Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 8730
Modificació de la Resolució de 14 de juliol de 2020, del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), per la qual s'estableixen instruccions per impartir formació professional per a l'ocupació, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap una Nova Normalitat

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

 

En data 14 de juliol de 2020 el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) va dictar una Resolució per la qual s'estableixen les instruccions per impartir formació professional per a l'ocupació, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap una Nova Normalitat.

 

Mitjançant l‘Acord del Consell de Govern de 7 de setembre de 2020, s'habilità la consellera de Salut i Consum per a l'adopció de mesures temporals i excepcionals per a la contenció de la COVID 19 en determinades àrees geogràfiques.

 

Així doncs, tenint en compte la situació sanitària causada per la COVID-19 es fa necessari modificar la Resolució del conseller de 14 de juliol de 2020 en els termes següents.

 

On diu:

 

Tercer. Impartició de la formació

 

La Formació Professional per a l'Ocupació ha de reprendre la presencialitat a partir de l'entrada en vigor d'aquesta Resolució en els termes que estableixen els corresponents instruments jurídics. Això no obstant, segon l'evolució de la situació sanitària es podran plantejar fórmules mixtes d'alternança de presencialitat amb aula virtual i sistemes de comunicació telemàtics, amb les condicions que es determinin mitjançant una Resolució del president del SOIB.

 

Pel que fa a les accions de formació amb alternança amb l'ocupació, prèvia sol·licitud d'autorització per part de l'entitat, s'adoptaran criteris de presencialitat ajustats a cada projecte en funció de la recuperació de l'activitat econòmica

 

Abans d'iniciar cap acció formativa, el centre de formació haurà de presentar:

  1. Una declaració responsable d'acord amb el model que estableix el SOIB que compleix amb les mesures que estableix l'administració sanitària en relació amb els espais comuns i d'impartició de la formació i a la utilització dels equipaments i de les eines necessaris per desenvolupar l'acció formativa (annex I).

En el cas de les accions formatives d'idiomes de MECR, l'avaluació s'ha de fer en el moment que els centres oficials acreditats reprenguin l'activitat.

 

Ha de dir:

 

Tercer. Impartició de la formació

 

La formació professional per a l'ocupació ha de reprendre la presencialitat a partir de l'entrada en vigor d'aquesta Resolució en els termes que estableixen els instruments jurídics corresponents.

 

Així mateix, d'acord amb la disposició addicional quarta de l'Ordre TMS/369/2019, de 28 de març es podrà utilitzar l'aula virtual com a mitjà complementari i addicional per desenvolupar el procés formatiu, i es considera en tot cas com a formació presencial. La totalitat d'una especialitat formativa no es pot fer a través d'aula virtual, i en cap cas, es podrà fer ús de l'aula virtual per dur a terme les sessions que en la modalitat de teleformació necessitin de presència física de l'alumnat.

 

El centre de formació haurà de sol·licitar al SOIB, prèviament a l'inici de l'acció formativa, la utilització d'aula virtual. El SOIB en comprovarà les característiques i, si escau, l'autoritzarà.

 

Si durant la impartició d'una acció formativa, entre l'alumnat o el personal formador hi ha algun cas de positiu per COVID-19, el centre de formació haurà d'actuar segons les indicacions de les autoritats sanitàries. En el cas que el curs s'hagi de suspendre per complir amb la quarantena, s'haurà de notificar al SOIB i, passat el període de quarantena, el curs es reprendrà amb normalitat.

 

Si es dona el cas que hi ha alumnes que han d'estar aïllats per indicació sanitària, el centre de formació ha de facilitar-los la continuïtat del curs mitjançant fórmules alternatives. L'avaluació final s'ha de fer de forma presencial, a excepció de les especialitats formatives que s'imparteixen en centres que no poden admetre la presència d'alumnes per raons sanitàries.

 

Pel que fa a les accions de formació amb alternança amb l'ocupació, prèvia sol·licitud d'autorització per part de l'entitat, s'adoptaran fórmules alternatives i criteris de presencialitat ajustats a cada projecte en funció de la recuperació de l'activitat econòmica.

 

Abans d'iniciar cap acció formativa, el centre de formació haurà de presentar:

  1. Una declaració responsable d'acord amb el model que estableix el SOIB que compleix amb les mesures que indica l'administració sanitària en relació amb els espais comuns i d'impartició de la formació i a la utilització dels equipaments i de les eines necessaris per desenvolupar l'acció formativa (annex I).

En el cas de les accions formatives d'idiomes de MECR, l'avaluació s'ha de fer en el moment que els centres oficials acreditats reprenguin l'activitat.

 

On diu:

 

Cinquè. Mòdul de pràctiques professionals no laborals

 

Excepcionalment, i prèvia sol·licitud al SOIB, quan el centre de formació no trobi empreses disponibles per tal que els alumnes facin el mòdul de pràctiques, les entitats de formació podran oferir les pràctiques no laborals en els seus centres i fer una proposta d'activitats associades a l'entorn laboral.

 

En aquests casos, l'avaluació del mòdul de pràctiques professionals no laborals no requerirà la col·laboració de la figura del tutor d'empresa.

 

Ha de dir:

 

Cinquè. Mòdul de pràctiques professionals no laborals

 

Excepcionalment, i prèvia sol·licitud al SOIB, quan el centre de formació no trobi empreses disponibles per les conseqüències de la crisi sanitària, es podrà autoritzar alguna de les mesures següents:

  1. Substituir el mòdul de pràctiques en els llocs de treball per executar un projecte vinculat a les activitats que, en el marc d'aquest mòdul, s'havien de desenvolupar en l'entorn laboral.
  2. Substituir el mòdul de pràctiques en els llocs de treball per dur a terme un lloc de treball vinculat a les ocupacions especificades en la normativa reguladora del certificat de professionalitat al qual se subscriu aquest mòdul, com a mínim per la mateixa durada de les hores del mòdul de pràctiques.
  3. Fer el mòdul de pràctiques al mateix centre de formació.

En aquests casos, l'avaluació del mòdul de pràctiques professionals no laborals no requerirà la col·laboració de la figura del tutor d'empresa.

On diu

Quart. Justificació econòmica i terminis per presentar la justificació

1. Despeses que s'han de justificar

a) Per a les accions formatives i especialitats de les convocatòries relacionades en l'apartat segon lletres A, B, D, F, G, H, I que hagin iniciat a partir de l'entrada en vigor d'aquesta Resolució, les entitats podran imputar les despeses que s'indiquen a continuació, sempre que responguin a l'objecte de la subvenció i siguin necessàries per executar l'activitat formativa i quedi degudament acreditat que siguin conseqüència directa de les mesures adoptades pels poders públics per combatre l'alerta sanitària generada per la COVID-19 o per afrontar la situació de crisi econòmica:

- Despeses necessàries per complir les obligacions sanitàries, de seguretat i neteja establertes en relació amb la COVID-19 (equips de protecció individual, material desinfectant, senyalitzacions, etc.)

2. Terminis per justificar

Per a les convocatòries següents:

- Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria, i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, de 27 d'agost de 2018, per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions SOIB Itineraris Integrals d'Inserció per als exercicis 2019 i 2020.

- Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria, i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, de 27 d'agost de 2018, per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions SOIB Jove Itineraris Integrals d'Inserció per als exercicis 2019 i 2020.

Els terminis per presentar la documentació justificativa que estableix cadascuna de les convocatòries de les accions formatives que, arran de l'ampliació de terminis per a l'execució, s'executin més enllà de dia 31 de gener de 2021, seran de 45 dies des que acabin les accions formatives.

Per a aquests dues convocatòries, així com en les mencionades en l'apartat cinquè 1a), les entitats beneficiàries podran presentar justificacions parcials de les accions o especialitats formatives subvencionades una vegada que hagin acabat, sense que s'hagi d'esperar a acabar tota la programació formativa per presentar tota la documentació justificativa de manera conjunta. El SOIB podrà fer pagaments parcials de la subvenció concedida per a la fase de formació un cop liquidades individualment les accions formatives que integren la programació formativa, i respectar, en tot cas, l'anualitat a la qual està previst el crèdit per a aquesta finalitat a la convocatòria.

Per a la resta de convocatòries i resolucions d'aprovació de programació els terminis màxims de presentació de justificació es mantenen.

Ha de dir:

Quart. Justificació econòmica i terminis per presentar la justificació

1. Despeses que s'han de justificar

a) Per a les accions formatives i especialitats de les convocatòries relacionades l'apartat segon lletres A, B, D, F, G, H, I que hagin iniciat a partir de l'entrada en vigor d'aquesta Resolució, les entitats podran imputar les despeses que s'indiquen a continuació, sempre que responguin a l'objecte de la subvenció i siguin necessàries per executar l'activitat formativa i quedi degudament acreditat que siguin conseqüència directa de les mesures adoptades pels poders públics per combatre l'alerta sanitària generada per la COVID-19 o per afrontar la situació de crisi econòmica:

- Despeses necessàries per complir les obligacions sanitàries, de seguretat i neteja establertes en relació amb la COVID-19 (equips de protecció individual, material desinfectant, senyalitzacions, etc.)

2. Terminis per justificar

Per a les convocatòries següents:

- Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria, i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, de 27 d'agost de 2018, per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions SOIB Itineraris Integrals d'Inserció per als exercicis 2019 i 2020.

- Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria, i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, de 27 d'agost de 2018, per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions SOIB Jove Itineraris Integrals d'Inserció per als exercicis 2019 i 2020.

Els terminis per presentar la documentació justificativa que estableix cadascuna de les convocatòries de les accions formatives que, arran de l'ampliació de terminis per a l'execució, s'executin més enllà de dia 31 de gener de 2021, seran de 45 dies des que acabin les accions formatives.

Per a aquests dues convocatòries, així com en les mencionades en l'apartat cinquè 1a), les entitats beneficiàries podran presentar justificacions parcials de les accions o especialitats formatives subvencionades una vegada que hagin acabat, sense que s'hagi d'esperar a acabar tota la programació formativa per presentar tota la documentació justificativa de manera conjunta. El SOIB podrà fer pagaments parcials de la subvenció concedida per a la fase de formació un cop liquidades individualment les accions formatives que integren la programació formativa, i respectar, en tot cas, l'anualitat a la qual està previst el crèdit per a aquesta finalitat a la convocatòria.

Per a la resta de convocatòries i resolucions d'aprovació de programació els terminis màxims de presentació de justificació es mantenen.

3. Pel que fa a la justificació econòmica de les subvencions serà d'aplicació, durant la seva vigència, el que disposa l'article 29 del Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19.

Aquesta Resolució entrarà en vigor l'endemà que s'hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web del SOIB.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposen l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril), i els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre).

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de publicar-se en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol).

 

Palma, 16 de setembre de 2020

El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del SOIB Iago Negueruela Vázquez