Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'AGRICULTURA, PESCA I ALIMENTACIÓ
Núm. 7601
Segona comunicació d’irregularitats trobades en el control documental i control in situ de la higiene de la producció primària agrària i de l’ús de productes fitosanitaris a l’explotació agrària
Ref.: Control documental i control in situ EA-IB-010/2019
Emissor: SA/MLL
Assumpte: 2ª Comunicació d'irregularitats trobades en el control documental i control in situ de la higiene de la producció primària agrària i de l'ús de productes fitosanitaris a l'explotació agrària del Sr. FRANCISCO ROSSELLO GELABERT.
Us comunic que en aplicació del Programa Nacional de Control Oficial de la Higiene de la Producció Primària Agrària i de l'Ús de Productes Fitosanitaris, i del punt 5 del Pla de vigilància de la comercialització i l'ús de productes fitosanitaris a les Illes Balears 2019, el dia 25/11/2019, el Servei d'Agricultura ha realitzat una inspecció documental e in situ amb nº d'acta EA-IB-010/2019 a l'explotació agrària del que es titular el Sr. Francisco Rossello Gelabert amb DNI 18217662Y.
Com a conseqüència de l'inspecció documental es va requerir documentació que no es trobada a l'explotació al moment de la visita, per el que estava pendent de presentar la següent documentació:
1. Quadern d'explotació, del darrer any.
2. Factures d'adquisició de productes fitosanitaris del darrer any.
3. Factures d'adquisició de fertilitzants o adobs des darrer any.
4. Albarans de entrega o factures de venda de la collita del darrer any.
5. Documentació d'assessorament.
6. Certificat d'inscripció en ROMA dels equips d'aplicació de productes fitosanitaris o documentació que acrediti l'aplicació de productes fitosanitaris.
7. Certificat d'inspecció dels equips d'aplicació de productes fitosanitaris per ITEAF autoritzada, en base al Real Decret 1702/2011.
8. Justificant d'entrega d'envasos buits de productes fitosanitaris a un gestor autoritzat del darrer any.
9. Butlletí d'anàlisi de residus de productes fitosanitaris (cas de que l'operador realitzi autocontrols).
10. Butlletí d'anàlisi de qualitat del aigua que inclogui E. Coli i paràmetres químics.
11. Pla de neteja i desinfecció del magatzem i vehicles.
Per altre part en el marc del control in situ se varen detectar una sèrie d'incompliments que se tenien que corregir i presentat la següent documentació acreditativa:
a. Disposar de un lloc o armari per emmagatzemar els productes fitosanitaris.
b. Disposar de un contenidor amb arena o serradures de fusta per evitar els vessaments de fitosanitaris.
c. Document gràfic de que l'armari d'emmagatzemament dels productes fitosanitaris indica el telèfon de emergències toxicològiques i la senyal de productes tòxics.
d. Document gràfic de que la explotació disposa a un lloc visible les indicacions de bones practiques d'higiene a la producció primària.
e. Disposar de un contenidor d'envasos buits.
f. Disposar de un espai per emmagatzemar les caixes de transport.
g. Disposar de magatzem dels productes agraris.
h. Disposar de instal·lacions higièniques.
i. Disposar de un lloc per rentar ses mans amb aigua i sabó.
En data 15 de gener de 2020 se li enviar una comunicació de les irregularitats a dalt relacionades en el control documental i control in situ.
A data d'avui no se ha rebut cap document; pel que se li recorda que segueix pendent de presentar la següent documentació:
1) Quadern d'explotació, del darrer any.
2) Factures d'adquisició de productes fitosanitaris del darrer any.
3) Factures d'adquisició de fertilitzants o adobs des darrer any.
4) Albarans de entrega o factures de venda de la collita del darrer any.
5) Documentació d'assessorament.
6) Certificat d'inscripció en ROMA dels equips d'aplicació de productes fitosanitaris o documentació que acrediti l'aplicació de productes fitosanitaris.
7) Certificat d'inspecció dels equips d'aplicació de productes fitosanitaris per ITEAF autoritzada, en base al Real Decret 1702/2011.
8) Justificant d'entrega d'envasos buits de productes fitosanitaris a un gestor autoritzat del darrer any.
9) Butlletí d'anàlisi de residus de productes fitosanitaris (cas de que l'operador realitzi autocontrols).
10) Butlletí d'anàlisi de qualitat del aigua que inclogui E. Coli i paràmetres químics.
11) Pla de neteja i desinfecció del magatzem i vehicles.
12) Disposar de un lloc o armari per emmagatzemar els productes fitosanitaris.
13) Disposar de un contenidor amb arena o serradures de fusta per evitar els vessaments de fitosanitaris.
14) Document gràfic de que l'armari d'emmagatzemament dels productes fitosanitaris indica el telèfon de emergències toxicològiques i la senyal de productes tòxics.
15) Document gràfic de que la explotació disposa a un lloc visible les indicacions de bones practiques d'higiene a la producció primària.
16) Disposar de un contenidor d'envasos buits.
17) Disposar de un espai per emmagatzemar les caixes de transport.
18) Disposar de magatzem dels productes agraris.
19) Disposar de instal·lacions higièniques.
20) Disposar de un lloc per rentar ses mans amb aigua i sabó.
Per tot això, us comunic que se requereix a FRANCISCO ROSSELLO GELABERT, que en el termini de 10 dies, comptadors des del dia següent al de la recepció de la notificació, s'esmenessin les deficiències detectades i aportar la documentació requerida.
• Nom comercial: Master D / Substància activa: Azaconazol / 11 unitats
D'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, disposeu d'un termini de 10 dies, comptadors des de l'endemà d'haver rebut aquest escrit, per aportar la documentació preceptiva. En cas que no ho faceu així mateix, us comunic que l'incompliment de les mesures d'higiene i fitosanitàries obligatòries requerides amb anterioritat, està qualificat com a falta greu i pot donar lloc a la imposició de sancions.
Per aclarir qualsevol dubte podeu contactar amb el Servei d'Agricultura cridant al telèfon 971176666 ext 66034 (Misericòrdia Llinàs), o 67905 (Aina M. Martorell) o presencialment de 9 a 14h, de dilluns a divendres, als despatxos 310, 311 de l'edifici Foners (amb entrada per la porta de C/ Reina Constança, 4, de Palma).
Palma, 13 de març de 2020
El cap de servei d'Agricultura Andreu Juan Serra