions i de sancions administratives aplicables és el que estableix el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, del text refós de la Llei de subvencions.

16.2. L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és l'Alcaldia de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca.

Article 17

Altres disposicions

Normativa general aplicable

En tot el que no preveuen expressament aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables a l'Ajuntament de Ciutadella en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

  1. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  2. Reglament general de subvencions 887/2006, aprovat el 21 de juliol.
  3. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  4. Pla de subvencions de l'Ajuntament de Ciutadella aprovat per la Junta de Govern dia 5 d'agost de 2020.
  5. Pressupost general de l'Ajuntament de Ciutadella corresponent a l'exercici 2020.

Els annexos de les presents bases es troben al web de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca www.ajciutadella.org

  

Ciutadella, 18 de setembre de 2020

L'alcaldessa

Joana Gomila LLuch