Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE FELANITX

Núm. 7766
Convocatòria de subvencions per ala concessió de subvencions per al foment de la reactivació econòmica, així com per a l'adaptació de locals a les condicions higienicosanitàries exigides per la COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BNDS Núm. 521019 

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3 b i 20.8 a) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria; el text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvenciones (https://www.pap.hacienda.gob.es/bdnstrans/ge/es/convocatorias) i a la página web de l'Ajuntament de Felanitx (www.felanitx.org). 

La Junta de Govern Local ha aprovat en data 18 d'agost de 2020, les bases de la convocatòria d'aquesta subvenció , la qual es publica per tal que els interessats puguin presentar sol·licituds d'acord amb les següents bases: 

Capítol I Disposicions Generals

Article 1. Objecte. 

La present convocatòria té per objecte regular les condicions i procediments per a la concessió, en règim de concurrència competitiva de subvencions, per part de l'Ajuntament de Felanitx, destinades a: 

LÍNIA A: L'adquisició d'elements i la realització d'actuacions que contribueixin a la millora estètica interior i / o exterior d'establiments físics oberts al públic en general, així com l'adquisició d'elements i la realització d'actuacions dirigides a la innovació i la digitalització de l'activitat.  

LÍNIA B: L'adquisició i instal·lació, si fos el cas, per a establiments físics oberts al públic en general, d'elements de caràcter higienicosanitari en conformitat amb la normativa dictada com a conseqüència de la malaltia COVID-19. És a dir: gel hidroalcohòlic i dispensadors, mampares de protecció, vinils de senyalització, etc. 

LÍNIA C: Despeses corrents de petites empreses i treballadors autònoms del municipi necessàries per dur a terme la seva activitat dins l'actual conjuntura marcada pel COVID-19. 

Article 2. Règim jurídic. 

1. Les subvencions a atorgar es regiran, a més de per l'establert en el present decret, pels preceptes bàsics continguts en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i en el seu Reglament de desenvolupament, aprovat per Reial Decret 887/2006 , de 21 de juliol. 

Article 3. Procediment de concessió.

De conformitat amb el que disposa l'article 22.2.c) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, les subvencions regulades en aquest decret seran tramitades mitjançant el procediment de concessió directa, per concórrer raons d'interès públic, social i econòmic. 

Article 4. Actuacions i despeses subvencionables. 

LÍNIA A 

1. Es consideren subvencionable les següents despeses: 

I – Realització d'obres o reformes del local comercial, incloent les façanes, que comportin la millora i modernització de l'establiment, i en especial les que siguin necessàries per adaptar els locals a les noves necessitats sorgides a causa de la crisi sanitària provocada per la COVID-19

II – Adquisició i instal·lació de l'equipament necessari per a la millora de la imatge de l'establiment (retolació comercial, interior i/o exterior)

III – Adquisició de maquinària específica, relacionada amb l'activitat, per a la millora i modernització de l'establiment.

IV – Adquisició de mobiliari per el local que comporti una millora estètica de l'establiment.

V – Contractació d'alarmes. Tancament i càmeres de seguretat per el local.

VI – Inversió en adquisició i implantació de sistemes d'optimització del consum energètic. Noves lluminàries de baix consum o led, interruptors, ralentitzants, adquisició d'equips de climatització o refrigeració, millora dels tancaments, canvi de portes i finestres.

VII – Inversió en equipament informàtic i actualització informàtica. Ordenadors, contractació externa de serveis de disseny de pàgines web, contractació externa de creació de tenda virtual, inversió en software de gestió empresarial.

VIII – Qualsevol altre inversió en immobilitzat material o immaterial que repercuteixi en la millora i/o productivitat de l'empresa.

2. La compra o adquisició dels elements o serveis establerts a l'apartat primer d'aquest article s'ha de haver realitzat des del dia el 01 de gener de 2020 i el 31 d'agost de 2020, i han d'estar efectivament pagats en la data de la presentació de la sol·licitud. 

3. L'Impost sobre el valor afegit es considerarà com a despesa subvencionable quan no sigui susceptible de recuperació o compensació. En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables podrà ser superior a la valor de mercat. 

LÍNIA B 

1. Es consideren subvencionable la adquisició dels següents materials: 

a) Mascaretes quirúrgiques i higièniques

b) Ulleres de protecció

c) Pantalles protectores facials

d) Dispensadors de solucions hidroalcohòliques, sabó o gel desinfectant per a persones. Solucions hidroalcohòliques, sabó o gel desinfectant per a persones.

e) Productes desinfectants i viricides per a la neteja del local o element on es dugui a terme l'activitat.

f) Guants de vinil, acrilonitril, làtex.

g) Paper secant i baietes d'un sol ús.

h) Elements o equips de senyalització, com a cintes adhesives, cordes, cartells, vinils, etc.

i) Mampares de protecció

j) Poals o contenidors amb tapa i pedal

k) Contractació d'empreses autoritzades per a l'aplicació de productes viricides e inscrites al Registre Oficial d'establiments i Serveis Biocides de les Illes Balears.  

2. La compra o adquisició dels elements o serveis establerts a aquesta línia s'ha d'haver realitzat del dia el 16 de març de 2020 i el 31 d'agost de 2020, i han d'estar efectivament pagats en la data de la presentació de la sol·licitud.  

3. Tots els productes o serveis han d'estar degudament homologats.  

4. L'Impost sobre el valor afegit es considerarà com a despesa subvencionable quan no sigui susceptible de recuperació o compensació. En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables podrà ser superior a la valor de mercat.  

LINIA C  

1. Es consideren subvencionables les següents despeses corrents de l'activitat comercial produïdes durant l'estat d'alarma,  

I – Costos seguretat social. Quota d'autònoms i TC1 (en cas que l'empresa tengui treballadors)

II – Arrendaments d'immobles i equips, Leasing i rentin.

III – Subministrament energètic.

IV – Taxes municipalaçs per prestació de serveis que hagin sigut liquidades. V – Despeses de telefonia.

VI – Subministrament de combustible.

VII – Despeses de gestoria

VIII – Qualsevol altre que es pugui acreditar.  

2. La realització de les despeses d'aquesta línia s'han d'haver executat del dia el 16 de març de 2020 i el 31 d'agost de 2020, i han d'estar efectivament pagats en la data de la presentació de la sol·licitud.  

3. L'Impost sobre el valor afegit es considerarà com a despesa subvencionable quan no sigui susceptible de recuperació o compensació. En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables podrà ser superior a la valor de mercat.  

 

Article 5. Beneficiaris i requisits.

1. Podran ser beneficiaris/ries de les subvencions regulades en el present decret tant les persones físiques donades d'alta al règim especial de treballadors autònoms com les persones jurídiques que a data de la presentació de la sol·licitud desenvolupin una activitat comercial minorista/detallista, de serveis i de restauració al municipi de Felanitx.

2. A més, els beneficiaris/ries hauran de complir també els següents requisits:

a) Tant les persones físiques o jurídiques han de tenir el seu domicili habitual o social al municipi de Felanitx.

b) Han d'estar donats d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors; i, si fos el cas, en l'impost sobre activitats econòmiques (IAE); amb un epígraf corresponent a l'activitat que s'exerceix.

c) Han de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com trobar-se al corrent en el pagament d'impostos, taxes i altres obligacions econòmiques amb l'Ajuntament de Felanitx i en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions públiques.

d) No poden trobar-se sotmeses a cap de les altres circumstàncies que determina l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

e) No poden haver estat sancionades, en virtut de resolució administrativa o sentència judicial ferma, per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria de prevenció de riscos laborals en l'any anterior a la sol·licitud.

f) No poden haver estat mai objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes condemnatòries, per dur a terme pràctiques laborals considerades discriminatòries per la legislació vigent.

g) Per a les subvencions destinades a la millora estètica (part de la línia A) i a l'adquisició d'elements de caràcter higiènic-sanitaris (línia B) es requereix que l'establiment, local o servei estigui situat al municipi de Felanitx i ha d'estar obert i en funcionament.

h) Per al cas d'activitats que s'exerceixin al complet de forma online, s'haurà de tenir el domicili fiscal al municipi de Felanitx.

i) Per a la línia A i C podran ser beneficiaris/ries aquelles persones físiques o jurídiques que tenguin 10 o menys treballadors donats d'alta, mentre que a la línia B podran ser beneficiaris/ries els que tenguin 50 o menys treballadors donats d'alta.

3. L'acreditació de l'acompliment dels requisits per obtenir la condició de beneficiari, es realitzarà mitjançant l'ompliment i de conformitat amb el que indica l'annex I.

4. Requisits específics per a la línia C

a) Els beneficiaris/ries de l'ajud de la línia C han d'exercir, en el moment de la publicació de la convocatòria de la subvenció, alguna de les incloses en els epígrafs de l'import sobre activitats econòmiques (IAE) que es detallen a continuació:

— Grup 641: tots els epígrafs

— Grup 642: tots els epígrafs

— Grup 643: tots els epígrafs

— Grup 644: tots els epígrafs

— Grup 645: tots els epígrafs

— Grup 646: únicament l'epígraf 646.8

— Grup 647: tots els epígrafs, excepte el 647.5

— Grup 651: tots els epígrafs

— Grup 652: tots els epígrafs, excepte el 652.1

— Grup 653: tots els epígrafs

— Grup 654: únicament els epígrafs 654.2 i 654.6

— Grup 655: únicament l'epígraf 655.3

— Grup 656: tots els epígrafs

— Grup 657: tots els epígrafs

— Grup 659: tots els epígrafs

— Grup 662: tots els epígrafs

— Grup 671: tots els epígrafs

— Grup 672: tots els epígrafs

— Grup 673: tots els epígrafs

— Grup 676: tots els epígrafs

— Grup 721: únicament l'epígraf 721.2

— Grup 755: únicament l'epígraf 755.2

— Grup 971: tots els epígrafs

— Grup 972: tots els epígrafs

— Grup 973: únicament l'epígraf 973.1

— Grup 975: tots els epígrafs

—  Altres sempre i quan sigui un nou negoci o projecte comercial o industrial dintre del municipi de Felanitx iniciat després del estat de alarma.

Article 6. Finançament, import i quantia de la subvenció.

LÍNIA A

1. Les subvencions que es preveuen per aquesta línia es finançaran amb càrrec a la partida pressupostària 4310.479000  del pressupost general de l'ajuntament de Felanitx per a 2020 per un import total de 20.000,00 euros.

2. La quantia de la subvenció que es pot atorgar a cada beneficiari per cada establiment obert o servei en funcionament serà com a màxim de 500 euros, abonant l'import realment justificat per la compra del material establerts a l'article 4.

3. La subvenció es concedirà, sempre que es compleixin els requisits, per rigorós ordre d'entrada de la sol·licitud en el Registre General de l'Ajuntament i fins que s'esgoti la partida pressupostària assignada. L'òrgan competent per a la concessió podrà, discrecionalment, deixar desert el concurs o no esgotar el crèdit total previst.

4. Si el beneficiari no presenta justificants de despesa almenys per l'import assignat, la subvenció es reduirà en la part no justificada.

LÍNIA B

1. Les subvencions que es preveuen per aquesta línia es finançaran amb càrrec a la partida pressupostària 4310.479001 del pressupost general de l'ajuntament de Felanitx per a 2020 per un import total de 200.000,00 euros.

2. La quantia de la subvenció que es pot atorgar a cada beneficiari per cada establiment obert o servei en funcionament serà com a màxim de 250,00 euros, abonant l'import realment justificat per la compra del material establerts a l'article 4.

3. La subvenció es concedirà, sempre que es compleixin els requisits, per rigorós ordre d'entrada de la sol·licitud en el Registre General de l'Ajuntament i fins que s'esgoti la partida pressupostària assignada. L'òrgan competent per a la concessió podrà, discrecionalment, deixar desert el concurs o no esgotar el crèdit total previst.

4. Si el beneficiari no presenta justificants de despesa almenys per l'import assignat, la subvenció es reduirà en la part no justificada.

LINIA C

1. Les subvencions que es preveuen per aquesta línia es finançaran amb càrrec a la partida pressupostària 4310.470000 del pressupost general de l'ajuntament de Felanitx per a 2020 per un import total de 25.000 euros.

2. La quantia de la subvenció que es pot atorgar a cada beneficiari per cada establiment es determinarà de la següent forma:

a) Aquells locals i establiments minoristes l'activitat dels quals va quedar suspesa o no es va poder iniciar durant la vigència de la declaració de l'estat d'alarma segons el RD 465/2020 de 17 de març que modifica i amplia l'art. 10 del RD463/2020, de 14 de març. Establiments i/o activitats , nous projectes, oberts i/o iniciats després de l'estat d'alarma: 1.000,00 euros

b) Els demés: 500,00 euros

3. La subvenció es concedirà, sempre que es compleixin els requisits, per rigorós ordre d'entrada de la sol·licitud en el Registre General de l'Ajuntament i fins que s'esgoti la partida pressupostària assignada. L'òrgan competent per a la concessió podrà, discrecionalment, deixar desert el concurs o no esgotar el crèdit total previst.

4. Si el beneficiari no presenta justificants de despesa almenys per l'import assignat, la subvenció es reduirà en la part no justificada.

 

Capítol II Procediment de gestió de les subvencions

 Article 7. Termini i forma de presentació de les sol·licituds.

1. El termini per presentar les sol·licituds serà des de la publicació d'aquestes bases en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears fins el 30 d'octubre de 2020

2. Les sol·licituds es podran presentar de forma telemàtica amb signatura electrònica, a través del formulari inclòs a la seu electrònica de l'Ajuntament de Felanitx (ajfelanitx.eadministracio.cat), que figura com a annex I. Al presentar d'aquesta manera, els documents a aportar podran ser digitalitzats i presentats juntament amb la sol·licitud, com arxius annexos a la mateixa.

També es podran presentar mitjançant instància dirigida a la batlia de l'Ajuntament de Felanitx i es presentaran al Registre General de l'Ajuntament de Felanitx, prèvia sol·licitud de cita prèvia. (annex I).

El model de sol·licitud i altres documents a presentar es troben als annexos a disposició dels interessats  en la pàgina web de l'Ajuntament de Felanitx (Felanitx.org).

3. Per la línia A i B es pot de presentar una sol·licitud per cada establiment obert o servei en funcionament signada per la persona titular o el seu representant legal. Per la línia C es pot presentar una sol·licitud per empresa o autònom. En cas de presentació de més d'una sol·licitud, només serà admesa la presentada en últim lloc.

4. Donat el cas que la instància o la documentació fossin incorrectes o incompletes, l'òrgan instructor n'ha de requerir la rectificació o els documents que hi manquin. Si en el termini de 10 dies hàbils la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta els documents requerits, l'Ajuntament, després d'haver pres la resolució pertinent, considerarà que desisteix de la seva petició, d'acord amb l'article 71.1 LRJPAC.

Article 8. Documentació justificativa a aportar juntament amb la sol·licitud.

1. La sol·licitud (annex I) s'haurà de presentar juntament amb la següent documentació: 

  1. DNI/NIE en vigor o document equivalent de la persona física DNI/NIE del representant legal de la persona jurídica sol·licitant i CIF de la persona jurídica.
  2. Còpia de l'escriptura de constitució, estatuts i modificacions posteriors que hi pugui haver, si es cau
  3. Document acreditatiu de la representació en cas de persona jurídica
  4. Certificat d'alta d'autònom i darrer rebut.
  5. Certificat d'alta al IAE.
  6. Certificació de situació censal a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (model 036 o 037)
  7. Informe de la vida laboral.
  8. Documentació acreditativa de la titularitat del compte bancari indicat per rebre el pagament de la subvenció. (annex III)
  9. Declaració de responsable (annex II). Totes les declaracions responsables podran ser objecte de comprovació en qualsevol moment del procediment de concessió
  10. Si és el cas, relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la procedència.
  11. La justificació de la realització de l'activitat subvencionable, mitjançant compte justificatiu establerta com a annex IV, amb aportació de factura i justificant de pagament efectiu i íntegre de la factura o factures presentades, segons la forma utilitzada:
  • Transferència: justificant de transferència bancaria i/o extracte del compte on figuri la despesa.

  • Domiciliació bancaria: notificació del càrrec i/o extracte del compte on figuri la despesa.

  • Xec bancari: còpia del xec i extracte de la compte on figuri la despesa.

  • Targeta bancaria: resguard del pagament amb la targeta de crèdit o dèbit.

  • Efectiu: rebut, signat i segellat pel proveïdor, on s'especificarà la despesa corresponent al pagament, la data i l'expressió «rebut en metàl·lic». Sota la firma ha de figurar el nom, cognoms i número de DNI de la persona que firma.  

Les factures han d'especificar la data de subministre, obra o servei.   Si es tractés de pagaments en efectiu de tiquets / factures simplificades fins a 400 € serà suficient la presentació d'aquest document per a acreditar el seu pagament, si en el mateix consta l'expressió "pagat en efectiu", "rebut" o similar.  

2. Si la sol·licitud i altra documentació que ha de presentar-se no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, és incompleta o incorrecta, es requerirà a l'interessat perquè en el termini màxim de 10 dies hàbils esmeni les deficiències , advertint-li que si no ho fes se li tindrà per desistit de la seva petició.  

3. Qualsevol dels òrgans que intervenen en el procediment de concessió podrà, en qualsevol moment del procés, sol·licitar a l'interessat la informació complementària, les dades i les acreditacions que estimi necessàries.