Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TRANSICIÓ ENERGÈTICA I SECTORS PRODUCTIUS

Núm. 8181
Resolució del conseller de Transició Energètica i Sectors Productius per la qual s’atorga a Redexis Gas, SA, l’autorització administrativa de construcció i de declaració d’utilitat pública sobre el projecte d’execució de l’antena de connexió per al subministrament de gas natural al nucli del Port des Torrent, al terme municipal de Sant Josep de sa Talaia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 17 de juliol de 2019 (RE 25996), Redexis Gas, SA, va sol·licitar una autorització d'execució d'instal·lacions i, en concret, de declaració d'utilitat pública per al projecte d'execució de l'antena de connexió per al subministrament de gas natural al nucli del Port des Torrent, al terme municipal de Sant Josep de sa Talaia.

Les característiques principals de la instal·lació, indicades en el projecte d'execució signat digitalment per l'enginyer industrial José Roig Gómez (col. 12392) i visat amb núm. 201902020 el 19/06/2019 pel Col·legi Oficial d'Enginyers Industrials de Madrid (COIMM), són les següents:

Gas que s'ha de subministrar:

Gas natural amb un PCS (Hs) entre un mínim de 10,26 kWh/m3 i un màxim de 13,26 kWh/m3, en funció de la seva procedència.

Descripció de la instal·lació:

Connexió consistent en l'estesa de distribució MOP 5 bar de 563 metres lineals de canonada de polietilè d'alta densitat PE100 DN 160 SDR 17/17,6, ubicat a l'avinguda de Sant Agustí del Port des Torrent, al terme municipal de Sant Josep de sa Talaia.

Pressupost:

33.524,18 €.

2. El 10 d'octubre de 2019 (RS 30056), el Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica va requerir l'esmena de deficiències a la sol·licitud realitzada per Redexis Gas, SA, en què, entre altres qüestions, se li requereixen les separates tècniques del projecte relatives a les afeccions d'organismes i empreses de serveis públics.

3. El 17 de desembre de 2019, Redexis Gas, SA, va esmenar les deficiències detectades pel Servei en el requeriment de 10 d'octubre de 2019.

4. Atès que el projecte objecte d'autorització no figura entre els inclosos en els annexos de la Llei 12/2016, de 17 d'agost, d'avaluació ambiental de les Illes Balears, ni en els annexos de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, es pot considerar exclòs d'avaluació ambiental. No obstant això, el projecte inclou un apartat de consideracions ambientals.

5. Aquesta sol·licitud inclou annexa la relació concreta i individualitzada de béns i drets afectats, ja que la instal·lació discorre per vials públics i afecta la parcel·la 15, polígon 9004, de naturalesa privada en sòl rústic.

6. El 6 de febrer de 2020, es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears l'anunci d'informació pública de la sol·licitud d'autorització d'execució d'instal·lacions i, en concret, de declaració d'utilitat pública per al projecte d'execució de l'antena de connexió per al subministrament de gas natural al nucli del Port des Torrent, al terme municipal de Sant Josep de sa Talaia. El 25 de febrer es va publicar l'anunci d'informació pública en el Butlletí Oficial de l'Estat. El 5 de febrer es van publicar els anuncis d'informació pública en el diari Última Hora i en el Diario de Mallorca. Des del 5 de febrer de 2020, es va publicar a la pàgina web de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic. De dia 17/02/2020 a 01/06/2020 l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia va publicar en el seu tauler d'anuncis la informació pública del projecte, segons el certificat de publicació en el tauler d'anuncis registrat a la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic el 25 de juny de 2020. Aquest Servei no té constància de la presentació de cap al·legació pel que fa al cas.

 

7. El director general d'Energia i Canvi Climàtic va sol·licitar informes als organismes següents:

  • Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

  • Departament de Gestió del Territori, Infraestructures Viàries i Lluita contra l'Intrusisme del Consell Insular d'Eivissa.

  • Endesa Distribución Eléctrica, SLU.

  • Telefónica de España, SA.

  • Aqualia Gestión Integral del Agua, SA.

  • Direcció General de Recursos Hídrics del Govern de les Illes Balears.

  • Direcció General d'Espais Naturals i Biodiversitat del Govern de les Illes Balears. Departament de Medi Natural. Servei de Gestió Forestal i Protecció del Sòl.

8. El 17 de febrer de 2020, Endesa Distribución Eléctrica, SLU, informa no tenir cap al·legació al projecte sempre que es compleixin els aspectes següents:

  • Si és necessari desplaçar o modificar alguna de les instal·lacions de mitjana i baixa tensió, Redexis Gas, SA, haurà de sol·licitar formalment a E-Distribución Redes Digitales, SLU, que faci un estudi de viabilitat i el pressupost de la modificació.

  • Abans de l'inici de les obres, s'ha de sol·licitar a E-Distribución Redes Digitales, SLU, un replanteig «in situ», per evitar possibles mals, tant a les persones com a les instal·lacions.

9. El 23 d'abril de 2020, el Servei de Gestió Forestal i Protecció del Sòl informa:

  • Atesos els elements de l'entorn, les característiques del projecte i la documentació aportada, el Servei de Gestió Forestal i Protecció del Sòl no té cap suggeriment pel que fa al risc d'incendi forestal, la gestió forestal i la protecció del sòl, dins el tràmit de declaració d'utilitat pública; tanmateix, cal recordar la responsabilitat dels promotors del compliment de la legislació adequada segons el tipus d'instal·lació i de l'ús responsable dels mitjans o dels danys que un incendi forestal pugui causar.

  • S'han de complir les mesures de prevenció durant l'època de perill d'incendis forestals establertes en la Directiva 98/37/CE, de 22 de juny, relativa a l'aproximació de les legislacions dels estats membres sobre màquines, pel que fa a les determinacions amb relació al risc d'incendi, i l'article 8.2.c) del Decret 125/2007. Aquest article fa referència a la utilització de maquinària i equips, en terreny forestal i àrees contigües de prevenció, que puguin generar deflagració, espurnes o descàrregues elèctriques susceptibles de provocar incendis forestals; en aquests casos, s'ha de disposar, per a ús immediat, d'extintors de motxilla carregats i de les eines adequades que permetin sufocar qualsevol conat que es pugui provocar. Així mateix, les obres s'han de dur a terme preferentment fora de l'època de risc d'incendis, és a dir, per norma general entre el 16 d'octubre i el 30 d'abril, i en tot cas han de quedar paralitzades els dies de màxim risc d'incendi.

10. El 28 d'abril de 2020, l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia informa favorablement sobre el projecte objecte d'autorització.

11. El 28 d'abril de 2020, el Consell Insular d'Eivissa registra a la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic els informes dels serveis següents:

  • El Servei de Medi Ambient del Departament de Presidència i Gestió Ambiental.

  • El Servei d'Infraestructures Viàries del Departament de Gestió del Territori, Infraestructures Viàries i Lluita contra l'Intrusisme.

  • El Servei de Territori del Departament de Gestió del Territori, Infraestructures Viàries i Lluita contra l'Intrusisme.

12. El Servei de Medi Ambient del Departament de Presidència i Gestió Ambiental del Consell Insular d'Eivissa informa que considera molt important aplicar les mesures següents durant el procés d'execució de les obres:

  • En la fase de construcció i excavació, s'ha de prestar especial cura que no quedin restes d'aquests materials a la rodalia de les zones d'obra. Per això, durant la fase de construcció, s'ha de fer una inspecció a les zones en obres en finalitzar cada jornada laboral i s'ha de retirar, si escau, la totalitat de les restes derivades de l'obra.

  • S'ha de planificar i delimitar l'àrea d'ocupació de les obres, instal·lacions temporals i zones de pas i trànsit de maquinària, amb l'objectiu de minimitzar la superfície afectada i evitar l'ocupació de zones vegetades no previstes i, en especial, per evitar l'ocupació i l'afecció a la vegetació del torrent.

  • En cas que part dels materials resultants de l'excavació o demolició del ferm de la carretera sigui necessari apilar-los durant més temps, s'ha de controlar la no dispersió d'aquests materials als terrenys fora d'aquestes zones d'ocupació.

  • S'ha de planificar l'apilament, l'emmagatzematge dels materials d'obra i aplecs de residus, i s'han de fer en zones desproveïdes de vegetació.

  • Una vegada desmantellades les instal·lacions temporals, zones d'aplec o d'ocupació de les obres i maquinària, s'ha de procedir a una retirada total dels materials sobrants, neteja i restauració a les condicions prèvies a l'obra.

13. El Servei d'Infraestructures Viàries del Departament de Gestió del Territori, Infraestructures Viàries i Lluita contra l'Intrusisme del Consell Insular d'Eivissa informa que els treballs continguts en el projecte se situen fora de la zona d'influència de qualsevol carretera del Consell d'Eivissa, per la qual cosa no correspon l'emissió de cap informe o autorització pel que fa al cas.

Es fa constar als únics efectes el que preveu la Llei 5/1990, de 24 de maig, de carreteres de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i per tant no eximeix de l'obligació d'obtenir les llicències i/o autoritzacions que la legislació vigent exigeixi en virtut de les competències concurrents atribuïdes a aquesta o a altres administracions públiques.

14. El Servei de Territori del Departament de Gestió del Territori, Infraestructures Viàries i Lluita contra l'Intrusisme del Consell insular d'Eivissa informa:

  • Atès que l'actuació projectada se situa en sòl rústic, la competència per a l'autorització d'obres, instal·lacions o activitats en la zona de servitud de protecció correspon al Servei de Costes i Litoral del Govern de les Illes Balears.

  • Atès que l'actuació projectada transcorre per sòl rústic protegit àrea de prevenció de riscs (SRP-APR) d'incendis i d'inundació i, a més, travessa el torrent Font d'en Racó, s'ha de complir amb les prescripcions dels informes corresponents de l'administració competent en matèria de medi ambient (Norma 9.4.2 del PTI).

  • Si les obres i/o instal·lacions previstes en el projecte són declarades d'utilitat pública, tindrà els mateixos efectes que una declaració d'interès general.

15. El director general d'Energia i Canvi Climàtic va sol·licitar per segona vegada informes als organismes següents:

  • Telefónica de España, SA.

  • Aqualia Gestión Integral del Agua, SA.

  • Direcció General de Recursos Hídrics del Govern de les Illes Balears.

16. El 4 de juny de 2020, motivat per l'informe del Departament de Gestió del Territori, Infraestructures Viàries i Lluita contra l'Intrusisme del Consell Insular d'Eivissa, el director general d'Energia i Canvi Climàtic va sol·licitar un informe al Servei de Costes i Litoral de la Direcció General de Territori i Paisatge de la Conselleria de Medi Ambient i Territori.

17. L'1 de juliol de 2020, venç el termini de reiteració marcat per l'article 80 del Reial decret 1434/2002, de 27 de desembre, pel qual es regulen les activitats de transport, distribució, comercialització, subministrament i procediments d'autorització d'instal·lacions de gas natural. Segons indica aquest article, «Telefónica de España, SA», un cop vençut aquest termini, dona la conformitat per a l'autorització de la instal·lació.

18. El 8 de juliol de 2020, Aqualia Gestión Integral del Agua, SA, informa que no li consta haver rebut cap còpia del projecte ni en la primera sol·licitud ni en la segona. Ens informa que gestionen i mantenen la distribució d'aigua potable, i que no tenen competències en el sanejament del municipi.

Han adjuntat copia de la planimetria de la xarxa de distribució d'aigua a la zona del Port des Torrent. Aquesta ha estat remesa a Redexis Gas, SA, en data 22 de juliol de 2020.

Es recomana, abans d'iniciar les obres, contactar amb l'empresa per fer un replanteig del traçat exacte a peu d'obra.

Els condicionants tècnics i les objeccions de les noves instal·lacions de gas natural respecte de les instal·lacions del Servei de Distribució d'Aigua de Sant Josep de sa Talaia estaran subjectes a la normativa d'aplicació de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, i la legislació tècnica de major grau a les normes municipals.

19. El 29 de juliol de 2020, venç el termini de reiteració marcat per l'article 80 del Reial decret 1434/2002, de 27 de desembre, pel qual es regulen les activitats de transport, distribució, comercialització, subministrament i procediments d'autorització d'instal·lacions de gas natural. Segons indica aquest article, la Direcció General de Recursos Hídrics, un cop vençut aquest termini, dona la conformitat per a l'autorització de la instal·lació.

20. El 20 d'agost de 2020, el Servei de Costes i Litoral de la Direcció General de Territori i Paisatge de la Conselleria de Medi Ambient i Territori resol informar-ne favorablement, i en condiciona l'execució als aspectes següents:

  • El termini per a l'execució de les obres que s'autoritzen serà de dos anys, comptats a partir de la data de recepció d'aquesta Resolució, i l'autorització quedarà sense efecte en exhaurir-se el termini esmentat.

  • Durant l'execució de les obres, s'ha de garantir la servitud de trànsit mitjançant un pas lliure de tres metres.

  • Que en cap moment i circumstància siguin abocats, directament o indirectament, aigües residuals, materials d'enderrocaments, d'excavacions o d'una altra procedència i naturalesa al domini públic maritimoterrestre i zones de servitud.

  • Que no s'ocuparan terrenys de la zona de domini públic maritimoterrestre, amb cap obra o instal·lació, sense que prèviament s'hagi obtingut la preceptiva reserva del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic.

  • La conformitat a la petició a què s'ha fet referència s'entén sens perjudici de terceres persones, salvant el dret de propietat, i sense implicar l'assumpció de responsabilitats per part de la Conselleria de Medi Ambient i Territori en relació amb l'execució de les obres, tant respecte de terceres persones com dels titulars de l'autorització.

  • L'atorgament d'aquesta autorització no eximeix els titulars de l'obtenció d'altres llicències i/o autoritzacions legalment procedents.

  • L'administració competent podrà inspeccionar en tot moment l'execució de l'actuació per comprovar si s'ajusta a les condicions d'aquesta autorització. Si s'aprecia l'existència d'incompliments, ha d'ordenar la paralització de les obres o instal·lacions en la forma establerta per la Llei de costes, i ha d'incoar els expedients que corresponguin.

  • En un lloc visible hi ha d'haver permanentment, durant l'execució, una fotocòpia d'aquesta Resolució, juntament amb un exemplar dels plànols sobre la base dels quals s'ha resolt la petició, perquè pugui ser exhibit quan ho requereixin els agents de l'administració competent.

  • Abans de fer qualsevol augment o modificació de les obres previstes en la documentació tècnica presentada, sobre la base de la qual es concedeix aquesta autorització, el promotor ha d'obtenir l'autorització preceptiva, amb la tramitació prèvia corresponent.

21. El Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic va examinar la sol·licitud i va emetre un informe favorable sobre l'autorització administrativa de construcció i de declaració d'utilitat pública sobre el projecte d'execució de l'antena de connexió per al subministrament de gas natural al nucli del Port des Torrent, al terme municipal de Sant Josep de sa Talaia.

Fonaments de dret

1. La Llei 34/1998, de 7 d'octubre, del sector d'hidrocarburs.

2. El Reial decret 1434/2002, de 27 de desembre, que regula les activitats de transport, distribució, comercialització, subministrament i autorització d'instal·lacions de gas natural.

3. El Reial decret 919/2006, de 28 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament tècnic de distribució i utilització de combustibles gasosos i les seves instruccions tècniques complementàries ICG 01 a 11.

4. El Decret 96/2005, de 23 de setembre, d'aprovació definitiva de la revisió del Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears.

5. El Decret llei 3/2014, de 5 de desembre, de mesures urgents destinades a potenciar la qualitat, la competitivitat i la desestacionalització turística a les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Atorgar l'autorització administrativa de construcció al projecte d'execució de l'antena de connexió per al subministrament de gas natural al nucli del Port des Torrent, al terme municipal de Sant Josep de sa Talaia, redactat al juny de 2019 pel senyor José Roig Gómez, enginyer industrial, amb els condicionants següents:

  • Si és necessari desplaçar o modificar alguna de les instal·lacions de mitjana i baixa tensió, Redexis Gas, SA, haurà de sol·licitar formalment a E-Distribución Redes Digitales, SLU, que faci un estudi de viabilitat i el pressupost de la modificació.

  • Abans de l'inici de les obres, Redexis Gas, SA, ha de sol·licitar a E-Distribución Redes Digitales SLU, un replanteig «in situ», per evitar possibles mals, tant a les persones com a les instal·lacions.

  • És responsabilitat dels promotors el compliment de la legislació adequada segons el tipus d'instal·lació i de l'ús responsable dels mitjans o dels danys que un incendi forestal pugui causar.

  • S'han de complir les mesures de prevenció durant l'època de perill d'incendis forestals establertes en la Directiva 98/37/CE, de 22 de juny, relativa a l'aproximació de les legislacions dels estats membres sobre màquines, pel que fa a les determinacions amb relació al risc d'incendi, i l'article 8.2.c) del Decret 125/2007. Aquest article fa referència a la utilització de maquinària i equips, en terreny forestal i àrees contigües de prevenció, que puguin generar deflagració, espurnes o descàrregues elèctriques susceptibles de provocar incendis forestals; en aquests casos, s'ha de disposar, per a ús immediat, d'extintors de motxilla carregats i de les eines adequades que permetin sufocar qualsevol conat que es pugui provocar. Així mateix, les obres s'han de dur a terme preferentment fora de l'època de risc d'incendis, és a dir, per norma general entre el 16 d'octubre i el 30 d'abril, i en tot cas han de quedar paralitzades els dies de màxim risc d'incendi.

  • En la fase de construcció i excavació, s'ha de prestar especial cura que no quedin restes d'aquests materials a la rodalia de les zones d'obra. Per això, durant la fase de construcció, s'ha de fer una inspecció a les zones en obres en finalitzar cada jornada laboral i s'ha de retirar, si escau, la totalitat de les restes derivades de l'obra.

  • S'ha de planificar i delimitar l'àrea d'ocupació de les obres, instal·lacions temporals i zones de pas i trànsit de maquinària, amb l'objectiu de minimitzar la superfície afectada i evitar l'ocupació de zones vegetades no previstes i, en especial, per evitar l'ocupació i afecció a la vegetació del torrent.

  • En cas que part dels materials resultants de l'excavació o demolició del ferm de la carretera sigui necessari apilar-los durant més temps, s'haurà de controlar la no dispersió d'aquests materials en els terrenys fora d'aquestes zones d'ocupació.

  • S'ha de planificar l'apilament, l'emmagatzematge dels materials d'obra i aplecs de residus, i s'han de fer en zones desproveïdes de vegetació.

  • Una vegada desmantellades les instal·lacions temporals, zones d'aplec o d'ocupació de les obres i maquinària, s'ha de procedir a una retirada total dels materials sobrants, neteja i restauració a les condicions prèvies a l'obra.

  • Abans de l'inici de les obres, Redexis Gas, SA, ha de sol·licitar a Aqualia Gestión Integral del Agua, SA, un replanteig «in situ» del traçat exacte.

  • Els condicionants tècnics i les objeccions de les noves instal·lacions de gas natural respecte de les instal·lacions del Servei de Distribució d'Aigua de Sant Josep de sa Talaia estaran subjectes a la normativa d'aplicació de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, i la legislació tècnica de major grau a les normes municipals.

  • Durant l'execució de les obres, s'ha de garantir la servitud de trànsit mitjançant un pas lliure de tres metres dictat pel Servei de Costes i Litoral de la Direcció General de Territori i Paisatge de la Conselleria de Medi Ambient i Territori.

  • Que en cap moment i circumstància siguin abocats, directament o indirectament, aigües residuals, materials d'enderrocaments, d'excavacions o d'una altra procedència i naturalesa en el domini públic maritimoterrestre i zones de servitud.

  • Que no s'ocuparan terrenys de la zona de domini públic maritimoterrestre, amb cap obra o instal·lació, sense que prèviament s'hagi obtingut la preceptiva reserva del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic.

  • L'administració competent pot inspeccionar en tot moment l'execució de l'actuació per comprovar si s'ajusta a les condicions d'aquesta autorització. Si s'aprecia l'existència d'incompliments, ha d'ordenar la paralització de les obres o instal·lacions.

  • En un lloc visible hi ha d'haver permanentment, durant l'execució, una fotocòpia d'aquesta Resolució, juntament amb un exemplar dels plànols sobre la base dels quals s'ha resolt la petició, perquè pugui ser exhibit quan ho requereixin els agents de l'administració competent.

  • Abans de fer qualsevol augment o modificació de les obres previstes en la documentació tècnica presentada, sobre la base de la qual es concedeix aquesta autorització, el promotor ha d'obtenir l'autorització preceptiva, amb la tramitació prèvia corresponent.

Aquesta autorització habilita el titular per a la construcció de la instal·lació, sens perjudici d'altres autoritzacions, llicències o permisos si són necessaris per a la seva execució.

2. Reconèixer, en concret, la utilitat pública d'aquesta instal·lació, d'acord amb l'article 103 de la Llei 34/1998, de 7 d'octubre, del sector d'hidrocarburs.

3. Determinar que, d'acord amb la disposició addicional segona del Decret 96/2005, de 23 de setembre, d'aprovació definitiva de la revisió del Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears, modificada per l'article 19 del Decret llei 3/2014, de 5 de desembre, de mesures urgents destinades a potenciar la qualitat, la competitivitat i la desestacionalització turística a les Illes Balears, els ramals de canonada que connecten gasoductes de transport primari i secundari, així com les xarxes de distribució de gas natural, poden ser declarats d'utilitat pública i tenir els mateixos efectes prevists en els articles 25, 26.5 i 26.6 del Pla Director Sectorial Energètic. Per tant, en aquest cas, com que es tracta d'una instal·lació de distribució de gas natural i s'ha seguit el procediment de declaració d'utilitat pública regulat en l'article 3 de la Llei 13/2012, de 20 de novembre, de mesures urgents per a l'activació econòmica en matèria d'indústria i energia, noves tecnologies, residus, aigües, altres activitats i mesures tributàries, la declaració d'utilitat pública ha de tenir els mateixos efectes que els prevists en els articles 25, 26.5 i 26.6 del Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears.

En conseqüència, d'acord amb la disposició addicional i els apartats 5 i 6 de l'article 26 del Decret 96/2005, per tal com l'obra autoritzada es farà en execució de les determinacions del Pla Director Sectorial, i atès que està recollit amb el grau de detall suficient per avaluar-ne les característiques fonamentals, són d'aplicació plena, directa i immediata i, a més a més, l'obra autoritzada no se sotmetrà als actes de control preventiu municipal a què es refereix l'article 84.1.b) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, perquè es tracta d'activitats d'interès supramunicipal, i queda exempta de la subjecció al règim de llicències, autoritzacions i informes que estableix la Llei 8/1995, de 30 de març, d'atribució de competències als consells insulars en matèria d'activitats classificades i parcs aquàtics, reguladora del procediment i de les infraccions i sancions. D'altra banda, les obres autoritzades queden subjectes al règim impositiu establert en l'article 29 del Decret 96/2005.

4. Atorgar el termini de dos anys, comptador des de la notificació d'aquesta Resolució, per a l'execució de la instal·lació. La Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic, per causes justificades i motivades, pot augmentar aquest termini.

5. Indicar que, una vegada executades totalment o parcialment les instal·lacions objecte d'aquesta autorització, el titular ha de presentar la sol·licitud de posada en servei, a la qual ha d'adjuntar un certificat de final d'obra subscrit per un tècnic facultatiu, així com les proves reglamentàries i la resta de documentació que exigeix la reglamentació vigent.

6. Notificar aquesta Resolució al titular de la instal·lació, a totes les persones interessades i a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el Butlletí Oficial de l'Estat.

​​​​​​​Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Transició Energètica i Sectors Productius en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 3 de setembre de 2020

El director general d'Energia i Canvi Climàtic

Aitor Urresti González

Per delegació de competències del conseller de Transició Energètica i Sectors Productius (BOIB 94/2019)