Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 8725
08/2020. Departament Tributari. Aprovació definitiva ordenança fiscal reguladora del preu públic per prestació de serveis i realització d’activitats a l’Escola Municipal de Música de Palma, concepte 341,05

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que no s'ha presentat pels interessats, durant el termini d'exposició al públic, cap reclamació o suggeriment contra l'acord provisional de modificació de l'Ordenança reguladora del  preu públic per prestació de serveis i realització d'activitats a l'Escola Municipal de Música de Palma, concepte 341,15, aprovat provisionalment per l'Ajuntament Ple, en sessió de dia 30 de juliol de 2020, s'entén definitivament aprovat, segons el que disposa l'article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases del règim local, i per aquest motiu, es publica el text íntegre de l'esmentat acord, que és el següent:

ACORD

1. Aprovar provisionalment la modificació de l'Ordenança reguladora del Preu públic per prestació de serveis i realització d'activitats a l'Escola Municipal de Música de Palma, concepte 341,15; tot això en base a la legislació vigent en la matèria, constituïda singularment pels articles 41 a 47 del Text Refós de la Llei d'Hisendes locals aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004,de 5 de març, i a l'article 49 de la Llei de Bases del Règim Local, i segons nova redacció que  s'adjunta a aquesta proposta.

2. La nova redacció de l'Ordenança fiscal reguladora del Preu públic per prestació de serveis i realització d'activitats en la Escola Municipal de música de Palma, quedarà així:

Ordenança reguladora del preu públic per la prestació de serveis i realització d'activitats a l'Escola municipal de música de Palma 

Concepte 341,15

 

Article 1

Fonament legal

L'establiment, la fixació, la gestió i el cobrament dels preus públics es regeix pel capítol VI del títol I del Text refós  de la Llei  reguladora de les hisendes locals, aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, i altres normes concordants sobre les hisendes locals i, supletòriament, per la Llei 8/1989, de 15 d'abril, reguladora de Taxes i Preus Públics. En tot allò no previst als textos anteriors s'aplicaran els preceptes d'aquesta ordenança.

El preus públics que s'estableixen són els que figuren a l'article 3, d'acord a l'estudi econòmic que figura al corresponent expedient de modificació.

Article 2

Obligats al pagament

Estan obligades al pagament del preu públic regulat a la present Ordenança, les persones que sol·licitin les prestacions del servei, i en qualsevol cas, les mares, els pares i els tutors de l'infant beneficiat.

Article 3

Quantia i abonament del preu públic

El cost del servei està distribuït en deu fraccions, per tant, en tos els casos s'abonaran 10 quotes: de setembre a juny. Per matricular-se en una activitat opcional, cal estar matricular en l'activitat principal.

Les tarifes d'aquest preu públic seran les següents:

PREUS PÚBLICS ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PALMA

OFERTA EDUCATIVA

COST MENSUAL €  (10 quotes)

Nadons (0-3) i Petimúsics (3 a 5 anys)

 

Sensibilització musical

25,00

Rodamúsics 6

 

Expressió musical, cor i roda d'instruments

50,00

Tocamúsics 7

 

Instrument i cor

50,00

Sifasol 1

 

Instrument i agrupació instrumental

65,00

Cor –opcional-

5,00

2n instrument –opcional-

20,00

Agrupació instrumental –opcional-

10,00

OFERTA EDUCATIVA

COST MENSUAL € (10 quotes)

Sifasol 2

 

Instrument, expressió musical i agrupació instrumental

65,00

Cor –opcional-

5,00

2n instrument –opcional-

20,00

Agrupació instrumental –opcional-

10,00

Sifasol 3 i 4

 

Instrument, expressió musical, cor i agrupació instrumental

65,00

2n instrument –opcional-

20,00

Agrupació instrumental –opcional-

10,00

Itinerari 1218

 

Instrument individual, musica moderna i agrupació instrumental

65,00

Cor –opcional-

5,00

2n instrument –opcional-

20,00

Agrupació instrumental –opcional-

10,00

Itinerari Adults

 

Instrument

40,00

Instrument i cor

50,00

Instrument i agrupació instrumental

50,00

Expressió musical

40,00

Expressió musical i cor

50,00

Cor – opcional-

10,00

2n instrument – opcional-

20,00

Agrupació instrumental –opcional-

10,00

Tràmits administratius

 

Obertura d'expedient –única vegada-                  

25,00

Matrícula –anual-                                                 

30,00

 

Article 4

Reduccions del preu públic

1. Reducció per a famílies nombroses:

a. Reducció del 25% a famílies nombroses de caràcter general: sempre que acreditin ingressos iguals o inferiors a l'SMI (salari mínim interprofessional) x 3.

b. Reducció del 50% a famílies nombroses de caràcter especial: sempre que acreditin ingressos iguals o inferiors a l'SMI (salari mínim interprofessional) x 4.

Aquesta reducció s'aplicarà a totes les quotes, inclòs la quota per obertura d'expedient i matrícula.

Per  obtenir a aquest descompte s'han d'acreditar els ingressos d'ambdós progenitors amb la darrera declaració de l'IRPF (renda), o bé, certificació emesa per l'AEAT de no estar obligat a fer declaració per aquest impost.

En tot cas, també s'haurà de presentar fotocòpia compulsada del carnet de família nombrosa en vigor.

2. Reducció per a persones amb diversitat funcional:

Reducció del 50%  a totes les quotes, inclòs la quota per obertura d'expedient i matrícula.

S'entén per persona amb diversitat funcional totes aquelles persones que tinguin la condició legal de discapacitat en grau igual o superior al 33%.

Per obtenir aquesta reducció s'ha d'aportar el certificat o resolució emesa per l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma o de l'IMSERSO (Institut de Migracions i Serveis Socials).

3. Dones i  menors d'edat  víctimes de violència de gènere.  Podran gaudir de les següents reduccions:

a. 100% en la quota per obertura d'expedient.

b. 100% en la matrícula.

c. 25% de bonificació en la resta de tarifes.

L'acreditació de la situació de víctima de violència de gènere se farà pel qualsevol del mitjans previstos a l'art. 78 de la Llei 11/2006, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones.

4. Persones amb greus dificultats econòmiques:

Reducció del  90%  a totes les quotes, inclòs la quota per obertura d'expedient i matrícula.

Es consideren persones amb greus dificultats econòmiques les que formen part d'una unitat familiar en la qual la suma dels ingressos, per qualsevol concepte, de tots els seus membres és igual o inferior al salari mínim interprofessional acreditats amb el darrer exercici de l'IRPF.

Per  obtenir a aquest descompte s'han d'acreditar els ingressos d'ambdós progenitors, o un en el cas de família monoparental, amb la darrera declaració de l'IRPF (renda), o bé, certificació emesa per l'AEAT de no estar obligat a fer declaració per aquest impost.

S'entén com família monoparental, la constituïda per un sol progenitor amb el qual conviuen els fills, nascuts o adoptats, i dels quals constitueix l'únic sustentador. Per acreditar la condició família monoparental serà necessari aportar fotocòpia compulsada del llibre de família amb un sol progenitor o certificat de defunció d'un dels dos progenitors.

També gaudiran d'aquesta reducció totes aquelles persones que siguin titulars de la Renda mínima d'inserció, titulars o beneficiàries de la Renda social garantida, o amb pensió no contributiva: còpia del document acreditatiu expedit per l'òrgan competent.

5. Aquest descomptes no són acumulatius. En el cas de que es doni mes d'una circumstància que pot donar lloc a l'aplicació de varies reduccions, s'aplicarà la més beneficiosa per a l'usuari.

 Article 5

Normes de gestió, declaració i ingrés

1. Les tarifes mensuals han de ser satisfetes dins els primers deu dies de cada mes mitjançant domiciliació bancària. De manera excepcional es podrà sol·licitar el pagament mitjançant transferència al compte bancari que l'Ajuntament tingui habilitat a tal fi.

2. Les altes que es produeixin dins els primers cinc dies hauran de liquidar la tarifa mensual completa i aquesta serà satisfeta dins els deu dies següents. Les que es produeixin després de dia 5 de cada mes es liquidaran aplicant la proporció corresponent.

3. Les baixes en la prestació del servei s'han de notificar mitjançant escrit a la direcció del centre, almanco amb quinze dies d'antelació.

4. En el cas de quotes no abonades en els terminis previstos anteriorment, se procedirà de la següent manera:

a. El dia 15 de cada mes la direcció del centre rebrà un correu electrònic amb la relació d'alumnes deutors i les cartes de pagament corresponents.

b. Des de l'administració de l'escola, se posarà en coneixement del pare/mare o tutor de l'alumne, el deute pendent i se li facilitarà un termini de 3 dies hàbils per fer efectiu el pagament i entregar justificant del banc, o còpia, a la Secretaria del centre. Transcorregut aquest termini, sinó s'ha procedit al pagament del deute, se procedirà a facilitar totes les dades pertinents a la Tresoreria de l'Ajuntament de Palma, a efectes que es dicti la corresponent provisió de constrenyiment per iniciar el procediment executiu,  per fer efectiu el deute, d'acord amb els procediments generals del Reglament de recaptació i disposicions concordants.

5. El no pagament de la quota durant dos mesos suposarà la baixa definitiva i la pèrdua de la plaça de l'alumne.

6. La manca d'assistència injustificada d'un alumne  a més de sis sessions  implicarà la baixa definitiva. El centre ha de comunicar la baixa per escrit en el moment que es produeixi aquesta circumstància.

7. Durant el curs escolar l'alumne no pot absentar-se més d'un mes. Si s'incompleix aquesta norma l'òrgan competent, la Comissió de Seguiment, amb l'informe previ de la direcció del centre, en dictaminarà la baixa i es cobrirà la plaça.

8. La inassistència a l'escola no comporta dret a devolucions de preus públics, excepcionalment,  es procedirà a la devolució de l'import del preu públic corresponent únicament en els següents supòsits:

a. Quan no es presti el servei o activitat per causa imputable a l'administració municipal;

b. O en aquells casos excepcionals en què, per motius molt greus de salut que impossibiliti la pràctica efectiva de l'activitat musical en la que es troba matriculat, degudament justificats amb certificats mèdics, i/o ingressos hospitalaris, l'alumne ha estat impossibilitat per assistir a l'escola durant un període superior a 20 dies del mes que es reclama.

9. Respecte de futures tarifes, d'acord amb el que disposa l'article 47 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals i l'article 23.2.b ) de la Llei 7/1985, de règim local, la quantia del nou preu públic serà fixat per la Junta de Govern de Palma a proposta del/la Regidor/a titular de l'àrea competent en matèria d'Educació,  atenent a l'estudi econòmic que s'efectuarà pel tècnic responsable sobre les activitats i/o serveis de l'Escola municipal de música.

Disposició final

Aquesta ordenança, originàriament aprovada pel Ple en sessió de dia 27 de setembre de 2012, la modificació de la qual es va aprovar provisionalment per acord plenari de 30 de julio de 2020, elevado a definitivo porque no se presentaron reclamaciones, entra en vigor el ....................

3. Que una vegada adoptat l'acord provisional referit, es publiqui en el BOIB i en un dels diaris de major difusió de la Comunitat Autònoma, el corresponent anunci d'exposició al públic de l'expedient, a efectes de reclamació. La citada exposició es farà en el tauler d'edictes d'aquest Ajuntament durant el termini de trenta dies, dins dels quals els interessats podran examinar l'expedient i presentar les reclamacions que estimin oportunes, ben entès que si dins el dit termini no s'haguessin presentat reclamacions, s'entendrà definitivament adoptat l'acord provisional.

4. L' expressada modificació entrarà en vigor el dia següent de la seva publicació en el BOIB.  

La qual cosa es fa pública perquè se'n prengui coneixement general i als efectes oportuns, i es comunica que, conformement al que disposa l'art. 52.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, els interessats podran interposar  recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article 19 de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, contra l'acord definitiu de modificació de l'esmentada ordenança, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la seva publicació en el BOIB. No obstant, i amb caràcter previ i potestatiu, es pot interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la seva publicació en el BOIB.

 

Palma, 18 de septembre de 2020

La cap del departament, per delegació

Decret de batlia núm. 3000 de 26/02/2014

(BOIB núm. 30 de 04/03/2014)

MªGloria Belmonte Barcia