Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY
Núm. 7770
Creació de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany
El Ple de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, en sessió ordinària de data 26 d'abril de 2013, va acordar aprovar la creació de la seu electrònica de l'Ajuntament. Per tot això, i en compliment del que disposa l'article 16.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es publica el següent acord:
Vista la proposta d'acord presentada pel secretari, de 18 d'abril de 2013, que literalment diu:
«Vista la necessitat de crear una seu electrònica en aquest municipi amb l'objecte de permetre l'exercici del dret que tenen els ciutadans a relacionar-se amb les Administracions Públiques per mitjans electrònics, de conformitat amb la Llei 11/2007, de 22 de juny, de accés electrònic dels ciutadans.
Vist que la seu electrònica s'ajusta als principis de publicitat oficial, responsabilitat, qualitat, seguretat, disponibilitat, accessibilitat, neutralitat i interoperabilitat.
Vist que la publicació a la seu electrònica d'informacions, serveis, i transaccions respectarà els principis d'accessibilitat i usabilitat d'acord amb els estàndards oberts i, si escau, aquells altres que siguin d'ús generalitzat pels ciutadans.
Vist tot el que disposa l'article 10 de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans,
Vist el dictamen favorable emès per la Comissió Informativa d'Assumptes de Ple de 23 d'abril de 2013.
ACORD
PRIMER. Crear amb efectes des de 29 de abril de 2013, la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany a l'adreça electrònica http://santantoni.sedelectronica.es la titularitat, gestió i administració correspon a aquest Ajuntament i que complirà amb els requisits establerts en l'Annex i, que s'integra i forma part del present Acord.
SEGON. Tal com estableix la disposició final tercera de la Llei 11/2007, publicar i mantenir actualitzada en la seu electrònica la relació de procediments i actuacions disponibles electrònicament.
TERCER. Establir que la publicació d'actes i comunicacions que, per disposició legal o reglamentària, s'hagin de publicar al tauler d'anuncis es complementi amb la seva publicació al tauler d'anuncis electrònic inclòs a la seu electrònica, sense perjudici que pugui ser substituïda aquesta publicació, en els casos en què així es determini.
ANNEX I REQUISITS DE LA SEU ELECTRÒNICA
- Permetre l'accés als ciutadans per a la realització de tràmits amb l'Ajuntament.
- Contenir tota la informació sobre els procediments i tràmits a seguir davant l'Ajuntament.
- Contenir una llista dels procediments disponibles electrònicament.
- Permetre conèixer per mitjans electrònics l'estat de tramitació dels expedients en què el ciutadà tengui la condició d'interessat.
- Contenir tota la informació sobre les autoritats competents per a cada activitat dels serveis oferits.
- Contenir els diferents tipus d'escrits, comunicacions, sol·licituds que puguin presentar-se davant l'Ajuntament.
- Incloure, en tot cas, una bústia de queixes i suggeriments.
- Tenir la possibilitat que el ciutadà obtengui còpies electròniques.
- Incloure la llista dels mitjans electrònics disponibles perquè el ciutadà es relacioni amb l'Ajuntament.
- Mostrar de manera visible la data i l'hora garantint la seua integritat.
- Incloure una llista amb els dies considerats inhàbils.
- Garantir la identificació del titular de la seu electrònica.
- Ha de disposar de sistemes que permetin l'establiment de comunicacions segures sempre que siguin necessàries.
- Permetre la publicació d'actes i comunicacions que, per disposició legal o reglamentària, s'hagin de publicar en el tauler d'anuncis o edictes.
- Contenir la llista de sistemes admesos de signatura electrònica avançada.
- Contenir la llista de segells electrònics utilitzats per l'Ajuntament, incloent les característiques dels certificats electrònics i els prestadors que els expedeixen.
- Contenir les disposicions de creació del Registre Electrònic.
- Si és el cas, la seu electrònica ha de permetre la publicació electrònica de butlletins oficials propis.
- Així com qualsevol altre requisit inclòs en la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.
Sant Antoni de Portmany, 26 d'agost de 2020
L'alcalde Marcos Serra Colomar