Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 8013
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, de 28 de d’agost de 2020, per la qual s’aprova, pel procediment d’urgència, la convocatòria extraordinària de subvencions SOIB Reactiva 2020, la qual es preveu que es cofinanci amb fons de l’FSE en el marc dels Programes Operatius d’Ocupació Juvenil i Regional 2014-2020, amb fons provinents de l’Estat a través de Conferència Sectorial d’Ocupació i Assumptes Laborals i amb fons per afavorir el turisme sostenible a través de la Comissió d’Impuls del Turisme Sostenible (ITS)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

El Servei d'Ocupació de les Illes Balears és un organisme autònom creat per la Llei 7/2000, de 15 de juny, que d'acord amb els estatuts aprovats pel Decret 22/2020, de 24 de juliol que aprova el text consolidat del Decret d'aprovació dels estatuts del SOIB (BOIB núm. 131 de 25 de juliol), té com a funcions gestionar les polítiques actives d'ocupació; gestionar el conjunt de programes i mesures d'orientació, ocupació, formació i formació amb alternança amb l'ocupació, que tenen per objecte millorar les possibilitats d'accés a la col·locació de les persones desocupades en el mercat de treball, per compte propi o d'altri; l'adaptació de la formació i requalificació per a l'ocupació dels treballadors, així com altres accions destinades a fomentar l'esperit empresarial, l'economia social i a millorar les condicions dels treballadors.

Totes aquestes polítiques actives tenen el fi últim d'aconseguir millorar l'ocupabilitat de les persones demandants d'ocupació. Aquest objectiu necessita diferents mesures en funció del perfil de les persones demandants, a la vegada que sovint també depèn del context econòmic en el qual s'apliquen.

Com a conseqüència de l'emergència de salut pública ocasionada per la COVID-19, el Govern d'Espanya, mitjançant el Reial decret 463/220, de 14 de març de 2020 (BOE núm. 67), va declarar l'estat d'alarma a tot el territori nacional.

La gestió de la crisi sanitària provocada per la COVID-19 obligà a aturar bona part de l'economia de les nostres illes, així com de la resta de l'estat espanyol, una mesura també adoptada en la immensa majoria de països europeus i arreu del món. Com és evident, aquesta aturada de l'activitat té conseqüències molt greus sobre l'economia balear, amb l'afegit que la pròpia especialització productiva illenca, centrada amb el turisme, el qual té un pes superior al 26 % del PIB balear, ha provocat que la incidència de l'aturada es mantingui una vegada que s'ha permès la reactivació econòmica.

Les dades conegudes del primer trimestre de 2020, en què només es computen les primeres dues setmanes del confinament, assenyalen, d'acord amb les estimacions de la Direcció General de Model Econòmic i Ocupació, que el PIB balear caigué un 6.5 % interanual, en front un 4.1 % del conjunt espanyol i del 2.8 % de la UE-28. Per tant, l'efecte de la Gran Reclusió sobre l'economia balear és molt profunda, amb unes estimacions per al conjunt de 2020 fetes en el mes d'abril amb una caiguda del PIB en l'escenari central previst del -33 %.

En termes del mercat de treball, els efectes de l'aturada econòmica i la incertesa davant una temporada turística de molt baixa intensitat no s'han fet esperar. Amb dades de final de juny, l'ocupació ha caigut interanualment en 85.000 persones, un -14.7 %. A aquestes xifres cal tenir en compte que 121.000 persones continuaven afectades per un ERTO, la qual cosa suposa una xifra potencialment alta de persones que poden passar a la situació de desocupació.

En termes d'atur, la crisi sanitària, amb les conseqüències sobre les dificultats d'engegar la temporada turística, ha provocat que l'atur hagi passat de 38.000 persones en el mes de març a més del doble ja en el mes de maig, amb 74.000 persones.

Així doncs, la situació actual del mercat de treball balear és la d'una economia amb una davallada molt sobtada de l'activitat i amb la perspectiva que fins a 2022 no tornarà als nivells d'activitat existents a 2019. Per tant, tenim un nivell d'atur que s'ha disparat en els darrers mesos i amb un nivell d'activitat durant l'estiu insuficient per poder absorbir aquest volum enorme de persones desocupades.

Per tot plegat, es fa necessari desplegar un conjunt ampli de polítiques actives d'ocupació per donar resposta a tal increment sense precedents a causa del curt termini de temps en què s'ha produït. Dins d'aquest ventall de polítiques d'ocupació, en aquests moments és important que les persones desocupades de curta durada no perdin les seves competències professionals i, així, la seva ocupabilitat pugui ser alta tan prest com l'economia torni a apropar-se als valors previs a la crisi sanitària.

A la vegada, si bé és cert que les Balears eren una de les comunitats amb menor taxa d'atur administratiu, també és cert que encara tenia alguns col·lectius que arrossegaven els efectes de la Gran Recessió de 2008. Entre els quals, singularment, hi ha els aturats de llarga durada, especialment els dels majors de 45 anys, i els joves. Aquests dos col·lectius ja foren dels més afectats per la crisi de 2008 i segurament ho seran ara de nou.

Per això, el GOIB no sols ha d'estar actiu per dissenyar mesures d'activació per a les noves persones desocupades fruit de la crisi sanitària. El Govern es comprometé a través del Pla d'Ocupació de Qualitat de les Illes Balears 2017-2020 a mantenir una línia constant, amb independència del cicle econòmic, d'ajuts per als col·lectius més vulnerables. Per això, a la línia nova dedicada a facilitar un lloc de feina temporal per als nous col·lectius de desocupats, comentat anteriorment, en aquesta convocatòria es planteja, també, l'oportunitat d'oferir una feina a les persones majors de 30 anys aturades de llarga durada, així com als joves menors de 30 anys. L'oferiment d'un lloc de feina permetrà a aquests dos col·lectius disposar d'una oportunitat, en el seu cas, per mantenir o reincorporar hàbits i competències en la feina que seran claus per a la recerca eficient d'una feina en el mercat ordinari. Val a dir que les experiències de programes similars en anys anteriors a través del programa SOIB Visibles s'han mostrat molt eficients i han assolit taxes d'inserció laborals que superaven amb escreix el 40 % dins dels 6 mesos següents d'acabar el programa.

Així doncs, aquesta convocatòria de subvencions forma part del Pla d'Emergència en favor de l'ocupació com a resultat de la crisi sanitària de la COVID-19, el qual, a la vegada, forma part del Pla de Reactivació del Govern de les Illes Balears. Amb el pressupost d'aquesta convocatòria es disposa d'un suport econòmic sense precedents a les Balears i pretén donar abast a prop de 2.500 treballadors desocupats a través de contractació pública en entitats locals.

Aquest programa d'ajuts, que s'ha d'executar en el marc de col·laboració amb les entitats locals, es configura com una política activa de foment de l'ocupació per tal que les persones aturades que no puguin inserir-se en el mercat laboral a causa de la crisi econòmica causada per la COVID-19, puguin mantenir les seves competències professionals i millorar-ne l'ocupabilitat.

El programa s'estructura en funció de les peculiaritats del col·lectiu que s'ha d'atendre i de les fons de finançament, en tres línies d'ajuda:

  • Línia 1. Dirigida a joves desocupats menors de 30 anys
  • Línia 2. Dirigida a joves desocupats de 30 anys o més, aturats de llarga durada
  • Línia 3. Dirigida a la resta de desocupats de 30 anys o més, que no compleixin la condició d'aturat de llarga durada

Per tal que les entitats locals puguin adaptar millor l'execució dels projectes a les seves disponibilitats de recursos i espais, i per poder donar cobertura a un major nombre de persones desocupades, es preveu que el projecte es pugui desenvolupar en un o dos torns de contractacions de quatre (4) mesos cadascun.

La situació econòmica i del mercat de treball a les Illes Balears descrita anteriorment, la qual es pot veure agreujada un cop els ERTO per força major perdin vigència, posa de manifest que concorren raons evidents d'interès públic, que justifiquen l'aplicació a aquesta convocatòria de la tramitació d'urgència que preveu l'article 33 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que permet reduir a la meitat els terminis establerts al procediment ordinari, tret els relatius a la presentació de les sol·licituds i els recursos.

Es preveu finançar aquesta convocatòria d'ajuts amb fons provinents del Fons Social Europeu: Programa Operatiu de Garantia Juvenil 2014-2020 i Programa Operatiu de les Illes Balears 2014-2020; amb fons provinents de l'Estat a través de Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals; i amb fons per afavorir el turisme sostenible (ITS) a través de la Comissió d'Impuls del Turisme Sostenible.

Les subvencions atorgades dins el marc d'aquesta convocatòria no són ajuts d'Estat, d'acord amb la Comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajuda estatal segons el que disposa l'article 107.1, del Tractat de Funcionament de la Unió europea, publicat en el DOUE de data 19 juliol de 2016, atès que l'entitat beneficiària du a terme les activitats subvencionades i actua en exercici d'autoritat pública o en qualitat d'Administració Pública i formen part de les funcions essencials de l'entitat.

Aquestes ajudes es troben emmarcades dins de l'Agenda Balear 2030, concretament dins l'ODS 8, Treball digne i creixement econòmic.

El Reial decret 1032/2017, de 15 de desembre (BOE núm. 305, de 16 de desembre) va aprovar l'Estratègia Espanyola d'Activació per a l'Ocupació 2017-2020, la qual es configura com a marc normatiu per a la coordinació i execució de les polítiques actives d'ocupació i intermediació laboral en el conjunt de l'Estat.

L'Estratègia Espanyola d'Activació per a l'Ocupació 2017-2020 inclou dos grans objectius estratègics als quals la convocatòria de subvencions dona resposta: per una banda, A.- Potenciar l'ocupació com el principal instrument d'inclusió social i millorar l'activació i inserció dels col·lectius més vulnerables amb especial atenció a les persones que han perdut la feina arran de la COVID-19, les persones aturades de llarga durada i de més edat. I per l'altra, també afecta l'objectiu estratègic B.- Pomoure l'activació i millora de l'ocupabilitat dels joves menors de 30 anys amb especial atenció als que tenen més dèficits de formació i risc de precarietat laboral amb instruments com la Garantia Juvenil.

Així mateix, la convocatòria també dona resposta a diversos objectius instrumentals del Pla Anual de Política d'Ocupació prevists per a l'any 2020 a l'eix 3 «Oportunitats d'ocupació», concretament el 3.1 «Fomentar i sostenir la contractació de col·lectius amb especials dificultats d'accés a l'ocupació» i el 3.2 «Fomentar i la promoció de l'ocupació en la dimensió local i/o activitats d'interès general o social».

La convocatòria està inclosa en el Pla Anual de Política d'Ocupació de l'any 2020 com a Programa Propi PP00093 SOIB Foment de la Contractació per a persones desocupades i dona resposta als objectius estratègics i instrumentals de l'Estratègia Espanyola d'Activació per a l'Ocupació, així com a les prioritats, línies d'actuació i accions del POQIB assenyalades.

El Pla d'Ocupació de Qualitat de les Illes Balears (POQIB) 2017-2020 a la Prioritat 6 «Col·lectius d'atenció immediata i específica» inclou les línies d'actuació afectades per la convocatòria de subvencions que abasta dos col·lectius diferents 6.1. «SOIB Jove: Integració de totes les polítiques d'ocupació i formació juvenil», 6.2 «SOIB Visibles: Pla Integral d'Atenció als Desocupats de Llarga Durada i Majors de 45 anys». Ambdues línies inclouen les accions 6.1.1. «Captació dels joves que no treballen, que no estudien i que no es formen i inscripció en el SNGJ», 6.1.3 «Mesures dins l'àmbit de l'orientació i intermediació juvenil», 6.1.5. «Mesures per a fomentar l'adquisició de l'experiència laboral», 6.2.1 «Captació dels majors de 45 anys que no treballen i no estan registrats com a demandants d'ocupació en el SOIB», 6.2.3 «Establir un dispositiu d'orientació específic per als desocupats de llarga durada», 6.2.8. «Desplegament de mesures d'ocupació directa per als desocupats de llarga durada amb majors dificultats d'inserció.»

El Pacte per a la Reactivació de les Illes Balears per fer front als efectes de la crisi sanitària de la COVID-19.

Finalment, la convocatòria també queda emmarcada com actuació pròpia de les Illes Balears dins el Pla Nacional de Xoc per a l'Ocupació Juvenil 2019-2021 i el Pla Reincorpora-T per prevenir i reduir l'atur de llarga durada 2019-2021.

Pel que fa a les accions de la Línia 1 – Joves poden ser cofinançades pel Fons Social Europeu en el marc del programa Operatiu d'Ocupació Juvenil (2014-2020), objectiu específic 8.2.4. «Incrementar la contractació de caràcter indefinit de persones joves no ocupades i no integrades en els sistemes d'educació o formació, mitjançant la intermediació i els incentius econòmics».

Pel que fa a les accions de la Línia 2- Aturats de llarga durada poden ser cofinançades pel Fons Social Europeu en el marc del programa Operatiu d'Ocupació de les Illes Balears 2014-2020, objectiu específic 8.1.5 «Millorar l'ocupabilitat de les persones desocupades o inactives, especialment les que tenen més dificultats d'accés al mercat laboral, a través de l'adquisició d'experiència professional incloses les iniciatives locals d'ocupació».

Aquesta convocatòria està condicionada a la seva inclusió en el Pla Estratègic de Subvencions de la CAIB 2018-2020, aprovat per acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 ( BOIB núm. 3, de 10 de març) d'acord amb el que disposa l'article 6.1 del Text refós de la Llei de subvencions.

Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i a més per l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 10 d'octubre de 2013, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d'ocupació que gestiona el Servei d'Ocupació de les Illes Balears.

La Llei orgànica d'igualtat 3/2007, de 22 de març, en els títols II, IV i V estableix el marc d'actuació en relació amb els programes d'ocupació. Aquest marc condiciona, de manera específica, els procediments de selecció de les persones beneficiàries de les accions previstes. La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d'agost) estableix al títol IV, capítol III, el marc d'actuació en relació amb l'àmbit laboral.

D'altra banda, el Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, publicat en el BOIB núm. 84 de 15 de maig de 2020, estableix en el capítol IV un règim especial de concessió de subvencions i altres ajudes.

En tot el que no estableix aquesta Resolució, cal ajustar-se al que disposa la resta de normativa d'aplicació general.

Per tot això, en l'exercici de les competències atribuïdes pel Decret 22/2020, de 24 de juliol que aprova el text consolidat del Decret d'aprovació del estatuts del SOIB (BOIB núm. 131 de 25 de juliol), d'aprovació dels Estatuts del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, i en virtut dels articles 24.3 , 25, 26 i 27 del Decret llei 8/2020 pel que fa al règim especial de concessió de subvencions i altres ajudes per al desenvolupament econòmic i social i pal·liar els efectes econòmics i socials de caràcter negatiu que s'han produït per l'alerta sanitària derivada de la COVID-19, i la resta de disposicions d'aplicació general, i tenint en compte igualment les disponibilitats pressupostàries, havent informat el consell de direcció del SOIB i d'acord amb l'informe previ de la direcció general competent en matèria de pressuposts, dict la següent

 

Resolució

1. Aprovar, pel procediment d'urgència, la convocatòria de subvencions per a les entitats locals, així com les entitats que en depenen o que hi estan vinculades, destinades a finançar projectes de foment de l'ocupació per tal que les persones que no puguin inserir-se en el mercat laboral a causa de la crisi econòmica de la COVID-19, puguin mantenir les seves competències professionals i propiciar la seva ocupabilitat. La concessió d'aquestes ajudes està condicionada a la modificació prèvia que s'ha de fer del Pla Estratègic de Subvencions de la CAIB 2018-2020.

2. Comunicar aquesta Resolució a la Base de Dades Nacional de Subvencions i publicar-la, juntament amb l'extracte, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, la qual comença a produir efectes l'endemà d'haver-s'hi publicat l'extracte.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposen l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril), i l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol).

 

Palma, 28 d'agost de 2020 

El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears Iago Negueruela Vázquez

 

ANNEX I

1. Objecte i àmbit d'aplicació

1. L'objecte d'aquesta convocatòria és regular la concessió de subvencions destinades a finançar projectes que incloguin la contractació de persones aturades que no puguin inserir-se en el mercat laboral a causa de la crisi econòmica com a conseqüència de la COVID-19, per tal que puguin mantenir les seves competències professionals i millorar l'ocupabilitat.

2. Aquesta convocatòria es dicta a l'empara del que estableix l'article 24 del Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID- 19, i per això se li aplica el règim especial de concessió de subvencions i altres ajudes recollides als articles 25, 26 i 27.

3. Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i a més per l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 10 d'octubre de 2013, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d'ocupació gestionades pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 146, de 24 d'octubre).

4. Pel que fa a les accions susceptibles de ser cofinançades per part de l'FSE són d'aplicació:

- El Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen les disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell.

- El Reglament (UE) núm. 1304/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu al Fons Social Europeu.

- El Reglament d'execució (UE) 821, de 28 de juliol de 2014, de la Comissió.

- L'Ordre ESS/1924/2016, de 13 de desembre, per la qual es determinen les despeses subvencionables per l'FSE durant el període de programació 2014-2020.

2. Crèdit assignat a la convocatòria

1. El crèdit assignat a aquesta convocatòria és de vint-i-dos milions dos-cents quaranta-nou mil euros (22.249.000 €), imputables als pressuposts generals de la CAIB per a l'exercici 2020, distribuïts de la manera següent:

Línia 1: 5.349.000 € dels quals:

- 4.349.000 € imputables al centre de cost 76101, subprograma 413G01, capítol 4, Fons Finalista 19114 (Programa Operatiu d'Ocupació Juvenil 2014-2020 – FSE)

- 1.000.000 € provinents de Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals, imputables al centre de cost 76101, subprograma 413G01, Capítol 4, del Fons Finalista 20021.

Línia 2: 6.000.000 € dels quals:

- 1.095.378,81 € provinents del Fons d'Impuls al Turisme Sostenible (ITS), imputables al centre de cost 76101, subprograma 413G01, Capítol 4, Fons Finalista 18064

- 3.000.000 € provinents de l'FSE Programa Operatiu Regional 2014-2020, imputables al centre de cost 76101, subprograma 413G01, Capítol 4, Fons Finalista 19113

- 1.904.621,19 € provinents de Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals, imputables al centre de cost 76101, subprograma 413G01, Capítol 4, del Fons Finalista 20021

Línia 3: 10.900.000 € dels quals:

- 4.700.000 € provinents de Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals, imputables al centre de cost 76101, subprograma 413G01, Capítol 4, del Fons Finalista 20021

- 6.200.000 €, imputables al centre de cost 76101, subprograma 413G01, Capítol 4

2. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin es pot augmentar l'import d'aquesta convocatòria sense obrir un altre termini de presentació de sol·licituds, sempre que l'ampliació de crèdit s'aprovi en qualsevol moment anterior a la resolució de concessió.

3. En previsió que la Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals per al 2020 mantingui el criteri establert a la disposició addicional cinquena de l'Ordre TMS/658/2018, de 18 de juny (BOE núm. 149 de 20 de juny), les accions que preveu aquesta convocatòria podran ser cofinançades pel Fons Social Europeu en el marc del programa Operatiu d'Ocupació Juvenil (2014-2020), objectiu específic 8.2.2. «Reforçar l'ocupabilitat i les competències professionals de persones joves no ocupades i no integrades en els sistemes d'educació o formació», i amb càrrec al Programa Operatiu FSE de les Illes Balears 2014-2020, objectiu específic 8.1.5 «Millorar l'ocupabilitat de les persones desocupades o inactives, especialment les que tenen més dificultats d'accés al mercat laboral, a través de l'adquisició d'experiència professional incloses les iniciatives locals d'ocupació».

3. Distribució del crèdit

El crèdit destinat a cada una de les línies d'aquesta convocatòria s'ha distribuït territorialment entre tots els municipis de la CAIB i a cada illa en funció del col·lectiu i l'àmbit territorial, segons les dades que proporciona l'Observatori del Treball de les Illes Balears (OTIB).

Per tal d'assegurar la cobertura de tot el territori, s'ha fixat un import mínim i màxim de crèdit per entitat:

El crèdit mínim establert per entitat per a cada una de les línies és de 9.600 €.

El crèdit màxim establert per entitat per a cada una de les línies és:

- Línia 1: 690.000 €

- Línia 2: 900.000 €

- Línia 3: 1.500.000 €

El resultat d'aquest repartiment per territori i per línia es recull a l'annex 2.

4. Entitats beneficiàries

1. Poden acollir-se a aquesta convocatòria els ajuntaments i els consells insulars, així com les entitats que en depenen o que hi estan vinculades, dins l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

2. Les entitats dependents o vinculades als ens locals que disposin de personalitat jurídica i NIF propi han de presentar la sol·licitud en nom seu i el projecte que s'ha d'executar ha de ser competència seva.

3. No es poden beneficiar dels ajuts prevists en aquesta convocatòria les entitats a les quals concorrin alguna de les prohibicions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE de 18 de novembre) i a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

4. Els ajuts concedits mitjançant aquest Resolució a entitats públiques que realitzin activitat econòmica tenen caràcter de mínimis i, en virtut de la seva naturalesa específica, queden sotmesos als requisits i les exigències del Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea als ajuts de mínimis. Això implica, entre altres coses, que l'entitat beneficiària no pot percebre, en l'exercici fiscal en el qual es concedeix l'ajut i en els dos exercicis fiscals anteriors, ajuts públics o d'entitats privades finançades a càrrec de pressuposts públics per un import superior a 200.000,00 euros.

5. Contingut dels projectes

1. El projecte s'inclou dins un programa de foment de l'ocupació per tal que les persones aturades que no puguin inserir-se en el mercat laboral a causa de la crisi econòmica ocasionada per la COVID-19, puguin mantenir les seves competències professionals i millorar l'ocupabilitat.

2. Per tal d'adaptar-se al màxim a l'objecte de la convocatòria, les contractacions s'han d'ajustar preferentment als perfils professionals dels aturats existents al territori, segons les dades de desocupats disponibles al web de l'Observatori del Treball de les Illes Balears (OTIB).

3. Les entitats interessades a participar-hi han de presentar un projecte/pressupost que ha d'incloure obligatòriament les tres línies, excepte que al mateix territori presentin un projecte més d'una entitat, i en aquest supòsit s'ha d'assegurar que entre tots els projectes es dona cobertura al territori a les tres línies, per no desatendre cap dels col·lectius. L'entitat pot demanar subvenció sense superar els imports de la seva assignació territorial per a cada línia d'ajuda de l'annex 2 d'aquesta convocatòria. El projecte ha d'incloure tots els llocs de feina que pretén cobrir desglossat per a cada línia i per torns de contractació, d'acord amb el model que estarà disponible a l'aplicació SOIB ACCFOR.

4. No obstant això, les entitats que tenguin capacitat per oferir més llocs de feina, poden incloure al projecte, a l'apartat corresponent, els llocs addicionals oferits, siguin de la línia 1, de la línia 2 o de la línia 3, supeditada la seva concessió a la disponibilitat de romanents, tal com es descriu al punt 9 d'aquesta convocatòria. En aquest cas, s'han de fer constar a l'apartat corresponent del model de projecte/pressupost aquests llocs de feina addicionals ordenats per ordre de prioritat per a l'entitat, per al cas que els crèdits romanents resultin insuficients per poder donar cobertura a totes les sol·licituds rebudes.

5. Els projectes s'han d'executar entre el 16 de novembre de 2020 i el 31 d'agost de 2021, amb les consideracions següents:

a) Pel que fa les contractacions de la línia 1, s'han d'iniciar entre el 16 i el 30 de novembre de 2020, i tendran una durada total de 4 mesos. Excepcionalment als supòsits de substitucions, la data de fi del contracte de la persona substituta serà com a màxim el dia 15 d'abril de 2021.

b) Pel que fa les línies 2 i 3, les contractacions del primer torn s'han d'iniciar entre el 16 i el 30 de novembre de 2020, i les contractacions del segon torn s'han d'iniciar de l'1 de febrer al 1 de maig de 2021 i tendran una durada total de 4 mesos. Excepcionalment en cas de substitucions la data de fi del contracte de la persona substituta ha de ser com a màxim, en ambdós casos, el dia 15 de setembre de 2021.

Per tal que les entitats beneficiàries puguin adaptar millor l'execució a les seves disponibilitats de recursos i espais, i per poder donar cobertura a un major nombre de persones desocupades, es preveu que hi pugui haver un o dos torns de contractacions.

6. Els contractes de treball s'hauran de formalitzar amb una durada prevista de 4 mesos a jornada completa. Els contractes de les persones que s'han de contractar en el primer torn s'han de formalitzar amb data d'inici compresa entre el 16 i el 30 de novembre de 2020. El segon torn s'ha d'iniciar entre l'1 de febrer i l'1 de maig de 2021, a elecció de l'entitat, ara bé, per tal de poder fer-ne el seguiment per part del SOIB, les entitats hauran de formalitzar totes les contractacions del segon torn amb una diferència màxima de 15 dies entre la primera i la darrera contractació, i sempre dins el marge que va de l'1 de febrer a l'1 de maig de 2021 (ambdós inclosos).

7. Les contractacions que es duguin a terme a la línia 1 s'executaran dins el primer torn. Les contractacions que es duguin a terme a la línia 2 es poden executar en el primer i/o en el segon torn, d'acord amb les disponibilitats de cada entitat, això no obstant, hauran de respectar els períodes de formalització dels contractes establerts al punt anterior. Les contractacions que es duguin a terme a la línia 3 s'han d'executar almenys el 50 % de les previstes en el primer torn.

8. Atès que l'objectiu de la convocatòria és la contractació del major nombre de persones desocupades possible, en el supòsit que el lloc de feina subvencionat quedi vacant per baixa voluntària o rescissió del contracte abans de la data prevista de finalització, es pot autoritzar pel SOIB la substitució, prèvia sol·licitud de l'entitat. Els substituts han de provenir de la llista de reserva i, si no n'hi ha, s'ha de promoure un nou procés de selecció, i han de complir amb els requisits per poder ser contractats.

9. Durant el desenvolupament de la contractació laboral l'entitat ha de disposar del personal tècnic i/o de suport propi necessari per assegurar que la feina es du a terme de manera correcta i que es compleix la normativa de riscs laborals.

10. En els projectes que es prevegi contractar 9 persones o més per torn (entre totes les línies), una es pot contractar per dur a terme funcions de suport i gestió administrativa del projecte, així com també altres funcions que li puguin correspondre en el marc del projecte. Aquestes persones hauran de complir amb els mateixos requisits que la resta de treballadors contractats dins el marc d'aquesta convocatòria.

11. Una vegada aprovat el projecte, qualsevol incidència esdevinguda que pugui suposar modificació o alteració de les dades relatives al projecte (ubicació, tasques, etc.) indicades en la sol·licitud i que varen donar lloc a la subvenció, s'haurà de comunicar i sol·licitar-ne l'autorització prèvia al SOIB.

6. Persones destinatàries finals

1. Es poden contractar les persones desocupades inscrites en el SOIB com a demandants d'ocupació que compleixin els requisits següents:

Línia 1. Dirigida a joves desocupats menors de 30 anys:

• Inscrits al Sistema Nacional de Garantia Juvenil

• Inscrits com a desocupats un mínim de 2 mesos al SOIB abans de la data de presentació telemàtica de l'oferta d'ocupació per part de l'entitat beneficiària o amb una durada d'inscripció inferior en el cas de persones provinents d'un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO).

Línia 2.Dirigida a desocupats 30 anys o més, aturats de llarga durada:

• Inscrits com a desocupats en el SOIB al menys dotze dels divuit mesos anteriors comptadors des de la data de presentació telemàtica de l'oferta d'ocupació per part de l'entitat beneficiària.

Línia 3. Dirigida a la resta de desocupats de 30 anys o més, que no compleixin la condició d'aturat de llarga durada:

• Inscrits un mínim de 3 mesos com a desocupats al SOIB abans de la data de presentació telemàtica de l'oferta d'ocupació per part de l'entitat beneficiària o amb una durada d'inscripció inferior en el cas de persones provinents d'un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO).

2. Pel que fa a la selecció, es tendran en compte criteris de priorització específics per a cada una de les línies i criteris generals que es tendran en compte en les tres línies. Aquesta priorització s'ha de veure reflectida en les graelles de baremació per a cada una de les línies.

a) Criteris específics de priorització per a cada línia

Línia 1. Dirigida a joves desocupats menors de 30 anys:

• Es prioritzaran les persones que provenguin de sectors especialment afectats per la crisi econòmica causada per la COVID-19.

• Es prioritzaran els joves amb majors dèficits de formació tenint en compte les característiques del lloc de feina.

Línia 2. Dirigida a desocupats de 30 anys o més, aturats de llarga durada:

Es prioritzaran per ordre de preferència:

1r. Els majors de 45 anys

2n. Les persones entre 30 i 45 anys

Línia 3. Dirigida a la resta de desocupats de 30 anys o més, que no compleixin la condició d'aturat de llarga durada:

• Es prioritzaran les persones que provenguin de sectors especialment afectats per la crisi econòmica causada per la COVID-19

b) Criteris generals de priorització comuns a les tres línies

Amb caràcter general i sempre que es compleixin els requisits mínims exigits al punt 1 d'aquest apartat, tendran prioritat en la selecció les persones en les quals concorri alguna o diverses de les circumstàncies següents:

• Es considera com a criteri prioritari de selecció la condició de víctima de violència masclista, i se li ha d'atorgar prioritat especial, tal com estableix l'article 36.3 de la Llei 11/2016 de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

• En compliment de l'article 27.c) de la Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies, tendran especial preferència els que tinguin menors a càrrec o familiars dependents.

• Les persones desocupades que estiguin realitzant un Itinerari Personalitzat d'Inserció prestat pel SOIB o per les seves entitats col·laboradores en Itineraris Integrals d'Inserció, que hagi iniciat al menys 1 mes abans de la data de presentació telemàtica de l'oferta d'ocupació per part de l'entitat beneficiària i que siguin proposades pel servei d'Orientació.

• Les persones que no cobrin prestació o subsidi d'atur, excepte les beneficiàries de la Renda Activa d'Inserció, SED, Renda mínima d'inserció, Renda social garantida o l'ingrés mínim vital.

• Tenint en compte que segons l'apartat 5.2 de la convocatòria, les contractacions s'han d'ajustar preferentment als perfils professionals dels desocupats existents al territori, tendran preferència en la selecció els residents al municipi de l'entitat local beneficiària de la subvenció.

• Les persones que no hagin participat en el programa SOIB Visibles en els tres darrers anys.

Seguint l'article 36.2 de la Llei 11/2016 de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes s'ha de garantir la participació equilibrada de les dones en el desenvolupament de programes de polítiques actives d'ocupació, per la qual cosa s'haurà de procurar que el resultat final del procés de selecció i contractació dels treballadors respecti el principi de representació equilibrada entre dones i homes (60-40 %).

En el segon torn de de contractacions quedaran excloses les persones que hagin estat contractades en el primer torn independentment de la línia per a la qual opti i en què hagi participat.

7. Termini i model de presentació de les sol·licituds

1. La tramitació de la sol·licitud de subvenció s'ha de formalitzar mitjançant l'aplicació web del SOIB -ACCFOR, www.soib.es.

L'enllaç per tramitar la sol·licitud és https://intranet.caib.es/accfor/principal.xhtml una vegada feta la tramitació s'ha de presentar el document que generi aquesta aplicació, que té la consideració de sol·licitud, per registre d'entrada.

S'ha de fer un tràmit de sol·licitud únic per entitat sol·licitant. Per tal de completar el tràmit i tenir-lo per finalitzat, el document de sol·licitud generat amb l'aplicació ACCFOR s'ha de presentar electrònicament mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC), dins del termini de presentació de sol·licituds. Fins que no es completi el tràmit de registre electrònic de la sol·licitud, no es considerarà vàlidament presentada.

En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, d'acord amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015 els requerirà perquè la presentin de la forma indicada anteriorment. A aquests efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud la data en la qual s'hagi esmenat.

El SOIB publicarà a la seva pàgina web una guia informativa o protocol per ajudar les entitats a tramitar la sol·licitud a través d'aquesta aplicació.

2. El termini per presentar les sol·licituds de subvenció és de quinze (15) dies naturals comptadors des de l'endemà que es publiqui aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. D'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits per aquesta Resolució s'ha de requerir la persona interessada perquè en el termini de cinc dies hàbils esmeni la deficiència o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seva petició amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que estableix l'article 21 de la Llei esmentada.

4. En el cas que l'aplicació web SOIB-ACCFOR ja estigui operativa per a la gestió i posteriors tràmits de la convocatòria, s'utilitzarà aquesta aplicació per les comunicacions amb l'entitat beneficiària. Si escau, aquest fet s'ha de comunicar a les entitats i se'ls ha de donar les instruccions necessàries per utilitzar-la.

5. Les notificacions que es derivin d'aquest procediment es faran per mitjans electrònics, de conformitat amb l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

​​​​​​​8. Documentació que cal presentar

1. Tots els documents s'han de presentar signats electrònicament, inclosa la sol·licitud.

2. Juntament amb el tràmit de sol·licitud a través de l'aplicació SOIB ACCFOR i amb els models que estaran disponibles en aquesta aplicació, s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:

a) Per a les entitats locals: NIF de l'entitat local sol·licitant i un certificat de l'òrgan competent de l'entitat acreditatiu de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud.

b) Per a les entitats dependents o vinculades: NIF de l'entitat sol·licitant i documentació acreditativa de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud; els estatuts degudament inscrits en el registre corresponent, o documentació que acrediti el caràcter d'entitat dependent o vinculada.

c) Projecte/Pressupost

d) Declaració responsable de l'òrgan competent específica de la convocatòria de:

- Disposar d'assignació pressupostària suficient per fer-se càrrec de les despeses no subvencionades pel SOIB que hagi de finançar l'entitat per executar l'activitat.

- Que l'entitat és competent per executar el projecte directament i actua en qualitat d'Administració Pública o exercici d'autoritat.

- Que els salaris que percebran les persones desocupades contractades per ocupar els llocs de treball relacionats al projecte presentat, i per als quals es demana la subvenció, s'han determinat segons el grup professional corresponent i d'acord amb el conveni col·lectiu, taula salarial o acord que sigui legalment aplicable i que en cap cas pot ser inferior a l'SMI.

- Que els contractes que s'hagin de formalitzar a l'empara d'aquesta convocatòria no poden ser destinats a cobrir llocs de feina estructurals de caràcter permanent.

- Que disposa d'una assegurança de responsabilitat civil que cobreixi els danys que es puguin causar a terceres persones en l'execució del projecte, o que es compromet a fer-se'n càrrec, i per tant, el SOIB queda exonerat de qualsevol responsabilitat.

- La veracitat de dades bancàries aportades i que la titularitat del compte bancari correspon a l'entitat a la qual representa.

- De comprometre's a complir amb les obligacions que estableix l'article 14 de l'Ordre de 10 d'octubre de 2013 (BOIB núm. 146 de 24 d'octubre), per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d'ocupació gestionades pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears, i amb la resta d'obligacions que estableix aquesta convocatòria.

e) Declaració responsable per a les entitats públiques que exerceixen una activitat econòmica: En el cas de les entitats públiques que exerceixen una activitat econòmica, una declaració de totes les subvencions subjectes al règim de mínimis que hagi rebut durant l'exercici fiscal en el qual es concedeix l'ajut i els dos exercicis fiscal anteriors, d'acord amb el Reglament CE núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre.

3. Segons el que estableix l'article 23 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i l'article 69.1 de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'Administració pot requerir al sol·licitant de l'ajut els documents que acreditin la veracitat de les dades que conté la seva declaració responsable.

9. Criteris de concessió

1. El procediment d'adjudicació es farà en dues fases: una primera fase d'adjudicació segons els imports sol·licitats per les entitats i en funció de l'assignació màxima del repartiment territorial previst a l'annex 2 i una segona fase de repartiment dels possibles romanents a resultes de la primera fase.

2. Pel que fa a la primera fase, el procediment de concessió d'aquests ajuts ha de ser el de concurrència no competitiva atès que no resulta necessària la comparació dels projectes ni establir un ordre de prelació, d'acord amb el que estableix el punt 3 de l'article 7 de les bases reguladores, excepte pel que fa al supòsit del punt següent en el qual el procediment de concessió serà el de concurs.

3. Pel que fa a la primera fase, en el supòsit que al mateix territori concorrin diferents entitats i l'import sol·licitat entre totes pel que fa al repartiment territorial per línia superi l'import màxim assignat a l'àmbit territorial, el criteri de preferència serà adjudicar primer a favor del projecte que proposi major més nombre de contractacions. En cas d'empat es prioritzarà el projecte de la corporació local (ajuntament o consell insular) per davant de les entitats dependents o vinculades, i en cas de persistència d'empat, per ordre de registre d'entrada. Es proposarà a l'altra entitat la possibilitat de reformular la seva sol·licitud per adequar-la a l'import susceptible de ser concedit.

4. En el cas que en la primera fase de l'adjudicació del repartiment territorial resultin romanents de crèdit, es repartirà entre les entitats que hagin sol·licitat llocs de feina addicionals.

Els romanents de cada línia s'han de destinar, en primer lloc, a cobrir els llocs de feina addicionals sol·licitats per les entitats per a la mateixa línia. En cas que aquest crèdit sigui insuficient per cobrir tots els llocs de feina sol·licitats i hi hagi excés de crèdit a altres línies, els romanents s'aplicaran de la manera següent:

- El romanent de la línia 1 només es pot aplicar per cobrir els llocs de feina addicionals sol·licitats per les entitats per a la línia 1.

- El romanent de la línia 2 s'aplicarà en primer lloc a cobrir els llocs de feina addicionals sol·licitats per les entitats per a la línia 1 i, si hi ha excedent, a la línia 3.

- El romanent de la línia 3 s'aplicarà, en primer lloc, a cobrir els llocs de feina addicionals sol·licitats per les entitats a la línia 1, i si hi ha excedent, a la línia 2.

5. El procediment de concessió a aquesta segona fase serà el de concurrència competitiva entre totes les entitats que hagin sol·licitat llocs de feina addicionals. El criteri d'adjudicació, respecte de cada línia, serà de forma proporcional entre les entitats que ho hagin sol·licitat d'acord amb el nombre de persones aturades del municipi corresponent en relació amb el total de persones aturades dels municipis sol·licitants del romanent. En el supòsit que els romanents siguin suficients per poder cobrir totes les sol·licituds, s'adjudicarà a cada entitat en funció de la seva sol·licitud sense necessitat d'aplicar el procediment de concurrència competitiva descrit abans.

6. L'import de la subvenció que s'ha de concedir ha de ser la suma dels imports de les dues fases.

10. Procediment de concessió de les subvencions

1. L'òrgan competent per instruir el procediment és la persona que ocupa la direcció del SOIB, que ha de dur a terme d'ofici les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució i, en concret, les que determina l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions.

2. Una vegada revisades les sol·licituds presentades i fetes les esmenes pertinents, s'ha de reunir la Comissió Avaluadora per examinar-les i per valorar-les (d'acord amb els criteris que estableix l'apartat 9.)

3. La Comissió Avaluadora està formada pels membres que s'indiquen a continuació:

Presidència:

Titular: el o la cap del servei que tingui les competències del seguiment tècnic d'aquest programa del SOIB que, en cas d'absència, vacant o malaltia serà substituït per la cap del Departament de Formació i Ocupació.

Secretaria:

Titular: el o la cap del Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 3 del SOIB.

Suplent: el o la cap de la Secció del Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 3 del SOIB.

El secretari o la secretària actua amb veu, però sense vot.

Vocalies:

Vocals primer, segon i tercer: tres tècnics del SOIB. En casos d'absència, vacant o malaltia, aquests vocals poden ser substituïts per altres tècnics del SOIB.

4. La Comissió Avaluadora pot sol·licitar qualsevol aclariment que consideri oportú i ha de redactar un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució provisional de concessió o de denegació de la subvenció.

5. La directora del SOIB, a la vista de l'expedient i de l'informe de la Comissió Avaluadora, ha de formular la proposta de resolució provisional degudament motivada, la qual s'ha de notificar a les entitats interessades per mitjans telemàtics. Aquestes entitats disposen d'un termini de 5 dies hàbils per al tràmit d'audiència per poder acceptar la proposta o bé al·legar i presentar els documents i les justificacions que considerin pertinents mitjançant registre electrònic. Transcorregut aquest termini sense que l'entitat hagi acceptat la proposta o presentat al·legacions, s'entén que desisteix de la seva sol·licitud d'ajut.

6. Quan l'import de la subvenció que resulti de l'informe emès per la Comissió Avaluadora sigui inferior a l'import sol·licitat, prèviament a la proposta de resolució definitiva, s'ha d'instar la persona beneficiària perquè, en el tràmit d'audiència, modifiqui la sol·licitud inicial per ajustar-la a l'import de la subvenció susceptible d'atorgament que, en tot cas ha de respectar l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció i els criteris de valoració establerts en relació amb les sol·licituds.

Si transcorre el termini sense que la persona beneficiària en reformuli la sol·licitud, s'ha d'entendre tàcitament acceptada per l'import susceptible d'atorgament.

7. Es pot prescindir del tràmit d'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions que els que hagi formulat la persona interessada. En aquest cas, la proposta de resolució provisional formulada té el caràcter de definitiva.

8. Tenint en compte l'informe de la Comissió Avaluadora, les al·legacions fetes per l'entitat sol·licitant en el tràmit d'audiència i, si escau, la reformulació de la sol·licitud, l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució definitiva, degudament motivada.

9. Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona beneficiària davant l'Administració, mentre no es dicti i es notifiqui la resolució de concessió.

10. Atesa la proposta de resolució, en el marc de les disponibilitats pressupostàries, el president del SOIB ha de dictar i notificar una resolució d'aprovació o de denegació degudament motivada. El termini màxim per resoldre i notificar les resolucions és de tres (3) mesos des de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria al BOIB. Aquestes resolucions s'han de notificar individualment. En haver transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat una resolució expressa, la petició s'ha d'entendre desestimada.

11. L'entitat beneficiària pot sol·licitar, amb posterioritat a la resolució de concessió i prèviament a l'acabament del termini màxim d'execució, la modificació del contingut de la resolució per raó de la concurrència de circumstàncies noves i imprevisibles que justifiquin l'alteració de les condicions d'execució de l'activitat subvencionada. En aquests casos l'òrgan concedent pot autoritzar-ne l'alteració mitjançant la modificació de la resolució de concessió, sempre que no impliqui un increment de la quantia de la subvenció concedida inicialment, ni tengui caràcter essencial, ni alteri substancialment la finalitat per la qual es va concedir, sempre que no es perjudiquin drets de tercers.

12. Excepcionalment, en els casos en què es posi de manifest en la justificació que hi ha hagut alteracions de les condicions tingudes en compte per a la concessió que no alterin de manera substancial la naturalesa o l'objectiu de la subvenció, que hagin pogut donar lloc a la modificació de la resolució de concessió, i s'hagi omès el tràmit d'autorització administrativa prèvia per aprovar-la, l'òrgan concedent pot acceptar la justificació presentada, sempre que acceptar-la no suposi danys a tercers, tot i tenint en compte, si escau, els criteris de gradació als quals es refereix l'article 30.3 de les bases reguladores d'aquesta subvenció.

11. Import de la subvenció

La quantia de la subvenció que rebran les entitats beneficiàries s'ha de destinar a sufragar els costs salarials totals incloent la cotització empresarial a la Seguretat Social, per cobrir durant un màxim de 4 mesos els llocs de feina autoritzats, amb les característiques i per als grups professionals d'acord amb la resolució de concessió, independentment que siguin coberts per una o diverses persones.

La quantia de la subvenció s'ha de determinar en funció de l'import que sol·liciti l'entitat, d'acord amb el seu pressupost, i amb els límits fixats en aquesta convocatòria.

a) Despeses subvencionables

Es consideren despeses subvencionables els costs salarials i de Seguretat Social de les persones contractades d'acord amb el conveni col·lectiu, taula salarial o acord que sigui legalment aplicable, incloent la cotització empresarial a la Seguretat Social, les pagues extraordinàries i les indemnitzacions per finalització de contracte regulada en l'article 49.1.c) del Text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre.

Les despeses generades durant la baixa laboral, tant si és per malaltia o accident comú, com per malaltia o accident professional o maternitat o paternitat són subvencionables, malgrat no siguin certificables a l'FSE.

No s'han de considerar despeses subvencionables els incentius salarials, les dietes, les despeses de locomoció, les hores extraordinàries, el pagament de vacances no gaudides sempre que s'hagi fet la totalitat de la durada del contracte, els ajuts en concepte de Fons Social i conceptes anàlegs, així com les indemnitzacions per mort, trasllat, suspensió, acomiadament o cessament.

Com a norma general les vacances anuals retribuïdes, no són substituïbles per compensació econòmica, per això no es consideren despeses subvencionables, excepte si el treballador no les ha pogut gaudir per trobar-se de baixa per incapacitat temporal o per maternitat, o per rescissió del contracte abans de la data prevista de finalització.

Per al cas de substitucions, es considerarà despesa elegible les derivades de la contractació inicial i de les persones substitutes fins a completar un màxim de 4 mesos, i això no suposarà en cap cas un increment de la subvenció.

b) Límits

Pel que fa als llocs de feina que s'han de cobrir a càrrec del repartiment territorial, en cap cas es poden superar els imports màxims de l'àmbit territorial fixats per a cada línia a l'annex 2. Aquest límit és per al conjunt de totes les sol·licituds que una o més entitats presentin per al mateix àmbit territorial.

L'import de la subvenció és independent de la retribució que finalment percebi el treballador, que en cap cas pot ser inferior al Salari Mínim Interprofessional.

L'import màxim subvencionable per a cada lloc ocupat durant 4 mesos és de 9.600 €, independentment si s'ha cobert amb un contracte o més d'un per al cas de les substitucions.

12. Selecció i contractació

1. El procediment de selecció i contractació es durà a terme seguint els principis bàsics de la intermediació laboral que estableix l'article 34.1 de la Llei d'ocupació (Reial decret legislatiu 3/2015, de 23 d'octubre) segons el qual, la intermediació laboral realitzada pels serveis públics d'ocupació i les agències de col·locació, així com les accions d'intermediació que puguin fer altres entitats col·laboradores, es prestaran d'acord amb els principis constitucionals d'igualtat d'oportunitats en l'accés a l'ocupació i no discriminació, i se n'ha de garantir la plena transparència en el funcionament.

2. Per dur a terme el registre de les ofertes de feina, les entitats hauran de complir amb el que estableix l'article 35.1 de la Llei d'ocupació i vetllar específicament per evitar la discriminació tant directa com indirecta en l'accés a l'ocupació.

3. La selecció dels treballadors es durà a terme seguint el protocol del departament d'orientació i intermediació per gestionar el procés de selecció d'aquesta convocatòria la qual ha de preveure la possibilitat d'emprar mitjans no presencials tenint en compte l'estat d'alerta sanitària en què ens trobam.

4. A l'efecte de dur a terme la selecció, s'ha de constituir una comissió mixta de selecció, constituïda per a tal fi amb la participació d'un representant de l'entitat beneficiària i un representant del SOIB. Aquesta comissió durà a terme la selecció dels participants que reuneixin els requisits segons el que especifiqui el protocol del departament d'orientació i intermediació.

5. L'entitat ha de presentar l'oferta de manera telemàtica al portal web del SOIB <www.soib.es>. Les ofertes d'ocupació han de tenir caràcter genèric. Les ofertes es posaran en difusió al portal web del SOIB.

6. La comissió mixta de selecció durà a terme la selecció dels participants que reuneixin els requisits i tindrà en compte els criteris de preferència, tant els específics per a cada línia com els generals, establerts en el punt 6 d'aquesta convocatòria segons el que especifiqui el protocol del departament d'orientació i intermediació.

7. Per poder contractar el demandant és condició indispensable que en el moment de la contractació tingui la seva demanda d'ocupació al SOIB d'alta. Si no es compleix aquesta condició no es materialitza el pagament de la part de la subvenció corresponent a la contractació efectuada.

8. Els treballadors s'han de contractar en la modalitat de contracte temporal de durada determinada a jornada completa i seleccionar la clàusula específica «feines d'interès social/foment d'ocupació agrari» (pàgina 12). El contracte s'ha de formalitzar obligatòriament per escrit en el model oficial del SEPE i amb una durada prevista de 4 mesos, excepte per al cas de les substitucions. El model oficial de contracte està a disposició dels beneficiaris en el web <http://www.soib.es/ i en el web del SEPE.

13. Registre de contractes

El contracte s'ha de registrar lligat al número d'oferta que proporciona l'oficina del SOIB que en fa la selecció.

El registre de contractes es pot fer per mitjans telemàtics a través de l'aplicació «contrat@», que es troba a disposició de les persones interessades al web <http://www.soib.es>.

14. Inici i execució

1. Els projectes s'han d'executar dins el període comprès entre el 16 de novembre de 2020 i el 31 d'agost de 2021 i es poden executar en un o dos torns de contractacions de quatre mesos cada un. El primer torn s'ha d'iniciar del 16 al 30 de novembre de 2020, i el segon entre l'1 de febrer i l'1 de maig de 2021.

2. L'entitat beneficiària ha de comunicar el començament de l'activitat mitjançant el model de certificat d'inici disponible al web del SOIB i còpia autèntica dels contractes formalitzats per al primer torn en el termini de 7 dies posteriors a la formalització del darrer contracte.

3. Pel que fa al segon torn també ha de presentar una còpia autèntica dels contractes formalitzats, en el termini de 7 dies posteriors a la formalització del darrer contracte.

4. Tal com estableix l'article 25.3.g) del Decret llei 8/2020, es preveu la possibilitat d'ampliar motivadament el termini d'execució quan el projecte o l'activitat no s'hagin pogut desenvolupar amb normalitat com a conseqüència directa de les mesures adoptades pels poders públics per combatre l'alerta sanitària generada per la COVID-19 o per afrontar la situació de crisi econòmica.

15. Obligacions de les entitats beneficiàries

Són obligacions de les entitats beneficiàries de les subvencions, a més de les que preveu l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, Text refós Llei de subvencions de la CAIB, en l'article 14 de la Llei 38/2003, general de subvencions i a l'Ordre de 10 d'octubre de 2013 de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats per la qual s'estableixen les bases reguladores, les següents:

1. Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.

2. Comunicar al SOIB en el termini de vuit dies naturals qualsevol alteració o incidència en el projecte inicial o variació que pugui tenir incidència en la conservació i la quantia de l'ajut.

3. Justificar davant el SOIB el fet d'haver executat l'activitat en els termes prevists en aquesta Resolució.

4. Justificar que s'han complert els requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

5. Disposar de pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil que cobreixi els danys que en l'execució del projecte es puguin causar a terceres persones, de manera que el SOIB queda exonerat de qualsevol responsabilitat.

6. Sotmetre's a les actuacions de comprovació tècniques i econòmiques que ha d'efectuar el SOIB i la Inspecció de Treball i Seguretat Social; les de control financer que corresponguin a la Intervenció General de l'Administració autonòmica de les Illes Balears, en relació amb les subvencions concedides, i les previstes en la legislació de la Sindicatura de Comptes i dels òrgans competents del Fons Social Europeu, o d'altres òrgans de control.

7. Les entitats beneficiàries s'han de sotmetre a les actuacions de comprovació, seguiment i control que faci l'òrgan que sigui designat com a organisme intermedi del Programa Operatiu d'Ocupació Juvenil per al període 2014-2020 i del Programa Operatiu per a les Illes Balears FSE 2014-2020 i que en cas que es detectin irregularitats, s'hauran de reintegrar les quanties indegudament percebudes que hagin estat detectades com a conseqüència dels controls.

8. Comunicar al SOIB la sol·licitud o l'obtenció d'altres ajuts per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració pública o d'ens públics o privats, nacionals o internacionals. Aquesta comunicació s'ha de fer en el termini de tres dies hàbils, comptadors des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.

9. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, incloent els elements electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

10. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que estableix l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE de 18 de novembre).

11. Identificar convenientment, a l'efecte de difusió pública, les activitats, les obres i els serveis que es duguin a terme sobre la base d'aquesta Resolució, d'acord amb el que assenyala l'apartat 19è d'aquesta Resolució.

12. Les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions estan obligades a dur un sistema de comptabilitat separada o una codificació comptable adequada en relació amb totes les transaccions relacionades amb aquestes operacions que permeti identificar-les clarament en els termes que assenyala l'article, 125.4 b) del Reglament (UE) 1303/2013, de 17 de desembre, del Parlament Europeu i del Consell, i sense perjudici de les normes de comptabilitat nacional.

13. Comunicar al Comitè d'empresa les previsions de les contractacions en compliment de l'article 64.2 c) del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.

14. Les entitats han d'informar els treballadors contractats del cofinançament per part de l'FSE en relació amb aquest programa. A aquest efecte han d'usar el model «Comunicació del cofinançament» que es troba a disposició dels beneficiaris al web <http://www.soib.es>.

15. D'usar l'aplicació web de gestió del SOIB-ACCFOR i presentar tota la documentació amb els models disponibles que hi ha per al tràmit de la presentació de la sol·licitud. El SOIB determinarà durant la gestió de la convocatòria els successius tràmits que es podran gestionar a través de l'aplicació web de gestió del SOIB-ACCFOR, i en aquest cas, s'entén que aquesta gestió passa a fer-se obligatòriament des de l'aplicació. En qualsevol cas, l'entitat ha de complir els protocols i/o guies d'ajuda que estaran a la seva disposició a la web del SOIB i, si escau, a la mateixa aplicació ACCFOR.

16. Les entitats beneficiàries han de complir les disposicions legislatives sobre protecció de dades de caràcter personal, concretament la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, i el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016.

16. Condicions per pagar la subvenció

1. D'acord amb l'article 37.2 del Decret legislatiu 2/2005, modificat per la Disposició final novena de la Llei 18/2016, de pressuposts generals de la CAIB per a l'any 2017, el Consell de Govern de dia 7 d'agost de 2020, a proposta del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, ha autoritzat el pagament anticipat de la subvenció i ha eximit les persones beneficiàries de presentar garantia (d'acord amb l'article 25.3.b) del Decret 75/2004, de 27 d'agost.)

2. El pagament de la subvenció s'ha de fer 100 % a la bestreta sense necessitat de constituir aval i es tramitarà d'ofici a la concessió de l'ajut.

3. El pagament de les obligacions reconegudes a favor de les entitats beneficiàries de les subvencions s'ha de fer segons les disponibilitats de la Tresoreria de la CAIB.

4. Sense perjudici del que estableix l'apartat 12è d'aquest annex, qualsevol alteració de les condicions que s'hagin tingut en compte per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció de subvencions incompatibles, dona lloc a la modificació de la resolució de concessió, d'acord amb el que disposa l'article 24 del Text refós de la Llei de subvencions. D'altra banda, la modificació de la resolució de concessió implica la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció i, si escau, el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament d'acord amb el que disposen els articles 43 i 44 del mateix Text refós.

17. Justificació

1. Es considera despesa subvencionable la que es correspongui amb els conceptes definits al punt 11 d'aquesta convocatòria i efectivament pagada amb anterioritat a l'acabament del termini de justificació final. També es considera despesa subvencionable els pagaments de l'IRPF i cotitzacions a la Seguretat Social que no s'hagin pogut fer dins el termini de justificació en atenció als terminis establerts per la normativa que els regula o bé hagi estat objecte de fraccionament i/o ajornament, sempre que l'entitat n'acrediti el pagament efectiu en els terminis atorgats per la normativa corresponent o resolució de fraccionament /ajornament respectivament.

2. Per tal de poder complir amb la senda financera establerta a les mesures de seguiment del Programa Operatiu de Garantia Juvenil, s'ha de presentar una justificació parcial de les despeses generades a la línia 1, dirigida a persones joves desocupades menors de 30 anys, amb un compte justificatiu d'acord amb els models que facilitarà el SOIB . El termini de justificació és d'un mes i mig des de l'acabament dels contractes. El contingut és l'indicat en els apartats 5 i 6 d'aquest punt.

3. A la finalització dels projectes i en el termini de tres mesos comptadors des de la data d'acabament del projecte, (excepte pel que fa a la memòria tècnica del punt 5.a) d'aquest apartat que és d'un mes), l'entitat beneficiària ha de presentar en el SOIB el compte justificatiu d'acord amb els models que facilitarà el SOIB. Tal com estableix l'article 25.3.g) del Decret llei 8/2020, es preveu la possibilitat d'ampliar motivadament aquest termini de justificació quan el projecte o l'activitat no s'hagin pogut desenvolupar amb normalitat com a conseqüència directa de les mesures adoptades pels poders públics per combatre l'alerta sanitària generada per la COVID-19 o per afrontar la situació de crisi econòmica.

4. L'entitat pot reintegrar voluntàriament els fons rebuts i no aplicats d'acord amb l'article 90 del Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions, sense haver d'esperar que el SOIB liquidi la subvenció mitjançant el model 046 de Declaració/Liquidació que us podeu descarregar a: https://www.atib.es/TA/Modelos/Modelo.aspx?m=046&idConcepto=7218

5. El compte justificatiu es compon de la documentació següent:

Certificat de l'exactitud comptable i de la certesa dels imports justificats.

a) Memòria tècnica d'activitats del projecte justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats dutes a terme i dels resultats obtinguts segons el model normalitzat.

b) Una memòria econòmica que ha de contenir:

- Relació classificada de les despeses en què s'hagi incorregut d'acord amb l'estructura de costs que estableix el punt 11 d'aquesta convocatòria, amb indicació del creditor i el document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament juntament amb els justificants de la despesa i els del pagament efectiu.

- Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada indicant-ne l'import i la procedència.

6. Juntament al compte justificatiu, l'entitat ha d'aportar la documentació següent:

a) Nòmines abonades a les persones contractades i dels justificants bancaris de l'abonament.

b) Documents dels ingressos a l'Agència Estatal de l'Administració tributària de les retencions fetes als treballadors (model 111).

c) Documents de cotització a la Seguretat Social: Rebut de Liquidació de Cotitzacions (RLC) i Relació Nominal de Treballadors (RNT), així com els justificants del seu abonament.

d) IDC (Informe de cotitzacions) per a cada persona contractada i que ha d'abastar tot el període de contractació, signat i segellat per la persona titular de l'autorització concedida per la TGSS.

e) Justificants de reintegrament voluntari dels fons rebuts i no aplicats (Model 046).

7. El termini per esmenar els defectes de la justificació és de 10 dies.

8. Es considera documentació justificativa per acreditar el pagament, els extractes bancaris o d'altres documents equivalents que permetin seguir una pista d'auditoria adequada. A aquest efecte, es considera documentació justificativa per acreditar el pagament de manera suficient:

- En el cas que es tracti de transferències, l'ordre de transferència i l'extracte bancari o detall del moviment del càrrec en què es debiti el pagament.

- En el cas que es tracti de pagaments agrupats, l'extracte bancari o detall del moviment del càrrec, així com el desglossament de cadascun dels pagaments inclosos en la tramesa.

- En el cas que es tracti de xecs, s'ha d'incloure l'extracte bancari o detall del moviment del càrrec en què es debiti el pagament.

- Document bancari que certifiqui la data, l'import, el beneficiari i el concepte de l'operació.

- No es poden considerar elegibles els pagaments de salaris en efectiu o en espècie.

9. Pel que fa a la subvencionabilitat dels llocs de feina finançats pel Fons Social Europeu s'apliquen els criteris que estableix l'Ordre ESS/1924/2016, de 13 de desembre (BOE núm. 307, de 21 de desembre), per la qual es determinen les despeses subvencionables pel Fons Social Europeu durant el període de programació 2014-2020.

10. Tal com estableix l'article 25.3.e) del Decret llei 8/2020, tendran caràcter de subvencionable totes les despeses salarials efectivament realitzades i pagades per l'entitat, encara que la prestació laboral per part de les persones contractades en el projecte no s'hagi pogut prestar en part o totalment en les condicions previstes, sempre que quedi degudament acreditat que la manca d'execució o l'execució fora de termini siguin conseqüència directa de les mesures adoptades pels poders públics per combatre l'alerta sanitària generada per la COVID-19 o per afrontar la situació de crisi econòmica.

18. Difusió pública de les actuacions

Tota la publicitat, documentació escrita, els anuncis o la senyalització exterior, com també qualsevol tipus d'informació en suport electrònic, informàtic o telemàtic que es derivi d'aquesta activitat, ha d'estar, com a mínim, en català i s'hi ha d'utilitzar un llenguatge inclusiu d'homes i de dones.

Tota la publicitat o difusió en qualsevol mitjà s'ha de presentar al SOIB abans de fer-la pública, i se n'ha d'assenyalar el text així com el disseny de la publicitat que es vol fer, juntament amb el nom dels mitjans en què es farà la difusió, els dies i les hores. En cas de detectar-hi irregularitats, el SOIB ho ha de comunicar a l'entitat beneficiària perquè les esmeni. A mesura que es vagin fent aquestes actuacions de publicitat i difusió, l'entitat ha de trametre al Servei de Seguiment Tècnic evidències que s'està duent a terme.

A tota publicitat o difusió que es dugui a terme s'ha de fer constar el nom complet del programa: SOIB Reactiva 2020, així com que ha estat promogut pel SOIB i cofinançat pel Fons Social Europeu en el marc dels Programes Operatius d'Ocupació Juvenil i Regional 2014-2020, per fons de l'Estat a través de Conferència Sectorial i pel Fons per afavorir l'Impuls del Turisme Sostenible (ITS)¸ mitjançant la incorporació d'elements identificatius d'aquests organismes, i ha de complir amb les instruccions contingudes als manual de publicitat i difusió que estan disponibles al web del SOIB i el protocol de gestió de projectes. Així mateix, l'entitat hi pot fer constar els seus elements identificatius en la mateixa grandària o amb una grandària menor que la resta de logotips.

19. Revocació i reintegrament

L'incompliment total o parcial dels requisits, les condicions o les finalitats, o qualsevol altre incompliment del règim jurídic de les subvencions, constitueix causa de revocació de la subvenció i de reintegrament de les quantitats que hagi percebut l'entitat, d'acord amb el que estableixen els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre i els articles 30 i 31 de l'Ordre de bases (Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 10 d'octubre de 2013). La quantia que finalment s'ha de reintegrar s'ha de fixar d'acord amb el principi de proporcionalitat, tenint en compte la naturalesa i les causes de l'incompliment, d'acord amb els articles esmentats.

No es considerarà incompliment de l'objecte de la subvenció quan no es pugui cobrir el lloc de feina per manca de candidats i això comportarà la modificació i revocació parcial de la subvenció concedida.

Tampoc es considerarà incompliment la impossibilitat de fer substitucions de baixes voluntàries per causes alienes o no imputables a l'entitat beneficiària, que suposi una cobertura del lloc de feina per un temps inferior als 4 mesos. Aquest fet donarà lloc a la revocació parcial de la subvenció i el reintegrament dels fons rebuts i no aplicats.

L'entitat juntament amb la justificació ha d'acreditar haver reintegrat voluntàriament els fons rebuts i no aplicats d'acord amb l'article 90 del Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions.

20. Compatibilitat amb altres subvencions

L'import de les subvencions que estableix aquesta Resolució no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajuts d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de l'activitat que desenvolupa la persona beneficiària.

21. Seguiment dels projectes

Amb la finalitat de comprovar l'execució correcta de les accions d'acord amb la normativa reguladora i el contingut dels projectes aprovats, se n'ha de fer el seguiment de l'execució.

El SOIB ha d'establir els mecanismes i la metodologia que consideri més adients per avaluar aquests projectes. Els tècnics que designi el SOIB han de dur a terme a aquest efecte les funcions de seguiment, sense perjudici de les tasques d'inspecció i control que pugui desenvolupar el personal funcionari que les tingui atribuïdes, així com de la potestat sancionadora que puguin exercir els òrgans competents.

Aquestes funcions s'han de dur a terme d'ofici o a instància de la persona interessada, d'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A aquest efecte, els responsables de les entitats beneficiàries han de facilitar a les persones que facin tasques de seguiment tota la informació que se'ls requereixi en relació amb l'execució de les accions i l'accés a les instal·lacions on es duen a terme.

 

ANNEX 2 Assignació àmbit territorial municipi

Municipi

Línia 1 – menors 30 anys

Línia 2 – majors 30 anys, atur llarga durada

Línia 3 – majors 30 anys, atur curta durada

% sobre total

Assignació

% sobre total

Assignació

% sobre total

Assignació

Alaró

0,29

17.198,56 €

0,56

42.767,94 €

0,38

45.480,87 €

Alcúdia

2,70

160.032,42 €

1,03

78.797,66 €

2,31

276.212,39 €

Algaida

0,31

18.391,08 €

0,52

39.851,43 €

0,36

43.047,75 €

Andratx

0,82

48.609,14 €

0,78

59.724,33 €

0,82

98.089,65 €

Ariany

0,03

9.757,78 €

0,05

10.351,28 €

0,03

9.866,73 €

Artà

0,57

33.781,58 €

0,48

36.747,11 €

0,52

62.150,75 €

Banyalbufar

0,02

9.740,25 €

0,02

9.952,16 €

0,02

9.834,07 €

Binissalem

0,67

39.723,13 €

0,88

67.344,27 €

0,55

65.739,19 €

Búger

0,08

10.059,31 €

0,08

10.926,48 €

0,08

10.487,30 €

Bunyola

0,35

20.748,06 €

0,56

42.861,85 €

0,32

38.309,42 €

Calvià

4,57

270.854,19 €

3,21

245.518,14 €

4,17

498.576,30 €

Campanet

0,13

10.371,36 €

0,21

16.051,18 €

0,19

22.664,23 €

Campos

0,64

37.936,11 €

0,75

57.372,61 €

0,71

84.915,68 €

Capdepera

1,34

79.435,73 €

0,53

40.568,82 €

1,02

121.977,24 €

Consell

0,29

17.195,06 €

0,41

31.291,07 €

0,26

31.042,71 €

Costitx

0,06

9.947,11 €

0,15

11.994,70 €

0,13

15.574,43 €

Deià

0,02

9.722,72 €

0,01

9.787,82 €

0,03

9.929,33 €

Escorca

-

9.600,00 €

-

9.600,00 €

0,01

9.654,44 €

Esporles

0,31

18.366,54 €

0,28

21.448,53 €

0,28

33.473,11 €

Estellencs

0,01

9.670,12 €

0,02

9.893,47 €

0,01

9.722,48 €

Felanitx

1,56

92.441,21 €

1,24

94.872,32 €

1,38

164.978,72 €

Fornalutx

0,02

9.712,20 €

0,01

9.752,60 €

0,01

9.757,86 €

Inca

3,91

231.746,61 €

4,24

324.468,41 €

3,72

444.730,56 €

Lloret de Vistalegre

0,07

10.020,74 €

0,19

14.604,67 €

0,12

14.353,79 €

Lloseta

0,60

35.565,10 €

1,00

76.481,16 €

0,57

68.153,26 €

Llubí

0,16

10.522,12 €

0,26

19.919,85 €

0,15

17.966,73 €

Llucmajor

2,64

156.482,93 €

3,67

280.783,52 €

2,96

353.934,84 €

Manacor

4,82

285.646,68 €

3,60

275.433,13 €

3,89

465.062,37 €

Mancor de la Vall

0,09

10.101,38 €

0,08

10.844,30 €

0,09

10.778,95 €

Maria de la Salut

0,15

10.444,98 €

0,14

11.959,48 €

0,16

19.078,50 €

Marratxí

2,85

168.879,87 €

3,42

261.733,66 €

2,06

246.243,35 €

Montuïri

0,19

11.274,55 €

0,34

25.999,37 €

0,17

20.301,87 €

Muro

0,67

39.723,13 €

0,47

35.900,60 €

0,54

64.611,09 €

Palma

39,17

690.000,00 €

49,83

900.000,00 €

39,77

1.500.000,00 €

Petra

0,19

11.235,98 €

0,18

13.840,33 €

0,17

20.364,47 €

Pobla (Sa)

1,19

70.549,72 €

1,03

78.738,97 €

1,07

127.898,10 €

Pollença

1,51

89.472,19 €

0,74

56.537,83 €

1,22

145.892,05 €

Porreres

0,32

18.982,08 €

0,31

23.671,13 €

0,29

34.707,37 €

Puigpunyent

0,09

10.132,94 €

0,14

11.889,05 €

0,09

10.765,34 €

Salines (Ses)

0,30

17.803,59 €

0,22

16.768,57 €

0,34

40.690,83 €

Sant Joan

0,14

10.399,40 €

0,11

11.489,93 €

0,11

13.122,25 €

Sant Llorenç des Cardassar

0,51

30.221,57 €

0,30

22.977,22 €

0,46

55.003,79 €

Santa Eugènia

0,09

10.111,90 €

0,10

11.219,94 €

0,10

12.007,76 €

Santa Margalida

1,16

68.766,20 €

0,65

49.799,62 €

0,97

116.004,66 €

Santa Maria del Camí

0,43

25.483,06 €

0,69

52.856,99 €

0,41

48.987,67 €

Santanyí

1,00

59.285,68 €

0,49

37.441,02 €

0,87

104.056,78 €

Selva

0,23

13.614,00 €

0,35

26.763,71 €

0,27

32.241,58 €

Sencelles

0,22

13.051,05 €

0,32

24.517,64 €

0,24

28.710,29 €

Sineu

0,20

11.851,53 €

0,31

23.659,39 €

0,28

33.429,57 €

Sóller

0,72

42.671,11 €

0,58

44.390,53 €

0,62

74.174,83 €

Son Servera

1,56

92.427,18 €

0,53

40.580,56 €

1,03

123.140,73 €

Valldemossa

0,08

10.087,36 €

0,13

11.771,66 €

0,11

13.163,08 €

Vilafranca de Bonany

0,29

17.205,58 €

0,23

17.544,65 €

0,23

27.525,03 €

MALLORCA

80,34

3.227.053,87 €

86,43

3.772.062,66 €

76,67

5.958.586,14 €

 

 

 

 

 

 

 

Alaior

0,62

36.740,08 €

0,70

53.480,47 €

0,72

86.117,27 €

Castell (Es)

0,69

40.863,05 €

0,89

68.155,57 €

0,80

95.700,07 €

Ciutadella de Menorca

2,54

150.523,86 €

1,59

121.577,34 €

2,36

282.111,48 €

Ferreries

0,26

15.383,49 €

0,13

11.795,14 €

0,23

27.508,70 €

Maó

2,69

159.444,92 €

2,51

192.096,38 €

2,85

340.785,36 €

Mercadal (Es)

0,33

19.555,54 €

0,14

11.971,22 €

0,36

43.091,30 €

Migjorn Gran (Es)

0,05

9.894,52 €

0,02

9.940,42 €

0,07

10.332,15 €

Sant Lluís

0,34

20.150,05 €

0,45

34.383,65 €

0,48

57.379,76 €

MENORCA

7,52

452.555,51 €

6,43

503.400,19 €

7,87

943.026,09 €

 

 

 

 

 

 

 

Eivissa

4,72

279.743,70 €

2,62

200.492,39 €

5,65

675.478,41 €

Sant Antoni de Portmany

2,46

145.795,87 €

1,26

96.483,18 €

3,14

375.411,09 €

Sant Joan de Labritja

1,87

110.832,29 €

1,20

91.732,78 €

2,42

289.356,42 €

Sant Josep de sa Talaia

0,27

16.023,58 €

0,22

16.839,00 €

0,46

54.982,02 €

Santa Eulàlia del Riu

2,39

141.662,38 €

1,66

126.939,47 €

3,23

386.135,60 €

EIVISSA

11,71

694.057,82 €

6,96

532.486,82 €

14,90

1.781.363,54 €

 

 

 

 

 

 

 

Formentera

0,43

25.472,54 €

0,18

13.793,37 €

0,56

66.940,78 €

FORMENTERA

0,43

25.472,54 €

0,18

13.793,37 €

0,56

66.940,78 €

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL

100,00

4.399.139,74 €

100,00

4.821.743,04 €

100,00

8.749.916,55 €

 

 

 

 

 

 

 

Assignació àmbit territorial illa (Consells i entitats dependents)

Illa Mallorca

80,34

690.000,00 €

86,43

900.000,00 €

76,67

1.500.000,00 €

Illa Menorca

7,52

97.865,69 €

6,43

129.011,52 €

7,87

219.295,19 €

Illa Eivissa

11,71

152.394,57 €

6,96

139.645,44 €

14,90

415.184,03 €

Illa Formentera

0,43

9.600,00 €

0,18

9.600,00 €

0,56

15.604,23 €

Total àmbit illes

100,00

949.860,26 €

100,00

1.178.256,96 €

100,00

2.150.083,45 €