Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE BÚGER
Núm. 8157
Aprovació definitiva ordenança administració electrònica
El Ple de l'Ajuntament de Búger, va acordar en sessió celebrada en data 28 de maig de 2020 aprovar provisionalment l'Ordenança d'administració electrònica. Després de la tramitació corresponent i no haver-se presentat al·legacions ni suggeriments es procedeix a la seva publicació d'acord amb el que es disposa en l'Article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i amb el següent tenor literal:
“ORDENANÇA D'ADMINISTRACIÓ ELECTRÒNICA
ÍNDEX D'ARTICLES
PREÀMBUL CAPÍTOL 1. OBJECTE I ÀMBIT D'APLICACIÓ |
Article 1. Objecte |
Article 2. Àmbit d'aplicació |
CAPÍTOL 2. SISTEMES D'IDENTIFICACIÓ I AUTENTICACIÓ |
Article 3. Sistemes d'identificació i autenticació |
CAPÍTOL 3. SEU ELECTRÒNICA |
Article 4. Seu electrònica |
Article 5. Catàleg de procediments |
Article 6. Contingut de la seu electrònica |
Article 7. Tauler d'edictes electrònic |
Article 8. Publicitat activa |
Article 9. Perfil de contractant |
CAPÍTOL 4. REGISTRE ELECTRÒNIC |
Article 10. Creació i funcionament del registre electrònic |
Article 11. Naturalesa i eficàcia del registre electrònic |
Article 12. Funcions del registre electrònic |
Article 13. Responsable del registre electrònic |
Article 14. Accés al registre electrònic |
Article 15. Presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions |
Article 16. Rebuig de les sol·licituds, escrits i comunicacions |
Article 17. Còmput dels terminis |
CAPÍTOL 5. NOTIFICACIONS ELECTRÒNIQUES |
Article 18. Condicions generals de les notificacions |
Article 19. Pràctica de les notificacions electròniques |
CAPÍTOL 6. RELACIONS A través DE MITJANS ELECTRÒNICS |
Article 20. Persones físiques |
Article 21. Obligació de relacionar-se a través de mitjans electrònics |
DISPOSICIÓ ADDICIONAL PRIMERA. Entrada en funcionament de la seu electrònica |
DISPOSICIÓ ADDICIONAL SEGONA. Entrada en funcionament del registre electrònic |
DISPOSICIÓ ADDICIONAL TERCERA. Seguretat |
DISPOSICIÓ ADDICIONAL QUARTA. Protecció de dades |
DISPOSICIÓ ADDICIONAL CINQUENA. Finestreta única de la Directiva de Serveis |
DISPOSICIÓ ADDICIONAL SISENA. Habilitació de desenvolupament |
DISPOSICIÓ ADDICIONAL SETENA. Aplicació de les previsions contingudes en aquesta Ordenança |
DISPOSICIÓ FINAL. Entrada en vigor |
ORDENANÇA D'ADMINISTRACIÓ ELECTRÒNICA
PREÀMBUL
La Llei 11/2007, de 22 de juny, d'Accés Electrònic dels Ciutadans als Serveis Públics, va establir com un nou dret de la ciutadania la possibilitat d'utilitzar mitjans electrònics en les seves relacions amb les Administracions públiques i va fixar un termini, que va finalitzar l'any 2009, perquè aquestes últimes implantessin els mitjans necessaris per a això. Complint amb el disposat en aquesta norma.
Atenent el Reial decret 1671/2009, de 6 de novembre, pel qual es desenvolupa parcialment l'esmentada Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, aquest Ajuntament ha desenvolupat i posat en funcionament un sistema complet d'administració electrònica, que inclou tant la relació amb els ciutadans com la tramitació dels procediments dins la pròpia Administració municipal. Això implica nombrosos canvis i exigeix establir, amb la major precisió i claredat possibles, els nous conceptes i regles que són necessaris per a la substitució dels mitjans tradicionalment utilitzats pels seus equivalents electrònics.
També es fa precís posar a la disposició de la ciutadania una norma que estableixi en un únic text el conjunt de drets i obligacions, així com els aspectes instrumentals, associats a la utilització de mitjans electrònics en les seves relacions amb aquest Ajuntament. Exigències, ambdues, que ve a cobrir la present Ordenança, en la qual es contempla d'una forma integral l'administració electrònica.
Pel que aquest Ajuntament atenent el principi d'autonomia local i les competències que li corresponen conforme a l'Article 25.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, considera necessària la regulació d'aquesta Ordenança sobre l'administració electrònica.
Tot això ve a justificar l'adequació de la norma als principis de bona regulació prevists en l'Article 129.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, complint amb això l'obligació de les Administracions Públiques d'actuar d'acord amb els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència, i eficiència.
CAPÍTOL 1
OBJECTE I ÀMBIT D'APLICACIÓ
Article 1
Objecte
La present Ordenança té per objecte la regulació dels aspectes electrònics de l'Administració municipal, la creació i la determinació del règim jurídic propi de la seu electrònica, del registre electrònic i de la gestió electrònica administrativa, fent efectiu el dret dels ciutadans a l'accés electrònic als serveis públics municipals.
Article 2
Àmbit d'aplicació
Aquesta Ordenança serà d'aplicació a l'Ajuntament i a les entitats de dret públic vinculades o dependents d'aquest, i als ciutadans en les seves relacions amb l'Administració municipal.
CAPÍTOL 2
SISTEMES D'IDENTIFICACIÓ I AUTENTICACIÓ
Article 3
Sistemes d'identificació i autenticació
Els sistemes d'identificació i autenticació seran els establerts en el capítol II del Títol I de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Els interessats podran identificar-se electrònicament davant l'Administració municipal a través de qualsevol sistema que compti amb un registre previ com a usuari que permeti garantir la seva identitat. En particular, seran admesos, els sistemes següents:
a) Sistemes basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». A aquests efectes, s'entenen compresos entre els citats certificats electrònics reconeguts o qualificats els de persona jurídica i d'entitat sense personalitat jurídica.
b) Sistemes basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de segell electrònic expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació».
c) Sistemes de clau concertada i qualsevol altre sistema que l'Administració municipal consideri vàlid, en els termes i condicions que s'estableixin.
Els interessats podran signar a través de qualsevol mitjà que permeti acreditar l'autenticitat de l'expressió de la seva voluntat i consentiment, així com la integritat i la inalterabilitat del document.
En el cas de què els interessats optessin per relacionar-se amb l'Administració municipal a través de mitjans electrònics, es consideraran vàlids a l'efecte de signatura.
a) Sistemes de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». A aquests efectes, s'entenen compresos entre els citats certificats electrònics reconeguts o qualificats els de persona jurídica i d'entitat sense personalitat jurídica.
b) Sistemes de segell electrònic reconegut o qualificat i de segell electrònic avançat basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de segell electrònic inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació».
c) Qualsevol altre sistema que l'Administració municipal consideri vàlid, en els termes i condicions que s'estableixin.
Amb caràcter general, per realitzar qualsevol actuació prevista en el procediment administratiu, serà suficient amb que els interessats acreditin prèviament la seva identitat a través de qualsevol dels mitjans d'identificació previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Les Administracions Públiques només requeriran als interessats l'ús obligatori de signatura per.
a) Formular sol·licituds.
b) Presentar declaracions responsables o comunicacions.
c) Interposar recursos.
d) Desistir d'accions.
e) Renunciar a drets.
CAPÍTOL 3
SEU ELECTRÒNICA
Article 4
Seu electrònica
Es crea la seu electrònica de l'Ajuntament, disponible en l'adreça URL htpps:// buger.sedelectronica.es
La titularitat de la seu electrònica correspondrà a l'Administració municipal.
La seu electrònica es crea amb subjecció als principis de transparència, publicitat, responsabilitat, qualitat, seguretat, disponibilitat, accessibilitat, neutralitat i interoperabilitat.
La seu electrònica utilitzarà per identificar-se i garantir una comunicació segura, certificat reconegut o qualificat d'autenticació de lloc web o equivalent.
La seu electrònica haurà de ser accessible als ciutadans tots els dies de l'any, durant les vint-i-quatre hores del dia. Només quan concorrin raons justificades de manteniment tècnic o operatiu podrà interrompre's, pel temps imprescindible, l'accessibilitat a aquesta. La interrupció haurà d'anunciar-se a la pròpia seu amb l'antelació que, en el seu cas, resulti possible. En supòsits d'interrupció no planificada en el funcionament de la seu, i sempre que sigui factible, l'usuari visualitzarà un missatge en què es comuniqui tal circumstància.
Article 5
Catàleg de procediments
Tal com estableix Article 53.1 f) de la citada Llei 39/2015, l'interessat té, entre altres, el dret a obtenir informació i orientació sobre els requisits jurídics o tècnics que les disposicions vigents imposin als projectes, actuacions o sol·licituds que es proposi realitzar.
En aquest mateix sentit, l'Article 16.1 també de la Llei 39/2015, estableix que a la seu electrònica d'accés a cada registre figurarà la relació actualitzada de tràmits que poden iniciar-se en aquest.
A aquests efectes, l'Ajuntament farà públic i mantindrà actualitzat el catàleg de procediments i actuacions a la seu electrònica.
Article 6
Contingut de la seu electrònica
La seu electrònica tindrà el contingut marcat en la legislació aplicable, havent de figurar en tot cas:
1. La identificació de l'òrgan titular de la seu i dels responsables de la seva gestió i dels serveis posats a la disposició de la mateixa i en el seu cas, de les subseus d'ella derivades.
2. La informació necessària per a la correcta utilització de la seu, incloent el mapa de la seu electrònica o informació equivalent, amb especificació de l'estructura de navegació i les diferents seccions disponibles.
3. Sistema de verificació dels certificats de la seu, que estarà accessible de forma directa i gratuïta.
4. Relació de sistemes de signatura electrònica que, conforme siguin admesos o utilitzats en seu.
5. La relació de segells electrònics utilitzats per l'Administració municipal, incloent les característiques dels certificats electrònics i els prestadors que els expedeixen, així com el sistema de verificació d'aquests.
6. Un accés al registre electrònic i a la disposició de creació del registre o registres electrònics accessibles des de la seu.
7. La informació relacionada amb la protecció de dades de caràcter personal.
8. L'Inventari d'informació administrativa, amb el catàleg de procediments i serveis prestats per l'Ajuntament.
9. La relació dels mitjans electrònics que els ciutadans poden utilitzar en l'exercici del seu dret a comunicar-se amb l'Administració municipal.
10. Mitjans disponibles per a la formulació de suggeriments i queixes.
11. L'accés, en el seu cas, a l'estat de tramitació de l'expedient, prèvia identificació de l'interessat.
12. La comprovació de l'autenticitat i integritat dels documents emesos pels òrgans o organismes públics que abarca la seu que hagin estat autenticats mitjançant codi segur de verificació.
13. La indicació de la data i hora oficial.
14.El calendari de dies hàbils i inhàbils a l'efecte del còmput de terminis.
15. Es publicaran els dies i l'horari en el qual hagin de romandre obertes les oficiones que prestaran assistència per a la presentació electrònica de documents, garantint el dret dels interessats a ser assistits en l'ús de mitjans electrònics.
16. Directori geogràfic actualitzat que permeti a l'interessat identificar l'oficina d'assistència en matèria de registres més pròxima al seu domicili.
17. Codis d'identificació vigents relatius als òrgans, centres o unitats administratives.
Article 7
Tauler d'edictes electrònic
La seu electrònica tindrà un tauler d'edictes electrònic on es publicaran els actes i les comunicacions que per disposició legal i reglamentària així es determinin.
L'Ajuntament garantirà mitjançant els instruments tècnics pertinents el control de les dates de publicació dels anuncis o edictes amb la finalitat d'assegurar la constatació de la mateixa a l'efecte de còmputs de terminis.
Article 8
Publicitat activa
L'Ajuntament publicarà de forma periòdica i actualitzada la informació el coneixement de la qual sigui rellevant per garantir la transparència de la seva activitat relacionada amb el funcionament i control de l'actuació pública, tot això de conformitat amb la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
En aquest sentit, l'Ajuntament publicarà:
Article 9
Perfil de contractant
Des de la seu electrònica s'accedirà al perfil de contractant de l'Ajuntament, el contingut del qual s'ajustarà al que es disposa en la normativa de contractació.
CAPÍTOL 4
REGISTRE ELECTRÒNIC
Article 10
Creació i funcionament del registre electrònic
Mitjançant aquesta Ordenança es crea el registre electrònic de l'Ajuntament i de les seves entitats de dret públic dependents, es determina el règim de funcionament i s'estableixen els requisits i les condicions que hauran d'observar-se en la presentació i remissió de sol·licituds, escrits i comunicacions que es transmetin per mitjans electrònics.
El funcionament del registre electrònic es regeix per l'establert en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en la present Ordenança i, en el no previst per aquests, en la normativa de Dret Administratiu que li sigui d'aplicació.
Article 11
Naturalesa i eficàcia del registre electrònic
Aquest Ajuntament disposa d'un registre electrònic general en el qual es farà el corresponent assentament de tot document que sigui presentat o que es rebi.
Els registres electrònics de totes i cadascuna de les Administracions, hauran de ser plenament interoperables, de manera que es garanteixi la seva compatibilitat informàtica i interconnexió, així com la transmissió telemàtica dels assentaments registrals i dels documents que es presentin en qualsevol dels registres.
Article 12
Funcions del registre electrònic
El registre electrònic de l'Ajuntament complirà les següents funcions:
a. La recepció d'escrits, sol·licituds i comunicacions, així com l'anotació del seu assentament d'entrada.
b. L'expedició de rebuts electrònics acreditatius de la presentació d'aquests escrits, sol·licituds i comunicacions.
c. La remissió de comunicacions i notificacions electròniques, així com l'anotació del seu assentament de sortida.
d. Qualssevol altres que se li atribueixin legal o reglamentàriament.
Article 13
Responsable del registre electrònic
La responsabilitat de la gestió d'aquest registre correspondrà a l'Alcaldia de l'Ajuntament.
Article 14
Accés al registre electrònic
L'accés al registre electrònic es realitzarà a través de la seu electrònica d'aquest Ajuntament situada en la següent adreça URL: htpps://buger.sedelectronica.es
Article 15
Presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions
Els documents presentats de manera presencial davant aquesta Administració, hauran de ser digitalitzats, d'acord amb el que es preveu en l'Article 27 de la Llei 39/2015 i altra normativa aplicable, per l'oficina d'assistència en matèria de registres en la qual hagin estat presentats per a la seva incorporació a l'expedient administratiu electrònic, retornant-se els originals a l'interessat, sense perjudici d'aquells supòsits en què la norma determini la custòdia per l'Administració dels documents presentats o resulti obligatòria la presentació d'objectes o de documents en un suport específic no susceptibles de digitalització.
El registre electrònic permetrà la presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions tots els dies de l'any durant les vint-i-quatre hores.
El Registre Electrònic es regirà per la data i hora oficial de la Seu Electrònica.
El Registre Electrònic generarà automàticament un rebut de la presentació realitzada, en format pdf i mitjançant algun dels sistemes d'identificació admesos, que haurà de contenir data i hora de presentació, nombre d'entrada del registre i relació dels documents adjunts al formulari de presentació. La falta d'emissió del rebut acreditatiu del lliurament equivaldrà a la no recepció del document, la qual cosa haurà de posar-se en coneixement de l'usuari.
Article 16
Rebuig de sol·licituds, escrits i comunicacions
L'Administració Municipal podrà rebutjar aquells documents electrònics que es presentin en les següents circumstàncies:
a) Que continguin codi maliciós o un dispositiu susceptible d'afectar a la integritat o la seguretat del sistema.
b) En el cas d'utilització de documents normalitzats, quan no s'emplenin els camps requerits com a obligatoris o quan tingui incongruències o omissions que impedeixin el seu tractament.
Els documents adjunts als escrits i comunicacions presentades en el registre electrònic hauran de ser llegibles i no defectuosos, podent-se utilitzar els formats comunament acceptats que es faran públics a la seu electrònica d'aquest Ajuntament.
En aquests casos, s'informarà d'això al remitent del document, amb indicació dels motius del rebuig així com, quan això fos possible, dels mitjans d'esmena de tals deficiències. Quan l'interessat ho sol·liciti, es remetrà justificació de l'intent de presentació, que inclourà les circumstàncies del rebuig.
Article 17
Còmput dels terminis
El registre electrònic es regirà, a l'efecte de còmput de terminis, vinculants tant per als interessats com per a les Administracions Públiques, per la data i l'hora oficial de la seu electrònica, que comptarà amb les mesures de seguretat necessàries per garantir la seva integritat i figurar visible.
El registre electrònic estarà a la disposició dels seus usuaris les vint-i-quatre hores del dia, tots els dies de l'any, excepte les interrupcions que siguin necessàries per raons tècniques.
A l'efecte de còmput de terminis caldrà estar al següent:
- Quan els terminis s'assenyalin per hores s'entén que aquestes són hàbils. Seran hàbils totes les hores del dia que formin part d'un dia hàbil.
Els terminis expressats per hores es comptaran d'hora en hora i de minut en minut des de l'hora i minut en què tingui lloc l'acte de què es tracti i no podran tenir una durada superior a vint-i-quatre hores, en aquest cas s'expressaran en dies.
- Quan els terminis s'assenyalin per dies, s'entén que aquests són hàbils, excloent-se del còmput els dissabtes, els diumenges i els declarats festius.
- L'entrada de sol·licituds, escrits i/o comunicacions rebudes en dies inhàbils s'entendran efectuades en la primera hora del primer dia hàbil següent. Per a això, en l'assentament d'entrada s'inscriuran com a data i hora de la presentació aquelles en les quals es va produir efectivament la recepció, constant com a data i hora d'entrada la primera hora del primer dia hàbil següent.
- L'entrada de les sol·licituds s'entendran rebudes en el termini establert si s'inicia la transmissió dins d'aquest dia i es finalitza amb èxit. A l'efecte de còmput de terminis, serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigni en el rebut expedit per la unitat de registre.
- No es donarà sortida, a través del registre electrònic, a cap escrit o comunicació en dia inhàbil.
- Es consideren dies inhàbils, a l'efecte del registre electrònic de l'Administració Municipal, els dissabtes, diumenges i els establerts com a dies festius al calendari oficial de festes laborals de l'Estat, de la Comunitat Autònoma i pels de la capitalitat del municipi. A aquests efectes, es podrà consultar el calendari publicat a la seu electrònica.
CAPÍTOL 5
Notificacions electròniques
Article 18
Condicions generals de les notificacions
Les notificacions es practicaran preferentment per mitjans electrònics i, en tot cas, quan l'interessat resulti obligat a rebre-les per aquesta via.
No obstant l'anterior, les Administracions podran practicar les notificacions per mitjans no electrònics en els següents suposits.
a) Quan la notificació es realitzi en ocasió de la compareixença espontània de l'interessat o el seu representant en les oficines d'assistència en matèria de registre i sol·liciti la comunicació o la notificació personal en aquest moment.
b) Quan per assegurar l'eficàcia de l'actuació administrativa resulti necessari practicar la notificació per lliurament directe d'un empleat públic de l'Administració notificante.
Amb independència del mitjà utilitzat, les notificacions seran vàlides sempre que permetin tenir constància del seu enviament o posada a disposició, de la recepció o accés per l'interessat o el seu representant, de les seves dates i hores, del contingut íntegre, i de la identitat fidedigna del remitent i destinatari d'aquesta. L'acreditació de la notificació efectuada s'incorporarà a l'expedient.
Els interessats que no estiguin obligats a rebre notificacions electròniques, podran decidir i comunicar en qualsevol moment a l'Administració Pública, mitjançant els models normalitzats que s'estableixin a aquest efecte, que les notificacions successives es practiquin o deixin de practicar-se per mitjans electrònics.
El consentiment dels interessats podrà tenir caràcter general per a tots els tràmits que els relacionin amb l'Administració Municipal o per a un o diversos tràmits segons s'hagi manifestat.
L'interessat podrà així mateix, durant la tramitació del procediment, modificar la manera de comunicar-se amb l'Administració Municipal, optant per un mitjà diferent de l'inicialment triat, bé determinant que es realitzi la notificació a partir d'aquest moment mitjançant via electrònica o revocant el consentiment de notificació electrònica perquè es practiqui la notificació via postal, en aquest cas haurà de comunicar-ho a l'òrgan competent i assenyalar un domicili postal on practicar les successives notificacions.
Aquesta modificació començarà a produir efectes respecte de les comunicacions que es produeixin a partir de l'endemà a la seva recepció en el registre de l'òrgan competent.
Article 19
Pràctica de les notificacions electròniques
La pràctica de la notificació electrònica es realitzarà per compareixença electrònica.
La notificació per compareixença electrònica consisteix en l'accés per part de l'interessat degudament identificat, al contingut de l'actuació administrativa corresponent a través de la seu electrònica de l'Administració Municipal.
Perquè la compareixença electrònica produeixi els efectes de notificació, es requerirà que reuneixi les següents condicions:
- Amb caràcter previ a l'accés al seu contingut, l'interessat haurà de visualitzar un avís del caràcter de notificació de l'actuació administrativa que tindrà aquest accés.
- El sistema d'informació corresponent deixarà constància d'aquest accés amb indicació de data i hora, moment a partir del qual la notificació s'entendrà practicada a tots els efectes legals.
El sistema de notificació permetrà acreditar la data i l'hora en què es produeixi la posada a la disposició de l'interessat de l'acte objecte de notificació, així com la d'accés al seu contingut.
Quan la notificació per mitjans electrònics sigui de caràcter obligatori, o hagi estat expressament triada per l'interessat, s'entendrà rebutjada quan hagin transcorregut deu dies naturals des de la posada a la disposició de la notificació sense que s'accedeixi al seu contingut.
CAPÍTOL 6
Relacions a través de mitjans electrònics
Article 20
Persones físiques
Les persones físiques podran triar a tot moment si es comuniquen amb aquesta Administració Pública per a l'exercici dels seus drets i obligacions a través de mitjans electrònics o no, tret que estiguin obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques. El mitjà triat per la persona per comunicar-se amb aquesta Administració Pública podrà ser modificat per aquella en qualsevol moment, tal com s'ha determinat en l'Article 18 de la present Ordenança.
Article 21
Obligació de relació a través de mitjans electrònics
En tot cas, estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb aquesta Administració Pública per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu, almenys, els següents subjectes:
a) Les persones jurídiques.
b) Les entitats sense personalitat jurídica.
c) Els qui exerceixin una activitat professional per la qual es requereixi col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que realitzin amb les Administracions Públiques en exercici d'aquesta activitat professional. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'entendran inclosos els notaris i els registradors de la propietat i mercantils.
d) Els qui representin a un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
e) Els empleats d'aquesta Administració Pública per als tràmits i actuacions que realitzin amb aquesta per raó de la seva condició d'empleat públic.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL PRIMERA
Entrada en funcionament de la seu electrònica
La seu electrònica entrarà en funcionament, com a màxim, a les zero hores i un segon del dia 1 d'octubre de 2020.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL SEGONA
Entrada en funcionament del registre electrònic
El Registre electrònic entrarà en funcionament, com a màxim, a les zero hores i un segon del dia 1 d'octubre de 2020.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL TERCERA
Seguretat
La seguretat de les seus i registres electrònics, així com la de l'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, es regiran per l'establert en l'Esquema Nacional de Seguretat.
El Ple de l'Ajuntament aprovarà la seva política de seguretat amb el contingut mínim establert en l'Article 11 del Reial decret 3/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat en l'àmbit de l'Administració Electrònica.
S'haurà de donar publicitat en les corresponents seus electròniques a les declaracions de conformitat i als distintius de seguretat dels quals es disposi.
S'haurà de realitzar una auditoria regular ordinària almenys cada dos anys. Cada vegada que es produeixin modificacions substancials en el sistema d'informació que puguin repercutir en les mesures de seguretat requerides, s'haurà de realitzar una auditoria amb caràcter extraordinari, que determinarà la data de còmput per al càlcul dels dos anys. L'informe d'auditoria tindrà el contingut establert en l'Article 34.5 de l'Esquema Nacional de Seguretat.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL QUARTA
Protecció de dades
La prestació dels serveis i les relacions jurídiques a través de xarxes de telecomunicació es desenvoluparan de conformitat amb l'establert en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, i les disposicions específiques que regulen el tractament automatitzat de la informació, la propietat intel·lectual i els serveis de la societat de la informació.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL CINQUENA
Finestreta única de la Directiva de Serveis
L'Ajuntament garantirà, dins l'àmbit de les seves competències, que els prestadors de serveis puguin obtenir la informació i els formularis necessaris per a l'accés a una activitat i el seu exercici a través de la Finestreta Única de la Directiva de Serveis (www.eugo.es), així com conèixer les resolucions i la resta de comunicacions de les autoritats competents en relació amb les seves sol·licituds. Amb aquest objecte, l'Ajuntament impulsarà la coordinació per a la normalització dels formularis necessaris per a l'accés a una activitat i el seu exercici.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL SISENA
Habilitació de desenvolupament
S'habilita a l'Alcaldia Presidència perquè adopti les mesures organitzatives necessàries que permetin el desenvolupament de les previsions de la present Ordenança i pugui modificar els aspectes tècnics que siguin convenients per motius de normalització, interoperabilitat o, en general, adaptació al desenvolupament tecnològic.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL SETENA
Aplicació de les previsions contingudes en aquesta Ordenança
Les previsions contingudes en aquesta Ordenança seran d'aplicació tenint en compte l'estat de desenvolupament de les eines tecnològiques de l'Ajuntament, que procurarà adequar les seves aplicacions a les solucions disponibles en cada moment, sense perjudici dels períodes d'adaptació que siguin necessaris. Quan aquestes estiguin disponibles, es publicarà tal circumstància a la seu electrònica.
DISPOSICIÓ FINAL
Entrada en vigor
La present Ordenança, la redacció definitiva de la qual ha estat aprovada pel Ple de l'Ajuntament en sessió celebrada en data 28 de maig de 2020, es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província, i no entrarà en vigor fins que s'hagi publicat completament el seu text i hagi transcorregut el termini previst en l'Article 65.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, restant en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa”.
Búger, 4 de setembre de 2020
El batle
Pere Torrens Escalas