Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 7754
Extracte de l’aprovació, per part del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa de dia 14 d’agost de 2020, de la convocatòria d’ajudes de desplaçament per a alumnes amb domicili familiar a l’illa d’Eivissa que cursen estudis universitaris a la Unió Europea (UE-27) durant l’any acadèmic 2019-2020
BDNS (Identif.: 520774)
De conformitat amb el que estableixen els articles 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l'extracte de la convocatòria d'ajudes de desplaçament per a alumnes amb domicili familiar a l'illa d'Eivissa que cursen estudis universitaris a la Unió Europea (UE-27) durant l'any acadèmic 2019-2020:
Primer. Objecte
És objecte d'aquestes bases reguladores concedir ajudes de desplaçament per a alumnes amb domicili familiar a l'illa d'Eivissa que cursen estudis universitaris oficials de grau o màster a qualsevol universitat de la Unió Europea (UE-27) durant l'any acadèmic 2019-2020.
Els estudis objecte d'aquestes ajudes hauran de ser títols oficials i amb validesa a tot l'Estat espanyol. En concret, seran objecte d'aquestes ajudes els següents estudis oficials i presencials cursats fora de l'illa d'Eivissa:
Estudis universitaris de grau o màster cursats en qualsevol universitat de la Unió Europea (UE-27) durant l'any acadèmic 2019-2020.
Quant als estudis de mencions previstes en els plans d'estudis dels graus, únicament seran objecte d'aquestes ajudes si aquestes mencions són un requisit (fet que haurà d'acreditar la persona sol·licitant) per completar els estudis de grau.
S'exclouran les sol·licituds que no es presentin dins el termini establert en aquesta convocatòria.
Es desestimaran o denegaran les següents sol·licituds:
a) Les sol·licituds per estudis corresponents a títols propis de les universitats (aquells que no tenen caràcter oficial ni validesa en tot el territori nacional).
b) Les sol·licituds per estudis corresponents a un doctorat o a un postgrau.
c) Les sol·licituds per estudis específics i obligatoris de preparació o especialització per a l'exercici professional que no siguin màsters universitaris oficials (excepte les mencions que siguin requisit per obtenir la titulació de grau).
d) Estudis d'ensenyaments artístics superiors (com estudis de música, de dansa i art dramàtic, de conservació i restauració de béns culturals i d'arts plàstiques i disseny).
e) Els estudis de grau o màster cursats a universitats no presencials o extensions universitàries radicades a l'illa d'Eivissa, ja que no comporten despeses de desplaçament.
f) Les sol·licituds per estudis que no estiguin compresos a la base 2.2 d'aquestes ajudes.
g) Les sol·licituds que no reuneixin els requisits establerts en aquestes bases (per exemple, de residència o acadèmics) o per la normativa vigent en matèria de subvencions.
h) Les sol·licituds que hagin desistit de la seua petició en no presentar, dins el termini establert a aquest efecte, la documentació que li requereixi l'òrgan instructor.
i) Les sol·licituds que hagin renunciat al dret d'obtenir l'ajuda.
Segon. Persones beneficiàries
Estudiants residents a l'illa d'Eivissa que compleixin els requisits establerts a les bases.
Tercer. Presentació de sol·licituds
3.1. Les sol·licituds de subvenció i tota la documentació que es requereixi es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa i es presentaran, dins del termini establert a aquest efecte, en el Registre General d'Entrada en el Consell Insular d'Eivissa i en els altres llocs previstos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Si la sol·licitud s'envia per correu postal, la documentació corresponent ha de presentar-se en un sobre obert a fi que l'exemplar destinat al Consell Insular d'Eivissa es dati i se segelli abans de certificar-se; en cas contrari, s'entendrà com a data vàlida la d'arribada en el Registre General d'Entrada de la dita Corporació.
3.2. Sol·licitud presencial
Les sol·licituds es presentaran en el Registre General d'Entrada en el Consell Insular d'Eivissa (avinguda d'Espanya, 49, tel. 971 195900), on es digitalitzarà la documentació aportada per la persona interessada. S'haurà de sol·licitar cita prèvia a través de la pàgina web citaprevia.conselldeivissa.es.
3.3. Sol·licitud telemàtica
Les persones sol·licitants que disposin de certificat digital també podran registrar les sol·licituds via telemàtica a la pròpia seu electrònica d'aquesta Corporació habilitada a tal fi (https://seu.conselldeivissa.es), de conformitat amb el previst a l'article 14 de l'esmentada Llei 39/2015, d'1 d'octubre, en què podran obtenir-se el model de sol·licitud i els annexos corresponents.
No s'admetrà cap documentació que es presenti únicament a través de correu electrònic, en cap moment de la tramitació de l'expedient.
Quart. Crèdits pressupostaris i quantia de les ajudes
La quantia total de les ajudes de desplaçament per a estudiants amb veïnatge administratiu a l'illa d'Eivissa que cursin estudis universitaris oficials de grau o màster a qualsevol universitat de la UE-27 durant l'any acadèmic 2019-2020 és de 59.310 €, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 3230 48100 dels pressupostos de l'exercici 2020.
La quantia individual màxima d'aquesta ajuda serà de 500 €.
En el cas que la quantia total d'aquesta convocatòria no fos suficient per cobrir el nombre de sol·licituds amb dret a obtenir-ne la condició de beneficiari, es prorratejarà l'import que pertoqui entre totes les sol·licituds amb dret a obtenir-ne la condició de beneficiari.
En el cas que s'hagin de prorratejar els imports de les ajudes, s'aplicarà la següent fórmula:
A = Q / S
en què A serà la quantia individual de l'ajuda concedida, Q és la quantitat total de la convocatòria (59.310 €) i S és el total de sol·licituds amb dret a ajuda.
En el marc d'aquesta convocatòria no es pot atorgar més d'una ajuda a la mateixa persona.
Sisè. Termini per a la presentació de sol·licituds
S'estableix un termini de presentació de les sol·licituds de deu dies hàbils que s'inicia l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria d'ajudes de desplaçament per a alumnes amb domicili familiar a l'illa d'Eivissa que cursen estudis universitaris oficials de grau o màster a qualsevol universitat de la UE-27 durant l'any acadèmic 2019-2020 en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
Eivissa, 25 d'agost de 2020
La cap de servei de Presidència Concepción Rebollo Laserna