Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL
Núm. 7676
Resolució del Conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de 5 d’agost de 2020 per la qual s'aprova la convocatòria d'ajudes per a les unitats de suport a l'activitat professional en el marc dels serveis d'ajust personal i social dels centres especials d'ocupació
El Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i la seva inclusió social (BOE nº 289, de 3 de desembre), té per objecte garantir el dret a la igualtat d'oportunitats i de tracte, així com l'exercici real i efectiu de drets per les persones amb discapacitat en igualtat de condicions respecte de la resta de ciutadans i, a aquests efectes, determina l'obligació dels poders públics de protegir els seus drets en diverses matèries, entre les quals figura l'ocupació.
La Llei esmentada dedica el capítol VI al dret al treball i preveu la possibilitat d'incorporar a les persones amb discapacitat al mercat de treball per mitjà de centres especials d'ocupació, els quals, d'acord amb l'article 43.1, són els que tenen com a objectiu principal fer un treball productiu, participant regularment en les operacions del mercat, i, com a finalitat, assegurar una ocupació remunerada, alhora que són un mitjà d'integració del major nombre de treballadors amb discapacitat al règim de treball normal. Igualment preveu que han de prestar els serveis d'ajust personal i social que requereixen les persones amb discapacitat que hi treballin, segons les seves circumstàncies.
L'apartat 2 del mateix article 43 defineix els serveis d'ajust personal i social com aquells que permeten ajudar a superar les barreres, els obstacles i les dificultats que els treballadors amb discapacitat dels centres especials d'ocupació tenen en el procés d'incorporació a un lloc de feina, així com en la permanència i progressió en aquest lloc. També s'inclouen els destinats a la inclusió social, cultural i esportiva.
Amb la finalitat de millorar el funcionament dels serveis d'ajust personal i social dels centres especials d'ocupació, s'ha aprovat el Reial decret 469/2006, de 21 d'abril, pel qual es regulen les unitats de suport a l'activitat professional en el marc dels serveis d'ajust personal i social dels centres especials d'ocupació (BOE núm. 96, de 22 d'abril). L'objecte d'aquest Reial decret és la regulació de les unitats de suport a l'activitat professional, equips multiprofessionals emmarcats dins els serveis d'ajust, que constitueixen l'instrument de modernització dels mateixos serveis d'ajust personal i social. L'esmentat Reial decret regula també les subvencions dels costs laborals i de la Seguretat Social de la contractació del personal que s'hi integra.
L'Ordre TAS/1622/2002, de 13 de juny, per la qual es regula la forma de garantir, pels beneficiaris de les subvencions i ajudes públiques que concedeix l'Institut Nacional d'Ocupació, les bestretes de pagament sobre aquestes, així com per als obligats al pagament en període voluntari dels fraccionaments i ajornaments que es concedeixin (BOE núm. 155, de 29 de juny), és aplicable a aquestes subvencions, que s'integren en el Programa de foment d'ocupació del Servei Públic d'Ocupació Estatal, establert en les ordres anuals del Ministeri de Treball i Economia Social de distribució de subvencions en l'àmbit laboral, finançades amb càrrec als pressuposts generals de l'Estat, per gestionar-les les comunitats autònomes amb competències assumides.
L'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 (BOIB núm. 73, de 12 de maig), modificada per l'Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB núm. 104, de 26 de juliol), estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball i formació. L'article 1.2 d'aquesta Ordre, apartats 24, 25 i 27, determina que poden ser objecte de subvenció els projectes generadors d'ocupació estable de treballadors amb discapacitat en centres especials d'ocupació, el manteniment dels seus llocs de feina i la transició de treballadors de centres especials d'ocupació a empreses en règim d'ocupació normalitzada, funcions a la consecució de les quals han de coadjuvar les unitats de suport a l'activitat professional.
Les ajudes previstes en aquesta convocatòria són compatibles amb elm mercat comú europeu en estar incloses entre les previstes en el Reglament (CE) 651/2014, de 17 de juny, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DOUE de 26 de juny de 2014).
Aquestes ajudes s'han inclòs en l'objectiu IV, línia IV.3.5, del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat per Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 31, de dia 10).
D'acord amb l'article 14.2 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), el procediment per concedir subvencions s'ha d'iniciar sempre d'ofici mitjançant una convocatòria, quan la selecció dels possibles beneficiaris hagi de realitzar-se en règim de concurrència. D'altra banda, l'article 3 de l'Ordre abans esmentada estableix que el conseller competent en matèria de treball i formació ha d'aprovar per resolució les convocatòries corresponents, que han de ser publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
L'article 15 del mateix Text refós estableix el contengut mínim de la convocatòria d'ajudes, que ha de ser aprovada per l'òrgan competent i publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Per tot això, d'acord amb el que es disposa en el precepte abans esmentat, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Objecte
Aquesta Resolució té per objecte aprovar la convocatòria d'ajudes destinades a les unitats de suport a l'activitat professional en el marc dels serveis d'ajust personal i social dels centres especials d'ocupació que estableix l'article 43.2 del Text refós de la Llei general dels drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, per mitjà del finançament dels costs laborals i de la Seguretat Social del personal que les integren.
Segon
Bases reguladores
Les ajudes i subvencions concedides com a conseqüència d'aprovar aquesta convocatòria es regeixen pel Reial decret 469/2006, de 21 d'abril, pel qual es regulen les unitats de suport a l'activitat professional en el marc dels serveis d'ajust personal i social dels centres especials d'ocupació, així com per l'Ordre del conseller de Treball i Formació, de 4 de maig de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball i formació, modificada per l'Ordre de la Consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008.
Tercer
Partides pressupostàries
1. El crèdit inicialment assignat a les ajudes que regula aquesta convocatòria és de tres-cents noranta-dos mil euros (392.000 €), amb càrrec a les partides pressupostàries dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2020 que s'indiquen a continuació i pels següents imports:
— 12401 322A01 47000.00 20021 82.000 euros
— 12401 322A01 48000.00 20021 310.000 euros
L'assignació a cadascuna de les partides és vinculant per l'import total i no per cada partida.
2. La concessió de les ajudes regulades en aquesta convocatòria queda condicionada a les disponibilitats pressupostàries previstes en el punt anterior, sense perjudici que el crèdit inicialment assignat es pugui ampliar en funció de la disponibilitat pressupostària del fons finalista indicat.
3. Les ajudes es financen amb càrrec als fons rebuts del Servei Públic d'Ocupació del Ministeri de Treball i Economia Social.
Quart
Entitats beneficiàries i requisits
Poden ser entitats beneficiàries de les subvencions les entitats titulars dels centres especials d'ocupació i els mateixos centres, si tenen personalitat jurídica, que compleixin els següents requisits:
a) Els centres especials d'ocupació han de figurar inscrits com a tals en el Registre de centres especials d'ocupació de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball.
b) Han de formar part de la plantilla dels centres especials d'ocupació treballadors amb els tipus de discapacitat i grau de minusvalidesa següents:
— Persones amb paràlisi cerebral, persones amb malaltia mental o persones amb discapacitat intel·lectual amb un grau de minusvalidesa reconeguda igual o superior al trenta-tres per cent (33 %)
— Persones amb discapacitat física o sensorial amb un grau de minusvalidesa reconegut igual o superior al seixanta-cinc per cent (65 %)
c) Els centres especials d'ocupació han de disposar d'unitats de suport a l'activitat professional, la composició de la quals s'ha d'establir d'acord amb els mòduls que s'indiquen en l'apartat cinquè d'aquesta convocatòria.
d) L'entitat beneficiària ha d'estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com de les obligacions amb la Seguretat Social, abans de la proposta de resolució.
e) L'entitat beneficiària no pot estar sotmesa a cap de les prohibicions per ser beneficiària de l'ajuda prevista en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions.
f) L'entitat beneficiària ha d'haver dut a terme l'organització preventiva per mitjà d'alguna de les modalitats que estableix el capítol III del Reial decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis de prevenció (BOE núm. 27, de 31 de gener), i ha d'haver efectuat l'auditoria corresponent, quan escaigui, de conformitat amb el capítol V del mateix Reial decret, així com haver realitzat i revisat el Pla de Prevenció, de conformitat amb l'esmentat Reial decret 39/1997 i l'Ordre del Ministeri de Treball i Assumptes Socials, de 27 de juny de 1997, per la qual es desenvolupa el Reglament de serveis de prevenció (BOE núm. 159, de 4 de juliol).
g) L'entitat beneficiària ha de complir els requisits establerts amb caràcter general en el capítol I i, amb caràcter específic, en els articles 33 i 34 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de 17 de juny, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.
Cinquè
Composició de les unitats de suport a l'activitat professional
1. Per accedir a les subvencions que regula aquesta convocatòria, els centres especials d'ocupació han de disposar d'unitats de suport a l'activitat professional la composició de les quals s'ha d'establir d'acord amb els mòduls següents:
a) Centres especials d'ocupació que tenguin fins a 15 treballadors amb discapacitat dels tipus i graus indicats en el punt 2 de l'apartat quart d'aquesta convocatòria:
— 1 tècnic de grau mitjà o superior, o amb coneixements o experiència equiparables, almenys al 20 % de la seva jornada, i
— 1 encarregat de suport a la producció a jornada completa, o els que corresponguin proporcionalment, si la contractació es fa a temps parcial
b) Centres especials d'ocupació que tenguin de 16 a 30 treballadors amb discapacitat dels tipus i graus indicats en el punt 2 de l'apartat quart d'aquesta convocatòria:
— 1 tècnic de grau mitjà o superior, o amb coneixements o experiència equiparables, almenys al 80 % de la seva jornada, i
— 2 persones encarregades de suport a la producció a jornada completa o les que corresponguin proporcionalment, si la contractació es fa a temps parcial.
c) Centres especials d'ocupació que tenguin de 31 a 45 treballadors amb discapacitat dels tipus i graus indicats en el punt 2 de l'apartat quart d'aquesta convocatòria:
— 2 tècnics de grau mitjà o superior, o amb coneixements o experiència equiparables, un, a jornada completa, i l'altre, almenys al 50 % de la seva jornada, i
— 3 persones encarregades de suport a la producció a jornada completa o les que corresponguin proporcionalment, si la contractació es fa a temps parcial
d) Centres especials d'ocupació que tenguin de 46 a 60 treballadors amb discapacitat dels tipus i graus indicats en el punt 2 de l'apartat quart d'aquesta convocatòria:
— 2 tècnics de grau mitjà o superior, o amb coneixements o experiència equiparables, a jornada completa, i
— 4 persones encarregades de suport a la producció a jornada completa o les que corresponguin proporcionalment, si la contractació es fa a temps parcial
e) Centres especials d'ocupació que tenguin de 61 a 75 treballadors amb discapacitat dels tipus i graus indicats en el punt 2 de l'apartat quart d'aquesta convocatòria:
— 3 tècnics de grau mitjà o superior, o amb coneixements o experiència equiparables, 2, a jornada completa, i un altre, almenys al 50 % de la seva jornada, i
— 5 persones encarregades de suport a la producció a jornada completa o les que corresponguin proporcionalment, si la contractació es fa a temps parcial.
f) Per a centres especials d'ocupació amb més de 75 treballadors amb discapacitat dels tipus i graus indicats en el punt 2 de l'apartat quart d'aquesta convocatòria, la plantilla de la unitat de suport a l'activitat professional s'ha d'establir proporcionalment, segons els criteris expressats abans.
2. Quan el nombre de treballadors amb els tipus de discapacitat i graus de minusvalidesa establerts en el punt b) de l'apartat quart d'aquesta convocatòria al que es dirigeix el servei no es correspon amb els màxims de cada mòdul, el temps de dedicació del personal de les unitats de suport a l'activitat professional ha de ser proporcional al nombre de persones amb discapacitat esmentades.
3. Les vacants del personal integrants d'aquestes unitats de suport que es produeixin per causes justificades s'han de cobrir a fi de mantenir la proporcionalitat establerta en aquest apartat.
Sisè
Tipus d'ajudes i quanties
1. Les subvencions establertes en aquesta convocatòria s'han de destinar a finançar costs laborals i de Seguretat Social derivats de la contractació indefinida del personal integrant de les unitats de suport a l'activitat professional en els centres especials d'ocupació, per al desenvolupament de les funcions que estableix l'article 2 del Reial decret 469/2006, de 21 d'abril.
2. La quantia de les subvencions s'estableix en mil dos-cents euros (1.200 €) anuals per cada treballador, amb el tipus de discapacitat i grau de minusvalidesa indicats en la lletra b) de l'apartat quart d'aquesta convocatòria, contractat per temps indefinit o mitjançant un contracte temporal de durada igual o superior a sis mesos, sempre que el contracte temporal s'hagi iniciat en data posterior al 31 de desembre de 2019.
La subvenció de 1.200 € s'ha de reduir proporcionalment, segons la durada dels contractes de les persones amb discapacitat al fet que es refereix el paràgraf anterior, així com d'acord amb la durada de la jornada, en el cas que el contracte sigui a temps parcial.
3. Aquestes subvencions es concedeixen per períodes màxims d'un any, comptadors des de l'1 de gener de 2020, amb la sol·licitud prèvia del centre especial d'ocupació tramitada de conformitat amb aquesta convocatòria.
Setè
Termini i forma de presentació de sol·licituds
1. El termini per presentar les sol·licituds és d'un mes, comptador des del tercer dia hàbil següent al de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
2. Els models oficials de sol·licitud de les ajudes poden obtenir-se en la Direcció General de Treball i Salut Laboral de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball, situada a la plaça de Son Castelló, 1, de Palma, o a qualsevol de les oficines públiques del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, així com en la pàgina web de la Conselleria, en l'adreça d'Internet <https://www.caib.es/seucaib/es/tramites/tramite/2292340>
3. Les sol·licituds s'han de presentar en el Registre General de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball, o per qualsevol dels mitjans que regula l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, juntament amb la documentació establerta en aquesta convocatòria.
De conformitat amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per efectuar qualsevol tràmit d'aquest procediment administratiu, almenys, els següents subjectes:
a) Les persones jurídiques.
b) Les entitats sense personalitat jurídica.
c) Els qui representin a un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
D'acord amb l'article 68.4 de la Llei 39/2015, si algun dels subjectes al fet que fa referència l'article 14.2 presenta la seva sol·licitud presencialment, les administracions públiques han de requerir l'interessat perquè l'esmeni a través de la presentació electrònica. A aquest efecte, es considera com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual hagi estat realitzada l'esmena.
4. Les persones jurídiques han de cursar la petició de l'ajuda per mitjà dels seus representants legals degudament acreditats.
5. Si la sol·licitud no té els requisits legals i els que exigeixen l'ordre de bases reguladores i aquesta convocatòria, s'ha de requerir que la persona interessada, en el termini de deu dies, esmeni la falta o aporti els preceptius documents, indicant que, d'una altra manera, es considerarà que desisteix de la petició, prèvia resolució que es dictarà en els termes que estableix l'article 21 de la Llei 39/2015 abans esmentada.
Vuitè
Documentació
1. Les entitats sol·licitants han d'acreditar el compliment dels requisits generals prevists en l'apartat quart d'aquesta convocatòria i presentar, juntament amb la sol·licitud, la següent documentació:
a) Documentació que acrediti la plantilla de treballadors amb discapacitat del centre especial d'ocupació.
b) Certificats vigents expedits per l'òrgan competent que especifiquin el tipus de discapacitat i el grau de minusvalidesa del treballadors amb discapacitat que conformen la plantilla del centre especial d'ocupació.
Per evitar retards en el procediment per causes alienes a l'entitat interessada, s'ha d'entendre complert el tràmit d'aportació dels certificats renovats amb la presentació de la sol·licitud de renovació a l'òrgan competent. No obstant això, en cas que l'òrgan competent no concedeixi la renovació sol·licitada, l'entitat beneficiària ha de retornar la subvenció concedida per al suport de la persona en qüestió amb els interessos corresponents.
c) Contractes de treball de les persones amb discapacitat que prestin serveis en el centre especial d'ocupació, només en el cas de noves altes en l'entitat.
d) Memòria de les activitats de les unitats de suport a l'activitat professional, amb una descripció de les funcions del treballadors que les integren.
e) Contractes de treball del treballadors que integren les unitats de suport a l'activitat professional i descripció de les seves funcions, només en el cas de noves altes en l'entitat.
f) Informe de vida laboral del codi de compte de cotització del centre especial d'ocupació des de l'1 de gener de 2020 fins a la data de presentació de la sol·licitud telemàtica.
g) Pressupost en còmput anual (12 mesos) dels costs salarials i de Seguretat Social del personal integrant de la unitat de suport i nòmines de l'esmentat personal que s'hagin abonat fins a la data de presentació.
h) La sol·licitud de les ajudes comporta l'autorització a la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball perquè pugui obtenir de la Tresoreria General de la Seguretat Social la informació per acreditar que l'entitat sol·licitant està al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social. No obstant això, la persona interessada pot aportar el certificat corresponent juntament amb la sol·licitud.
i) La sol·licitud de les ajudes comporta l'autorització perquè la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball pugui obtenir de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària la informació relativa al compliment de les obligacions tributàries, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment, supòsit en què l'empresa o entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent juntament amb la sol·licitud de les ajudes.
j) Declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat que acrediti que s'ha dut terme l'organització preventiva i l'auditoria, si escau, d'acord amb la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals (BOE núm. 269, de 10 de novembre) i la normativa reglamentària que la desenvolupa.
k) Acreditació de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que enumeren els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, que s'ha de fer d'acord amb el previst en l'apartat 6 del mateix text legal.
l) Declaració responsable de complir els requisits establerts en el capítol I i en l'article 34 del Reglament (UE) 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, abans esmentat.
2. A més, juntament amb la sol·licitud, s'ha d'aportar una declaració on es facin constar les subvencions o les ajudes obtengudes o sol·licitades per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públics o privats nacionals o de la Unió Europea, o d'organismes internacionals, o bé una declaració expressa de no haver-les sol·licitat.
La persona sol·licitant ha de declarar les noves subvencions que es puguin produir sobre aquest tema mitjançant un escrit presentat a la Direcció General de Treball i Salut Laboral, en el termini de quinze dies, comptadors des de la data en què se li concedeix la subvenció o presenta noves sol·licituds d'ajudes.
El model corresponent es pot trobar en la següent adreça electrònica:
<https://www.caib.es/sacmicrofront/contenido.do?idsite=4786&cont=56791>
Novè
Règim de concessió de les subvencions
El règim de concessió de les ajudes que estableix aquesta convocatòria és el de concurrència competitiva, de conformitat amb l'article 17.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i amb l'article 7.1 del Reial decret 469/2006, de 21 d'abril, amb la finalitat de comparar en un únic procediment les sol·licituds presentades i establir una prelació entre aquestes, d'acord amb els criteris de valoració que fixa l'apartat desè d'aquesta convocatòria.
Desè
Criteris de valoració de les sol·licituds
1. La valoració de les sol·licituds presentades s'ha de fer d'acord amb els següents criteris:
a) Percentatge de treballadors amb discapacitat amb contracte indefinit respecte del total de treballadors amb discapacitat de la plantilla del centre especial d'ocupació, del quals s'han d'excloure les persones amb discapacitat titulars d'un contracte per a la formació i l'aprenentatge.
b) Percentatge de treballadors amb el tipus de discapacitat i el grau de minusvalidesa descrits en la lletra b) de l'apartat quart d'aquesta convocatòria, sobre el total de persones amb discapacitat del centre especial d'ocupació.
c) Percentatge de dones amb el tipus de discapacitat i el grau de minusvalidesa establerts en la lletra b) de l'apartat quart d'aquesta convocatòria, sobre el total de treballadors amb el tipus de discapacitat i grau de minusvalidesa indicats de la plantilla del centre especial d'ocupació.
d) Nombre de persones amb discapacitat procedents del centre especial d'ocupació contractats indefinidament o amb contracte de treball d'almenys sis mesos per empreses del mercat ordinari de treball en els dos últims anys.
2. Aquests criteris tenen la mateixa importància, amb independència de l'ordre en què s'han indicat. La Comissió Avaluadora que s'estableix en l'apartat onzè d'aquesta convocatòria podrà atribuir una valoració de 0 a 3 punts a cadascun, distribuïts proporcionalment en funció dels percentatges aconseguits o del nombre de persones amb discapacitat al fet que es refereix la lletra d) de l'apartat anterior.
3. Si en l'elaboració de la prelació de projectes aprovats alguns obtenen la mateixa puntuació total, han de tenir preferència entre aquests els que hagin obtengut una millor puntuació en l'apartat a) del punt 1 d'aquest apartat. Si persisteix la igualtat, s'ha de considerar la puntuació obtenguda en els apartats b), c) i d) successivament i per aquest ordre. Si encara persisteix la coincidència, s'ha de tenir en compte la data de presentació de les sol·licituds, de manera que tenguin preferència les sol·licituds presentades abans respecte de les posteriors.
Onzè
Comissió Avaluadora
Amb la finalitat d'examinar les sol·licituds presentades en el marc d'aquesta convocatòria i d'emetre un informe que servirà de base per elaborar la proposta de resolució, es constitueix la C omissió Avaluadora, integrada pels membres que a continuació s'indiquen, de conformitat amb l'article 6.3 de l'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005, amb relació a l'article 19.3 del Text refós de la Llei de subvencions:
— La persona titular del Departament de Relacions Laborals de la Direcció General de Treball i Salut Laboral, com a president.
— La persona titular de la Secció XI de la Direcció General de Treball i Salut Laboral, com a vocal.
— La persona titular de la Secció IX de la Direcció General de Treball i Salut Laboral, com a vocal.
— La persona titular del Negociat XXIV de la Direcció General de Treball i Salut Laboral, com a vocal.
— Una persona amb categoria de tècnic del grup A1 o A2 adscrita a la Direcció General de Treball i Salut Laboral, com a secretària.
En cas d'absència per qualsevol causa de les persones que integren la Comissió Avaluadora, la directora general de Treball i Salut Laboral podrà designar suplents entre el personal adscrit a la Direcció General de la qual és titular.
Dotzè
Instrucció i resolució del procediment
1. L'òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds és la Direcció general de Treball i Salut Laboral.
2. De conformitat amb l'article 7 de les bases reguladores, el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball ha de resoldre motivadament les sol·licituds d'ajudes, amb la proposta prèvia de la directora general de Treball i Salut Laboral basada en l'informe que ha d'emetre la Comissió Avaluadora. En les resolucions de concessió s'ha de fixar amb caràcter definitiu la quantia individual de la subvenció.
3. El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de tres mesos, comptadors des que acabi el període de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada.
4. La notificació de la resolució s'ha de dur a terme amb les exigències i en la forma que estableixen els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
Tretzè
Concurrència i compatibilitat de subvencions
1. L'import de les subvencions concedides no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi els costs laborals i de Seguretat Social al fet que es refereix el punt 1 de l'apartat sisè d'aquesta convocatòria.
2. En el supòsit d'acumulació d'ajudes, l'import total d'aquestes ha de respectar els límits de quantia fixats en aquesta convocatòria.
Catorzè
Justificació i pagament
1. D'acord amb l'article 37.1.a ) del Text refós de la Llei de subvencions, amb relació a l'article 25.2.a) del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre) i amb relació a l'article 7.2.b) del Reial decret 469/2006, de 21 d'abril, ja esmentat, les subvencions s'han d'abonar mitjançant bestretes de pagament en el moment en què es concedeixin.
2. De conformitat amb l'article 25.3.a) del Decret 75/2004 i amb relació a l'article 1 de l'Ordre TAS/1622/2002, de 13 de juny, s'eximeix l'entitat beneficiària de presentar garantia.
3. Les entitats beneficiàries de les ajudes han de trametre a la Direcció General de Treball i Salut Laboral les nòmines i els documents de cotització a la Seguretat Social del personal que integra les unitats de suport a l'activitat professional corresponents al període subvencionat, així com la documentació que n'acrediti el pagament efectiu. El termini de presentació és de tres mesos, comptadors des de la finalització del període que se subvenciona.
Quinzè
Obligacions de les entitats beneficiàries
1. Són obligacions de les entitats beneficiàries de les ajudes les que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions.
2. A més, també és obligació específica dels centres especials d'ocupació mantenir la proporcionalitat en la composició de les unitats de suport a l'activitat professional quan, per causes justificades, es produeixin vacants del personal que les integra.
Setzè
Seguiment i control
A les entitats beneficiàries de les subvencions regulades en aquesta convocatòria els és aplicable, a l'efecte de seguiment, el que es disposa en l'article 13 del Reial decret 2273/1985, de 4 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament dels centres especials d'ocupació (BOE núm. 294, de 9 de desembre).
Dissetè
Reintegrament de les subvencions
1. A més de les causes d'invalidesa i revocació de la resolució de concessió, els casos que estableix l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions generen l'obligació de reintegrar totalment o parcialment les quantitats percebudes, com també l'exigència d'interès de demora des de la data de pagament de la subvenció fins que s'acordi la procedència del reintegrament.
2. L'incompliment del que regula aquesta convocatòria, ateses la naturalesa i les causes de l'incompliment, pot originar el reintegrament total o parcial de les quantitats que s'hagin percebut, amb els interessos corresponents. En el cas d'incompliments parcials, s'ha de determinar la quantitat que ha de reintegrar el beneficiari de conformitat amb el principi de proporcionalitat segons els costs justificats i les actuacions acreditades, d'acord amb l'article 44.2 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 13 de l'Ordre de bases reguladores. En el cas que la subvenció percebuda es destini a finalitats diferents d'aquelles per les quals es va concedir, el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball ha de dictar una resolució que disposi el reintegrament total de la subvenció.
3. El procediment de reintegrament s'ha d'iniciar d'ofici, per mitjà d'una resolució de l'òrgan competent, i s'ha de regir per les disposicions generals sobre procediments administratius que contenen la legislació estatal bàsica i el Text refós de la Llei de subvencions, així com les disposicions reglamentàries de desenvolupament i la legislació de finances.
Divuitè
Procediment sancionador
Si, com a conseqüència de la tramitació de l'expedient de reintegrament, es detecta alguna de les infraccions tipificades en el títol V del Text refós de la Llei de subvencions, s'ha de seguir el procediment sancionador corresponent que estableix l'article 62 de la mateixa Llei, sense perjudici del que es disposa en el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost (BOE núm. 189, de 8 d'agost).
Dinovè
Interpretació i execució
El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball pot dictar les resolucions, circulars i instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.
Vintè
Efectes
La present Resolució comença a produir efectes el tercer dia hàbil següent al dia en què es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Vint-i-unè
Recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà al de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, esmentada, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà al de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 5 d'agost de 2020
El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball Iago Negueruela Vázquez