Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 8267
Resolució de la directora general de Primera Infància , Innovació i Comunitat Educativa de 8 de setembre de 2020 per la qual s’adeqüen les formes de participació en activitats formatives de formació permanent del professorat durant el primer trimestre del curs 2020/2021 amb les mesures de prevenció, contenció i coordinació a l'evolució de la situació epidemiològica a les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1.El 5 de setembre de 2020 es publicà la Resolució conjunta del conseller d'Educació, Universitat i Recerca i de la consellera de Salut i Consum de 3 de setembre de 2020 per la qual es modifica la Resolució conjunta del conseller d'Educació, Universitat i Recerca i de la consellera de Salut i Consum de 6 de juliol de 2020 per la qual s'aproven les mesures excepcionals de prevenció i contenció, coordinació i d'organització i funcionament per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 per als centres educatius no universitaris de la comunitat autònoma de les Illes Balears per al curs 2020-2021.

2.En el seu apartat II. Principis bàsics de prevenció, higiene i promoció de la salut davant la COVID-19 als centres educatius, lletra n), diu:

“n) Es modifica l'apartat III.1 de l'annex 2, referent a les mesures de protecció sanitària i de distanciament físic, que passa a tenir la redacció següent:

S'han de prioritzar les reunions per videoconferència. Es permet de manera excepcional la realització de reunions als centres, si és possible a l'aire lliure, sense que se superi en cap cas la xifra de cinquanta assistents i el 50% de la capacitat de la instal·lació en què tenguin lloc. Sempre s'ha de garantir la distància mínima d'un metre i mig. A les reunions de formació en els centres s'han de seguir aquests mateixos criteris. Durant el primer trimestre, totes les formacions que suposin la participació de docents de diferents centres es faran telemàticament.”

3. L'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears dicta al seu Article 4, Formes de participació a les activitats de formació permanent del professorat:

“Atès el que s'estableix a l'apartat 4 de l'article 8 del Decret 41/2016, segons la forma de participació, les distintes modalitats formatives poden ser:

a) Presencials: aquelles activitats formatives que requereixen la presència directa i personal del professorat assistent.

b) A distància: aquelles activitats formatives que es duen a terme mitjançant entorns virtuals d'aprenentatge. Aquestes activitats podran incloure alguna sessió presencial, de caràcter voluntari o obligatori. En cas de ser obligatòria, no podrà superar el 10 % de les hores totals de la formació.

c) Mixtes: aquelles que combinen fases presencials i a distància. En aquest cas s'han d'explicitar els objectius de cada una de les fases, els mecanismes per a la seva integració i la seva durada en hores. Ha d'existir una distribució eficient del temps entre les fases presencials i a distància de tal manera que cap de les dues formes de participació sigui inferior al 20 % de les hores totals de la formació.”

4. En el context actual es fa necessari clarificar i adequar, d'acord amb les possibilitats que les noves tecnologies aporten a la formació permanent i en concret a la formació permanent del professorat i en consonància amb les mesures de prevenció, contenció i coordinació complementàries a les establertes per l'Estat, fonamentades en les previsions de la normativa sanitària que habilita que s'adoptin i adaptades a l'evolució de la situació epidemiològica a les Illes Balears arran de la publicació Resolució conjunta del conseller d'Educació, Universitat i Recerca i de la consellera de Salut i Consum de 3 de setembre de 2020 per la qual es modifica la Resolució conjunta del conseller d'Educació, Universitat i Recerca i de la consellera de Salut i Consum de 6 de juliol de 2020 per la qual s'aproven les mesures excepcionals de prevenció i contenció, coordinació i d'organització i funcionament per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 per als centres educatius no universitaris de la comunitat autònoma de les Illes Balears per al curs 2020-2021, les possibilitats que ofereixen les formes de participació presencial i mixtes a les activitats de formació permanent del professorat.

 

Fonaments de dret

1. Resolució conjunta del conseller d'Educació, Universitat i Recerca i de la consellera de Salut i Consum de 3 de setembre de 2020 per la qual es modifica la Resolució conjunta del conseller d'Educació, Universitat i Recerca i de la consellera de Salut i Consum de 6 de juliol de 2020 per la qual s'aproven les mesures excepcionals de prevenció i contenció, coordinació i d'organització i funcionament per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 per als centres educatius no universitaris de la comunitat autònoma de les Illes Balears per al curs 2020-202 (BOIB Núm. 153 de 5 de setembre de 2020).

2. Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB Núm. 54 de 6 de maig de 2017).

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Es podran incloure dins la forma de participació presencial aquelles activitats formatives que facin coincidir sincrònicament en el temps i en directe la totalitat dels seus participants i del ponent o ponents que pertoquin a cada sessió a través de les distintes eines tecnològiques que així ho permetin. Com a la resta d'activitats presencials, s'haurà de registrar l'assistència de cada un dels participants a cada una de les sessions previstes.

2. Així es podrà entendre també en el cas de les fases presencials de les activitats incloses dins de la forma de participació mixta i en el cas de les sessions presencials previstes en les activitats incloses en la forma de participació a distància.

3. En el cas que la presencialitat sincrònica es dugui a terme a través d'eines tecnològiques, aquesta eina s'haurà d'explicitar en l'apartat de metodologia del disseny de l'activitat formativa. També s'hauran d'explicitar a la seva convocatòria el calendari i horari de cada una de les sessions.

4. A les sessions de formació en els centres educatius de professorat d'un mateix centre, s'han de prioritzar les reunions per videoconferència. Es permet de manera excepcional la realització de reunions als centres, si és possible a l'aire lliure, sense que se superi en cap cas la xifra de cinquanta assistents i el 50% de la capacitat de la instal·lació en què tenguin lloc. Sempre s'ha de garantir la distància mínima d'un metre i mig.

Durant el primer trimestre, totes les formacions que suposin la participació de docents de diferents centres es faran telemàticament.

5. Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació, Universitat i Recerca en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb el que estableixen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

 

Palma, 8 de setembre de 2020

La directora general

Amanda  Fernández Rubí