Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TRANSICIÓ ENERGÈTICA I SECTORS PRODUCTIUS
Núm. 8781
Resolució del conseller de Transició Energètica i Sectors Productius per la qual es concedeix l’autorització administrativa, es declara la utilitat pública i s’aprova el projecte d’execució del parc fotovoltaic Can Mas, de 2,744 MWp, promogut per Good Wind Entertainment, SL, al polígon 3, parcel·la 2, de Bunyola
Fets
1. El 12 de juliol de 2018, l'entitat Good Wind Entertainment SL, amb NIF B87778288, va sol·licitar l'autorització administrativa, la declaració d'utilitat pública i l'inici de la tramitació ambiental per a la implantació d'un parc fotovoltaic de 2,693 MWp.
2. El 16 de juliol de 2018, la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic va declarar l'admissió a tràmit de la sol·licitud de declaració d'utilitat pública.
3. El 16 de juliol de 2018, es varen fer les consultes a les administracions afectades (Departament d'Urbanisme, Departament de Carreteres i Departament de Medi Ambient del Consell Insular de Mallorca, Direcció General d'Agricultura i Pesca, Servei de Gestió Forestal i Ajuntament de Bunyola) i a les persones interessades (Red Eléctrica, Endesa, GOB, Terraferida i Amics de la Terra).
4. El 21 de juliol de 2018, es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears l'inici de la informació pública de la tramitació del projecte per un termini de trenta dies (BOIB núm. 90).
5. El 13 d'agost de 2018, es va rebre l'informe favorable de la Direcció General d'Agricultura i Pesca sobre el projecte.
6. L'11 de setembre de 2018, es va rebre l'informe dels serveis tècnics municipals de l'Ajuntament de Bunyola sobre el projecte.
7. L'11 de setembre de 2018, el promotor va sol·licitar l'inici de l'avaluació d'impacte ambiental ordinària del projecte.
8. El 12 de setembre de 2018, la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic va emetre el certificat d'informació pública en el qual s'acredita que no s'han rebut al·legacions durant el procediment.
9. El 12 de setembre de 2018, es va trametre tota la documentació a la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per a l'elaboració de la declaració d'impacte ambiental.
10. El 2 d'octubre de 2018, es va rebre l'acord de la Comissió Insular d'Ordenació del Territori i Urbanisme del Consell Insular de Mallorca sobre el projecte.
11. El 3 d'octubre de 2018, es va trametre a la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears l'informe del Consell Insular de Mallorca.
12. El 8 d'octubre de 2018, es va rebre l'informe del Departament de Carreteres del Consell Insular de Mallorca sobre el projecte.
13. El 10 d'octubre de 2018, es va rebre l'informe del Servei de Gestió Forestal de la Direcció General d'Espais Naturals i Biodiversitat.
14. El 16 d'octubre de 2018, es varen trametre a la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears els informes del Departament de Carreteres i del Servei de Gestió Forestal.
15. El 26 de març de 2019, la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sol·licità l'aportació de documentació complementària.
16. El 29 de març de 2019, es va sol·licitar un informe sobre el projecte al Servei de Planificació al Medi Natural, al Servei de Protecció d'Espècies i a l'entitat Seo Birdlife.
17. El 16 d'abril de 2019, el promotor va presentar una addenda al projecte que es va trametre a la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears.
18. El 13 de maig de 2019, es va rebre l'informe del Servei de Protecció d'Espècies de la Direcció General d'Espais Naturals i Biodiversitat en sentit desfavorable.
19. El 12 de setembre de 2019 i el 7 de novembre de 2019, la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sol·licità l'aportació de nova documentació complementària.
20. El 10 de febrer de 2020, el promotor va presentar una addenda al projecte que es va trametre a la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears.
21. El 30 de març de 2020, el Ple de la Comissió de Medi Ambient va emetre la declaració d'impacte ambiental del parc fotovoltaic Can Mas.
22. El 21 d'abril de 2020, el Servei de Protecció d'Espècies va emetre un informe complementari en sentit favorable.
23. El 18 de juny de 2020, el promotor va presentar el projecte d'execució, que va ser completat mitjançant la presentació d'una addenda el 6 d'agost de 2020.
24. El 14 de setembre de 2020, els tècnics de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic varen examinar la documentació aportada i varen emetre un informe en què es conclou, sense entrar a valorar tècnicament el projecte, que s'han complert tots els tràmits requerits en el procediment de declaració d'utilitat pública i autorització administrativa, i s'informa favorablement sobre l'aprovació del projecte d'execució de la instal·lació a què s'ha fet referència amb una sèrie de condicionants.
Fonaments de dret
1. El Reial decret llei 23/2020, de 23 de juny, pel qual s'aproven mesures en matèria d'energia i en altres àmbits per a la reactivació econòmica.
2. El Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19.
3. La Llei 10/2019, de 22 de febrer, de canvi climàtic i transició energètica.
4. La Llei 13/2012, de 20 de novembre, de mesures urgents per a l'activació econòmica en matèria d'indústria i energia, noves tecnologies, residus, aigües, altres activitats i mesures tributàries, per a les instal·lacions elèctriques descrites.
5. El Reial decret 413/2014, de 6 de juny, pel qual es regula l'activitat de producció d'energia elèctrica a partir de fonts d'energia renovables, cogeneració i residus.
6. El Decret 96/2005, de 23 de setembre, d'aprovació definitiva de la revisió del Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears, modificat pel Decret 33/2015.
7. La Llei 12/2014, de 16 de desembre, agrària de les Illes Balears.
8. La Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric.
9. El Reial decret 1955/2000, d'1 de desembre, pel qual es regulen les activitats de transport, distribució, comercialització, subministrament i procediments d'autorització d'instal·lacions d'energia elèctrica.
10. El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2019, de 2 de juliol, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
11. La Resolució del conseller de Transició Energètica i Sectors Productius de 8 de juliol de 2019 de delegació de competències i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria.
Per tot això, dict la següent
Resolució
- Atorgar l'autorització administrativa del parc fotovoltaic Can Mas, promogut per Good Wind Entertainment, SL (NIF B-87778288), amb les característiques següents:
— Expedient RE007/18: parc fotovoltaic Can Mas.
- Situació: parcel·la 2 del polígon 3 del terme municipal de Bunyola, amb una ocupació de 24.307 m2.
- Descripció del projecte: parc fotovoltaic de 2.744 kWp, que consta de 8.316 panells solars de 330 Wp de potència unitària, 21 inversors de 110 kW cada un amb una potència d'evacuació limitada a 2.244 kWn, dos centres de transformació i un centre de maniobra i mesura.
- Línia d'evacuació soterrada de 90 metres i connexió soterrada en botelles sobre la xarxa de distribució de 15 kV.
- La instal·lació es classifica en el grup b.1.1, «Instal·lacions que únicament utilitzen la radiació solar com a energia primària mitjançant la tecnologia fotovoltaica», d'acord amb l'article 2 del Reial decret 413/2014, de 6 de juny, pel qual es regula l'activitat de producció d'energia elèctrica a partir de fonts d'energia renovables, cogeneració i residus.
2. Declarar la utilitat pública de la instal·lació fotovoltaica als efectes prevists en la disposició addicional desena de la Llei 10/2019.
3. Aprovar el projecte d'execució del parc fotovoltaic Can Mas, signat pels enginyers Jordi Quer i Antoni Bisbal el juny de 2020, i l'addenda de modificació d'aquest signada l'agost de 2020, sense entrar a valorar-ne tècnicament el contingut, condicionada al compliment dels punts següents:
- Les actuacions s'han d'executar fora de l'època de reproducció de les aus, que va de l'1 de febrer al 30 de juny.
- S'han d'implantar les mesures que va validar el Servei de Protecció d'Espècies, a proposta del promotor, per minimitzar l'impacte del projecte sobre les aus.
4. Disposar que, abans de l'inici de les obres, el promotor ha de presentar a la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic la documentació següent:
- Justificant d'haver liquidat davant l'ajuntament la tributació municipal corresponent, tal com preveu l'article 29 del Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears.
- Nomenament de l'auditor ambiental i del tècnic director d'obres.
- Pla de vigilància i seguiment redactat per l'auditor ambiental que, a més d'incloure el contingut mínim establert en la Llei d'avaluació ambiental, ha de preveure l'emissió d'informes de seguiment durant la fase de construcció, amb una periodicitat de quinze dies, que certifiquin el compliment de les mesures preventives, correctores i compensatòries de l'estudi d'impacte ambiental, les condicions de l'annex F del Decret 33/2015 i els condicionants de la declaració d'impacte ambiental, i dels altres informes emesos.
- Plànol d'implantació de les noves zones de cultiu on es faran les reposicions dels arbres que es talaran per a l'execució del projecte.
- Autorització del Departament de Carreteres, d'acord amb la Llei 5/1990.
5. Indicar que, una vegada executades les instal·lacions objecte d'aquesta autorització, el titular ha de presentar la sol·licitud de posada en servei, a la qual ha d'adjuntar un certificat de final d'obra subscrit per un tècnic facultatiu, així com les proves reglamentàries i la resta de documentació que exigeix la reglamentació vigent.
6. Informar que aquesta autorització es concedeix sens perjudici de les concessions i autoritzacions que siguin necessàries relatives a les llicències municipals, l'ordenació del territori i el medi ambient, i a qualssevol altres motivades per disposicions que hi siguin aplicables.
7. Notificar aquesta Resolució als interessats i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Transició Energètica i Sectors Productius en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 21 de setembre 2020
El director general d'Energia i Canvi Climàtic
Aitor Urresti González
Per delegació del conseller de Transició Energètica i Sectors Productius
(BOIB núm. 94, d'11/07/2019)