Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 8704
Acord del Consell de Govern de 21 de setembre de 2020 pel qual es corregeix una errada material advertida en l’Acord del Consell de Govern de 14 de setembre de 2020 pel qual es concreten les mesures de caràcter organitzatiu i de prestació de serveis públics en l’àmbit dels serveis generals de l’Administració de la Comunitat Autònoma i del sector públic instrumental, per tal de reduir la presència dels empleats públics en el lloc de treball
S'ha detectat una errada material en l'annex de l'Acord del Consell de Govern de 14 de setembre de 2020 pel qual es concreten les mesures de caràcter organitzatiu i de prestació de serveis públics en l'àmbit dels serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma i del sector públic instrumental, per tal de reduir la presència dels empleats públics en el lloc de treball, publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, número 161, de dia 17 de setembre de 2020 (versió catalana i castellana).
L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que les administracions públiques poden rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics que hi hagi en els seus actes. D'altra banda, l'article 56 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que la rectificació dels errors materials, aritmètics i de fet en actes i disposicions administratius correspon a l'òrgan que hagi dictat l'acte o la disposició.
Per tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització, en la sessió de 21 de setembre de 2020, adoptà entre d'altres, l'Acord següent:
Primer. Corregir l'errada material advertida en l'annex de l'Acord de Consell de Govern, de la manera següent:
En la versió catalana (pàgina 30620 del BOIB)
On hi diu:
ANNEX 1
1. En totes les dependències del Govern de les Illes Balears on hi hagi empleats públics de l'àmbit dels serveis generals s'han d'establir torns de feina presencial per dies o setmanes, dins de la jornada laboral establerta, amb l'objectiu d'evitar el risc de coincidència massiva de persones en els centres de treball.
2. Els dies o setmanes que el personal no faci feina de caràcter presencial, la prestació del servei es durà a terme mitjançant la modalitat de teletreball, sempre que les funcions que tingui atribuïdes ho permetin.
.Durant aquest període les persones que facin teletreball han de fitxar com a feina externa, motiu “teletreball COVID-19”.
3. Els titulars dels òrgans directius, amb el suport dels caps de departament o de servei, han de determinar les característiques definidores d'aquests torns: composició, tipus de rotació, sistemes de control del teletreball, etc. Amb caràcter general, cada unitat orgànica ha de distribuir el personal amb dos o tres torns rotatoris de feina presencial i de caràcter diari o setmanal, la composició dels quals ha de tenir caràcter estable, i ha de garantir l'acompliment dels serveis essencials.
4. A l'hora d'establir els torns rotatoris s'ha de tenir en compte que les persones que tinguin autoritzada la prestació dels seus serveis mitjançant la modalitat de teletreball, d'acord amb el Decret 36/2013, mantindran les condicions de l'autorització inicial.
5. En el supòsit que algun empleat públic tengui cura o atenció directa sobre una persona amb la qual existeixi una relació de dependència, i la qual hagi estat obligada a guardar quarantena per motiu de la COVID-19, passarà a prestar els seus serveis mitjançant en la modalitat de “teletreball COVID-19”. Una vegada finalitzat el període de quarantena aquesta persona s'ha de reincorporar al seu torn de treball.
6. Els secretaris generals, juntament amb els caps d'unitat i els responsables de prevenció i de personal, establiran mesures de seguretat per a la ubicació del personal que hagi de prestar serveis presencials a cada una de les seus i donaran instruccions a les direccions generals i a les gerències del sector públic instrumental.
Hi ha de dir:
ANNEX 1
1. En totes les dependències del Govern de les Illes Balears on hi hagi empleats públics de l'àmbit dels serveis generals s'han d'establir torns de feina presencial per dies o setmanes, dins de la jornada laboral establerta, amb l'objectiu d'evitar el risc de coincidència massiva de persones en els centres de treball.
2. Els dies o setmanes que el personal no faci feina de caràcter presencial, la prestació del servei es durà a terme mitjançant la modalitat de teletreball, sempre que les funcions que tingui atribuïdes ho permetin.
Durant aquest període les persones que facin teletreball han de fitxar com a feina externa, motiu “teletreball COVID-19”.
3. Els titulars dels òrgans directius, amb el suport dels caps de departament o de servei, han de determinar les característiques definidores d'aquests torns: composició, tipus de rotació, sistemes de control del teletreball, etc. Amb caràcter general, cada unitat orgànica ha de distribuir el personal amb dos o tres torns rotatoris de feina presencial i de caràcter diari o setmanal, la composició dels quals ha de tenir caràcter estable, i ha de garantir l'acompliment dels serveis essencials.
4. A l'hora d'establir els torns rotatoris s'ha de tenir en compte que les persones que tinguin autoritzada la prestació dels seus serveis mitjançant la modalitat de teletreball, d'acord amb el Decret 36/2013, mantindran les condicions de l'autorització inicial.
5. En el supòsit que algun empleat públic tengui cura o atenció directa sobre una persona amb la qual existeixi una relació de dependència, i la qual hagi estat obligada a guardar quarantena per motiu de la COVID-19, passarà a prestar els seus serveis mitjançant en la modalitat de “teletreball COVID-19”. Una vegada finalitzat el període de quarantena aquesta persona s'ha de reincorporar al seu torn de treball.
6. Els secretaris generals, juntament amb els caps d'unitat i els responsables de prevenció i de personal, establiran mesures de seguretat per a la ubicació del personal que hagi de prestar serveis presencials a cada una de les seus i donaran instruccions a les direccions generals i a les gerències del sector públic instrumental.
7. Es crea, dins de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, una comissió de seguiment de l'aplicació del present Acord. Aquesta Comissió estarà composta de dues persones per cada organització sindical representada en la Mesa Sectorial i per la representació que l'Administració determini.
La Comissió de seguiment s'ha de reunir quan així ho sol·liciti una de les parts que la composen.
Aquesta Comissió també tindrà la funció d'estudiar la problemàtica i la casuística que es pugui plantejar per la coincidència en un mateix centre de treball d'empleats públics de l'àmbit dels serveis generals amb treballadors d'altres àmbits i del sector públic instrumental.
Segon. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 21 de setembre de 2020
La secretària del Consell de Govern
Pilar Costa i Serra