Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT D'EIVISSA

Núm. 8148
Conveni interadministratiu de cooperació entre l’Ajuntament d’Eivissa i l’Ajuntament de Sant Josep de Sa Talaia aprovat mitjançant acord de Ple de data 3 d’agost de 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb allò previst a l'article 11 de la Llei 40/2015, de l'1 d'octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic es fa públic el conveni interadministratiu de cooperació entre l'Ajuntament d'Eivissa i l'Ajuntament de Sant Josep de Sa Talaia aprovat mitjançant acord de Ple de data 3 d'agost de 2020.

Conveni interadministratiu de cooperació entre l'Ajuntament d'Eivissa i l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, per a la licitació i execució del “Projecte d'embelliment i renovació de les infraestructures del Carrer Murtra (del terme municipal de Sant Josep de sa Talaia) i un tram de l'Avinguda Pere Matutes Noguera (del terme municipal d'Eivissa)”

D'una part el Sr. Josep Marí Ribas, en qualitat d'Alcalde de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, en virtut de les atribucions i de conformitat amb l'acord del Ple de l'Ajuntament de data 15 de juny de 2019, assistit de la Secretària Municipal, María Domingo García.

D'altre part el Sr. Rafael Ruiz González, en qualitat d'Alcalde de l'Ajuntament d'Eivissa, en virtut de les atribucions i de conformitat amb l'acord del Ple de l'Ajuntament de data 15 de juny de 2019, assistit del Secretari Municipal, Joaquim Roca Mata.

ANTECEDENTS

I.- El Reial Decret-Llei 12/2019, d'11 d'octubre, pel qual s'adopten mesures urgents per pal·liar els efectes de la fallida del grup empresarial Thomas Cook, disposa la concessió directa d'una subvenció, per import de 8 milions d'euros, a l'objecte de recuperar la pèrdua de connectivitat, consolidar la diversificació i millora de l'oferta turística.

Aquesta subvenció es formalitza amb el Conveni signat el passat 22 de novembre de 2019 entre la Secretaria d'Estat de Turisme i la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball del Govern de les Illes Balears.

Tal i com s'especifica a l'annex del conveni la zona on es projecta l'actuació compleix l'objectiu de millorar i enfortir la competitivitat de l'oferta turística a una àrea madura i també el requisit d'actuar a una zona madura que alhora una destinació clau, entre les afectades per la fallida del grup Thomas Cook.

Al referit annex també s'enumeren les inversions turístiques, entre elles, aquesta projectada a Eivissa, per un import de 1.600.000 €

II.- Atesa la Resolució del Conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball del Govern de les Illes Balears de data 15 de juny de 2020, per a la concessió d'una subvenció directa per un import d'un milió sis-cents mil euros (1.600.000,00 €) a favor de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, amb la finalitat de finançar parcialment les despeses per a la realització del Projecte d'Actuacions i millores en accessos i equipaments, canvi de mobiliari urbà i renovació de la façana que dona a la mar, dels termes municipals d'Eivissa i Sant Josep. Annex I al present Conveni.

III.- L'avantprojecte encomanat per l'Ajuntament de Sant Josep corresponent a les esmentades obres , denominat “Embelliment i renovació de les infraestructures del carrer Murtra i l'av. Pere Matutes Noguera”, que ha pressupostat les obres en 1.588.902,77€. tal i com consta a la memòria valorada que s'adjunta com a Annex II al present Conveni.

IV.- En data 7 de febrer de 2020, l'Alcalde d'Eivissa ha manifestat estar d'acord en el contingut del primer avantprojecte així com en el fet de que sigui l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia qui liciti el projecte i executi les obres.

V.-Que interessa als Ajuntaments d'Eivissa i de Sant Josep de sa Talaia aprovar el conveni de conformitat amb el qual l'Ajuntament d'Eivissa encomanarà a l'ajuntament de Sant Josep de sa Talaia la gestió i l'execució del projecte, la qual es formalitzarà per acord del Ple d'acord amb l'article 11 i 47 de la llei 40/2015 de 1 d'octubre de Règim Jurídic del Sector Públic, per la qual cosa

EXPOSEN

La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic (LRJSP), recull en el seu article 3.1.k) el principi de cooperació, col·laboració i coordinació entre les administracions públiques; i en els articles 47 a 53 es desenvolupa un règim complet dels convenis, que fixa el seu contingut mínim, classes, durada i extinció, i assegura així mateix el seu control per part del de Tribunal de Comptes. En aquest sentit, la lletra a) de l'apartat 2 de l'article 47 LRJSP estableix com un dels tipus de conveni que poden subscriure les administracions públiques els convenis interadministratius. Per la seva banda, l'article 140.1 LRJSP manifesta que les diferents administracions públiques actuen i es relacionen amb altres administracions d'acord, entre d'altres principis, amb l'assenyalat en la lletra d), és a dir: “Cooperació, quan dues o més Administracions Publiques, de manera voluntària i en exercici de les seves competències, assumeixen compromisos específics en nom d'una acció comuna”.

Per la seva banda la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23 / UE i 2014/24 / UE, de 26 de febrer de 2014 (LCSP), en el seu article 6.1 admet la possibilitat que les administracions públiques subscriguin convenis exclosos de l'àmbit d'aplicació d'aquesta Llei, sempre que el seu contingut no estigui comprès en el dels contractes regulats en la mateixa i que compleixin les condicions que en l'esmentat apartat s'expressen, i entre elles que el conveni estableixi o desenvolupi una cooperació entre les entitats participants amb la finalitat de garantir que els serveis públics que els incumbeixen es presten de manera que s'aconsegueixin els objectius que tenen en comú , i que el desenvolupament de la cooperació es guiï únicament per consideracions relacionades amb l'interès públic.

A més, la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, en el seu article 31 estableix el següent:

«1. Les entitats pertanyents al sector públic podran cooperar entre si d'alguna de les següents formes, sense que el resultat d'aquesta cooperació pugui qualificar-se com a contractual:

Mitjançant sistemes de cooperació horitzontal entre entitats pertanyents al sector públic, prèvia celebració dels corresponents convenis, en les condicions i amb els límits que s'estableixen a l'apartat 1 de l'article 6.

2. Als efectes del que disposa l'apartat anterior, les entitats pertanyents al sector públic podran, en tot cas, acordar la realització conjunta de contractacions específiques.

3. Quan un procediment de contractació es desenvolupi íntegrament de manera conjunta en nom i per compte de diverses entitats, aquestes tindran la responsabilitat conjunta del compliment de les seues obligacions. Això s'aplicarà també en aquells casos en què una sola entitat administri el procediment, per compte propi i per compte de les altres entitats interessades

Quan un procediment de contractació no es desenvolupi íntegrament en nom i per compte de les entitats interessades, aquestes només tindran la responsabilitat conjunta per aquelles parts que s'hagin dut a terme conjuntament. Cada entitat serà única responsable del compliment de les seues obligacions pel que fa a les parts que dugui a terme en el seu propi nom i per compte propi »

Finalment, la legislació de règim local admet la figura del conveni interadministratiu, establint l'article 57 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local el següent: «La cooperació econòmica, tècnica i administrativa entre l'Administració local i les Administracions de l'Estat i de les Comunitats autònomes, tant en serveis locals com en assumptes d'interès comú, es desenvoluparà amb caràcter voluntari, sota les formes i en els termes previstos en les lleis, i poden tenir lloc, en tot cas, mitjançant els consorcis o els convenis administratius que subscriguin», condicionant la subscripció de convenis a la millora de l'eficiència de la gestió pública, l'eliminació de duplicitats administratives i el compliment de la legislació d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.

És competència de Ple l'aprovació de convenis interadministratius en virtut dels quals es produeixi transferència de funcions o activitats a altres Administracions públiques, requerint majoria absoluta per a la seua aprovació, d'acord amb el que disposa l'article 47.2 h) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril.

Prèviament l'Ajuntament d'Eivissa ha facultat l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per fer les gestions necessàries per a la redacció del projecte tècnic.

CLÀUSULES

Primera – Objecte i termes del Conveni.

L'objecte d'aquest conveni és regular la cooperació entre ambdós Ajuntaments, en els termes que s'estableixen a l'article 31 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per a l'execució de les actuacions anomenades

«Projecte d'embelliment i renovació de les infraestructures del Carrer Murtra (del terme municipal de Sant Josep de sa Talaia) i un tram de l'Avinguda Pere Matutes Noguera (del terme municipal d'Eivissa)», d'acord amb les següents previsions:

L'Ajuntament d'Eivissa encomena a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia la gestió i l'execució del projecte, la qual es formalitzarà per acord del Ple d'acord amb l'article 11 i 47 de la llei 40/2015 de 1 d'octubre de Règim Jurídic del Sector Públic,

L'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia accepta l'encomena de gestió atorgada.

 

​​​​​​​a) Redacció del projecte d'obres

-L'Ajuntament de Sant Josep, en nom propi i en el marc del present conveni interadministratiu de cooperació, encarregarà la redacció de la documentació tècnica i de projecció de les obres.

L'objecte del contracte inclourà:

-La redacció del projecte constructiu (inclòs el de seguretat i salut ).

b) Licitació del contracte d'obres

Una vegada es disposi del corresponent projecte d'obres, que haurà de ser supervisat i aprovat per part d'ambdós Ajuntaments, i replantejat el projecte d'obres, que comprovarà la realitat geomètrica de l'obra i la disponibilitat dels terrenys necessaris per a la seva normal execució, en els termes de l'article 236 LCSP, l'Ajuntament de Sant Josep procedirà a licitar les obres.

El termini d' execució de les obres s'estima en 4 mesos a partir de la signatura del contracte amb l'empresa adjudicatària, sense perjudici dels ajustaments que puguin sorgir de la redacció definitiva del projecte i de la licitació, si escau.

Segons els estudis preliminars realitzats el cost total de les actuacions es preveu en 1.671.691,83 €, IVA inclòs que es desglossen de la forma següent:

  • Redacció de avantprojecte ................................ 10.070,00€
  • Redacció projecte d'obres ..................................17.545,00€
  • Direcció d'obra ....................................................33.104,44€
  • Coordinació de la seguretat i salut ......................11.034,81€
  • Pressupost d'execució Contracta....................1.588.902,77€
  • 1% Aportació Cultural .......................................... 11.034.81€

Segona. – Obligacions bàsiques de les parts.

Aquest Conveni és vinculant per les parts signants, amb els drets i obligacions que es generin.

Per l'efectivitat del present Conveni, ambdós Ajuntaments, a través dels seus Serveis Tècnics, facilitaran tota la informació municipal necessària per a la redacció del projecte tècnic.

En el supòsit que el cost final i total de les actuacions objecte del present conveni, sigui d'un import superior a la subvenció de 1.600.000€, s'haurà de formalitzar la corresponent addenda al present conveni que reculli aquesta situació; a aquesta addenda es concretarà l'import de la despesa, així com el repartiment dels costos per a cadascuna de les parts, havent-se de tenir en compte per al repartiment a quin municipi afecta l'augment del costos inicialment previstos.

L'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia queda obligat a :

a.- Gestionar la subvenció rebuda, aplicar-la al projecte i justificar-la.

b.- Encarregar el projecte constructiu

c.- Licitar l'execució de les obres i la direcció facultativa corresponent conforme a la normativa contractual vigent.

d.- Dur a terme totes les actuacions corresponents a l'òrgan de contractació de les obres, amb les prerrogatives, els drets i deures inherents a aquesta condició.

e.- Abonar en primera instància als contractistes adjudicataris les factures i certificacions d'obra i qualsevol incidència contractual que comporti un augment de pressupost, amb les especificacions establertes en les clàusules d'aquest conveni.

Tercera - Règim de licitació

A L'Ajuntament de Sant Josep, com a òrgan de contractació li correspondran tots els drets, deures i prerrogatives, establertes a la normativa vigent sobre contractació pública.

Existència de crèdit.- L'Ajuntament de Sant Josep certificarà l'existència de crèdit per a la licitació de les obres.

Abans que l'òrgan de contractació municipal aprovi l'expedient de contractació, el projecte definitiu, i els plecs de prescripcions tècniques i de clàusules administratives particulars es facilitaran a l'Ajuntament d'Eivissa, a través de la Comissió de seguiment, el qual a aquest efecte, pot demanar que s'hi incloguin modificacions.

 

Quarta .- Règim d'execució de les obres.

L'Ajuntament de Sant Josep, com a òrgan de contractació, a través de la direcció facultativa ha d'expedir mensualment, dins els primers 10 dies següents al mes que correspongui, els certificats que comprenguin l'obra executada durant aquest període de temps.

Igualment, l'Ajuntament de Sant Josep ha de pagar els certificats d'obres en els terminis legalment establerts.

Totes les incidències que se'n derivin de l'execució de les obres que suposin increment econòmic (modificacions del projecte, del contracte, certificacions finals, revisions de preu, liquidacions, direcció d'obra, etc) hauran de sotmetre's al següent procediment:

I. Notificació per part de l'Ajuntament de Sant Josep a la Comissió de seguiment del Conveni de la circumstància que hagi donat lloc a la incidència, acompanyant quanta documentació sigui necessària.

II. Autorització per part de la Comissió de seguiment.

En el cas de necessitat de modificació contractual derivada de modificació de projecte, l'Ajuntament de Sant Josep serà l'encarregat de gestionar i supervisar el procés tècnic de modificació (propostes de preus contradictoris, propostes de redacció de projecte modificat), quedant facultat per a recaptar el seu parer jurídic a aquests efectes.

III. Instrumentació de la corresponent addenda al present conveni en cas de ser necessari, que reculli aquesta situació; a aquesta addenda es concretarà l'import de la despesa, així com el sistema de finançament de la mateixa, assumint cada Ajuntament l'import que li pertoqui en funció de a quin municipi afectin les obres objecte de la modificació contractual.

IV. Tramitació municipal de l'expedient de modificació contractual.

Cinquena. – Finançament de les actuacions.

Les actuacions previstes en aquest conveni es financen mitjançant subvenció de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball amb motiu del conveni signat entre la Secretària d'Estat de Turisme i el Govern Balear, de mesures urgents per pal·liar els efectes de la fallida del Grup empresarial Thomas Cook.

Sisena.- Clàusula genèrica de repartiment de responsabilitats

Correspondrà a l'Ajuntament de Sant Josep, com a administració beneficiària de les subvencions, la seva adequada justificació.

En el cas que les despeses previstes d'algun dels contractes previstos en aquest conveni fos considerada com a no elegibles per alguna de les administracions concedents de les subvencions, l'Ajuntament d'Eivissa es compromet a abonar a l'Ajuntament de Sant Josep el seu percentatge en el total de la part no subvencionada.

Igualment es procedirà en el cas de reintegrament total o parcial de les subvencions rebudes, sempre que el reintegrament no fos degut a causa imputable a l'Ajuntament de Sant Josep

De la mateixa manera es procedirà en cas que el cost total superi el previst, o en cas d'augments del cost derivats d'incidències durant l'execució del contracte que puguin suposar un increment de la despesa, com ara augment de mesures, revisions de preus, variacions de tipus impositius que afectin al preu i altres casos anàlegs.

Setena – Causes de resolució del Conveni.

Són causes generals de resolució del Conveni les següents:

  1. El mutu acord. En el cas que ambdues parts considerin necessari rescindir el Conveni per aquesta causa, s'hauran d'acreditar la causa i les circumstàncies concurrents i s'hauran de recollir les condicions i els pactes relacionats amb la resolució en un document subscrit per ambdues parts.

Així mateix serà d'aplicació el que disposa l'article 51 de la Llei 40/2015 d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Vuitena.- Comissió de seguiment

Es constituirà una Comissió paritària de seguiment del projecte formada per un president, un secretari i representants que en cada cas assisteixin a proposta dels respectius Alcaldes de cadascun dels Ajuntaments.

Les funcions que desenvoluparà seran les d'impulsar i coordinar entre els dos Ajuntaments l'execució, la realització i el seguiment dels treballs del projecte objecte del present conveni.

La periodicitat de les sessions serà com a mínim amb caràcter trimestral, sense prejudici que, de forma extraordinària es pugui reunir a petició de qualsevol de les parts, quan algun assumpte així ho requereixi. A la constitució de la comissió es podrà determinar una altra periodicitat o qualsevol altra norma sobre funcionament.

Sense perjudici del que s'estableix a la clàusula quarta, la Comissió de seguiment també haurà de donar el vistiplau al projecte d'obres que serà objecte de licitació, i als plecs de prescripcions tècniques i de clàusules administratives que aprovarà l'Ajuntament de Sant Josep.

Novena.- Vigència del Conveni.

Aquest conveni tindrà una durada màxima de 4 anys, podent-se prorrogar dina a 4 anys mes, extingint-se pel compliment de les actuacions que constitueixen el seu objecte o per la seva resolució. En aquest sentit, una vegada recepcionades les obres, la vigència finalitzarà una vegada hagi finalitzat el període de garantia de les mateixes i no existeixin quantitats pendents de pagament.

Desena. Naturalesa i jurisdicció

El present conveni te naturalesa administrativa, per tant, per resoldre els dubtes que puguin produir-se s'estarà al dispost a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic. Les qüestions litigioses que es suscitin en relació a la interpretació i execució del conveni, resten sotmeses a la jurisdicció contenciosa administrativa.

I com a prova de conformitat amb tot el que s'hi manifesta i convé, signen el present Conveni, per triplicat i a un sol efecte, en la data i al lloc de l'encapçalament.

L'Alcalde de Sant Josep de sa Talaia                                                                                       L'Alcalde d'Eivissa

Sign.: Josep Marí Ribas                                                                                                           Sign.: Rafael Ruiz González

 

La Secretària de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia                                                       El Secretari de l'Ajuntament d'Eivissa

Sign.: María Domingo García                                                                                                 Sign.: Joaquim Roca Mata

 

Eivissa, 2 de setembre de 2020

La regidora delegada Elena López Bonet