Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA
Núm. 8085
Resolució del conseller d’Educació, Universitat i Recerca de 28 d’agost de 2020 per la qual es convoca la constitució d’una borsa d’auxiliars de conversa de llengües estrangeres a les Illes Balears per tal de cobrir les renúncies dels auxiliars titulars seleccionats pel Ministeri d’Educació i Formació Professional
Un dels objectius prioritaris de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca és potenciar l'ensenyament i l'aprenentatge de les llengües estrangeres en el sistema educatiu de les Illes Balears amb la finalitat de millorar la competència comunicativa en una llengua estrangera dels estudiants.
La participació d'auxiliars de conversa nadius a les aules es considera molt necessària com a punt de referència per al desenvolupament d'una llengua viva. A més de constituir una pràctica internacionalment reconeguda per millorar la competència comunicativa en una llengua estrangera dels alumnes, els auxiliars de conversa contribueixen a un acostament més natural als aspectes geogràfics, socials, culturals, econòmics i d'actualitat dels països de referència, que suposen un increment en la motivació per aprendre llengües estrangeres i, alhora, aporten elements de contrast per comprendre millor la nostra pròpia cultura.
És per això que la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca participa des de fa diversos anys en el Programa d'Auxiliars de Conversa, dins el marc de col·laboració amb el Ministeri d'Educació i Formació Professional. Gràcies a aquest programa per al foment de l'aprenentatge de llengües estrangeres, la gran majoria de centres educatius de les Illes Balears ha acollit al llarg dels anys auxiliars de conversa nadius, amb uns resultats molt positius i beneficiosos tant per als alumnes com per als docents.
A través del Programa d'Auxiliars de Conversa, el Ministeri d'Educació i Formació Professional convoca, per a cada curs escolar, places per a auxiliars de conversa estrangers i selecciona els candidats titulars procedents de diferents països mitjançant comissions mixtes bilaterals formades per representants del Ministeri d'Educació i Formació Professional i per representants de les autoritats educatives del país corresponent; mentre que la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca s'encarrega d'assignar aquests auxiliars als centres docents de les Illes Balears, així com del pagament d'un ajut màxim de 700 € en concepte d'allotjament i manutenció per a cada auxiliar, des de l'1 d'octubre fins al 31 de maig, ambdós inclosos, i de la subscripció d'una pòlissa d'assegurança que garanteixi la cobertura sanitària i repatriació dels auxiliars.
El Ministeri d'Educació i Formació Professional també s'encarrega de gestionar una llista única de reserva de candidats substituts. No obstant això, una vegada s'esgota aquesta llista, les places no cobertes i/o les renúncies que es produeixen dels candidats titulars ja no es poden cobrir, deixant els centres educatius als què inicialment se'ls havia assignat un auxiliar de conversa sense la possibilitat de comptar amb aquest recurs pedagògic.
Per al curs escolar 2020-2021, el Ministeri d'Educació i Formació Professional, mitjançant la Resolució d' 11 de desembre de 2019, de la Secretaria d'Estat d'Educació i Formació Professional (BOE núm. 308, de 24 de desembre de 2019), ha convocat places per a auxiliars de conversa estrangers. En aquesta convocatòria s'estableixen els requisits de participació i els criteris de valoració de mèrits per a la selecció.
La conselleria d'Educació, Universitat i Recerca, una vegada comprovada la disponibilitat pressupostària, va sol·licitar al Ministeri, per al curs escolar 2020-2021, la selecció de 250 auxiliars de conversa per tal d'atendre, en la mesura del possible, les necessitats dels centres educatius de les Illes Balears. A aquest efecte, la Conselleria ha tramitat l'expedient de subvencions corresponent.
La Resolució per la qual es determinen els crèdits pressupostaris màxims que s'han de destinar als ajuts per dotar d'auxiliars de conversa els centres educatius de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al curs 2020-2021 (BOIB núm. 122, de 11 de juliol de 2020) preveu al punt 15 dels antecedents que, per tal de cobrir les baixes que es puguin produir en cas de renúncia dels auxiliars de conversa seleccionats pel Ministeri d'Educació i Formació Professional, i una vegada que s'hagi exhaurit la llista de reserva única de candidats substituts que gestiona el Ministeri, s'assignaran com a auxiliars de conversa als centres educatius de les Illes Balears aquells candidats seleccionats mitjançant convocatòria pública per formar part de la borsa d'auxiliars de conversa de llengües estrangeres que la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca constitueixi a tal efecte, si s'escau.
Tot i que el Ministeri d'Educació i Formació Professional encara no ha comunicat formalment a aquesta conselleria que la llista única de candidats disponibles per ocupar llocs d'auxiliar de conversa de llengües estrangeres (anglès, francès i alemany) s'ha exhaurit, atesa la situació generada per la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, les recomanacions d'alguns països de no viatjar a Espanya al menys durant el primer trimestre del curs escolar 2020-2021 i les restriccions actuals en l'entrada a la Unió Europea de ciutadans extracomunitaris, es considera oportú constituir una borsa d'auxiliars de conversa de llengües estrangeres mitjançant convocatòria pública.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1.Convocar la constitució d'una borsa d'auxiliars de conversa de llengües estrangeres a les Illes Balears per tal de cobrir les renúncies dels auxiliars titulars seleccionats pel Ministeri d'Educació i Formació Professional.
2.Aprovar les bases de la convocatòria per formar part de la borsa, així com dels criteris de gestió, en els termes que estableix l'annex 1 d'aquesta Resolució.
3.Establir el model de sol·licitud, que figura com a annex 2.
4.Establir la graella amb el barem de valoració de les sol·licituds, que figura com a annex 3.
5.Establir que aquesta Resolució es publiqui al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació, Universitat i Recerca en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 28 d'agost de 2020
El conseller d'Educació, Universitat i Recerca Marti X. March Cerdà
ANNEX 1 Bases de la convocatòria per formar part de la borsa d'auxiliars de conversa
Primer
Objecte
1.Aquesta Resolució té per objecte convocar la constitució d'una borsa d'auxiliars de conversa de llengües estrangeres (d'anglès, alemany i francès) a les Illes Balears, per al curs escolar 2020-2021, per tal de cobrir les renúncies dels auxiliars de conversa titulars.
2.Els auxiliars de conversa que es consideren titulars són aquells seleccionats pel Ministeri d'Educació i Formació Professional dins del marc del Programa d'Auxiliars de Conversa, subvencionats directament per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i assignats a centres educatius de les Illes Balears.
3.Els auxiliars seleccionats a través d'aquesta convocatòria passen a formar part, per idioma, d'una llista única ordenada segons la puntuació obtinguda i seran assignats als centres educatius en el cas que l'auxiliar de conversa titular hagi renunciat. En el cas que s'exhaureixi la borsa dels auxiliars seleccionats en aquesta convocatòria, es podrà aprovar una altra convocatòria pública per completar la borsa existent d'aspirants a auxiliars de conversa.
Segon
Règim jurídic
Aquesta convocatòria es regeix pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005) i per l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol de 2009).
Tercer
Dotació i crèdit pressupostari
La dotació i el crèdit pressupostari és el que estableix la Resolució per la qual es determinen els crèdits pressupostaris màxims que s'han de destinar als ajuts per dotar d'auxiliars de conversa els centres educatius de la comunitat autònoma de les Illes Balears per al curs 2020-2021, d'acord amb les bases de col·laboració entre la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca i el Ministeri d'Educació i Formació Professional (BOIB núm. 122 d'11 de juliol de 2020).
Quart
Principis i criteris de concessió dels ajuts
1.El procediment de selecció dels beneficiaris s'ha de dur a terme per concurs, d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació que estableix l'article 6.1 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.
2.Les sol·licituds admeses es valoraran d'acord amb els criteris establerts a l'apartat 11 d'aquesta Resolució i s'establirà un ordre de prelació entre les persones sol·licitants que siguin admeses.
Cinquè
Compatibilitat amb altres ajuts
Aquestes subvencions són compatibles amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals. L'import de les subvencions en cap cas pot ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada, segons el que disposen l'article 19.3 de la Llei de subvencions i l'article 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).
Sisè
Beneficiaris i requisits de les persones sol·licitants
Les persones sol·licitants que puguin obtenir la condició de beneficiàries, de conformitat amb el que s'estableix a l'article 9 del Decret legislatiu 2/2005, han de complir els requisits següents:
a)Tenir la nacionalitat o la residència permanent en un dels països amb els quals el Ministeri d'Educació i Formació Professional ha subscrit convenis bilaterals de cooperació educativa, cultural, científica i tècnica o memoràndums d'educació. Aquests països són els següents: Alemanya, Austràlia, Àustria, Bèlgica (francès o anglès), Bulgària (anglès), el Canadà (francès o anglès), la Xina (anglès), els Estats Units, la Federació Russa, les Filipines, Finlàndia (anglès), França, Irlanda, l'Índia (anglès), Itàlia, Luxemburg (anglès), Malta, el Marroc (francès), Noruega (anglès), Nova Zelanda, els Països Baixos (anglès), països d'Oceania (Fiji, les Illes Salomó, Tonga i Vanuatu), Portugal, el Regne Unit, la República de Singapur, Suècia (anglès), Suïssa (alemany o francès), Tunísia (francès) i qualsevol altre país que pugui subscriure un d'aquests convenis o memoràndums durant la vigència d'aquesta convocatòria.
També hi poden participar les persones que tenguin la nacionalitat d'un país un dels idiomes oficials del qual sigui algun dels que són objecte d'aquesta convocatòria —és a dir, l'anglès, el francès o l'alemany— o que hi tenguin la residència.
b)Haver estat alumne universitari del darrer curs o del penúltim durant el curs 2019-2020, o haver obtingut una titulació d'educació superior, o acreditar una experiència docent o formació en l'ensenyament de llengües estrangeres.
c)No patir cap malaltia que impossibiliti l'exercici de les seves funcions com a auxiliar de conversa.
Setè
Forma, lloc i termini de presentació de les sol·licituds
1.Les persones interessades a formar part de la borsa d'auxiliars de conversa han de presentar la sol·licitud emplenada i signada degudament d'acord amb el model que figura a l'annex 2. La sol·licitud, juntament amb la documentació ressenyada a l'apartat següent, s'ha d'adreçar al Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (carrer del Ter, 16, 2n pis, 07009, Palma) i s'ha de presentar al Registre de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca, de les delegacions territorials d'Educació d'Eivissa i Formentera i de Menorca o de qualsevol altre lloc previst a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
2.Si les persones interessades decideixen enviar les sol·licituds per correu postal, la documentació corresponent s'ha de presentar en un sobre obert per tal que l'ofici destinat a la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca es dati i s'hi faci figurar el que disposa l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el reglament que regula la prestació dels serveis postals. En cas que l'oficina de Correus corresponent no dati la sol·licitud, s'entendrà com a data vàlida de presentació la d'entrada al Registre de la Conselleria o a les dependències esmentades.
3.A la sol·licitud s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:
a)Fotocòpia del passaport o de la targeta de residència.
b)Fotocòpia compulsada de la titulació d'educació superior al·legada, o certificat d'estar matriculat al darrer o penúltim curs d'estudis de nivell universitari, o certificat que acrediti una experiència docent o formació en l'ensenyament de llengües estrangeres.
c)Certificat mèdic amb data de 2020 que acrediti que la persona interessada no pateix cap malaltia que impossibiliti l'exercici de les seves funcions com a auxiliar de conversa.
d)Documentació acreditativa dels mèrits al·legats en relació amb els criteris de valoració recollits a l'apartat onzè.
4.Juntament amb la sol·licitud (annex 2) cal adjuntar l'annex 3, en què consten els criteris de valoració, amb autovaloració.
5.El termini de presentació de les sol·licituds és de 20 dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
6.Si un cop analitzades les sol·licituds i la documentació presentades s'observa que hi ha defectes formals o falta alguns dels documents exigits, es requerirà la persona sol·licitant perquè en el termini de tres dies hàbils esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius, amb la indicació que si no ho fa així, s'entendrà que desisteix de la petició i l'expedient quedarà arxivat sense cap altre tràmit, amb la notificació prèvia de la resolució d'arxivament que dicti l'òrgan instructor del procediment.
Vuitè
Característiques, condicions i quantia de l'ajut
1.Els auxiliars de conversa substituts que la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca posi a disposició dels centres educatius de nivells no universitaris sostinguts amb fons públics han d'exercir la funció d'auxiliars lingüístics i ambaixadors culturals dirigits pel docent titular de la llengua estrangera corresponent.
2.El període de l'estada de l'auxiliar de conversa és el comprès entre l'1 d'octubre de 2020 i el 31 de maig de 2021, i el temps de durada de la seva activitat per cada curs acadèmic depèn del període que motivi la necessitat i, en tot cas, finalitzarà el 31 de maig de 2021.
3.Les persones seleccionades no poden ser assignades més de dos cursos escolars al mateix centre educatiu.
4.L'horari de l'auxiliar és de dotze hores setmanals, onze de les quals han de ser d'atenció directa als alumnes i una de coordinació amb l'equip docent. El període lectiu s'ha de concentrar, tant com sigui possible, en quatre dies consecutius com a màxim. En cas que l'auxiliar estigui destinat a dos centres, l'horari setmanal s'ha de repartir entre tots dos.
5.L'assignació mensual és de set-cents euros mensuals (700,00 euros) en concepte d'allotjament i manutenció, o la part proporcional al període del mes durant el qual es dugui a terme l'activitat.
6.La condició de beneficiari no dona lloc, sota cap concepte, a una relació laboral ni administrativa amb la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Novè
Instrucció del procediment
1.L'òrgan instructor és la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, la qual durà a terme les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar resolució, en el marc de l'article 16 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
2.En concret, correspon a l'òrgan instructor:
a)Determinar les persones admeses a la convocatòria.
b)Resoldre els dubtes d'interpretació que puguin sorgir en relació amb les bases reguladores de la subvenció i la convocatòria.
c)Sol·licitar l'informe de la Comissió Avaluadora.
d)Sol·licitar els informes que siguin necessaris per elaborar la proposta de resolució.
e)Requerir els documents complementaris que es considerin necessaris per tenir coneixement de les circumstàncies peculiars de cada cas, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats als ajuts.
f)Formular la proposta de resolució.
Desè
Comissió Avaluadora
1.La Comissió Avaluadora és l'òrgan col·legiat al qual correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre'n l'informe que ha de servir de base per a l'elaboració de la proposta de resolució que ha de formular la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.
2.La Comissió Avaluadora té la composició següent:
a)Presidència: la cap del Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, o persona en qui delegui.
b)Secretaria: un assessor tècnic del Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.
c)Vocalies:
-Un assessor tècnic de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.
-Un inspector, nomenat pel cap del Departament d'Inspecció Educativa.
-Un funcionari del Departament de Gestió Econòmica de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca.
3.La Comissió Avaluadora ha d'exercir les funcions següents:
a)Avaluar i qualificar les sol·licituds, d'acord amb els criteris i els requisits establerts en aquesta Resolució.
b)Una vegada revisades totes les sol·licituds i la documentació annexa, emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar de la proposta de resolució.
4.La Comissió pot demanar que l'òrgan instructor requereixi els documents complementaris necessaris per a un coneixement adequat de les circumstàncies peculiars de cada cas, a l'efecte de garantir el compliment de l'objecte de la convocatòria i la correcta aplicació dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.
Onzè
Criteris de valoració de les sol·licituds i selecció de les persones beneficiàries
Els criteris de valoració que s'han de tenir en compte per establir l'ordre de prelació entre els candidats admesos són els següents:
a)Estudis relacionats amb l'àrea d'educació, humanitats o ciències (fins a un màxim de 4,5 punts)
i)Per cada títol de llicenciatura, grau o equivalent: 2,5 punts.
ii)Per cada títol de diplomatura, màster o cicle formatiu de grau superior: 2 punts.
iii)Per cada títol de postgrau: 1 punt.
b)Titulació que acrediti la capacitació per ensenyar llengües estrangeres (fins a un màxim de 2 punts).
S'ha d'atorgar 1 punt per certificat que acrediti la capacitació per ensenyar llengües estrangeres (TEFL, CELTA, DaF, DaZ, CEFLE). S'han d'acreditar mitjançant la presentació del certificat corresponent.
c)Activitats de formació en l'àmbit de l'ensenyament de llengües (fins a un màxim de 2 punts).
Cursos de formació relacionats amb la docència d'una llengua. S'han d'atorgar 0,10 punts per cada 10 hores de formació. S'han d'acreditar mitjançant la presentació del certificat corresponent.
d)Participació en el Programa d'Auxiliars de Conversa (fins a un màxim de 3 punts).
Per haver participat en el programa d'auxiliars de conversa s'ha d'atorgar 1 punt per curs. S'ha d'acreditar mitjançant la presentació de la carta o cartes de nomenament corresponent.
e)Experiència en l'ensenyament de llengües estrangeres (fins a un màxim de 2 punts).
Per certificat o contracte laboral que acrediti les hores de docència d'una de les llengües estrangeres objecte d'aquesta convocatòria. S'han d'atorgar 0,20 punts per cada 10 hores de docència. S'ha d'acreditar mitjançant la presentació d'un certificat de l'empresa on s'hagi treballat o el contracte laboral.
)Participació en activitats de voluntariat, animació, ensenyaments artístics, música, dansa i art dramàtic (fins a un màxim d'1 punt).
Per haver participat en activitats de voluntariat, animació, ensenyaments artístics, música, dansa i art dramàtic. S'han d'atorgar 0,10 punts per cada 10 hores de participació en l'activitat. S'ha d'acreditar mitjançant la presentació d'un certificat del centre o institució on s'hagi desenvolupat l'activitat.
g)Coneixement d'espanyol o català (fins a un màxim d'1,50 punts per llengua cooficial).
Per certificat que acrediti el coneixement dels idiomes espanyol o català
Nivell |
Català |
Espanyol |
---|---|---|
A1 |
0,25 |
0,25 |
A2 |
0,50 |
0,50 |
B1 |
0,75 |
0,75 |
B2 |
1,00 |
1,00 |
C1 |
1,25 |
1,25 |
C2 |
1,50 |
1,50 |
Per a una mateixa llengua es valora el nivell superior dels acreditats, d'acord amb els criteris que figuren a la taula anterior.
h)Coneixement d'altres idiomes diferents a l' idioma per al qual es presenta (fins a un màxim de 3 punts).
Per certificat que acrediti el coneixement d'una llengua estrangera:
Nivell |
Llengua estrangera |
---|---|
A1 |
0,25 |
A2 |
0,50 |
B1 |
0,75 |
B2 |
1,00 |
C1 |
1,25 |
C2 |
1,50 |
Per a una mateixa llengua es valora el nivell superior dels acreditats, d'acord amb els criteris que figuren a la taula anterior.
En cas d'empat en la valoració, per ordenar les sol·licituds s'ha de tenir en compte la puntuació més alta obtinguda en la suma de les qualificacions dels punts (a, b, c i d) a dalt indicats. Si persisteix l'empat, per ordenar les sol·licituds s'ha de seguir el criteri d'ordre d'entrada de les sol·licituds al registre oficial.
Dotzè
Tramitació del procediment
1.Un cop conclòs el termini de presentació de sol·licituds, la Comissió Avaluadora es reunirà per revisar les sol·licituds presentades, valorar-les d'acord amb els criteris de valoració establerts a l'apartat anterior i elaborar la llista provisional d'aspirants admesos, ordenats de major a menor puntuació i, si escau, la llista d'exclosos, amb indicació de les causes d'exclusió.
2.La directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, a la vista de l'expedient i de l'informe de la Comissió Avaluadora, formularà la proposta de resolució provisional. Aquesta ha de contenir la relació provisional d'aspirants admesos, ordenats de major a menor puntuació, i si escau, la llista d'exclosos, amb indicació de les causes d'exclusió, i es publicarà a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.
Tretzè
Al·legacions
1.Les persones interessades poden presentar les al·legacions que estimin oportunes dins del termini de deu dies naturals comptadors des de l'endemà de la data de publicació de la llista provisional a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.
2.Les al·legacions s'han de presentar en algun dels registres que figuren a l'apartat 7.1 d'aquesta convocatòria o a qualsevol de les dependències que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3.En el supòsit que s'hi presentin al·legacions, la Comissió Avaluadora les ha de revisar i, si n'és el cas, ha d'elaborar un nou informe que ha de servir de base a la proposta de resolució definitiva en què es faci referència a l'anàlisi d'aquestes al·legacions.
Catorzè
Proposta de resolució definitiva
1.Un cop examinades les al·legacions presentades pels interessats, si s'escau, la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa formularà la proposta de resolució definitiva, que ha de contenir la relació definitiva de persones seleccionades, ordenades de major a menor puntuació, proposades per a la concessió de l'ajut. La concessió de l'ajut quedarà sempre condicionada al fet que es produeixin renúncies dels auxiliars de conversa titulars. També ha de contenir la llista de les persones excloses, amb l'expressió dels motius d'exclusió.
2.La proposta de resolució definitiva es publicarà a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.
Quinzè
Constitució de la borsa d'auxiliars de conversa substituts
1.A la resolució que posi fi al procediment hi ha de figurar la relació definitiva de les persones seleccionades, ordenades de major a menor puntuació, perquè, en el cas que es produeixin renúncies dels auxiliars de conversa titulars, sempre que s'hagin exhaurit els candidats substituts disponibles a la llista de reserva única que gestiona el Ministeri d'Educació i Formació Professional, puguin ser beneficiàries de l'ajut d'auxiliar de conversa de llengües estrangeres.
2.La resolució definitiva del conseller d'Educació, Universitat i Recerca es publicarà a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.
3.El termini màxim per dictar i notificar la resolució definitiva amb la llista de les persones seleccionades és de sis mesos, comptadors des de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat i notificat resolució expressa, les sol·licituds s'han d'entendre desestimades.
4.En cap cas la condició de seleccionat vincula a la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca mentre no es faci el nomenament, es dicti la corresponent resolució de concessió de l'ajut i es produeixi la incorporació efectiva de la persona al centre educatiu assignat.
5.Un cop resolt el procediment, i en funció de les necessitats que puguin sorgir, s'oferiran a les persones integrants de la borsa les vacants que es produeixin, que s'adjudicaran seguint l'ordre de prioritat establert a la llista d'aspirants seleccionats.
Setzè
Nomenament com a auxiliar de conversa i resolució de concessió de l'ajut
1.En el cas que l'auxiliar de conversa titular renunciï i sempre que s'hagin exhaurit els candidats substituts disponibles a la llista de reserva única que gestiona el Ministeri d'Educació i Formació Professional, circumstància de la qual es deixarà constància a l'expedient administratiu, es cridarà les persones integrants de la borsa seguint l'ordre de prioritat establert per tal de fer-ne el nomenament com a auxiliar de conversa i l'assignació consegüent al centre educatiu corresponent.
2.La persona interessada ha de manifestar la seva conformitat amb el nomenament com a auxiliar de conversa i l'assignació al centre o centres corresponent en el termini de tres dies hàbils mitjançant un escrit dirigit al Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals. Si no ho fa, s'entén que renuncia al nomenament.
3.Una vegada fet el nomenament, l'auxiliar de conversa ha de presentar al Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals, abans de la incorporació al centre, el certificat que acrediti no haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual ni per tràfic d'éssers humans (article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, modificada per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i l'adolescència).
4.El conseller d'Educació, Universitat i Recerca dictarà la corresponent resolució de concessió de l'ajut, a proposta de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, a partir de la proposta de resolució definitiva.
5.La resolució de concessió ha de ser expressa i motivada, ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de l'ajut concedit, i hi ha de figurar la informació sobre els recursos administratius pertinents. Contra aquesta resolució de concessió, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació, Universitat i Recerca en el termini d'un mes, d'acord amb el que disposa l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Dissetè
Justificació
En el marc del que preveu l'article 39.7 del Decret legislatiu 2/2005 de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, s'entén que el fet de figurar a la llista de persones admeses per formar part de la borsa d'auxiliars de conversa de llengües estrangeres serveix per acreditar que la persona sol·licitant compleix els requisits per ser beneficiària dels ajuts.
Divuitè
Pagament de l'ajut
1.El pagament de l'ajut atorgat a l'auxiliar de conversa substitut s'ha de fer mitjançant el centre educatiu al qual se l'assigni.
2.Els centres educatius públics que acullin auxiliars de conversa han de signar una carta de conformitat en la qual es concretaran els termes d'actuació en relació al pagament de l'ajut.
3.La Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca ha de transferir a cada centre educatiu públic l'import global dels ajuts que corresponen a l'auxiliar de conversa assignat al centre.
4.El centre educatiu ha de lliurar, mensualment, l'ajut concedida a la persona beneficiària un cop comprovat i certificat que l'auxiliar de conversa compleix amb les seves obligacions amb el centre. El centre ha de guardar constància, per escrit, del lliurament.
5.El centre educatiu ha de trametre al Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, durant la primera quinzena del mes següent al mes abonat, l'original o còpia compulsada del rebut de pagament duit a terme, en el qual s'ha d'especificar també el compliment de l'activitat subvencionada.
6.Pel que fa a les quantitats no lliurades dins el termini indicat amb anterioritat, s'ha de seguir el que disposa l'article 8.2.c) del Decret 110/2002, de 2 d'agost, pel qual es regula el procediment per dur a terme l'autonomia de gestió econòmica dels centres docents públics no universitaris de la Conselleria d'Educació i Cultura de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 13 d'agost de 2002).
Dinovè
Entitats col·laboradores
1.La Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca ha de signar un conveni de col·laboració amb cadascun dels centres educatius concertats als quals se'ls assignin auxiliars de conversa per tal que actuïn com a entitats col·laboradores, d'acord amb el que es preveu a l'article 27 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la llei de subvencions.
2.El conveni de col·laboració ha de permetre la gestió de determinats aspectes del procés de lliurament dels ajuts, d'acord amb el que es preveu als articles 26 a 28 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la llei de subvencions.
3.Les entitats col·laboradores han de complir els requisits prevists a l'article 26 del Decret legislatiu 2/2005 i han de demostrar les condicions de solvència adequades per dur a terme l'activitat.
Vintè
Procediment de pagament de l'ajut mitjançant entitats col·laboradores
1.La Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca ha de transferir a cada entitat col·laboradora (centre educatiu concertat) l'import global dels ajuts que corresponen a l'auxiliar de conversa assignat al centre.
2.L'entitat col·laboradora ha de lliurar, mensualment, l'ajut concedit a la persona beneficiària un cop comprovat i certificat que l'auxiliar de conversa compleix amb les seves obligacions amb el centre. El centre ha de guardar constància, per escrit, del lliurament.
3.L'entitat col·laboradora ha de trametre al Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, durant la primera quinzena del mes següent al mes abonat, l'original o una còpia compulsada del rebut de pagament duit a terme, en el qual s'ha d'especificar també el compliment de l'activitat subvencionada.
4.Les quantitats no lliurades dins el termini indicat amb anterioritat s'han de retornar d'acord amb el procediment que s'estableixi.
Vint-i-unè
Obligacions de les persones beneficiàries
1.Les persones que resultin beneficiàries d'acord amb el que s'estableix en aquesta convocatòria no han d'estar sotmeses a cap de les prohibicions per ser beneficiàries de subvencions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovada pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre i en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
2.Així mateix resten sotmeses a les obligacions que estableixen l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005 i l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, i en concret, a l'obligació de sotmetre's a les actuacions de comprovació i de control financer que duguin a terme els òrgans competents i aportar tota la informació que els sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.
Vint-i-dosè
Control de la subvenció
1.Les persones beneficiàries queden sotmeses a les mesures de fiscalització, control i deures de col·laboració que preveuen els articles 48 i 49 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i als controls establerts en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics.
2.Els òrgans de l'Administració educativa exerciran un control rigorós que asseguri la correcta inversió dels recursos pressupostaris destinats a aquests ajuts.
3.L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la revocació de l'ajut concedit.
4.Per intensificar el control que eviti el frau en les declaracions encaminades a obtenir ajudes, l'Administració pot determinar si s'ha produït l'ocultació a què es refereix el paràgraf anterior per qualsevol mitjà de prova i, en particular, mitjançant les dades que estiguin a l'abast de qualsevol òrgan de les administracions públiques.
Vint-i-tresè
Revocació dels ajuts concedits
1.D'acord amb el que disposa l'article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, la persona beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.
2.Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i s'han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.
Vint-i-quatrè
Reintegrament del ajuts concedits
1.Pertoca el reintegrament, total o parcial, de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s'acordi el reintegrament, d'acord amb el que estableixen els articles 44 i 45 del Decret legislatiu 2/2005.
2.Per tant, dona lloc al reintegrament de les quantitats rebudes haver obtingut l'ajut falsejant les condicions requerides o amagant les que ho haguessin impedit, i qualsevol altre supòsit que doni lloc a l'anul·lació de la resolució de concessió.
3.Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
Vint-i-cinquè
Règim d'infraccions i sancions
L'incompliment dels requisits establerts en aquesta Resolució dona lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions que estableix el títol V del Decret legislatiu 2/2005 i el que conté la legislació de finances i pressupostària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les normes que les despleguen.