Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 7751
Aprovació definitiva de la integració del Consell Insular de Menorca en el patronatge de la Fundació Ciutadella Cultura i aprovació dels seus estatuts (exp. 1544-2017-33)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 3, de 7-1-2020, i en el tauler d'Edictes i en la pàgina web de la corporació del dia 7-1-2020 fins al dia 19-2-2020, anunci relatiu a l'acord adoptat pel Ple del Consell Insular de Menorca, en sessió de caràcter ordinari de 16 de desembre de 2019, pel qual s'aprova inicialment la integració del Consell Insular de Menorca en el patronatge de la Fundació Ciutadella Cultura i els seus estatuts, sense que dins del termini legal d'exposició al públic s'hagi presentat cap reclamació ni suggeriment al respecte, s'entén elevada a definitiva la seva aprovació, fent-se públic a continuació el text íntegre dels estatuts esmentats per a general coneixement.

 

ESTATUTS DE LA FUNDACIÓ CIUTADELLA CULTURA

 

TÍTOL I ​​​​​​​DISPOSICIONS GENERALS

 

Article 1

Denominació i naturalesa

Amb la denominació Fundació Ciutadella Cultura, l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca crea una organització de naturalesa fundacional, sense ànim de lucre, el patrimoni de la qual es troba afectat de manera duradora a la realització de les finalitats d'interès general que es detallen en l'article 6 d'aquests Estatuts.

Article 2

Personalitat i capacitat

Una vegada inscrita en el Registre Únic de Fundacions de la comunitat autònoma de les Illes Balears, la Fundació constituïda té personalitat jurídica pròpia i capacitat d'obrar plena. En conseqüència, pot adquirir i disposar de tota classe de béns, alienar-los i gravar-los, acceptar herències, llegats i donacions, obtenir subvencions i aportacions de particulars i d'entitats públiques i privades, contractar personal, obres, serveis, subministraments i operacions de crèdit, i assolir tota classe d'obligacions, exercitar tota classe d'accions judicials i administratives, i les altres activitats i actes necessaris per complir la finalitat per a la qual s'ha creat, amb subjecció al que estableix l'ordenament jurídic i els presents estatuts.

Article 3

Règim jurídic

La Fundació es regeix per la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de fundacions, i la normativa que la desenvolupa, per les altres disposicions legals vigents en matèria de fundacions i incentius fiscals a la participació privada en activitats d'interès general, per la voluntat del fundador expressada en aquests Estatuts, i per les normes i les disposicions que el Patronat estableixi per interpretar-los i desplegar-los.

Article 4

Nacionalitat i domicili

La Fundació que es crea té la nacionalitat espanyola. El domicili de la Fundació està ubicat a la plaça del Born 15, de Ciutadella de Menorca (codi postal 07760), a les Illes Balears. El Patronat pot promoure el canvi de domicili mitjançant la modificació estatutària oportuna, d'acord amb el que disposa l'article 34 d'aquests estatuts, i ha de comunicar-ho al Protectorat en la manera prevista en la legislació vigent.

Article 5

Àmbit d'actuació

La Fundació desenvolupa les seves activitats en el municipi de Ciutadella de Menorca. No obstant això, i si el compliment dels seus objectius ho requereixen, podrà actuar a tota l'illa de Menorca i a tot el territori de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

 

TÍTOL II FINALITATS DE LA FUNDACIÓ I REGLES BÀSIQUES PER DETERMINAR LES PERSONES BENEFICIÀRIES I PER APLICAR ELS RECURSOS AL COMPLIMENT DE LES FINALITATS FUNDACIONALS

Article 6

Finalitats

Les finalitats de la Fundació són:

a) La rehabilitació, la gestió i l'explotació del Teatre des Born de Ciutadella de Menorca.

b) La construcció i rehabilitació de teatres i d'altres equipaments culturals, de titularitat pública o de titularitat privada, per als quals l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca hagi acordat o conveniat la gestió.

c) La gestió i explotació de teatres i d'altres equipaments culturals, de titularitat pública o de titularitat privada, per als quals l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca hagi acordat o conveniat la gestió.

d) El foment i la promoció de les activitats culturals, a Ciutadella i a la resta del territori de les Illes Balears, i en especial la creació i la formació artística que es produeixi a Menorca.

e) El foment de la participació ciutadana en el desenvolupament cultural del municipi, i l'accés dels ciutadans a les diverses manifestacions artístiques que es promoguin des de la Fundació.

f) La coordinació de l'activitat artística promoguda per la Fundació amb les actuacions que es duguin a terme per part d'altres persones i entitats amb la mateixa finalitat.

 

Article 7

Activitats fundacionals

Per assolir les seves finalitats, la Fundació pot dur a terme les activitats següents:

a) Adquirir i disposar de tota classe de béns, alienar-los, gravar-los, i acceptar herències, llegats i donacions.

b) Obtenir subvencions i aportacions econòmiques, i establir convenis de col·laboració amb les administracions públiques i amb particulars i entitats privades, tant per al finançament d'inversions i millores com per a la prestació de serveis.

c) Organitzar i executar, amb mitjans propis o en col·laboració amb persones i entitats públiques i privades, activitats culturals

d) Promoure la cultura mitjançant el finançament de projectes d'altres persones i entitats culturals, públiques o privades.

e) Contractar personal, obres, serveis, subministraments i operacions de crèdit, i assolir tota classe d'obligacions.

f) Qualsevol altra activitat que sigui necessària per a la consecució de les seves finalitats.

 

Article 8

Llibertat d'actuació

El Patronat té llibertat plena per determinar les activitats de la Fundació que tendeixin a aconseguir els objectius concrets més adequats o convenients en cada moment, a judici del Patronat i dins el compliment de les seves finalitats. A tal efecte, el Patronat establirà i farà públics anualment els àmbits preferents de la seva actuació.

Article 9

Determinació de les persones i entitats beneficiàries

El Patronat ha d'elegir les persones i entitats beneficiàries amb criteris d'imparcialitat i no discriminació entre les que tinguin les característiques següents:

a) Formar part del sector de població atès per la Fundació.

b) Demandar la prestació o el servei que la Fundació pot oferir.

c) No tenir els mitjans adequats per obtenir els mateixos beneficis que els prestats per la Fundació.

d) Complir els requisits específics que, complementàriament, pugui acordar el Patronat per a cada activitat o convocatòria.

 

Article 10

Finalitat de les rendes i dels ingressos

1. S'ha de destinar a dur a terme les finalitats fundacionals almenys el 70% dels resultats de les explotacions econòmiques que es desenvolupin i dels ingressos que s'obtinguin per qualsevol altre concepte, una vegada deduïdes les despeses realitzades per obtenir-los. La resta s'ha de destinar a incrementar la dotació fundacional o les reserves, segons un acord del Patronat.

2. La Fundació pot fer efectiva aquesta obligació en el període comprès entre l'inici de l'exercici en el qual s'obtinguin els resultats i els ingressos i els quatre anys següents al tancament d'aquest exercici.

Article 11

Protectorat

El Protectorat de la Fundació serà exercit per l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, mitjançant la conselleria que tengui atribucions vinculades amb les finalitats de la Fundació, en els termes que estableixen els articles 34 i 35 de la Llei 50/2002, de Fundacions, i els articles 21 i següents del Decret 61/2007, de 18 de maig, de regulació del Registre Únic de Fundacions de la comunitat autònoma de les Illes Balears i d'organització de l'exercici del protectorat.

 

TÍTOL III ÒRGANS I GOVERN DE LA FUNDACIÓ

Article 12

Òrgans de la Fundació

Els òrgans de la Fundació són els següents:

- El Patronat

- El Comitè Executiu

- El Consell Assessor

- El Gerent

 

Article 13

Naturalesa i composició del Patronat

1. El Patronat és l'òrgan de govern, representació i administració de la Fundació, i executa les funcions que li corresponen amb subjecció al que disposen l'ordenament jurídic i aquests Estatuts.

2. El Patronat estarà composat pels membres següents:

a) L'alcalde o alcaldessa de Ciutadella, que n'ostentarà la presidència.

b) El regidor/a delegat/da de l'àrea a la que estigui adscrita la Fundació, que n'ostentarà la vicepresidència.

c) Set regidors designats pel Ple de l'Ajuntament d'entre els seus membres, entre els que hi haurà d'haver els regidors/es delegat/des en les matèries de Turisme i d'Educació.

d) Quatre vocals proposats al Patronat pel Ple de l'Ajuntament, d'entre les persones o entitats que formin part de les comissions municipals de cultura.

e) Les persones o entitats que acordi el Patronat, quan aquestes persones o entitats estableixin vincles de col·laboració molt significatius amb la Fundació, o siguin persones de reconegut prestigi en l'àmbit cultural.

3. El Gerent de la Fundació assistirà a les reunions del Patronat, amb veu i sense vot, i actuarà com a secretari/a, amb les funcions recollides a l'apartat 3 de l'article 27 d'aquests Estatuts. En cap cas el Gerent tindrà la condició de patró.

4. En la designació dels membres del Patronat que formin part de la Corporació Municipal, prevists als apartats a), b) i c) anteriors, s'ha de respectar la proporció en que hagin obtingut representació a la Corporació en les eleccions municipals corresponents. Cada membre del Patronat tindrà un vot.

Article 14

Acceptació del càrrec de patró i durada del mandat

1. Els patrons comencen a exercir les seves funcions després d'haver acceptat expressament el càrrec en un document públic, en un document privat amb la signatura legitimada per un notari o mitjançant la compareixença realitzada amb aquest efecte al Registre Únic de Fundacions. També podran acceptar el càrrec davant el Patronat, acreditant-se amb un certificat expedit pel Secretari/a amb la signatura legitimada notarialment. En qualsevol cas, l'acceptació s'ha de comunicar formalment al Protectorat i s'ha d'inscriure en el Registre Únic de Fundacions.

2. Els patrons que ho siguin per raó del seu càrrec a l'Ajuntament, és a dir, l'alcalde o alcaldessa, el/la regidor/a de l'àrea a la que estigui adscrita la Fundació, i els set regidors designats per l'Ajuntament, exerciran les seves funcions durant el mandat municipal corresponent, i per tant seran renovats al començament de cada nou mandat. Per a la resta de membres del Patronat, la durada del mandat serà, amb caràcter general, de quatre anys, però seran renovats, en qualsevol cas, al començament de cada nou mandat municipal.

Article 15

Cessament de patrons i substitució en cas de vacant

1. El cessament dels patrons de la Fundació es produirà en els supòsits següents:

a) Mort o declaració de mort, i extinció de la persona jurídica.

b) Renúncia comunicada amb les formalitats oportunes.

c) Incapacitat, inhabilitació o incompatibilitat, d'acord amb el que estableix la legislació vigent.

d) Cessament en el càrrec per raó del qual varen ser nomenats membres del Patronat.

e) Resolució judicial.

f) Acabament del període del seu mandat.

2. La renúncia es pot dur a terme per qualsevol dels mitjans i els tràmits prevists per acceptar el càrrec de patró.

3. Si durant el mandat dels patrons es produeix una vacant per qualsevol motiu, el Ple de l'Ajuntament de Ciutadella en proposarà el substitut, si es tracta d'un dels patrons designat o proposat per l'Ajuntament. En tots els casos, el substitut serà nomenat pel Patronat. El termini per al nomenament serà de dos mesos des de que es produeixi la vacant.

Article 16

Atribucions del Patronat

La competència del Patronat s'estén a resoldre les incidències de tot el que concerneix el govern, la representació i l'administració de la Fundació, i també a la interpretació i la modificació d'aquests Estatuts. Concretament, el Patronat té les atribucions següents:

a) Exercir l'alta direcció, la inspecció, la vigilància i l'orientació de la tasca de la Fundació.

b) Interpretar els Estatuts, desplegar-los amb la normativa complementària oportuna, i modificar-los sempre que resulti convenient i necessari per a aconseguir les finalitats de la Fundació.

c) Aprovar el Pla d'Actuació de la Fundació i la Memòria Anual corresponent.

d) Aprovar el Pressupost, la Plantilla de Personal i l'Inventari de la Fundació, així com les seves modificacions.

e) Aprovar la Liquidació del Pressupost i els Comptes Anuals de la Fundació.

f) Contractar les obres, serveis, subministraments i operacions financeres i de crèdit, per al desenvolupament de l'activitat de la Fundació, en els límits de les seves competències.

g) Adquirir, alienar i gravar béns i drets, amb excepció dels rebuts com a dotació fundacional.

h) Aprovar i modificar els preus o contraprestacions que la Fundació estableixi pels seus serveis i activitats.

i) Acceptar o refusar donacions, llegats, subvencions i qualsevol altra aportació de béns i drets.

j) Aprovar la incorporació de nous membres al Patronat, o acordar-ne la seva expulsió.

k) Interposar reclamacions i accions davant els tribunals, jutjats, autoritats, corporacions i persones de tota classe, en defensa dels béns i drets de la Fundació, en les matèries que siguin de la seva competència.

l) Nomenar apoderats/des generals o especials i atorgar els poders necessaris per dur-los a terme i per revocar-los.

m) Adoptar acords sobre la fusió, l'extinció i la liquidació de la Fundació en els casos establerts per la llei.

n) Delegar les seves facultats en un o més patrons, amb les limitacions establertes per la normativa vigent.

o) Les altres facultats que li atribueixen aquests Estatuts i aquelles que li puguin atribuir mitjançant la seva modificació.

 

Article 17

Funcions del president/a i del vicepresident/a del Patronat

1. Correspon al president/a del Patronat:

a) Exercir la representació de la Fundació, sempre que el Patronat no l'hagi atorgat expressament a un altre dels seus membres o no hagi estat delegada aquesta funció al Vicepresident.

b) Disposar la convocatòria de les sessions del Patronat i fixar-ne l'ordre del dia.

c) Presidir les sessions, dirigir i moderar el desenvolupament dels debats, sotmetre a votació els acords, proclamar el resultat de les votacions, i resoldre els empats que es produeixin en les votacions amb el seu vot de qualitat.

d) Vetllar per l'execució correcta dels acords adoptats pel Patronat.

e) Vetllar pel compliment de la llei i dels Estatuts.

f) Visar les actes i els certificats dels acords del Patronat.

g) Qualsevol altra facultat que legalment o estatutàriament se li atribueixi.

2. Corresponen al vicepresident/a del Patronat la substitució ordinària del president/a i assumir les seves funcions en cas d'absència, malaltia, vacant o delegació.

Article 18

Convocatòria i sessions del Patronat

1. El Patronat es reunirà amb caràcter ordinari dues vegades l'any, per a aprovar el Pressupost i el Pla d'Actuacions anual, i per aprovar la Liquidació del Pressupost i els Comptes Anuals, sense perjudici de poder-hi incloure altres temes de la competència del Patronat. Amb caràcter extraordinari, per ordre del President o a petició d'una tercera part dels seus membres, el Patronat es reunirà totes les vegades que calguin per al bon funcionament de la Fundació.

2. El secretari/a ha de redactar la convocatòria de sessió, indicant lloc, dia, hora i ordre del dia, i enviar-la a cada un dels membres, amb almenys cinc dies d'antelació a la data de la sessió, utilitzant un mitjà que permeti deixar constància que s'ha rebut.

3. La sessió del Patronat queda constituïda vàlidament quan hi assisteix almenys la meitat més un dels membres.

4. Els acords del Patronat s'adoptaran per majoria simple dels assistents i decidirà els empats el vot de qualitat del President/a. No obstant això, es requereix el vot favorable de la majoria absoluta dels membres del Patronat per aprovar acords que es refereixin a: determinació del nombre de patrons de la Fundació, designació de nous patrons i càrrecs en el Patronat, cessament de patrons i càrrecs amb causa legal o estatutària, alienació i gravamen dels béns integrants del seu patrimoni, aprovació dels comptes i del Pla d'Actuació.

5. Pel que fa a la modificació dels estatuts, fusió i extinció de la Fundació s'atendrà a allò previst en el Títol V d'aquests Estatuts.

6. De cada sessió del Patronat, s'ha d'estendre una acta en la qual ha d'especificar necessàriament els assistents, l'ordre del dia de la sessió, les circumstàncies del lloc i el temps en què s'ha dut a terme, els punts principals de les deliberacions si ho sol·liciten els patrons, i el contingut dels acords adoptats. El Secretari/a ha de signar les actes en tots els fulls i el President/a les ha de visar. Les actes s'aproven en la mateixa sessió o en la sessió següent. La Fundació ha de portar un llibre d'actes en què constin totes les que aprova el Patronat.

7. En general els acords seran executius des del moment en què s'adopten, excepte els casos concrets que determini expressament el mateix Patronat.

Article 19

Obligacions del Patronat i dels Patrons

1. Correspon al Patronat acomplir les finalitats fundacionals i administrar els béns i els drets, mantenint-ne plenament el rendiment i la utilitat, que integren el patrimoni de la Fundació. El Patronat ha de donar informació suficient sobre les finalitats i les activitats de la Fundació perquè les coneguin les persones beneficiàries i la resta de persones interessades.

2. Són obligacions del patrons: fer que s'acompleixin les finalitats de la Fundació, assistir a les reunions a què siguin convocats, ocupar el càrrec amb la diligència d'un representant lleial, mantenir en bon estat de conservació i producció els béns i els valors de la Fundació, i en les seves actuacions, complir el que determinen les disposicions legals vigents i aquests Estatuts.

3. Els patrons han de respondre solidàriament davant la Fundació pels danys i els perjudicis que causin per actes contraris a la llei o als Estatuts o pels actes realitzats sense la diligència amb què han d'ocupar el càrrec. Queden exempts de responsabilitat els que hagin votat en contra de l'acord i els que provin que, sense haver intervingut per adoptar-los i executar-los, desconeixien que s'havien adoptat o, sabent-ho, hagin fet tot el possible per evitar el dany o que s'hagin oposat expressament a executar-los.

Article 20

Caràcter gratuït del càrrec de patró

Els patrons exerceixen el seu càrrec gratuïtament i, en cap cas, poden percebre cap retribució per exercir la seva funció. No obstant això, els patrons tenen dret que se'ls reemborsin les despeses justificades degudament que els ocasioni exercir la seva funció.

Article 21

Naturalesa i composició del Comitè Executiu

Per a la direcció executiva i la gestió de la Fundació es crea el Comitè Executiu, que estarà composat pels membres següents:

a) El/la regidor/a delegat/da de l'àrea a la que estigui adscrita la Fundació, que ostentarà la presidència del comitè.

b) Tres vocals executius, designats pel Patronat d'entre els seus membres, un dels quals ha de ser membre de la Corporació Municipal.

c) El Gerent de la Fundació assistirà a les reunions del Comitè Executiu, amb veu i sense vot, i actuarà com a secretari/a, amb les funcions recollides a l'apartat 3 de l'article 27 d'aquests Estatuts.

 

Article 22

Atribucions del Comitè Executiu

Corresponen al Comitè Executiu les atribucions següents:

a) En general, adoptar les mesures necessàries per a la millor organització i funcionament de la Fundació.

b) Elevar al Patronat les propostes de Pla d'Actuacions de la Fundació i de la Memòria Anual, elaborades pel Gerent.

c) Elevar al Patronat les propostes de Pressupost, Plantilla de Personal i Inventari de la Fundació, així com les seves modificacions, elaborades pel Gerent.

d) Elevar al Patronat la Liquidació del Pressupost i els Comptes Anuals de la Fundació, elaborats pel Gerent.

e) Proposar l'aprovació i modificació dels preus o contraprestacions que la Fundació estableixi pels seus serveis i activitats.

f) Contractar les obres, serveis, subministraments i operacions financeres i de crèdit que li hagi encomanat el Patronat, per al desenvolupament de l'activitat de la Fundació.

g) Gestionar la col·laboració amb tota classe de persones i entitats, púbiques i privades, per a la millor consecució dels fins de la Fundació.

h) Les altres facultats que li puguin atribuir aquests Estatuts, així com aquelles tasques que li pugui encomanar el Patronat.

 

Article 23

Convocatòria i sessions del Comitè Executiu

El Comitè Executiu es reunirà com a mínim una vegada cada tres mesos, i a més sempre que el seu President/a ho consideri oportú per al bon funcionament de la Fundació. Pel que fa a la convocatòria, quòrums, acords, etc. s'aplicarà per analogia el que disposen aquests Estatuts per al funcionament del Patronat.

Article 24

Naturalesa i composició del Consell Assessor

1. Es crea el Consell Assessor de la Fundació com a òrgan de participació, consulta i assessorament, sense funcions executives.

2. El Consell Assessor estarà format per les persones i entitats que formen part de les comissions municipals de cultura de l'Ajuntament de Ciutadella, i per altres persones i entitats de reconegut prestigi i trajectòria en l'àmbit de la cultura. També formaran part del Consell Assessor tots els membres del Comitè Executiu.

3. Correspondrà al Patronat la fixació del nombre màxim i la designació dels membres del Consell Assessor. Així mateix, el Patronat podrà acordar la creació de comissions d'estudi per a determinades matèries dins el mateix Consell Assessor.

4. El Consell Assessor designarà, d'entre els seus membres, un/a president/a, un/a vicepresident/a. El Gerent de la Fundació formarà part del Consell Assessor, i a més actuarà com a secretari/a, amb les funcions recollides a l'apartat 3 de l'article 27 d'aquests Estatuts.

Article 25

Atribucions del Consell Assessor

El Consell Assessor de la Fundació tindrà les atribucions següents:

a) En general, col·laborar amb les activitats de la Fundació.

b) Oferir assessorament al Patronat en els assumptes que aquest sotmeti al seu coneixement, consideració i dictamen.

c) Elaborar documents, propostes i iniciatives relacionades amb l'activitat de la Fundació, i donar-ne trasllat al Patronat.

 

Article 26

Convocatòria i sessions del Consell Assessor

El Consell Assessor es reunirà per disposició del seu President quan ho demani una tercera part dels seus membres per tractar d'un assumpte que sigui de la seva competència, i quan ho acordi el Patronat de la Fundació per sotmetre al seu coneixement, consideració i dictamen qualsevol assumpte. Pel que fa a la convocatòria, quòrums, acords, etc s'aplicarà per analogia el que disposen aquests Estatuts per al funcionament del Patronat.

Article 27

Naturalesa i atribucions del Gerent

1. El Gerent de la Fundació és l'òrgan executiu unipersonal que porta a terme la gestió ordinària de la Fundació i serà nomenat pel Patronat. El càrrec de Gerent de la Fundació serà retribuït, en els termes i condicions que fixi el Patronat en el seu nomenament.

2. Les atribucions del Gerent són les següents:

a) Dirigir el funcionament ordinari de l'entitat, i en general gestionar tots els assumptes que li siguin encomanats pels altres òrgans de la Fundació.

b) Elaborar les propostes de Pla d'Actuacions i de Memòria Anual.

c) Elaborar el projecte de Pressuposts, i la proposta de Plantilla de Personal i l'Inventari, així com les seves modificacions.

d) Formular la Liquidació del Pressupost i els Comptes Anuals.

e) Gestionar i executar el Pla d'Actuacions aprovat pel Patronat, i en general executar i fer complir tots els acords del Patronat i del Comitè Executiu.

f) Aprovar les factures i efectuar els pagaments corresponents a les despeses de menor quantia, per encomana del Patronat i en els termes i condicions que fixi aquest en l'acord d'encomana.

g) Tenir cura de la conservació i manteniment dels béns, material i instal·lacions de la Fundació.

h) Promoure i donar a conèixer les activitats de la Fundació, i impulsar totes les iniciatives que permetin aconseguir els recursos i la col·laboració de persones i entitats.

i) Exercir com a cap del personal al servei de la Fundació.

j) Les altres facultats que li atribueixin aquests Estatuts i aquelles tasques que li siguin encomanades pels altres òrgans de la Fundació.

3. A més de les atribucions anteriors, el Gerent, en la seva condició de secretari/a de tots els òrgans col·legiats de la Fundació, tindrà les funcions següents:

a) Fer la convocatòria de les sessions dels òrgans de la Fundació per ordre del President/a i comunicar-la a tots els membres.

b) Assistir a totes les reunions dels òrgans col·legiats que es convoquin, amb veu i sense vot.

c) Redactar les actes de les sessions, tramitar i notificar els acords, i custodiar l'arxiu de documentació corresponent.

d) Expedir certificats dels acords i resolucions adoptades pels òrgans de la Fundació.

e) Les altres que li siguin encomanades pels òrgans corresponents per raó de l'exercici de les funcions de secretari/a.

4. La Fundació portarà un Llibre d'Actes de cadascun dels seus òrgans, on es reflectiran les actes de les reunions que se celebrin. Aquests llibres seran portats i custodiats pel Gerent en la seva funció de secretari/a dels òrgans de la Fundació.

 

​​​​​​​TÍTOL IV RÈGIM ECONÒMIC

 

Article 28

Patrimoni fundacional

El patrimoni de la Fundació pot estar integrat per tota classe de béns, drets i obligacions susceptibles de valoració econòmica, i també per aquells que adquireixi la Fundació amb posterioritat a la seva constitució, que poden ser afectats o no a la dotació. Tots han de figurar a nom de la Fundació i constar en l'Inventari, i els que estiguin afectats a la dotació han de constar en el Registre Únic de Fundacions. Els elements del patrimoni fundacional hauran de constar també als altres registres públics que els corresponguin.

Article 29

Dotació patrimonial de la Fundació

La dotació patrimonial de la Fundació està integrada per tots els béns i els drets que constitueixen la dotació inicial de la Fundació i pels que en el futur s'aportin a la Fundació amb aquest caràcter.

​​​​​​​Article 30

Finançament

Per dur a terme les seves activitats la Fundació es finança amb els recursos que provinguin del rendiment del seu patrimoni i amb els procedents dels ajuts, les subvencions o les donacions que rebi de persones o entitats, tant públiques com privades. Així mateix, la Fundació pot obtenir ingressos per les seves activitats, sempre que això no impliqui una limitació injustificada de l'àmbit de les possibles persones beneficiàries. La Fundació podrà finançar també les seves inversions amb els ingressos procedents de la concertació d'operacions de crèdit.

Article 31

Administració

1. El Patronat està facultat per fer les variacions necessàries en la composició del patrimoni de la Fundació, de conformitat amb el que aconselli la conjuntura econòmica de cada moment i sense perjudici de sol·licitar l'autorització oportuna o comunicar-ho degudament al Protectorat.

2. Quan aquestes variacions afectin al patrimoni que hagi estat cedit o adscrit per part de l'Ajuntament de Ciutadella a la Fundació, hauran de ser autoritzades prèviament mitjançant acord adoptat pel Ple de l'Ajuntament per majoria absoluta.

Article 32

Règim financer

1. L'exercici econòmic ha de coincidir amb l'any natural.

2. La Fundació ha de portar necessàriament un Llibre Diari i un Llibre d'Inventaris i Balanços i un Llibre de Comptes Anuals, així com els altres llibres que siguin convenients per desenvolupar adequadament les seves activitats i per controlar la seva comptabilitat.

3. En la gestió econòmica financera, la Fundació s'ha de regir pels principis i els criteris generals determinats en la normativa vigent.

Article 33

Pla d'actuació, comptes anuals i auditoria

1. En els últims tres mesos de cada exercici, el Patronat ha d'aprovar un Pla d'Actuació, en el què quedin reflectits els objectius i les activitats que es prevegi desenvolupar durant l'exercici següent, i un Pressupost, com expressió dels ingressos que es prevegi recaptar i les despeses i inversions que es tingui previst executar.

2. En el termini màxim de 3 mesos des que es tanqui l'exercici corresponent, el Gerent de la Fundació ha d'elaborar, i el Comitè Executiu ha d'elevar al Patronat per a la seva aprovació, la Liquidació del Pressupost i els Comptes Anuals. Un cop aprovats, s'han de presentar al Protectorat en els deu dies hàbils següents a la data d'aprovació per examinar-los i dipositar-los posteriorment en el Registre Únic de Fundacions.

3. Els Comptes Anuals, que comprenen el Balanç, el Compte de Resultats i la Memòria, formen una unitat, s'han de redactar amb claredat i han de mostrar la imatge fidel del patrimoni, de la situació financera i dels resultats de la Fundació.

4. En la Memòria cal completar, ampliar i comentar la informació continguda en el Balanç i en el Compte de Resultats, i cal incorporar-hi un Inventari dels elements patrimonials.

5. A més, s'han d'incloure en la Memòria les activitats fundacionals, els canvis en els òrgans de govern, direcció i representació, i també el grau de compliment del Pla d'Actuació. Així mateix, s'hi han d'indicar els recursos emprats, d'on provenen i el nombre de persones beneficiàries de les actuacions realitzades, els convenis que s'hagin subscrit amb altres entitats per a aquestes finalitats i el grau d'acompliment de la finalitat de rendes i ingressos.

6. Si la Fundació incidís en els requisits legals establerts, els documents anteriors s'han de sotmetre a una auditoria externa, un informe de la qual s'ha de trametre al Protectorat juntament amb els comptes anuals.

 

TÍTOL V MODIFICACIÓ, FUSIÓ I EXTINCIÓ

Article 34

Modificació dels Estatuts

1. Per decisió del Patronat es poden modificar aquests Estatuts sempre que resulti convenient als interessos de la Fundació. Se'n ha de fer la modificació quan les circumstàncies que van presidir la constitució de la Fundació hagin variat de manera que aquesta no pugui actuar satisfactòriament d'acord amb els seus Estatuts en vigor.

2. Per adoptar els acords de modificació estatutària, és necessari el vot favorable de dues terceres parts dels membres presents del Patronat. Els acords hauran de ser ratificats per part del Fundador.

3. La modificació o la nova redacció dels Estatuts que acordi el Patronat s'ha de comunicar al Protectorat. Si el protectorat no s'oposa motivadament i per raons de legalitat a la modificació estatutària, el Patronat ha d'elevar a escriptura pública la modificació dels Estatuts. Posteriorment s'ha d'inscriure en el Registre Únic de Fundacions.

Article 35

Fusió amb una altra fundació

1. El Patronat pot decidir fusionar la Fundació amb una altra, amb l'acord previ amb aquesta última concertat a aquest efecte, sempre que no ho hagi prohibit el fundador.

2. L'acord de fusió s'ha d'adoptar amb el vot favorable de dues terceres parts dels membres presents del Patronat i s'ha de comunicar al Protectorat. Si el protectorat no s'oposa motivadament i per raons de legalitat a la fusió, el Patronat ha d'elevar a escriptura pública la fusió. Posteriorment s'ha d'inscriure en el Registre Únic de Fundacions. Els acords hauran de ser ratificats per part del Fundador.

Article 36

Extinció de la Fundació

1. La Fundació s'extingeix per les causes i segons els procediments que estableix la legislació vigent.

2. L'acord d'extinció que aprovi el Patronat l'ha d'adoptar amb el vot favorable de dues terceres parts dels membres presents, i s'ha de comunicar al Protectorat. Si el Protectorat ratifica l'acord d'extinció, el Patronat l'ha d'elevar a escriptura pública, s'ha d'inscriure en el Registre Únic de Fundacions, i s'ha d'iniciar el procediment de liquidació. Els acords hauran de ser ratificats per part del Fundador.

Article 37

Liquidació i adjudicació de l'haver

1. L'extinció de la Fundació determina l'obertura del procediment de liquidació, que ha de dur a terme el Patronat sota el control del Protectorat.

2. Els béns resultants de la liquidació que hagin estat cedits o adscrits per part de l'Ajuntament de Ciutadella a la Fundació, revertiran a l'Ajuntament. La resta de béns s'han de destinar a fundacions o a altres institucions que persegueixin finalitats d'interès general anàlogues a les de la Fundació i que tinguin afectats els seus béns a aconseguir aquelles finalitats, que hagi designat en el seu moment el Patronat, d'acord amb el que ordeni la legislació vigent.

3. La funció liquidadora del Patronat finalitza amb l'atorgament de l'escriptura de cancel·lació de la Fundació, la sol·licitud de la cancel·lació dels assentaments referents a la Fundació i la seva inscripció en el Registre Únic de Fundacions.

 

Maó, 25 d'agost de 2020

La secretària Per delegació de la presidenta  ​​​​​​​(Decret 427/2019, d'11 de juliol - BOIB núm. 97 de 16-7-2019) Rosa Salord Olèo