Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 8185
Àrea de Justícia Social, Feminisme i LGTBI de l’Ajuntament de Palma. Extracte de les bases de subvencions adreçades per a la realització de projectes i activitats de suport a les persones que exerceixen la prostitució a Palma (gener 2020-novembre 2020)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS: 522823

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria el text complet es pot consultar a la base de dades nacional de subvencions (http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index) i en la pagina de l'Ajuntament de Palma:

https://www.palma.cat/portal/PALMA/contenedor1.jsp?sseccion=s_ldoc_d10_v9.jsp&codbusqueda=2420&language=ca&codResi=1&codMenuPN=1813&codMenu=1999&layout=contenedor1.jsp&layout=contenedor1.jsp

1. Entitats beneficiàries

Podran presentar sol·licituds de subvenció en aquesta convocatòria les entitats que compleixin els següents requisits:

a) Estar legalment constituïda de conformitat amb la normativa vigent, registrada i activa a la data d'inici per a la presentació de sol·licituds.

b) Tenir capacitat jurídica i d'obrar.

c) Ser una entitat sense ànim de lucre

d) Estar al corrent d'obligacions tributàries i de Seguretat Social.

e) Estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'Ajuntament de Palma.

f) No haver estat sancionat, mitjançant resolució ferma, amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions de conformitat amb aquesta o altres lleis que així ho estableixin.

g) No incórrer en cap de la resta de circumstàncies previstes a l'article 6 de l'Ordenança Municipal general reguladora de la concessió de subvencions, així com l'article 13 de la Llei 38/2003, General de subvencions.  

h) Disposar de la estructura i capacitat suficient per a garantir el compliment dels objectius del projecte presentat; a aquests efectes s'haurà de presentar una declaració jurada.

i) Trobar-se al corrent de pagament de les obligacions per reintegrament.

j) Disposar del 50% personal amb experiència  d'atenció professional a dones en situació de vulnerabilitat

k) Que en la memòria pública de l'entitat de l'any anterior hi consti haver treballat amb més de 150 persones en entorns de prostitució (pep)

2.  Objecte i finalitat de la subvenció

Constitueix l'objecte de la present convocatòria pública la concessió de subvencions a entitats sense ànim de lucre que realitzin activitats que s'adrecen a l'atenció i l'empoderament de les persones en contextes de prostitució, la millora de la convivència, la detecció de situacions de tràfec amb finalitat d'explotació sexual, el treball en xarxa i a la millora  del coneixement  d'aquest fenomen a Palma:

Les activitats subvencionades han de desenvolupar-se dintre del període comprés entre l'1 de gener de 2020 i el 15 de novembre de 2020.

2.1. Els projectes que es presenten amb la sol·licitud de subvenció han d'anar adreçats i tenir com a beneficiaris a persones residents a Palma

2.2 Podran ser objecte de subvenció les sol·licituds referides a projectes la finalitat dels quals serà:

Promoure l'accés de les persones en entorns de prostitució (PEP) als recursos de promoció públics i privats, la millora de la convivència i la detecció de situacions de risc, així com la millora  del treball en xarxa i del coneixement sobre el fenomen de la prostitució, mitjançant l'elaboració d'una memòria anual  sobre l'actuació i perfil de les pep ateses a Palma  .

 

Seran subvencionables :

  • Projectes que treballin amb metodologies experimentades en el primer contacte amb PEP (vinculació, detecció de situacions de risc o explotació i la derivació a serveis o programes) tant de la prostitució de carrer com especialment en àmbits tancats.
  • Projectes  amb oferta de serveis en l'àmbit de la promoció personal, empoderament com a dones, convivència ciutadana, informació de recursos o alternatives a l'exercici de la prostitució.
  • Projectes que abordin l'atenció a necessitats vitals de les PEP derivades de la crisi de la COVID-19, i la vinculació d'aquestes persones al sistema públic d'atenció.
  • Projectes que tinguin en compte el treball en xarxa entre serveis específics i generals per facilitar la normalització de l'atenció a les PEP. Vinculació a la XADPEP (xarxa d'atenció directa a persones que exerceixen la prostitució) i al sistema d'indicadors comuns (de les bases de dades de memòria anual i sortides)
  • Projectes que intervinguin en la sensibilització/informació social de professionals dels àmbits sanitaris, socials,o de seguretat i de la població en general.

Aquestes modalitats de projectes no són excloents.

S'exclouran els següents projectes i activitats:

  • Els projectes exclusivament sanitaris, quan la xarxa pública ja dóna cobertura.
  • Els projectes de serveis on l'atenció a PEP es fa sense programes o actuacions específiques per a aquestes persones. Els projectes adreçats a població general amb incidència en PEP inferior al 60% del seu públic.
  • Els projectes que no puguin aportar les dades abans del 28 de febrer de l'any següent, o siguin incompatibles amb la informació de la base de dades d'atenció de la XADPEP per a la memòria de  2019 que s'aporta com annex i la del projecte de sortides.
  • Els projectes que no incorporin la perspectiva de gènere o  la fita de l'empoderament de les dones. 

2.3. No podran ser admeses i, per tant, quedaran excloses:

  1. Aquelles sol·licituds que configurin un projecte que no estigui recollit dins els Estatuts de l'entitat sol·licitant.

  2. Aquelles sol·licituds que tinguin un contingut que no s'adeqüi a les línees prioritàries fixades en el punt 2.2 d'aquesta convocatòria.

  3. Aquelles sol·licituds que configurin un projecte amb activitats que siguin discriminatòries per raó de gènere ni a cap persona física o jurídica sancionada administrativa o penalment per incórrer en discriminació o a les associacions i organitzacions que discriminin per raó de gènere en el procés d'admissió o en el seu funcionament 

2.4 Els projectes a subvencionar hauran de complir les estipulacions fixades en l'article 31 de la Llei general de subvencions als efectes d'identificar les despeses subvencionables, l'adequació de les despeses als preus de mercat i la necessitat d'acreditar per part del beneficiari de la subvenció que s'han demanat un mínim de tres ofertes, amb les corresponents cartes d'invitació cursades amb justificació fefaent del seu contingut, data de lliurament i recepció, quan la quantia de la despesa subvencionable superi l'establerta al TRLCSP pels contractes menors. En el cas de que l'elecció no recaigui sobre la proposta econòmica més favorable, s'haurà de presentar una memòria explicativa justificativa de les circumstàncies que, de conformitat amb l'art. 31.3 LGS, han provocat aquesta elecció.  

3. Bases reguladores

Per a tot el que no preveuen aquestes Bases reguladores són d'aplicació el text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat mitjançant el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol; l'Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Palma; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; el Reglament de serveis de les corporacions locals, de 17 de juny de 1955; el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat mitjançant el Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març; el text refós de les Bases d'execució del Pressupost general corresponent a l'exercici de 2020, que regulen les subvencions del Pressupost municipal; la normativa per a la concessió de subvencions públiques, el Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, i la resta de normativa que sigui d'aplicació.

4. Quantia

La quantia global de la convocatòria ascendeix a 270.000- € (dos-cents setanta mil euros), la qual es finançarà, sempre que hi hagi crèdit adient, adequat i suficient amb càrrec a l'aplicació pressupostària 20.23123.481.01.45 - JUSTÍCIA SOCIAL I LGTBI.- SUBV. PER A PROJECTE PEP (COVID) del pressupost municipal de l'any 2020 de l'Àrea de Justícia Social, Feminisme i LGTBI.  RC 220200022991

Si es dona el cas de que no s'atorguen subvencions pel valor de tota aquesta consignació econòmica, la quantitat no assignada es tornarà  a la partida d'origen.

S'establiran les quanties individualitzades de subvenció de conformitat amb els criteris establerts al punt 10 de la convocatòria.

5. Termini de presentació de sol·licituds i de justificació

El termini de presentació de sol·licituds és de trenta dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

La memòria tècnica final i la memòria econòmica justificativa de la inversió econòmica, exigides en aquesta Convocatòria, s'han de presentar en el termini màxim de quinze dies des de la finalització de l'activitat. En qualsevol cas, la data límit per a la presentació de la justificació serà la del 16 de novembre de 2020.

6. Aprovació de les bases i recursos

Les bases d'aquesta convocatòria de subvencions s'han aprovat per Acord de la Junta de Govern núm. JGL_20200902_01_U031, de 2 de setembre de 2020.

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà d'aquesta publicació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament, a les dependències o en les formes establertes a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa, sense perjudici, si escau, de la procedència del recurs extraordinari de revisió.

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà d'aquesta publicació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

 

Palma, 7 de setembre de 2020

El cap de servei d' Igualtat, Joventut i Drets Cívics P.D. Decret de Batlia núm. 3000, de 26.02.2014 Publicat al BOIB núm 30, de 04.03.2014 José Manuel Carrillo Martínez