Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
INSTITUT D'INNOVACIÓ EMPRESARIAL DE LES ILLES BALEARS
Núm. 8826
Resolució del president de l’Institut d’Innovació Empresarial de les Illes Balears (IDI) de 25 de setembre de 2020 per la qual s’aprova la convocatòria per a la concessió d’ajuts per al disseny de plans de transformació digital per a l’any 2020 destinats a la indústria balear, en el marc d’«Idigital, estratègia de digitalització industrial»
Antecedents
La Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius, mitjançant l'Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears (IDI), desenvolupa l'estratègia per impulsar la digitalització en la indústria balear. Aquesta iniciativa té un triple objectiu: incrementar el valor afegit industrial i l'ocupació qualificada en el sector; desenvolupar palanques competitives diferencials per afavorir la indústria balear i impulsar-ne les exportacions, i, a més, afavorir un model propi per a la indústria del futur i desenvolupar l'oferta local de solucions digitals.
A més, la Direcció General de Política Industrial ha elaborat el Pla Estratègic Industrial 2018-2025, que vol potenciar el desenvolupament de l'activitat industrial i augmentar els paràmetres de productivitat, competitivitat i qualitat.
Aquest Pla Estratègic Industrial 2018-2025 és un instrument fonamental per assolir els objectius de diversificació i millora del model productiu, que orienten les polítiques de la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius. El Pla té set línies d'acció:
1. Acceleració tecnològica, modernització i innovació
2. Finançament i millora de l'entorn institucional
3. Formació en capital humà i ocupació de qualitat
4. Internacionalització d'empreses industrials
5. Foment dels clústers industrials
6. Sòl industrial, logística i recursos energètics
7. Vigilància, seguiment i anàlisi
Dins l'eix d'acceleració tecnològica, modernització i innovació, hi ha l'actuació «Impuls a la indústria 4.0 per acompanyar les empreses en la seva transformació cap a la digitalització». Per això, es reactiva el programa «Idigital, estratègia de digitalització industrial».
Idigital ofereix ajuts destinats a acompanyar la indústria balear en el procés de transformació digital i inclou les actuacions següents:
Actualment, la crisi sanitària provocada per la COVID-19 ha suposat l'aturada obligada de bona part de l'economia de totes i cadascuna de les nostres illes. D'acord amb les estimacions del Govern de les Illes Balears, l'efecte econòmic d'aquesta aturada obligada, juntament amb les restriccions al transport, nacional i internacional, pot implicar una caiguda del PIB i de l'ocupació de les Illes Balears superior al 30 % el 2020.
A causa de la situació esdevinguda per la crisi de la COVID-19, moltes empreses s'han vist obligades a refer els processos de gestió per adaptar-se a aquesta nova situació i, per tant, es fa més urgent la digitalització de les pimes industrials de les Illes Balears, atesa la necessitat de reinventar-se i adaptar-se digitalment a la nova situació generada per la COVID-19.
Ara, la nova situació generada per l'expansió de la COVID-19, en lloc d'allunyar-nos del reforç i la diversificació de model, ens reafirma en la necessitat d'accelerar-lo. Sense perdre la perspectiva de la necessitat de respondre a una nova situació d'urgència, el nou marc socioeconòmic que ens cal dissenyar s'ha de construir sobre el principi rector d'una societat sostenible a llarg termini. Per això, el Govern de les Illes Balears ha elaborat un pla autonòmic de reactivació i transformació econòmica i social de les Illes Balears, en què, expressament, hi ha un document inicial estructurat entorn de deu eixos i diferents plans, estratègies i pactes que permetrà, en connivència, discussió, consens i construcció conjunta amb altres administracions i actors socioeconòmics, desplegar les accions que necessitam per afrontar la situació generada per la pandèmia i sortir-ne enfortits. Hi ha dos eixos destinats a la indústria de les Illes Balears, concretament:
La Llei 21/1992, de 16 de juliol, d'indústria, estableix, en l'article 5, que l'Administració ha d'adoptar programes per afavorir l'expansió, el desenvolupament, la modernització i la competitivitat de l'activitat industrial, millorar el nivell tecnològic de les empreses i potenciar els serveis i el finançament adequat a la indústria, amb especial atenció a les empreses de petita i mitjana dimensió.
El Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, publicat en el BOIB núm. 84, de 15 de maig de 2020, estableix en el capítol IV un règim especial de concessió de subvencions i altres ajuts.
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears.
2. El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
3. La Llei 4/2017, de 12 de juliol, d'indústria de les Illes Balears.
4. L'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de promoció industrial (BOIB núm. 52, de 17 d'abril de 2008).
5. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre).
6. L'annex I del Reglament (CE) núm. 800/2008 de la Comissió, de 6 d'agost de 2008, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat comú en aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat (Reglament general d'exempció de categories), sobre la definició de microempreses, petites i mitjanes empreses.
7. El Pla Director de la Indústria de les Illes Balears, aprovat pel Consell de Govern en la sessió de 26 de gener de 2018.
Per tot això, d'acord amb el que disposen els preceptes esmentats abans, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria per a la concessió d'ajuts per al disseny de plans de transformació digital en el marc del programa «Idigital, estratègia de digitalització industrial» per a l'any 2020, destinats a les microempreses, petites i mitjanes empreses industrials de les Illes Balears.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Transició Energètica i Sectors Productius en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 25 de setembre de 2020
El president de l'Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears (IDI)
Juan Pedro Yllanes Suárez
ANNEX 1 Convocatòria
1. Objecte
1.1. Aquestes bases tenen per objecte aprovar la convocatòria d'ajuts per al disseny de plans de transformació digital en el marc del programa «Idigital, estratègia de digitalització industrial», per a l'any 2020, destinat a microempreses, petites i mitjanes empreses industrials de les Illes Balears.
1.2. La finalitat d'aquesta convocatòria d'ajuts és impulsar la transformació digital de la indústria balear a través del disseny i l'elaboració de plans de transformació digital.
1.3. Els plans de transformació digital s'adrecen a microempreses, petites i mitjanes empreses industrials de les Illes Balears, independentment del seu grau de maduresa digital. Des d'empreses que estiguin en les fases inicials, a empreses que ja hagin assolit un cert grau de maduresa digital, fins a les que es trobin en un punt de digitalització avançada.
1.4. En tots els casos, la versió final dels plans respectius ha d'incloure, com a mínim, una anàlisi justificada de les oportunitats, fortaleses i debilitats de cada empresa, en concret, des de les distintes perspectives que hi siguin aplicables, més enllà de la tecnològica, com per exemple la de les persones i la cultura organitzativa. Com a conseqüència d'aquesta anàlisi en profunditat i del coneixement que haurà adquirit el facilitador de cada empresa concreta, aquest incorporarà al pla un full de ruta coherent que descriurà i justificarà les accions de digitalització proposades. S'hauran d'analitzar amb detall i s'hi hauran d'incloure els recursos tecnològics, humans i econòmics, necessaris per tal de dur a terme el full de ruta proposat, així com el seu desplegament temporal i pressupostari.
1.5. Els plans de transformació digital els han de fer consultors especialitzats. Aquests consultors poden ser consultors proposats per l'empresa, sempre que tenguin els requisits mínims de formació i experiència establerts en el punt 7, o bé consultors acreditats per l'IDI com a facilitadors digitals. A l'inici del programa, s'ha de signar un acord de confidencialitat entre les parts implicades (l'IDI, el facilitador digital i l'empresa), perquè, durant el projecte, les dades confidencials de l'empresa siguin tractades correctament.
1.6. La selecció de consultor o de facilitador digital proposat per cada empresa beneficiària ha de complir el que estableix l'article 40.3 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions. Així, quan l'import de la despesa subvencionable del servei de consultoria sigui superior a 15.000 euros, el beneficiari haurà de presentar, com a mínim, tres ofertes anteriors a l'execució del projecte o servei, tret que per les seves característiques especials no hi hagi entitats suficients per poder dur-les a terme o que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció. L'elecció de les ofertes presentades s'ha de fer de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia i s'ha de justificar expressament en cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.
2. Accions subvencionables
2.1. A través d'aquests ajuts, es vol impulsar el disseny de plans de transformació digital en les pimes industrials de les Illes Balears, amb l'objectiu final de cercar la màxima eficiència i competitivitat industrial a través de la digitalització.
2.2. L'empresa beneficiària rebrà, en el marc d'aquesta convocatòria:
3. Beneficiaris, requisits i obligacions
3.1. Poden ser beneficiàries d'aquesta convocatòria les empreses de caràcter industrial amb els epígrafs de l'impost sobre activitats econòmiques (IAE) inclosos en les divisions 2, 3, 4 i 691.2 de la secció primera corresponent a activitats empresarials, i que estiguin inscrites en la divisió A corresponent a establiments i activitats industrials del Registre Integrat Industrial, o en el Registre Miner de les Illes Balears de la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius. També poden ser-ne beneficiàries les empreses incloses en el grup 504 de l'IAE de la secció primera corresponent a activitats empresarials, i que estiguin inscrites en la divisió B corresponent a les empreses de serveis relatives a l'activitat industrial del Registre Integrat Industrial.
3.2. Les empreses beneficiàries han de complir els requisits següents per poder tenir la condició de beneficiàries:
3.3. En queden excloses:
3.4. Els beneficiaris tenen les obligacions següents:
4. Concurrència de subvencions o ajuts de minimis
4.1. Els beneficiaris d'aquesta convocatòria no poden ser beneficiaris simultàniament d'altres ajuts pel mateix concepte i objecte de subvenció (assessorament en plans de transformació digital).
4.2. L'import dels ajuts o subvencions que estableix aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajuts d'altres administracions públiques, o altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el 100 % del cost de l'activitat que hagi de desenvolupar l'entitat beneficiària.
4.3. Als beneficiaris d'aquesta convocatòria se'ls ha d'aplicar la norma dels ajuts de minimis regulada pel Reglament (CE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, en el qual s'estableix una quantia total d'ajuts de minimis no superior a 200.000,00 euros per beneficiari, durant l'exercici fiscal en curs i els dos exercicis fiscals anteriors.
5. Quantia dels ajuts
5.1 L'ajut serà del 90 % del cost subvencionable per a empreses que es presentin per primera vegada al programa Idigital, i per a empreses de la convocatòria de 2018-2019, la quantia dels ajuts serà del 80 % del cost subvencionable.
5.2 El cost subvencionable són les hores d'assessorament i consultoria especialitzada per elaborar un pla de transformació digital. El nombre d'hores subvencionades serà de 60 hores, de les quals 12 hores seran presencials sempre que sigui possible i 48 hores seran de consultoria en línia per a l'elaboració del pla de transformació digital, amb un cost subvencionable de 4.500 €. En el cas d'empreses que participin per primera vegada en el programa, la subvenció serà del 90 % del cost subvencionable, és a dir, 4.050 € els assumeix l'IDI i el 10 % restant, és a dir, 450 €, els assumeix l'empresa; i en el cas d'empreses que varen participar en l'edició anterior de l'any 2018-2019, l'ajut serà del 80 % del cost subvencionable, és a dir, 3.600 €, i el 20 % restant l'ha d'assumir l'empresa, és a dir, 900 €.
6. Partida pressupostària
6.1. L'import destinat a aquesta convocatòria és de 100.000 € amb càrrec al pressupost de l'exercici 2020 de l'IDI.
6.2. Sempre que la disponibilitat pressupostària ho permeti, es pot incrementar l'import d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar mitjançant una resolució d'ampliació del crèdit assignat. Aquesta ampliació, tret que s'estableixi una altra cosa, no implicarà que el termini per presentar sol·licituds s'ampliï i no afectarà la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes de manera expressa.
7. Facilitadors digitals
L'IDI disposa d'una borsa de facilitadors digitals, que es va crear a través de la signatura d'un conveni amb GSBIT i Turistec per a l'edició Idigital 2018-2019. Aquesta borsa es posa a disposició de les empreses que no comptin amb un consultor o facilitador digital, el qual s'ha d'assignar de manera rotatòria (per llista de puntuació del facilitador digital).
En el cas de les empreses que ja disposen d'un consultor o facilitador digital que pugui dur a terme aquest assessorament i consultoria, els requisits mínims que han de complir són els següents:
El compliment d'aquests requisits s'ha de fer mitjançant una declaració responsable del beneficiari en la sol·licitud del tràmit telemàtic creat per l'IDI.
8. Metodologia del programa (d'assessorament en la consultoria per a l'elaboració de plans digitals) i durada dels serveis
8.1. Si l'empresa no té un consultor o facilitador digital propi, se li ha d'assignar un facilitador homologat per l'IDI, per ordre rotatiu.
8.2. En canvi, si l'empresa té un consultor o facilitador propi, que pugui desenvolupar l'objecte de la convocatòria, ho haurà de comunicar en la sol·licitud del tràmit digital creat per l'IDI, i ha d'especificar el nom i llinatges, el telèfon i l'adreça electrònica.
8.3. Una vegada que el beneficiari rebi la proposta de resolució, es farà una primera reunió telemàtica entre l'IDI, el facilitador digital i el beneficiari per especificar la metodologia del programa.
8.4. Abans de començar la consultoria especialitzada, s'ha de signar digitalment un acord de confidencialitat, entre l'IDI, el facilitador digital i el beneficiari.
8.5. El període d'execució de la part d'assessorament i consultoria especialitzada i el lliurament del pla de transformació digital serà d'un màxim de tres mesos a partir de l'endemà de la primera reunió a tres bandes (empresa, consultor i IDI).
8.6. En els supòsits en què per la crisi sanitària provocada per la COVID-19 no es pugui complir el termini de tres mesos, es podrà ampliar a dos mesos més, sempre que la beneficiària comuniqui a l'IDI la justificació de l'ampliació.
8.7. Es recomana que el 20 % de les hores de consultoria es realitzi físicament a les instal·lacions de les empreses beneficiàries si és possible, sempre complint amb els protocols de la COVID-19, que s'actualitzen en funció de la crisi sanitària. Si no es poden fer les visites físiques a causa de la crisi sanitària, ambdues dues parts (empresa i consultor) han d'utilitzar els mitjans telemàtics i digitals corresponents per poder fer-ho virtualment.
8.8. L'IDI ha de supervisar, en tot moment, el servei prestat pel consultor o el facilitador digital i les obligacions de l'empresa, i pot assistir a reunions digitals amb els agents implicats per garantir el servei prestat.
8.9. Una vegada acabat el període d'assessorament i consultoria especialitzada i lliurat el pla de transformació digital per part del consultor o el facilitador digital, el beneficiari obtindrà un curs de formació grupal sobre els conceptes d'indústria 4.0, en funció de les necessitats detectades en l'assessorament i la consultoria de les empreses.
9. Termini i presentació de sol·licituds
9.1. El termini per presentar les sol·licituds és d'un mes des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
9.2. Les sol·licituds s'han de presentar telemàticament, d'acord amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 25.3.a) del Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19.
9.3. El tràmit telemàtic específic serà a la Seu Electrònica de la CAIB. La documentació que s'ha d'adjuntar en el tràmit telemàtic s'indica a continuació:
a) Informe que genera l'eina en línia d'autodiagnosi digital: http://www.idi.es/apps/diagnostico_de_madurez_digital.php.
b) Adjuntar una descripció de l'empresa i la seva activitat.
c) La sol·licitud dels ajuts implica l'autorització perquè l'Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears pugui comprovar d'ofici la identificació de la persona sol·licitant i/o la persona autoritzada per l'empresa, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat ha d'aportar el document nacional d'identitat del sol·licitant i de la persona autoritzada, si escau.
d) Si són persones jurídiques:
- Còpia del número d'identificació fiscal de la societat.
e) Respecte de l'acreditació de les obligacions tributàries, la sol·licitud d'ajuts implica l'autorització perquè l'Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears pugui obtenir de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de l'Agència Tributària de les Illes Balears la informació relativa al compliment d'aquestes obligacions, excepte en cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.
f) Respecte de l'acreditació del requisit d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, la sol·licitud dels ajuts implica l'autorització perquè l'Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears pugui obtenir de la Tresoreria General de la Seguretat Social la informació acreditativa del compliment d'aquesta obligació, excepte en cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.
g) Una declaració responsable telemàtica en el mateix tràmit, que especifica:
- El compliment de la normativa de minimis.
- La veracitat de les dades bancàries aportades.
- El fet de no trobar-se en cap de les circumstàncies de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, que s'ha d'incloure en la sol·licitud.
- El fet que l'epígraf de l'IAE pel qual tributa el beneficiari està inclòs dins una de les divisions indicades en el punt 3.1 de la convocatòria.
- El fet que l'entitat beneficiària està inscrita en el Registre Industrial o en el Registre Miner de les Illes Balears, si escau.
- El compliment de les exigències establertes per la normativa en matèria de seguretat industrial i minera, i qualsevol altra que hi sigui aplicable; en el cas de les empreses industrials, s'ha d'incloure en la sol·licitud.
- La declaració dels ajuts o subvencions sol·licitats o concedits per alguna entitat, pública o privada, nacional o estrangera, relacionats amb el procés de digitalització de l'empresa.
- La declaració de no haver rebut els ajuts o subvencions d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, que aïlladament o en concurrència, nacionals i internacionals, superi el 100 % del cost de l'activitat que hagi de desenvolupar l'empresa beneficiària.
- En el cas que l'empresa proposi un consultor per fer la consultoria en matèria de transformació digital, ha de lliurar una declaració responsable signada que aquest compleix amb els requisits establerts en el punt 1.6 d'aquesta convocatòria.
- En el cas que l'empresa proposi un consultor per fer la consultoria en matèria de transformació digital, ha de lliurar una declaració responsable signada que aquest compleix el requisit del punt 7 d'aquesta convocatòria.
9.4. L'IDI pot sol·licitar tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament els expedients o per comprovar les dades presentades.
9.5. El beneficiari ha d'emplenar tots els camps del tràmit telemàtic i, una vegada que acabi el procediment, el mateix tràmit li generarà una sol·licitud en PDF que haurà de signar telemàticament i que haurà de presentar de manera telemàtica per mitjà del Registre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es). Per poder dur a terme un registre mitjançant el REC, cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic. Si no es compleix aquest punt, s'entendrà que la sol·licitud no està presentada.
9.6. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en la convocatòria, s'ha de requerir la persona interessada, una sola vegada, perquè esmeni les deficiències dins un termini de deu dies, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, amb la indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015.
L'esmena de les deficiències s'ha de fer a través del Registre Electrònic Comú (REC) de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es). Per poder dur a terme un registre mitjançant el REC, cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic. Si no es compleix aquest punt, s'entendrà que la sol·licitud d'esmena no està presentada.
10. Instrucció i resolució del procediment
10.1. Les sol·licituds de subvenció s'han de resoldre individualment, mitjançant règim de concessió directa, en virtut del qual les subvencions s'aniran concedint en rigorós ordre d'entrada de dia i hora dels expedients complets, segons els requisits establerts en aquesta convocatòria sempre que hi hagi crèdit suficient.
10.2. L'òrgan competent per resoldre és el president de l'IDI o la persona que delegui, que serà el director general de Política Industrial.
10.3. L'òrgan competent per instruir el procediment és el director general de Política Industrial o la persona que delegui, que serà la directora gerent de l'IDI.
10.4. El termini per dictar i notificar la resolució és de sis mesos comptador des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
10.5. La proposta de resolució i la resolució motivada del procediment s'ha de notificar als interessats per mitjans electrònics, i els ajuts concedits s'han de publicar en la Base de dades nacional de subvencions (BDNS), en compliment de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb expressió de la convocatòria, el programa i crèdit pressupostari a què s'imputen, el beneficiari, la quantitat concedida i l'objectiu o la finalitat de la subvenció, tal com determinen l'article 40 i els següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
11. Pagament
11.1. L'IDI ha de fer efectiu el pagament directament al beneficiari en un termini màxim d'un mes des de la proposta de resolució, en concepte de bestreta.
11.2. L'acceptació expressa de la recepció de l'assessorament implica l'obligatorietat per part de l'empresa beneficiària de la realització del pagament del cost total de l'assessorament rebut. Aquest pagament s'ha de distribuir de manera proporcional a la feina realitzada pel consultor mensualment.
11.3. El darrer pagament s'ha d'efectuar com a màxim dos mesos després de l'acabament de l'assessorament esmentat, sempre que el servei s'hagi efectuat correctament i segons aquesta convocatòria.
11.4. Si el beneficiari demana un canvi de facilitador digital, haurà de pagar les hores de consultoria realitzades. L'IDI li assignarà un nou consultor i descomptarà les hores ja consumides pel primer consultor o facilitador digital. La sol·licitud del canvi s'ha de comunicar a l'IDI.
12. Justificació
El beneficiari haurà de justificar l'ajut sol·licitat, com a màxim tres mesos des de l'endemà de l'acabament de l'assessorament i de la consultoria, i haurà de lliurar la documentació següent:
Aquesta justificació s'ha de fer amb un tràmit digital que serà a la Seu Electrònica de la CAIB. Una vegada que hagi presentat tota la documentació justificativa, el sistema generarà un PDF que s'haurà de signar digitalment i s'haurà de presentar de manera telemàtica per mitjà del Registre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es). Per poder dur a terme un registre mitjançant el REC, cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic. Si no es compleix aquest punt, s'entendrà que la justificació no està presentada.