Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 8539
Resolució de la directora general de Personal Docent de 16 de setembre de 2020 per la qual es preveu el procediment d’adjudicació de places als aspirants a funcionaris interins docents de la borsa per a substitucions inajornables i de curta durada de tutors responsables de grup dels ensenyaments d’infantil i de primària i de professors que imparteixin ensenyaments a l’educació secundària obligatòria que hagin d’estar en quarantena per causes directament relacionades amb la COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En el BOIB núm. 171, de 21 de desembre de 2019, es va publicar la Resolució de la directora general de Personal Docent de data 19 de desembre de 2019 per la qual s'aprova la convocatòria pública per formar una borsa d'aspirants a funcionaris interins docents amb la finalitat de cobrir, a totes les illes, vacants i substitucions de totes les especialitats o funcions a centres públics d'ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca del Govern de les Illes Balears per al curs 2020-2021.

En el BOIB núm. 122, d'11 de juliol de 2020, es va publicar la Resolució de la directora general de Personal Docent de 9 de juliol de 2020 per la qual es convoca, per al curs 2020-2021, el procés d'adjudicació de destinacions provisionals per als funcionaris de carrera docents sense destinació definitiva i els desplaçats per manca d'horari, per als funcionaris docents als quals se'ls ha admès la sol·licitud de destinació en comissió de serveis i per als aspirants a funcionaris interins docents a centres públics d'ensenyament no universitari, i s'aproven les instruccions que l'han de regir, com també les instruccions que han de regir el procés d'adjudicació de substitucions.

Aquestes resolucions preveuen el sistema de selecció d'aspirants a funcionaris interins docents i d'adjudicació de destinacions. En concret, la segona preveu diferents procediments d'adjudicació de substitucions que, en definitiva, pretenen ser àgils per cobrir places, fins i tot de forma urgent i, així, evitar un perjudici greu en la prestació del servei educatiu.

No obstant això, la crisi sanitària originada per la COVID-19 imposa, en l'àmbit educatiu, que determinades substitucions es puguin realitzar, en la mesura d'allò que sigui possible, en un termini màxim d'entre 24 hores i 48 hores des que es tingui coneixement d'aquesta necessitat. En concret, en el curs escolar 2020-2021 esdevé d'especial importància la figura del tutor responsable de grup a l'educació infantil i primària, així com dels professors que imparteixen matèries  relacionades amb l'àmbit sociolingüístic i cientificotècnic.

Així, resulta necessari establir un procediment particular d'adjudicació de places per aquest supòsit excepcional que, respectant els principis d'igualtat, mèrit i capacitat, s'aparta, en certs aspectes, de les resolucions esmentades.

La competència per dictar aquesta resolució és de la directora general de Personal Docent, d'acord amb la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 16 de setembre de 2019 de delegació de determinades competències en matèria de gestió de personal en la directora general de Personal Docent (BOIB núm. 129, de 21 de setembre).

Per tot això, i amb l'acord de la Mesa Sectorial d'Educació, dicto la següent

Resolució

1. Aprovar el procediment de substitucions inajornables i de curta durada de tutors responsables de grup dels ensenyaments d'infantil i de primària i de professors que imparteixin ensenyaments a l'educació secundària obligatòria que hagin d'estar en quarantena per causes directament relacionades amb la COVID-19.

2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la directora general de Personal Docent en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 16 de setembre de 2020

La directora general de Personal Docent

Rafaela Sánchez Benítez

 

 

ANNEX Procediment de substitucions inajornables i de curta durada de tutors responsables de grup dels ensenyaments d'infantil i de primària i de professors que imparteixin ensenyaments a l'educació secundària obligatòria que hagin d'estar en quarantena per causes directament relacionades amb la COVID-19

1. Quan sorgeixi la necessitat la Direcció General de Personal Docent pot oferir, mitjançant el procediment ordinari d'adjudicació de substitucions, places d'educació infantil i de primària i places d'educació secundària dels àmbits sociolingüístic i cientificotècnic, per a les diferents illes. Aquestes places tindran, com a centre de destinació, la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca o les Delegacions territorials corresponents.

A l'efecte d'aquest procediment les illes d'Eivissa i Formentera es consideren la mateixa illa.

2. Les places s'han d'adjudicar respectant l'ordre a la borsa dels aspirants que hi participin i les seleccionin.

3. No es pot renunciar, per cap causa, a la plaça adjudicada.

4. Els adjudicataris tindran un nomenament des de la presa de possessió i fins la finalització del trimestre escolar per al qual s'hagin ofert les places. A aquests efecte la finalització dels trimestres escolars es regeix per la base 17.6 de l'annex 1 de la Resolució de la directora general de Personal Docent de data 19 de desembre de 2019.

A més, es consideraran com a aptes en el procés de tutorització, excepte que hi hagi un informe desfavorable d'un director de centre, amb el vist i plau del Departament d'Inspecció Educativa.

5. En tant que no es produeixi la necessitat de substituir d'acord amb el que estableix el punt 6 d'aquest annex, la Direcció General de Personal Docent destinarà els adjudicataris d'aquestes places a un centre educatiu de l'illa corresponent en què hi hagi necessitats de recursos humans per causa directa o indirecta de la COVID-19, on romandran com a disponibles.

6. En el moment en què el director tingui coneixement que un mestre del seu centre, amb nomenament per al càrrec de tutor responsable de grup d'educació infantil o de primària, o un professor de l'educació secundària obligatòria, està en quarantena per causes directament relacionades amb la COVID-19 ho ha de comunicar i ha de sol·licitar la substitució inajornable a la Direcció General de Personal Docent, mitjançant el GestIB, cas que no pugui assumir-la, amb els recursos humans del centre.

S'entenen per causes directament relacionades amb la COVID-19 les següents: haver estat diagnosticat de COVID-19; presentar símptomes compatibles amb la COVID-19 pendent de diagnòstic, i haver estat en contacte directe i exposició amb una persona diagnosticada de COVID-19.

7. Una vegada la Direcció General de Personal Docent en tingui coneixement ho comunicarà a l'aspirant adjudicatari disponible per a què s'incorpori al centre corresponent al primer dia lectiu següent. En cas d'haver-hi més d'un, s'ha d'incorporar l'aspirant amb menor puntuació en la borsa.

8. Aquest funcionari interí romandrà en aquesta substitució fins que la plaça es cobreixi, si és necessari, pels procediments d'adjudicació de substitucions previstos en la convocatòria, moment en què restarà disponible per a una nova substitució.

9. Si durant el trimestre escolar resulta necessari, la Direcció General pot tornar a oferir places per aquest procediment.

10. No obstant l'anterior, si sorgeixen noves necessitats de substitucions i ja no hi ha adjudicataris disponibles la Direcció General de Personal Docent, en funció de les característiques de la plaça, l'oferirà mitjançant el procediment urgent de substitucions o el procediment extraordinari de substitucions, amb les següents particularitats:

10.1. Per ambdós procediments:

a)  En cap cas, serà necessari haver ofert la plaça mitjançant el procediment ordinari de substitucions.

b) No es pot renunciar, per cap causa, a la plaça adjudicada

c) La persona adjudicatària de plaça està obligada a incorporar-se al centre al dia lectiu següent a aquell en que s'hagi fet pública l'adjudicació de la plaça, o al segon dia lectiu si ha de canviar d'illa.

10.2 Per al procediment extraordinari de substitucions, la plaça s'ha d'adjudicar a la primera persona que atengui la comunicació telefònica del Servei corresponent i accepti la plaça.