Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE SALUT I CONSUM

Núm. 8418
Resolució de la consellera de Salut i Consum d’11 de setembre de 2020 per la qual es prorroguen les mesures adoptades mitjançant la Resolució de 28 d’agost de 2020 i es modifiquen mesures concretes del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, aprovat per Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Mitjançant el Decret 5/2020, de 18 de juny, de la presidenta de les Illes Balears, es declarà superada, en el territori de les Illes Balears, la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, declaració que sorgia efectes a partir del dia 21 del mateix mes.

2. Aquell mateix dia i en aplicació del que disposava l'article 2 del Reial decret 555/2020, de 5 de juny, pel qual es prorrogava l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, restà sense efectes l'estat d'alarma declarat en tot l'Estat.

3. El Consell de Govern, per acord adoptat en la sessió de 19 de juny de 2020, va aprovar el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, mesures que han de vigir fins que el Govern central, de manera motivada, declari la finalització de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, sense perjudici que es puguin modificar si varien les circumstàncies que les motiven, o revocar si desapareixen.

4. El mateix Acord, en el punt tercer, habilita la consellera de Salut i Consum perquè, mitjançant una resolució motivada, pugui modificar, adaptar o actualitzar les mesures excepcionals que conté l'annex 1 de l'Acord, amb la consulta prèvia, si escau, al Comitè Autonòmic de Gestió de Malalties Infeccioses de les Illes Balears, adscrit a la Conselleria de Salut i Consum.

5. L'annex 1 de l'Acord esmentat inclou un seguit exhaustiu de mesures de prevenció per evitar el contagi de la COVID-19 entre els ciutadans de les Illes Balears i, en el cas que dissortadament es produeixi el contagi, poder disposar de possibilitats més bones de traçar aquests contagis i controlar els rebrots de la malaltia.

Aquest Pla de Mesures Excepcionals ha anat adaptant-ne el contingut en funció de l'evolució de la situació epidemiològica en el territori, així com del coneixement científic que s'ha generat respecte de la COVID-19.

6. A partir del 21 de juny, data de l'inici del període de «nova normalitat», s'ha incrementat substancialment la mobilitat de la població en comparació amb el període previ. Malgrat el manteniment de les mesures bàsiques de control de la transmissió, la mobilitat de la població i el contacte entre persones de grups diferents de convivència estable han generat noves cadenes de transmissió del SARS-CoV-2 en la població.

7. Cap a finals del mes d'agost, es va identificar que entre els factors que havien afavorit la transmissió del SARS-CoV-2 a la població hi havia el fet de no mantenir una distància interpersonal de seguretat, la presència d'un nombre elevat de persones en un mateix espai, especialment si és tancat, i l'absència d'ús de la mascareta. Els espais en què concorren de manera simultània dos d'aquests factors o més s'havien convertit, doncs, en espais de contagi de risc especial. Per tant, a fi de combatre més bé l'expansió de l'epidèmia, calia millorar l'adherència a l'ús de la mascareta, estendre'n l'ús a les situacions que comporten un risc especial, disminuir la densitat de persones en les situacions incompatibles amb l'ús de mascareta i evitar les aglomeracions incontrolades de persones a l'espai públic.

8. També s'havia observat que la majoria dels brots de COVID-19 que es detecten a les Illes Balears tenen un origen familiar, afavorits per la relaxació de les precaucions que es produeix en els entorns de confiança i, per tant, la contenció de l'epidèmia també requeria l'establiment de restriccions dirigides a les trobades de tipus social i familiar.

9. Arran de tot això, es va dictar la resolució de la consellera de Salut i Consum de 28 d'agost de 2020 per la qual es modifiquen mesures concretes del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, aprovat per Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, que incorpora mesures més restrictives, per a les quals es va establir un termini inicial de quinze dies de durada, comptadors a partir de la publicació de la resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de manera que aquestes mesures havien de finalitzar el dia 12 de setembre de 2020.

10. A data de 9 de setembre de 2020, malgrat que s'han sumat deu dies consecutius de disminucions en la incidència acumulada de casos de COVID-19, les Illes Balears continuen presentant una incidència acumulada en els darrers catorze dies per sobre de 150 casos per 100.000 habitants, i mostren, a més, indicis clars de la presència de transmissió comunitària en totes les illes i un augment progressiu dels nivells d'ocupació hospitalària per part de malalts de COVID-19. Aquests fets indiquen que és necessari perllongar en el temps determinades mesures restrictives de les activitats que suposen un risc més alt de transmissió de la COVID-19.

11. La resolució conjunta del conseller d'Educació, Universitat i Recerca i de la consellera de Salut i Consum de 6 de juliol de 2020 per la qual s'aproven les mesures excepcionals de prevenció i contenció, coordinació i d'organització i funcionament per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 per als centres educatius no universitaris de la comunitat autònoma de les Illes Balears per al curs 2020-2021 estableix, en l'apartat II, com un dels principis bàsics de prevenció, higiene i promoció de la salut davant la COVID-19 en els centres educatius, la conformació de grups estables de convivència. Per tant, es fa necessari també definir mesures que restringeixin l'ús d'espais destinats a activitats de lleure infantil que puguin implicar la participació de nins integrants de grups estables diversos fora de l'àmbit escolar.

12. S'ha consultat el Comitè Autonòmic de Gestió de Malalties Infeccioses, el qual, en data 10 de setembre de 2020, ha informat favorablement sobre les mesures que recull aquesta resolució.

Fonaments de dret

1. L'article 43.2 de la Constitució espanyola de 1978 estableix que és competència dels poders públics tutelar la salut pública a través de les mesures preventives i de les prestacions i serveis necessaris, i indica que la llei ha d'establir els drets i deures de tothom sobre aquest tema.

2. La competència en matèria sanitària s'atribueix a la comunitat autònoma de les Illes Balears en virtut del que disposen l'article 30.48 i 31.4 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears.

3. De conformitat amb el que estableix l'article 2.7.b) del Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Direcció General de Salut Pública i Participació de la Conselleria de Salut i Consum exerceix, entre d'altres, les competències en l'àmbit material de la vigilància epidemiològica, anàlisi i avaluació de l'estat de salut de la població i de les malalties; prevenció de les malalties, i, en concret, l'adopció de les mesures en matèria de protecció de la salut pública que estableix la Llei orgànica 3/1986, de 14 d'abril, de mesures especials en matèria de salut pública.

4. L'article 10 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, pel que fa a l'avocació de competències.

5. El punt tercer de l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020 (BOIB núm. 112, de 20-06-2020) pel qual s'aprova el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, disposa que s'habilita la consellera de Salut i Consum perquè, mitjançant una resolució motivada, pugui modificar, adaptar o actualitzar les mesures excepcionals que conté l'annex 1, amb la consulta prèvia, si escau, al Comitè Autonòmic de Gestió de Malalties Infeccioses de les Illes Balears de la Conselleria de Salut i Consum.

6. L'article 2 de la Llei orgànica 3/1986, de 14 d'abril, de mesures especials en matèria de salut pública, estableix que les autoritats sanitàries competents poden adoptar mesures de reconeixement, tractament, hospitalització o control quan s'apreciïn indicis racionals que permetin suposar l'existència de perill per a la salut de la població a causa de la situació sanitària concreta d'una persona o grup de persones, o per les condicions sanitàries en què es du a terme una activitat.

7. Així mateix, l'article 3 d'aquesta Llei orgànica disposa que, amb la finalitat de controlar les malalties transmissibles, l'autoritat sanitària, a més de dur a terme les accions preventives generals, pot adoptar les mesures oportunes per al control dels malalts, de les persones que hi estiguin en contacte o que hi hagin estat i del medi ambient immediat, així com les que es considerin necessàries en cas de risc de caràcter transmissible.

8. L'apartat primer de l'article 26 de la Llei 14/1986, de 25 d'abril, general de sanitat, disposa que en cas que hi hagi o se sospiti raonablement l'existència d'un risc imminent i extraordinari per a la salut, les autoritats sanitàries han d'adoptar les mesures preventives que estimin pertinents, com ara la intervenció de mitjans materials i personals, i totes les que es considerin sanitàriament justificades. En el punt segon disposa que la durada de les mesures a què fa referència l'apartat anterior, que s'han de fixar per a cada cas, sense perjudici de les pròrrogues successives acordades per resolucions motivades, no ha d'excedir del que exigeixi la situació de risc imminent i extraordinari que les justifica.

9. L'article 51 de la Llei 5/2003, de 4 d'abril, de salut de les Illes Balears, estableix que l'administració sanitària, en l'exercici de les seves competències, ha d'adoptar les mesures adequades d'intervenció provisionals davant situacions de risc per a la salut col·lectiva. Les mesures i actuacions que s'ordenin amb caràcter obligatori i d'urgència o necessitat s'han d'adaptar als criteris expressats en la Llei orgànica 3/1986.

10. L'article 49.2 de la Llei 16/2010, de 28 de desembre, de salut pública de les Illes Balears, disposa que quan hi hagi o se sospiti raonablement l'existència d'un risc imminent i extraordinari per a la salut de la població, com a conseqüència d'una situació sanitària concreta d'una persona o d'un grup de persones, es pot ordenar l'adopció de mesures preventives generals i d'intervenció, entre les quals s'inclouen les de reconeixement, tractament, hospitalització o control individual sobre la persona o el grup de persones, mitjançant una resolució motivada, pel temps necessari per a la desaparició del risc. L'adopció de mesures que impliquin privació o restricció de la llibertat o d'un altre dret fonamental està subjecta al que disposen la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i la Llei orgànica 3/1986, de 14 d'abril, sobre mesures especials en matèria de salut pública.

11. L'article 8.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, estableix que, així mateix, correspon als jutjats contenciosos administratius l'autorització o ratificació judicial de les mesures que les autoritats sanitàries considerin urgents i necessàries per a la salut pública i impliquin privació o restricció de la llibertat o d'un altre dret fonamental.

12. La pandèmia de la COVID-19 s'ha configurat com una amenaça mundial que requereix una actuació decidida dels diferents estats i de les administracions públiques, especialment tenint en compte les incerteses que genera el desconeixement d'aspectes bàsics de la malaltia i dels canals de contagi, mutacions del virus que es produeixen, nous canals de contagi i increment del nombre d'asimptomàtics que, infectats pel virus, traslladen la malaltia.

Això obliga les autoritats sanitàries a dur a terme actuacions a l'efecte d'evitar o minimitzar un risc per a la salut, la qual cosa obliga també a ponderar les alternatives tenint en compte l'avaluació del risc i altres factors pertinents, i comprèn, si cal, la selecció i l'aplicació de les mesures de prevenció i control més adequades, a més de les reglamentàries.

13. Totes les limitacions o modalitzacions de restriccions que s'estableixen, que en cap cas no arriben a comportar la suspensió dels drets fonamentals ni una restricció generalitzada, són possibles de manera proporcionada a la preservació necessària de la salut del conjunt dels ciutadans i circumscrites a determinats sectors d'activitat, àrees geogràfiques limitades, activitats que propicien un risc especial de contagi, etc., atès que l'exercici de qualsevol dret fonamental no es pot entendre il·limitat, en primer lloc perquè la mateixa Constitució, a l'article 10.1, ja preveu un límit general dels drets fonamentals en el respecte a l'exercici dels drets per part de les altres persones, però també per la possible limitació que sigui necessària i proporcionada per a la protecció dels altres drets i béns constitucionalment protegits. Així ho ha reconegut de manera constant la doctrina establerta pel Tribunal Constitucional des de les seves primeres sentències (STC 11/1981, 2/1982 i 91/1983).

14. En qualsevol cas, però, l'adopció de mesures que impliquen privació o restricció de la llibertat o d'un altre dret fonamental està subjecta al que disposen la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i la Llei orgànica 3/1986, de 14 d'abril, sobre mesures especials en matèria de salut pública.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Prorrogar les mesures que conté la Resolució de la consellera de Salut i Consum de 28 d'agost de 2020 per la qual es modifiquen mesures concretes del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, aprovat per Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, per un període de quinze dies comptadors a partir de la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les mesures establertes amb caràcter temporal en el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, aprovat per Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020 i modificat posteriorment mitjançant resolucions de la consellera de Salut i Consum, queden també prorrogades amb la mateixa durada que estableix l'apartat anterior.

2. Modificar el tercer paràgraf del punt 2 de l'apartat I del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, aprovat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, que passa a tenir la redacció següent:

L'ús de mascareta no és obligatori durant la pràctica d'activitat física, d'activitats aquàtiques o l'ús d'instruments musicals de vent. També s'exceptua d'aquesta obligació el moment de consumir aliments i begudes, però no durant els temps d'espera ni en la sobretaula posterior. Així mateix, tampoc no és obligatori usar-la en els espais de la natura o a l'aire lliure fora dels nuclis de població; a les platges, i a les piscines, sempre que l'afluència de persones en aquests espais permeti el manteniment de la distància interpersonal.

3. Modificar el punt 2 de l'apartat II del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, aprovat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, que passa a tenir la redacció següent:

2. Parcs infantils d'ús públic a l'aire lliure

- Se suspèn l'obertura al públic dels parcs infantils d'ús públic a l'aire lliure. S'exceptuen d'aquesta suspensió els espais cedits pels ajuntaments als centres docents i educatius per dur-hi a terme activitats docents.

4. Modificar el títol i el primer paràgraf del punt 8 de l'apartat II del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, aprovat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, que passen a tenir la redacció següent:

8. Fires, atraccions de fira i festes populars

- Es prohibeix la realització de fires, festes populars, revetles, sopars a la fresca i altres esdeveniments populars, tant d'organització privada com municipal o insular, així com les atraccions de fira.

5. Modificar el punt 5 de l'apartat VI del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, aprovat mitjançant l'Acord de Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, que passa a tenir la redacció següent:

5. Serveis d'estades diürnes i de promoció de l'autonomia personal

Els serveis s'han de prestar preferentment de manera presencial. Quan els serveis no es puguin prestar a les instal·lacions dels centres a causa de les mesures de seguretat establertes per les autoritats sanitàries, els serveis d'atenció diürna i de promoció de l'autonomia personal per a gent gran i per a persones amb discapacitat es poden prestar combinant l'atenció presencial amb grups bombolla o estables i la telemàtica. L'entitat que presti el servei, a través del seu pla de contingència, ha d'informar periòdicament, i justificar-ho, sobre com prestarà el servei en cada una de les modalitats, i ha de proposar el servei que prestarà a cada persona usuària. L'autoritat competent ha d'aprovar expressament el servei i supervisar l'adequació i la intensitat del servei prestat a les necessitats de les persones usuàries i les seves famílies.

6. Modificar el punt 2 de l'apartat VII del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, aprovat mitjançant l'Acord de Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, que passa a tenir la redacció següent:

2. Capacitat màxima dels espais esportius

- Per tal de calcular la capacitat màxima dels espais esportius a les instal·lacions, s'ha de tenir en compte la tipologia de l'espai i el tipus de pràctica que s'hi du a terme. Així doncs, la capacitat màxima sense restriccions dels espais ha de ser la següent:

a) Per a la pràctica d'activitats estàtiques en sala, entre les quals s'inclouen les activitats dirigides i les sales de musculació, es requereix un mínim de quatre metres quadrats per persona.

b) Per a la pràctica d'activitats en carrils de piscina, es requereix un mínim de sis metres quadrats per persona.

c) Per a la pràctica d'activitats dirigides en piscines, es requereix un mínim de quatre metres quadrats per persona. A l'efecte de comptabilitzar l'aforament en les classes de natació per a nadons, el pare o la mare amb el nadó es consideren una sola persona.

d) Per a la pràctica d'activitats d'equip en pista, es requereix un mínim de vint-i-cinc metres quadrats per persona.

e) Per a la pràctica d'activitats d'equip en camps a l'aire lliure, es requereix un mínim de cent metres quadrats per persona.

f) Per a la pràctica d'altres tipus d'activitats, es requereix un mínim de quatre metres quadrats per persona.

g) En els vestidors, es requereix que l'ocupació permeti un mínim de tres metres quadrats per persona.

7. Modificar el text del primer paràgraf del punt 3 de l'apartat VII del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, aprovat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, que passa a tenir la redacció següent:

- La pràctica d'activitats estàtiques en sala, entre les quals s'inclouen les activitats dirigides i les sales de musculació, no poden superar el cinquanta per cent de la capacitat màxima de pràctica esportiva. La resta d'activitats que es duguin a terme en les instal·lacions esportives a l'aire lliure, en les instal·lacions cobertes i en els centres esportius, tant de caràcter individual com col·lectives, no poden superar el setanta-cinc per cent de la capacitat màxima de la pràctica esportiva, com tampoc el setanta-cinc per cent de la capacitat total de la instal·lació. Les acadèmies de ball es consideren, als efectes d'aquest Pla, incloses en aquesta categoria.

8. Modificar el text del punt 6 de l'apartat X del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, aprovat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, que passa a tenir la redacció següent:

6. Condicions en què s'ha de dur a terme l'activitat a cinemes, teatres, auditoris, circs de carpa i espais similars, així com a recintes a l'aire lliure i a altres locals i establiments destinats a espectacles públics i activitats recreatives

- Els cinemes, teatres, auditoris, circs de carpa i espais similars poden dur a terme la seva activitat, amb els seients preassignats, sempre que no superin el cinquanta per cent de la capacitat permesa en cada sala.

- En el cas d'altres recintes, locals i establiments destinats a esdeveniments públics i activitats recreatives diferents dels que preveu l'apartat anterior, poden dur a terme l'activitat sempre que el públic romangui assegut i que no se superi el cinquanta per cent de la capacitat permesa, amb un límit màxim de tres-centes persones per a espais tancats i de mil persones si es tracta d'activitats a l'aire lliure.

- En tot cas, la distribució del públic assistent ha de procurar la màxima distància possible entre persones, tot i afavorir l'agrupació de persones convivents. Els espectadors han de dur mascareta protectora. No es permet ni menjar ni beure en els establiments o espais tancats.

- A més del compliment general de les mesures d'higiene i prevenció establertes, en el cas que a les instal·lacions es presti algun tipus de servei d'hoteleria i restauració, la prestació d'aquest servei s'ha d'ajustar al que es preveu en les condicions per a la prestació del servei en els establiments d'hoteleria i restauració.

9. Modificar el punt 7 de l'apartat XII del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, aprovat mitjançant l'Acord de Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, que passa a tenir la redacció següent: ​​​​​​​

7. Locals d'oci infantil

- Se suspèn l'activitat dels locals d'oci infantil.

10. Modificar el títol de l'apartat XVII del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, aprovat mitjançant l'Acord de Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, que passa a tenir la redacció següent:

XVII. Mesures relatives al comerç i mercats

11. Modificar el quart paràgraf de l'apartat VIII del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, aprovat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, que passa a tenir la redacció següent:

- Les activitats —que han de ser sense contacte físic— s'han de dur a terme en grups estables de fins a 10 participants, i és obligatori l'ús de mascareta per als participants en les activitats majors de sis anys.

12. Disposar que les autoritats que detectin incompliments de les mesures establertes en el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, com també dels aïllaments o de les quarantenes que s'acordin, els han de comunicar a l'112.

13. Establir que les mesures de suspensió d'obertura i/o activitat que recullen els punts 2 i 8 d'aquesta resolució que modifiquen el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, tenen una durada de quinze dies comptadors des de la publicació d'aquesta resolució, sense perjudici de la possibilitat de disposar-ne la pròrroga si persisteixen les circumstàncies que les motiven o aixecar-les si desapareixen.

14. Instar l'Advocacia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a presentar aquesta resolució davant l'òrgan judicial competent a l'efecte que estableix l'article 8.6, segon paràgraf, de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

15. Notificar aquesta resolució a la direcció operativa del Pla Territorial de Protecció Civil de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (PLATERBAL) per a la transició cap a una nova normalitat derivada de la situació d'emergència de salut pública ocasionada per la COVID-19, així com a la Delegació del Govern a les Illes Balears, als consells insulars i als ajuntaments de les Illes Balears, amb la finalitat d'establir els controls i les mesures pertinents per garantir-ne l'efectivitat.

16. Informar que a través de la pàgina web coronavirus.caib.es es farà pública la versió consolidada del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat.

17. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que la dicta, en el termini d'un mes comptador des que es publiqui, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o, alternativament, un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des que es publiqui, de conformitat amb el que disposen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 11 de setembre de 2020

La consellera de Salut i Consum ​​​​​​​Patricia Gómez Picard