Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'ESPORLES

Núm. 8107
Modificació de l'Ordenança Fiscal reguladora de la taxa d'expedició de documents administratius de l'Ajuntament d'Esporles

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent-se publicat en el BOIB núm. 117 de dia 2 de juliol de 2020, anunci relatiu a l'aprovació de la modificació de la següent ordenança (exp. 541/20):

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA D'EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS

Article 1r

Fonament i naturalesa.

Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de Règim Local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 del Real Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el text refós de la llei reguladora de les hisendes locals, aquest ajuntament estableix la taxa d'expedició de documents administratius, que se regirà per aquesta ordenança fiscal, normes de la qual atenen el que preveu l'article 57 del citat RDL 2/2004, de 5 de març.

Article 2n

 Fet imposable.

1.- Constitueix el fet imposable de la taxa, l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents que expedeixi  i d'expedients que realitzi l'Administració o les Autoritats Municipals.

2.- A aquests efectes, s'entendrà tramitat a instància de part, qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada per la persona particular o redundi en el seu benefici malgrat no hagi mediat sol·licitud expressa de la persona interessada.

3.- No estarà subjecte a aquesta Taxa la tramitació de documents i expedients necessaris per al compliment  d'obligacions fiscals, així com les consultes tributàries, els expedients de devolució d'ingressos indeguts, els recursos administratius contra les resolucions municipals de qualsevol índole i els relatius a la prestació de serveis o realització d'activitats de competència municipal i a la utilització privativa o l'aprofitament especial de béns del domini públic municipal, els quals estan gravats per una altra Taxa Municipal o pels que s'exigeixi un preu públic per aquest Ajuntament.

Article 3r

Subjecte passiu.

Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a les quals fa referència l'article 33.4 de la Llei General Tributària que sol·licitin, provoquin o en interès del qual redundi la tramitació del document o expedient de què es tracti.

Article 4t

Responsable.

1.- Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a les quals fan referència l'article 42 de la Llei General Tributària.

2.- Seran responsables subsidiaris les persones responsables de l'administració de les societats, Sindicatura, Intervenció o Liquidació de pèrdues, concursos, societats i entitats en general, en els suposats i amb l'assoliment que assenyala l'article 43 de la Llei General Tributària.

Article 5è

Exempcions subjectives.

Gaudiran d'exempcions les persones contribuents en què concorrin alguna de les següents circumstàncies:

1.- Haver estat declarats pobres per precepte legal.

2.- Estar inscrits en el Padró de la Beneficència com a pobres de solemnitat.

3.- Haver obtingut el benefici judicial de pobresa, respecte dels expedients que han de sorgir efecte precisament, en el procediment judicial en el qual hagin estat declarats pobres.

 

Article 6è

Quota tributària.

1.- La quota tributària es determinarà per una quantitat assenyalada segons la naturalesa dels documents o expedients a tramitar, d'acord amb la tarifa que conté l'article següent.

2.- La quota de tarifa correspon a la tramitació completa, en cada instància, del document o expedient de què es tracti , des del seu inici fins a la seva resolució final, inclosa la certificació i notificació a l'interessat de l'acord recaigut.

3.- Les quotes resultants per aplicació de les tarifes anteriors s'incrementaran un 50 per 100 quan les persones interessades sol·licitin amb caràcter d'urgència la tramitació dels expedients que motivin el dret a percebre.

Article 7è

Tarifa.

La tarifa a la qual fa referència l'article anterior s'estructurà en els següents conceptes:

Concepte

Euros

Primer full útil de cada certificat expedit quan es refereixi a fets o acords, la data dels quals sigui inferior a 5  anys

A la resta de fulls, per full

1.20

1.50

Primer full útil de cada certificat expedit quan es refereixi a fets o acords la data dels quals sigui superior a cinc anys

A la resta de fulls, per full

2.00

3.00

(Cap dels supòsits anteriors serà d'aplicació a les persones a que es refereixi el Decret 36/1995  de 6 d'abril pel qual es constitueix el suport transitori comunitari en relació a la Llei 9/1997, d'1 de febrer d'acció social)

 

Certificat de dades contingudes a padrons municipals d'habitants (PMH) que no figurin en suport informàtic o microfilmació

9.00

Certificat o expedició de qualsevol altre document

1.20

Certificat de residència a efectes de la Llei 46/1981

0.60

Pliques participació en licitacions

18.00

Fotocòpies de documents

A3 B/N

A3 color

A4 B/N

A4 color

 

0.40

1.20

0.20

0.80

Escaneig de documents

 

Còpia en suport informàtic

5.00

Compulsa de documents

Els 5 primers fulls

A partir del 6è full

 

1.00

0.50

Certificacions de referència Cadastral Padrons IBI            

12.00

Participació en processos selectius:

Sense estudis universitaris                                                  

Amb estudis universitaris      

 

6.00

18.00

Certificats o informes de caràcter urbanístic que emeti el personal tècnic municipal i no impliqui desplaçament

30.00

Certificats o informes de caràcter urbanístic que emeti el personal tècnic municipal i que requereixin desplaçament

43.00

Informes tècnics no municipals més un 1% dels pressupost del projecte

90.00

Cèdules urbanístiques

15.00

Certificat final d'obra

30.00

Pròrrogues automàtiques de llicències urbanístiques

40.00

Llicència per tinència d'animals classificats potencialment perillosos segons la Llei 50/1999

23.00

Expedició de targetes d'armes

18.00

Certificat d'informació relativa a successos en què hagi intervengut la Policia Local quan no impliqui desplaçament

10.00

Certificat d'informació relativa a successos en què hagi intervengut la Policia Local quan impliqui desplaçament

26.00

Certificat/informe d'extracte informatiu per accident de trànsit

51.00

Certificat/informe de confecció d'atestat complet per accident de trànsit

110.00

Expedició de targetes d'aparcament regulat de vehicles ORA.

5,00

 

Article 8è

Bonificacions de la quota.

D'acord amb el que preveu l'article 12)c de la LLei 40/2003, de 18 de novembre de protecció a les famílies nombroses,  s'estableix una bonificació del 50% de l'import de la taxa de participació en processos selectius per a les persones integrants de família nombrosa que tenguin reconeguda tal condició.

Article 9è

Dret a percebre

1.- Es tendrà dret a percebre la taxa i neix l'obligació de contribuir quan se presenti la sol·licitud que iniciï la tramitació dels documents i expedients subjectes al tribut.

2.- En els casos als quals fa referència el número 2 de l'article 2n, el dret a percebre es produeix quan tenguin lloc les circumstàncies que proveeixin l'actuació municipal d'ofici o quan aquesta s'iniciï sense prèvia sol·licitud de l'interessat però redundi en el seu benefici.

Article 10è.- Declaració i ingrés.

1.- La Taxa s'exigirà en règim d'autoliquidació, pel procediment de segell municipal adherit a l'escrit de sol·licitud de la tramitació del document o expedient, o en aquests mateixos si aquell escrit no existís, o la sol·licitud no fos expressa.

2.- Els escrits rebuts pels conductes als quals fa referència l'article 66 de la Llei de Procediment Administratiu, que no venguin degudament reintegrats, seran admesos provisionalment, però no es podrà donar-los curs sense que s'esmeni la deficiència, a fi del qual es requeria a la persona interessada perquè, en el termini de deu dies aboni les quotes corresponents amb l'apercebiment que, transcorregut l'esmentat termini sense efectuar-lo, es tindran els escrits per no presentats i serà arxivada la sol·licitud.

Article 11è

Infraccions i sancions.

En tot el relatiu a la qualificació d'infraccions tributàries, així com de sancions que a les mateixes corresponguin en cada cas, s'estarà al disposat a la Llei General Tributària.

I havent transcorregut el termini d'exposició al públic de trenta (30) dies de duració a comptar des de l'esmentat anunci sense que s'hagi presenta cap reclamació o suggeriment, s'entén de conformitat amb el que disposa l'art. 17 del RDL 2/2004 de 5 de març definitivament aprovades.

La qual cosa es fa pública per al general coneixement i als efectes pertinents d'acord amb l'art. 17 del citat text legal

 

Esporles, 1 de setembre de 2020

La batlessa

Maria Ramon Salas