Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE FELANITX

Núm. 7767
Bases de la convocatòria de subvencions a associacions de comerciants i empresaris del municipi de Felanitx

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BNDS Núm. 521022

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3 b i 20.8 a) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria; el text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvenciones

(https://www.pap.hacienda.gob.es/bdnstrans/ge/es/convocatorias)

i a la página web de l'Ajuntament de Felanitx (www.felanitx.org). 

La Junta de Govern Local ha aprovat en data 18 d'agost de 2020, les bases de la convocatòria d'aquesta subvenció , la qual es publica per tal que els interessats puguin presentar sol·licituds d'acord amb les següents bases: 

Art. 1.- Objecte 

L'objecte d'aquestes bases és la regulació de la concessió de subvencions, dins dels límits pressupostaris prevists, a favor d'aquelles entitats que duguin a terme activitats relacionades amb la promoció i la dinamització del comerç i dels distints sectors d'activitat al terme municipal de Felanitx. 

Aquests ajuts econòmics estan destinats a fomentar i sufragar la realització d'activitats d'interès públic i social que tinguin per objecte dinamitzar el comerç urbà de proximitat a Felanitx i els distints sectors d'activitat, realitzades entre el 16 d'octubre de 2019 al 15 d'octubre del 2020. 

Art. 2.- Beneficiaris 

Seran beneficiaris d'aquestes ajudes les associacions d'empresaris i comerciants legalment constituïdes, inscrites en el Registre d'Associacions de l'Ajuntament de Felanitx. 

Art 3.- Finançament 

Les subvencions es finançaran a càrrec de la partida pressupostària 2020/0/4310/480001 del Pressupost General de l'Ajuntament, amb un import total màxim de 9.000 € per fer front al pagament de les ajudes. 

Art 4.- Accions subvencionables 

Són subvencionables les activitats per a la promoció, difusió i l'animació comercial i empresarial del municipi de Felanitx. Així com també, activitats de caire social o comunitari, que directament o indirectament potenciïn el comerç i empresariat local. 

a). Es consideren despeses subvencionables aquelles executades i pagades dintre del període comprès entre 16 d'octubtre de 2019 a 15 d'octubre de 2020, detallades a continuació: 

  • Despeses d'organització, en aquest cas no poden suposar més del 25% del pressupost del projecte subvencionable.
  • Despeses de realització de les activitats, ja siguin pròpies com mitjançant serveis de tercers.
  • Publicitat, propaganda i difusió de l'activitat.
  • Serveis professionals i honoraris relacionats directament amb l'activitat.
  • Material i articles promocionals.
  • Despeses relatives a premis, sortejos, trofeus, sempre que no siguin lliuraments en metàl·lic.
  • Primes d'assegurances de l'activitat.
  • Despeses de manteniment, seguretat i neteja allà on es desenvolupi l'activitat.
  • Altres despeses necessàries per dur a terme el projecte.
 

b). En cap cas es consideren despeses subvencionables:

  • Els impostos indirectes que siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda o societats.
  • Els interessos deutors de comptes bancaris, els recàrrecs, les sancions administratives ni els interessos de demora.
  • Les despeses d'inversió, incloses les adquisicions de béns mobles.
  • Les despeses facturades amb data anterior a la data d'inici del projecte.
  • Allotjament i manutenció: dinars, sopars, càtering, dietes, allotjaments, o similars.
  • Informes, estudis o memòries relacionades amb el projecte o amb la justificació d'aquest.
  • Accions formatives.

Art. 5.- Requisits dels projectes d'activitat i dels beneficiaris

Els beneficiaris han de complir els requisits següents:

  • Estar formalment constituïts i registrats al Registre General d'Associacions o Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes.
  • Tenir, d'acord amb els seus estatuts o normes reguladores, objectius i finalitats coincidents amb l'objecte i les finalitats del projecte de l'activitat presentada.

Art. 6.- Criteris de valoració

La Comissió Avaluadora valora les sol·licituds i els projectes presentats segons els criteris següents de puntuació, amb una puntuació màxima de 30 punts. No seran subvencionables els projectes que no aconsegueixin un mínim de 15 punts.

  • Projecte o Memòria: d'acord amb els objectius d'aquesta subvenció (màxim 6 punts)
  • Originalitat i novetat de la iniciativa (màxim 4 punts)
  • Anàlisi i coneixement de l'entorn on es realitzarà el projecte i impacte comercial o sectorial. (màxim 4 punts)
  • Qualitat del projecte i oferta d'activitats. (màxim 4 punts)
  • Major abast de les activitats i actuacions, impacte social, comercial, urbà i turístic, suport a la desestacionalització, obertura a nous mercats de clients. (màxim 4 punts).
  • Major quantitat de destinataris beneficiaris de l'activitat. (màxim 4 punts)
  • Durada de l'activitat. (màxim 4 punts)

A fi de posar en relleu els extrems anteriors, els peticionaris acompanyaran a la seva sol·licitud tots els estudis, programes, memòries i altra documentació que estimin convenients.

Art.7 .- Quantia atorgada

1. Es podran subvencionar el 100% del cost dels projectes amb un import màxim de subvenció de 4.500€ per projecte i entitat.

2. La dotació pressupostària de la convocatòria serà distribuïda de la forma següent :.

  • Valor del punt = Dotació pressupostària /total de punts obtinguts entre tots els expedients aplicant els criteris de l'article 6.
  • Subvenció= Punts de l'expedient x valor del punt.

Art.8 .- Sol·licituds i terminis de presentació

Les entitats o persones físiques interessades a obtenir aquestes subvencions hauran de presentar en el Registre General de l'Ajuntament la documentació que a continuació s'assenyala:

1. Sol·licitud de subvenció (Annex I)

2. Document Nacional d'Identitat de la persona que subscriu l'escrit de sol·licitud, i documentació acreditativa de la seva representació.

3. CIF de l'entitat sol·licitant i estatuts d'aquesta.

4. Declaració responsable de l'entitat peticionària relativa al compliment dels punts següents (Annex II):

  1. Que està assabentat de la normativa aplicable a l'Ajuntament de Felanitx en matèria de subvencions i les obligacions del beneficiari d'aquestes i en especial les assenyalades en l'article 14 de la Llei 38/2003, i que n'acata l'estricte compliment.

  2. Que no es troba sotmesa a cap de les causes de prohibició de l'obtenció de la consideració de beneficiari assenyalades en l‘article 13 punts 2 i 3 de la Llei 38/2003.

  3. Que l'entitat no té pendent de justificar cap subvenció fora de termini

  4. Que no ha sol·licitat o rebut qualsevol altra subvenció per a la mateixa finalitat. En cas d'haver-ne sol·licitada o rebuda alguna, cal indicar-ne la quantia i l'entitat a la qual s'ha sol·licitat o de la qual s'ha rebut.

  5. Que es troba al corrent de les seves obligacions amb les administracions públiques i en especial amb l'Ajuntament de Felanitx i la Seguretat Social (Annex III)

  6. Que l'entitat peticionària es troba inscrita en el registre municipal d'entitats ciutadanes de l'Ajuntament de Felanitx.

  7. Que amb la suma dels ingressos prevists per al desenvolupament de l'activitat, incloent-hi l'import de la subvenció que se sol·licita, no se supera el cost previsible de la realització de l'activitat esmentada.

5. Memòria de les activitats que es pretenen dur a terme, amb pressupost dels seus ingressos i despeses. (Annex IV)

6. Model bancari on es vol cobrar la subvenció. (Annex VI)

El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes  a comptar des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Butlletí Oficial dels Illes Balears.

En cas de persones jurídiques, els documents s'han de presentar per mitjans electrònics, d'acord amb l'article 14 de la Llei39/2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

 

Felanitx, 21 d'agost de 2020

El Batle

Jaume Monserrat Vaquer