Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS

Núm. 7897
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports per la qual es convoquen ajuts per a programes de seguiment de les federacions esportives de les Illes Balears, any 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. L'article 10.1 j de la Llei 14/2006, de 17 d'octubre, de l'esport de les Illes Balears, estableix que correspon a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'exercici de les seves competències, fomentar l'esport d'alt nivell.

2. L'article 2.1 b de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 2, de 3 de gener), estableix que és susceptible d'ajuts el suport a les federacions esportives de les Illes Balears.

D'altra banda, l'article 5.1 de la mateixa Ordre estableix que les convocatòries que es dictin a l'empara d'aquestes bases s'han d'aprovar per resolució del conseller competent en esports i s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. La Conselleria d'Afers Socials i Esports, mitjançant la Direcció General d'Esports, exerceix les competències en matèria d'esport i lleure, en compliment de l'article 30.12 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, i d'acord amb el que disposa el Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 106 de 2 d'agost), rectificat pel Decret 22/2019, de 19 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB núm. 116 de 24 d'agost), i modificat pel Decret 36/2019, de 20 de desembre (BOIB núm. 171 de 21 de desembre).

Fonaments de dret

1. L'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

2. L'article 5.1 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 2, de 3 de gener 2013).

Per tot això, a proposta de la Direcció General d'Esports; de conformitat amb el que disposen l'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l'article 5.1 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 2, de 3 de gener 2013); atesos els informes favorables del Servei Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports i de la Intervenció General; de conformitat amb el que disposa la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ús de les facultats que m'atribueix la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria d'ajuts per al suport a l'acció de les federacions esportives de les Illes Balears, que figura en l'Annex 1 d'aquesta Resolució.

2. Les subvencions atorgades per la Conselleria d'Afers Socials i Esports, resten regulades fonamentalment, segons la legislació bàsica establerta per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i amb les modificacions introduïdes, en matèria de subvencions, per la Llei 14/2011, de 1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació (BOE Núm. 131 de 2011), el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel què s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 2, de 3 de gener 2013) i per la Instrucció 3/2007 de la Intervenció General de la CAIB, de justificació d'expedients de subvencions.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 de octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 24 d'agost de 2020

La consellera d'Afers Socials i Esports Fina Santiago Rodríguez

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria d'ajuts per a programes de seguiment de les federacions esportives de les Illes Balears, any 2020

1. Objecte

1.1. L'objecte de la convocatòria és atendre les necessitats de les federacions esportives de les Illes Balears, per ajudar al desenvolupament de programes de seguiment esportiu.

1.2. Els programes de seguiment esportiu tenen per objecte millorar la qualificació tècnica, física i psicològica dels esportistes en període d'iniciació i perfeccionament esportiu, així com permetre la detecció precoç de talents a la pràctica d'una modalitat esportiva específica.

2. Import màxim i crèdit pressupostari

2.1. L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 200.000,00 € per a programes de seguiment esportiu, amb càrrec a la partida pressupostària 17601 461A01 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2020.

2.2. En el cas que es vulgui augmentar la dotació de la convocatòria, s'ha de fer mitjançant una resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports.

3. Entitats beneficiàries

3.1. Es poden acollir a aquesta convocatòria les federacions esportives de les Illes Balears legalment reconegudes i inscrites en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears.

3.2. Per poder accedir a aquestes subvencions, les federacions esportives han d'estar al corrent de totes les obligacions amb l'Administració esportiva de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, establertes en la legislació següent:

  • Llei 4/2006, de 17 d'octubre, de l'esport de les Illes Balears.
  • Decret 33/2014, d'1 d'agost, pel qual es regula el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears.
  • Decret 33/2004, de 2 d'abril, pel qual es regulen les federacions esportives de les Illes Balears.

3.3. Màxim nombre de sol·licitud per federació i condicions que han de complir els programes:

  • Les federacions poden sol·licitar fins a un màxim de tres programes de seguiment, només si les modalitats esportives a tractar en cada programa difereixen qualitativament en els seus aspectes tècnics, reglamentaris i/o en l'entorn de competició (per exemple futbol i futbol sala, voleibol i voleibol platja, waterpolo i natació, atletisme i trail running). Les modalitats tradicionalment agrupades tampoc es podran separar en dos o més programes (per exemple salts i llançaments en atletisme). En cas de dubte sobre la coexistència de dos programes de tecnificació amb modalitats esportives similars, la Comissió Tècnica argumentarà i decidirà si s'accepten o no les sol·licituds.
  • Les federacions d'esports olímpics només poden presentar un programa de seguiment per a modalitats no olímpiques.
  • No es poden sol·licitar dos programes de seguiment de la mateixa modalitat esportiva per al sexe femení i masculí, excepte en el cas d'esports col·lectius olímpics amb una participació de deu o més jugadors simultània durant la competició.
  • Es pot donar l'excepció d'una federació que presenti un mateix programa de seguiment a desenvolupar a diferents illes. En aquest cas, podrà presentar dos o més programes de la mateixa modalitat, però desenvolupats a diferents illes (i mantenint el màxim de tres).
  • Els programes de seguiment requereixen de la col·laboració de dos o més clubs amb la federació, amb la que hauran de signar un conveni o acord que ho especifiqui. No s'admetran programes en els que no es certifiqui l'existència d'aquesta col·laboració.

4. Règim de compatibilitat amb altres ajuts

Com a regla general, els ajuts que es concedeixin són compatibles amb altres ajuts o subvencions, independentment de la seva naturalesa i de l'entitat que les concedeixi, sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el cost total de l'activitat objecte de subvenció.

5. Despeses imputables

5.1. Se subvencionen les despeses següents, derivades dels programes de seguiment esportiu, i pagades efectivament en el període compres entre l'1 de novembre de 2019 i el 30 de setembre de 2020:

5.1.1. Despeses relacionades amb els desplaçaments a competicions o concentracions dels esportistes o personal tècnic del programa de seguiment:

  • Desplaçament en avió o vaixell per anar a la competició.
  • Transport a la localitat destí (bus, taxi, lloguer de vehicles, etc.)
  • Allotjament i manutenció a la localitat destí.

5.1.2 Despeses de vestimenta esportiva i material esportiu fungible, en cap cas inventariable ni material genèric. En la factura caldrà el detall concret amb preus unitaris.

5.1.3 Retribucions del personal tècnic esportiu al servei dels perceptors de les subvencions, per raó del treball realitzat i les cotitzacions obligatòries als ens gestors del sistema de previsió social. S'acceptaran únicament:

  • Llicenciats en ciències de l'activitat física i l'esport (CAFE).
  • Tècnics amb el títol de Tècnic Esportiu o Tècnic Esportiu Superior en la corresponent modalitat o especialitat esportiva.
  • Entrenadors amb formació federativa de nivell II o III en la modalitat o especialitat esportiva corresponent, formats abans de l'entrada en vigor de l'Ordre ECD/3310/2002, de 16 de desembre.
  • Entrenadors amb formació federativa de nivell II o III en la modalitat o especialitat esportiva corresponent, formats en virtut de la disposició transitòria primera del Reial Decret 1913/1997, de 19 de desembre.
  • Entrenadors amb formació federativa de nivell II o III en la modalitat o especialitat esportiva corresponent, formats en virtut de la disposició transitòria primera del Reial Decret 1363/2007, de 24 d'octubre.
  • Experts professionals acreditats per les federacions esportives, en la modalitat o especialitat esportiva corresponent.
  • Metges, infermers, fisioterapeutes, podòlegs i psicòlegs.

No es poden justificar les indemnitzacions per acomiadament, incloses les pactades.

S'estableix un import màxim de 53,50 € per tècnic per cada sessió desenvolupada, sent el màxim total subvencionable (per aquest tècnic) el resultat de multiplicar aquest import pel total de sessions programades pel mateix tècnic, i que s'han d'especificar dins l'annex 3. Com s'indica posteriorment, les sessions de durada igual o superior a quatre hores es comptabilitzaran com a sessions dobles.

5.1.4. Treballs de naturalesa tècnics esportius, fets per empreses externes o professionals independents. Amb efectes informatius, caldrà adjuntar, a la factura i el rebut, una còpia del conveni o contracte o full d'encàrrec professional.

5.1.5. Despeses d'assessoria laboral fins a un màxim de 150 euros/mes.

5.1.6. Lloguer d'instal·lacions esportives.

5.2. L'activitat subvencionada ha d'ésser portada a terme per l'entitat beneficiaria de la subvenció. S'entén que un beneficiari subcontracta quan concerta amb tercers l'execució total o parcial de l'activitat que constitueix l'objecte de la subvenció. Queda fora d'aquest concepte la contractació de les despeses en què hagi d'incórrer el beneficiari per a la realització per si mateix de l'activitat subvencionada.

En la subcontractació de les actuacions subvencionades caldrà tenir en compte el següent:

a) La mateixa entitat no pot tenir la condició de beneficiària i de subcontractada en actuacions de la mateixa convocatòria.

b) EI contingut de la prestació que se subcontracta ha d'estar perfectament identificat en relació amb el projecte o activitat.

c) El beneficiari haurà de facilitar informació sobre l'adequació dels preus del mercat en els casos que li sigui requerida.

Per a la justificació de les activitats subcontractades s'haurà de presentar un document formalitzat per l'entitat subvencionada i la subcontractada en el qual caldrà identificar les activitats que es realitzaran, la seva durada i descripció detallada de l'operació, amb els serveis concrets, preus unitaris, etc. i contraprestació total.

6. Sol·licitud i documentació

6.1. El beneficiari de l'ajut és l'encarregat de fer els tràmits necessaris per presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació exigida, dins el termini establert.

6.2. Les sol·licituds, segons el model de sol·licitud normalitzat, han d'anar adreçades a la Direcció General d'Esports de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

6.3. L'imprès normalitzat de sol·licitud i els diferents annexos necessaris per sol·licitar la subvenció es poden aconseguir per Internet a la pàgina web de la Direcció General d'Esports (http://esports.caib.es), o a les dependències de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

6.4. Les sol·licituds s'han de presentar en el termini que fixa l'apartat setè d'aquesta Resolució. Les persones interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC), i han d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, signada electrònicament.

En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, conforme a allò que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015 els requerirà perquè la realitzin en la forma indicada anteriorment.

6.5. Documentació que s'ha d'aportar:

a) Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari (annex 2).

b) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d'incompatibilitat per ser beneficiària de la subvenció de conformitat amb la normativa aplicable.

c) Declaració responsable de tots els ajuts i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionada amb la sol·licitud.

d) Donat el cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, tal com preveu el Decret 6/2013, de 17 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L'imprès normalitzat esmentat es podrà obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d'Esports.

e) Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. L'òrgan instructor ha d'aportar d'ofici aquest certificat.

f) Certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat i amb la Seguretat Social.

g) No obstant això, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000,00 euros, els certificats esmentats es poden substituir per una declaració responsable de l'entitat sol·licitant que es troba al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat i la Seguretat Social.

h) Acreditació de disposar d'un sistema de gestió preventiu en alguna de les modalitats previstes legalment i d'un pla de prevenció de riscs laborals en els termes prevists en la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals, segons l'article 42 a) de la Llei 7/2018, de 31 de juliol, de promoció de la seguretat i la salut en el treball en Illes Balears.

i ) Acreditació de no haver estat sancionades, en virtut de resolució administrativa o sentència judicial ferma, en els tres últims anys, per faltes molt greus en matèria de prevenció de riscs laborals, de conformitat amb l'article 13 del Real Decret Legislatiu 5/2000 , d'4 d'agost, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social, segons l'article 42 b) de la Llei 7/2018, de 31 de juliol, de promoció de la seguretat i la salut en el treball en Illes Balears.

j) Declaració responsable de no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, segons l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

k) Pressupost d'ingressos i despeses del projecte del programa de seguiment, incloent només les despeses subvencionables.

l) Document del programa de seguiment esportiu d'acord amb les especificacions establertes en l'annex 3.

m) Documents justificatius que certifiquin la formació del personal tècnic esportiu contractat per als programes de seguiment:

- Còpia del DNI.

- Còpia compulsada de document que vinculi al tècnic amb el programa de seguiment o tecnificació.

- Còpia compulsada del títol o certificat que acrediti la formació requerida.

n) Còpia dels convenis o acords signats amb els clubs que col·laboren en el programa. Per a que el programa sigui acceptat s'hauran de certificar un mínim de dos convenis o col·laboracions.

o) Certificat negatiu de delictes sexuals, tal com estableix l'article 1.8 de la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència de tot el personal tècnic esportiu al servei del perceptor de l'aportació, del qual es presenten factures per raó del treball realitzat.

p) Contractes de treball de tot el personal tècnic esportiu al servei del perceptor de l'aportació, del qual es presenten factures per raó del treball realitzat.

q) Relació de les factures de les despeses realitzades

r) Còpia de totes les factures i dels documents acreditatius de pagament d'aquestes.

6.6. En relació amb la documentació requerida a l'apartat f) del punt anterior i, d'acord amb el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, el sol·licitant pot manifestar la seva oposició expressa a la Conselleria d'Afers Socials i Esports perquè no efectuï les consultes telemàtiques per a la verificació de les dades. Aquesta oposició tindrà com a conseqüència que la persona interessada hagi de presentar els corresponents documents acreditatius.

L'Administració podrà consultar o recaptar determinats documents i dades sense que la persona interessada les hagi d'aportar llevat que s'oposi expressament. Això afecta entre d'altres, al DNI, certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries o de la seguretat social.

En el model normalitzat de sol·licitud de subvenció que es posa a disposició dels interessats es preveu l'autorització a l'òrgan gestor dels ajuts perquè dugui a terme les actuacions necessàries per a la comprovació de les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social.

En cas que l'entitat sol·licitant denegui de manera expressa aquesta autorització, ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, una declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social, o bé els corresponents certificats acreditatius d'aquestes circumstàncies.

En cas que la Direcció General d'Esports, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, requerirà a la persona o entitat sol·licitant que els aporti en el termini de deu dies hàbils i sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.

6.7. La Direcció General d'Esports, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient.

6.8. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'haurà de requerir a la persona interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

6.9. L'òrgan instructor pot demanar al sol·licitant la modificació o la millora voluntàries dels termes de la sol·licitud. En aquest cas se n'ha d'estendre una acta succinta, que s'ha d'incorporar al procediment.

6.10. L'incompliment dels requisits o del termini de presentació de sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta no haver d'admetre la sol·licitud.

6.11. La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi aquestes declaracions deixen sense efecte aquest tràmit, des del moment en què es coneguin i prèvia audiència a l‘entitat interessada, i, en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la subvenció, si es coneixen amb posterioritat a la concessió.

6.12. Així mateix, en els supòsits en què, posteriorment, el procediment de concessió es paralitzi per qualsevol causa imputable a la persona sol·licitant de la subvenció, la Direcció General d'Esports l'ha d'advertir que, transcorregut el termini de quinze dies hàbils, se'n produirà la caducitat. Si finalitza aquest termini i la persona sol·licitant no ha dut a terme les activitats necessàries per reprendre la tramitació, el director general d'Esports ha de proposar, a la consellera d'Afers Socials i Esports per resoldre, l'arxivament de les actuacions i, una vegada dictada la resolució corresponent, ha de notificar-ho a la persona interessada.

Amb la signatura de les declaracions responsables, la persona signant dóna el seu consentiment per a la realització de les verificacions oportunes, des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds de subvenció i fins al compliment per part de l'entitat beneficiària de la respectiva obligació de justificació de manera completa i correcta, i manifesta, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits establerts i que disposa de la documentació que ho acredita.

7. Termini per presentar les sol·licituds

El termini per presentar les sol·licituds acaba a les 14:00 hores del dia 2 d'octubre de 2020.

8. Competència i resolució

8.1. La Direcció General d'Esports és l'òrgan competent per instruir el procediment; és l'òrgan competent per tramitar els expedients, i ha de fer d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la Comissió Avaluadora. Aquesta ha d'emetre un informe que serveixi de base per elaborar la proposta de resolució. En aquest informe, la Comissió Avaluadora ha d'establir la relació ordenada per puntuació de les possibles entitats beneficiàries.

8.2. El director general d'Esports ha d'emetre les propostes de resolució de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la relació dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per atorgar la subvenció, així com les sol·licituds excloses amb el motiu de l'exclusió.

8.3. D'acord amb l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, els actes a què es refereix el punt 2 anterior s'han de notificar a les persones o entitats interessades mitjançant la publicació, durant el període en què aquesta convocatòria sigui vigent, a la pàgina web de la Direcció General d'Esports i la difusió en el tauler d'anuncis de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, perquè, en el termini de deu dies hàbils, hi puguin al·legar el que considerin oportú. Si transcorregut aquest termini la persona o l'entitat interessada no ha presentat al·legacions, s'ha de considerar que hi està conforme i s'ha de continuar amb el procediment.

8.4. Una vegada notificades les propostes de resolució, les entitats beneficiàries han de comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació o renuncia de la proposta en el termini de cinc dies hàbils. En tot cas, es considera que l'entitat beneficiària accepta la proposta de resolució si no manifesta el contrari en un termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver estat notificada.

8.5. La resolució expressa de la consellera d'Afers Socials i Esports finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Les resolucions dictades en aquest procediment, que exhaureixin la via administrativa, s'han de notificar individualment a cada entitat interessada, d'acord amb els articles 42 i 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre; han de ser motivades, i han de fixar, en el cas de la concessió, la quantia individual de la subvenció concedida.

8.6. El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de sis mesos des de l'acabament del període de presentació de les sol·licituds.

8.7. Contra aquesta resolució s'hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la resolució, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. També s'hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la resolució.

9. Comissió Avaluadora

9.1. De conformitat amb l'article 10 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 2, de 3 de gener 2013), es constitueix la Comissió Avaluadora, composta per:

  • President: el director general d'Esports.
  • Secretària: la cap de secció VI de la Direcció General d'Esports.
  • Vocals:

- el cap del Servei de Planificació i Formació de la Direcció General d'Esports.

- Dos tècnics de l'àrea de promoció i patrocinis nomenats pel director General d'Esports, a proposta del Gerent de la Fundació per a l'Esport Balear.

9.2 Les funcions de la Comissió Avaluadora són:

- Examinar les sol·licituds presentades.

- Emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular la Direcció General d'Esports.

Les decisions d'aquesta Comissió s'han de prendre per majoria simple i en cas d'empat el president té el dret de vot de qualitat.

10. Criteris i barems per avaluar les sol·licituds

10.1. El procediment per concedir aquestes subvencions s'ha de fer en règim de concurrència competitiva, amb la finalitat de comparar en un únic procediment les sol·licituds presentades i d'establir una prelació entre aquestes sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració que fixen els apartats següents.

10.2. Els barems que s'han d'aplicar per avaluar les sol·licituds són els que s'indiquen a continuació.

a) Punts en funció de l'esport o modalitat esportiva de la que es fa el seguiment:

Esport o modalitat

Punts

Modalitats olímpiques d'un esport olímpic

100

Resta de modalitats esportives

60

b) Corrector segons nombre de programes de la mateixa federació:

En cas de que la mateixa federació que sol·licita el programa de seguiment tingui en marxa altres programes de tecnificació, o sol·liciti altres programes de seguiment, s'aplicarà un corrector a la puntuació obtinguda a l'apartat anterior.

Nombre de programes de seguiment

Corrector

Es sol·licita ajut per a un altre programa de seguiment (no s'aplicarà corrector a la puntuació del primer programa, però sí a la puntuació del segon sol·licitat)

0,75

Es sol·licita ajut per a dos o més programes de seguiment (no s'aplicarà el corrector a la puntuació del primer programa, al segon un 0,75, i al tercer un 0,50)

0,50

En cas de presentar més d'una sol·licitud a programes de seguiment, s'haurà d'indicar l'ordre de prelació dels programes, per tal d'aplicar els factors correctors.

c) Corrector segons l'edat dels esportistes

S'aplicarà un corrector segons l'edat dels esportistes del programa. Es recomana que els esportistes dels programes de seguiment tinguin 18 o menys anys (que s'han d'haver complert a data 31 de desembre de 2020):

Edat dels esportistes a 31 de desembre de 2020

Corrector

Entre el 25% i menys del 50% dels esportistes amb més de 18 anys

0,80

Entre el 50% i menys del 75% dels esportistes amb més de 18 anys

0,60

75% o més dels esportistes amb més de 18 anys

0,40

d) Promoció de l'esport femení

S'aplicarà un corrector per a la promoció de l'esport femení:

Percentatge d'esportistes dones al programa

Corrector

Programa exclusivament femení

1,00

Programa mixt amb un percentatge de dones igual o superior al 65%

0,90

Programa mixt amb un percentatge de dones igual o superior al 30% i inferior al 65%

0,80

Programa masculí o mixt amb menys del 30% de dones

0,70

e) Nombre de sessions al programa

S'aplicarà un corrector entre 0 i 1 en funció del nombre de sessions o concentracions efectuades. En cas de sessions o concentracions de quatre o més hores de durada, es comptabilitzaran dues sessions en lloc d'una.

Nombre de sessions o concentracions

Corrector

90 o més sessions

1,00

De 75 a 89

0,88

De 60 a 74

0,76

De 45 a 59

0,64

De 30 a 44

0,52

De 15 a 29

0,40

Menys de 15 sessions

0,28

10.3. Els imports dels ajuts es calcularan multiplicant les puntuacions obtingudes per cada sol·licitant pel valor del punt, d'acord amb les fórmules següents:

a) Import de l'ajut:

IMPORT AJUT

=

PUNTUACIÓ FINAL DE L'AVALUACIÓ × VALOR PUNT

b) La puntuació final de l'avaluació és calcula multiplicant els punts inicials (10.2.a) per tots els coeficients que s'hagin d'aplicar, tal com es recull en la taula següent:

Punts subvenció programa de seguiment

= A x B x C x D x E

Sent:

A = Punts esport o modalitat.

B = Corrector nombre de programes.

C = Corrector edat esportistes.

D = Corrector promoció de l'esport femení.

E = Corrector nombre de sessions.

c) Per al càlcul de les subvencions s'aplicarà un sistema de repartiment per puntuació. Per a això, es divideix l'import disponible a la convocatòria entre la suma total de punts obtinguts per tots els sol·licitants, que ens donarà el valor del punt. L'ajuda resultant serà l'obtinguda de multiplicar el valor del punt pel nombre de punts de cada sol·licitud, sempre que aquesta quantitat no superi el cost del projecte, ni de l'import sol·licitat, ni tampoc del màxim de 29.000 € establert per sol·licitud. Si, com a conseqüència d'aquesta distribució queda un romanent, s'ha de repartir amb el mateix sistema entre la resta d'entitats beneficiàries.

d) En cas de que la suma dels imports sol·licitats de tots els programas sigui inferior o igual a 200.000 €, l'import atorgat de l'ajut a cada sol·licitant serà igual a l'import sol·licitat pel mateix, que pot haver estat modificat prèviament a proposta de l'òrgan instructor amb objecte de millorar la sol·licitud.

11. Pagament i justificació d'activitats

11.1. El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada justificada l'activitat que se subvenciona.

11.2. Es consideren despeses subvencionables aquelles que s'efectuïn en el període compres entre l'1 de novembre de 2019 i el 30 de setembre de 2020 (vuit mesos).

Els justificants han de correspondre a despeses d'activitats portades a terme en l'esmentat període, efectivament pagades fins a la data límit per justificar, a nom del perceptor de la subvenció i amb totes les operacions comptabilitzades.

11.3. Les subvencions que concedeix la Conselleria d'Afers Socials i Esports s'han de justificar mitjançant la presentació del compte justificatiu, d'acord amb l'article 39 del Decret legislatiu 2/2005.

11.4. El compte justificatiu que presenti l'entitat beneficiària ha d'incloure els documents següents:

a) Justificants econòmics de la despesa efectuada, que han de consistir en les factures originals i còpia corresponents a l'import de la totalitat de les despeses efectuades per a la realització de l'activitat subvencionada, i amb els documents acreditatius dels pagaments.

En la justificació s'ha d'indicar clarament a quina activitat de les previstes al pla d'actuació presentat corresponen els justificants aportats, així com a quins conceptes del pressupost previst es refereixen, omplint la casella corresponent del compte justificatiu.

Es presentarà a l'òrgan atorgant original i còpia de les factures, dels rebuts i dels fulls de “Compte justificatiu de la despesa subvencionada”, per que, una vegada verificada la seva elegibilitat, es procedeixi a diligenciar i posar a disposició del perceptor, els originals i compulsar les còpies que resten incorporades a l'expedient. Els originals i les seves còpies aniran numerats al marge superior dret de forma correlativa (1, 2, 3, ...).

No seran admesos a tràmit els impresos de “Compte justificatiu de la despesa subvencionada”, als què no s'adjuntin original i còpia de tots els documents, degudament numerats. La documentació es presentarà en format A4. Si els documents són més petits, s'adjuntaran en full d'aquest format, sempre numerats. Quan els justificants de les despeses s'imputin parcialment a d'altres subvencions, caldrà indicar la quantia exacta o percentatge imputat a cadascuna.

b) Memòria de l'actuació, descriptiva del projecte realitzat.

c) Els tres pressuposts que, si escau, i en aplicació de l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions, ha d'haver sol·licitat l'entitat beneficiària.

11.5. Factures i rebuts

Els rebuts i les factures presentats com a comprovants per justificar la subvenció han de reunir tots els requisits fiscals que estableix la normativa vigent aplicable (mercantil, fiscal, laboral, etc..). Totes les despeses s'acreditaran amb factures i rebuts de pagament. No seran elegibles factures proforma, tiquets de caixa, factures simplificades, albarans, etc... Els tiquets son vàlids per justificar peatges i aparcaments.

D'acord amb el que estableix el Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació parcialment modificat pel la Llei 28/2014, de 27 de novembre (BOE-A-2014-12329), les factures han de contenir com a mínim:

- Número i sèrie, si s'escau.

- Nom i cognoms o denominació social.

- NIF i domicili de l'expedidor i del destinatari, tant en el cas de persones físiques com a persones jurídiques.

- Descripció detallada de l'operació, amb els serveis concrets, preus unitaris, etc. i contraprestació total.

- Base imposable.

- Tipus tributari i quota repercutible.

- Lloc i data d'emissió.

- Dades del registre mercantil de l'expedidor.

L'art. 24 del Codi de Comerç assenyala que els empresaris individuals, societats i entitats subjectes a inscripció obligatòria faran constar en tota la seva documentació, correspondència, notes de comanda i factures, el domicili i les dades identificadores de la seva inscripció en el Registre Mercantil. Les societats mercantils i altres entitats faran constar, a més, la seva forma jurídica i, si escau, la situació de liquidació en què es trobin.

A les factures la descripció de l'operació haurà d'aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de la facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb l'actuació subvencionada. No són suficients referències genèriques o no quantificades, com “organització campionat”, “material esportiu”, “promoció”, “serveis professionals”, etc.

Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, caldrà adjuntar els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas s'haurà de poder verificar el preu unitari de l'operació.

Son elegibles les denominades “factures electròniques” (no confondre amb qualsevol document tramès per mitjans electrònics i telemàtics) entre el perceptor de la subvenció i els seus subministradors o prestadors de serveis. Les especificacions les podeu trobar a http://www.facturae.es/.

Les factures i els documents amb esmenes o modificats manualment no tenen consideració com a elegibles als efectes de justificar la subvenció.

11.6. Acreditació de pagaments

11.6.1. Sobre les formes d'acreditar els pagaments, la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau (BOE Núm. 261. 30 d'octubre de 2012), va introduir les següents limitacions pel que fa als pagaments efectius: 

a) No es poden pagar en efectiu les operacions, en què alguna de les parts intervinents actuï en qualitat d'empresari o professional, amb un import igual o superior a 2.500 euros o el seu contravalor en moneda estrangera.

b) No obstant això, aquest import és de 15.000 euros o el seu contravalor en moneda estrangera quan el pagador sigui una persona física que justifiqui que no té el domicili fiscal a Espanya i no actuï en qualitat d'empresari o professional.

c) Als efectes del càlcul d'aquestes quanties, s'han de sumar els imports de totes les operacions o pagaments en què s'hagi pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis.

S'entén per efectiu els mitjans de pagament definits a l'article 34.2 de la Llei 10/2010, de 28 d'abril:

a) El paper moneda i la moneda metàl·lica, nacionals o estrangers.

b) Els xecs bancaris al portador denominats en qualsevol moneda.

c) Qualsevol altre mitjà físic, inclosos els electrònics, concebut per ser utilitzat com a mitjà de pagament al portador.

Els documents acreditatius del pagament han d'indicar, a més de tot allò que s'estableix en el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació:

- la identificació del beneficiari i de l'ordenant del pagament (l'ordenant ha de ser el beneficiari de la subvenció: NIF i denominació social),

- concepte en què s'ordena el pagament i remissió al número o números de factura a què correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, haurà d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament.

En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, l'entitat ha d'aportar còpia del document i còpia de l'extracte bancari que acredita el càrrec.

Si el pagament ha estat practicat amb targeta de crèdit, cal lliurar el rebut del pagament i una còpia de l'extracte bancari de la targeta on figuri l'apunt del càrrec.

Es considerarà efectivament pagada la despesa, a l'efecte de la seva qualificació com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor dels creditors per raó de la despesa realitzada o amb el lliurament als mateixos d'un efecte mercantil, garantit per una entitat financera o companyia d'assegurances, segons l'article 83.1 del Reglament de la Llei 38/2003. La còpia de l'esmentat efecte ha d'estar validada per l'entitat financera o companyia d'assegurances que intervingui.

11.6.2. Amb totes les factures imputades al compte justificatiu caldrà adjuntar el seu comprovant de pagament que pot ser:

a) Rebut bancari: és el que emet l'entitat bancària al fer el pagament del rebut presentat pel proveïdor.

b) Full de transferència amb el nom del beneficiari, número de la factura amb coincidència de l'import transferit i l'import de la factura, segellat i datat per l'entitat bancària.

c) Extracte bancari del compte de l'entitat on figuri l'assentament amb l'import coincident amb l'import i el nom de l'empresa a la qual se li ha realitzat el pagament.

Si el document de pagament no fa referència a les factures, haurà d'anar acompanyat de la documentació complementaria que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament, en els casos b i c.

En el cas de pagaments agrupats, és a dir un sol pagament o transferència, per liquidar diferents factures caldrà que el rebut bancari o l'ordre de transferència identifiqui el nom del destinatari i el número de cada factura.

11.6.3. Si es tracta de pagaments al comptat, i per tant, inferiors a 2.500 euros, sempre recordant que als efectes del càlcul d'aquesta quantia, s'han de sumar els imports de totes les operacions o pagaments en què s'hagi pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis, els rebuts de cobrament han de contenir com a mínim:

a) Denominació social de l'empresa perceptora de pagament.

b) Data d'emissió del rebut.

c) Número de la factura a la qual fa referència el pagament.

d) Import total de la factura.

e) Signatura original amb nom, cognoms i D.N.I. de la persona que tingui poders notarials de l'empresa.

11.7. Despeses no subvencionables

En cap cas es consideren despeses subvencionables:

a) Els interessos deutors dels comptes bancaris.

b) Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals.

c) Les despeses de procediments judicials.

d) Despeses de garantia bancària.

e) Despeses d'assegurances obligatòries o voluntàries.

f) Despeses notarials i registrals.

g) Despeses d'indemnitzacions per acomiadament (incloses les pactades) ni les bestretes al personal.

h) Quotes de la seguretat social, ni de cap altre règim de previsió.

i) Despeses protocol·làries: begudes alcohòliques, tabac, multes i sancions, obsequis, regals, dinars de “treball”, banquets, “gales” actes de recepció o cloenda, atencions protocol·làries o representatives, obsequis, etc.

j) Les denominades “auto factures” (utilització de mitjans i recursos propis del beneficiari, de la mateixa entitat perceptora de l'ajut o de tercers participats pel mateix).

11.8. En cas que l'entitat beneficiària no justifiqui l'import total del projecte d'actuació que hagi servit de base per a la concessió de l'ajut, pertoca la revocació parcial de l'ajut, del qual s'ha de reduir l'import proporcionalment a la quantia no justificada.

11.9. Si els projectes per als quals se sol·licitin els ajuts objecte d'aquesta convocatòria obtenen ajuts o subvencions d'altres entitats públiques o privades, el total dels ajuts en cap cas no pot superar el pressupost del projecte.

11.10. Tot i això, les resolucions de concessió poden establir condicions concretes per justificar les subvencions.

11.11. El model de compte justificatiu és a disposició de les persones interessades en la pàgina web de la Direcció General d'Esports o a les dependències de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

11.12. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'haurà de requerir a la persona interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva presentació de la justificació de la subvenció i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

12. Termini de justificar

12.1. El termini per presentar la justificació és de vint dies hàbils des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

12.2. La justificació de la subvenció s'ha de presentar en el mateix moment que es presenta la sol·licitud de la subvenció.

13. Altres requisits generals

13.1. Les subvencions rebudes són compatibles amb d'altres destinades a la mateixa finalitat i atorgades per altres administracions públiques o ens públics i privats d'àmbit territorial, nacional, estatal, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sempre que no ultrapassin el 100 % del cost en quantia equivalent a l'excés obtingut sobre el cost de l'activitat subvencionada. En tot cas, si les entitats beneficiàries obtenen un ajut addicional, la Conselleria d'Afers Socials i Esports revocarà la subvenció atorgada per a la mateixa finalitat en quantia equivalent a l'excés obtingut sobre el cost de l'activitat subvencionada.

13.2. Per dur a terme l'activitat subvencionada, es pot subcontractar amb el límit màxim del 50 % de l'import de la subvenció atorgada d'acord amb el que disposen l'article 29 de la Llei 38/2003 general de subvencions i l'article 68 del Reglament d'aquesta, tenint en compte que quan l'activitat concertada amb tercers excedeixi el 20 % de l'import de la subvenció i aquest import sigui superior a 60.000 € la subcontractació estarà sotmesa al compliment dels requisits següents:

a) Que el contracte es faci per escrit.

b) Que prèviament la consellera d'Afers Socials i Esports l'hagi autoritzat, en funció de la documentació que lliuri el perceptor de la subvenció, sempre abans de presentar el compte justificatiu.

Un contracte no es pot fraccionar per disminuir-ne la quantia i eludir el compliment dels requisits exigits anteriorment.

14. Obligacions de les entitats beneficiàries

Són obligacions de les entitats beneficiàries dels ajuts:

- Comunicar, mitjançant un escrit adreçat a la consellera d'Afers Socials i Esports, que s'accepta la proposta de resolució de la subvenció o bé que s'hi renuncia. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament, si en el termini de deu dies hàbils des que es notifiqui la proposta de resolució no es fa constar el contrari.

- Dur a terme l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajut en el termini establert i complir els requisits i les condicions que determinen la concessió de l'ajut.

- Justificar la realització de l'activitat objecte de l'ajut i també complir els requisits i les condicions que determinen la concessió de l'ajut.

- Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que corresponguin de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes i altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que aquests els requereixin amb relació als ajuts concedits.

- Comunicar a la Direcció General d'Esports en el termini de tres (3) dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional o internacional.

- Comunicar immediatament a la consellera d'Afers Socials i Esports qualsevol eventualitat que alteri o dificulti greument el desenvolupament del projecte objecte de l'ajut.

- Estar al corrent de les obligacions tributàries o de qualsevol naturalesa, amb l'Estat, amb la Seguretat Social i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

- Conservar els justificants de les despeses corresponents a l'activitat subvencionada durant 5 anys i posar-los a disposició de la Conselleria quan aquesta els sol·liciti.

- Les entitats que reben subvencions o ajuts per més de 100.000€ anuals o més de 5.000 € anuals i que almenys el 40% dels ingressos procedeixi de subvencions o ajuts públics estan obligades a fer publicitat prevista a la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

- Les entitat beneficiaris d'aquestes subvencions hauran de complir l'obligació de fer la publicitat de la subvenció obtinguda al seu portal de transparència en el termini màxim de 30 dies des de la notificació de la concessió de la subvenció.

- Comunicar a la Direcció General d'Esports en el termini de 30 dies hàbils des de la notificació de la concessió de la subvenció el “localitzador uniforme de recursos” (URL: adreça formada de caràcters alfanumèrics que indica la localització del fitxer o del directori a internet i que permet d'accedir-hi) del portal de transparència on apareix la publicitat de la subvenció obtinguda, i en tot cas, abans de la justificació de la subvenció concedida.

15. Revocació

15.1. S'ha de revocar la concessió de la subvenció quan, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, l'entitat beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió.

 

16. Liquidació de la subvenció

16.1. La liquidació de la subvenció s'ha de dictar i notificar dins el termini de prescripció de quatre anys que estableix la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la comunitat autònoma de les Illes Balears, a comptar des de la presentació de la justificació per la persona o entitat interessada o, si s'escau, des de l'endemà del termini màxim per presentar-la, sens perjudici que, prèviament, s'hagi de requerir a la persona o entitat interessada perquè la presenti en un termini addicional de quinze dies improrrogables.

16.2. La liquidació de la subvenció s'ha de dictar en el marc de les actuacions de comprovació, i constitueix un pressupost de l'obligació de pagament total o parcial que, si s'escau, correspongui a favor de la persona o entitat interessada i a càrrec de l'administració concedent, com també, si s'escau, de l'inici per la consellera d'Afers Socials i Esports i a instància de la Direcció General d'Esports del procediment de revocació o de reintegrament total o parcial de la subvenció concedida i no justificada totalment o parcialment que preveuen els articles 43 i 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

En tot cas, la liquidació de la subvenció per la Direcció General d'Esports no impedeix ni afecta la realització d'altres actuacions ulteriors de control intern o extern previstes en aquesta llei i en la resta de la legislació aplicable per part dels òrgans competents en cada cas, amb l'abast i les conseqüències jurídiques corresponents.

16.3. Sens perjudici del que estableix l'apartat 16.1, quan la liquidació de la subvenció no es dicti i notifiqui dins els primers nou mesos no s'han d'exigir els interessos de demora que es meritin entre l'endemà d'aquests nou primers mesos i l'inici d'un eventual procediment de reintegrament.

Per al còmput d'aquests nou mesos no s'han de tenir en compte els períodes d'interrupció justificada de les actuacions de comprovació ni les dilacions que es puguin produir per causes no imputables a l'administració concedent, sempre que es documentin de manera adequada fent constar les dades d'inici i acabament de cada període, per dies naturals, i el motiu de la interrupció o la dilació.

17. Reintegrament

17.1. Com a conseqüència de la revocació s'ha de reintegrar totalment o parcialment l'import de l'ajut obtingut i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos següents:

a) L'incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir l'ajut.

b) L'obtenció de l'ajut sense que es compleixin les condicions requerides per a això, o l'alteració de les condicions tingudes en compte per concedir-lo, sempre que sigui per causes imputables a l'entitat beneficiària.

c) L'incompliment greu de l'obligació de justificar la finalitat dels fons percebuts en la forma i els terminis establerts.

d) La concurrència de subvencions incompatibles per a la mateixa activitat.

e) La negativa a sotmetre's a les actuacions de comprovació i control previstes legalment o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.

f) Altres supòsits establerts en les bases reguladores.

17.2. Per al reintegrament, s'ha d'aplicar el procediment que determina a aquest efecte l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

17.3. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

18. Règim d'infraccions i sancions

L'incompliment dels requisits que determina aquesta Resolució dóna lloc a aplicar el règim d'infraccions i sancions establertes legalment.

19. Inspecció

D'acord amb el que disposa aquesta convocatòria, els ajuts que concedeix la Conselleria d'Afers Socials i Esports s'han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent d'aplicació.

20. Protecció de dades

En el cas que l'objecte de la subvenció inclogui el tractament de dades de caràcter personal, els beneficiaris han de complir amb la normativa corresponent, tot adoptant i implementant les mesures de seguretat previstes per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.