Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 8479
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa d’aprovació de les bases i la convocatòria d’ajudes econòmiques individuals per a persones majors de 65 anys i per a persones amb discapacitat a l’àmbit de l’illa d’Eivissa per a l’any 2020
El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en sessió ordinària de data de data 11 de setembre de 2020, va aprovar per unanimitat l'acord següent:
“(...)
PRIMER. Aprovar la convocatòria i l'extracte de les ajudes individuals per a persones majors de 65 anys i per a persones amb discapacitat, a l'àmbit de l'illa d'Eivissa, any 2020.
SEGON. Aprovar les bases d'ajudes econòmiques i els annexos que l'acompanyen que han de regir la dita convocatòria i que obren a l'expedient amb el CSV 13071016665027340034.
TERCER. Autoritzar la despesa d'un màxim de 235.200 euros (dos-cents trenta-cinc mil doscents euros), amb càrrec a les aplicacions pressupostàries 2315.4890000, 2315.78900, 2310.4890000 i 2310.78900, dels vigents pressupostos de la Corporació, per les ajudes individuals per a persones majors de 65 anys i per a persones amb discapacitat, a l'àmbit de l'illa d'Eivissa, any 2020.
QUART. Delegar en la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans la resolució de concessió i de pagament de les ajudes, tal i com exposa la base vuitena de la convocatòria.
CINQUÈ. Publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la seu electrònica del Consell Insular les referides bases, i posteriorment remetre la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions que en donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB."
(...)"
Bases que regulen la convocatòria d'ajudes econòmiques individuals per a persones majors de 65 anys i per a persones amb discapacitat a l'àmbit de l'illa d'Eivissa per a l'any 2020
1. Objecte i finalitat
1.1 És objecte d'aquesta convocatòria establir els criteris i regular el procediment de concessió d'ajudes econòmiques individuals destinades a cobrir diferents necessitats de les persones majors de 65 anys i de les persones amb discapacitat física, psíquica o sensorial reconeguda que siguin residents a l'illa d'Eivissa.
1.2 Aquestes ajudes persegueixen les següents finalitats:
a) el finançament d'aquells tractaments o altres despeses que permeten aconseguir la millora física, psíquica i sensorial dels col·lectius als quals s'adrecen,
b) suplir o compensar les limitacions i mancances funcionals, facilitant el desenvolupament de la vida diària, augmentant la qualitat de vida i el benestar social dels col·lectius als quals s'adrecen.
2. Modalitats, consignació pressupostària i límits d'ajuda individual.
L'import global dels ajuts que es distribueixen en aquesta convocatòria és de 235.200 euros per a l'exercici pressupostari 2020, distribuïts en les modalitats i la consignació pressupostària que a continuació es determina:
Modalitat A: Ajudes individuals dirigides a persones amb discapacitat, amb una consignació pressupostària de cent cinquanta-set mil dos-cents euros (157.200 €) amb càrrec a les aplicacions pressupostàries 2315.4890000 i 2315.78900 del pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a l'exercici 2020.
El 75% de la referida consignació pressupostària (117.900 €) correspondria al capítol IV de conceptes no inventariables, i el 25% (39.300 €) al capítol VII d'inversions inventariables.
Modalitat B: Ajudes individuals dirigides a persones majors, amb una consignació pressupostària de setanta-vuit mil euros (78.000 €) amb càrrec a l'aplicació pressupostària 2310.4890000 i 2310.78900 del pressupost del Consell Insular d'Eivissa pe a l'exercici 2020.
El 50% del pressupost (39.000 €) corresponent al capítol IV de conceptes no inventariables, i el 50% (39.000 €) al capítol VII d'inversions inventariables.
Pel que fa a ambdues modalitats, en cap cas l'import màxim i per tots els conceptes de les ajudes concedides a una mateixa persona a l'empara d'aquesta convocatòria no podran superar els quatre mil tres-cents setanta-cinc euros (4.375 €), amb les peculiaritats que es detallen a la base 4.
3. Requisits generals de les persones beneficiàries, supòsits subvencionables i criteris objectius que han de regir l'atorgament de l'ajuda
3.1 Requisits generals de les persones beneficiàries
Modalitat A: Ajudes individuals dirigides a persones amb discapacitat
Tenir menys de 65 anys a la data de presentació de la sol·licitud.
Tenir reconegut un grau de discapacitat igual o superior al 33 % i vigent en la data de presentació de la sol·licitud, o ser beneficiari d'una pensió de la Seguretat Social per incapacitat permanent en grau de total, absoluta o gran invalidesa, o ser pensionista de classes passives de jubilació o retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat.
Tenir la residència a l'illa d'Eivissa.
Tenir una renda per càpita de la unitat econòmica de convivència inferior a 18.798,97€ (renda calculada sobre la base de 2,5 vegades l'Indicador Públic de Renda d'Efectes Múltiples, l'IPREM, anual i tenint en compte 14 pagues).
Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social i amb les obligacions tributàries del Consell Insular d'Eivissa.
No trobar-se sotmeses a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions establertes a l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Modalitat B: Ajudes Individuals dirigides a persones majors
Tenir 65 anys o més en el moment de realitzar la despesa objecte de l'ajuda.
Tenir la residència a l'illa d'Eivissa.
Tenir una renda per càpita de la unitat econòmica de convivència inferior a 18.798,97€ (renda calculada sobre la base de 2,5 vegades l'Indicador Públic de Renda d'Efectes Múltiples, l'IPREM, anual i tenint en compte 14 pagues).
Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social i amb les obligacions tributàries del Consell Insular d'Eivissa.
No trobar-se sotmeses a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establertes a l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
3.2 Criteris objectius que han de regir la concessió de l'ajuda
3.2.1 Per a la modalitat A: Ajudes individuals dirigides a persones amb discapacitat
Aquestes ajudes s'atorgaran tenint present dos conceptes: la unitat econòmica de convivència i la renda per càpita de la unitat econòmica de convivència.
A) La unitat econòmica de convivència
A.1) La unitat econòmica de convivència del grup familiar
S'entendrà com a unitat econòmica de convivència del grup familiar, aquell que resideixi a l'habitatge quan entre els components del grup hi hagi un vincle de matrimoni o estiguin inscrits en el registre de parelles estables o tenguin algun fill en comú, un vincle de consanguinitat o afinitat fins al primer grau.
En els casos d'acolliment permanent de menors, el/la menor tendrà la consideració de membre de la unitat econòmica de convivència quan consti resolució administrativa o judicial.
El grau de parentesc es computarà segons disposa el Codi civil i a partir de la persona beneficiària de l'ajuda.
En el cas que la unitat econòmica de convivència descrita anteriorment superi la renda per càpita prevista per rebre les ajudes, es comptabilitzaran també les persones menors d'edat o discapacitades menors de 65 anys (o majors de 65 anys que acreditin que la condició de persona amb discapacitat es va reconèixer abans de complir aquesta edat) que viuen al mateix domicili unides a la persona beneficiària de l'ajuda per un grau de parentesc per consanguinitat fins al tercer grau i d'afinitat fins al segon grau a efectes de determinar la renda per càpita.
Quan del certificat de convivència municipal juntament amb la documentació relativa a la discapacitat o equivalent es derivi que a l'habitatge hi ha dues o més persones amb discapacitat menors de 65 anys (o majors de 65 anys que acreditin que la condició de persona amb discapacitat es va reconèixer abans de complir aquesta edat) i tenguin alguna relació de parentesc amb el beneficiari o beneficiària de l'ajuda no s'aplicarà el requisit de renda.
A.2.) Unitat econòmica de convivència de persones que viuen soles
En el cas de persones que viuen soles, es dividirà la renda anual per 1,5 a l'efecte de determinar la renda per càpita.
A.3.) La unitat econòmica de convivència de famílies monoparentals
En aquest cas, s'inclourà a efectes de còmput un membre més a la unitat familiar a l'efecte de determinar la renda per càpita. Als efectes d'aquesta convocatòria, s'entén per família monoparental la que està formada per un o més fills menors de 21 anys, o de 26 si estudien, que conviuen amb un sol dels pares i en depenen econòmicament,amb les particularitats i condicions que disposa l'art. 7 de la Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies (BOIB núm 97 de 7 d'agost de 2018).
B) La renda per càpita de la unitat econòmica de convivència
La renda s'obtendrà de la suma de la base imposable general i la base imposable de l'estalvi.
En el cas de les persones contribuents que no estiguin obligades a presentar declaració de renda s'obtendrà de la suma dels rendiments íntegres del treball, els rendiments del capital mobiliari i els guanys patrimonials sotmesos a retenció, menys les despeses deduïbles dels rendiments del treball.
No tenen la consideració de rendes aquelles que resten exemptes de l'IRPF.
No tendran dret a rebre les ajudes aquelles persones que estiguin obligades a fer la declaració de renda i no l'hagin presentada.
3.2.2 Per a la modalitat B: Ajudes individuals dirigides a persones majors
Aquestes ajudes s'atorgaran tenint present dos conceptes: la unitat econòmica de convivència i la renda per càpita de la unitat econòmica de convivència.
A) Unitat econòmica de convivència, a aquest efecte es considerà com a tal, el següent:
A.1) Unitat econòmica de convivència del grup familiar: aquell que resideixi a l'habitatge quan entre els components del grup hi hagi un vincle de matrimoni o estiguin inscrits en el registre de parelles estables o tenguin algun fill en comú, un vincle de consanguinitat o afinitat fins al primer grau.
En els casos d'acolliment permanent de menors, el/la menor tendrà la consideració de membre de la unitat econòmica de convivència quan consti resolució administrativa o judicial.
El grau de parentesc es computarà segons disposa el Codi civil i a partir de la persona beneficiària de l'ajuda.
En el cas que la unitat econòmica de convivència descrita anteriorment superi la quantitat prevista per rebre les ajudes, es comptabilitzaran també les persones menors d'edat o discapacitades que viuen al mateix domicili unides a la persona beneficiària de l'ajuda per un grau de parentesc per consanguinitat fins al tercer grau i d'afinitat fins al segon grau a efectes de determinar la renda per càpita.
A.2) Unitat econòmica de convivència de persones que viuen soles
En el cas de persones que viuen soles, es dividirà la renda anual per 1,5 a l'efecte de determinar la renda per càpita.
A.3) Unitat econòmica de convivència de famílies monoparentals
En aquest cas, s'inclourà a efectes de còmput un membre més a la unitat familiar a l'efecte de determinar la renda per càpita. Als efectes d'aquesta convocatòria, s'entén per família monoparental la que està formada per un o més fills menors de 21 anys, o de 26 si estudien, que conviuen amb un sol dels pares i en depenen econòmicament, amb les particularitats i les condicions que disposa l'art. 7 de la Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies (BOIB núm 97 de 7 d'agost de 2018).
B) La renda per càpita de la unitat econòmica de convivència
La renda s'obtendrà de la suma de la base imposable general i la base imposable de l'estalvi.
En el cas de les persones contribuents que no estiguin obligades a presentar declaració de renda s'obtendrà de la suma dels rendiments íntegres del treball, els rendiments del capital mobiliari i els guanys patrimonials sotmesos a retenció, menys les despeses deduïbles dels rendiments del treball.
No tenen la consideració de rendes aquelles que resten exemptes de l'IRPF.
No tendran dret a rebre les ajudes aquelles persones que estiguin obligades a fer la declaració de renda i no l'hagin presentada.
4. Activitats objecte d'ajuda i imports
I. Rehabilitació: Les ajudes per a rehabilitació tenen per objecte contribuir a sufragar les despeses derivades dels tractaments de psicoteràpia, fisioteràpia, tractaments psicopedagògics, psicomotricitat, logopèdia, atenció primerenca i altres activitats terapèutiques de les persones beneficiàries d'aquesta ajuda.
Les referides actuacions han d'estar realitzades per professionals amb titulació oficialment reconeguda.
II. Mobilitat, les quals tenen per objecte facilitar la major autonomia possible, dins l'entorn familiar i social, de les persones majors i amb discapacitat que tenguin problemes de mobilitat i es podran sol·licitar per aconseguir un augment de la capacitat de desplaçament.
III. Adaptació de la llar, les quals tenen l'objectiu de la supressió de barreres arquitectòniques per a la llar i/o adaptació d'aquesta per donar accessibilitat a les persones beneficiàries d'aquestes ajudes.
IV. Ajudes tècniques i altres: aquells instruments que, actuant com a intermediaris entre la persona i l'entorn, ja sigui amb mitjans mecànics o estàtics, permetin la seua cura, facilitin la seua relació i permetin una major mobilitat i autonomia i així millorar la seua qualitat de vida.
Seran objecte d'ajut les activitats que es detallen a continuació i que hagin estat desenvolupades en el període comprès entre l'1 d'octubre de 2019 fins al 30 de setembre de 2020.
El Consell Insular subvencionarà a ambdues modalitats en un 75% del cost de les despeses objecte d'ajuda amb el límit que s'especifica per concepte i/o inversió i amb una quantia màxima de 4.375 €.
Pel que fa a les despeses presentades a la modalitat d'ajudes a persones amb discapacitat, s'han de tenir present que l'ajuda sol·licitada ha de ser concordant amb la discapacitat de la persona sol·licitant, això significa que l'ajuda que sol·liciti ha d'estar relacionada amb la seua particular discapacitat.
En aquells casos en què no quedi acreditada estrictament la concordança entre la discapacitat i el concepte sol·licitat, es valorarà la idoneïtat de dita sol·licitud sempre que vengui acompanyada d'informe tècnic professional dels serveis públics on s'especifiqui relació entre l'ajuda sol·licitada i la discapacitat.
Les ajudes es poden concedir per la quantitat màxima establerta en aquesta convocatòria per cada concepte o inversió o per una part d'aquestes; en tot cas, la quantitat màxima individual que es concedirà és la següent:
|
CONCEPTE |
LIMIT MÀXIM |
1 |
Tractaments dentals només se subvencionen implants dentals, corones, ponts, pròtesis completes o parcials. Queden exclosos els tractaments d'ortodòncia. |
1.000€ |
2 |
Elevador WC |
92€ |
3 |
Fèrula de descàrrega dental/oclusal |
172€ |
4 |
Tractaments rehabilitadors sociosanitaris. |
195€/mes màxim 2.340€ |
5 |
Reparació cadira de rodes |
600€ |
6 |
Reparació de cadira de rodes elèctrica |
1.500€ |
7 |
Coixí antiescares |
85€ |
8 |
Lents de contacte graduades |
212€ |
9 |
Respatller de llit ajustable |
62€ |
10 |
Falca de posicionament |
458€ |
11 |
Coixí per aixecar-se |
225€ |
12 |
Alça vàter amb recolzabraços |
230€ |
13 |
Respatller per a tetraplègics o amb problemes de posició |
764€ |
14 |
Fusta de banyera |
62€ |
15 |
Sistema de banyera al llit |
734€ |
16 |
Respatller de WC amb suports laterals de tronc |
549€ |
17 |
Protector de cap |
275€ |
18 |
Corrioles |
277 |
|
INVERSIÓ |
LIMIT MÀXIM |
1 |
Adquisició de cadira de rodes |
1.048€ |
2 |
Adquisició de cadira de rodes elèctrica |
4.375€ |
3 |
Adaptació de cadira de rodes |
2.250€ |
4 |
Caminador |
85€ |
5 |
Caminador (tipus walkers) |
750€ |
6 |
Adaptació funcional de la llar per suprimir barreres arquitectòniques i/o condicionament d'aquesta. |
3.810€ |
7 |
Grua estàndard |
2.123€ |
8 |
Trapezi |
130€ |
9 |
Taula de transferències |
85€ |
10 |
Disc giratori |
92€ |
11 |
Arnès per a grua |
230€ |
12 |
Disc giratori amb recolzament de tronc |
458€ |
13 |
Grua de bipedestació |
2.500€ |
14 |
Grua de sostre |
3.360€ |
15 |
Llit hospitalari i/o adaptat/articulat |
1.437€ |
16 |
Carro elevador de llit |
764€ |
17 |
Baranes de llit |
239€ |
18 |
Matalàs lateralitzador |
3.669€ |
19 |
Matalàs antiescares |
350€ |
20 |
Cadira per pujar i baixar escales |
277€ |
21 |
Rampes manuals portàtils |
458€ |
22 |
Aparell pujaescales portàtil |
3.810€ |
23 |
Automatisme de portes |
1.100€ |
24 |
Cadira d'interior de posicionament |
915€ |
25 |
Cadira vertical |
3.369€ |
26 |
Cadira lleugera |
1.010€ |
27 |
Seient giratori de banyera |
277€ |
28 |
Seient elevador de banyera |
1.375€ |
29 |
Barres de paret |
138€ |
30 |
Ulleres graduades |
212€ |
31* |
Audiòfons |
1.128€ c/u |
32* |
Implant coclear |
987€ c/u |
33 * |
Altres dispositius similars o anàlegs per facilitar l'audició |
987€ c/u |
34 |
Ortesi |
952€ |
35 |
Plataforma abatible de dutxa |
978€ |
36 |
Cadira/ dutxavàter |
598€ |
37 |
Seient abatible de dutxa |
230€ |
38 |
Barra abatible |
165€ |
39 |
WC-bidet |
643€ |
40 |
Aparell per menjar |
3.513€ |
41 |
Cadira dutxavàter basculant amb accessoris |
915€ |
42 |
Passamans |
92€ |
43 |
Paral·leles |
368€ |
*Pel que fa referència a les despeses d'audiòfons, implants coclears i altres dispositius similars o anàlegs de les graelles 31, 32 i 33 de les inversions subvencionades, en el cas dels audiòfons, els implants coclears i altres dispositius similars o anàlegs no se subvencionaran les piles que no siguin les inicials.
Així mateix, amb la valoració i l'acceptació prèvies del Departament de Benestar Social i Recursos Humans es podran subvencionar ajudes tècniques o prestacions similars o anàlogues a les anteriorment descrites, per un import màxim de 1.875 €.
A més de les despeses establertes anteriorment, i pel que fa a la modalitat d'ajudes a persones amb discapacitat, també es podran subvencionar les següents despeses amb l'import màxim que s'hi estableix:
|
CONCEPTE |
LIMIT MÀXIM |
1* |
Obtenció del permís de conduir per a persones amb discapacitat física que necessitin adaptació del vehicle. |
480 € |
2 |
Assistència a escoles d'estiu i serveis anàlegs amb caràcter psicoeducatiu de l'illa d'Eivissa i en el període de vacances d'estiu. |
150 €/mes 450€ període total |
3 |
Assistència institucionalitzada per a persones amb discapacitat en centres d'atenció especialitzada en règim residencial si la plaça és privada. |
750 €/mes |
4** |
Desplaçament de la persona amb discapacitat al centre d'atenció especialitzada amb plaça privada, concertada o pública. |
75% de la despesa amb un màxim de 1.028 €. |
5** |
Desplaçament d'un acompanyant de la persona amb discapacitat al centre d'atenció especialitzada amb plaça privada, pública o concertada, sempre que coincideixi en dia i hora amb el de la persona amb discapacitat. |
75% de la despesa amb un màxim de 1.028 €. |
6** |
Desplaçament dels familiars, fins segon grau de parentesc per consanguinitat i afinitat) per visitar la persona amb discapacitat a centre d'atenció especialitzada amb plaça privada, pública o concertada on es torba institucionalitzada |
75% de la despesa amb un màxim de 1.028 €. |
7 |
Gandula banyera (nens) |
913 € |
8 |
Reductor seient amb subjeccions (nens) |
230 € |
* Pel que fa referència a l'obtenció del carnet de conduir, caldrà acreditar tenir dificultats de mobilitat de conformitat amb el previst al Reial decret 1971/1999, de 23 de desembre, de procediment per al reconeixement, declaració i qualificació del grau de discapacitat.
* * Pel que fa referència a les despeses de desplaçaments que es contemplen a les graelles 4, 5 i 6 de conceptes subvencionats, totes les factures de bitllets d'avió i de vaixell hauran d'especificar el trajecte d'anada o de tornada, la data i el preu total. No estaran permesos els bitllets oberts ni de primera classe, business o anàlegs. Per tal de subvencionar aquests bitllets es tendrà en compte que la data en què s'efectuï el trajecte sigui dins el període subvencionable.
|
INVERSIÓ |
LIMIT MÀXIM |
---|---|---|
1 |
Adquisició de vehicles de motor |
3.810 € |
2 |
Adaptació de vehicle de motor |
3.810 € |
Pel que fa referència a les despeses d'adquisició i adaptació de vehicle de motor de les de les inversions subvencionades, és necessari que la persona beneficiària estigui en possessió del permís de conduir i acrediti tenir dificultats de mobilitat de conformitat amb el previst al Reial decret 1971/1999, de 23 de desembre, de procediment per al reconeixement, declaració i qualificació del grau de discapacitat.
En el cas que la persona beneficiària no pugui obtenir el permís de conduir per motius de la seua discapacitat o edat, podran sol·licitar l'ajuda per a l'adquisició de vehicle els familiars que en tenguin cura i estiguin en possessió del carnet de conduir, sempre que les persones beneficiàries tenguin dificultats de mobilitat de conformitat amb el referit Reial decret 1971/1999, de 23 de desembre.
Per poder rebre aquestes ajudes caldrà que s'acrediti que han transcorregut cinc anys (5) des de la data d'adquisició de l'últim vehicle subvencionat (Annex V).
5. Compatibilitat de les ajudes
Les ajudes regulades en aquesta convocatòria són compatibles amb qualsevol altra sol·licitada a una altra institució pública o privada pel mateix concepte.
En cap cas, l'import de les subvencions no pot superar,aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos de la mateixa administració o d'altres entitats públiques o privades, el cost de l'activitat que la persona beneficiària ha de realitzar o el valor de la situació objecte de finançament.
Les ajudes regulades en aquesta convocatòria són compatibles entre si, sempre dins el límit de la quantitat per ajudes prevista al punt 4 d'aquesta convocatòria.
En referència a les ajudes referides a la base quarta que també figurin en el catàleg general, vigent, en material ortoprotèsic del Servei de Salut de les Illes Balears, s'haurà d'optar per sol·licitar-les únicament, a una d'ambdues administracions.
6. Publicitat
Aquestes Bases es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web del Consell Insular d'Eivissa (www.conselldeivissa.es).
La convocatòria i un extracte de les bases es publicaran a la Base de Dades Nacional de Subvencions, , que donarà trasllat al BOIB de l'extracte per la seua publicació, en virtut del que preveu l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.
Així mateix, en virtut del previst a l'article 20.8.b de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, no es publicaran les subvencions concedides en virtut d'aquesta convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions, ja que les dades de les persones beneficiàries en relació amb l'objecte de la present convocatòria afecten la seua intimitat personal i familiar.
La publicació dels actes i els tràmits del procediment i la resolució de concessió es faran mitjançant la seua inserció al tauler d'anuncis i edictes electrònics, de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es) de conformitat amb el previst a l'article 43 de la Lei 39/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu de les administracions públiques, i de conformitat amb els requisits continguts a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i garantia dels drets digitals, i les indicacions de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.
D'altra banda, per tal de donar compliment al principi de publicitat que les persones beneficiàries han de complir, es publicarà la mateixa resolució de concessió, amb els mateixos requisits contenguts a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i garantia dels drets digitals, al portal de transparència del Consell Insular d'Eivissa.
7. Presentació de les sol·licituds i documentació adjunta
El termini per presentar les sol·licituds serà de quinze dies hàbils, a partir de l'endemà de la data de publicació de l'extracte de la convocatòria de les ajudes regulades en aquestes bases a BOIB.
Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància, segons el model normalitzat que figura com a Annex I d'aquesta convocatòria.
Les sol·licituds es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa i es presentaran al Registre General de la mateixa institució (avinguda d'Espanya, 49, 07800 Eivissa). Així com també hi haurà la possibilitat d'enregistrar les sol·licituds telemàticament a la pròpia seu electrònica habilitada a tal fi, de conformitat amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015 o en qualsevol de les formes establertes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Si la sol·licitud s'envia per correu, la documentació corresponent s'ha de presentar en un sobre obert per tal que l'exemplar destinat al Consell Insular d'Eivissa es dati i se segelli abans que se certifiqui. En el cas que l'oficina de correus corresponent no dati i segelli la sol·licitud, s'entendrà com a data vàlida de presentació la d'entrada al Registre General del Consell Insular d'Eivissa.
Si la sol·licitud es lliura en un lloc que no és el Registre del Consell Insular d'Eivissa, es recomana enviar a l'email (dep.benestar@conselldeivissa.es) el full amb el segell d'entrada dins termini al Departament de Benestar Social i Recursos Humans durant les 24 hores següents al lliurament. En els mateixos termes, si s'envia per correu certificat, es recomana trametre per fax el full de la sol·licitud amb el segell de Correus en què consti la tramesa dins termini.
Les sol·licituds aniran acompanyades de la següent documentació:
Modalitat A: Ajudes individuals dirigides a persones amb discapacitat:
DNI/NIE de la persona sol·licitant. En el supòsit que la sol·licitud es presenti en representació d'una altra persona, també s'haurà de presentar el DNI/NIE de la persona representant degudament autoritzada.
En el cas que el beneficiari sigui major de 18 anys i tengui capacitat legal modificada, s'haurà d'adjuntar la sentència legal.
Llibre de família o documentació anàloga oficial que el substitueixi en el supòsit que la persona beneficiària no visqui sola a l'habitatge, o certificat d'estar inscrita al corresponent registre de parelles estables.
Certificat de convivència emès per l'ajuntament del municipi de residència.
Documentació en vigor, acreditativa del reconeixement de la situació de discapacitat mitjançant resolució o targeta acreditativa; resolució que acrediti la condició de pensionista de la Seguretat Social per incapacitat permanent total, absoluta o gran invalidesa, pensionista de classes passives de jubilació o retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat, emès per l'òrgan competent. A l'efecte de vigència dels certificats de discapacitat, s'estarà al previst la resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports de 10 de febrer de 2020 (BOIB núm 25 de 27 de febrer de 2020) pel que fa a les revisions i renovacions.
Matrícula d'estudis dels fills que estudiïn fora de l'illa, per tal d'acreditar la unitat familiar de convivència de famílies monoparentals.
En el cas que els pares del sol·licitant menor d'edat estiguin separats s'ha de presentar sentència de divorci o regulació de mesures paternofilials.
Informe acreditatiu del centre on es troba institucionalitzada la persona beneficiària de l'ajuda, per als supòsits de sol·licitud d'ajuda per a institucionalització.
Declaració de la renda dels membres de la unitat de convivència majors d'edat, corresponent a l'exercici 2019. En el cas de no estar obligat a fer-la, s'haurà d'aportar el certificat de renda expedit per l'Agència Tributària. En el seu cas, es pot autoritzar el Consell Insular d'Eivissa per tal que pugui aconseguir aquesta documentació, segons models que figuren com a Annexos II i III.
En el cas de ciutadans de la Unió Europea o persones estrangeres residents a Eivissa, quan no constin dades sobre els seus ingressos hauran de presentar documentació suficient acreditativa en què consti en quin país tributen i els ingressos que perceben del país corresponent.
Factures originals de la despesa realitzada, emeses des de l'1 d'octubre de 2019 fins al 30 de setembre de 2020, i la documentació justificativa del pagament de les factures de conformitat amb el previst a la base 10.
En el cas d'obres, s'haurà d'adjuntar la documentació acreditativa de l'ajuntament i/o la normativa vigent, per poder realitzar-les.
Imprès de transferència bancària del Consell Insular expedit necessàriament a nom de la persona beneficiària de l'ajuda i segellat per l'entitat bancària. En el cas que la persona beneficiària sigui menor d'edat, el document esmentat haurà d'anar a nom de la persona representant. Podreu trobar aquest document a la pàgina web de la institució (www.conselldeivissa.es) i també a la seu electrònica.
Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i les obligacions tributàries o d'altre tipus davant el Consell Insular d'Eivissa. Aquesta acreditació pot substituir-se per una declaració responsable atorgada davant l'autoritat administrativa competent o notari públic, en els supòsits previstos a la normativa vigent. En el seu cas, es pot autoritzar el Consell Insular d'Eivissa per tal que pugui aconseguir aquesta documentació, segons el model que figura com a Annex II.
Declaració responsable signada per la persona interessada de no estar sotmesa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari de les subvencions públiques recollides a l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i a l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, segons el model normalitzat que figura com a Annex II d'aquesta convocatòria.
Declaració responsable en relació amb altres ajudes per a les mateixes finalitats (Annex IV).
Qualsevol altre document que es consideri oportú aportar.
A més de la documentació abans referida, les sol·licituds d'ajudes aniran acompanyades de la documentació específica següent:
A. Quan la sol·licitud sigui per a l'adquisició o l'adaptació de vehicle de motor, s'haurà d'aportar a més:
Fotocòpia compulsada del permís de conduir corresponent al tipus de vehicle que es pretengui adquirir.
Declaració responsable que garanteixi que el vehicle s'utilitzarà per a ús personal i privat (Annex V).
Declaració responsable on consti que han transcorregut cinc anys des de la data d'adquisició de l'últim vehicle subvencionat (Annex V).
Acreditar tenir dificultats de mobilitat de conformitat amb el Reial decret 1971/1999, de 23 de desembre.
B. Quan la sol·licitud sigui per a l'adaptació de vehicle de motor:
Permís de conduir corresponent, en què s'especifiqui el tipus d'adaptació prescrita.
Modalitat B: Ajudes individuals dirigides a persones majors de 65 anys
DNI/NIE de la persona sol·licitant. En el supòsit que la sol·licitud es presenti en representació d'una altra persona, també s'haurà de presentar el DNI/NIE de la persona representant degudament autoritzada.
Llibre de família o documentació anàloga oficial que el substitueixi en el supòsit que la persona beneficiària no visqui sola a l'habitatge, o certificat d'estar inscrita al corresponent registre de parelles estables.
Certificat de convivència. En el supòsit que la residència habitual sigui un centre residencial, s'haurà d'aportar informe de la direcció del centre i certificat d'empadronament a l'illa d'Eivissa.
Declaració de la renda dels membres de la unitat de convivència majors d'edat, corresponent a l'exercici 2019. En el cas de no estar obligat a fer-la, s'haurà d'aportar el certificat de renda expedit per l'Agència Tributària. En el seu cas, es pot autoritzar el Consell Insular d'Eivissa per tal que pugui aconseguir aquesta documentació, segons models que figuren com a Annexos II i III.
En el cas de ciutadans de la Unió Europea o persones estrangeres residents a Eivissa, quan no constin dades sobre els seus ingressos hauran de presentar documentació suficient acreditativa en què consti en quin país tributen i els ingressos que perceben del país corresponent.
Factures originals de la despesa realitzada, emeses des de l'1 d'octubre de 2019 fins al 30 de setembre de 2020, i la documentació justificativa del pagament de les factures de conformitat amb el previst a la base 10.
En el cas d'obres, s'haurà d'adjuntar la documentació acreditativa de l'ajuntament i/o la normativa vigent, per poder realitzar-les.
Imprès de transferència bancària del Consell Insular expedit necessàriament a nom de la persona beneficiària de l'ajuda i segellat per l'entitat bancària. Podreu trobar aquest document a la pàgina web de la institució: www.conselldeivissa.es, així com a la seu electrònica.
Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i les obligacions tributàries o d'altre tipus davant el Consell Insular d'Eivissa. Aquesta acreditació pot substituir-se per una declaració responsable atorgada davant autoritat administrativa competent o notari públic, en els supòsits previstos a la normativa vigent. En el seu cas, es pot autoritzar el Consell Insular d'Eivissa per tal que pugui aconseguir aquesta documentació, segons el model que figura com a Annex II.
Declaració responsable signada per la persona interessada de no estar sotmesa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiària de les subvencions públiques recollides a l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i a l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, segons el model normalitzat que figura com a Annex II d'aquesta convocatòria.
Declaració responsable pel que fa a altres ajudes per a les mateixes finalitats segons l'Annex IV.
Qualsevol altre document que es consideri oportú aportar.
Les persones que hagin presentat en aquest Consell Insular qualsevol d'aquests documents en virtut d'anteriors sol·licituds només hauran d'aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i s'assenyalin la data i el número de registre d'entrada de l'escrit amb el qual es varen aportar.
El Consell Insular d'Eivissa pot sol·licitar tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud d'ajuda presentada, com pot ser la prescripció tècnica del professional corresponent, memòria explicativa de les actuacions a realitzar, etc.
Si la sol·licitud no reuneix les dades d'identificació, tant de la subvenció sol·licitada com de la persona sol·licitant, o alguns dels requisits establerts en la present convocatòria, s'ha de requerir d'acord amb el que estableix l'article 73 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques perquè, en un termini no superior als deu dies, s'esmeni la falta o s'acompanyin els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa, es tendrà per desistida la petició, amb resolució prèvia expressa.
8. Instrucció, resolució i notificació
El Departament de Benestar Social i Recursos Humans del Consell Insular d'Eivissa serà el competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds. Els ajuts es concediran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans.
Les resolucions de la consellera executiva, dictades per delegació, i que s'han de considerar dictades per l'òrgan delegant (el Consell Executiu), no esgoten la via administrativa i s'hi podrà interposar recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d'Eivissa en el termini d'un mes comptador a partir del dia següent de la publicació de la resolució en el BOIB, tot d'acord amb els articles 112.1,121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa.
Les sol·licituds d'ajut es tramitaran per rigorós ordre d'entrada al Consell Insular d'Eivissa, encara que no hagi acabat el termini de presentació, tot atorgant subvenció a aquelles sol·licituds que compleixin els requisits establerts a aquestes bases i fins que s'exhaureixi la consignació pressupostària.
Els expedients es resoldran en un termini màxim de tres mesos a comptar des de la presentació de la sol·licitud. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat acte exprés, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada, de conformitat amb el previst a l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
La notificació de la resolució de les ajudes es realitzarà mitjançant la publicació al tauler d'edictes de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es).
Si s'exhaureix el crèdit destinat a aquesta convocatòria abans d'acabar el termini de presentació o finalitzat aquest termini, abans de resoldre totes les sol·licituds, i no es pot ampliar la consignació pressupostària, se suspendrà la concessió de noves ajudes, suspensió que es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
L'obtenció d'ajuts dins aquesta convocatòria no genera cap dret a l'obtenció d'altres ajuts en exercicis posteriors.
9. Obligacions de les persones beneficiàries
Les persones beneficiàries de les subvencions estaran obligades a:
Destinar l'import de l'ajuda a l'objecte per al qual s'ha sol·licitat.
Sotmetre's a les actuacions de comprovació, seguiment i inspecció que pugui efectuar el Consell Insular d'Eivissa, i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.
Comunicar a aquest Consell Insular l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació ha de fer-se en el termini de deu dies hàbils a comptar a partir de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent.
Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en l'article 44 del text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin de l'esmentat Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i de la Llei (estatal) 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que hi siguin d'aplicació.
10. Pagament de la subvenció
El pagament es realitzarà mitjançant un pagament únic per transferència bancària i al número de compte que consti a l'imprès presentat juntament amb la sol·licitud, una vegada dictada la resolució de la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans.
Per tal de cobrar, hauran de constar a l'expedient els següents documents:
Les factures originals a nom de la persona beneficiària, o el seu representant legal, justificatives de les despeses objecte de la subvenció, emeses i pagades del dia 1 d'octubre de 2019 fins al 30 de setembre de 2020, ambdós inclosos, exceptuant les factures emeses la darrera setmana del mes de setembre, que podran ser pagades fins al dia 10 d'octubre de 2020.
En el supòsit que la persona beneficiària sigui menor o estigui incapacitada judicialment, la factura podrà anar a nom del seu representant legal.
Per justificar degudament les despeses subvencionables s'haurà d'aportar l'acreditació del seu abonament depenent dels mitjans de pagament que s'hagin utilitzat, a través de la documentació que tot seguit s'indica:
a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:
b) Pagament en metàl·lic:
c) Pagament mitjançant xec nominatiu:
d) Pagament mitjançant targeta de crèdit o dèbit:
e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:
Quan s'hagin demanat altres ajudes per a la mateixa finalitat s'haurà d'acreditar l'import, la procedència i l'aplicació a l'objecte de l'ajuda.
En els casos d'aquelles factures que hagin rebut altres subvencions, s'hauran d'identificar a l'Annex IV, indicant l'import de la factura i quina és la part subvencionada per l'entitat que correspongui.
Per al pagament de la subvenció, es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes tècnics que els serveis del Consell Insular d'Eivissa considerin adients.
11. Revocació de la subvenció
L'incompliment de les disposicions establertes en aquesta convocatòria per part de les persones beneficiàries donarà dret a l'òrgan a rescindir la subvenció, amb pèrdua per part de la persona beneficiària de les ajudes corresponents.
12. Règim d'infraccions i sancions
El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
13. Règim jurídic
Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les seues bases, i per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC), pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que hi sigui d'aplicació, i la resta de normativa aplicable.
Eivissa, 15 de setembre de 2020
La cap de secció de Serveis Socials Ana Andreu Mas
ANNEX 1 Sol·licitud d'ajuda econòmica individual per a persones majors de 65 anys i per a persones amb discapacitat a l'àmbit d'Eivissa per a l'any 2020
AJUDES QUE SE SOL·LICITEN
PERSONES AMB DISCAPACITAT |
PERSONES MAJORS 65 ANYS |
Concepte |
Quantia |
---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DADES DE LA PERSONA SOL·LICITANT
Llinatges i nom |
DNI/NIE |
|
Data de naixement |
Edat |
Estat civil |
Domicili |
Núm. |
|
Localitat |
Codi postal |
|
Província
|
Telèfon |
|
|
||
Vull rebre la notificació per |
Correu electrònic ( ) |
|
Correu postal (en paper) ( ) |
Per a persones ingressades en centres
(en cas de persones amb discapacitat)
Nom del centre |
Adreça |
PERSONES QUE CONVIUEN AMB LA PERSONA BENEFICIÀRIA
Nom i cognoms |
Parentiu |
DNI |
Data de naixement |
---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DADES DE LA PERSONA REPRESENTANT LEGAL
(Heu d'emplenar aquest apartat sempre que formuli la sol·licitud una persona diferent a la persona beneficiària i sigui el seu representant legal)
Cognoms i nom
|
DNI / NIE |
Data de naixement |
Telèfon |
Domicili
|
Núm. |
Localitat |
Codi postal |
Província |
|
Relació amb la persona sol·licitant |
|
Títol de la representació (*) |
(*) Pàtria potestat, tutor, guardador/a, etc.
DECLARACIÓ
Declar, sota la meua responsabilitat, que les dades que he escrit en aquesta sol·licitud són certes i que la documentació que no s'adjunta a aquesta sol·licitud es va presentar en aquest Consell Insular en data .............................................. i registre d'entrada núm. ............................................
______________ ,______ d___________ de ______
(Signatura)
ANNEX II Declaració responsable de no-prohibicions, declaració expressa sobre obligacions tributàries i autorització de sol·licitud de dades fiscals
Nom i llinatges:
|
DNI/NIE:
|
Declar responsablement a l'òrgan instructor que:
Reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides per poder sol·licitar subvenció davant aquesta Corporació i no incorr en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per ser-ne beneficiari/ària.
Em trob al corrent amb les obligacions tributàries davant l'Administració tributària estatal, davant la Seguretat Social i davant la hisenda del Consell Insular d'Eivissa, segons l'establert a la normativa vigent per obtenir el reconeixement d'un dret o facultat o per al seu exercici, que dispòs de la documentació que així ho acredita, i que la pos a disposició de l'administració quan em sigui requerida; així mateix, em compromet a mantenir el compliment de les anteriors obligacions durant el període de temps inherent al dit reconeixement o exercici, i en el cas que hi hagi alguna variació, a comunicar-ho a aquesta administració en el termini no superior a tres dies.
Em trob al corrent de les obligacions tributàries amb l'entitat local, tal com estableixen els articles 189.2 TRLHI i 9 RD 500/1990.
( ) Autoritz el Consell Insular d'Eivissa a sol·licitar i obtenir, davant de l'Agència Tributària de l'Administració de l'Estat i la Tresoreria General de la Seguretat Social, la informació rellevant necessària per comprovar el compliment dels requisits establerts per obtenir, percebre i rebre el pagament de la subvenció, per comprovar que estic al corrent de les meues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, tot d'acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 95.1.k de la Llei 58/2003, general tributària, que permet, amb autorització prèvia de la persona interessada, cedir les dades tributàries que necessitin les administracions públiques per desenvolupar les seues funcions (art. 11 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal; art. 10 del Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que la desplega, i art. 13.2.b del Reial decret 209/2003, de 21 de febrer, pel qual es regulen els registres i les notificacions telemàtiques), així com utilitzar mitjans telemàtics per substituir l'aportació de certificats per part de la ciutadania.
( ) No Autoritz l'òrgan instructor a sol·licitar i obtenir la informació descrita en el paràgraf anterior.
DADES FISCALS
( )Autoritz l'òrgan instructor perquè pugui demanar documentació telemàtica justificativa de la meua renda.
( )No autoritz l'òrgan instructor perquè pugui demanar documentació telemàtica justificativa de la meua renda.
Eivissa, d. de 2020
(Signatura de la persona beneficiària o del/de la representant legal)
____________________, ________ d_____________________ de 2020
ANNEX III Convocatòria d'ajudes econòmiques individuals per a persones majors de 65 anys i per a persones amb discapacitat a l'àmbit d'Eivissa per a l'any 2020
Autorització de sol·licitud de dades fiscals d'altres membres de la unitat familiar
Nom i llinatges:
|
NIF:
|
Amb relació a la sol·licitud d'ajudes econòmiques individuals per a persones majors i persones amb discapacitat, a l'àmbit d'Eivissa per a l'any 2020, efectuada per ........................................................................, en favor de (emplenau-ho si és el cas) ................................................................................................. i com a persona que form part del nucli de convivència de la persona amb discapacitat interessada,
( ) Autoritz l'òrgan instructor perquè pugui demanar documentació telemàtica justificativa de la meua renda.
(Signatura)
Eivissa, ........ d ........................... de 2020
ANNEX IV Convocatòria d'ajudes econòmiques individuals per a persones majors de 65 anys i per a persones amb discapacitat a l'àmbit d'Eivissa per a l'any 2020
Declaració responsable en relació amb altres ajudes per a les mateixes finalitats
Nom i llinatges:
|
NIF:
|
Amb relació a la sol·licitud d'ajudes econòmiques individuals per a persones majors i persones amb discapacitat a l'àmbit d'Eivissa per a l'any 2020, DECLAR RESPONSABLEMENT que:
No s'ha demanat cap altra ajuda o subvenció per a la mateixa finalitat.
Sí s'han demanat altres ajudes per a la mateixa finalitat i sí s'han concedit:
...........................................................................................
............................................................................................
............................................................................................
............................................................................................
S'ha demanat ajuda o subvenció per a la mateixa finalitat i encara no s'ha resolt:
............................................................................................
............................................................................................
.............................................................................................
I que comunicaré al Consell Insular d'Eivissa qualsevol incidència pel que fa a aquest assumpte.
Autoritz l'òrgan instructor a comprovar si la persona sol·licitant ha sol·licitat/percebut subvencions a altres administracions públiques (Ib-Salut i Ministeri d'Educació).
(Signatura)
Eivissa, ........ d........................... de 2020
ANNEX V Convocatòria d'ajudes econòmiques individuals per a persones majors de 65 anys i per a persones amb discapacitat a l'àmbit d'Eivissa per a l'any 2020
Declaració responsable d'adquisició de vehicle per a ús privat (només en cas d'ajudes per persones amb discapacitat)
[nom] ……………………………………………., amb DNI……………………….., propietari del vehicle ........................................ amb matrícula …………………………….., adquirit en data…………………………..,
DECLAR que:
- Aquest vehicle només s'utilitzarà per a ús personal i privat.
- Han transcorregut més de 5 anys des de l'última adquisició d'un vehicle subvencionat.
Eivissa, ……...d ………….. de 2020
Signat,
ANNEX VI AUTORITZACIÓ DE REPRESENTACIÓ
(S'ha d'emplenar aquest apartat sempre que formuli la sol·licitud una persona diferent a la persona beneficiària)
Nom i llinatges---------------------------------------------------------------------------------------------,
amb DNI/NIE núm.--------------------------------------------------
AUTORITZ
Nom i llinatges---------------------------------------------------------------------------------------------,
amb DNI/NIE núm.--------------------------------------------------
A presentar davant el Consell Insular la següent documentació:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
I perquè així consti als efectes oportuns, sign aquest document
______________ ,______ d___________ de ______
Signatura
-Aquest document s'ha d'acompanyar de la fotocòpia del DNI de la persona que fa l'autorització i la seua validesa es limita a aquesta sol·licitud
-La persona autoritzada ha d'acreditar la seua identitat