Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PORRERES

Núm. 8195
Convocatòria i bases per a la creació d'una borsa de treball de la categoria de treballador/a social, amb caràcter laboral temporal, mitjançant concurs, de l’Ajuntament de Porreres

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per resolució de batlia s'aprova la convocatòria i bases per a la creació d'una borsa de treball de la categoria de treballador/a social, amb caràcter laboral temporal, mitjançant concurs, de l'Ajuntament de Porreres, en els termes següents.

PRIMERA

OBJECTE

És objecte d'aquesta convocatòria la creació, mitjançant concurs, d'una borsa de treball de treballadors/es socials, en règim de personal laboral temporal. Es convoca per a la cobertura, com a personal laboral temporal, de les necessitats excepcionals que puguin sorgir en el servei, com ara necessitats urgents inajornables derivades de l'augment de la demanda d'usuaris, baixes laborals (per IT, maternitat, etc), jubilacions, llicències, vacances, etc.

SEGONA

NORMATIVA D'APLICACIÓ.

Aquesta selecció es regirà per les prescripcions contingudes en les bases d'aquesta convocatòria i, en allò que no s'hi prevegi, per:

  • Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors
  • Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'empleat públic i normativa de desenvolupament.
  • Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la CAIB i per l'altra normativa que li sigui d'aplicació.

TERCERA

REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS.

Per prendre part en el procés selectiu, les persones aspirants hauran de reunir els següents requisits en la data d'expiració del termini d'admissió de sol·licituds:

a. Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un país membre de la Unió Europea, o la de qualsevol d'aquells estats en què, en virtut de tractats internacionals celebrats per aquella i ratificats per Espanya, s'apliqui la lliure circulació de treballadors en els termes en què aquesta es troba definida en el tractat constitutiu de la Unió Europea, i en els termes que preveu l'art. 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.

b. Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de la categoria professional.

c. Tenir complerts setze anys i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa.

d. No haver estat separades del servei de qualsevol de les administracions públiques de l'Estat, de l'administració local o autonòmica o dels organismes que en depenguin per cap expedient disciplinari, ni trobar-se inhabilitades per a l'exercici de funcions públiques.

e. Estar en possessió del títol de grau o diplomatura en treball social. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar la corresponent homologació del Ministeri d'Educació o d'una universitat espanyola.

f. Acreditar el coneixement de la llengua catalana del nivell B2 mitjançant l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Política Lingüística de les Illes Balears o equivalències previstes.

Amb anterioritat a la contractació, la persona interessada haurà de fer constar que no està sotmesa a cap dels motius d'incompatibilitat establerts en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, que regula les incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, o comprometre's, si escau, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre cap pensió de jubilació, de retir o d'orfenesa.

Els requisits establerts en els apartats anteriors hauran de complir-se el darrer dia del termini de presentació d'instàncies i mantenir-los al moment de formalitzar el corresponent contracte de treball, si n'és el cas.

QUARTA

FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES

Les bases es publiquen al BOIB, al tauler d'edictes i a la pàgina web d'aquesta corporació. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament dins del termini de deu (10) dies hàbils, comptats a partir de l'endemà al de la publicació d'aquestes bases al BOIB, i es dirigiran a la batlia de l'Ajuntament de Porreres. També es poden presentar en la forma prevista en l'article 16.4.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A més de les dades que han de constar en la sol·licitud (Annex I), les persones aspirants han de consignar-les i acompanyar la documentació que s'indica a continuació:

a. Còpia del DNI

b. Còpia del títol exigit per prendre part en la convocatòria.

c. Manifestació que es reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds.

d. Relació, seguint el mateix ordre d'exposició que consta en el barem de mèrits, dels mèrits al·legats per a la fase de concurs. Aquests mèrits s'acreditaran documentalment mitjançant certificacions, diplomes, títols, etc., originals o còpies.

e. Certificat de coneixement de la llengua catalana: es presentarà una còpia del certificat acreditatiu de posseir, com a mínim, el nivell exigit en aquesta convocatòria.

Els mèrits al·legats però no justificats en la forma indicada a aquestes bases, no seran valorats per la Comissió de Valoració. No s'admetrà cap documentació referida a mèrits una vegada finalitzat el termini de presentació d'instàncies i en cap cas es requerirà documentació o esmena d'errors relativa als mèrits.

Els successius anuncis així com totes les notificacions i incidències produïdes durant el procés selectiu es publicaran al tauler d'edictes i a la pàgina web de l'Ajuntament de Porreres.

Resultaran admeses les persones aspirants que acreditin reunir els requisits exigits, segons allò que s'exposa a la base tercera. Expirat el termini de presentació d'instàncies, l'òrgan convocant dictarà resolució, en el termini màxim d'un mes, declarant aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses i concedint un termini d'esmena a les persones excloses de tres (3) dies hàbils, indicant que, si no es du a terme l'esmena, s'entendrà que han desistit de la seva sol·licitud i seran definitivament excloses.

La llista provisional de persones admeses i excloses, que serà publicada al tauler d'anuncis i a la pàgina web d'aquesta Corporació, contendrà també la causa o causes que han motivat l'exclusió.

A la resolució que declari aprovada la llista definitiva de persones admeses i excloses, es designaran els membres de la Comissió Tècnica de Valoració.

CINQUENA

COMPOSICIÓ DE LA COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ

Els membres de la Comissió han de ser personal laboral fix o personal funcionari de carrera d'igual o superior categoria, i amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigit per a la plaça convocada. De la comissió tècnica de valoració, no en podrà formar part el personal d'elecció o de designació política, el personal funcionari i laboral interí i el personal eventual, i tendrà la següent composició:

- Un president/a, que serà personal laboral fix o funcionari de carrera de l'entitat local o de qualsevol Administració pública, designat pel president/a de la corporació.

- Un/a vocal designat pel president o la presidenta de la corporació que tingui la titulació o especialització igual o superior a l'exigida per a l'accés a la plaça que es convoca, que pot ser de l'entitat local o de qualsevol Administració pública.

- Un secretari/a designat pel president o la presidenta de la corporació que tinguin titulació o especialització igual o superior a l'exigida per a l'accés a la plaça que es convoca, que pot ser de l'entitat local o de qualsevol Administració pública.

Els membres de la Comissió s'hauran d'abstenir d'intervenir, la qual cosa notificaran a l'autoritat convocant, quan es doni alguna de les circumstàncies previstes a l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Igualment les persones aspirants podran recusar els membres de la Comissió quan concorri alguna de les circumstàncies previstes a l'apartat anterior.

La Comissió podrà comptar amb personal assessor especialista per a aquelles consultes que siguin necessàries. Aquestes persones assessores es limitaran a prestar l'assistència que se'ls sol·liciti i tindran veu, però no vot.

A la resolució que declari aprovada la llista definitiva de persones admeses i excloses es farà pública la designació de la Comissió tècnica de valoració.

SISENA

FASE DE CONCURS

En aquesta fase, la Comissió Tècnica valorarà els mèrits al·legats i justificats per les persones aspirants. La puntuació màxima que es pot obtenir en aquesta fase és de 70 punts. Es valoraran els mèrits següents:

6. 1. EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL (PUNTUACIÓ MÀXIMA 45 PUNTS).

Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per l'aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. Els interessats hauran d'aportar, per a la seva valoració, la vida laboral emesa per la seguretat social i el certificat de l'ens públic o contracte laboral (en cas de l'empresa privada), on s'indiqui la data d'alta i baixa en la mateixa i la proporció de jornada i nombre d'hores.

a. Per serveis prestats a l'Administració Pública, relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc similar o superior. S'haurà de presentar certificat de l'Administració corresponent en el qual s'indiqui la data d'alta i baixa en la mateixa així com el lloc de treball ocupat. Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per l'aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. No es valoraran els serveis prestats en qualitat de funcionari eventual o de confiança. Es valorarà amb 0.40 punts per mes treballat.

b. Per serveis prestats fora de l'Administració Pública relacionats amb la plaça convocada. Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb la plaça a la mateixa categoria o en categoria superior. A tal efecte, s'haurà de presentar un certificat de l'empresa o els contractes laborals, amb indicació de la data d'alta i baixa, categoria professional, tipus de contracte, jornada i funcions desenvolupades. Els treballs realitzats com a autònoms s'acreditaran mitjançant certificat d'alta i baixa a l'IAE, amb indicació de la data d'alta i baixa, categoria professional, tipus de contracte, jornada i funcions desenvolupades. Es valorarà amb 0.20 punts per mes treballat.

6. 2. FORMACIÓ REGLADA (PUNTUACIÓ MÀXIMA 10 PUNTS)

Formació universitària de grau i postgrau relacionada amb serveis socials quan no s'hagi acreditat com a requisit:

a. Per cada títol de doctor/a: 10 punts.

b. Per cada grau/llicenciatura: 5 punts.

c. Per cada títol de màster oficial: 4 punts.

d. Per cada titulació acadèmica oficial d'especialista universitari/expert universitari i altres estudis de postgrau: 2 punts.

6.3 FORMACIÓ NO REGLADA (PUNTUACIÓ MÀXIMA 10 PUNTS).

Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de treballador/a social dels cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per Universitats, escoles oficials de formació, escoles Municipals de Formació, l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'Administració de l'Estat, l'autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació contínua de les administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

Els cursos poden tenir qualsevol durada. No són acumulatius els crèdits d'assistència i els d'aprofitament. En cas de no indicar-se la durada en hores no es puntuarà. No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques.

La valoració d'aquest criteri es du a terme d'acord amb el següent barem:

- L'hora d'impartició es valora amb: 0,20 punts

- L'hora d'aprofitament o assistència es valora amb: 0,10 punts

6. 4. CONEIXEMENTS DE CATALÀ (PUNTUACIÓ MÀXIMA 5 PUNTS)

Es valoraran els certificats expedits o reconeguts com a equivalents per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears. Només es computarà el nivell més alt acreditat. El certificat LA es pot acumular amb el C1 o amb el C2. La puntuació en cada cas serà:

a. Certificat C1 o equivalent: 3 punts

b. Certificat C2 o equivalent: 4 punt

c. Certificat LA o equivalent: 1 punt

6.5 ENTREVISTA PERSONAL: PUNTUACIÓ MÀXIMA DE 30 PUNTS

Entrevista personal a l'efecte de determinar els coneixements i la capacitat de l'aspirant. La mateixa versarà sobre els específics continguts de les tasques a desenvolupar, tot cercant tenir una impressió global i obtenir un adequat coneixement de les capacitats dels aspirants i de la seva adaptació al lloc de feina.

SETENA

CONSTITUCIÓ DE LA BORSA DE TREBALL

Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, la comissió tècnica de valoració publicarà, al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web de l'Ajuntament, una llista de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants (per blocs i total), amb indicació del número de document nacional d'identitat. Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.

En cas d'empat entre aspirants, es resoldrà en primer lloc per la major puntuació en la fase d'entrevista, si persisteix l'empat per la major puntuació en l'experiència en tasques a l'administració pública, després en l'empresa privada, i en darrer lloc es resoldrà per sorteig.

Les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per a al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional dels mèrits del concurs. Una vegada resoltes les al·legacions, la comissió tècnica de valoració elaborarà la llista definitiva de totes les persones aspirants de la borsa, per ordre de la puntuació obtinguda, que elevarà a la batlessa perquè en dicti la resolució que correspongui.

La borsa es publicarà al BOIB, al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament amb indicació de totes les persones integrants, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda per cadascuna, amb indicació del número de document nacional d'identitat.

VUITENA

FUNCIONAMENT DE LA BORSA

Les persones que formen part d'aquesta borsa a l'efecte d'oferir-los un lloc de treball, estan en situació de disponible o no disponible.

Estan en la situació de no disponible aquelles persones integrants de la borsa de treball que es trobin i ho acreditin en situació d'incapacitat temporal o d'embaràs, en descans per maternitat o paternitat, adopció o acolliment (permanent o preadoptiu), excedència per cura de fills menors de 12 anys o ascendents dependents, o estiguin treballant a l'administració pública. Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball d'aquesta borsa, llevat que els mateixos sol·licitin passar a la situació de disponibles.

Estan en la situació de disponible la resta de persones aspirants a la borsa, amb la conseqüència que se les ha de cridar per oferir-los un lloc de treball d'acord amb la seva posició en la borsa. A aquest efecte, el departament de Serveis Socials es posarà en contacte telefònic amb un màxim de tres intents amb la persona que correspongui, li comunicarà el lloc a cobrir i el termini en el qual cal que s'incorpori al lloc de treball. En el cas que no es pugui contactar telefònicament amb l'interessat, si aquest ha posat la seva adreça de correu electrònic a la instància de la borsa de feina, es comunicarà per aquest mitjà el lloc a cobrir i la resta d'informació precisa. Quedarà constància a l'expedient, mitjançant una diligència, de què aquesta persona ha rebut la comunicació o dels intents realitzats

Dins el termini màxim d'un dia hàbil a comptar des de la comunicació (telefònica o per correu electrònic), la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès amb el nomenament. Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renúncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altra circumstància que impedeixi la seva incorporació, perdrà el seu lloc a la llista dels aspirants seleccionats i passarà a ocupar el darrer lloc (és a dir, no quedarà exclòs de la borsa de feina), i s'avisarà al següent de la llista. Quan la persona seleccionada mitjançant aquesta borsa cessi en el lloc de treball, excepte si és per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia.

NOVENA

IMPUGNACIÓ I MODIFICACIÓ DE LA CONVOCATÒRIA

La convocatòria, les seves bases i els actes administratius que se'n derivin, podran ser impugnats per les persones interessades en el termini i en la forma establertes per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Porreres, 7 de setembre de 2020

La secretària interventora

María del Mar Estarellas Pascual

 

ANNEX I

SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ AL PROCEDIMENT SELECTIU PER A LA CONSTITUCIÓ D'UNA BORSA DE FEINA DE TREBALLADOR/A SOCIAL DE L'AJUNTAMENT DE PORRERES

Nom i cognom:

DNI:

Domicili:

Codi postal:

Telèfon mòbil:

Correu electrònic: ___________________________________

EXPÒS:

1. He tingut coneixement de la convocatòria del procediment selectiu per a la constitució d'una borsa de feina de TREBALLADOR/A SOCIAL de l'Ajuntament Porreres les bases de la qual van ser publicades en el BOIB núm. xxx de xx setembre de 2020.

2. Reunesc totes i cadascuna de les condicions exigides a les bases, referides a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud.

3. Adjunt la següent documentació:

a. Còpia del DNI o NIF o document acreditatiu de la nacionalitat.

b. Còpia compulsada de la titulació o certificació acadèmica o el justificant d'haver satisfet els drets d'expedició, sense perjudici de la posterior presentació del títol.

c. Declaració jurada o promesa que no ha estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, de les comunitats autònomes, ni entitats locals, ni està inhabilitat/da per a l'exercici de funcions públiques.

d. Certificat de coneixements de la llengua catalana requerit, o documentació acreditativa de la seva homologació o convalidació, si s'està en possessió del mateix.

4. Declar o promet posseir la capacitat funcional que no impedeixi el normal exercici de les funcions.

5. Emet la següent relació indicant la documentació acreditativa dels mèrits aportats a la present sol·licitud:

- Experiència professional (certificat, contracte laboral, vida laboral):

- Formació (títol del curs, nombre hores, organisme que l'ha impartit):

- Coneixements de llengua catalana:

Per tot l'exposat, SOL·LICIT:

Ser admès/a a la Borsa de feina de TREBALLADOR/A SOCIAL de l'Ajuntament de Porreres

Porreres, ................... de ............................... de 2020.

(signatura)

 

SR./A BATLE/SSA DE L'AJUNTAMENT DE PORRERES