Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE POLLENÇA

EMPRESA MUNICIPAL DE SERVEIS 2002 SLU

Núm. 7928
Convocatòria concurs oposició per a la provisió d’una borsa de contractació per cobrir jubilacions parcials, vacants eventuals i interines al servei de R.S.U. d’EMSER 2002 slu en la categoria de peó

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Base primera. Objecte de la convocatòria.

L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció per proveir d'una bossa de contractació  per cobrir jubilacions parcials, vacants eventuals i interines al servei de R.S.U. d'Emser 2002 SLU.

El sistema de selecció serà el de concurs-oposició.

Base segona. Condicions dels aspirants.

Per ser admesos per efectuar les proves selectives els aspirants hauran de reunir els següents requisits en la data en què finalitzi el termini d'admissió d'instàncies:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o ser nacional d'un dels restants estats membres de la Unió Europea, o d'aquells estats al quals sigui aplicable la lliure circulació de treballadors segons els tractats internacionals celebrats per la Comunitat Europea i ratificats per Espanya, o ser cònjuge d'algun dels casos anteriors, sempre que no estiguin separats de dret, així com els seus descendents i els del seu cònjuge, sempre que no estiguin separats de dret, menors de 21 anys o majors d'aquesta edat que visquin al seu càrrec; o ser estranger no inclòs en els anteriors supòsits amb residència legal a Espanya.

b) Tenir complerts 18 anys d'edat i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa.

c) No patir malaltia o defecte físic que impedeixi el desenvolupament de las funcions a realitzar  en el lloc de feina, mitjançant declaració jurada.

d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a aquelles que exercien en el cas del personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat, en els mateixos termes l'accés a la funció pública.

De conformitat amb el que estableix l'article 38.3 de la Llei 13/82, d'Integració Social del Minusvàlid, de 7 d'abril, seran admeses les persones amb minusvalideses en igualtat de condicions amb els altres aspirants. A aquest efecte, el tribunal ha d'adoptar, en el cas que sigui necessari, les disposicions oportunes amb vista a la màxima garantia d'igualtat d'oportunitats en la realització de les proves. Les condicions personals d'aptitud per a l'exercici de les funcions corresponents s'acreditaran en el seu cas mitjançant dictamen vinculant expedit per l'equip multiprofessional competent, que haurà de ser emès amb anterioritat a la iniciació de les proves selectives.

e) Nivell A2 de Català, en cas que no es disposi del certificat, els aspirants, amb caràcter previ al desenvolupament de l'oposició tindran que realitzar una prova equivalent, segons la normativa vigent que estableixi la Comunitat autònoma de les Illes Balears.

f) Estar en possessió de títol de Graduat Escolar o títol de Graduat en ESO o certificat d'escolaritat, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'haurà d'estar en possessió de la credencial que acrediti la seva homologació

Base tercera. Instàncies.

Les instàncies per sol·licitar prendre part a les proves selectives convocades s'han d'adreçar al Sr. Batle-President del Consell d'Administració d'EMSER 2002 SLU. Es presentaran en el Registre General d'EMSER 2002, o en la forma que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

El termini de presentació de sol·licituds és de 10 dies naturals a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent. També es publicaran les bases al tauler municipal d'edictes, al tauler de l'empresa EMSER, i a la pàgina web de l'Ajuntament.

Les bases estaran a disposició de qualsevol persona interessada.

Els sol·licitants manifestaran a les instàncies que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona, referides a la data en què acaba el termini de presentació d'aquestes.

Amb les instàncies s'hauran d'adjuntar la fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat i fotocòpia compulsada de la documentació acreditativa dels mèrits a valorar (Es podrà presentar original i es realitzarà fotocòpia a l'oficina d'EMSER)

Base quarta. Admissió d'aspirants.

Una vegada finalitzat el termini de presentació d'instàncies, la presidència del Consell d'Administració farà pública en un termini de deu dies hàbils les llistes provisionals d'aspirants admesos i exclosos en el tauler d'edictes de l'Ajuntament i EMSER 2002 SLU i a la pàgina web de l'Ajuntament.

Durant els tres dies hàbils següents a aquesta publicació, les persones interessades podran esmenar els defectes que hagin originat les possibles exclusions, com també presentar al·legacions que es tindran en compte en la resolució per la qual s'eleven a definitives les llistes d'aspirants admesos i exclosos, que seran fetes públiques en la forma indicada.

Contra aquesta última resolució les persones interessades podran interposar recurs de reposició amb caràcter potestatiu, o bé directament recurs contenciós administratiu.

Base cinquena. Tribunal qualificador.

El tribunal estarà constituït pels següents membres:

1. President, designat per l'empresa.

2. Un vocal designat per la direcció de l'empresa.

3. Un vocal designat pels delegats de personal de l'empresa.

EMSER 2002, podrà designar assessors especials (interns o externs) per a totes o algunes proves d'acord amb el que preveuen les corresponents convocatòries, o ajudar en les tasques administratives, amb un màxim de dos per part de l'empresa i un per part dels treballadors.

Els assessors es limitaran a l'exercici de les tasques d'assessorament en relació a les seves especialitats tècniques.

La designació dels membres del tribunal, titulars i suplents, es farà pública en el tauler d'edictes de la Corporació i tauler d'anuncis de l'empresa municipal.

El Tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents. Els membres del tribunal s'hauran d'abstenir de formar-ne part quan concorrin les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre de règim jurídic del sector públic.

Els aspirants podran recusar els membres del tribunal en els termes establerts a l'article 24 del mateix text legal.

Base sisena. Procediment selectiu.

La selecció s'efectuarà pel procediment de concurs-oposició.

PROVES FÍSIQUES: 

Seran eliminatòries i prèvies a l'inici de la fase oposició. El seu desenvolupament i exigències es detallen en l'annex I

FASE D'OPOSICIÓ

La fase d'oposició, tendrà caràcter eliminatori i una puntuació màxima de 15 punts, i consistirà en dos exercicis:

Primer exercici .- De caràcter obligatori i eliminatori, sent necessari obtenir una puntuació mínima del 50 % de la puntuació màxima, consistirà en respondre una prova tipus test sobre:

1.  La constitució Española de 1978. Principis generals, els drets i els deures fonamentals del espanyols.

2.  Òrgans de govern municipals: El Batlle. El Ple: Composició i funcions.

3.  Legislació sobre residus i tipus de residus. Contenidors de residus i tipus de contenidors.

4.  Coneixements de les instal·lacions d'EMSER i del terme municipal de Pollença.

5.  Coneixements basics de la prevenció de riscos laborals.

Puntuació  màxima 3 punts

Duració: màxim 60 minuts.

Segon exercici.- De caràcter obligatori i eliminatori, sent necessari obtenir una puntuació mínima del 50 % de la puntuació màxima, per a tots els aspirants, consistirà en realitzar una o més proves pràctiques relacionades amb les funcions laborals a exercir en la categoria objecte de la convocatòria.

Puntuació màxima: 12 punts

Duració: màxim 180 minuts.

FASE DE CONCURS. VALORACIÓ DE MÈRITS.

1. Concurs de mèrits.

  1. Experiència professional:

  • Experiència externa acreditada en un lloc de feina igual o afí: 0,25 punts per any treballat o la fracció que resulti per mes treballat amb un màxim de 0,75 punts.
  • Antiguitat: 0,25 punts per cada any complet o fracció que resulti per cada mes treballat a l'empresa, en el mateix servei, fins a un màxim d'1'5 punts.
  • Antiguitat acreditada en la categoria immediatament inferior: 0,25 punts per cada any complet o la fracció que resulti per mes treballat a l'empresa en el servei en què s'ofereix la plaça amb un màxim d'1,25 punt.
  • Màxim de 0'5 punts per haver efectuat tasques de superior categoria similars al lloc de feina a cobrir per 6 mesos. Es valoraran les fraccions de fins a 1 mes i mig de feina complets efectuant categories superiors al lloc de feina a cobrir.
  1. Accions formatives: màxim 1,0

Cursos de l'empresa relacionats amb la plaça a cobrir:

  • 0,10 punts per curs de 10 a 30 hores
  • 0,25 punts per curs de 30 a 80 hores
  • 0,50 punts per curs de més de 90 hores.

Màxim 1 punt.

Cursos relacionats directament amb la plaça a cobrir:

  • 0,10 punts per curs de 10 a 30 hores
  • 0,25 punts per curs de 30 a 90 hores
  • 0,50 punts per curs de més de 90 hores
  • 1,50 punts per llicenciatura o diplomatura universitària avinent.

Màxim 2 punts.

La puntuació obtinguda en la fase de concurs se sumarà a l'obtinguda en la fase d'oposició respectant els percentatges establerts per tal d'establir l'ordre definitiu d'aprovats. En tot cas, s'ha de superar la fase d'oposició per poder formar part de la Borsa.

Base Setena.- Llista d'aprovats

Una vegada finalitzades les proves, el tribunal farà públic al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, al tauler d'anuncis de l'empresa i al seu Facebook, la relació d'aprovats per ordre decreixent de puntuació

Contra aquest acord del tribunal, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades podran interposar recurs d'alçada en el termini d'un mes des del seu anunci, davant l'òrgan que va designar el tribunal. Seguidament la proposta de contractació serà elevada al batle- president del consell d'administració d'EMSER.

Els aspirants passaran a formar part d'una borsa de contractació per cobrir vacants eventuals i interines que puguin sorgir per les necessitats dels serveis.

Per a la crida dels treballadors que conformen la Borsa per a la seva contractació s'aplicarà el previst al vigent Conveni Col·lectiu de l'empresa municipal de serveis, EMSER 2002 SLU.

La vigència de la Borsa és de tres anys des de que es publica en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament o tauler d'edictes de l'empresa municipal. Una vegada hagi transcorregut aquest període de temps la borsa perd la vigència i no es pot reactivar.

Base vuitena. Incidències.

El tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre de la selecció en tot el que no preveuen aquestes bases. La convocatòria, les bases i tots els actes administratius , podran ser impugnades per les persones interessades en els casos i en la forma previstos a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques

Base novena. Legislació aplicable.

Serà aplicable el conveni col·lectiu de l'empresa. En tot allò no previst regirà el que disposa el RD Leg 5/2015, de 30 d'octubre, del Text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de Mesures per a la reforma de la funció pública,

La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques i el Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local.

 

Pollença, 12 d'agost de 2020

El President de l'Empresa Municipal de Serveis 2002 slu Tomeu Cifre Ochogavía

 

ANNEX I PROVES D'APTITUD FÍSICA

1. Resistència Aeròbica (Test de Cooper).

Objectiu: Mesurar la resistència aeròbica de l'aspirant.

Desenvolupament: Consisteix en córrer durant un període de dotze (12) minuts la major distància possible en un espai pla i amb una distància delimitada (pista d'atletisme o similar). Els aspirants seran organitzats en grups no superiors a 10 persones. Cada subjecte, a indicació del controlador, es col·locarà darrera la línia de sortida. La sortida tindrà lloc després de la senyal "llestos, ja" efectuada pel controlador. Quan falti un minut per concloure els dotze de què consta la prova, el coordinador de la mateixa avisarà d'aquesta circumstància als participants mitjançant un megàfon o sistema de megafonia, o mitjançant senyal acordada prèviament. El final de la prova serà indicat pel controlador de la mateixa manera i, quan això passi, els participants hauran de romandre immòbils en el lloc en què estan fins que se'ls indiqui que poden abandonar-(només podran caminar o moure sobre la mateixa distància que van acabar, sense augmentar-la, des de l'interior de la pista fins l'últim carrer o similar). Valoració: S'anota la marca aconseguida pels aspirants en metres, valent-se per a això de marques o segments de mesures establerts i exposats prèviament (marcant les diferents distàncies establertes com a mínimes per a cada barem d'edat). La prova es realitzarà en una pista d'atletisme o, si no, una zona que disposi de mesures estandarditzades a partir de les quals poder conèixer la distància recorreguda. Es consideraran no aptes aquells que no arribin les marques mínimes reflectides en la taula de barem per edats o incompleixin alguns dels requisits de realització de la prova.

Observacions o Penalitzacions: Es permetrà un sol intent. La prova serà invalidada en els següents casos:

a. Abandonar voluntàriament la pista durant la cursa no permetent-se el continuar la cursa.

b. Quan un mateix aspirant realitzi dues sortides falses.

c. No superar el mínim establert.

d. Empènyer, colpejar o intervenir negativament obstruint o impedint a un altre participant el seu avanç normal. Si durant la cursa es desqualifica a un competidor per alguna d'estar raons, el jutge-àrbitre tindrà el poder per disposar que s'efectuï de nou, amb l'excepció del participant desqualificat, o permetre als participants afectats per l'acció que va provocar la desqualificació (amb l'excepció del desqualificat), fer de nou la prova després de la seva realització per la resta d'aspirants.

Material: Pista d'atletisme o superfície plana similar, cronòmetre i cinta mètrica o mesurador de distàncies, i cons o un altre material que serveixi de referència per assenyalar les distàncies mínimes a completar. Marques i Valoracions: Per considerar la prova com a apta s'haurà d'assolir la marca determinada en la següent taula de barems

TEST DE COOPER

Temps: 12 minuts

 

Fins 29 anys

30-39

40-49

+ 50

HOME

2.200

1.900

1.700

1.600

DONA

1.800

1.700

1.500

1.400

2. Valoració de força (Test de Llançament de pilota medicinal)

Objectiu: Mesurar la força explosiva en general de el cos, amb predomini en la musculatura de braços i tronc.

Desenvolupament: Posició inicial: Sense impuls previ, des d'aturat, amb les cames còmodament separades, els peus en posició simètrica i la pilota sostingut amb les dues mans per sobre i per darrere del cap.

Execució: llançar la pilota cap endavant amb tota la força possible, de manera que caigui dins el sector de llançament.

Regles:

1. El llançament es realitzarà mantenint els peus simètricament col·locats. Els braços d'accionar, simètrica i simultàniament per sobre del cap.

2. En cap cas podran separar totalment els peus de terra. No es permetrà donar passos a al front.

3. Cap part del cos podrà tocar el terra davant de la línia de demarcació en cap moment. El llançament es mesurarà des de la línia de demarcació fins al punt de caiguda de la pilota.

4. Es mesurarà la longitud del llançament en metres i centímetres.

5. Es podrà realitzar un segon intent, en cas que en el primer no s'aconsegueixi la distància requerida.

6. Intento Nul: És nul tot intent que incompleixi algun dels aspectes continguts en les Regles 1a, 2a i / o 3a. Només es permetrà un llançament nul.

7. Es consideraran no aptes aquells que no arribin les marques mínimes reflectides en la taula de barem per edats o hagin realitzat dos intents nuls.

VALORACIÓ DE FORÇA: TEST DE LLANÇAMENT DE PILOTA MEDICINAL

Pilota medicinal de 4 kg. Per als homes. Pilota medicinal de 2 kg. Per a les dones

 

Fins 25 anys

De 25 a 32

De 33 a 39

De 40 a 50

Más de 50

Home

8,25

7,75

7,50

7,00

6,50

Dona

4,75

4,25

4,00

3,75

3,50

 

 

 

ANNEX II  SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ A LES PROVES SELECTIVES PER A LA CONVOCATÒRIA CONCURS OPOSICIÓ PER A LA PROVISIÓ D'UNA BORSA DE CONTRACTACIÓ  PER COBRIR JUBILACIONS PARCIALS, VACANTS EVENTUALS I INTERINES AL SERVEI DE R.S.U. D'EMSER 2002 SLU EN LA CATEGORIA DE PEÓ.

DADES IDENTIFICATIVES DE L'OPOSITOR / A:

Primer llinatge:____________________           Segon llinatge:____________________

Nom :____________________________________________

DNI :__________________          Data de naixement :________________

Adreça :________________________________________________________________

Municipi :_______________________________________            CP :______________

Tel. :___________________

Email:  ________________________________________________________________

El sotasignat sol·licita ser admès a les proves selectives a què es refereix la present instància i declara que són certes les dades que hi són consignades, i que reuneix les condicions assenyalades en la convocatòria anteriorment esmentada. Per això adjunta amb la present sol·licitud:

- Fotocòpia de DNI.

- Fotocòpia de títol acadèmic o document de la seva sol•licitud.

- Documents acreditatius dels mèrits a valorar en la fase de concurs.

 

Pollença,              de                                            de 2020

 

 

EL ALCALDE-PRESIDENTE DEL CONSEJO DE ADMINISTRACIÓN DE EMSER 2002 SLU