Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 8124
Resolució del conseller d’Educació, Universitat i Recerca de 26 d’agost de 2020 per la qual es convoquen ajuts, corresponents a l’any 2020, adreçats a la xarxa educativa complementària a la xarxa d’escoletes públiques de les Illes Balears per a la compra de material de protecció contra la COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, estableix en l'article 12 que l'educació infantil té caràcter voluntari i que, amb l'objectiu de respectar la responsabilitat fonamental dels pares o tutors en aquesta etapa, els centres d'educació infantil han de cooperar estretament amb ells.

2. L'article 15.1 de la Llei esmentada especifica que les administracions públiques han de promoure un increment progressiu de l'oferta de places públiques al primer cicle d'educació infantil (0-3 anys). De la mateixa manera, han de coordinar les polítiques de cooperació entre si i amb altres entitats per assegurar l'oferta educativa en aquest cicle. Per tot això, cal determinar les condicions en les quals es poden establir convenis amb les corporacions locals, amb altres administracions i amb entitats privades sense ànim de lucre.

3. El Decret 23/2020, de 31 de juliol, pel qual s'aprova el Text Consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil, disposa en l'article 3 que les administracions públiques han de promoure una oferta suficient de places de primer cicle d'educació infantil d'acord amb les necessitats de cada nucli de població. A tal fi, s'han de determinar les condicions en les quals poden establir-se convenis amb les corporacions locals i amb altres administracions.

4. El Decret 16/2019, de 15 de març, pel qual es modifica el Decret 131/2008, de 28 de novembre, pel qual s'estableix i regula la xarxa d'escoles infantils públiques i els serveis per a l'educació de la primera infància de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es crea l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància (BOIB núm. 35, de 16 de març), modifica l'article 4.1, que queda redactat de la manera següent: «Mitjançant resolució, el conseller d'Educació i Universitat convocarà els ajuts corresponents per a la creació i la consolidació de places de primer cicle d'educació infantil; per al sosteniment de centres de primer cicle d'educació infantil; per a l'oferta d'activitats, serveis i programes per a l'enfortiment de les capacitats educatives de les famílies amb infants menors de tres anys, tenguin o no fills o filles escolaritzats; per al funcionament de serveis educatius d'atenció primerenca, i per a les ajudes a l'escolarització dels infants de les famílies més vulnerables socialment; especialment, de les famílies en risc d'exclusió social».

5. L'esmentat Decret 16/2019 modifica el punt 1 de la disposició addicional segona del Decret 131/2008, que passa a tenir la redacció següent: «La Conselleria d'Educació i Universitat, sola o juntament amb consells insulars i/o ajuntaments, pot establir convenis amb entitats privades, prioritàriament amb entitats privades sense finalitat de lucre, i amb cooperatives de treball associat per a la consolidació de places, per al sosteniment de centres educatius autoritzats de titularitat privada de primer cicle d'educació infantil i per al desenvolupament d'activitats, serveis i programes per a l'enfortiment de les capacitats educatives de les famílies amb infants de menys de tres anys, així com per a l'assessorament i les funcions pròpies dels serveis educatius d'atenció primerenca». A més, afegeix el punt 3, que diu: «Aquests centres constituiran una xarxa educativa complementària a la xarxa d'escoletes públiques per tal de garantir el dret a l'educació dels infants». Poden participar en la convocatòria totes les entitats que s'hagin integrat a la xarxa mitjançant la subscripció del conveni previst en aquesta disposició addicional.

6. En data 14 de març, el Govern de l'Estat va decretar l'estat d'alarma a través del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19. En particular, això afecta a l'activitat dels centres educatius de primer cicle d'educació infantil, ja que, segons l'article 9 del Reial decret, se suspèn l'activitat educativa presencial en tots els centres i etapes, cicles, graus, cursos i nivells d'ensenyament prevists en l'article 3 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, inclòs l'ensenyament universitari, així com qualsevol altra activitat educativa o de formació impartides en altres centres públics o privats.

7. A partir del 25 de maig, amb la publicació de la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 25 de maig de 2020 per la qual s'aprova el Protocol per a la fase 2 del procés de desescalada progressiva per als centres educatius no universitaris de la comunitat autònoma de les Illes Balears, s'inicia l'activitat lectiva en els centres de primer cicle d'educació infantil. En particular, a partir d'aquest dia, les mesures de protecció que s'han de dur a terme dins el centre impliquen una despesa en material d'autoprotecció, especialment en màscares, pantalles i gel hidroalcohòlic.

8. En la Resolució conjunta del conseller d'Educació, Universitat i Recerca i de la consellera de Salut i Consum de 6 de juliol de 2020 per la qual s'aproven les mesures excepcionals de prevenció i contenció, coordinació i d'organització i funcionament per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID19 per als centres educatius no universitaris de la comunitat autònoma de les Illes Balears per al curs 2020-2021 (BOIB núm. 119, de 7 de juliol), s'estableix el material necessari per a l'autoprotecció, així com el seu ús i aplicacions.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 106, de 4 de maig).

2. El Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 (BOE núm. 67, de 14 de març de 2020).

3. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).

4. El Decret 23/2020, de 31 de juliol, pel qual s'aprova el Text Consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil (BOIB núm. 135, d'1 d'agost).

5. El Decret 16/2019, de 15 de març, pel qual es modifica el Decret 131/2008, de 28 de novembre, pel qual s'estableix i regula la xarxa d'escoles infantils públiques i els serveis per a l'educació de la primera infància de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es crea l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància (BOIB núm. 35, de 16 de març).

6. L'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol).

7. La Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 25 de maig de 2020 per la qual s'aprova el Protocol per a la fase 2 del procés de desescalada progressiva per als centres educatius no universitaris de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 92, de 25 de maig).

8. La Resolució conjunta del conseller d'Educació, Universitat i Recerca i de la consellera de Salut i Consum de 6 de juliol de 2020 per la qual s'aproven les mesures excepcionals de prevenció i contenció, coordinació i d'organització i funcionament per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 per als centres educatius no universitaris de la comunitat autònoma de les Illes Balears per al curs 2020-2021 (BOIB núm. 119, de 7 de juliol).

Per tot això, d'acord amb el que disposen l'article 15.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), i l'article 4 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol); segons la Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 31 de març de 2020 per la qual es modifica l'annex al Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 48, d'1 d'abril); a proposta de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa; amb l'informe previ de la Direcció General de Pressuposts i Finançament; i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 1/2019 de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

 

Resolució

1. Publicar la convocatòria d'ajuts, corresponents a l'any 2020, adreçats a la xarxa educativa complementària a la xarxa d'escoletes públiques de les Illes Balears per a la compra de material de protecció contra la COVID-19, la qual figura en l'annex 1.

2. Publicar el model de sol·licitud, el qual figura en l'annex 2 d'aquesta Resolució.

3. Publicar el model de declaració responsable, el qual figura en l'annex 3 d'aquesta Resolució.

4. Publicar el model de memòria econòmica, el qual figura en l'annex 4 d'aquesta Resolució.

5. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

​​​​​​​Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Conseller d'Educació, Universitat i Recerca en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 26 d'agost de 2020

El conseller d'Educació, Universitat i Recerca Martí X. March i Cerdà


ANNEX 1 Bases de la convocatòria

Primer

Objecte

1. L'objecte d'aquesta Resolució és convocar ajuts per als centres que, en data 1 de setembre de 2020, tenguin signat el conveni de xarxa educativa complementària a la xarxa d'escoletes públiques de primer cicle d'educació infantil de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, establert mitjançant la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 3 de maig de 2019 per la qual s'aprova el model de conveni de col·laboració entre el Govern de les Illes Balears i les entitats privades interessades per millorar l'oferta de places de primer cicle d'educació infantil i les condicions educatives de la primera infància (BOIB núm. 63, de 9 de maig).

2. Els ajuts tenen per objecte contribuir a les despeses derivades de la compra de material d'autoprotecció per poder seguir les instruccions de caràcter sanitari publicades en la Resolució conjunta del conseller d'Educació, Universitat i Recerca i de la consellera de Salut i Consum de 6 de juliol de 2020 per la qual s'aproven les mesures excepcionals de prevenció, contenció, coordinació i d'organització i funcionament per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 per als centres educatius no universitaris de la comunitat autònoma de les Illes Balears per al curs 2020-2021. L'ajut ha de cobrir el material que s'hagi comprat entre el 22 de maig de 2020, data d'autorització de l'obertura dels centres de primer cicle d'educació infantil dins el marc del procés de desescalada, i el 25 setembre de 2020. Aquest material s'ha de fer servir per a l'activitat lectiva del curs 2019-2020 a partir de la data de la data de reobertura del centre i la de tot el curs escolar 2020-2021 (fins al 31 d'agost de 2021).

Segon

Quantia dels ajuts

Els beneficiaris de l'ajut rebran la quantia calculada a partir de la regla de càlcul següent:

  • 1 pantalla per cada mestre o educador: 7,00 euros.
  • 1 màscara reutilitzable per cada mestre o educador i per cada 35 dies lectius entre la data d'obertura del centre i el 30 de juny de 2021: 2,90 euros.
  • 1 dispensador de gel hidroalcohòlic per cada unitat i 2 per als espais comuns (aula d'usos múltiples i despatx) per cada 60 dies lectius entre la data d'obertura del centre i el 30 de juny de 2021: 10,70 euros.
  • 1 bata d'un sol ús per cada mestre o educador: 6,00 euros.
  • 1 màscara FFP2 per cada mestre o educador: 2,60 euros.

Tercer

Beneficiaris

Els beneficiaris d'aquests ajuts són els titulars dels centres que, en data de la resolució provisional de la present convocatòria,conformin la xarxa educativa complementària a la xarxa d'escoletes públiques de primer cicle d'educació infantil de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (d'ara endavant, xarxa complementària) que compleixin els requisits exigits en aquesta convocatòria.

Quart

Import i crèdit pressupostari

1. L'import econòmic d'aquesta convocatòria és de 25.000,00 euros, amb càrrec als pressuposts de la Comunitat Autònoma per a l'any 2020, imputables a la partida 13601 421K04 48000 00.

2. Quan l'import de les sol·licituds d'ajuts per al sosteniment de centres privats de primer cicle d'educació infantil de la xarxa complementària sigui superior a les quantitats màximes que fixa aquesta Resolució, la quantia total es repartirà de manera equitativa entre el nombre de professionals educatius reduint proporcionalment la quantia estipulada en l'apartat segon.

Cinquè

Requisits

Les entitats privades sol·licitants han de complir els requisits següents:

- Generals:

a) S'han d'haver integrat a la xarxa educativa complementària a la xarxa d'escoletes públiques de les Illes Balears abans de l'1 de setembre de 2020 mitjançant la subscripció d'un conveni en vigor amb la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca, tal com preveu el Decret 16/2019, de 15 de març, pel qual es modifica el Decret 131/2008, de 28 de novembre, pel qual s'estableix i regula la xarxa d'escoles infantils públiques i els serveis per a l'educació de la primera infància de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es crea l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància.

b) Han d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica abans que es formuli la proposta de resolució de concessió.

c) No han d'estar sotmeses a cap de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), i complir el que s'estableix en l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d'agost).

- Específics:

a) Les aules han d'estar en funcionament i han de tenir l'autorització corresponent de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca. El personal educatiu s'ha de calcular a partir de la dotació establerta en el Decret 60/2008, de 2 de maig, pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil.

b) Els centres per als quals se sol·licita l'ajut han d'estar integrats dins el programa per a la gestió educativa de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca del Govern de les Illes Balears (GESTIB) i s'han de mantenir actualitzats pel que fa a la gestió administrativa de l'alumnat i del professorat.

 

Sisè

Sol·licituds

1. Cada entitat privada ha de presentar una única sol·licitud conforme al model que figura en l'annex 2.

2. La sol·licitud d'ajuts s'ha de presentar al registre de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca (adreçada a la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa - IEPI) o a qualsevol dels llocs que determinen l'article 37.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Els impresos oficials de la sol·licitud i dels diferents annexos necessaris per poder sol·licitar i justificar la subvenció es troben a disposició de les persones interessades a la seu de l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància (Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, c. del Ter, 16, 2a, 07009, Palma) i a la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca (educacioiuniversitat.caib.es).

4. Per formalitzar la sol·licitud, cada entitat sol·licitant ha de presentar els documents següents:

a) Una sol·licitud, que s'ha de formalitzar per escrit mitjançant el model que figura en l'annex 2 d'aquesta Resolució. L'ha de signar la persona que té la titularitat o la representació legal suficient de l'entitat i s'hi ha d'adjuntar l'ofici de tramesa corresponent.

b) Una còpia compulsada del document acreditatiu del nomenament del representant legal.

c) Una còpia del DNI del representant legal.

d) Una còpia del NIF de l'entitat sol·licitant.

e) Una declaració responsable de la titularitat del compte bancari.

f) Una declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat d'acord amb el model de l'annex 3. Aquesta declaració ha d'incloure:

  • La declaració que totes les dades exposades són certes, que es compleixen els requisits del punt quart d'aquesta convocatòria i que se'n coneixen i accepten les bases.
  • La declaració de conèixer la legislació reguladora de la concessió d'ajuts públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les obligacions que assumeixen els beneficiaris, en especial l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), i l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol).
  • La declaració de no estar sotmès a cap de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions ni estar sotmès al que s'estableix en l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d'agost), per ser beneficiari de subvencions.
  • La declaració de tenir coneixement que qualsevol alteració de les condicions que es tenen en compte per concedir l'ajut pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.
  • La declaració de tenir coneixement que el falsejament de la declaració responsable comporta l'obligació de reintegrar l'ajut obtingut.

g) L'acreditació de trobar-se al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social (mitjançant el corresponent certificat expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social).

La Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca obtindrà d'ofici els certificats que acrediten que els sol·licitants es troben al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i amb la Hisenda autonòmica, atès que la presentació de la sol·licitud implica autoritzar l'òrgan instructor del procediment perquè, si escau, obtingui directament l'acreditació de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària. En el cas que l'entitat sol·licitant denegui aquesta autorització, s'ha d'aportar un certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària juntament amb la sol·licitud.

5. L'Administració pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar la sol·licitud de manera correcta.

Setè

Termini de presentació de les sol·licituds i d'esmena d'errades

1. El termini per presentar les sol·licituds és del 11 al 25 de setembre de 2020.

2. D'acord amb l'article 13.1.b) de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 i l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, si la sol·licitud o la documentació presentada té algun defecte o hi falta algun document, la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa ha de requerir l'entitat interessada perquè, en el termini màxim de deu dies hàbils, presenti els documents preceptius que manquen, amb l'advertiment exprés que si no ho fa s'entendrà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Vuitè

Instrucció i resolució del procediment

1. L'inici i la resolució del procediment per concedir les subvencions regulades en aquesta convocatòria corresponen al conseller d'Educació, Universitat i Recerca.

2. La Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa és l'òrgan competent per instruir el procediment.

3. La instrucció del procediment, la resolució de les sol·licituds i la notificació corresponent s'han de tramitar d'acord amb els articles 8 i 10 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009.

Novè

Comissió Avaluadora i avaluació de les sol·licituds

1. Es crea una comissió avaluadora, els membres de la qual són els següents:

a) President: la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa o la persona en qui delegui.

b) Secretari: una persona en representació de l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància.

c) Vocals:

  • Dues persones en representació de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.
  • Una persona en representació del Departament de Gestió Econòmica de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca.
  • Una persona en representació del Departament dels Serveis Jurídics.

2. L'examen i la valoració de les sol·licituds correspon a la Comissió Avaluadora, la qual exerceix les funcions següents:

a) Avaluar i qualificar les sol·licituds d'acord amb els criteris i els requisits establerts en aquesta Resolució.

b) Emetre l'informe, degudament motivat, que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

3. La Comissió Avaluadora pot demanar l'assessorament d'una persona en representació de la xarxa complementària per elaborar l'informe.

Desè

Concessió dels ajuts

1. La directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, basant-se en l'informe de la Comissió Avaluadora, ha d'emetre la proposta de resolució de concessió i denegació dels ajuts, que ha d'incloure una llista dels beneficiaris a qui es proposa atorgar la subvenció, així com una relació de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.

2. La proposta s'ha de publicar a la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca (http://educacioiuniversitat.caib.es).

Onzè

Límit de les subvencions i concurrència amb altres ajuts

L'import de les subvencions regulades en aquesta Resolució no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, de manera aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajuts, superi el cost de l'activitat subvencionada, d'acord amb l'article 20 del Text refós de la Llei de subvencions aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Dotzè

Resolució del procediment

1. El conseller d'Educació, Universitat i Recerca, a proposta de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, ha de resoldre el procediment derivat d'aquesta Resolució i ha de concedir o denegar els ajuts sol·licitats.

2. El termini màxim per resoldre els expedients és de sis mesos comptadors des de la data d'entrada de la sol·licitud al registre (d'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; l'article 15.3  i l'article 22.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 13.1.d) de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura).

3. La resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca posa fi a la via administrativa.

4. Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per concedir l'ajut i, en qualsevol cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

Tretzè

Obligacions de les entitats beneficiàries i terminis d'execució

Són obligacions dels beneficiaris dels ajuts les que estableixen l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, i l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, en especial, les següents:

a) Comunicar a l'òrgan que ha emès la proposta de resolució l'acceptació o la renúncia de la proposta de resolució en els termes de la resolució de convocatòria. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de vuit dies naturals comptadors des de la publicació de la proposta no es fa constar el contrari.

b) Acreditar, davant l'òrgan que ha concedit la subvenció, el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió dels ajuts i, si escau, el manteniment de l'activitat subvencionada.

c) Destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat. La no aplicació total o parcial de les quanties rebudes a les finalitats per a les quals la subvenció va ser concedida constitueix una infracció molt greu, segons l'article 53.b) del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i s'han d'aplicar les sancions previstes en l'article 58 del Text refós esmentat.

d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control de les administracions autonòmica, estatal i comunitària; de la Sindicatura de Comptes, o dels altres òrgans de control extern que siguin procedents.

e) Facilitar tota la informació referent als centres i programes que l'Administració educativa requereixi amb relació als ajuts concedits.

f) Fer constar de manera expressa el suport del Govern de les Illes Balears en la difusió del centre, així com la pertinença del centre a la xarxa educativa complementària a la xarxa d'escoletes públiques de les Illes Balears, tal com s'estableix en el conveni d'integració a la xarxa subscrit.

 

Cator

Justificació i pagament de la subvenció

1. L'activitat subvencionada s'ha de justificar mitjançant la presentació del model de document que figura en l'annex 4 d'aquesta convocatòria. Aquest document s'ha de presentar en el termini de deu dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicació de la proposta de resolució de concessió.

2. El pagament de les subvencions s'ha de tramitar una vegada resolta la convocatòria i justificada l'activitat subvencionada de conformitat amb el que estableix aquesta convocatòria.

3. Els pagaments s'efectuen mitjançant transferència bancària al compte que el beneficiari hagi indicat.

Quinzè

Revocació i reintegrament dels ajuts concedits

1. D'acord amb el que disposen els articles 43, 44 i 45 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, pertoca la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l'acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.

2. Per valorar i quantificar els possibles incompliments de les condicions imposades amb motiu de la concessió de la subvenció, s'han d'aplicar els criteris de gradació establerts en l'article 20 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009.

3. Per al reintegrament s'han d'aplicar els procediments prevists a aquest efecte en la legislació de finances, d'acord amb els quals s'ha de garantir l'audiència a les persones interessades.

Setzè

Règim d'infraccions i sancions

L'incompliment dels requisits establerts en aquesta Resolució dona lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert en el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Dissetè

Inspecció

D'acord amb el que disposa aquesta Resolució, les subvencions que concedeix la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca s'han de sotmetre a la inspecció, fiscalització i control corresponents, segons els articles 42 i 48 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. El beneficiari, d'acord amb l'article 11.d) del Text refós esmentat, s'ha de sotmetre a les actuacions de comprovació i de control financer que duguin a terme els òrgans competents i aportar tota la informació que se li requereixi en l'exercici d'aquestes actuacions.

Divuitè

Protecció de dades

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 (RGPD) i la normativa vigent en matèria de protecció de dades, us informam sobre el tractament que donarem a les dades personals que consigneu en les sol·licituds:

  • Finalitat del tractament i base jurídica: gestió de les sol·licituds d'acord amb el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, i els articles 6.1 lletres b) i c) del Reglament general de protecció de dades.
  • Responsable del tractament: Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.
  • Destinataris de les dades: Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca, Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, Tribunal de Comptes i Sindicatura de Comptes, als efectes de complir les obligacions financeres, tributàries i de la Seguretat Social.
  • Termini de conservació de les dades: les dades s'han de conservar durant el temps necessari per complir amb la finalitat per la qual es recullen i per determinar les possibles responsabilitats que es puguin derivar d'aquesta finalitat i del tractament de dades. És d'aplicació el que disposa la normativa d'arxius i documentació. Les dades econòmiques s'han de conservar d'acord amb allò que preveu la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.
  • Exercici de drets i reclamacions: la persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si escau, en els termes que estableix el Reglament general de protecció de dades) davant el responsable del tractament, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst a la Seu Electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es).

Una vegada rebuda la resposta del responsable o en el cas que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, la persona afectada pel tractament de les dades personals pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

  • Delegació de Protecció de Dades: la Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat

(pg. de Sagrera, 2, 07012 Palma; a/e: protecciodades@dpd.caib.es).

Documents adjunts