Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MANACOR

Núm. 7977
Convocatòria de concessió directa de subvencions destinades a empreses del municipi de Manacor per protegir l'activitat económica local i l'impacte econòmic de la COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local, en sessió extraordinària de dia 28 d'agost de 2020, va adoptar l'acord que -a reserva dels termes definitius que resultin de l'aprovació de l'acta corresponent- a continuació es transcriu:

«1. Aprovar les bases reguladores i convocatòria del procediment de concessió directa de subvencions destinades a empreses del municipi de Manacor per protegir l'activitat econòmica local i l'impacte econòmic de la COVID-19 que quedaran redactades com s'indica a continuació:

BASES REGULADORES I CONVOCATÒRIA DEL PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ DIRECTA DE SUBVENCIONS DESTINADES A EMPRESES DEL MUNICIPI DE MANACOR PER PROTEGIR L'ACTIVITAT ECONÒMICA LOCAL I L'IMPACTE ECONÒMIC DE LA COVID-19

1. Objecte i finalitat

1.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és atorgar diverses ajudes destinades a preservar l'activitat econòmica del municipi de Manacor dels efectes adversos que hagi pogut originar la situació derivada de les mesures adoptades per contenir la difusió de la COVID-19.

En concret, estableix el procediment per a la concessió d'ajudes amb destinació a sufragar despeses en què hagin incorregut les persones que puguin adquirir la condició de beneficiàries, sempre que les despeses estiguin orientades a promoure l'estabilitat i perdurabilitat de l'empresa, així com la continuïtat dels productes i serveis que presti (o la millora dels serveis), o la seva possible diversificació per canals alternatius als tradicionals.

1.2. La finalitat d'aquestes subvencions és ajudar les persones empresàries del municipi de Manacor a afrontar els efectes econòmics adversos derivats de la COVID-19 que hagin pogut patir. La crisi sanitària provocada pel brot de la COVID-19 s'està transmetent a l'economia i a la societat, i afecta tant l'activitat productiva com la demanda i el benestar de la ciutadania.

És per això que l'Ajuntament de Manacor, en aquest context, té com a prioritat absoluta en matèria econòmica protegir, preservar i donar suport al teixit productiu i social per minimitzar l'impacte i aconseguir que, ja finalitzada l'alarma sanitària, es produeixi el més aviat possible una normalització a l'activitat econòmica local. Per això s'ha dotat un fons per a la prestació d'aquestes subvencions, davant el tancament obligatori dels establiments i del cessament de les activitats (total o parcial) que hagin patit, per haver estat considerades no essencials.

2. Persones beneficiàries i requisits

2.1. Poden ser beneficiàries de la subvenció:

Les empreses constituïdes per persones físiques o jurídiques o les entitats sense personalitat jurídica (comunitats de béns i societats civils) amb objecte mercantil:

  • que desenvolupin una activitat inclosa en els casos de tancament obligatori d'establiments que disposa el Reial decret 465/2020, de 17 de març, que modifica l'article 10 de Reial decret 463/2020, de 14 de març;
  • que hagin vist reduïda la seva facturació durant el període per al qual se sol·licita l'ajut, almanco, en un 75% en relació a la mitjana de facturació del semestre anterior. Quan la persona física o jurídica no dugui d'alta els 6 mesos naturals exigits per acreditar la reducció dels ingressos, la valoració es du a terme tenint en compte el període d'activitat.

Per activitats de temporada és necessari haver estat d'alta d'activitat econòmica en els darrers 3 exercicis.

En tot cas, aquesta convocatòria s'adreça a microempreses, que són aquelles que tenen menys de deu treballadors i un volum de negoci que no supera els dos milions d'euros.

En el cas que la persona sol·licitant de l'ajuda hagi suspès l'activitat presencial o d'obertura al públic per causes alienes a la situació de fet derivada de les mesures per contenir la COVID-19, no es pot beneficiar de les ajudes previstes en aquesta convocatòria.

 

3. Despeses subvencionables

3.1. Les persones beneficiàries poden optar a les següents línies d'ajuts:

Línia 1: Ajuts destinats al desenvolupament, millora o manteniment de l'activitat econòmica.

Es poden subvencionar les següents despeses:

  • Despeses en concepte d'arrendament de local comercial. Ha de ser un establiment fix de titularitat privada, amb accés directe i independent des del carrer. El contracte d'arrendament ha d'estar a nom de la persona sol·licitant de la subvenció i ser anterior a la declaració de l'estat d'alarma (14 de març de 2020).
  • Despeses de préstecs hipotecaris d'immobles vinculats a l'activitat empresarial: imports pagats a entitats bancàries per a l'adquisició d'un local on s'exerceix l'activitat principal.
  • Despeses derivades de l'adquisició de productes sanitaris i elements per adaptar el local a les limitacions de contacte físic, despeses de formació i consultoria per al compliment dels protocols de seguretat i despeses derivades de l'establiment de les mesures per a la reducció dels riscos higienicosanitaris davant la COVID-19 recomanades per a l'activitat: productes de protecció individual, productes de protecció en el local, productes de senyalització en el local, treballs de formació i consultoria, obtenció de segells oficials, etc.
  • Despeses en subministraments d'energia elèctrica, aigua i comunicacions (Internet, telèfon, etc.): despeses vinculades al local comercial on es desenvolupa l'activitat.
  • Rènting de maquinària o de vehicles, que ha d'estar associat a l'activitat.
  • Despeses d'assegurances vinculades a l'activitat empresarial (responsabilitat civil, accident de vehicle, etc.)
  • Despeses per llicències d'ús d'eines i/o aplicacions informàtiques per a l'impuls i desenvolupament del teletreball o el comerç electrònic per internet vinculats a l'activitat empresarial.
  • Despeses del disseny d'un lloc web destinat a la promoció comercial i/o venda de productes, despeses de domini, actualització, manteniment i revisió d'aquest web, així com actualització de la presència de l'empresa a xarxes socials i plataformes de comerç electrònic.
  • Combustible i despeses de manteniment de vehicles: despeses ocasionades per la compra de combustibles i de manteniment de vehicles vinculats a l'activitat empresarial. Els serveis de manteniment de vehicles han d'estar realitzats per tallers autoritzats. En aquest cas, només són despeses subvencionables si es tracta d'activitats empresarials que hagin vist reduïda la seva facturació durant el període per al qual se sol·licita l'ajut, almanco, en un 75% en relació a la mitjana de facturació del semestre anterior.
  • Despeses derivades del pagament de tributs municipals. Són subvencionables els tributs següents:

- Taxa de fems:

Només és subvencionable l'import de la taxa derivat de béns immobles afectes a l'activitat econòmica.

La subvenció s'ha d'abonar a la persona titular de l'activitat econòmica quan l'immoble no sigui propietat seva i sempre que pugui acreditar el pagament de la taxa.

- Impost sobre béns immobles:

Només és subvencionable l'import de l'impost derivat de béns immobles afectes a l'activitat econòmica.

La subvenció s'ha d'abonar a la persona titular de l'activitat econòmica quan l'immoble no sigui propietat seva i sempre que pugui acreditar el pagament de la taxa.

- Impost sobre activitats econòmiques:

El rebut ha d'estar a nom de la persona titular de l'activitat econòmica per a la qual se sol·licita la subvenció.

- Impost sobre vehicles de tracció mecànica:

El rebut ha d'estar a nom de la persona titular de l'activitat econòmica per a la qual se sol·licita la subvenció.

Només és subvencionable l'import de l'impost derivat de vehicles afectes a l'activitat econòmica.

Línia 2: Despeses derivades de l'ocupació de la via pública amb taules, cadires i mercaderies per a l'exercici 2020.

Es poden subvencionar les següents despeses:

  • Despeses derivades del pagament de la taxa per ocupació de la via pública amb taules, cadires i mercaderies.

L'autoliquidació de la taxa ha d'estar a nom de la persona titular de l'activitat econòmica per a la qual se sol·licita la subvenció.

La subvenció ha de cobrir l'import satisfet en concepte d'ocupació de la via pública amb taules i cadires i mercaderies.

La subvenció s'ha d'abonar a la persona titular de l'activitat econòmica quan l'immoble no sigui propietat seva i sempre que pugui acreditar el pagament de la taxa.

  • Altres despeses derivades de l'ocupació de la via pública amb taules, cadires i mercaderies: adquisició d'elements diversos com poden ser taules, cadires, para-sols, tendals, etc.

3.2. Les despeses anteriors han de respondre, de manera indubtable, a la naturalesa i objecte de l'activitat subvencionada, i la persona beneficiària les ha d'haver abonat prèviament a la sol·licitud de subvenció.

4. Requisits de les persones sol·licitants

La persona física o jurídica interessada en aquesta subvenció ha de complir els requisits següents:

a) Ha de tenir el domicili fiscal i la seva activitat en el municipi de Manacor.

b) Ha d'estar donada d'alta en l'impost d'activitats econòmiques i al règim especial de la Seguretat Social dels treballadors per compte propi, a la data de la declaració de l'estat d'alarma. Per a activitats de temporada, és necessari haver estat d'alta d'activitat econòmica en els darrers 3 exercicis.

c) En el cas d'arrendament de local o establiment, ha d'estar al corrent de pagament del lloguer amb anterioritat a l'entrada en vigor del Reial decret 463/2020, de 14 de març, i no s'han d'haver acollit a la moratòria arrendament establerta en els articles 1 a 5 del Reial decret 15/2020, de 21 d'abril, de mesures urgents complementàries per donar suport a l'economia i l'ocupació.

d) La persona que representa legalment l'entitat ha de presentar una declaració de no estar inhabilitada per contractar amb les administracions públiques o per obtenir-ne subvenció, i d'estar facultada per actuar en nom de l'entitat.

e) Ha de presentar una declaració d'estar al corrent del pagament de les obligacions tributàries locals, autonòmiques i estatals, tant en el moment de la sol·licitud com en el moment del pagament de l'ajut.

f) Ha d'haver justificat qualsevol subvenció que li hagi estat concedida amb anterioritat per l'Ajuntament de Manacor, sempre que hagi finalitzat el corresponent termini de justificació.

5. Període subvencionable i quantia

5.1. Per a la línia 1, el període subvencionable és el comprès entre la declaració de l'estat d'alarma (14 de març de 2020) i fins a un mes posterior a la finalització (21 de juliol de 2020). En aquelles despeses abonades de forma anticipada, però de llarga durada, s'ha de tenir en compte el prorrateig mensual dins el període subvencionable.

5.2. Per a la línia 2, el període subvencionable és el comprès entre el dia 1 de gener de 2020 i la data d'entrada en vigor de la suspensió de la taxa d'ocupació de la via pública.

5.3. Amb caràcter general, les possibles persones beneficiàries poden sol·licitar fins al 100% del total de les despeses subvencionables, incloses aquelles taxes i impostos que no puguin compensar o recuperar, fins a un import màxim individualitzat per persona o entitat beneficiària de:

  • Línia 1: 1.000 euros.
  • Línia 2: l'import màxim abonat per la taxa d'ocupació de la via pública amb taules, cadires i mercaderies corresponent a l'any 2020.

5.4. El crèdit pressupostari total màxim per a la subvenció és de:

  • Línia 1: 300.000 euros, consignats en l'aplicació pressupostària 120/4910.4792000.
  • Línia 2: 80.000 euros, consignats en l'aplicació pressupostària 120/9320.4792000. En cas de no esgotar aquest crèdit, passa a la línia 1.

6. Termini i presentació de sol·licituds

6.1. El termini per a la presentació de sol·licituds és fins dia 30 de setembre de 2020, a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquestes bases i convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Atesa l'especificitat de la subvenció, s'opta per aprovar conjuntament les bases i la convocatòria.

Els models normalitzats, així com les bases i la resta de documentació associada a l'expedient, està disponible a la seu electrònica de l'Ajuntament de Manacor.

La simple presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació de les bases que regeixen la convocatòria i el compromís de la persona sol·licitant de complir amb les obligacions i deures que en deriven.

6.2. S'ha de presentar una sol·licitud per empresa i activitat econòmica afectada, independentment que es disposi d'un o més establiments o locals per a l'exercici de les activitats.

6.3. Les sol·licituds s'han de formalitzar per escrit segons el model normalitzat de sol·licitud que s'adjunta com a annex 1. Han d'anar adreçades a la Batlia-Presidència i acompanyades de la documentació indicada en l'article 7.

Per a aquelles empreses obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques, la sol·licitud s'ha de presentar de forma telemàtica a la seu electrònica de l'Ajuntament de Manacor (https://www.seu-e.net/manacor/), en la qual hi ha disponible la informació de la convocatòria i el model de sol·licitud, així com les publicacions de la resolució de les ajudes.

D'acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligats a presentar la documentació a través de mitjans electrònics els subjectes següents:

a) Les persones jurídiques.

b) Les entitats sense personalitat jurídica.

c) Les persones que exerceixen una activitat professional per a la qual es requereix col·legiació obligatòria.

d) Qui representa una persona interessada que estigui obligada a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

Les sol·licituds també es poden presentar de forma presencial al Registre General de l'Ajuntament de Manacor, o bé utilitzant qualsevol dels mitjans que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions.

7. Documentació a aportar amb la sol·licitud

7.1. Documentació relativa a l'empresa sol·licitant (segons escaigui)

a) Fotocòpia del CIF de l'empresa o DNI/NIE (autònoms).

b) Fotocòpia del DNI/NIE de la persona signant.

c) Poder de representació de la persona signant de la sol·licitud, en cas d'actuar en representació de la persona interessada.

d) Representació per a la realització per mitjans telemàtics del tràmit del procediment.

e) En el cas de societats o ens sense personalitat jurídica, escriptura pública o contracte privat de constitució de l'entitat, així com fotocòpia d'escriptura de poder de representació suficient de qui actuï en nom seu, quan es tracti de persones jurídiques.

f) Declaració responsable de conformitat amb l'annex 2.

7.2. Justificació de les despeses subvencionables.

Pel fet que es tracta d'una subvenció que s'abona a posteriori, la justificació s'ha de fer amb la sol·licitud o, en tot cas, abans de realitzar el pagament de la subvenció. Per això, la persona sol·licitant ha de presentar un model simplificat de memòria explicativa i compte justificatiu de les despeses subvencionables realitzades (annex 3).

També s'han d'aportar les factures o documents equivalents acreditatius de les despeses i pagaments efectivament realitzats per la persona beneficiària de la subvenció i que necessàriament han de correspondre al període subvencionable indicat a l'article 5.1 i 5.2. Es considera despesa realitzada la que hagi estat expedida a la persona beneficiària de la subvenció i efectivament pagada per ella amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció.

Els documents justificatius de la despesa han de complir els requisits i han de ser sotmesos a les formalitats previstes a l'article 10 de l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament de Manacor, i han d'anar acompanyats dels justificants acreditatius del pagament (transferències bancàries, resguard de pagaments amb targetes, còpia de talons, extractes bancaris, etc.).

Les factures aportades han de complir, almanco, els requisits establerts en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula les obligacions de facturació, i en l'art. 30 de la Llei 38/2003, de 10 de novembre, general de subvencions.

No s'admeten com a justificants de despeses els albarans, les notes de lliurament ni les factures proforma. En el cas de justificants emesos en moneda estrangera, s'ha d'indicar el tipus de canvi aplicat.

 

7.3. Documentació justificativa de la subvenció

a) Justificant de l'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors a la data de la declaració de l'estat d'alarma. Per a activitats de temporada, certificat d'alta en els darrers 3 exercicis.

b) Certificat bancari del compte on s'ha de realitzar el pagament de l'ajut concedit, en el qual ha de figurar com a titular la persona o l'entitat beneficiària. (Annex 4)

c) Autoritzacions perquè l'Ajuntament de Manacor realitzi la consulta interactiva de les dades relatives a estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT), amb l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB), amb la Seguretat Social (TGSS) i amb la Tresoreria municipal, i la consulta de la situació censal. (Annex 5)

En cas de no autoritzar o oposar-se a la comprovació d'aquests requisits, la persona sol·licitant ha d'aportar la documentació acreditativa.

d) Pel que fa a les despeses derivades de l'arrendament de local comercial, si la persona sol·licitant de l'ajuda té el local o establiment llogat: contracte de lloguer i justificant del pagament del lloguer corresponent al període subvencionat.

e) Pel que fa a les despeses corrents: factures i justificants de pagament (transferència o domiciliació bancària, xec o targeta).

f) En el cas de tancament de l'activitat: declaració responsable conforme l'activitat ha estat aturada, indicant la data d'inici del tancament i la data d'obertura si ja s'ha produït. (Annex 2)

g) En el cas de reducció en la facturació: declaració responsable amb el percentatge de la reducció dels ingressos. (Annex 2). Per comprovar les dades anteriors, l'Ajuntament de Manacor pot sol·licitar una còpia de qualsevol dels llibres següents:

-registre de factures emeses i rebudes

-diari d'ingressos i despeses

-registre de vendes i ingressos

-compres i despeses

Quan la persona física o jurídica no estigui obligada a aportar els llibres anteriors, s'ha de demostrar per qualsevol mitjà de prova admès en dret la reducció de la facturació.

7.4. L'Ajuntament de Manacor pot sol·licitar qualsevol altra documentació complementària a la prevista en aquestes bases, per completar o aclarir el dret a subvenció o la documentació presentada. En el cas que no s'aporti la documentació establerta o la sol·licitada posteriorment, s'entén que la persona sol·licitant desisteix del procediment, amb l'obligació de reintegrar la subvenció percebuda, si és el cas.

8. Procediment, resolució i pagament de la subvenció

8.1. El procediment de concessió es tramita en règim de concessió directa segons el que estableix l'article 22.2.c) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com l'art. 6 de l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament de Manacor, atenent a raons d'interès públic, econòmic i social ateses les circumstàncies actuals que dificulten la convocatòria pública en règim de concurrència competitiva.

La gestió de les ajudes previstes en aquesta convocatòria se subjecta als principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, així com l'eficàcia en el compliment d'objectius i l'eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics.

8.2. L'òrgan competent per a l'ordenació i la instrucció del procediment de concessió de les ajudes previstes en aquesta convocatòria és el departament de Comerç.

Rebudes les sol·licituds, l'òrgan competent ha d'instruir els procediments, comprovar el compliment dels requisits exigits en aquestes bases i en la convocatòria corresponent i, si escau, requerir a les persones sol·licitants que aportin tota la documentació i informació complementària que s'estimi oportuna per fonamentar la seva sol·licitud, o que esmenin els defectes apreciats en la sol·licitud, en el termini de deu dies hàbils.

A més, aquest òrgan pot realitzar d'ofici totes les actuacions que estimi necessàries i convenients per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades que figurin en les sol·licituds, en virtut de les quals s'han de valorar les sol·licituds per a la resolució de l'expedient de concessió d'ajuda.

Atès el procediment de concessió directa comentat, no resulta necessari realitzar una comparació i prelació de sol·licituds presentades en un moment concret i únic del procediment. D'acord amb el que disposa l'article 71 de la Llei 39/2015, en la tramitació de sol·licituds s'ha de guardar l'ordre estricte de presentació.

La persona tècnica instructora designada ha d'emetre un informe proposta de resolució respecte a la totalitat o un nombre determinat de sol·licituds, indicant les persones beneficiàries i les quanties de les subvencions corresponents a cadascuna, així com aquelles que hagin estat desestimades i, si escau, aquelles amb imports esperant l'ampliació del crèdit.

8.3. L'òrgan competent per resoldre i concedir la subvenció és la Junta de Govern Local. La resolució de concessió ha de determinar la quantia concedida i ha d'incorporar, si és el cas, les condicions i obligacions a què està subjecta la persona beneficiària.

La resolució, la dicta l'òrgan competent i la notifica a les persones beneficiàries mitjançant un anunci publicat en la seu electrònica de l'Ajuntament de Manacor (https://www.seu-e.net/manacor/). Els terminis de recurs es compten a partir del dia següent al que es produeix aquesta publicació.

La resolució també ha de donar per justificada la subvenció, reconèixer l'obligació (import justificat) a favor de les persones beneficiàries i ordenar el pagament de les obligacions reconegudes mitjançant transferència bancària, en el compte corrent que hagi indicat la persona beneficiària.

No pot realitzar-se el pagament de la subvenció si la persona beneficiària no està al corrent de les obligacions tributàries (AEAT, Agència Tributària de les Illes Balears i Hisenda Local) i de la Seguretat Social, o si és deutora per resolució de procedència de reintegrament.

8.4. El pagament d'aquestes subvencions s'ha de fer en un pagament únic a cada persona beneficiària per la totalitat de l'import concedit, mitjançant transferència bancària, a partir de la data de la resolució de concessió, sense que sigui necessària la constitució de garanties.

En cas que la persona beneficiària tengui deutes pendents amb la hisenda municipal, l'Ajuntament pot saldar prèviament d'ofici els deutes pendents de cobrament, per compensació amb el total o part de la subvenció reconeguda.

8.5. La persona sol·licitant pot desistir de la sol·licitud, o renunciar al dret a l'ajuda, en qualsevol moment i mitjançant un escrit adreçat a l'Ajuntament de Manacor.

L'Ajuntament de Manacor ha de dictar una resolució en què expressi les circumstàncies que concorren, amb indicació dels fets produïts i les normes legals, així com, si és el cas, la concessió de la subvenció a la persona o persones sol·licitants següents en l'ordre del registre d'entrada.

9. Obligacions de les persones beneficiàries

Les persones beneficiàries tenen les obligacions establertes a l'article 14 de la Llei general de subvencions.

10. Compatibilitat amb altres subvencions

10.1. Aquests ajuts són compatibles amb les ajudes, subvencions, ingressos o recursos que altres administracions o ens, públics o privats, puguin posar en marxa, sempre que no es percebi més subvenció que l'import de les despeses subvencionables. En aquest cas, s'ha de posar en marxa un procediment per reintegrar l'excés subvencionat, segons el procediment establert en la Llei general de subvencions.

10.2. La persona sol·licitant de la subvenció ha de declarar en la memòria justificativa tots els ajuts que hagi sol·licitat o obtingut, d'acord amb el que disposen els articles 33 i 34 del Reglament general de subvencions.

11. Incompliments

L'incompliment de les condicions imposades en aquestes bases pot donar lloc al reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes, en els termes que preveu l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament de Manacor. També es poden imposar les sancions administratives i exigir les responsabilitats per la comissió de les infraccions administratives que estiguin previstes en l'Ordenança esmentada.

12. Tractament de dades de caràcter personal

De conformitat amb el que preveu la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals:

El responsable del tractament de les dades de les persones interessades és l'Ajuntament de Manacor (CIF P0703300D, carrer del Convent, 1, Illes Balears), únic destinatari de la informació aportada voluntàriament.

La finalitat del tractament de les dades és gestionar la sol·licitud de subvenció directa per atenuar l'impacte econòmic de la COVID-19 al municipi de Manacor.

El temps de conservació de les dades és el termini de vigència d'aquest expedient. No obstant això, les dades es conserven amb finalitat d'arxiu d'interès públic o finalitats estadístiques.

L'Ajuntament de Manacor té legitimació per al tractament de les dades en l'exercici dels poders públics o competències pròpies.

Les dades no se cedeixen a terceres persones alienes a l'Ajuntament de Manacor, llevat que hagin de ser comunicades a altres entitats públiques per imperatiu legal.

Les persones interessades tenen dret a accedir a les seves dades i sol·licitar-ne la rectificació o, si escau, cancel·lació, oposició o supressió. Poden sol·licitar la limitació o, si escau, oposar-se al tractament de les seves dades. Per exercir aquests drets, la persona interessada pot fer-ho de les maneres següents:

  1. Per correu postal, adjuntant una fotocòpia del DNI o document equivalent, adreçat a "Delegat de Protecció de Dades", Ajuntament de Manacor, carrer del Convent, 1, 07500 Manacor, Illes Balears.

  2. Presencialment, mitjançant un escrit presentat en el Registre General de l'Ajuntament de Manacor, o a través de qualsevol dels mitjans establerts en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015.

  3. Per correu electrònic adreçat al delegat de Protecció de Dades: dpd@manacor.org

13. Legislació supletòria i interpretació de les bases

13.1. En tot allò que no preveuen aquestes bases regeix el que disposa l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament de Manacor, publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 175, de 24 de novembre de 2007.

Igualment, són aplicables els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, així com la resta de disposicions legals i reglamentàries que siguin d'aplicació.

13.2. Per resoldre totes les qüestions que no preveuen aquestes bases i per interpretar els dubtes que puguin sorgir en la seva aplicació, és competent l'òrgan amb facultats per aprovar les bases, que queda autoritzat per dictar aquells actes que siguin necessaris.

14. Publicitat

El text íntegre d'aquestes bases i convocatòria es publica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, al web municipal i en la Base de Dades Nacional de subvencions.

15. Normativa d'aplicació

En tot el que no regulen aquestes bases és d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/06, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament general de la Llei de subvencions; l'Ordenança municipal de subvencions, i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el que sigui aplicable.

16. Recursos

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, potestativament es pot interposar un recurs de reposició davant la Batlia de l'Ajuntament de Manacor en el termini d'un mes, comptat a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, o directament un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu competent. Tot això, de conformitat amb el que disposa l'article 52.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local; els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8.1, 25.1 i 46.1 de la Llei 29/1988, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es pugui interposar qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.

 

ANNEX 1  SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ COMERÇOS COVID-19

DADES DE LA PERSONA SOL·LICITANT

Nom i llinatges .................................................................................................................

DNI/CIF ...........................................................................................................................

Adreça ...........................................................................................................................

Població ............................................................. Codi postal .................................

DADES DE LA PERSONA REPRESENTANT

Nom i llinatges .................................................................................................................

DNI/CIF ...........................................................................................................................

Adreça ...........................................................................................................................

Població ............................................................. Codi postal .................................

EXPÒS

1. Que he tengut constància que al BOIB de data ______________ s'han publicat les bases reguladores i convocatòria del procediment de concessió directa de subvencions destinades a empreses del municipi de Manacor per a protegir l'activitat econòmica local de l'impacte econòmic de la COVID-19.

2. Que som titular d'una activitat econòmica situada i amb activitat en el municipi de Manacor, i que aquesta activitat s'ha vist afectada per les mesures adoptades per contenir la propagació de la COVID-19.

3. Que reunesc tots els requisits establerts en aquestes bases per ser persona beneficiària d'una subvenció de _____________ euros, corresponents a la Línia _________.

SOL·LICIT

Que, amb els tràmits oportuns previs, se'm concedeixi l'esmentada subvenció.

ADJUNT DOCUMENTACIÓ (  ) Sí (  )  No

[Marcau la documentació que presentau juntament amb la sol·licitud]

A) Documentació relativa a la persona sol·licitant (segons escaigui)

(  )  Fotocòpia del CIF de l'empresa o DNI/NIE de la persona sol·licitant.

(  )  Fotocòpia del DNI/NIE de la persona signant.

(  ) Poder de representació de la persona signant de la sol·licitud, en cas d'actuar en representació de la persona interessada.

(  )  Representació per a la realització per mitjans telemàtics del tràmit de procediment.

(  )  En el cas de societats, escriptura pública o contracte privat de constitució de l'entitat, així com fotocòpia d'escriptura de poder de representació suficient de qui actuï en nom seu, quan es tracti de persones jurídiques.

B) Documentació relativa a la subvenció

(  )  Justificant d'alta en el règim especial de treballadors autònoms i en l'impost d'activitats econòmiques a data d'inici de l'estat d'alarma.

(  )  Declaració responsable (annex 2)

(  )  Memòria i compte justificatiu simplificat (annex 3)

(  )  Factures originals liquidades objecte de la sol·licitud de subvenció.

(  )  Justificant de pagament d'aquestes factures.

(  )  Certificat bancari de titularitat de compte (annex 4)

(  )  Autorització per consultar les dades fiscals de la persona beneficiària (annex 5)

Manacor, ...... d ....................... de 2020

Signatura

 

 

SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE MANACOR

Carrer del Convent, s/n - 07500 Manacor - Tel. 971 84 91 00

Protecció de dades de caràcter personal: informació bàsica

Les vostres dades personals seran tractades sota la responsabilitat de l'Ajuntament de Manacor. Finalitat: controlar les entrades i sortides de documents a l'Ajuntament de Manacor, davant del qual les persones afectades poden exercir els seus drets. El tractament de dades queda legitimat per obligació legal i el consentiment de les persones interessades. Conservació: mentre existeixi un interès mutu per a això, en funció dels terminis legals aplicables.o

Les vostres dades personals s'incorporaran als fitxers automatitzats de l'Ajuntament de Manacor únicament per a la tramitació d'aquesta sol·licitud. En compliment de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals , podreu exercir-ne el dret d'accés, modificació, cancel·lació i oposició mitjançant una sol·licitud expressa adreçada al Registre General de l'Ajuntament de Manacor.

 

ANNEX 2 DECLARACIÓ RESPONSABLE

DADES DE LA PERSONA REPRESENTANT LEGAL DE L'ENTITAT

Nom i llinatges .................................................................................................................

DNI .................................................................................................................................

En representació de l'entitat .............................................................................................

CIF ..............................................................................................................................

En qualitat de ................................................................................................................

DECLAR:

A) [Marcau l'opció que correspongui]

(  )  L'activitat econòmica que desenvolupa l'entitat ha estat aturada totalment per causa imputable a la situació de fet derivada de les mesures aprovades per aturar la propagació de la COVID-19 durant les següents dates:

del _____________________________ al _____________________________

(  )  L'activitat econòmica no s'ha aturat totalment, però s'ha produït un descens en la facturació pel que fa al període de referència del ______________ per cent (____%).

B) (  )  Estic al corrent de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Manacor, l'Agència Estatal d'Administració Tributària, l'Agència Tributària de les Illes Balears i la Tresoreria General de la Seguretat Social.

C) (  )  No tenc cap subvenció concedida amb anterioritat de l'Ajuntament de Manacor pendent de justificar fora de termini.

D) (  )  Dispòs del títol habilitant municipal per exercir l'activitat (llicència d'obertura i funcionament, declaració responsable d'inici i exercici, o similar), o ho he sol·licitat abans de l'inici de l'estat d'alarma.

E) (  )  No estic sotmès a cap supòsit d'incapacitat o incompatibilitat per a ser persona beneficiària de la subvenció (que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions), ni en cap de les causes de prohibició establertes en l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament de Manacor.

F) (  )  Totes les dades contingudes en la sol·licitud i en la documentació adjunta són certes.

Manacor, ______ d _____________ de 2020

Signatura

 

ANNEX 3 ​​​​​​​ MEMÒRIA I COMPTE JUSTIFICATIU SIMPLIFICAT

1. DADES DE L'ENTITAT O PERSONA BENEFICIÀRIA

Nom: _____________________________________________________

NIF: ______________________________________________________

2. DADES DE LA PERSONA RESPONSABLE (QUI REDACTA LA MEMÒRIA)

Nom: _____________________________________________________

DNI: ______________________________________________________

Telèfon: ___________________________________________________

Correu electrònic: __________________________________________

3. DESCRIPCIÓ DE L'ENTITAT I LA SEVA ACTIVITAT ECONÒMICA

 

 

4.GRAU D'AFECTACIÓ PER LES MESURES COVID-19 I FORMA D'ADAPTACIÓ

​​​​​​​

 

5. RELACIÓ DE FACTURES I DESPESES QUE ES PRESENTEN PER A SER SUBVENCIONADES

Núm.

Proveïdor

Núm. factura

Import

Data emissió

Data pagament

Concepte

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL DESPESES:

 

 

Respecte a la relació de factures i despeses anterior, DECLAR que:

A) (  ) L'entitat NO recuperarà ni compensarà les taxes i impostos suportats que figuren en les factures.

B) [Marcau l'opció que correspongui]

(  ) Les factures presentades en aquest Ajuntament per a justificar la subvenció no han estat ni seran utilitzades per justificar altres subvencions, i s'han destinat a les activitats per a les quals sol·licit la subvenció.

(  ) Les factures presentades en aquest Ajuntament per a justificar la subvenció han estat o seran utilitzades per justificar altres subvencions, però el seu import conjunt no supera el de la despesa.

​​​​​​​6. RELACIÓ DETALLADA D'ALTRES SUBVENCIONS

1. Línia de la subvenció/ajuda: __________________________________________________

Concedida per: _____________________________________________________________

Import (EUR): _________________________________ €

2. Línia de la subvenció/ajuda: __________________________________________________

Concedida per: _____________________________________________________________

​​​​​​​Import (EUR): _________________________________ €

[Marcau aquesta opció, si pertoca]

(  )  DECLAR responsablement que l'entitat no ha rebut cap ajuda en l'any en curs per les causes en què es basa la sol·licitud.

Per tal de justificar la realitat de les despeses realitzades i el fidel compliment de la finalitat per a la qual se sol·licita la subvenció, sign aquesta memòria i compte justificatiu simplificat.

Manacor, ____ d _______________ de 2020

(Signatura de la persona administradora o representant legal de l'entitat. Segell de l'entitat)

 

ANNEX 4 ​​​​​​​CERTIFICAT BANCARI DE TITULARITAT DE COMPTE

DADES DE LA PERSONA BENEFICIÀRIA

NOM

NIF

 

 

ADREÇA

 

LOCALITAT

CP

TELÈFON

 

 

 

ADREÇA ELECTRÒNICA

 

DADES BANCÀRIES

SUCURSAL DEL BANC

BIC

 

 

IBAN

BANC

OFICINA

NÚM. COMPTE

 

 

 

 

 

 

CERTIFICAT DE CONFORMITAT DEL BANC

Aquestes dades coincideixen amb les que consten a la nostra oficina:

Manacor, _____ d ______________ de 2020

El director / La directora / El delegat / La delegada de l'oficina,

Signatura:

 

 

Segell del banc»

 

ANNEX 5 ​​​​​​​ AUTORITZACIÓ DE CONSULTA DE DADES

Les persones sotasignades autoritzen l'AJUNTAMENT DE MANACOR a sol·licitar de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, de l'Agència Tributària de les Illes Balears o de la Tresoreria General de la Seguretat Social les dades relatives a estar al corrent de les obligacions tributàries per comprovar el compliment dels requisits establerts en aquest procediment:

CONCESSIÓ DIRECTA DE SUBVENCIONS DESTINADES A EMPRESES DEL MUNICIPI DE MANACOR PER PROTEGIR L'ACTIVITAT ECONÒMICA LOCAL DE L'IMPACTE ECONÒMIC DE LA COVID-19

Aquesta autorització s'atorga exclusivament a l'efecte del reconeixement, seguiment i control dels requisits establerts en el procediment administratiu esmentat anteriorment i en aplicació del que disposa l'article 95.1 k) de la Llei 58/2003, general tributària, que permet, amb l'autorització prèvia de la persona interessada, la cessió de les dades tributàries que necessiten les administracions públiques per al desenvolupament de les seves funcions.

A. DADES DE LA PERSONA INTERESSADA

DNI / NIF

Llinatges i nom / Raó social

 

 

B. DADES DE LA PERSONA QUE AUTORITZA (NOMÉS EN EL CAS QUE SIGUI UNA PERSONA JURÍDICA O UNA ENTITAT INCLOSA EN L'ARTICLE 35.4 DE LA LLEI GENERAL TRIBUTÀRIA)

DNI / NIF

Llinatges i nom / Raó social

 

 

Actua en qualitat de _____________________________________________________

Manacor, _______ d _____________________ de ____________

Signatura de la persona interessada i la que autoritza, si correspon

​​​​​​​NOTA: Podeu revocar aquesta autorització en qualsevol moment mitjançant un escrit adreçat a l'Ajuntament de Manacor.»

 

Manacor, 1 de setembre de 2020

La regidora delegada d'Urbanisme i Habitatge Nuria Hinojosa Abenza